اخبار استانی

۱۵ آبان ماه، آخرین مهلت ارسال صورت معاملات فصل تابستان ۱۴۰۰

محمد مسیحی معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به آئین نامه تبصره ۳ ماده ۱۶۹ قانون مالیات های مستقیم گفت: آخرین مهلت ارسال فهرست معاملات فصلی دوره تابستان ۱۴۰۰ اشخاص مشمول، ۱۵ آبان ماه سال جاری است.

اعزام زائران عتبات از مشهد خواهد بود

مهر- مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه اعزام زائران عتبات استان در این مقطع از مشهد خواهد بود، گفت: پیش‌بینی می‌شود هزینه اعزام هر زائر بین ۹ تا ۱۰ میلیون تومان باشد. نوفرستی اظهار کرد: پیش ثبت‌نام سفر به عتبات از سه روز قبل از طریق سامانه https://atabat.haj.ir آغاز شده است و علاقمندان می‌توانند با وارد شدن در این سامانه و پرکردن فیش ثبت‌نام برای این سفر معنوی اقدام کنند. وی بیان‌کرد: یکی از امتیازات ثبت نام در دوره فعلی این است که پکیج‌های مختلفی برای این سفر زیارتی پیش‌بینی شده است و افراد می‌توانند مدت زمان سفر خود را چه یک هفته و چه کمتر و یا بیشتر از آن انتخاب کنند. نوفرستی با اشاره به اینکه بخشی از این اقدام و انتخابی کردن مدت زمان سفر به واسطه کنترل هزینه‌ها است، ادامه‌داد: در این مقطع به واسطه لغو روادید بین کشور ایران و عراق، سفر تنها به صورت هوایی صورت خواهد گرفت. وی گفت: از آن جایی که در فصل سرد سال قرار داریم و ممکن است تعداد زائران به حدی نرسد که پرواز جداگانه از خراسان‌جنوبی داشته باشیم، هماهنگ شده که زائران سه استان خراسان‌جنوبی، خراسان‌شمالی و رضوی از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد عازم عتبات شود. مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در گام بعدی در صورتی که تعداد زائران به حد نصاب کافی برسد با هماهنگی سه استان، امکان اینکه اعزام زائران از استان صورت بگیرد، وجود خواهد داشت.

هویت ۴ شهید گمنام مدفون در خراسان جنوبی مشخص شد

صداوسیما- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی از شناسایی هویت ۴ شهید گمنام مدفون در استان خبر داد. سرهنگ فلاحی گفت: با گذشت ۳۳ سال از جنگ تحمیلی با تلاش گروه‌های تفحص ، هویت ۴ شهید گمنام والامقام با آزمایش DNA مشخص شد. وی با بیان اینکه پیکر مطهر این شهدای دوران دفاع مقدس با تلاش گروه‌های تفحص شهدا کشف و شناسایی شد، افزود: این شهدا در عملیات‌های تک دشمن سال ۶۷، بدر، محرم و رمضان به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند. مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی گفت: پیکر مطهر این شهدا در مناطق مهران، شرق دجله، زبیدات و شلمچه توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشف و به دلیل نداشتن علائم شناسایی در معراج شهدای تهران قرار می‌گیرند و سپس به عنوان شهید گمنام به استان خراسان‌جنوبی منتقل شدند. سرهنگ فلاحی با اعلام اینکه این شهدای گمنام در ۴ نقطه استان خراسان‌جنوبی دفن شده‌اند، افزود: پیکر یکی از شهدا در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، یک شهید در دانشگاه آزاد بیرجند، یک شهید در حاجی‌آباد زیرکوه و یک شهید در حوزه علمیه برادران بیرجند دفن شده‌اند. وی افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته ، بازماندگان شهدای والا مقام بزودی به خراسان‌جنوبی مراجعه می کنند.

مسکن ملی فرهنگیان «بیرجند» روی خاک

فارس- متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن فرهنگیان ۴۰ میلیون تومان پیش قسط اولیه ساخت را که واریز کردند مشکلشان آغاز شد و فهرست دیگر اقساط و هزینه‌های گزافی که باید پرداخت می‌کردند به آن ها داده شد و وقتی این هزینه‌های میلیونی را دیدند و دخلشان را با خرجشان سنجیدند متوجه شدند که از هزینه ساخت این واحدها برنمی‌آیند. به امید سرپناهی همیشگی و خلاص شدن از خانه به دوشی به محض این که آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی به فرهنگیان بدون مسکن استان اعلام کرد که می‌توانند از طریق طرح اقدام ملی مسکن و براساس تفاهم‌نامه‌ای که مابین اداره متبوعشان با اداره کل راه و شهرسازی منعقد شده بود برای مسکن ثبت‌نام کردند ۴۵۰ فرهنگی متقاضی شدند. اما حالا بعد از گذشت یک سال متوجه شدند که باید هزینه‌های میلیونی برای ساخت این سرپناه‌ها که به اصطلاح زمین آن رایگان است آن هم در «مهریاز»و زمین‌هایی که متعلق به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است بپردازند. ریزش بیش از ۳۰۰ نفری متقاضیان فرهنگی از این واحدهای مسکونی خود دلیل واضح و مبرهنی بر این است که آن‌ها از عهده پرداخت هزینه‌های میلیونی ساخت نمی‌برآیند به همین دلیل عطای آن را به لقایش بخشیده‌اند. عده‌ای هم که باقی‌مانده‌اند بعد از این که لیست جداول پرداختی‌های میلیونی را دیدند اکثرشان فیوز پرانده شکایت به مراجع ذیصلاح مانند استانداری و اداره‌کل بازرسی خراسان‌جنوبی و غیره برده‌اند. نکته جالب ماجرا اینجاست که گلایه آن‌ها برای این موضوع همزمان شد با سفر رئیس‌جمهوری و هیئت همراه به استان که حتی وزیر راه و شهرسازی هم وقتی که فهرست هزینه را دید شوکه شد و دستور پیگیری ماجرا را داد. نکته جالب‌تر اینکه قبل از این که دادشان به مرکزنشینان برسد نمایندگان و فرهنگیان معترض گلایه به استاندار کردند که گویا این گلایه و اعتراض با این که فرهنگیان ساعت‌ها پشت در استانداری بودند به گوش استاندار نرسید و گویا استاندار هنوز از این ماجرا بی‌اطلاع است چون هنوز که هیچ خط و خبری از پیگیری مسئولان و متولیان استانی نیست و گره از کار این ۴۵۰ فرهنگی بدون خانه و کاشانه استان باز نشده است.

داستان چیست و ماجرا به کجا برمی‌گردد؟

یکی از فرهنگیان به نمایندگی از بقیه اینطور شرح ماجرا را بیان کرد؛ سال گذشته در همین ماه‌ها یعنی مهر و آبان بود که از طریق اداره‌کل آموزش و پرورش مطلع شدیم که فرهنگیان هم می‌توانند از مسکن ملی بهره‌مند شوند که ۴۵۰ فرهنگی متقاضی بهره‌مندی از مسکن شدند اما وقتی که این لیست تحویل اداره‌کل راه و شهرسازی شد اعلام کرد که بیرجند زمینی برای واگذاری ساخت این تعداد متقاضی را ندارد و اگر خود آموزش و پرورش زمین مازاد دارد به این امر اختصاص دهد که گویا دست آموزش و پرورش هم خالی بود. بعد از آن قرار شد پیگیری شود که آیا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زمین دارد که در اختیار فرهنگیان برای ساخت قرار دهد که این نهاد هم اعلام کرد، در منطقه «مهزیار» ۱۸۷ قطعه زمین دارد که فرهنگیان می‌توانند در این نقطه خانه بسازند و صاحب سرپناه شوند. به متقاضیان اعلام شد هر کدام خواهان احداث خانه در این نقطه هستند اعلام آمادگی کنند و به محض این که متقاضیان به ۱۸۷ نفر رسید این لیست بسته شد.

مشکل از کجا آغاز شد؟

تا این اینجای ماجرا و اینکه هر کدام از متقاضیان مانند بقیه متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن ۴۰ میلیون تومان پیش قسط اولیه ساخت را واریز کردند به خوبی پیش رفت اما مشکل از زمانی آغاز شد که فهرست دیگر اقساط و هزینه‌های گزافی که باید پرداخت می‌کردند به آن‌ها داده شد وقتی که این هزینه‌های میلیونی را دیدند و دخلشان را با خرجشان سنجیدند دیدند که به هیچ وجه از هزینه ۸۰۰ میلیون تومان ۱۵۱ متر عرصه و اعیان برای ساخت این واحدها برنمی‌آیند. خواسته‌های آن‌ها در گلایه و شکایتی که به مسئولان و متولیان امر بردند این بود که آن‌ها به این امید در طرح ملی مسکن ثبت‌نام کردند که هزینه‌ای برای زمین نپردازند اما با حساب و کتاب‌هایی که انجام دادند گویا با این هزینه‌های میلیونی پول زمین را هم می‌پردازند. نکته جالب ماجرا هم این است که بعد از گذشت یک سال هنوز کار در مراحل گودبرداری است و هیچ خبری از دیگر مراحل کار ساخت نیست یعنی به این زودی‌ها نمی‌توان امید به ساخت این سرپناه‌ها داشت. علاوه بر این با پرس‌وجوهایی که آن‌ها انجام داده‌اند واحدهای مسکونی که درست رو بروی این واحدها قرار گرفته با نصف قیمت این واحدها به فروش می‌رسد و اگر آن‌ها بعد از ساخت بتوانند یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان این واحدها را بفروشند هیچ دست مایه‌ای نصیباشان نمی‌شود و عایدی برای آن‌ها ندارد.

پیمانکاران چه گفتند؟

دیگر این که آن‌ها با پیمانکاران هم که در این زمینه مذاکره داشته‌اند آن‌ها حاضرند به صورت پنجاه پنجاه این زمین‌ها را برای آن‌ها بسازند یعنی اگر بلوکی ۱۸ واحد است نیمی از واحدها از آن پیمانکار و بقیه از آن متقاضی و هزینه ساخت هم ۴۰۰ میلیون تومان در می‌آید و متقاضی نه نیاز است وامی دریافت کند و نه نگران پرداخت اقساط بالای آن بعد از ساخت باشد.این فرهنگی ماجرا را اینطور ادامه داد : همان زمانی که فرهنگیان به دنبال پیگیری گلایه‌هایشان از سوی استانداری و اداره‌کل بارزسی و حتی تحصن در پشت در استانداری بودند که گویا گلایه آن‌ها در پشت در استانداری به گوش استاندار هم نرسید همزمان شد با سفر رئیس‌جمهوری و هیئت همراه به خراسان‌جنوبی که این گلایه‌ها را به گوش وزیر راه و شهرسازی رساندند و حتی وزیر هم از این هزینه میلیونی که باید متقاضیان بپردازند تعجب کرده بود و دستور پیگیری داد اما هنوز که خبری از پیگیری و پاسخ مسئولان استانی نیست. این گلایه فقط مختص قشر فرهنگی استان نیست بلکه اغلب متقاضیان طرح اقدام ملی از هزینه‌های بالای اقساطی پرداختی و روند کند آماده‌سازی و اجرای کار توسط اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی گلایه دارند.

پاسخ مسئول

«حسن علیزاده» معاون مسکن اداره راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی هم به گلایه متقاضیان فرهنگی طرح اقدام ملی مسکن گفت: زمینی که در اختیار متقاضیان مسکن ملی قرار می‌گیرد رایگان است و هیچگونه وجهی حتی در آینده مانند مسکن مهر از صاحبان آن دریافت نخواهد شد یعنی ملکی است. وی به چندین جلسه‌ای که با حضور نمایندگان فرهنگیان بعد از گلایه آن‌ها با حضور مدیران کل بازرسی، حراست استانداری و آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی برگزار شده اشاره و ادامه داد: در این جلسه‌ها توضیحات لازم به نمایندگان آن‌ها داده شده و آن‌ها هزینه ۸۰۰ میلیون تومانی که پرداخت می‌کنند هم برای عرصه است و هم اعیان یا همان مشایعات آن این در حالی است که آن‌ها خواستار پرداخت فقط هزینه‌های زیربنای مفید واحدهای مسکونی هستند که این اقدام شدنی نیست. وی گفت: هرکدام از متقاضیان که فکر می‌کنند زمین رایگان نیست و از پس پرداخت هزینه‌ها برنمی‌آیند انصراف دهند و در طرح جهش مسکن ثبت‌نام کنند.

ارزش زعفران طلایی‌تر شد

خبرنگاران جوان- قیمت هر کیلوگرم گل زعفران پارسال ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان بوده است که امسال به حدود ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. دروگر زعفران کار زیرکوهی گفت: پارسال زعفران دختر پیچ با قیمت کیلویی شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۷ میلیون و زعفران نگین کیلویی ۱۱ تا ۱۵ میلیون تومان به فروش می‌رسید. وی افزود: قیمت هر کیلوگرم زعفران نگین امسال به ۲۶ میلیون تومان و قیمت هر مثقال زعفران به ۱۲۰ هزار تومان رسیده است. دروگر ادامه داد: پارسال هر کیلوگرم گل زعفران تازه را با قیمت ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان از کشاورزان خریداری می‌کردند که این قیمت در حال حاضر به ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. زعفران کار زیرکوهی تصریح کرد: امسال قیمت هر کیلوگرم گل زعفران تازه از ۵۰۰ هزار تومان در زعفران کشت تربت حیدریه شروع شد و به تدریج با افزایش برداشت در آن مناطق و استان خودمان، به کیلویی ۲۰۰ تا ۲۲۰ هزار تومان رسیده است. وی در ادامه بیان کرد: الان قیمت زعفران با میزان زحمت کشاورز برابری می‌کند، اما اگر قیمت پایین‌تر بیاید باز هم باعث دلسردی کشاورز و تولید کمتر زعفران در سال‌های بعد می‌شود. دروگر عنوان کرد: عواملی مانند بارندگی بسیار کم در سال‌های گذشته و ناچیز بودن قیمت زعفران نسبت به ارزش آن، باعث شده بود که کشاورزان در سال‌های گذشته میلی برای افزایش سطح زیرکشت زعفران نداشته باشند و همین موضوع باعث کشت کم و افزایش قیمت زعفران شده است که منطقی نیز است. زعفران کار زیرکوهی اظهار کرد: پیش بینی می‌شود در منطقه زیر کوه امسال یک سوم پارسال برداشت زعفران داشته باشیم وی در پایان گفت: اگر قیمت زعفران همینطور باقی بماند به احتمال خیلی زیاد امسال سطح کشت زعفران بسیار بالاتر می‌رود و برای سال آینده میزان تولید و برداشت زعفران بیشتر خواهد شد.

شناسایی ۲۲۵ مورد جدید کرونا در خراسان جنوبی

دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته از ۳۱۶ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۱۰۸ بیمار جدید و از ۶۱۶ تست سریع ۱۱۷ مورد مثبت جدید شناسایی شد. شریف زاده افزود: با ثبت یک مورد فوت جدید تعداد جان باختگان بیماری کرونا در خراسان جنوبی به هزار و ۱۹۵ نفر افزایش یافت.

شستا پنج پروژه بزرگ معدنی را در خراسان جنوبی دنبال می‌کند

سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: مجموعه سرمایه‌گذاری شستا پنج پروژه بزرگ را در حوزه معادن استان خراسان جنوبی دنبال می‌کند که یکی از این پنج پروژه روز گذشته در طبس افتتاح شد. میرهاشم موسوی در نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی که در محل استانداری برگزار شد، افزود: با افتتاح این پروژه ۶۸ هزار تن تولید کنسانتره زغال‌سنگ به ظرفیت تولیدی کشور افزوده می‌شود. وی بهره‌گیری از ظرفیت داخلی و نیروهای بومی را یکی از دستاوردهای این پروژه برشمرد و گفت: با تکیه بر ظرفیت داخل در این پروژه با تولید زغال‌سنگ شوی از خروج ۱۷ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری شد. سرپرست سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: خراسان جنوبی با توجه به ظرفیت‌های معدنی سهم قابل توجهی از اعتبارات توسعه سرمایه‌گذاری این سازمان خواهد داشت و از پیش‌بینی ظرفیت ۵۰ هزار میلیارد تومانی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در هلدینگ معدن شستا، هر آنچه که استانداری و ظرفیت دیگر دستگاه‌ها فراهم شود، آماده سرمایه‌گذاری و توسعه در معادن خراسان جنوبی هستیم. سرپرست سازمان تامین اجتماعی افزود: در بدو کار در سازمان سفر به استان‌های کم‌برخوردار را آغاز کردیم و امیدواریم با آغاز برخی اقدامات و فوریت بخشیدن به آن بتوانیم برخی کاستی‌ها را جبران کنیم.

خراسان جنوبی به مدیریت در صحنه و عملیاتی نیاز دارد

استاندار خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: حل مسائل و مشکلات استان به مدیریت در صحنه و عملیاتی نیاز دارد و با پشت میزنشینی نمی‌توان پاسخگوی مشکلات بود. ملانوری با اشاره به اینکه تاکید ما بر انجام کار عملیاتی و میدانی است یادآور شد: ارزیابی‌های پایان سال دستگاه‌ها بر اساس پیشرفت همین برنامه عملیاتی و اقدامات دستگاه‌ها در راستای تحقق شعار سال و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خواهد بود. وی افزود: باید تلاش شود که معدن در خراسان جنوبی به جایگاه اصلی خود برسد و همه دستگاه‌ها باید در تحقق این مهم بکوشند. ملانوری از میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات گلایه کرد و گفت: در خیز پنجم از استان‌هایی بودیم که کمترین محدودیت‌ها را داشتیم اما با آغاز خیز ششم مجبور به گذاشتن برخی محدودیت‌ها خواهیم بود که علت اصلی آن ساده و عادی‌انگاری مسئله کرونا است.

رتبه برتر کشوری ۹ دستگاه اجرایی استان

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی از موفقیت برخی دستگاه‌ های اجرایی استان در ارزیابی‌های کشوری خبر داد و گفت: شرکت گاز، بانک ملی و ادارات کل پست، کمیته امداد امام خمینی (ره)، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اموال و املاک بنیاد مستضعفان، ثبت احوال، امور عشایری و هواشناسی رتبه برتر کشوری دستگاه‌های اجرایی را در جمیع شاخص‌ها کسب کردند. حسینی افزود: این ارزیابی‌ها در سطوح و رده‌های مختلف صورت گرفته و کسب رتبه‌های برتر توسط دستگاه‌های اجرایی استان قابل تقدیر است. وی به رتبه‌بندی مدیران دستگاه‌های اجرایی در سطح کشور در اجرای برنامه‌های دیدار چهره به چهره و ملاقات مردمی اشاره کرد و گفت: براساس مکاتبه مدیرکل ارتباطات مردمی و سفرهای مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در سه سطح حایز رتبه شده‌اند.

سالی خشک در انتظار استان

ایرنا- مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: براساس آخرین پیش‌بینی با توجه به اینکه امسال هم در برخی مناطق استان پیش‌بینی بارندگی ما کمتر از نرمال است، سال خشکی را پیش‌رو داریم. خندان‌رو افزود: شاید امسال وضعیت بارندگی استان از سال گذشته در مجموع بهتر باشد اما پیش‌بینی ما این است که خشکسالی در منطقه ادامه دارد. وی گفت: خشکسالی سال آبی گذشته (اول مهر ۱۳۹۹ تا پایان شهریور ۱۴۰۰) در خراسان جنوبی طی ۵۰ سال گذشته بی‌سابقه بود و براساس آمار دوره ۱۰ ساله تا آخر سال آبی گذشته، ۸۶ درصد مساحت خراسان جنوبی درگیر پدیده خشکسالی است. مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی اظهار داشت: از مجموع مساحت استان ۱۰ درصد در وضعیت نرمال، ۲۷ درصد خشکسالی خفیف، ۳۴ درصد خشکسالی متوسط، ۱۱ درصد خشکسالی شدید و ۱۴ درصد خشکسالی بسیار شدید است. وی افزود: خراسان جنوبی ۲۰ سال متوالی خشکسالی را تجربه کرده است و در سال جاری وارد بیست و یکمین سال خشکسالی شدیم. خندان‌رو گفت: میانگین بارندگی‌های خراسان جنوبی در سال آبی گذشته ۶۱ میلیمتر بوده که نسبت به سال آبی ماقبل ۶۲ درصد و در مقایسه با میانگین بلندمدت ۴۶ درصد کاهش داشته است. وی اضافه کرد: براساس پیش‌بینی فصلی بارندگی در استان که با همکاری مرکز ملی اقلیم‌شناسی انجام می‌شود، از ۱۰ آبان‌ تا ۱۰ دی امسال بارندگی‌ها در خراسان جنوبی به شکل نرمال پیش‌بینی شده است. مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از ۱۰ دی تا ۱۰ آذر ماه هم پیش‌بینی بارندگی‌های نرمال را در استان داریم و در این مدت بارندگی‌ها برای شهرستان‌های قاینات، زیرکوه، سربیشه، درمیان و بیرجند کمتر از نرمال پیش‌بینی شده است. وی گفت: از ۱۰ بهمن‌ تا ۱۰ اسفند ماه نیز بارندگی خراسان جنوبی در حد نرمال پیش‌بینی شده است که البته این مقدار بارندگی جبران شدت ضربات خشکسالی در ۲۰ سال گذشته را نخواهد کرد.

شهرستان قاین قرمز شد

بر اساس آخرین بروزرسانی نقشه کرونایی کشور، شهرستان قائنات از وضعیت نارنجی به وضعیت قرمز تغییر کرد. بر اساس آخرین بروزرسانی نقشه کرونایی کشور شهرستان قائنات از وضعیت نارنجی به وضعیت قرمز تغییر کرد و شهرستان‌های بشرویه و زیرکوه نیز از وضعیت زرد به نارنجی تغییر رنگ دادند. همچنین شهرستان‌های بیرجند، نهبندان، طبس، بشرویه و زیرکوه در وضعیت نارنجی (پر خطر) قرار دارند. شهرستان‌های فردوس، سرایان، سربیشه، درمیان در وضع خطر متوسط (زرد) و خوسف در وضعیت کم خطر (آبی) قرار دارند.

فراخوان مردم برای شرکت در اجتماع سراسری ضد‌استکباری

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معمارکبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)، شهدای یوم‌ا… سیزدهم آبان به ویژه دانش‌آموزان شهید سال ۱۳۵۷ و شهدای دانشجوی پیرو خط امام (ره) و فاتحان لانه جاسوسی آمریکا و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سرافراز ایران اسلامی به ویژه سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی؛ با صدور اطلاعیه ای، یوم‌ا… سیزدهم آبان را روز “اعلام برائت و فریاد کوبنده خشم و نفرت و انزجار” امت‌های آزاده و اسلامی به ویژه ملت مبارز، بیدار و استکبارستیز ایران اسلامی علیه استکبار آمریکایی دانست و از مردم همیشه در صحنه خراسان جنوبی دعوت کرد در اجتماعات ضد استکباری یوم ا… سیزدهم آبان که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سراسر استان برگزار می‌گردد، شرکت کنند.

بسته شدن خیابان اصلی در بیرجند براثر برخورد خودرو با تیر برق

برخورد خودروی سواری با تیر برق در مسیر بلوار پیامبر اعظم (ص) شهر بیرجند باعث بسته شدن بخشی از این مسیر به منظور ایمن‌سازی شد. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی روز چهارشنبه گفت: بر اثر وقوع این تصادف منجر به جرح که صبح روزگذشته در مسیر بلوار پیامبر اعظم (ص) شهر بیرجند رخ داد، مسیر برای ساعاتی مسدود بود. عباسی افزود: این حادثه رانندگی بر اثر برخورد یک دستگاه سواری رنو با تیر برق در مسیر میدان دانشگاه آزاد به سمت میدان زعفرانیه شهر بیرجند روی داد و راننده خانم دچار مصدومیت سطحی شده است.

کاهش نرخ بیکاری با توسعه مشاغل خانگی

استاندار خراسان جنوبی گفت: توسعه مشاغل خانگی و کارگاه های کوچک و زود بازده، کاهش نرخ بیکاری و حل مشکلات اقتصادی خانواده ها را به همراه دارد. ملانوری با بیان این مطلب در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های همسران طلاب استان خاطرنشان کرد: توجه بیش از پیش به مشاغل خانگی و کارگاه های کوچک و زود بازده، از کارهایی است که می تواند کاهش نرخ بیکاری و افزایش سریع اشتغال را به همراه داشته و مشکلات معیشتی و اقتصادی خانواده ها را حل نماید.

مناسب سازی معابر شهر برای نابینایان در بیرجند

شهرداری بیرجند مناسب سازی معابر شهر برای نابینایان را اجرا می‌کند. رئیس عمران منطقه ۲ شهرداری بیرجند گفت: تاکنون مناسب سازی معابر با نصب خط بصیر در برخی خیابان‌های شهر بیرجند از جمله جمهوری اسلامی، طالقانی، معلم، غفاری، شعبانیه و شهرک مجیدیه اجرا شده است. صدر با اشاره به اجرای این طرح در حدود ۲۰ درصد معابر بیرجند افزود: با توجه به اینکه معابر و پیاده رو‌ها در اختیار مالکان است و شهرداری در صدور پایان کارو استعلام ساختمان‌ها بر نصب خط بصیر تاکید می‌کند اجرای این طرح به کندی پیش می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


جم – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح جامع تالاب کجی نمکزار

بیشتر

دادرس مقدم – اول تا هفتم ذی القعده هر سال را به عنوان هفته حج می

بیشتر

سلام و خسته نباشید. در خصوص سرمقاله خوب خانم بهروزی فر با موضوع این داستان

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت