اخبار استانی

آغاز برداشت گل نرگس از مزارع کشاورزی استان

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان سطح کشت گل نرگس در استان را ۳۹ هکتار اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود ۱۶ میلیون شاخه گل نرگس از این سطح برداشت شود. رضایی افزود: برداشت گل نرگس از مزارع استان همه ساله از اواخر آبان آغاز می‌شود و در صورت وجود شرایط مساعد جوی تا نیمه‌های اسفند ادامه دارد.

بلافاصله پس از تزریق واکسن ایمن نمی‌شوید

یک متخصص عفونی گفت: بلافاصله پس از تزریق واکسن ایمن نمی‌شوید و با تزریق دوز اول واکسن کرونا، ۵۰ تا ۶۰ درصد ایمنی اولیه را کسب می‌کنید و پس از تزریق دوز دوم دو الی سه هفته تا کسب ایمنی لازم است.مسعود ضیائی اظهار کرد: ما می‌دانیم که تقریبا ۸۲ درصد جمعیت واجد شرایط دوز اول واکسن و حدودا ۶۵ درصد دوز دوم واکسن را تزریق کرده‌اند، اما امر مهم برای ما رسیدن به ۸۵ درصد واکسیناسیون کل جمعیت کشوربرای پیشگیری از جهش‌ها و چرخش ویروس است که درحال حاضر تنها ۴۶ درصد جمعیت ما واکسیناسیون دو دوز خود را کامل کرده‌اند؛ از طرفی ما می‌دانیم که تا همه مردم واکسینه نشوند با توجه به میزان واگیری ویروس، موفقیتی حاصل نخواهد شد. رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند بیان کرد: خوشبختانه، در روزهای اخیر داروهای جدیدی معرفی شده که کارآیی بسیار خوبی برای پیشگیری از بستری و مرگ و میر را برای بیماران نشان دادند؛ مانند بکسیلووید و مولنوپیراویر؛ این‌ها داروهایی هستند که حتی اولین دارو تا ۸۹ درصد مانع از مرگ و میر و بستری می‌شود. رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و فوکال پویینت علمی مراقبت و مدیریت بیماری‌های عفونی، تصریح کرد: در انگلستان داروی مولنوپیراویر از چند روز پیش در حال استفاده است که امیدواریم اثرات خوب آن را ببینیم.ضیائی ادامه داد: این‌ها خبرهای امیدبخشی هستند ولی تا زمانی که واکسیناسیون کامل نشود و در کنار آن پیشگیری و رعایت پروتکل‌ها انجام نشود و سپس دسترسی به داروها آسان شود؛ نمی‌توان امیدوار بود که این پاندمی کنترل شود چراکه همانطور که می‌دانید پیک‌های بعدی کرونا را داریم و شیوع دوباره‌اش را در اروپا با وجود واکسیناسیون نسبتا خوبی که داشتند بعد از برداشتن پروتکل‌ها شاهد بودیم.وی افزود: از طرفی براساس تصمیم ستاد کرونا از اول آذرماه تمامی مراکز آموزشی، درمانی، دانشگاهی و تحصیلی بازگشایی می‌شوند و این خطر چرخش ویروس بیشتر خواهد شد که امیدواریم تا آن زمان همه هموطنانمان، دانش‌آموزان و جامعه دانشگاهی واکسیناسیون خود را کامل کنند و فریب این تفکر را که من واکسن زدم و مبتلا نخواهم شد را نخورند و پروتکل‌ها را حتما رعایت کنند.ضیائی اظهار کرد: خوشبختانه با وجود واکسیناسیون خوبی که در این چندماه اخیر انجام شده موارد شدید بیماری که نیاز به آی سی یو داشته باشند بسیار کمتر شده و موارد مرگ و میر در اثر کرونا در افراد واکسینه بسیار کمتر از افراد غیرواکسینه است.

آغاز واکسیناسیون کرونای اتباع خارجی در خراسان جنوبی

رضایی مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: با توجه به تداوم خدمات رسانی جمعیت هلال احمر استان در مقابله با ویروس کرونا، طرح واکسیناسیون ویژه اتباع خارجی در استان آغاز شده است. وی افزود: هلال احمر با اتکا به توان اعضای داوطلب این توانمندی را دارد تا در شرایط گوناگون آلام مردم را در عرصه‌های مختلف کاهش دهد.

کمین خطر در ۳۱ نقطه از محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی

مهر- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۳۱ نقطه حادثه خیز در استان شناسایی شده است.اسداله جلال زاده با اشاره به شناسایی ۳۱ نقطه حادثه خیز در استان اظهارکرد: تاکنون ۱۳ نقطه از این نقاط حادثه خیز با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان اصلاح شده است. وی از شروع ایمن سازی ۶ نقطه حادثه خیز دیگر طی سال جاری خبر داد و افزود: در ۷ ماهه نخست امسال در حوزه نگهداری ابنیه فنی راه‌های استان ۲۰ دستگاه ابنیه فنی آسیب دیده از سیل تعمیرات اساسی شده است. وی با بیان اینکه ۳۵ دهانه پل در محورهای استان در حال احداث و تعریض است، ادامه داد: عملیات حذف و اصلاح نقاط حادثه خیز مصوب استان پیشرفت ۷۰ درصدی دارد. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی افزود: پیش بینی می شود تا انتهای سال متوسط پیشرفت فیزیکی پروژه ها به بیش از ۹۰ درصد برسد. جلال زاده با بیان اینکه برای رفع نقاط حادثه خیز استان بیش از ۹ میلیارد تومان اعتبار درخواست شده است، بیان داشت: با اجرای این پروژه ها ضریب ایمنی راه ها افزایش و حواث جاده ای تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می کند. وی با بیان اینکه دو هزار و ۲۳۱ دستگاه آبنما در سطح استان شناسایی شده است، عنوان کرد: ۱۰ دستگاه آبنما تبدیل به پل شده که مراحل پایانی آن در دست اقدام است.

ثبت ۴ فوتی جدید کرونایی در خراسان جنوبی

با ثبت ۴ فوتی جدید در بیماران مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی، تعداد جان باختگان این بیماری دراستان به هزار و ۲۰۷ نفر افزایش یافت. دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته از ۲۶۵ آزمایش تشخیص مولکولی کرونا ۷۷ بیمار و از ۴۶۶ آزمایش سریع ۷۷ مورد مثبت جدید شناسایی شد.

هیچ شهری نباید وضعیت وخیم‌تری پیدا کند

استاندار خراسان جنوبی از فرمانداران این استان خواست برای افزایش آمار واکسیناسیون کرونا و یک درجه تغییر رنگ شهرستان‌ها تا هفته آینده اقدامات ویژه را در دستور کار قرار دهند. ملانوری روز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا افزود: فرمانداران تمامی شهرستان‌ها موظف هستند تکمیل پوشش واکسیناسیون و تغییر رنگ‌بندی شهرستان خود را در اولویت اقدامات هفته پیش‌رو قرار دهند. وی گفت: سه شهرستان قرمز استان شامل بیرجند، طبس و قاینات باید تا شنبه هفته آینده به وضعیت نارنجی تغییر رنگ دهند و این مهم با تلاش مسئولان، رسانه‌ها و مردم، شدنی است. استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: با ابتلای هر چهار نفر در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، رنگ یک منطقه قرمز می‌شود و براساس این آمار با کاهش هر یک نفر مبتلا می‌توانیم تغییر رنگ را شاهد باشیم بنابراین با کاستن یک نفر از شمار بیماران کرونایی، شهرستان‌ها از رنگ قرمز خارج می‌شوند.وی با مخاطب قرار دادن فرمانداران که به‌صورت ویدئو کنفرانسی در این نشست حضور داشتند، گفت: هیچ شهری نباید وضعیت وخیم‌تری پیدا کند لذا تمام وقت خود را بگذارید و برای مدیریت شرایط اقدام کنید. ملانوری خواستار بمباران تبلیغاتی در این مدت شد و افزود: بمباران تبلیغاتی رسانه‌ها، تلاش فرمانداران، همت مردم و هم‌افزایی و همراهی همه حوزه‌ها در بهبود شرایط موجود نقش بسزایی دارد. وی گفت: شهرستان‌های نارنجی و زرد هم باید رنگ‌بندی را یک درجه کاهش و شهرستان‌هایی همچون بیرجند که پوشش واکسیناسیون بالای ۸۰ درصد دارند این آمار را ارتقا دهند. ملانوری افزود: در حال حاضر وضعیت نسبتا مطلوبی داریم اما از آنجا که سه شهرستان استان قرمز است، وضعیت کاملا شکننده و نگران‌کننده است.

۶۰ درصد جمعیت استان در مناطق قرمز کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم در این نشست گفت: در حال حاضر سه شهرستان خراسان جنوبی وضعیت قرمز دارند و حدود ۶۰ درصد جمعیت استان در همین سه شهرستان زندگی می‌کنند. دهقانی افزود: ۱۲ درصد جمعیت استان در شهرستان‌های نارنجی و ۲۹ درصد در شهرستان‌های زرد هستند که اگر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی جدی گرفته نشود درصد قابل توجهی از جمعیت استان را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد. وی گفت: در حال حاضر شرایط استان به لحاظ ابتلا به کرونا ثابت است و روند بیماران سرپایی ثابت شده که پیش‌بینی کننده کاهش روند بستری‌ها در صورت استمرار این روند خواهد بود اما هنوز آمار نزولی نشده است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: درخصوص رنگ‌بندی نیز تغییر ایجاد شده فقط جابجایی شهرستانی است که در هفته جاری طبس به شهرستان‌های قرمز اضافه و نهبندان از وضعیت قرمز خارج شد. وی افزود: در حال حاضر شهرستان‌های بیرجند، قاینات و طبس وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های نهبندان و بشرویه وضعیت نارنجی (پرخطر) و سایر شهرستان‌های استان زرد رنگ (متوسط خطر) هستند. وی اظهار داشت: در حال حاضر ۸۳ درصد جمعیت هدف خراسان جنوبی نوبت اول و ۶۳ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند اما با احتساب جمعیت زیر ۱۲ سال استان ۶۲ درصد نوبت اول و ۴۸ درصد نوبت دوم واکسن را دریافت کردند.

افزایش تصادفات درون‌شهری خراسان‌جنوبی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌جنوبی از افزایش تصادفات درون‌شهری خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: به طور متوسط روزانه ۳۵ فقره تصادف در معابر شهری استان ثبت می‌شود. عباسی با اشاره به اینکه به طور متوسط روزانه ۳۵ فقره تصادف در معابر شهری استان ثبت می‌شود، اظهار داشت: برخی معابر شهری استان حادثه‌خیز هستند و علی‌رغم مکاتبات و پیگیری‌های پلیس، دستگاه‌های مسئول اقدامی برای رفع نقص انجام نداده‌اند. وی با بیان اینکه پلیس به تنهایی قادر به کنترل تصادفات نیست، بیان داشت: دستگاه‌هایی که براساس قانون (۳۰دستگاه) در ترافیک نقش دارند به کمک پلیس بیایند چرا که تصادفات فقط با ابزار جریمه کنترل نخواهد شد. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌جنوبی اعلام کرد: در سه سال گذشته بیشترین تصادفات درون‌شهری بیرجند به ترتیب در بلوار پیامبراعظم(ص)، خیابان پاسداران، جمهوری، طالقانی، کارگران، نواب‌صفوی و شعبانیه به وقوع پیوسته است.عباسی ادامه داد: مشکلات و نواقص هندسی این معابر حادثه‌خیز به دستگاه‌های ذیربط اعلام شده و انتظار می‌رود برای جلوگیری از تصادفات احتمالی،اقدامات لازم انجام شود.وی با بیان اینکه ۶۷ درصد متوفیان حوادث رانندگی سال جاری شهر بیرجند عابرین پیاده بوده‌اند، ادامه داد: احداث گذرگاه‌های ایمن عابر پیاده، مکانیزه کردن پل‌های هوایی و مشخص کردن وضعیت عبور عرضی عابرین در ایستگاه سلامت و بلوار بنده دره ضروری است. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌جنوبی با اشاره به مشکلات ترافیکی مرکز استان، گفت: اگر تصمیم‌گیری و اقدامات مؤثری در این خصوص انجام نشود در آینده ترافیک معابر بیرجند و تصادفات آن تبدیل به معضل خواهد شد.

الزام مدارس برای فراهم کردن شرایط آموزش حضوری‌

خبرنگاران جوان- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از الزام مدارس برای ایجاد شرایط به منظور آموزش حضوری در استان خبر داد. واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت‌: مدارس ملزم به ایجاد شرایط لازم برای آموزش حضوری هستند و فقط دانش آموزانی که دارای بیماری واگیردار و زمینه ای باشند و یا تست کرونای آن ها مثبت باشد نمی‌توانند در مدرسه حضور داشته باشند. او با بیان اینکه در حال حاضر بسته به شرایط مدرسه، هم آموزش حضوری و هم آموزش ترکیبی داریم افزود: در تمام مدارسی که مجوز دریافت کرده اند با گروه بندی، شرایط حضور همه دانش آموزان فراهم شده است و دانش آموزان، آموزش را به صورت ترکیبی دریافت می‌کنند. واقعی با اشاره به اینکه سرانه بهداشتی به حساب مدارس واریز شده است عنوان کرد‌: کمیته سلامت مدارس موظف به مراقبت و نظارت در مدارس است. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: ضد‌عفونی کلاس ها به صورت روزانه انجام می‌شود و کمیته سلامت مدرسه نیز وظیفه نظارت و مراقبت را بر عهده دارد.

مخالفت شورا با الحاق اراضی خارج از محدوده به بیرجند

شبستان- اعضای دوره ششم شورای اسلامی شهر بیرجند با الحاق اراضی خارج از محدوده به شهر و افزایش محدوده خدماتی شهر بیرجند مخالفت کردند. الحاق ۲۲.۵ هکتار اراضی در غرب فنی و حرفه ای و افزایش محدوده خدماتی شهر بیرجند از درخواست های تعدادی از مالکین بوده که توسط شهرداری مور د بررسی قرار گرفته است و نتیجه آن به شرح ذیل به شورای شهر اعلام شد که در بیرجند بخش اعظمی از اراضی داخل بافت شهر قابلیت بارگذاری به مساحت حدود ۹۰۰ هکتار و امکان ساخت و ساز و پاسخگویی به نیازهای آتی گسترش کالبدی شهر را دارد. از سویی نوسازی و بازسازی بافت فرسوده میانی شهر در صورت الحاق اراضی جدید با مشکلات مواجه می شود و امکان توسعه دورن‌زای شهر مقدور نخواهد شد. اراضی ۲۲.۵ هکتاری مذکور فاقد اراضی خدماتی می‌باشد که در آینده هزینه های فراوان جهت تملک اراضی خدماتی جهت ایجاد رفاه و آبادانی حداقلی ایجاد خواهد کرد.بهترین شهردار بیرجند در این رابطه گفت: اراضی مذکور (معصومیه) بیش از ۴۰۰ مالک سندار دارد که شهرداری ۲۰۰ مالک را شناسایی کرده و با آنان در ارتباط است اما نسبت به مابقی مالکان شناختی ندارد. با توجه به اینکه مالکان سند دارند حتی شهرداری در تهیه معبر این منطقه هم با مشکل مواجه می شود و خریداری زمین از مالکان نیز بار مالی برای شهرداری دارد. وی ادامه داد: این اراضی قبل از انقلاب به صورت شهرک مجزا ساخته شده که ارتباطی با بافت شهری پیدا نکند. ضمن اینکه الحاق این اراضی به محدوده شهر را شروع پروسه ای می دانم که افراد زیادی درخواست الحاق به محدوده شهر داشته باشند. شهردار بیرجند افزود: سیاست شهرداری و شورای شهر باید به این سمت برود که نوسازی و بازسازی با اولویت بافت فرسوده انجام شود.

برای الحاق اراضی دسنگاه های فرادستی تصمیم می گیرند

یزدان شناس عضو شورای شهر بیرجند هم در ادامه بیان کرد: الحاق اراضی به محدوده شهر مربوط به شورای شهر و شهرداری نیست و دستگاه های فرادستی تصمیم گیری نهایی می کنند. وی گفت: هر زمانی که ظرفیت های داخل حریم شهری تکمیل شود و دیگر اراضی باقی نماند، مسئولان استانی برای افزایش محدوده شهر بیرجند تصمیم خواهند گرفت اما تا وقتی ین ظرفیت ها خالی است نباید به فکر توسعه شهر باشیم.

حاشیه های صحن شورای شهر

بررسی شرایط بهره مندی شهروندان از تخفیف عوارض شهرداری برای صدور پروانه ساختمانی از دیگر موضوع های مورد بحث و بررسی این جلسه از شورای شهر بیرجند بود. یزدان شناس با بیان اینکه تخفیف عوارض شهرداری با هدف تشویق و ترغیب شهروندان برای ساخت و ساز و پرداخت مطالبات ارائه می شود، گفت: در سال‌های گذشته کسانی که به بازه زمانی تخفیف عوارض می رسیدند و پول را پرداخت می‌کردند از تخفیف بهره مند می‌شد لذا باید به این فلسفه احترام بگذاریم. سروری عضو دیگر شورای شهر بیرجند نیز تأکید کرد: ارائه تخفیف عوارض شهرداری لطف به مردم نیست بلکه در واقع شهرداری به وصول مطالباتش می رسد و جیبش پُر می شود؛ بنابراین نباید بگویم این تخفیف عوارض فقط به نفع و لطف مردم است. در آخر جلسه نیز مصوب شده شهروندانی که از قبل برای استفاده از تخفیف عوارض شهرداری اقدام کرده اند تا پایان امسال فرصت دارند پروانه ساختمانی خود را دریافت کنند اما متقاضیان جدیدی که مراجعه می کنند از زمانی که کل مبلغ را پرداخت کنند به مدت چهار ماه فرصت خواهند داشت که کارهای خود را تمام کنند تا از تخفیفات عوارض صدور پروانه ساختمانی بهره مند شوند.

گمرک تخصصی در فرودگاه های خراسان جنوبی احداث شود

بازار- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی بر راه اندازی گمرک تخصصی در فرودگاه های استان تاکید کرد و گفت: در برنامه ریزی برای توسعه پروازها، شرایط هر دو فرودگاه استان را مدنظر داریم. فرهادی در خصوص توسعه پروازهای استان اظهارکرد: خراسان جنوبی در دو شهرستان بیرجند و طبس فرودگاه دارد و می بایست در برنامه های پروازی ایرلاین ها به هر دو فرودگاه توجه شود. وی ادامه داد: فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند، از قدیمی ترین فرودگاه های کشور است که در بدو تأسیس پروازهای متعددی به کیش، تهران، مشهد و .. داشته است. به گفته وی؛ کاهش تعداد پروازها، در حالی که دولت های مختلف برای توسعه فرودگاه بیرجند اقداماتی انجام داده اند، ظلم مضاعف به این فرودگاه است. فرهادی ادامه داد: با توجه به پتانسیل های درمانی که در استان داریم و با عنایت به نیاز کشور همسایه، ضروری است که پروازهای لازم در این زمینه برقرار شود. فرهادی با تأکید بر این که تنوع ایرلاین ها و تعدد پروازها، کاهش قیمت ها و در نتیجه رفاه مردم را به همراه دارد، اظهار داشت: استان آمادگی لازم برای استقبال از ایرلاین ها و همراهی با آنها برای افزایش دامنه فعالیتی در منطقه را دارد. معاون استاندار خراسان جنوبی موضوع نبود گمرکات تخصصی را از معضلات فرودگاه های استان برشمرد و اظهار داشت: لازم است دفتر فنی استانداری طی جلساتی با حضور دستگاه های متولی گمرک، جهاد کشاورزی و … نسبت به رفع این موضوع اقدام کند.

۲۸۰ خانواده خراسان جنوبی در صف فرزند خواندگی

مهر- مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: از سال گذشته تاکنون بیش از ۲۸۰ خانواده برای فرزند خواندگی ثبت نام و در نوبت قرار گرفته اند. علی عرب نژاد اظهار کرد: بر اساس شرایط به متقاضیان ۳۰ تا ۳۴ سال؛ نوزاد تا دو سال، متقاضیان ۳۵ تا ۳۹ سال؛ کودک سه تا پنج سال، متقاضیان ۴۰ تا ۴۴ سال؛ کودک شش تا هشت سال، متقاضیان ۴۵ تا ۴۹ سال؛ کودک ۹ تا ۱۱ سال و به متقاضیان بالای ۵۰ سال و بالاتر نوجوان دوازده سال تا شانزده سال به سرپرستی داده می‌شود. وی با بیان اینکه زوجین فاقد فرزند، زنان یا دختران فاقد همسر و زوجین دارای فرزند که دارای شرایط فرزند خواندگی هستند متقاضی بوده‌اند، گفت: اولویت با خانواده‌های فاقد فرزند است. وی گفت: روند عادی گرفتن فرزند از بهزیستی با توجه به افزایش آمار متقاضیان و پایین بودن آمار کودکان قابل واگذاری و بسته به نوع درخواست متقاضیان و شرایط کودکان جهت تحویل به صورت فرزند خوانده و امین موقت مدت زمان انتظار مشخص و قابل پیش بینی نیست. عرب نژاد بیان داشت: تقریباً آمار کودکان با جنسیت پسر به نسبت دختران بیشتر است اما بیشتر خانواده‌ها متقاضی نوزادان دختر هستند.

۸ ماده معدنی خراسان جنوبی ثبت ملی شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: هشت ماده معدنی شاخص خراسان جنوبی در شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، سرایان، فردوس، قاینات، طبس و درمیان ثبت ملی شد. جرجانی اظهار داشت: این مواد معدنی با نام‌های زغالسنگ طبس ایران، سنگ منیزیت سربیشه، سنگ مرمر رنگی خراسان جنوبی و سنگ گرانیت گل پنبه‌ای نهبندان ثبت نشان جغرافیایی شده است. وی گفت: سنگ آندالوزیت نهبندان، سنگ گرانیت سبز خراسان جنوبی، بنتونیت خراسان جنوبی و سنگ بازالت منشوری طلایی سربیشه چهار ماده معدنی دیگر شاخص این استان است که به عنوان برند ملی ثبت شده است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: این سازمان در ادامه برای ثبت بین‌المللی این هشت ماده معدنی پیگیری‌های لازم را از طریق دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صمت انجام خواهد داد.

بخشداری بخش میاندشت شهرستان درمیان افتتاح شد

بخشداری بخش تازه تاسیس میاندشت شهرستان درمیان روز شنبه با حضور استاندار خراسان جنوبی افتتاح شد. مراسم افتتاح بخشداری میاندشت با حضور استاندار، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، ائمه جمعه، فرماندار و تعدادی از مسئولان شهرستان درمیان برگزار شد. تشکیل بخش میاندشت از ترکیب ۲ دهستان “فخرود” و “میاندشت” در شهرستان درمیان، مرداد امسال به تصویب هیئت وزیران رسید و استاندار خراسان جنوبی دو روز قبل طی حکمی “برات اژدری شیرگ” را به عنوان بخشدار میاندشت منصوب کرد. بخش تازه تاسیس میاندشت به مرکزیت بورنگ ۹۰۱ کیلومتر مربع وسعت دارد و با ۲۵ روستای بالای ۲۰ خانوار و ۱۰۰ نفر جمعیت، بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ دارای ۹ هزار و ۲۴۲ نفر سکنه است. ملانوری در حاشیه این آیین گفت: طی یک سال گذشته، چهار معدن طلا در استان به بهره‌برداری رسیده، یک کارخانه شمش طلا از اردیبهشت ماه وارد فاز تولید شده، دومین کارخانه شمش طلا آماده افتتاح است و سومی هم حدود یک ماه دیگر تکمیل و راه اندازی می شود. وی با بیان این که طی همین ۶-۷ ماهه اول سال، ۵ هزار میلیارد تومان از قِبَل ورود سرمایه گذاران، سرمایه جذب کرده ایم، تأکید کرد: این تازه، شروع کار و آغاز شناخت از استان زرخیز خراسان جنوبی است.

درخشش ورزشکاران استان در مسابقات موتورکراس جنوب شرق کشور

ورزشکاران خراسان جنوبی در مسابقات موتور کراس قهرمانی منطقه جنوب شرق کشور درخشیدند. مسابقات موتور کراس قهرمانی منطقه جنوب شرق کشور به میزبانی استان کرمان برگزار شد که حسن رنجبر مقام اول کلاس ۲۵۰ سی سی پیشکسوتان و سعید قربان زاده مقام دوم ۴۵۰ سی سی را به خود اختصاص دادند. در امتیازات تیمی، خراسان جنوبی مقام چهارم را به خود اختصاص داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت‌های معدنی نباید

بیشتر

آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت