اخبار استانی

علوفه حیات وحش خراسان جنوبی تامین می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به واریز ۲۵ میلیارد ریال برای تامین آب و غذای حیات وحش استان، تصریح کرد: از این مبلغ ۱۰ میلیارد ریال اعتبار استانی و ۱۵ میلیارد ریال اعتبار ملی است.

قیمت حبوبات و برنج در بازار بیرجند ثبات دارد

تسنیم- در حالی با ورود کرونا قیمت‌ها روند صعودی دارد، برخی‌ها از این فرصت سوءاستفاده کرده و تنها به دنبال سودآوری خود بوده و گویا می‌خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند اما با این حال در دو هفته اخیر قیمت‌ها در بازار حبوبات، برنج و شکر ثابت است.کرونا که آمد دومینوی افزایش قیمت‌ها را رقم زد افزایش قیمتی که هر روز یک قلم جنس را در بازار شامل می‌شود، یک‌ روز با طغیان اسب سرکش کرونا کرکره واحدهای صنفی بسته می‌شود، روز دیگر قیمت‌ها روند صعودی دارد آن گونه که یک روز قیمت گوشت قرمز، روز دیگر قیمت گوشت مرغ، یک روز تخم مرغ و هر روز شاهد افزایش قیمت یک قلم جنس در بازار هستیم هر چند آن روی سکه هم برخی اقلام از دو هفته اخیر تاکنون روند ثابتی داشته است. این روزها نوسان بازار را می‌شود به راحتی از روی نرخ‌های اعلامی تشخیص داد، در گذر از بازار، افزایش قیمت‌ها همچنان ادامه دارد و از لبنیات، حبوبات، مواد شوینده، میوه تا لوازم خانگی و غیره دامنه گسترده‌ای را در بر می‌گیرد. هر چند برخی کالاهای پر مصرف از ابتدای سال چند بار افزایش نرخ را به خود دیده اما در چند روز اخیر و به صورت چراغ خاموش و در ضعف نظارت مسئولان مربوط باز هم مردم شاهد روند صعودی نرخ آن‌ها هستند. لبنیات، مواد شوینده، مواد غذایی و پروتئینی و غیره در حالی از ابتدای امسال چند بار دستخوش تغییر قیمت شده که این روزها نیز نه تنها از تب آن کاسته نشده بلکه در اوضاع و احوال برخی‌ها به اصطلاح مشغول ماهی‌گیری از آب گل آلود و دامن زدن هر چه بیشتر به گرانی‌ها هستند. یک فروشنده به خبرنگار ما گفت: قیمت لبنیاتی مانند شیر و ماست همچنان روند افزایشی به خود گرفته است آن گونه که قیمت شیر به ۸ هزار تومان رسیده و یک قالب پنیر با برندی خاص با قیمت ۲۸ هزار تومان عرضه می‌شود. شهروند دیگری هم نرخ‌های متفاوت و سرسام آور برخی اقلام میوه را یادآور می‌شود و به خبرنگار ما گفت: این روزها گلابی با قیمت‌های متفاوت ۳۵ هزار تومان عرضه می‌شود که در نوع خود گران است.یک فروشنده دیگر هم به خبرنگار ما گفت: قیمت شوینده‌ها از ابتدای امسال چند بار افزایش یافت و حالا هم یک نوع شامپو هفته پیش ۲۸ هزار تومان عرضه می‌شد و از چند روز گذشته با قیمت ۳۸ هزار تومان فروخته می‌شود و یک نوع مایع ظرفشویی ۱۵ درصد افزایش قیمت دوباره دارد.

ثبات در قیمت حبوبات

یک فروشنده حبوبات گفت: از دو هفته اخیر تاکنون در حبوبات روند ثابتی را شاهد هستیم. وی که معتقد است خوشبختانه بازار حبوبات در حال حاضر آرام است و قیمت‌ها ثبات دارد افزود: از یک هفته اخیر قیمت حبوبات روند افزایشی نداشته است. رئیس اتحادیه خواربار فروشان بیرجند هم با بیان این که برخی‌ها در این اوضاع و احوال در حال سوءاستفاده هستند اظهار داشت: برنج از دو هفته اخیر تاکنون در مراکز عرضه اصلی روند ثابتی داشته است. شریف از روند ثابت قیمت شکر هم در بازار خبر داد و گفت: شکر در حال حاضر در بازار با قیمت دولتی و آزاد موجود است. وی با اشاره به حبوبات هم گفت: در دو هفته اخیر قیمت حبوبات ثابت مانده است و روند کاهشی یا افزایشی ندارد. شریف که معتقد است جای هیچ نگرانی نیست هیچ قلم کالایی کمبود نداریم از مردم خواست از خرید بیش از نیاز و انبار کردن بیش از حد اقلام خودداری کنند.

ادامه سریال تصادفات مرگ بار در جاده های استان

ایرنا- رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: برخورد ۲ دستگاه خودروی سواری در محور دیهوک – راور پنج کشته و ۲ مصدوم برجا گذاشت. سرهنگ علیرضا رضایی شامگاه یکشنبه افزود: این حادثه رانندگی عصریکشنبه در کیلومتر ۱۶۵ محور دیهوک – راور از برخورد ۲ خودروی تیبا و پژو پارس با هم روی داد. وی بیان کرد: متاسفانه در این حادثه پنج نفر کشته و ۲ نفر مصدوم شدند. رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: مصدومان حادثه توسط عوامل امدادی به بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس منتقل شدند و حال عمومی آنان خوب گزارش شده است. وی اظهار داشت: علت این حادثه در دست بررسی است. خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان بیش از ۱۷ هزار کیلومتر راه دارد و به گفته مسئولان در سال جاری تصادفات فوتی و جرحی در این استان افزایش یافته است. راه‌های شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری بیرجند، از مسیرهای پرتردد به سمت استان‌های همجوار است.

ذخیره ۱۵۰ نمونه خون بند ناف در خراسان جنوبی

خبرنگاران جوان- رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال ۱۵۰ نمونه سلول بنیادی خون بند ناف نوزادان در استان ذخیره شده است. صادقی از ذخیره سازی ۸۳۰ نمونه خون بند ناف در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: از سلول‌های بنیادی خون بندناف برای بهبود بیماری‌های سخت‌ درمان استفاده می‌شود، اما کار تحقیقاتی برای استفاده از این ظرفیت در درمان بیماری‌هایی همچون آلزایمر، پارکینسون و دیابت در حال انجام است. وی تصریح کرد: زوج‌های متقاضی برای ذخیره سلول بنیادی خون بندناف هنگام قرارداد باید ۵۳ میلیون ریال و سالانه سه میلیون ریال بابت هزینه نگهداری از نمونه پرداخت کنند. صادقی اظهار کرد: ذخیره سلول‌های بنیادی خون بند ناف استان خراسان جنوبی از سال ۹۵ تاکنون در حال انجام است و ۸۳۰ نمونه از متقاضیان استان ذخیره شده است. رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی افزود: از سلول‌های بنیادی خون بندناف برای بهبود بیماری‌های سخت‌ درمان استفاده می‌شود، اما کار تحقیقاتی برای استفاده از این ظرفیت در درمان بیماری‌هایی همچون آلزایمر، پارکینسون و دیابت در حال انجام است. صادقی با بیان اینکه زنان باردار متقاضی برای ذخیره خون بند ناف از سی و چهارمین هفته حاملگی مشاوره شده و با انجام آزمایش‌های مورد نیاز قرارداد با آنان نهایی می‌شود، اظهار کرد: کارشناس خون‌گیر بعد از انعقاد قرارداد هماهنگی لازم با متقاضی را انجام می‌دهد و در هنگام زایمان مراحل عملیاتی استحصال جهت ذخیره خون بندناف انجام می‌شود. رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی یادآور شد: این نمونه‌ها در صورت بروز بیماری سخت درمان مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین خواهر و برادرهای نوزادی که خون بند ناف وی ذخیره شده نیز در صورتی که نوع خون آنان سازگار باشد به دلیل امکان بالای مطابقت می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

شناسایی ۹۷ بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی

در شبانه روز گذشته ۹۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته از ۱۶۸ آزمایش تشخیصی مولکولی ۵۹ مبتلا و از ۲۳۸ تست سریع کرونا نیز ۳۸ بیمار شناسایی شدند که در مجموع از ۴۰۶ آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونای انجام شده در استان ۹۷ بیمار جدید شناسایی شد.

تسهیل فروش محصولات تولیدی ، بهترین خدمت به مردم استان

ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام عبادی روز دوشنبه در دیدار با استاندار خراسان جنوبی، معاونان استاندار و جمعی از مدیران ستادی استانداری ضمن تبریک ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: در خراسان جنوبی به دلیل کم‌آبی و محصولات کشاورزی خاصی که دارد، بهترین خدمت برای مردم تسهیل در خرید، صدور و فرآوری محصولات کشاورزی است. حجت الاسلام عبادی افزود: امیدواریم هم نسبت به خرید ذخایر قبلی و هم محصولات فعلی کشاورزان شرایطی فراهم شود که آنها از زحمات خودشان راضی باشند، گاهی تاخیر و تعلل در این امور موجب می‌شود که زحمت را کشاورز می‌کشد اما فرد دیگری سود می‌برد یا هم معطل می‌مانند لذا متاسفانه کیفیت محصول کم می‌شود و هر دو ضرر می‌کنند که در آینده چنین نخواهد بود. وی افزود: در استان خراسان جنوبی مسئله راه‌آهن، معدن و سرمایه‌گذار با هم گره خورده است و در صورتی می‌توان سرمایه‌گذار را به سرمایه‌گذاری در حوزه معادن استان ترغیب کرد که شرایط فراهم باشد و یکی از شرایط مهم در توسعه فعالیت معادن، مسئله حمل و نقل و ایجاد راه‌آهن است. عبادی گفت: فعالیت معادن و حمل و نقل به‌خصوص حمل و نقل ریلی با هم گره خورده و این موضوع برای سرمایه‌گذاری هم که بخواهد برای اینها سرمایه‌گذاری کند، مهم است.

سفر رئیس جمهوری به خراسان جنوبی یکصد مصوبه داشت

استاندار خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: سفر نوزدهم شهریور ماه رئیس جمهوری به خراسان جنوبی، یکصد مصوبه برای این استان به همراه داشت که در حال پیگیری است. وی با اشاره به تاکید رئیس جمهوری بر پرداخت دیون پیمانکاران پروژه‌های عمرانی تصریح کرد: این دیون جمع‌بندی و ارسال شده است که امیدواریم با تامین اعتبار لازم علاوه بر پرداخت دیون، تحرکی در تکمیل پروژه‌های عمرانی استان نیز صورت گیرد. استاندار خراسان جنوبی گفت: احداث خط انتقال سوخت به استان، تکمیل راه‌آهن، دوبانده کردن جاده‌ها، توسعه بخش کشاورزی به‌ویژه کشت گلخانه، دامداری و نهاده‌های دامی، حل و فصل مسائل واحدهای تولیدی و توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در خراسان جنوبی به عنوان مصوبات سفر و مورد تاکید آیت ا… رئیسی در سطح استان و ملی در حال پیگیری است. ملانوری به دستور رئیس جمهوری درخصوص لزوم احیای قنوات استان اشاره کرد و افزود: ستاد احیا، مرمت و مدیریت قنوات استان با مسئولیت استاندار تشکیل شد و امیدواریم نتایج خوبی به همراه داشته باشد. استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به فرارسیدن فصل برداشت زرشک و زعفران و با وجود دغدغه کشاورزان، سازمان تعاون روستایی به این موضوع ورود پیدا کرده و به تعاون روستایی پیشنهاد شده است که قیمت خرید این محصول را افزایش دهد. ملانوری اضافه کرد: با اقبال سرمایه‌گذاران داخل و خارج استان، به میزان ۵ هزار میلیارد تومان تاکنون تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری امضا شده که عمده پروژه‌های مربوط به این تفاهم‌نامه‌ها شروع شده است و در حال فعالیت هستند.

چهار شهردار دیگر با حکم استاندار منصوب شدند

ملانوری استاندار خراسان جنوبی در احکام جداگانه، شهرداران چهار شهر زهان، نهبندان، خوسف و سربیشه را منصوب کرد. طی این احکام “صادق تدینی‌پور” به سمت شهردار زهان، “صادق بختیاری” شهردار نهبندان، “سید مرتضی صبور” شهردار خوسف و “مجتبی شیخ‌زاده” به عنوان شهردار سربیشه منصوب شدند.

۳ شهرستان در وضعیت پرخطر شیوع کرونا

بر اساس آخرین رنگ بندی شهر‌های کشور، شهرستان‌های بیرجند، طبس و نهبندان در وضع نارنجی (پرخطر) قرار دارند. بر این اساس شهرستان های قائنات ، بشرویه ، فردوس ، سرایان، سربیشه ، زیرکوه ، درمیان در وضع خطر متوسط (زرد) و خوسف در وضعیت کم خطر (آبی) قرار دارند. هیچ نقطه قرمزی (خیلی پر خطر) در خراسان جنوبی نداریم.

عملیات اجرایی چهار پروژه عمرانی در دانشگاه بیرجند آغاز شد

شبستان- عملیات اجرایی زیست‌بوم تولید انرژی‌های تجدیدپذیر و سه پروژه ورزشی با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان در دانشگاه بیرجند آغاز شد. رئیس دانشگاه بیرجند در مراسم آغاز طرح های عمرانی دانشگاه بیرجند با اشاره به اجرای پروژه زیست‌بوم تولید انرژی‌های تجدیدپذیر، اظهار کرد: در همین راستا یک نیروگاه ۲۰۰ کیلوواتی در دانشگاه نصب خواهد شد تا در راستای مدیریت سبز ۲۰ درصد انرژی خود را از طریق نیروگاه‌های خورشیدی تولید کند. وی در ادامه بیان کرد: برای فاز اول پروژه زیست‌بوم اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان نیاز است. خامسان به پروژه ساخت زمین بازی‌های ساحلی، سالن اسکواش، سالن پدل اسکواش و پروژه تبدیل زمین چمن طبیعی فوتبال به چمن مصنوعی اشاره کرد و افزود: برای پروژه‌های عمرانی در بخش ورزشی بیش از ۹ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که از محل بانک‌های عامل، اعتبارات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه و بنیاد حامیان تامین می شود. وی بیان کرد: همچنین پروژه راه‌اندازی آسباد که از آثار تاریخی استان است برای تولید انرژی از نیروی باد با استفاده از دانش سنتی در این محل اجرا خواهد شد.

آغاز عملیات اجرایی فاز اول مجتمع آب رسانی خوشاب

با حضور سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ،عملیات اجرای فاز اول مجتمع آب رسانی خوشاب آغاز شد. مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گفت: این پروژه توسط قرارگاه عملیاتی شهید ناصری و با همکاری شرکت آب و فاضلاب و این نهاد انجام شد که ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبار آن را کمیته امداد امام خمینی برعهده گرفته که طبق قرارداد با پیشرفت فیزیکی کار پرداخت خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت