یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار استانی

پیش بینی برداشت 17 هزار تُن طلای سفید در خراسان جنوبی

پیش بینی می‌شود امسال 17 هزار تُن وش پنبه از مزارع پنبه در خراسان جنوبی برداشت شود. مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سطح کشت پنبه در استان را 6 هزار و 835 هکتار اعلام کرد و گفت: امسال به علت کاهش بارندگی‌ها ،کشت پنبه در استان کاهش یافته است.

مسکن ملی به شرط ۴۰ میلیون تومان آورده اولیه

خبرنگاران جوان- هزینه‌های تفکیک شده جهت آماده سازی زمین‌های طرح جهش تولید مسکن بر عهده متقاضی است و هر متقاضی برای آماده سازی زمین باید 40 میلیون آورده داشته باشد. داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در قانون، هزینه‌های تفکیک شده‌ی آماده سازی زمین بر عهده خود متقاضی است و زمین رایگان است و 40 میلیون تومانی که دریافت می‌شود آورده‌ی متقاضی و بابت آماده سازی زمین و سند و .. است و مربوط به ساخت واحد‌ها نیست. وی افزود: زمین‌های سایت اداری، اراضی زعفرانیه و بخش دیگری از شهر برای استفاده در طرح جهش تولید مسکن در نظرگرفته شده است که هنوز مشخص نیست از کدام بخش استفاده شود و در حال حاضر کار‌های مطالعاتی آن در حال انجام است.داعی ادامه داد: در کل از تعهد ساخت 4 میلیون مسکن در طول 4 سال در کشور، سهم خراسان جنوبی 25 هزار واحد است. مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تصریح کرد: طرح جهش تولید مسکن ادامه طرح اقدام ملی مسکن است و هیچ تفاوتی در نوع ساخت آن وجود ندارد؛ فقط تسهیلات آن افزایش پیدا کرده و به 350 میلیون تومان رسیده است. وی بیان کرد: توضیحات کامل در سایت به متقاضیان داده می‌شود و در صورت موافقت صفحه ثبت نام باز می‌شود. داعی اظهار کرد: زمین به حد کافی وجود ندارد که در طرح جهش تولید مسکن بشود ویلاسازی کرد و به طور مثال یک قطعه زمین 200 تا 250 متری به 5 متقاضی داده می‌شود تا در آن ساختمان 5 واحدی بسازند. مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در پایان عنوان کرد: برای تأمین زمین برای 7 شهرستان استان یک ماه پیگیری و مذاکرات داشتیم که در نهایت از چند روز پیش سایت ثبت نام برای بیرجند و از دو روز گذشته سایت ثبت نامی برای 6 شهرستان دیگر باز شده است. تنها مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: بنیاد مسکن در طرح جهش تولید مسکن متولی ساخت است یعنی تنها پیمانکاری و نظارت بر شیوه ساخت را بر عهده دارد. وی ادامه داد: : دستورالعمل نهایی هنوز به ما نرسیده است، اما در طرح اقدام ملی مسکن این گونه بود که زمین و تسهیلات به خود متقاضی داده شده و ما فقط وظیفه نظارت بر نوع ساخت را بر عهده داشتیم.

بهره مندی از سهمیه نفت تا ایجاد جایگاه CNG برای شهرستان درمیان

فارس- نماینده مردم بیرجند در مجلس با اشاره به دیدار کاری خود با وزیر نفت گفت: طی این دیدار مشکلات متعدد حوزه انتخابیه بیرجند، خوسف و درمیان تبیین و وزیر نفت برای تحقق این درخواست‌ها قول مساعد داد. خسروی با اشاره به دیدار کاری خود با «جواد اوجی» وزیر نفت، اظهار داشت: با توجه به درخواست‌های مردم شهرستان درمیان در راستای راه اندازی جایگاه CNG و همچنین مشکل برخی از روستائیان با توجه به فرارسیدن فصل سرما برای تهیه نفت سفید با وزیر نفت دیداری صورت گرفت و این موضوعات پیگیری شد.وی با بیان اینکه موضوع ایجاد جایگاه CNG در شهرستان درمیان به صورت مکرر مورد پیگیری قرار گرفته ولی متأسفانه با افزایش قیمت‌ها توان سرمایه گذار بخش خصوصی در این رابطه کاهش یافته و این امر به نتیجه نرسیده است، اضافه کرد: با راه اندازی این جایگاه جمعیتی بالغ بر 58 هزار نفر از مزایای آن بهره مند می‌شوند که این درخواست در دیدار با وزیر نفت مطرح و قول مساعد در این رابطه داده شد.نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سرمای هوا نیاز به تأمین سوخت امری الزامی بوده که متأسفانه برخی از خانوارهای روستایی که گازکشی شده اما توان مالی جهت خرید انشعاب و گازرسانی به منازل خود را ندارند با مشکل مواجه ساخته و نیاز بوده در این رابطه تدبیری اندیشیده شود. خسروی تصریح کرد: شرکت نفت نسبت به تأیید سهمیه نفت سفید این خانواده ها برای سال جاری مساعدت نماید تا مشکل این افراد رفع گردد که وزیر نفت نسبت به تحقق این درخواست نیز قول مساعد دادند.

هشدار مدیریت بحران در پی کاهش دما و وقوع یخبندان

صداوسیما- مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی در پی صدور اخطاریه هواشناسی مبنی بر نفوذ توده هوای سرد به استان و کاهش قابل ملاحظه دما و وقوع یخبندان هشدار داد. میرجلیلی خطاب به فرمانداران اعلام کرد: براساس پیش بینی هواشناسی در روز‌های پنج شنبه و جمعه هفته جاری کاهش محسوس و قابل ملاحظه دمای هوا و یخبندان سراسری در استان به شدت محتمل بوده و در شهرستان‌های شمالی استان احتمال ریزش بارش برف نیز وجود دارد. وی گفت: از آنجایی که در محور‌های شمالی استان اولین بارش سال زراعی را شاهد خواهیم بود و از طرفی لغزندگی جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی محتمل است، دستگاه های مربوطه ضمن اطلاع رسانی گسترده به جامعه هدف تحت تاثیر از جمله مسافران، کشاورزان، دامداران، عشایر، گلخانه داران ، مرغداران و سایر بهره برداران تدابیر لازم را بیندیشند.

افزایش 26 درصدی حوادث رانندگی در خیابان‌های بیرجند

فارس- رئیس پلیس راهور بیرجند از افزایش 26 درصدی تصادفات در معابر درون شهری این شهر در سال 1400 خبر داد. خسروی اظهار داشت: سهل انگاری‌های انسانی دست در دست معابر حادثه خیز مرکز استان داده و هر روز آمار حوادث رانندگی و قربانیان آن در شهر بیرجند رو به افزایش است.رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بیرجند افزود: سرعت بالا، رعایت نکردن حق تقدم و عدم توجه به جلو از مهم ترین دلایل تصادفات در معابر درون شهری بیرجند می باشد. وی یادآور شد: در سال ۱۴۰۰ شاهد افزایش ۲۶ درصدی تصادفات در مرکز استان خراسان جنوبی بوده ایم. خسروی با اشاره به اینکه در بیرجند ۸ معبر حادثه خیز وجود دارد، گفت: متأسفانه از پنج سال گذشته تاکنون هیچ اصلاحات ترافیکی در این معابر اتفاق نیافتاده است.وی به تبعات سرعت غیر مجاز اشاره داشت و یادآور شد: بیشتر واژگونی‌ها در خیابان پیامبر اعظم بوده که ناشی از سرعت غیر مجاز است. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بیرجند خاطرنشان کرد: بی توجهی رانندگان و سرعت های غیرمجاز سبب حوادث ناگواری شده که متأسفانه به هیچ عنوان جبران پذیر نیستند.

مشمولان‌خدمت وظیفه تا یکم آذر واکسن کرونا تزریق کنند

مشمولان باید تا قبل از یکم آذر ماه و قبل از ورود به پادگان‌های آموزشی نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند. سرهنگ حسینی معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان گفت: با توجه به طرح واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا در سطح کشور و برابر ابلاغیه ستاد کل نیرو‌های مسلح، کلیه مشمولان که از یکم آذر 1400 به بعد به خدمت مقدس سربازی اعزام می‌شوند، باید واکسینه شوند.

بیمارستان خوسف همچنان در کمای وعده ها

مهر- این بار هم توپ کم کاری‌ها به زمین اعتبارات و بد عهدی پیمانکاران این پروژه افتاد تا خوسفی ها همچنان در انتظار بیمارستان به سر برند و در تب نبود بیمارستان بسوزند و همچنان طبق روال گذشته برای درمان راهی مرکز استان شوند. خوسف دومین شهرستان بدون بیمارستان استان است که وعده اتمام ساخت بیمارستان 32 تختخوابی آن که کلنگ ساختش سال 92 با اعتبار پنج میلیارد تومان در دو طبقه به زمین زده شد پایان سال 99 اعلام شد. ساختمان این پروژه که جز طرح‌های مهر ماندگار سفر هیئت دولت نهم به استان است، از 60 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است. اجرای این پروژه ابتدا با عنوان مرکز بهداشتی شبانه روزی کلید خورد اما با پیگیری به بیمارستان 32 تختخوابی ارتقا یافت. بر اساس آخرین اخبار طی پنج سال (90 تا 95) فقط یک میلیارد و 300 میلیون تومان، سال 96 یک میلیارد تومان و سال 97 نیز سه میلیارد و 500 میلیون اوراق برای ادامه کار این پروژه به استان ابلاغ شد و بخشی از آن اختصاص یافت. سال 98 هم بیش از هفت میلیارد تومان اعتبار برای آن ابلاغ و برای اتمام ساخت آن 13 میلیارد تومان با پیمانکار انعقاد قرارداد انجام شد.

پیگیری در وزارت خانه

آن طور که گفته‌ها حاکی است قرار بود پایان سال 99 شاهد اتمام ساخت این پروژه باشیم و برای ابتدای سال 1400 تجهیز بیمارستان توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام شود اما خلف وعده پیمانکار سبب شد تا پرونده این پروژه درمانی روی میز وزارت خانه قرار گیرد تا تصمیم‌گیری برای ادامه کار با پیمانکار یا خلع ید وی انجام شود.اما آنچه که مسلم است با گذشت بیش از هشت سال از کنگ زنی بر خلاف تأمین اعتبارات انجام شده در سال گذشته و وعده اتمام ساخت تا پایان 99 این پروژه درمانی همچنان در گیر و دار وعده‌ها و بلاتکلیفی به سر می‌برد.

آخرین وضعیت

رئیس دفتر فنی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در خصوص آخرین وضعیت این پروژه درمانی اظهار داشت: این بیمارستان با پیشرفت بیش از 60 درصد بار دیگر در انتظار تعیین تکلیف وضعیت پیمانکار به سر می‌برد. مجتبی مالکی از فسخ قرارداد پیمانکار در اسفند سال 99 خبر داد و افزود: به سبب تورم، پیمانکار برای ادامه پروژه دچار مشکل شد و از این رو طی سه مرحله مدارک تکمیلی و مستندات برای فسخ قرارداد پیمانکار بیمارستان خوسف به وزارتخانه ارسال شد. به گفته وی پس از آن برای ادامه کار درخواست‌ها ارسال شد و منتظر تعیین تکلیف از سوی وزارتخانه هستیم.

بلاتکلیفی در ادامه کار

رئیس دفتر فنی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: پیمانکار در وزارت خانه متعهد شد کار را شروع کند اما همچنان این پروژه در بلاتکلیفی به سر می‌برد. بنا به اظهار وی 40 درصد از پروژه باقی مانده و طبق برآوردها برای اتمام با توجه به تورم بیش از 15 تا 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز است. مالکی عنوان کرد: اگر پیمانکار دارای صلاحیت انتخاب شود طی یک سال می‌توان پروژه را به سرانجام رساند.

شهردار: مخابرات برای اجرای مصوبات شورا تمکین کند

مهر- شهردار بیرجند از قانونی بودن مصوبات شورا بعد از تأیید آن توسط هیئت تطبیق خبر داد و گفت: مخابرات برای اجرای مصوبات تمکین و اقدامات لازم را انجام دهد. بهترین شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر بیرجند که مسئولان مخابرات استان هم حضور داشتند، تاکید کرد: مصوبات شورا بعد از تأیید آن توسط هیئت تطبیق مصوبات جنبه قانونی دارد و مخابرات مانند دیگر دستگاه‌های اجرایی باید به آن تمکین و برای اجرای آنها اقدامات لازم را انجام دهد.
شکایت صاحبان املاک از مخابرات

وی با بیان اینکه توسط صاحبان املاکی که در مجاور منازلی هستند که دکل‌های مخابرات در آنها نصب شده است، شکایت ‌های بسیاری داشته‌اند، عنوان کرد: کار مردم در هر شرایطی باید انجام شود و نباید خللی در آن به وجود آید. وی بیان داشت: اگر قرار است مخابرات و شهرداری کاری را با همکاری هم انجام دهند باید این کار در قالب روند قانونی قراردادها اجرایی شود. وی ادامه داد: از 28 دکل مخابراتی نصب شده در نقاط مختلف بیرجند تنها اجاره 2 دکل پرداخت شده و تا این لحظه اجاره 26 دکل دیگر که در اماکن مربوط به شهرداری نصب شده‌اند، پرداخت نشده است لذا باید مخابرات برای تعیین تکلیف آن اقدام کند.سید سعید اسلامی رئیس اداره حقوقی شهرداری بیرجند هم با بیان اینکه شهرداری نهاد عمومی غیر دولتی است که از محل دریافت عوارض به مردم خدمات ارائه می‌کند، اضافه کرد: بر اساس مصوبه شورای دوره پنجم که در بودجه سال 1400 شهرداری منظور شده است باید نسبت به پرداخت عوارض مربوط به سایت‌های قدیمی مخابرات اقدام شود. وی عنوان کرد: شهرداری با در اختیار گذاشتن 28 نقطه در اماکن خود برای ایجاد تأسیسات مخابرات حسن نیت خود را نشان داده است.

رعایت سلامت مردم در نصب آنتن‌های بی تی اس

محمودی راد رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند هم با تاکید بر اینکه در جا نمایی آنتن‌های بی تی اس مخابرات باید سلامت شهروندان در نظر گرفته شود، گفت: کرونا خیلی از ظرفیت‌های بالقوه را بالفعل کرد و در کنار همه ضررها، منافعی هم داشت و اگر مخابرات هزینه‌ای برای افزایش کیفیت خدمات خود در این دوران پرداخت کرده است درآمدهایی هم مخابرات از این طریق داشته است و در راستای عمل به رسالت خود با دستگاه‌های اجرایی تعامل لازم را داریم.

روز بدون فوتی کرونا در خراسان جنوبی

در شبانه روز گذشته مورد جدیدی از فوت ناشی از کرونا در استان ثبت نشد و تعداد فوتی‌های این بیماری همان هزار و 214 نفر است. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانه روز گذشته از 316آزمایش مولکولی ، 96 بیمار جدید و از 644 تست سریع 96 مورد جدید کرونا شناسایی شد.

ورود زرشک به سبد خرید حمایتی وزرات جادکشاورزی

ایسنا- مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور از خرید تضمینی و توافقی محصول زرشک در قالب طرحی حمایتی و ضربتی خبر داد. قادری فردر سفر به خراسان جنوبی و بازدید از بزرگترین باغ زرشک دنیا در منطقه افین شهرستان زیرکوه در جمع باغداران و زرشک کاران گفت: قرار است ظرف یک هفته آینده با اخذ مجوز نهایی شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی محصول زرشک هم در سبد خرید حمایتی، تضمینی و توافقی وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد. وی هدف از این اقدام را رفع دغدغه کشاورزان اعلام کرد و افزود: در سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی پرداختن به رفع دغدغه زرشک کاران مصوب شد و به عنوان یک اولویت و چالش اساسی در برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت.مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور گفت: در گام اول هدف حذف واسطه‌ها و دلالان است تا محصول ناب زرشک با بهترین قیمت از زرشک کاران خریداری شود. قادری، گام دوم حمایتی از زرشک کاران را احداث بارگاه‌های مدرن و سردخانه‌های پیشرفته با مشارکت کشاورزان و اعطای تسهیلات ارزان قیمت به شرکت‌های تعاونی تولیدی کشاورزی دانست که تا سال زراعی آینده عملیاتی خواهد شد تا کشاورزان دیگر در فصل برداشت نگران بازار نباشند. مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور در خصوص زعفران نیز گفت: به موقع در این حوزه با طرح خرید حمایتی ورود کردیم و در کنار کشاورزان هستیم و اجازه سودجویی به دلالان در بازار زعفران را نمی‌دهیم. سلمان اسحاقی، نماینده مردم شهرستان‌های قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید از اختصاص تسهیلات 4 یا 5 درصدی به زرشک کاران برای ایجاد بارگاه‌های زرشک خبر داد. وی یادآور شد: علاوه بر این مقرر شده تسهیلاتی به تعاونی‌ها داده شود تا همه زرشک موجود در انبارها، بارگاه‌ها و سردخانه‌ها خریداری شود و انبارها برای زرشک سال زراعی آتی خالی باشد تا کشاورزان دغدغه نداشته باشند.

وصال مادر با فرزند شهید پس از 39 سال در بیرجند

ایرنا – 39 سال چشم انتظاری مادر برای دیدار با فرزند شهیدش همزمان با سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) در بیرجند به پایان رسید و شیرینی وصال در میان استقبال‌کنندگان از این مادر، تلخی فراق را کمرنگ کرد. مادر شهید والامقام “حسین بابایی” در بیست و پنجمین روز آبان ماه همزمان با سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) میهمان مردم خراسان جنوبی و بیرجند است تا چشمان این مادر دلسوخته به دیدن فرزند شهیدش که سال‌ها در عین نامداری و اوج خوشنامی نزد مردم ایران ولی به جهت شناسایی نشدن گمنام بود، روشن شود. حسین بابایی فرزند محمدولی اول خرداد 1343 در مشهد متولد شد و سوم خرداد 1361 در منطقه شلمچه به شهادت رسید که از آن زمان تا آبان امسال خانواده او منتظر رسیدن پیکرش بودند و الان مادر شهید در قید حیات است. پیکر شهید 18 ساله که در بیرجند آرام گرفت امروز در آغوش مادر به آرامش بیشتری می‌رسد و حوزه علمیه بیرجند مفتخر به شهید نامداری است که وجود پاکش، پاییز این دیار را عطرآگین کرد. شهید حسین بابایی اول اسفند 1396 همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به همراه پنج شهید گمنام دیگر میهمان خراسان جنوبی شدند و پیکر این شهید گمنام در حوزه علمیه بیرجند به خاک سپرده شد. چهار سال بعد، آبان ماه جاری مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی خبر داد که هویت چهار شهید گمنام تدفین شده در این استان از طریق انجام آزمایش DNA شناسایی شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند منصوب شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی سید “محمد موسوی میرزایی” را به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند منصوب کرد. در متن حکم بهرام عین‌اللهی آمده است: خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان خویش اعطاء فرموده و شکر نعمت است که از این فرصت گرانقدر در جهت خدمت به مردم شریف میهن اسلامی نهایت استفاده به عمل آید. در این راستا و با توجه به تعهد، تخصص و سوابق علمی و اجرایی ارزنده جنابعالی، به‌موجب این ابلاغ به عنوان “سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند” منصوب می‌شوید تا با رعایت مقررات قانونی و شرعی انجام وظیفه نمایید. سید محمد موسوی میرزایی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است و ریاست بیمارستان رازی بیرجند را در کارنامه مدیریتی خود دارد. پیش از این محمد دهقانی فیروزآبادی از سال 1397 رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بود.

مسابقات لیگ برتر کشتی فرنگی در بیرجند برگزار شد

دور برگشت بیست و یکمین دوره مسابقات لیگ برتر کشتی فرنگی یادبود پیشکسوت کشتی خراسان جنوبی مرحوم «محمد میابادی» روز سه‌شنبه به میزبانی شهرستان بیرجند برگزار شد.رئیس هیئت کشتی خراسان جنوبی در حاشیه برگزاری این مسابقات گفت: این دوره از رقابت‌ها با حضور تیم‌های بابل مازندران، مدافع حرم قم، دانشگاه آزاد اسلامی کشور و خراسان جنوبی در سالن ورزشی مخابرات بیرجند به مدت یک روز در حال برگزاری است. سروری با بیان اینکه در این رقابت‌ها 25 کشتی‌گیر با یکدیگر رقابت می‌کنند، افزود: خراسان جنوبی کشتی‌گیرانی از جمله امین گلکاری، مسعود سروری، مهدی کمالی، مهرشاد عباسی و امیرحسین حسینی را در ترکیب تیم برای مصاف با رقیبان در این دوره از رقابت‌های لیگ برتر کشتی فرنگی کشور با مربیگری حسن گلکاری، مسعود و مجتبی سروری و سرپرستی حسین حسن‌نژاد دارد.

شناسایی نشانه‌های سرخک و سرخچه در خراسان جنوبی

مدیر بیماری‌های مرکز بهداشت خراسان جنوبی اظهار کرد: چهار مورد ابتلا به بیماری سرخک و سرخچه در خراسان جنوبی مشاهده شد. شایسته‌ گفت: از ابتدای سال دو مورد ابتلا به سرخک (یک کودک 9 ماهه در بیرجند و یک کودک 11ماهه در قاین) و دو مورد ابتلا به سرخچه (کودکی 9‌ ماهه در بیرجند و 37ماهه در درمیان) مشاهده شد. وی افزود: خوشبختانه این کودکان مراحل درمان را طی می‌ کنند و بیماری آنها تشدید نشده است.

ورود محموله جدید واکسن کرونا به خراسان جنوبی

شب دوشنبه 66 هزار و 280 دوز واکسن کرونا به خراسان جنوبی وارد شد. دبیرستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل بیماری کرونا در استان گفت: این محموله شامل 10 هزار دوز واکسن سینوفارم، 8 هزار دوز آسترازنکا، 17 هزار و 280 دوز واکسن اِسپایکُوژن، 17 هزار دوز واکسن برکت، 7 هزار دوز واکسن اسپوتنیک نوبت اول و هفت هزار دوز واکسن اسپوتنیک نوبت دوم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت