اخبار استانی

برنامه‌های هفته وحدت خراسان جنوبی با همکاری سه نهاد برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: در سال جاری سه مجموعه قرارگاه عملیاتی شهید ناصری، دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی و اداره کل تبلیغات اسلامی در کنار هم برای اجرای برنامه‌های هفته وحدت فعالیت و مشارکت دارند. رضایی افزود: ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته وحدت برگزار می‌شود.

مدارس در شهرهای استان اجازه فعالیت ندارند

صداوسیما- استاندار خراسان جنوبی در جلسه استانی ستاد مبارزه با کرونا گفت: هیچ مدرسه ای در شهرها مجاز به فعالیت نیست و تنها مدارس روستایی و عشایری زیر ۱۵ نفر و کارگاه های فنی و حرفه ای و کاردانش می توانند فعالیت کنند. ملانوری با بیان اینکه با هرگونه فعالیت مدارس شهری برخورد خواهد شد، افزود: نظارت ها در این حوزه افزایش یابد. وی با اشاره به تغییر رنگ چهار شهرستان بیرجند،طبس،قائنات و نهبندان گفت: تیم واکنش سریع در این چهار شهرستان شکل بگیرد و فرمانداران هم مداخله جدی تر داشته باشند تا از روند افزایش بیش از پیش بیماری جلوگیری شود. ملانوری بااشاره به تشکیل تیم واکنش سریع افزود: استفاده از ظرفیت طرح شهید سلیمانی هم می تواند در روند کاهش بیماری موثر باشد. وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم واکسیناسیون فراگیر تر شود و افرادی که همچنان در نزدن واکسن پافشاری می کنند واکسن تزریق کنند، گفت: با کمک صداوسیمای استان و پایگاه های خبری و اطلاع رسانی در جهت اقناسازی تلاش کنیم. استاندار با اشاره به مراسم ۱۳ آبان و عدم برگزاری راهپیمایی حتی در مناطق زرد، افزود : باتوجه به متغیر بودن شرایط رنگ بندی تا این تاریخ درصورت قرمز بودن وضعیت تنها در یک مکان و با جمعیت کم و در مناطق نارنجی با تجمع در یک میدان و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک و پوشش رسانه ای در هر دو وضعیت مراسم در شهرهای استان برگزاری می شود. وی همچنین به افراد غیر کاردان و غیرمتخصص که سبب عدم حضور مردم در مراکز واکسیناسیون برای تزریق واکسن می شوند تذکر داد و گفت: مراجع امنیتی ورود کنند و با افراد متخلف برخورد جدی صورت گیرد. ملانوری بااشاره به فصل برداشت محصولات کشاورزی در استان هم گفت: باید در این زمینه دستگاه هایی چون دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، صداوسیما،فرهنگ و ارشاد و فرمانداران نسبت به تولید محتوا اقدام کنند و افراد با زدن واکسن،ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی می توانند نسبت به برداشت محصولات خود اقدام کنند.

کسری بودجه و ضرری به قیمت جان حیات وحش

ایسنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با بیان اینکه طی دو سال اخیر هیچ اعتباری برای جبران خسارت‌هایی که به حیات وحش وارد شده به این استان پرداخت نشده که علتش را نبود بودجه اعلام کرده‌اند، اظهار کرد: لازم است بودجه‌ای اختصاص یابد تا حداقل بتوانیم خسارت‌های وارده به باغات و محصولات کشاورزی کشاورزان را جبران کنیم چراکه ممکن است در آینده نزدیک هجوم حیات وحش به باغات مردم به قیمت جانشان تمام شود. اکبری افزود: خشکسالی‌ها ورود حیات وحش به مزارع و باغات کشاورزان و خسارت در این بخش را افزایش داده و تلاش ما این است که این خسارت‌ها محدود شود؛ حیات وحش به علوفه سبز عادت دارد و وقتی علوفه سبز در مراتع در دسترس نباشد به سمت مزارع و باغات هجوم می‌آورند و مردم نیز حق دارند معترض شوند با اینکه تاکنون به حیات وحش آسیب نرسانده‌اند. وی با بیان اینکه این امر علاوه بر ایجاد خطرات برای آن‌ها، باعث از بین رفتن محصولات کشاورزی شده که آسیب بیشتری است، افزود: با این وضع، اما در دو سال اخیر برای جبران خسارت حیات وحش به کشاورزان خراسان جنوبی بودجه‌ای اختصاص نیافته است.

پاسخ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به شبکه منوتو

نماینده ولی فقیه در استان به نظرات مطرح شده در مطلبی از ایشان که در صفحه اینستاگرام شبکه انگلیسی «منوتو» انتشار یافته است، پاسخ داد. متن یادداشت حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی به نظرات مطرح شده در مطلبی که اخیراً از سخنان ایشان با عنوان”بلوک شرق که از بین رفت و بلوک غرب در حال جان کندن است” در تاریخ ششم اکتبر ۲۰۲۱ در صفحه اینستاگرام شبکه انگلیسی “منوتو” که همچون “بی بی سی” وابسته به استعمار پیر است، انتشار یافته است، به شرح ذیل می باشد:پاسخ به اصطلاح نظرخواهی رسانه دروغ ساز و دروغگوی انگلیسی منوتو (بی بی سی) ابلاغ شود. هر چند قرینه نشان می دهد که پاسخ نظرخواهی(نظرات مطرح شده در مطلب مربوطه) کار یک نفر یا چند نفر معدود به دلیل تکرار مکررات آن و در قالب کلمات بی ارزش است؛ من همه‌ی آن نظرات را مطالعه کردم و نه تنها ناراحت نشدم بلکه احساس افتخار وصف ناشدنی به من دست داد که با عینک انگلیسی چهره‌ای کریه و وحشتناک دارم- الحمدلله اما اگر به فرض آن پاسخ ها، واقعاً اظهارات اشخاص متعدد باشد که با آن همه رسوائی بلوک غرب و بیش از همه رسوائی‌های انگلیس روباه مکار در دام آن افتاده‌اند برای نجات آنها دعا می کنم. موضوع واژه “بلوک” و عنوان “بلوک شرق و بلوک غرب” را هم که آن همه در مفهومش مردد مانده اند یادآور می‌شوم به کتاب لغت “فرهنگ عمید” مراجعه بفرمایند و معنی “بلوک” را که خیلی زیبا بیان کرده و شرح داده ملاحظه فرمایند. البته اگر مخاطب ارزشمندی بود مطالب مفید زیادی داشتم تقدیم حضور می نمودم اما برای شبکه منوتو (بی بی سی) همین کم هم بسیار زیاد است؛چون از سخن گوی استعمار چه انتظار.

کاهش تخلفات در عرصه‌های منابع طبیعی خراسان جنوبی

صداوسیما- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: تعداد پرونده‌های اغلب تخلفاتی که توسط یگان حفاظت منابع طبیعی استان از ابتدای سال گزارش شده نسبت به مدت مشابه سال قبل در بخش‌های مختلف، بین ۱۵ تا ۴۰ درصد کاهش یافته است. نصرآبادی افزود: در نیمه نخست سال ۱۲۹ فقره پرونده چرای دام غیر مجاز تشکیل که در آن ۲۲ هزار و ۶۳۶ راس دام توقیف شد. وی گفت: همچنین در ۶۳ فقره پرونده ۶۲ هکتار تخریب و تصرف و با تشکیل ۴۹ فقره پرونده ۷۳ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شد. به گفته‌ی نصرآبادی ۴۸ پرونده خلع ید تشکیل شد که ۵۷ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی به دولت بازگشت.

آغاز فصل رهاسازی ماهی سردابی در خراسان جنوبی

فصل رهاسازی بچه ماهیان سردابی در مزارع پرورشی خراسان جنوبی آغاز شد. زاده مدیر شیلات استان گفت: در خراسان جنوبی ۱۲ استخر پرورشی ماهیان سردابی وجود دارد که این روز‌ها با توجه به شرایط دمایی مدنظر، فصل رهاسازی بچه ماهیان سردابی در مزارع پرورشی استان آغاز شده است. وی افزود: در گام اول ۱۰ هزار بچه ماهی قزل آلا در شهرستان بشرویه توزیع می‌شود و در مراحل بعد نیز توزیع بچه ماهی برای سایر شهرستان‌های استان انجام می‌شود.

سدهای بانکی مقابل تسهیل ازدواج جوانان خراسان جنوبی

مهر- تسهیلات ازدواج اگرچه به منظور تسهیل ازدواج جوانان افزایش یافته اما سخت گیری بانک ها موجب شده تا بسیاری از جوانان خراسان جنوبی نتوانند آن را دریافت کنند. این روزها زوج‌های جوانان پس از گذر از خان‌های متفاوت برای رفتن به خانه بخت به دنبال کادوی بانک‌ها که همان تسهیلات ارزان قیمت ۷۵ و ۱۰۰ میلیونی ازدواج است به صف شده‌اند. اما بله گرفتن از دختر و پسرهای جوان برای ازدواج یک طرف، بله گرفتن از بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات و وام ارزان قیمت ازدواج هم یک طرف. زوج‌های جوان برای رفتن به خانه بخت باید از هفت خان بگذرند و ستاد تسهیل ازدواج جوانان هم به طور مداوم برای آسان‌تر شدن ترویج مصوباتی دارند اما انگار برخی مصوبات مجلسی فقط در حد همان مصوبه باقی می‌ماند.

هفت خان بانک‌ها

حسن زاده یکی از جوانان خراسان جنوبی که برای دریافت تسهیلات ازدواج اقدام کرده است، اظهار کرد: بانک‌ها برای تسهیلات ازدواج هر ضامنی را نمی‌پذیرند.وی بیان داشت: برای هر نفر باید یک یا دو ضامن کارمند به بانک معرفی شود و چک و سفته و … پذیرفته نمی‌شود.اکبری و همسرش دیگر زوج جوان بیرجندی هستندکه حدود چند ماه است برای تأمین ضامن در صف تسهیلات مانده و هنوز نتوانسته‌اند ضامنی معتبر به بانک معرفی کنند.اکبری گفت: برای دریافت تسهیلات ۷۵ و ۱۰۰ میلیونی ازدواج تاکنون چند ضامن معرفی کرده‌ایم اما برخی بدهی بانکی دارند، برخی شغل آزاد و …. بانک تاکید بر ضامن کارمند دارد و هر تضمینی را نمی‌پذیرد. براتی دیگر جوان خراسان جنوبی با بیان اینکه تا کنون ۵ ضامن را برای گرفتن تسهیلات به بانک معرفی کرده‌ام اما همه آنها رد شده‌اند، عنوان کرد: یکی از ضامن‌های من به خاطر یک قسط معوق یکی دیگر از وام گیرندگانی که ضمانت او را کرده بود نمی‌توانست ضامن من شود. وی با اشاره به سختگیری‌های بانکی گفت: اگر ضامن چک نداشته باشد او را قبول نمی‌کنند و حتی حاضر نیستند سفته را جایگزین چک کنند.

اینجا هم پای دلالان در میان است

اما در طول تهیه گزارش سر و کله دلال‌ها پای تسهیلات ارزان قیمت ازدواج هم باز می‌شود. سایت‌هایی که در آن وام‌های ازدواج و دیگر وام‌های ارزان قیمت خرید و فروش می‌شوند. زوج جوانی که توانایی تأمین ضامن و اقساط تسهیلات را ندارند برای فروش وام ۱۰۰ میلیونی خود اقدام کرده و می‌گویند: چون ضامن نداریم افرادی به ما پیشنهاد داده‌اند که برای وام هر زوج تضمین تأمین می‌کنند و در ازای پرداخت مبلغی به زوج جوان وام را خریداری می‌کنند. عباسی یکی دیگر از جوانان بیرجندی که برای وام ازدواج اقدام کرده و نتوانسته آن را دریافت کند گفت: متأسفانه بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات سخت‌گیری زیادی دارند. وی با بیان اینکه من و همسرم برای دریافت وام ضامن کارمند نداشتیم و موفق به گرفتن آن نشدیم، افزود: با معرفی یکی از کسانی که متوجه مشکل ما شده بود فردی تماس گرفت و اعلام کرد حاضر است تسهیلات ما را در ازای ۷ میلیون تومان خریداری کند.عباسی ادامه داد: در خانواده ما من و خواهرم هر دو در یکسال ازدواج کردیم و نتوانستیم تسهیلات را به دلیل سخت گیری ها دریافت کنیم. وی تصریح کرد: خواهر وام خود را به مبلغ ۱۰ میلیون تومان فروخت اما من هنوز در این زمینه اقدام نکرده ام زیرا به این تسهیلات برای گرفتن جهیزیه نیاز دارم اما از این می‌ترسم که موفق به دریافت آن نشوم. احمدیان دیگر جوان بیرجندی هم با اظهار تأسف از قوانین سختگیرانه گفت: وام‌هایی که متعلق به جوانان برای تسهیل در امر ازدواج است ، به جیب جوانان نمی‌رود. وی تصریح کرد: متأسفانه بانک‌ها برای تسهیلات ۵ یا ۱۰ میلیونی آن قدر سختگیری می‌کنند که این تسهیلات ۷۰ میلیونی تا انتهای داستان آن معلوم است.اما پیگیری‌ها در گذشته حکایت دارد گر چه مانعی برای این کار وجود ندارد اما چه بسا برخی زوج‌ها در تله افتاده و مشکلاتی برایشان ایجاد شده است.

۲۵۰۰ جوان در خراسان جنوبی در صف انتظار دریافت وام ازدواج

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی هم در خصوص تسهیلات ازدواج در ۶ ماهه سال جاری بیان کرد: ۱۴ هزار و ۵۲۸ نفر برای تسهیلات ازدواج در استان ثبت نام کرده‌اند. مهدی قناد با بیان اینکه ۹ هزار و ۶۲۵ نفر در استان متقاضی دریافت وام ازدواج بوده‌اند، بیان داشت: از این تعداد ۷ هزار و ۱۳۷ نفر موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند. معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار کرد: برای دریافت تسهیلات ازدواج در خراسان جنوبی ۲ هزار و ۴۸۸ نفر در صف انتظار هستند. وی با بیان اینکه رقم وام اعطایی در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۷۰ میلیون تومان است، عنوان کرد: در صورتی که زوجه کمتر از ۲۳ سال و زوج کمتر از ۲۵ سال داشته باشند به هر کدام مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود. قناد با بیان اینکه از ابتدای شهریور تا ۳۱ شهریور ماه سال جاری یک هزار و ۸۱۶ نفر برای تسهیلات ازدواج ثبت نام کرده‌اند، عنوان کرد: یک هزار و ۴۷۴ نفر در این ماه تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند. معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی تعداد افراد متقاضی در صف را یک هزار و ۱۶۳ نفر در شهریور ماه اعلام کرد و افزود:، تعداد کل متقاضیان دو هزار و ۶۳۷ نفر است. به گفته وی در شهریور ماه سال جاری یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون تسهیلات ازدواج در استان پرداخت شده که ۱.۲۱ درصد نسبت تسهیلات ازدواج کل کشور است.

رخت عزا بر تن ۳ خانواده دیگر در خراسان جنوبی

۳ نفر در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی قربانی کرونا شدند. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته از ۶۴۷ آزمایش سریع تشخیص کرونا در استان ۱۲۴ بیمار و از ۱۰۵ تست ملکولی ۳۷ بیمار جدید شناسایی شدند. شریف زاده افزود: از این تعداد ۶۹ مورد از بیرجند، ۱ مورد درمیان، ۱۹ مورد زیرکوه، ۷ مورد سرایان، ۵ مورد سربیشه، ۱۵ مورد طبس، ۱۰ مورد فردوس، ۸ مورد قاین و ۱۴ مورد از نهبندان بودند.

خراسان جنوبی اولین استان طرح تحول زمین‌شناسی انتخاب شد

ایرنا-عملیات اجرایی طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی براساس توافق‌نامه سه‌جانبه معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی و ایمیدرو روز یکشنبه با حضور ویدئوکنفراسی وزیر صنعت، معدن و تجارت در خراسان جنوبی آغاز شد. وزیر صنعت، معدن و تجارت در این آئین گفت: طرح تحول در بخش زمین‌شناسی و اکتشافات ذخایر معدنی در راستای برنامه آمایش وزارت صنعت، معدن و تجارت است که منشا تحولات خوبی خواهد بود. فاطمی امین افزود: برنامه آمایش سرزمین از دو ماه گذشته آغاز شد و در تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها فرصت‌های سرمایه‌گذاری را شناسایی و اولویت‌ها را احصا می‌کنیم تا بر مبنای آن برنامه‌ها را طراحی کنیم.وی گفت: پروژه بسیار بزرگ اکتشافی را امروز آغاز می‌کنیم که ۱۵ هزار کیلومتر مربع از سطح استان خراسان جنوبی مورد اکتشاف قرار می‌گیرد. وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: با اجرای این برنامه اتفاق خیلی خوبی می‌افتد و متوجه می‌شویم چه ذخایر معدنی در خراسان جنوبی داریم و مخاطرات سرمایه‌گذاران به شدت کاهش پیدا می‌کند. وی گفت: اجرای برنامه تحول زمین‌شناسی و اکتشافات ذخایر معدنی در خراسان جنوبی می‌تواند نویدبخش سرمایه‌گذاری در صنایع معدنی این استان باشد. مدیرکل دفتر اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این جلسه گفت: به دنبال رخداد بزرگ اجرای طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشافات ذخایر معدنی که قرار است طی چهار سال آینده استمرار پیدا کند، خراسان جنوبی به عنوان اولین استان انتخاب شد. مولابیگی افزود: اجرای برنامه تحول زمین‌شناسی رخداد بسیار مبارکی برای استان خراسان جنوبی است و این اتفاق نمی‌افتاد مگر با پیگیری‌های بسیار جدی استاندار؛ چه بسا استان‌های دیگری نیز در کمین بودند این اعتبار را به سمت خود ببرند. وی عنوان کرد: بزرگان زمین‌شناسی یا مسئولان از ایران به عنوان بهشت زمین‌شناسی یاد می‌کنند که در این زمینه استان‌های کرمان و یزد بیشتر معرفی شده است اما استان خراسان جنوبی هم باید به عنوان بهشت زمین‌شناسی معرفی شود. مولابیگی سهم استخراج اسمی معادن خراسان جنوبی را چهار درصد کشور اعلام کرد و گفت: سهم استان در ذخایر مواد معدنی ۲ میلیارد تن است که پنج درصد سهم کشور است.

ظرفیت های شگفت انگیز استان در بخش معدن

استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان این پیشنهاد که طرح تحول زمین شناسی و اکتشافات ذخایر معدنی به طرح گرامیداشت پدران علم استان نام بگیرد، گفت: یکی از انگیزه‌های جدی در ستاد توسعه خاوران، گره زدن محورهای توسعه‌ای به یکدیگر است. ملانوری افزود: این رویداد بزرگ علمی که به مدت یک سال در استان اجرا می‌شود، فرصت خوبی است تا نام پدران علم و بنیانگذاران علوم مختلف را زنده کند؛ در طول این مدت، تمامی جلسات و کارگروه‌ها می‌تواند با این عنوان برگزار شود. وی با معرفی خراسان جنوبی به عنوان سومین استان وسیع کشور، یادآور شد: خراسان جنوبی به اندازه همین وسعت و پراکندگی، ظرفیت‌های شگفت انگیز و گرانسنگی در زمینه‌های معدن، صنعت، کشاورزی، گردشگری و مرز دارد که اغلب ناشناخته مانده‌اند. ملانوری با اشاره به اینکه متمرکز کردن منابع استان و تجهیزات و امکاناتی که در سطح ملی پیگیری می‌شوند، از برنامه‌های ستاد توسعه خاوران است، گفت: آغاز طرح تحول زمین شناسی و اکتشافات ذخایر معدنی استان در همین راستا و با درخواست استان و عنایت وزارت صنعت، معدن و تجارت رقم خورد. وی بر استفاده دانشجویان و پژوهشگران و فعالان حوزه معدن از این فرصت تأکید و اظهار کرد: ۲۱۰ میلیارد تومان اعتباری که قرار است در قالب این طرح در استان هزینه شود باید به بهترین شکل ممکن استفاده شود؛ طرح تحول زمین شناسی و اکتشافات ذخایر معدنی ۸۵۰ روستای استان را تحت پوشش قرار می‌دهد. گفتنی است؛ در این جلسه که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی، مدیرکل دفتر اکتشافات وزارت صنعت، معدن و تجارت، مدیر اکتشافات سازمان توسعه و نوسازی معدن و صنایع معدنی ایران و مدیرکل دفتر برنامه ریزی، فناوری و بودجه سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور همراه بود، تفاهم‌نامه دو جانبه‌ای میان سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و دانشگاه بیرجند مبادله شد.

ساختمان غیر مجاز بسازید؛ تخریب می شود

ایرنا- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: با توجه به اهمیت جلوگیری از گسترش پدیده بافت‌های ناکارآمد هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در استان بدون تردید تخریب می‌شود. وحدانی‌نیا روز یکشنبه در دومین نشست کارگروه پیش‌بینی و پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد ذیل ستاد استانی بازآفرینی شهری افزود: برخی از بافت‌های ناکارآمد شهری در شهریور ماه بازدید شد و در تخریب این بافت‌ها اقدامات جهادی صورت‌ گرفت که مستندات آن موجود است. وی گفت: در ساخت و سازها اگر دقت نشود، شاهد ساخت سازه‌های بی‌کیفیت در منظر شهر خواهیم بود که از دستگاه‌های متولی خواستاریم از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری شود و مراتب را به محاکم قضایی ارجاع دهند. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی اظهار داشت: در قدم‌ اول باید با بنگاه‌هایی که نسبت به تفکیک و ساخت و ساز اقدام می‌کنند، برخورد شود البته پیش‌بینی فراتر از پیشگیری است و دستگاه‌ها باید آینده‌نگری لازم را در صیانت از اراضی داشته باشند. وی افزود: نظارت‌ها در روستاهای نزدیک مرکز استان باید تشدید شود زیرا گزارش‌ها حاکی از ساخت و سازهای غیرمجاز در این مناطق است. وحدانی‌نیا گفت: از باب هشدار عموم شهروندانی که به این تخلف ورود می‌کنند اعم از بنگاه‌های معاملاتی که اقدام غیرقانونی در تقسیم و فروش اراضی دارند هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز بدون درنگ تخریب خواهد شد. وی گفت: با توجه به دستورالعمل‌هایی که در حوزه حقوق عامه ابلاغ شده در حفظ و صیانت از بیت‌المال اگر مدیری کوتاهی انجام دهد از جهت ترک فعل حتما دادستانی ورود پیدا خواهد کرد.

واژگونی؛ پرتکرارترین عامل حوادث جاده‌ای

ایسنا- معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از امدادرسانی به یک هزار و ۱۴۵ نفر در حوادث جاده‌ای از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: واژگونی با ۲۱۴ مورد بیش از ۵۷ درصد حوادث جاده‌ای را به خود اختصاص داده است. اسعدزاده افزود: طی شش ماه نخست سال جاری نیروهای امدادی به ۵۱۹ ماموریت امدادی اعزام شده‌اند و حوادث جاده‌ای پوشش داده شده توسط هلال احمر نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است. وی با بیان اینکه از مجموع این حوادث ۷۲ درصد به تعداد ۳۷۳ مورد مربوط به سوانح جاده‌ای بوده است، تصریح کرد: طی این مدت حوادث جاده‌ای پوشش داده شده توسط هلال احمر استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸.۷۵ درصد افزایش داشته است.

باشگاه های ورزشی بازگشایی می‌شوند

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از بازگشایی رسمی باشگاه های ورزشی بخش خصوصی استان در هفته تربیت بدنی خبر داد. عزیزی با اشاره به تعطیلی ۱۹ ماهه اماکن و باشگاه های ورزشی خراسان‌جنوبی ناشی از شیوع ویروس کرونا گفت: برای جبران بخشی از خسارت‌های جدی اقتصادی به باشگاه‌های بخش خصوصی تا کنون مبلغ شش میلیارد و ۱۳۱ میلیون تومان تسهیلات بانکی دو ساله با سود ۱۲ درصد پرداخت شده است.

رشد ۳۰ درصدی اجرای شبکه های فاضلاب در استان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون در راستای توسعه شبکه های جمع آوری فاضلاب ۶/۸ کیلومتر شبکه در مناطق مختلف شهر اجرا گردیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دارای رشد ۳۰ درصدی بوده است. امامی افزود: شبکه جمع آوری فاضلاب در دست بهره برداری شهر بیرجند در حال حاضر بالغ بر ۴۷۲ کیلومتر شامل شبکه های اصلی و فرعی و خط انتقال بوده و پیشرفت فیزیکی طرح فاضلاب بیرجند در بخش شبکه حدود ۸۹ درصد می باشد.

کمبود پزشک در بیرجند تا حدودی برطرف می‌شود

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: ۲۵۰ پزشک متخصص در استان داریم که می‌توان با استفاده ازظرفیت آن ها، مشکلات را تا حدودی رفع کرد. فیروزی افزود: توافق نامه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امضاء شده است تا بتوان از پزشکان متخصص حاضر در استان استفاده کرد و مشکلات را بهبود بخشید. ی ادامه داد: باید مذاکرات با بیمه سلامت نیز انجام شود تا بتوان اقدام کرد زیرا پرداخت دو پزشکان در مراکز دانشگاهی بر عهده بیمه سلامت است.

در بارداری دو برابر دیگران غذا نخورید!

یک متخصص و مدرس طب ایرانی گفت: دیدگاه غلط بسیاری از افراد این است که فکر می‌کنند بانوان باردار باید برای دو نفر غذا بخورند یعنی دو برابر حالت طبیعی؛ در حالی که این امر می‌تواند برای دستگاه‌های هضم کننده بدن مادر مشکل ساز باشد. نواب زاده اظهار کرد: معمولا افرادی که قصد بارداری دارند یا جواب آزمایش آنها مثبت شده است، غذاهای پر چرب و پرکالری مصرف کرده یا از تحرک و خود می‌کاهند، در صورتی که این امر اشتباه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


محمدی- کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی از ورود سامانه جدید بارندگی از اواخر وقت

بیشتر

جم – چند روز پیش خبری از جلسه شورای شهر بیرجند رسانه ای شد که اذهان

بیشتر

سلام مطلب پیام یکی از همشهریان عزیزم را درباره محرومیت استان را خواندم و خواهش

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت