اخبار استانی

رتبه پنجم استان در پیشرفت فیزیکی طرح مسکن ملی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: این استان رتبه پنجم پیشرفت فیزیکی طرح اقدام ملی مسکن را بین استان‌های سراسر کشور کسب کرده و تاکنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ واحد وارد مرحله آغاز عملیات اجرایی شده است. داعی بیان کرد: سهمیه اولیه استان ۲۴۵۰ واحد بود که با پیگیری‌های انجام شده این سهمیه افزایش یافت.

پای رانندگان روی پدال مرگ

خبرنگاران جوان- عوامل متعددی سبب بروز تصادفات در جاده‌ها می‌شود و باید فکری برای حفظ جان مسافرین کرد. تصادفات جاده‌ای در ده روز اخیر، ۱۱ کشته و بیش از ۲۰ مصدوم در خراسان جنوبی بر جای گذاشته است. بیشتر این حوادث در جاده‌های طبس، بشرویه، قاین و ماژان رخ داده و اندوه فراوانی را به دل هموطنان باقی گذاشته اند. عوامل متعددی دست به دست هم می‌دهند تا تصادفات جاده‌ای رخ دهد و یکی از مهمترین عوامل در خراسان جنوبی، جاده‌های کویری خلوت و سرعت زیاد رانندگان است. یکی از رانندگان خراسان جنوبی می‌گوید: با سرعت ۱۰۰ تا ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت در جاده حرکت می‌کنم و فکر نمی‌کنم این سرعت، غیر مجاز باشد. وی ادامه می‌دهد: شاید یکی از دلایل تصادفات در خراسان جنوبی کویری بودن جاده‌ها باشد که رانندگان با خیال راحت پای خود را روی پدال گاز می‌گذارند و از باز بودن جاده با سرعت بالا بهره می‌گیرند. یکی از رانندگان خودرو‌های سنگین نیز بیان می‌کند: در برخی موارد سبقت‌های غیر مجاز رانندگان که در نواحی خطر ساز صورت می‌گیرد، سبب برخورد رخ به رخ خودرو‌ها می‌شود. او بیان می‌کند: خستگی و خواب آلودگی رانندگان در چند کیلومتری مقصد نیز می‌تواند منجر به تصادف شود و جان افراد زیادی را به خطر بیندازد.رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: در کل کشور، ۱۰ درصد خودرو‌ها سرعت مجاز را رعایت نمی‌کنند، اما در خراسان جنوبی، این رقم به ۲۱ درصد رسیده است. رضایی افزود: در مسیر‌های ارتباطی کشور، ۱۴ درصد خودرو‌های حاضر در جاده، سنگین و باربری هستند، اما در جاده‌های خراسان جنوبی، ۲۷ درصد خودرو‌های حاضر در جاده، باربری و سنگین اند. وی اظهار کرد: بیشتر جاده‌های خراسان جنوبی کویری و دو طرفه است و باعث خستگی و سر رفتن حوصله رانندگان می‌شود. رئیس پلیس راه خراسان جنوبی بیان کرد: این عوامل سبب می‌شوند تا راننده در سر پیچ‌های دو طرفه انحراف به چپ یا سبقت غیر مجاز داشته باشد و این مورد باعث برخورد رخ به رخ می شود. متاسفانه روز گذشته در اثر واژگونی پراید در کمر بندی قاین یک نوجوان ۱۷ در دم جان باخت. این حادثه همچنین یک مصدوم ۲۰ساله دارد که حال عمومی وی وخیم گزارش شده است.

۶۲ میلیارد تومان برای آسفالت معابر شهر بیرجند هزینه شد

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری بیرجند گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵۰ هزار متر مربع از معابر شهر بیرجند با اعتبار ۶۲ میلیارد تومان آسفالت شده است. حدیدی‌نژاد افزود: آسفالت ۳۰۰ هزار متر مربع از معابر مرکز استان در سال جاری را در برنامه داشتیم که تاکنون آسفالت ۲۵۰ هزار متر مربع را انجام داده‌ایم. وی گفت: تا پایان امسال بیش از تعهد سالانه عمل خواهیم کرد.

افزایش قربانیان کرونا به ۱۱۹۲نفر در خراسان جنوبی

با ثبت یک فوت جدید تعداد جانباختگان بیماری کرونا در خراسان جنوبی به هزار و ۱۹۲نفر افزایش یافت. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۳۰۶آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۹۰بیمار جدید شامل ۱۵بستری و ۷۵مورد سرپایی، شناسایی شدند.

حاجی آباد و امیرآباد در آستانه شهر شدن

ایسنا- استاندار خراسان جنوبی مدیران دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرد؛ با عنایت به اهمیت موضوع و به علت همجواری این دو منطقه با مرکز استان، مشکلات دو روستای امیرآباد و حاجی آباد را در کمترین فرصت، پیگیری و مرتفع کنند. ملانوری در جریان بازدید از دو روستای امیر آباد و حاجی آباد و درجمع معتمدین این دو منطقه، اظهار کرد: دو روستای امیرآباد و حاجی آباد به جهت قرار گرفتن در حاشیه شهر بیرجند و پوشش دادن سرریز جمعیت مرکز استان، اهمیت ویژه ای دارند. وی به رشد نامتعارف جمعیت در این دو روستا اشاره و تصریح کرد: در سرشماری سال ۹۵ جمعیت ساکن در دو روستا حدود ۱۰ هزار نفر بوده و این آمار در حال حاضر به بیش از ۲۳ هزار نفر رسیده است. ملانوری افزود: این رشد غیرمنتظره جمعیت، تبعات زیادی برای مجموعه مدیریتی استان به همراه دارد. استاندار، حل چند موضوع اساسی را مقدمه رفع مشکلات دو روستا عنوان کرد و اظهار داشت: مهمترین موضوع، ارتقاء سطح دو روستا به شهر است که قبل از این هم بحث شده اما به جایی نرسیده است. ملانوری با مخاطب قرار دادن مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری از دکتر قهرمانی خواست ظرف چند روز آینده پرونده ارتقاء این دو منطقه را به روز نموده و با تبدیل کردن آن به پرونده تقسیماتی، شرایط را برای پیگیری موضوع در مرکز مهیا کند. وی تبدیل این دو روستا به شهر، استقرار شهرداری و اجرای مدیریت یکپارچه را راهکاری مطلوب برای پاسخگویی به مطالبات مردم و خدمات دهی بهتر به جمعیت ساکن عنوان کرد.


توسع و الحاق دو روستا

استاندار به موضوع الحاق ۱۸ هکتار حفره بین دو روستا گریزی زد و گفت: جلسه کارشناسی بررسی این درخواست با حضور دستگاه های اجرایی مرتبط در معاونت عمرانی استانداری برگزار می‌شود. وی با تأکید بر رویکرد مثبت استان با الحاق این منطقه، ادامه داد: الحاق این حفره می تواند به رفع کاربری های مورد نیاز در زمان ارتقاء منطقه و تأسیس شهر کمک کند. استاندار با اشاره به این که آسفالت مورد نیاز معابر از محل قیر رایگان تأمین می‌شود، خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه حدود ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که تخصیص می یابد و به جهت اهمیت موضوع در اولویت برنامه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار می گیرد تا به سرعت انجام شود. ملانوری تصریح کرد: بنا به قول مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان، تیرهای برق تا آخر آذر جابه جا می شوند و روشنایی بلوار امام رضا(ع) نیز تأمین می‌شود. وی افزود: موضوع اجرای کانال هدایت آب های سطحی و دیوار ساحلی تبدیل به طرح شده و پیگیری خواهد شد. استاندار درخصوص اجرای دو زمین ورزشی مورد مطالبه مردم نیز گفت: زیرساخت‌های لازم تا پایان سال تأمین می شود تا با دیده شدن سهم اداره کل ورزش و جوانان از محل اعتبارات ۱۴۰۱ سکوها و چمن زمین‌ها اجرا شود. ملانوری افزود: پارک شهدای گمنام ۲۰۰ میلیون تومان تخصیص دارد که ۱۰۰ میلیون تومان نیز اختصاص خواهد یافت تا محوطه سازی شروع شود و کار با کمک دهیاری به نتیجه برسد. وی درخصوص تأمین فضای آموزشی مورد نیاز هم دستورات لازم را به مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان صادر نمود.

ایمنی بازار بیرجند مطلوب نیست

مهر- رئیس سازمان آتش نشانی بیرجند گفت: هشدارهای قبلی ما درباره عدم رعایت مسائل ایمنی در شهر بیرجند به ویژه در نقاطی چون بازار و بافت قدیمی جدی گرفته نشد. حسینی اظهار کرد: متأسفانه هشدارهای قبلی ما درباره عدم رعایت مسائل ایمنی در بازار، انبارهای شمال شهر بیرجند و مرز چندان جدی گرفته نشد و ما همچنان در این زمینه نگرانی‌هایی داریم. بیان‌کرد: به عنوان مثال در غفاری دو بیرجند یکی از سازمان‌ها، انباری از سموم کشاورزی و مواد شیمیایی دارد ولی مسائل ایمنی در آن نقطه مراعات نشده که بسیار خطرناک است چرا که در صورت حریق این سموم موجب مسمومیت‌های شدید و … علاوه بر خسارت آتش سوزی می‌شود. حسینی گفت: تنها نکته ایمنی در آن انبار وجود ۴ کپسول اطفاء حریق است که البته مشخص نیست کی شارژ شده است. وی ادامه داد: متأسفانه در بافت قدیمی شهر بیرجند انبارهای متعدد ضایعات وجود دارد که به واسطه عرض کم کوچه‌ها در آن منطقه در صورت حریق، اصلاً ماشین‌های ما نمی‌تواند وارد آن کوچه‌ها شود که در این زمینه نیز نگرانی داریم. رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: مورد از آتش‌سوزی در بافت قدیمی شهر بیرجند داشته‌ایم که به واسطه پارک بودن یک ماشین در کوچه با عرض‌کم، ماشین ما نمی‌توانست از آن کوچه رد شود.

هشدار ها جدی گرفته نمی شود

حسینی با گلایه از عدم رعایت مسائل ایمنی در بازار بیرجند در برخی از واحدهای صنفی اظهار کرد: ما در چند نوبت از بازار بیرجند بازدید کرده‌ایم اما متأسفانه در برخی از واحدها سیستم سرمایش و گرمایش، سیستم اطفاء حریق و سیستم‌های تهویه مناسب وجود ندارد. وی افزود: در بازار گلشنی بیرجند چند وقت قبل آتش‌سوزی داشته‌ایم که آن واحد صنفی پر از مواد اشتعال‌زا از جمله تابلو فرش و … بود ولی متأسفانه سیستم تهویه آن اصلاً مناسب نبود. رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: خدایی نکرده اگر در موردی حریق در بازار بیرجند سرایت کند کار بسیار مشکل می‌شود و از این نظر باید به شدت موضوع ایمنی در بازار بیرجند و در تمام واحدهای صنفی مراعات شود.

زمان عرضه و قیمت گذاری زرشک در دست استان باشد

ایسنا- استاندار خراسان جنوبی در جریان بازدید مرکز خرید زرشک بیرجند واقع در روستای بجد، گفت: سنگ بنای کاری را گذاشته‌ایم که با اجرای آن، زمان عرضه و قیمت گذاری زرشک به طور کامل در دست استان باشد. ملانوری افزود: با اقداماتی که در دستور کار قرار داده ایم، بنا داریم بازار فروش محصول زرشک استان را توسعه دهیم. وی تصریح کرد: کشاورز ما نباید ناچار شود محصول زرشک خود را بلافاصله بعد از چیدن به بازار عرضه کند. ملانوری ادامه داد: طبق بررسی‌های کارشناسی، زرشک قابلیت تبدیل شدن به ۲۰ نوع محصول را دارد؛ بر این اساس باید برای فرآوری این محصول به طور ویژه برنامه ریزی و سرمایه گذاری شود.

توقف ۲ ساله طرح بارورسازی ابرها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی گفت: عملیات انجام بارورسازی ابرها در همه نقاط درگیر خشکسالی توسط مرکز بارورسازی ابرها در کشور انجام می‌شود و در یکی دو سال گذشته به واسطه مشکلاتی که این مرکز داشته در هیچ نقطه‌ای از ایران اجرایی نشده است. سروری با بیان اینکه پیگیری‌ها از سوی استان در حال انجام است و چنانچه این مرکز بخواهد عملیات بارور سازی ابرها را در دستور کار قرار دهد به طور حتم سهمی برای خراسان‌جنوبی هم دریافت خواهد شد. وی اجرایی عملیات بارورسازی ابرها را شامل داده‌های خاص و تایم‌های مفید دانست که ابرها وارد کشور می‌شوند و اجرای این عملیات می تواند موفقیت‌آمیز باشد. به گفته وی هنوز مشخص نیست امسال این اقدام انجام می‌شود یا نه.

حذف پرواز های بیرجند- مشهد تا اطلاع ثانوی

شنیده ها حاکی از آن است که پروازهای بیرجند- مشهد تا اطلاع ثانوی لغو شده است. چندی پیش نیز مدیرکل فرودگاه های استان از لغو ۱۴ پرواز در مهرماه در خراسان جنوبی خبر داد بود. وضعیت پروازهای نامنظم فرودگاه بیرجند به چالشی جدی پیش روی این استان تبدیل شده به طوری که هنوز برای این مشکل با وجود گذشت سا ها چاره ای اندیشیده نشده است. این مطالبه از مسئولان و نمایندگاه استان وجود دارد تا هرچه سریعتر نسبت به این مشکل تکراری اقداماتی انجام دهند.

روند افزایشی کرونا در استان

ایرنا- دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی گفت: موارد کرونا مثبت سرپایی در این استان افزایشی است و با ادامه این روند آمار بستری در بیمارستان‌ها هم افزایش می‌یابد. شریف‌زاده افزود: میزان مراجعه‌کنندگان به مراکز سرپایی و درمانی مجددا از مهر امسال افزایش یافت و رکورد تست مثبت روزانه در یک ماه گذشته شکسته شده به طوری که از ۱۲۷ مورد در اول آبان به ۲۱۲ نفر تا شامگاه گذشته رسیده است. وی کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تجمع‌ها و برگزاری مراسم جشن و عزا را از مهمترین دلایل شیوع مجدد ویروس کرونا عنوان کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت