اخبار استانی

۳۵نقطه جاده‌ای استان نیازمند سیستم روشنایی موضعی

۳۵نقطه از راه‌های خراسان جنوبی نیازمند اجرای سیستم روشنایی موضعی است. رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰۵کیلومتر از راه‌های ارتباطی خراسان جنوبی مجهز به سیستم روشنایی است گفت: هزینه احداث هر کیلومتر شبکه روشنایی در سطح جاده‎ ها ۱۵میلیارد ریال است.

افزایش۵برابری بستری های کرونا فردوس

مهر- رئیس شبکه بهداشت و درمان فردوس از افزایش ۵ برابری تعداد بستری های کرونا در شهرستان خبر داد و گفت: متاسفانه ۶۵ درصد بیماران بستری واکسن نزده اند. احمد نگهبان صبح یکشنبه در جلسه ستاد کرونای شهرستان فردوس با بیان اینکه آمار بستری‌های کرونایی فردوس در دو هفته پایانی آبان ماه نسبت به هفته اول این ماه ۵ برابر شده است گفت: متأسفانه ۶۵ درصد کسانی که بستری هستند واکسن کرونا را دریافت نکرده بودند که این نشان از تأثیر واکسیناسیون دارد.وی فصل برداشت انار، زعفران و پسته را ازمهمترین عوامل بالا رفتن آمار افراد کرونایی در شهرستان دانست و افزود: در روستاهای عشایری مانند کجه و چهنو و شهر باغستان که درگیر برداشت پسته و انار بودند آمار کرونا افزایش بیشتری داشته است. وی تاکید کرد: در حال حاضر آمار افرادی که هنوز واکسن نزده‌اند مشخص و اطلاع رسانی به صورت خانه به خانه در حال انجام است تا افراد ترغیب به دریافت واکسن شوند. رئیس شبکه بهداشت و درمان فردوس گفت: با این وجود بالاترین آمار دریافت دوز اول و دوم واکسن کرونا در استان را متعلق به فردوس بوده است. به گفته وی سنین ۱۸ تا ۳۵ سال کمترین دریافت واکسن کرونا را در فردوس دارند که تمهیدات لازم در این خصوص گرفته شده است. وی شرط پذیرش مسافر در مهمان پذیرها و هتل‌ها را دریافت کامل واکسن کرونا دانست و تاکید کرد: در غیر این صورت باید از پذیرش خودداری شود. رئیس ستاد کرونای شهرستان فردوس برگزاری تجمعات در فضای بسته را منوط به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، هر نفر در ۴ متربع و حداکثر تا سقف ۱۰۰ نفر دانست و تاکید کرد: بانک‌ها نیز کنترل بیشتری اعمال کنند و از ارائه خدمات حضوری به کسانی که واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند خودداری کنند. وی همچنین اعلام کرد: مدارس شهرستان بجز مقاطع متوسطه که مقرر بود اول آذرماه رسماً بازگشایی شود به روز شنبه هفته آینده موکول می‌شود.

اقتصاد دیجیتال راهکار برون‌رفت خراسان جنوبی از مشکلات

صداوسیما- از فعالان برتر فضای مجازی در خراسان جنوبی تجلیل شد. مسئول سازمان فضای مجازی بسیج خراسان جنوبی در همایش مجاهدان سایبری گفت: شبکه سازی فعالان فضای مجازی بسیج از سه سال پیش در استان شروع شده که در طول این سه سال، فعالان بسیجی در فضای مجازی در لایه‌های تولید محتوا، سواد رسانه، پاییش و تحلیل بررسی اطلاعات، موضوعات فنی و زیرساختی سازماندهی و آموزش لازم و متناسب در حوزه‌ها به آنها داده شده است. رضایی یکی از موضوعات سازمان فضای مجازی سپاه استان را بحث‌های فناوری و استارت‌آپ ذکر کرد و گفت: اقتصاد دیجیتال یکی از راه‌های پیشرفت و برون رفت استان خراسان جنوبی از مشکلات است که باید با استفاده از نیرو‌های انسانی توانمند استان به این سمت حرکت کنیم و جزو استان‌های برتر در حوزه هوش مصنوعی قرار بگیریم. نماینده مردم بیرجند، درمیان، خوسف در مجلس شورای اسلامی در این همایش با بیان اینکه باید در فضای سایبری کار تشکیلاتی انجام شود گفت: اگر بسیج مانند دوران دفاع مقدس به صحنه نیاید و فضای مجازی را مدیریت نکند،فساد جامعه را فرا می گیرد. خسروی افزود: باید به کشف استعداد هادر زمینه فضای مجازی و سازماندهی آنها در یک محوریت و ایده‌ها و نظر‌های مشترک پرداخته شود. در این همایش از ۳۰نفر از فعالان برتر فضای مجازی در حوزه‌های تولید محتوا، سواد رسانه ای، شبکه سازی، پایش و تحلیل اطلاعات و همچنین از مدیران فضای مجازی حوزه‌های مقاومت بسیج تقدیر شد.

بازگشایی مدارس متوسطه اول و ابتدایی

ایسنا- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: بر اساس آخرین تصمیمات مقاطع تحصیلی متوسطه اول و ابتدایی استان از امروز بازگشایی شدند. رضا یکه خانی گفت: از امروز اول آذرماه؛ آموزش حضوری مقطع تحصیلی متوسطه اول استان با بیش از ۲۸ هزار دانش آموز شهری در ۷۲ مدرسه و مقطع تحصیلی ابتدایی با ۶۳ هزار دانش آموز در ۳۳۶ مدرسه آغاز می‌شود. وی افزود: نحوه حضور دانش آموزان در مدارس با تصمیم شورای مدرسه و گروه بندی بر اساس ظرفیت هر مدرسه خواهد بود. یکه خانی با تاکید بر رعایت کامل دستورالعمل‌های اجتماعی در مدارس، گفت: وجود تهویه در کلاس، ضدعفونی کلاس‌ها قبل از حضور دانش آموزان، تامین صابون مایع و مواد ضدعفونی کننده و اخذ مجوز بازگشایی مدرسه از مواردی است که برای بازگشایی مدارس باید رعایت شود.

۱۱ معدن خراسان جنوبی در آستانه اکتشاف

۱۱ معدن استان خراسان جنوبی در آستانه اکتشاف یا سرمایه گذاری قرار دارد. مدیر مجتمع طرح‌های اکتشافی استان گفت: از جمله طرح‌های اکتشافی خراسان جنوبی ، معدن تارگت ۱ هیرِد است که تاکنون حدود ۱۰ هزار متر حفاری و مغزه گیری شده و ۱۵ هزار متر دیگر اکتشاف خواهد شد. جلالیان افزود: همچنین میزان ذخیره قطعی اکتشاف شده در تارگت ۳ این معدن تاکنون بیش از ۵ میلیون تن ماده معدنی است.

فروش دام به دلال و آینده بدون گوشت

ایسنا- نبود و یا کمبود زیرساخت‌ها داد دامداران را در آورده است چراکه سرمایه‌گذاران و دامداران معتقدند برای تکمیل زنجیره تولید گام اول را آنان برداشته‌اند و اکنون باید به آنان کمک شود. دامداران معتقدند این روزها برای دامدار می‌گذرد، اما مشکل زمانی آغاز خواهد شد که چند ماه دیگر برای تهیه گوشت با مشکل مواجه شویم. امیدشان بسته به دام‌هایشان است؛ دامی که زحمتش برای دامدار است و سودش برای واسطه. دام را پرورش می‌دهند به امید سود؛ اگرچه نهاده‌های دامی و خشکسالی دغدغه اصلی دامداران است، اما نبود کشتارگاه به رنج و سختی آنها اضافه کرده و همین مشکلات سبب شده است دامپروران تعدادی از گوسفندان را قبل از رسیدن به وزن مطلوب به فروش برسانند. نبود و یا کمبود زیرساخت‌ها داد دامداران را در آورده است چراکه سرمایه گذاران و دامداران معتقدند برای تکمیل زنجیره تولید گام اول را آنان برداشته‌اند و اکنون باید به آنان کمک شود. دامداران معتقدند این روزها برای دامدار می‌گذرد، اما مشکل زمانی آغاز خواهد شد که چند ماه دیگر برای تهیه گوشت با مشکل مواجه شویم. دامداران مجبورند تعدادی از گوسفندان را که در واقع تمام دارایی آنان است، با قیمت پایین قبل از اینکه به پروار برسند، بفروشند؛ اگر این کار را نکنند دام‌ها روی دستشان می‌مانند. خراسان جنوبی با ظرفیت پرورش سه میلیون راس دام سبک و ۷۰ هزار راس دام سنگین نباید این وضعیتش باشد.

ذبح می‌کنیم چون نهاده نداریم

جواد غریبی، رئیس اتحادیه دامداران خراسان جنوبی می‌گوید: باید فکری به خال زیرساخت‌های استان شود؛ تا چه زمانی قرار است این روند ادامه یابد. وی افزود: وقتی قیمت در بازار آزاد به دست دلالان نرخ گزاری می‌شود؛ دیگر دادمدار باید چه کند؛ همین قیمت‌ها عرف بازار می‌شود و دامدار سود نمی‌برد.رئیس اتحادیه دامداران خراسان‌جنوبی بیان کرد: حقیقت این است که کمیاب و یا گران‌شدن علوفه باعث می‌شود دامدار کشتار و فروش زیر قیمت دام را سرلوحه کار خود کند؛ کاری که به ضرر اوست؛ تاکنون این اتفاق می‌افتد اما در ماه‌های آینده این امر ما را با کمبود گوشت و شیر مواجه خواهد کرد. وی از افزایش ۴ برابری علوفه تولید داخل نسبت به سال گذشته خبر داد و بیان کرد: قیمت ذرت علوفه‌ای سه برابر، قیمت کاه ۵ برابر و یونجه ۳ برابر افزایش یافته است و علاوه بر مشکل تأمین علوفه برای دام ما در حوزه تولید شیر نیز با مشکل رو برو هستیم. خیاط، یک سرمایه گذار در خراسان جنوبی نیز گفت: استارت اجرایی پروژه کشتارگاه دام از سال ۱۳۹۸ خورد و در زمینی به مساحت ۵۰ هزار متر مربع با سرمایه ۷۰ میلیارد تومانی توانسته‌ایم یکی از بزرگترین کشتارگاه‌های صنعتی شرق کشور را با ظرفیت ۵۰۰ راس دام سبک، ۵۰۰ راس دام سنگین و ۵۰ نفر شتر در خوسف راه‌اندازی کنیم.وی افزود: بارها خبر از بهره برداری این طرح بیان شده؛ طرحی که می‌تواند این روزها دردی از مردم را دوا کند اما همچنان تجهیزاتش خاک می‌خورد؛ این طرح آماده بهره‌برداری است اما حمایت مسئولین را می‌طلبد. دامپزشکی می‌گوید: پروانه بهره برداری کشتارگاه توسط دامپزشکی صادر شده است، اما تا افتتاح کار دارد. این مشکل تنها برای پرورش دهندگان دام سبک و سنگین استان نیست بلکه شتر مرغداران استان هم درد نبود کشتارگاه را در سینه دارند.

و باز هم کاغذبازی‌های اداری

عامری، سرمایه گذار دیگری است که قصد داشته یک کشتارگاه شترمرغ در استان بنا کند تا شترمرغ‌ها به شیوه غیر اصولی کشتار نشده و یا به استان‌های دیگر بدون سود فرستاده نشوند. در این راستا در تلاش است تا کشتارگاه تخصصی شترمرغ را بنا کند اما این سرمایه گذار هم درگیر کاغذبازی‌های اداری شده است.خراسان جنوبی رتبه دوم پرورش شترمرغ را در کشور دارد، اما باز هم ماجرای نبود کشتارگاه تکرار می‌شود و اکنون ستاد اجرای فرمان امام(ره) پا به ‌میدان گذاشته‌ است. با اجرای تفاهم‌نامه‌ای که با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) منعقد شده خراسان جنوبی به قطب منطقه‌ای شتر یا هاب پرورش شتر تبدیل می‌شود و قرار است اولین کشتارگاه تیپ ۴ نهبندان آغاز به کار کند. با برداشتن چند گام دیگر، سنگی بزرگ از جلوی پای دامداران استان برداشته می‌شود، ظرفیتی که اگر راه اندازی شود هم نیاز استان و هم سایر استان‌ها را تامین می‌کند.

گلایه شهروندان بیرجندی از شلوغی اتوبوس ها

خبرنگاران جوان- با بازگشایی مدارس در خراسان جنوبی، این روز‌ها شهروندان بیرجندی از ظرفیت محدود اتوبوس‌های درون شهری و شلوغی آن ها گلایه دارند. یکی از شهروندان بیرجندی در گلایه ای، از شلوغی اتوبوس های درون شهری ابراز نارضایتی کرد و گفت: در ساعات ابتدایی صبح و در ساعات پایانی کار مدارس، مسیر‌ها بسیار شلوغ است و اگر مجبور نباشیم جرأت سوار شدن اتوبوس را نداریم. یکی از ساکنان خیابان غفاری بیرجند نیز به خبرنگار ما گفت: تعداد سرویس‌های این خیابان و بعضی خط‌های دیگر شهر کم است و همین امر باعث می‌شود که تعداد مسافران زیاد شود و در اتوبوس ها جای سوزن انداختن نباشد. یکی دیگر از مسافران که از انتظار طولانی برای آمدن اتوبوس گلایه مند بود، عنوان کرد: ۴۰دقیقه‌ای می‌شود که منتظر آمدن اتوبوس هستم و هرچه سرک می‌کشم خبری از اتوبوس نیست.

افزایش ظرفیت ناوگان از اول آذر

نینوایی جانشین رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: از اول آذر ماه ۳۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی بیرجند اضافه می‌شود. وی افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا، شاهد کاهش محسوس تردد مردم در سطح شهر بودیم که این امر باعث شد از میزان مسافرت‌های درون‌شهری و استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی شهرستان به میزان چشمگیری کاسته شود.نینوایی بیان کرد: درحال حاضر و با توجه به بازگشایی مدارس از اول آذر ماه، تعداد اتوبوس‌ها تقویت و همچنین نظم خاصی به ساعت تردد اتوبوس‌ها داده خواهد شد تا شهروندان به راحتی بتوانند در مسیر‌ها تردد داشته باشند.

دو فوتی جدید کرونایی در خراسان جنوبی

با ثبت دو فوتی جدید کرونایی در استان تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری به هزار و ۲۱۷ نفر رسید. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۱۵۱ آزمایش ملکولی تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۴۴ بیمار جدید شناسایی شدند.

تاکید استاندار بر افزایش نظارت ها بر بازار

شبستان- استاندار بر جلوگیری از فساد در بازار تأکید کرد و افزود: احتکار، گران فروشی و عرضه خارج از شبکه توزیع، نشاط را از بازار می گیرد و تنش ایجاد می کند لذا باید قدرت مدیریتی و نظارتی برای تنظیم بازار را افزایش دهیم.ملانوری در کارگروه تنظیم بازار استان گفت: وضعیت بازار خراسان جنوبی و تنش های آن نسبت به سایر استان های سطح کشور به خاطر مراعات بازاریان و مردم کمتر و آرامش مناسبی حاکم است اما عادی‌انگاری و عدم مدیریت و نظارت می تواند وضعیت بازار را متلاطم کند. وی با بیان اینکه رونق و نشاط بازار و کسب و کار تابع عرضه و تقاضا است، ادامه داد: برای افزایش رونق باید قدرت خرید مردم را افزایش دهیم و کالاها نیز با قیمت مناسبی در دسترس جامعه باشد. ملانوری با تأکید بر اینکه حمایت از تولیدات داخل استان باید مورد توجه اشخاص و دستگاه های اجرایی قرار بگیرد، گفت: خوشبختانه در انبارهای سطح استان ذخیره کالای اساسی به اندازه کافی موجود است و از این جهت نگرانی وجود ندارد. استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه با توجه به شرایط استان و وجود مرغ گرم، در حال حاضر نیازی به توزیع مرغ منجمد نیست، افزود: در بحث گوشت قرمز نیز باید میزان مصرف بازار استان تضمین شود و جهاد کشاورزی موظف است خروج دام و بازار گوشت استان را مدیریت کند. وی با اشاره به اهمیت تولیدکننده، مصرف‌کننده و حمل و نقل در تنظیم بازار، تصریح کرد: در همین راستا سه کارگروه با عناوین «برنامه‌ریزی و ارائه راهکارهای لازم برای حمایت از تولید»، «برنامه‌ریزی و ارائه راهکارهای لازم برای ثبات بازار با جهت‌دهی به سمت حمایت از مصرف‌کننده» و «برنامه‌ریزی و ارائه راهکارهای لازم در رابطه با حمل و نقل و ذخیره‌سازی کالاهای اساسی» در استان تشکیل شده است که در این گروه‌های کاری با استفاده از توان و ظرفیت کارشناسان در هر حوزه، برای تنظیم بازار برنامه‌ریزی می‌ شود.

مردم دغدغه گرانی بازار دارند

تسنیم- نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم دغدغه گرانی بازار را دارند گفت: گرانی ناشی از عدم نظارت پذیرفته نیست خسروی در دیدار با مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی با اشاره به هفته بسیج اظهار داشت: اگر هم مشکلاتی در حوزه استان مثل کمبود نیروی انسانی یا مشکلات فضای اداری وجود دارد که در سطح استان قابل پیگیری و برطرف شدن نیست برای پیگیری در تهران منتقل شود. وی با اشاره به مشکلات و گلایه مردم در بحث گرانی‌های بازار گفت: ایجاد گرانی دو دلیل دارد که یک دلیل آن بالا رفتن هزینه مواد اولیه و در نتیجه گران تمام شدن محصول تولیدی است اما دلیل تفاوت نرخ‌ها در مکان‌های مختلف ناشی از عدم نظارت است. نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر مردم گزارشات گرانی را به سازمان‌های نظارتی اعلام کنند انتظار دارند که این گزارشات پیگیری شود و دارای نتیجه ملموس و محسوس باشد. خسروی تاکید کرد: مردم در بحث قیمت‌گذاری، کنترل و نظارت بر بازار دغدغه دارند که این دغدغه باید با هم‌افزایی مسئولان و برنامه‌ریزی مناسب برطرف شود اما عدم نظارت‌ها از کسی پذیرفته نیست و مسئولان باید تلاش کنند تا هر کاری از دستشان برمی‌آید برای مردم انجام دهند.

رونمایی از کتاب «مجاهد» و تقدیر از مادران چهار شهید در بیرجند

همزمان با هفته کتاب وکتابخوانی و هفته گرامیداشت بسیج، کتاب «مجاهد» زندگینامه و خاطرات علیجان اصالتی رزمنده و ایثارگر اهل خراسان جنوبی، به قلم زینب رمضانی و سمیه بخشی رونمایی شد. یازدهمین پاسداشت ادبیات جهان و مقاومت همراه با آیین ملی رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «تنها گریه کن» یکشنبه ۳۰ آبان ماه جاری با حضور مسئولان خراسان جنوبی و خانواده شهدای هنرمند استان، بصورت آنلاین و پخش مستقیم همزمان با سراسر کشور در محل سالن اداره کل بنیاد شهید (سایت اداری) برگزار شد. قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در این مراسم به سخنان امیرالمومنین (ع) درخصوص اهمیت کتاب اشاره کرد و افزود: فرستادن انبیا الهی از جمله آخرین پیامبر حضرت محمد (ص) همراه با کتاب و سفارش رهبر کبیر انقلاب پس از ۱۴ قرن به مطالعه عمیق قرآن کریم، نشان از اهمیت این موضوع دارد.نوفرستی گفت: نوشتن کتاب درباره زندگینامه، خاطرات، وصیت نامه شهیدان و حتی سخنان زیبای آن ها، رسالت بزرگی بر دوش نویسندگان است. وی اضافه کرد: مکتوب کردن این موارد امری ضروری است تا برای نسل های آینده به یادگار بماند. گفتنی است؛ در این مراسم از کتاب «مجاهد»، روایت کارنامه افتخار آمیز علیجان اصالتی، رزمنده بسیجی و جانباز دفاع مقدس اهل خراسان جنوبی به قلم زینب رمضانی و سمیه بخشی نیز رونمایی شد.این کتاب که توسط انتشارات صبح امروز منتشر شده است، زندگینامه علیجان اصالتی را در پنج فصل از تولد تا ازدواج، فعالیت های دوران انقلاب، دوران دفاع مقدس و خدمت در سوریه و لبنان روایت می کند. شایان ذکر است تقدیر از مادران شهیدان مسعود تواضع، مرتضی بصیری پور، سید علی رضوی نژاد و علی صمدیان نیز در این مراسم انجام گرفت.

اعتراف دشمن به اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: آنچه جایگاه ارتش و همه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را در جهان ویژه ساخته به جهتی این است که براساس ایمانی که دارند در پای عقیده دفاع می کنند. عبادی در دیدار با رئیس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی اجا کشور اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران که به تعبیر کلمه طیبه است، در شرایط امروز جهان و نوع صنایع دفاعی نیروی پدافند جایگاه ویژه‌ای دارد و الحق مایه افتخار و باز هم رو به رشد است. رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم گفت: اقتدار نیروی پدافند هوایی مایه افتخار ارتش و کشور است که در رزمایش‌های اخیر نیز بار دیگر ثابت شد.

آتش‌سوزی در مجتمع مسکونی بیرجند مهار شد

رئیس سازمان‌ آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: آتش‌سوزی در طبقه سوم یک مجتمع مسکونی در بیرجند که روز گذشته روی داد، با تلاش چهار تیم‌ آتش‌نشانی مهار شد. حسینی افزود: با توجه به گستردگی حادثه، ساکنان این مجتمع چهار طبقه در طبقات خود حبس شده بودند که با کمک آتش‌نشانان و خودروی بالابر با سلامت کامل به داخل کوچه منتقل شدند. وی گفت: در این حادثه دو نفر دچار آسیب‌دیدگی سحطی و توسط امدادگران اورژانس به‌صورت سرپایی مداوا شدند.

طرح ویزیت رایگان به مناسبت هفته بسیج

مهدی آبادی- مسئول ویزیت رایگان پایگاه مقاومت امام باقر (ع) با بیان اینکه بیش از ۱۰ سال در محل پایگاه مقاومت امام باقر العلوم ویزیت رایگان داشتیم، گفت: طرح ویزیت رایگان پزشکان پایگاه مقاومت امام باقرالعلوم (ع) می باشد از روز دوشنبه با ویزیت دکتر نسیمی متخصص پوست مو و زیبایی آغاز می شود. وی اضافه کرد: دکتر سیادت پزشک عمومی ، دکتر کریمی متخصص گوش حلق بینی و دکتر امید حسنی پزشک عمومی به ترتیب از روز سه شنبه تا پنجشنبه در این مسجد ویزیت رایگان خواهند داشت. نورمحمدی افزود: همچنین روز شنبه برنامه محوری هفته بسیج بحث انتقال خون در محل پایگاه مقاومت امام باقر العلوم برگزار می شود.

بهره‌برداری از ۳۷۵ طرح در استان

در هفته بسیج ۳۷۵ طرح کوچک و زود بازده به همت بسیج سازندگی در خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد. هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: در هفته بسیج ۳۷۵ طرح کوچک و زود بازده با اعتبار ۱۱ و نیم میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید. وی افزود: ۳۵۰ سرویس بهداشتی و حمام منازل محرومان، ۱۷ رشته قنات، ۳ طرح آب‌رسانی آب آشامیدنی، ۲ طرح کانال انتقال آب، ۲ استخر ذخیره آب و دیوار ساحلی طرح‌هایی است که در این هفته به بهره‌برداری می‌رسند.

اسانس گیری گل نرگس توجیه اقتصادی ندارد

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: به دلیل اینکه تنها دو شهرستان در خراسان جنوبی در زمینه کشت گل نرگس فعال است احتمالا توجیه اقتصادی برای اسانس گیری در استان نیست. قوسی افزود: اگر فرآوری گل نرگس در استان توجیه اقتصادی داشته باشد و مانند سایر محصولات کشاورزی درخواست وجود داشته باشد، صنایع تبدیلی تکمیلی و بسته بندی حمایت کرده و مجوزهای لازم را صادر می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: تامین زمین برای ۶۰ هزار و ۹۷۸ واحد

بیشتر

یعقوبی – رئیس پلیس راهور استان خراسان جنوبی از اجرای طرح کنترل و برخورد با

بیشتر

غلامی – رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری ۳۲ سارق با اجرای

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت