اخبار استانی

کارگروه ویژه برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز فعال می‌شود

فرهادی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در نشست بررسی مشکلات روستاهای حاجی‌آباد و امیرآباد از برنامه استان برای فعال کردن کارگروه ویژه پیشگیری و برخورد موثر و قوی با ساخت و سازهای غیرمجاز خبر داد و گفت: برخورد قانونی با فروشندگان اراضی فاقد کاربری مورد تاکید است.

سطح خدمات بیمه ای استان تقویت شود

استاندار با بیان اینکه افزایش سطح خدمات بیمه ای، دغدغه های اصلی بیماران را کاهش می دهد، گفت: کوتاه کردن سطح دسترسی مطمئن مردم به خدمات درمانی، کاهش هزینه های درمان بیماری ها و کم کردن دغدغه های خانواده ها در این زمینه از جمله خدمات صنعت بیمه می باشد که در کاهش هزینه های معیشتی زندگی نیز تأثیرگذار بوده است. ملانوری در جلسه دیدار مدیرکل و معاونین بیمه سلامت استان با شرایط بیماران خاص و افراد دارای بیماری های صعب العلاج اشاره و تصریح کرد: درمان این بیماری ها، هزینه های بسیار زیادی را بر خانواده ها تحمیل می کند لذا باید سطح خدمات به این افراد به نحوی باشد که جز درد و رنج بیماری دغدغه ای نداشته باشند. استاندار خراسان جنوبی، سلامت را موضوع بسیار مهمی خواند که همه شئونات زندگی را تحت الشعاع قرار می دهد. وی اظهار داشت: همه ما هر کاری که برای تأمین تغذیه، مسکن و دیگر رفاهیات خود انجام می دهیم، برای رسیدن به سلامت و در نتیجه بالا بردن کیفیت زندگی است. ملانوری با اشاره به برخی آیات و احادیث در زمینه اهمیت سلامت، تأکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع، همه دستگاه ها و نهادها باید به سهم خود در رسیدن به جامعه سالم مداخله نمایند.

بساط نسخه پیچی‌های کاغذی برچیده می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی در دیدار با استاندار خراسان جنوبی گفت: برابر با قانون از اول دی ماه استفاده از نسخه‌های کاغذی ممنوع می‌شود و تمامی پزشکان بایستی برای استفاده از سامانه الکترونیکی اقدام کنند. وی افزود: ثبت نسخه خارج از ساختار الکترونیک اخلال و تصرف در اموال دولتی است و با پزشکان متخلف برخورد خواهد شد. اربابی با اشاره به اینکه نسخه نویسی الکترونیک می‌تواند خدمات رسانی به بیماران را سازماندهی کند، بیان کرد: با استفاده از این سامانه از تکرار خدمات گران قیمت مانند سی تی اسکن و ام آر آی جلوگیری می‌شود. مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی اظهار کرد: در بیشتر روستا‌ها سامانه نسخه نویسی الکترونیک فعال شده و در مناطقی که دسترسی به سیستم برخط نیست، بسته خدمتی به بیماران ارائه و مراحل ثبت اطلاعات در مرکز انجام می‌شود. وی رشد خدمات بیمه‌ای در کشور را از خدمات بزرگ نظام برشمرد و افزود: کاهش هزینه و دغدغه بیماران، شناسایی کمبود‌ها در نقاط مختلف استان و خدمات رسانی هر چه بهتر به مناطق روستایی و عشایری از موضوعات مهمی است که باید بیشتر به آن توجه شود.

۳۰ میلیارد تومان برای اشتغال سربازان در خراسان جنوبی ابلاغ شد

ایرنا- مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال سربازان منقضی از خدمت در این استان ابلاغ شده که بخشی از آن مربوط به اعتبارات مشاغل خرد و خانگی است. اکبری‌راد افزود: این اعتبارات از محل جزء هفت بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۰ ابلاغ و براساس شاخص‌های محرومیت، بیکاری و فراوانی سربازان در هر استان توزیع شده است که با اولویت سربازان متاهل تخصیص می‌یابد. وی گفت: تسهیلات مربوطه فقط به سربازان ماهر منقضی خدمتی که از سال ۹۷ ترخیص شده‌اند، تعلق خواهد گرفت. مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی افزود: متقاضیان تسهیلات مهارت می‌توانند با مراجعه به معاونت وظیفه عمومی با ارائه مدرک مهارتی برای معرفی به دفتر سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری اقدام کنند. وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع و تاکید مقام معظم رهبری بر مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه عمومی، قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه عمومی نیروهای مسلح تشکیل شده و براساس تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارتخانه‌ها و نیروهای مسلح مبادله می‌شود، اشتغال سربازان مورد توجه قرار گرفته است. اکبری‌راد با بیان اینکه سقف این تسهیلات تا ۱۰۰ میلیون تومان اعلام شده و بازپرداخت آن هفت ساله است گفت: بانک‌های صادرات، تجارت، ملت، سپه و ملی عاملان پرداخت این تسهیلات هستند.

عدم پرداخت سهم نیم درصدی درآمد ۶ شهرداری خراسان جنوبی

شبستان- مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری ها به کتابخانه ها یک قانون است، گفت: از ابتدای سال جاری ۶ شهرداری «شوسف، نیمبلوک، خضری، مود، سربیشه و آیسک» این سهم را واریز نکردند. حاجی اظهار داشت: بر اساس ماده ۶ قانون تاسیس کتابخانه ها، حداقل نیم درصد درآمد شهرداری ها باید به حساب انجمن کتابخانه های خراسان جنوبی واریز شود.مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی ادامه داد: هزینه کرد این مبالغ به اختیار انجمن کتابخانه ها جهت پرداخت امورات جاری، خرید کتاب و تجهیزات، تعمیر و بهسازی کتابخانه ها و کارهای فرهنگی و … است. وی با بیان اینکه سال گذشته ۹ میلیارد و ۶۱ میلیون ریال سهم نیم درصد درآمد شهرداری های خراسان جنوبی به حساب انجمن کتابخانه ها واریز شده بود، افزود: ۴۹ درصد سهم نیم درصد کتابخانه ها در سال ۹۹ توسط شهرداری های خراسان جنوبی متاسفانه پرداخت نشده است. حاجی باتاکید بر اینکه ۳۰ شهرداری در استان خراسان جنوبی طبق قانون مکلف به پرداخت سهم نیم درصدی درآمد خود به حساب انجمن کتابخانه ها هستند، ادامه بیان کرد: متاسفانه سال گذشته شهرستان های «زیرکوه و نیمبلوک قائنات» هیچ گونه واریزی جهت پرداخت نیم درصد حق کتابخانه ها نداشتند. مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۳۰ میلیون تومان توسط ۲۴ شهرداری واریز شده است، ادامه داد: ۶ شهرداری شوسف، نیمبلوک، خضری، مود، سربیشه و آیسک هنوز واریزی نداشته اند.

روز بدون فوتی کرونا در خراسان جنوبی

در شبانه روز گذشته مورد جدیدی از فوت ناشی از کرونا در استان ثبت نشد و تعداد فوتی‌های این بیماری همان هزار و ۱۹۲ نفر باقی ماند. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۱۰۶ آزمایش مولکولی تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۴۵ بیمار جدید و از ۱۴۸ آزمایش سریع کرونا ۲۷ بیمار جدید شناسایی شدند.

چرخ تولید ۶ کارخانه لبنیات خراسان جنوبی به حرکت در می‌آید

ایرنا- در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، رفع مشکل دریافت تسهیلات کارخانه داران محصولات لبنی خراسان جنوبی پیگیری شد. استاندار در این جلسه گفت: تعطیلی کارخانه‌های مواد لبنی چندین سال است که جزو مسائل اصلی استان است و داریم سماجت می‌کنیم تا به نتیجه برسد و کارخانه‌های تعطیل مجدد به چرخه تولید بازگردند چراکه حتی اگر یک واحد هم به چرخه تولید برگردد می‌تواند مفید باشد. ملانوری عنوان کرد: در هر موضوعی که به لحاظ کارشناسی ورود کرده‌ایم متوجه شدیم منابع خوبی در استان وجود دارد که می‌تواند ارزش افزوده ایجاد کرده و درآمدزا باشد اما چون برنامه وجود ندارد و زنجیره و چرخه کامل نیست این موضوعات ابتر می‌ماند. استاندار خراسان جنوبی در همین زمینه یکی از کارخانه‌های فرآوری مواد لبنی استان را نام برد و گفت: این واحد تولیدی ظرفیت خوبی برای خراسان جنوبی است که کارفرما در یکی از شهرستان‌ها سرمایه‌گذاری کرده و اکنون به مشکل خورده است اما این واحد آفت یا ناهنجاری نیست بلکه فرد با انگیزه بالا سرمایه‌گذاری کرده است. وی ادامه داد: مشکلات واحد تولیدی نه تنها سرمایه‌گذار که مدیران بانک، مسئولان و شاید مردم را ناراحت می‌کند و سرمایه‌گذار هم دوست ندارد بدهی کارگری داشته باشد بلکه تمایل دارد حق بیمه، مالیات و سایر موارد را پرداخت کند تا چراغ کارخانه روشن باشد. وی افزود: از شورای هماهنگی بانک‌های استان درخواست داریم به‌ویژه در شرایط کنونی که تامین سرمایه در گردش و ثابت برای راه‌اندازی واحدها موضوع بسیار مهمی است بخش تولید، کارفرما و تولیدکننده را حمایت کنند. استاندار خراسان جنوبی با تاکید مجدد بر اینکه تقاضای ما جدیت و پیگیری مصوبات است گفت: قانون در بحث رهن محل اجرای طرح هیچ محدودیت یا ممنوعیتی ندارد اما بانک‌ها به دلیل اینکه دغدغه وصول مطالبات را دارند، سختگیری می‌کنند. وی اظهار داشت: اگر تلاش کنیم تعامل و همکاری بین کارفرما، تولیدکننده و گیرنده تسهیلات با بانک‌ها به وجود بیاید و کمک کنیم واحد تولیدی به درآمد برسد بدون شک تسهیلات دریافتی خود را پرداخت می‌کند.

کارخانه های لبنیات به چرخه تولید بازمی گردند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: از ۱۱ واحد تولید فرآورده‌های لبنی استان ۹ واحد تعطیل شده که با پیگیری استاندار و کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان ۶ واحد در حال تعیین تکلیف است و با دریافت تسهیلات به چرخه تولید بازخواهند گشت. قوسی افزود: برای رفع مشکلات واحدهای فرآورده‌های لبنی چند جلسه از جمله یک جلسه با حضور فعالان این حوزه، بانک‌های عامل و مسئولان مربوطه ۲۸ مهر ماه برگزار شد. وی گفت: در این نشست مقرر شد بانک‌ کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید در استان نسبت به پرداخت تسهیلات به واحدهای مذکور در صورت تسویه بدهی‌های قبلی اقدام کنند. نماینده کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان خراسان جنوبی هم گفت: با توجه به جلسه‌ای که در این خصوص با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار برگزار شد، واحدهای تولیدی امکان استفاده از تسهیلات بانکی با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار را دارند. افشاری افزود: این واحدها درخواست تسهیلات تبصره‌ای داشتند که این امکان فراهم نیست و باید از منابع بانکی تسهیلات را پرداخت کنیم.

کارفرمایان خراسان جنوبی دستمزد واقعی کارگران را پرداخت کنند

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی هم گفت: کارفرمایان استان دستمزد واقعی کارگران زیرمجموعه را در بیمه تامین اجتماعی لحاظ کنند در غیر این صورت بدهی زیادی به این سازمان خواهند داشت که آنها را دچار مشکل خواهد کرد. محمدی افزود: کارفرما نسبت به کارگری که استخدام می‌کند، تعهداتی را پذیرفته که باید به آن عمل کند در غیر این صورت حق و حقوق کارگر پایمال و ضایع می‌شود.

آغاز پیش ثبت نام از متقاضیان عتبات عالیات

پیش ثبت نام عتبات عالیات عراق از متقاضیان خراسان جنوبی آغاز شد. مدیر حج و زیارت استان گفت: متقاضیان تشرف به عتبات عالیات برای نام نویسی به سامانه atabat.haj.ir و یا به دفاتر و شرکت‌های خدمات زیارتی در سطح استان مراجعه کنند. نوفرستی افزود: لغو روادید از سوی کشور عراق برای اعزام‌های هوایی نیز اجرایی شده است. وی گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده مقرر است از ۲۳ آبان اولین گروه از زائران استان به صورت هوایی عازم کشور عراق شوند.

بهره برداری ۶ کیلومتر از باند دوم محور بیرجند – قاین

۶ کیلومتر دیگراز طرح احداث باند دوم محوربیرجند – قاین بازگشایی و زیربارترافیک رفت. مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۶ کیلومتر دیگر از طرح احداث باند دوم محوربیرجند – قاین حدفاصل سه راهی روم تا پیچ شاهی به بهره برداری رسید. داعی افزود: این قطعه ۶ کیلومتری با اعتبار هزینه شده ۵۰ میلیارد تومان احداث و امروز با همکاری پلیس راه و اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان بازگشایی وزیربارترافیک رفت. وی با بیان اینکه طول محور بیرجند – قاین ۱۰۰ کیلومتر است که با بازگشایی این قطعه در مجموع ۸۶ کیلومتر از محور دوبانده شده است، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۲ کیلومتر از باند دوم این محور تکمیل و زیربار ترافیک رفته و عملیات اجرایی در باقیمانده محور نیز در حال انجام است.

توسعه خدمات پستی با استفاده از صنعت الکترونیک

استاندار خراسان جنوبی در جریان بازدید از اداره کل پست استان بر استفاده از ظرفیت پست برای عرضه محصولات استراتژیک استان تأکید کرد و گفت: پست با استفاده از ظرفیت صنعت الکترونیک، خدمات خود را توسعه داده است. ملانوری افزود: با توجه به زیرساخت های فراهم شده شبکه های ارتباطی در استان، باید از این ظرفیت نهایت بهره را برد، چرا که تأثیرات زنجیره ای بسیاری را در خیلی از موضوعات به دنبال دارد . ملانوری با بیان این که از این ظرفیت می توان برای عرضه محصولات استراتژیک استان نیز استفاده کرد، گفت: محصولات استراتژیک و سایر تولیدات استان می توانند با استفاده از این ظرفیت ها با ارزان ترین قیمت و با امنیت کامل به دست مصرف کننده برسند. همچنین در این بازدید طرح پیک هوشمند شهری در اداره کل پست خراسان جنوبی با حضور استاندار، مدیرکل پست و جمعی از مسئولان افتتاح شد.

رونق گرفتن معابر مرزی دوکوهانه و گلورده تا یک ماه آینده

استاندار خراسان جنوبی گفت: معابر مرزی دوکوهانه و گلورده، تا یک ماه آینده فعال می‌شوند. ملانوری با تأکید بر اینکه در حال حاضر مرز یزدان در قالب خرده فروشی فعال است، تصریح کرد: روزانه ۸ تا ۱۰ کامیون کالا از مرز یزدان جابجا می‌شود و وضعیت تردد کامیون‌ها نشان می‌دهد شرایط در حال توسعه است. وی تأکید کرد: با پیگیری‌هایی که صورت گرفته، ظرف یکی دو هفته آینده، مبادلات خرده فروشی در دوکوهانه نهبندان هم آغاز می‌شود. به گفته وی؛ در نتیجه رایزنی‌هایی که صورت گرفت و نشست‌هایی که بین تجار ما و کشور افغانستان انجام شد، ظرف یک ماه آینده شاهد فعالیت در گذر مرزی میل ۷۳ یا همان گلورده خواهیم بود.

تبدیل کتابخانه های عمومی به سنگر جنگ نرم

روز گذشته تفاهم نامه همکاری میان اداره کل کتابخانه های عمومی استان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با حضور سرهنگ فلاحی و محمود حاجی منعقد شد. حاجی در حاشیه امضای این تفاهم نامه گفت: تبدیل شدن کتابخانه های عمومی را به سنگرجنگ نرم و کتابداران استان را به سربازان این جبهه ی اعتقادی از آثار این تفاهم نامه است.

افزایش ۳۰ درصدی موارد بستری کرونا در خراسان جنوبی

صداوسیما- موارد بستری افراد کرونا مثبت در مقایسه با هفته گذشته در خراسان جنوبی ۳۰ درصد افزایش دارد. دبیر ستاد پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در استان گفت: به طور متوسط هفته گذشته روزانه ۶۷ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری شدند . شریف زاده از افزایش ۱۰ درصدی موارد بستری بیماران حاد تنفسی نیز در استان خبرداد و افزود: هفته گذشته به طور متوسط ۱۶۸ نفر بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری بودند. وی با بیان اینکه پوشش واکسیناسیون نوبت دوم در استان ۵۰ درصد است، گفت: پوشش واکسیناسیون افرادی که دوز اول واکسن را دریافت کرده اند در حال حاضر به ۷۶ درصد رسیده است. وی بیان کرد: شهرستان فردوس همچنان در صدر پوشش واکسیناسیون در استان قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت