اخبار استانی

طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شهرستان بیرجند اجرا شد

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شهرستان بیرجند خبر داد و گفت: مأموران در این طرح ۴۱ خرده فروش و ۳۶ معتاد متجاهر را دستگیر کردند. سرهنگ شاهوردی اظهار داشت: به منظور پاکسازی نقاط آلوده و مقابله با توزیع کنندگان موادمخدر، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در مناطق آلوده و جرم خیز اجرایی شد.

رشد ۱۰ درصدی تردد در خراسان جنوبی

صداوسیما- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از رشد ۱۰ درصدی تردد در طول شش ماهه نخست امسال خبر داد. جلال زاده گفت: با توجه به نتایج حاصل از تحلیل داده های ترافیک عبوری، متوسط تردد روزانه شش ماهه ابتدای سال گذشته، ۱۷۰۰ وسیله نقلیه به ازای هر محور بوده است که این فاکتور در شش ماهه ابتدای امسال به بیش از ۱۸۷۰ وسیله نقلیه رسیده است، که رشد ۱۰ درصدی را نشان می دهد. وی افزود: نتایج برگرفته از سامانه های هوشمند این مرکز ساعات اوج سفر‌های فصل تابستان را غالباً در بازه ساعت ۱۸ تا ۲۰ نشان می دهد. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: در همین زمینه از ابتدای امسال بیش از دو میلیون و ۵۵۷ هزار وسیله نقلیه وارد و بیش از دو میلیون و ۵۵۶ هزار وسیله نقلیه از استان خارج شدند که به طور میانگین حدود ۳۵ درصد از این حجم تردد را ناوگان سنگین جاده ای به خود اختصاص داده است. جلال زاده افزود: همچنین بیشترین حجم سفر‌های ورودی به استان از ابتدای امسال به ترتیب با مبدأ استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و اصفهان، و بیشترین حجم سفر‌های خروجی از استان نیز به مقاصد همین استان‌ها بوده است. وی گفت: اعمال قانون رانندگان متخلف به صورت هوشمند بوسیله بیش از ۶۰ سامانه ثبت تخلف سرعت این اداره کل (که در شش ماهه ابتدای امسال بیش از ۱۰۹ هزار تخلف سرعت بوده است، بتواند امنیت کاربران و مسافرین جاده ای که به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام می گذارند را افزایش داده و شاهد کاهش تلفات و حوادث جاده ای در محور‌های استان باشیم.

درخشش موتورسواران ریس خراسان جنوبی در مسابقات کشوری

خبرنگاران جوان- موتورسواران ریس خراسان جنوبی در مسابقات قهرمانی کشور موفق به کسب سه مقام شدند. اکبرپور رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیل رانی خراسان جنوبی گفت: در اولین دوره مسابقات دستجات آزاد و باشگاه‌های قهرمانی کشور که به میزبانی تهران برگزار شده بود، موتورسواران ریس استان توانستند مقام‌های با ارزشی در کلاس‌های ۱۴۰۰ سی سی، ۱۰۰۰ سی سی، ۱۲۵ سی سی و مینی جی پی کسب کنند. وی افزود: تیم اعزامی استان شامل محمود مهاجرانی، سعید برومند، حسین شیخ بهایی، حسین برومند، یاسر حیدری، میلاد پیل و سعید قربان زاده است. اکبرپور ادامه داد: سعید قربان زاده سرپرستی تیم را در این مسابقات بر عهده داشت. رئیس هیئت موتور سواری و اتومبیل رانی خراسان جنوبی تصریح کرد: سعید برومند در کلاس ۱۲۵ سی سی موفق به کسب مقام اول و سعید قربان زاده در کلاس مینی جی پی موفق به کسب مقام سوم این مسابقات شد. وی بیان کرد: همچنین سید حسین برومند در کلاس مینی، مقام اول این مسابقات را از آن خود کرد.

ایجاد بیش از ۸۹۰ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد

خبرنگاران جوان- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی از ایجاد بیش از ۸۹۰ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد در ۶ ماهه نخست امسال در استان خبر داد. نخعی گفت: به منظور توانمندسازی مددجویان تحت حمایت و مشارکت این افراد در بهبود وضعیت اقتصادی خانواده ها، در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۸۹۹ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد در استان ایجاد شده است. او افزود: برای ایجاد این فرصت ها، اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از منابع امدادی و بانکی هزینه شده است. نخعی اظهار کرد: از این تعداد ۳۷۵ طرح در روستا و ۳۴۵ طرح در شهر اجرا شده است.معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه توانمندسازی اقتصادی خانواده‌های تحت پوشش یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های این نهاد است تصریح کرد: ۳۳۳ طرح توسط مجریان زن و ۳۸۷ طرح توسط مجریان مرد در سطح استان اجرا شده است.

روند کاهشی دما در خراسان جنوبی ادامه دارد

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: به لحاظ دمایی برای امروز هم ادامه روند کاهشی دما در استان انتظار می رود و از روز دوشنبه تا پنج شنبه دما افزایش می یابد. زارعی اظهار داشت: با توجه به خروجی پیشیابی هواشناسی شرایط جوی دو سه روز آینده در اغلب نقاط استان پایدار و آرام خواهد بود.

هزینه های میلیاردی که در یک ثانیه خاک می شوند

خبرنگاران جوان- بر طبق نقشه گسل‌های فعال بیرجند، سالن فرهنگسرای این شهر که بزرگترین فرهنگسرای شرق کشور به شمار می رود، روی یکی از گسل‌های فعال بنا شده است. خطیب استاد زمین شناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند گفت: تاکنون تقریبا ۳۰ گسل فعال در استان شناسایی شده است و هنوز مشخص نیست چند گسل فعال دیگر داشته باشیم که در حال کوشش و شناسایی هستیم. وی افزود: این تعداد گسل فعال برای استان تعداد بالایی است و ما از لحاظ زمین شناختی یک منطقه فعال هستیم که بین دو سامانه بزرگ گسل نهبندان و نایبند قرار گرفته و هر دو نیز فعال اند. خطیب ادامه داد: در سال ۸۵ به دستور شهرداری نقشه‌ای برای تعیین مناطق زلزله خیز و نقاطی که گسل فعال دارند تهیه و تحویل داده شد، اما در برخی از ساخت و ساز‌ها به این نقشه هیچ توجهی نشد. استاد زمین شناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند تصریح کرد: سالن فرهنگسرای شهر بیرجند یکی از مهم‌ترین ساختمان‌هایی است که روی یکی از گسل‌های فعال بنا شده و این موضوع ما را بسیار نگران کرده است. وی در ادامه بیان کرد: این قصور در زمان شهردار وقت صورت گرفته است و ساخت بزرگترین مرکز همایش شهرستان روی گسل می‌تواند عواقب خطرناکی در زمان وقوع زلزله داشته باشد. خطیب عنوان کرد:. بار‌ها به شهردار وقت تذکر دادیم و در شورای آن زمان نیز جلساتی برگزار کردیم، اما راه به جایی نبرد و همچنان این خطر بیخ گوش فرهنگسرا وجود دارد. احداث پروژه فرهنگسرای شهر از سال ۹۲ آغاز شده است و این پروژه جزو ۱۰ پروژه برتر ساخت سالن همایش در کشور است. سالن همایش و فرهنگسرای شهر بیرجند با هزینه ۴۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در مدت ۳ سال ساخته شده است.

کرونا چراغ زندگی ۳ نفر دیگر را خاموش کرد

با فوت ۳ بیمار دیگر در خراسان جنوبی تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در استان به هزار و ۱۷۳ نفر رسید. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته از ۲۰۱ آزمایش مولکولی تشخیص کرونا در استان ۵۹ بیمار و از ۲۹۴ آزمایش سریع ۴۷ بیمار جدید شناسایی شدند. شریف زاده افزود: از این تعداد ۵۴ مورد از بیرجند، ۱ مورد درمیان، ۸ مورد زیرکوه، ۳ مورد سرایان، ۱ مورد سربیشه، ۲ مورد طبس، ۷ مورد فردوس، ۲۹ مورد قاین و ۱ مورد از نهبندان بودند.

سه شهرستان زرد خراسان جنوبی نارنجی شد

ایرنا- دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی گفت: براساس رنگ‌بندی کرونایی جدید کشور وضعیت شهرستان‌های قاینات، طبس و نهبندان، نارنجی شده و با احتساب مرکز استان اکنون چهار شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت پرخطر است.شریف‌زاده افزود: شهرستان‌های قاینات، طبس و نهبندان به همراه ۶ شهرستان دیگر استان در رنگ‌بندی قبلی زرد رنگ (متوسط خطر) بودند و بیرجند تنها شهرستان نارنجی (پرخطر) استان بود. وی بیان کرد: با توجه به رنگ‌بندی جدید که از ۲۴ مهر ماه اعمال می‌شود، چهار شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت نارنجی، ۶ شهرستان در وضعیت زرد و شهرستان خوسف هم در وضعیت آبی (کم‌خطر) است. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان خبر داد و گفت: مواردی گزارش شده که جشن‌های عروسی با ظرفیت کامل در تالارها برگزار می‌شود. وی با تاکید بر استفاده از ماسک در مکان‌های پرجمعیت و رعایت فاصله اجتماعی تصریح کرد: ادامه این روند ورود استان را به خیز جدید بیماری محتمل می‌کند در حالی که هنوز زمان زیادی از پشت سر گذاشتن موج پنجم نگذشته است. شریف‌زاده واکسیناسیون عمومی را در کاهش موارد ابتلا و مرگ ناشی از کرونا بسیار موثر دانست و افزود: تاکنون ۴۶۳ هزار و ۷۵۴ نفر در خراسان جنوبی نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و ۷۰.۳ درصد جامعه هدف بالای ۱۲ سال استان واکسینه شده‌اند. وی گفت: همچنین ۲۳۲ هزار و ۸۸۶ واکسن نوبت دوم تزریق شده که ۳۵.۳ درصد جامعه هدف بالای ۱۲ سال را در برگرفته است. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی با بیان اینکه هیچ گونه کمبودی در زمینه واکسن وجود ندارد افزود: متاسفانه استفاده از فضای مجازی برخی‌ افراد را به تزریق نکردن واکسن سوق داده که خطری برای جامعه در همه‌گیری کرونا است. وی از آغاز تزریق نوبت سوم تزریق واکسن کرونا به کادر بهداشت و درمان با اولویت بیمارستان‌ها و بیماران خاص خبر داد و گفت: این روند برای سایر جامعه هدف براساس دستورالعمل ابلاغی ادامه خواهد داشت.

ارتش جمهوری اسلامی ایران یک کلمه طیبه است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران یک کلمه طیبه است. حجت الاسلام عبادی در دیدار با پرسنل و روحانیون به مناسبت سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی گفت: کار و تلاش شما محدود به محل خدمت ، یک پادگان، یک استان و یک کشور نیست،بلکه نقش بین المللی برای نجات نوع بشر را دارد همانگونه که اسلام ناب محمدی برای یک نوع خاص نیست. وی با اشاره به اینکه تشکیل سازمان عقیدتی به مانند دمیدن روح توحیدی به کالبد ارتش بوده است و همین امر سبب شکل گیری روحیه خداپرستی، دلاوری، مردانگی و ایثار شده است.

سایه سرد گرانی مصالح بر سر طرح مسکن ملی طبس

ایسنا- رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طبس گفت: پروژه ۵۰ هکتاری مسکن ملی در طبس دارای ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی، پروژه ۵۶ واحدی دارای ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی و پروژه ۷۹ هکتاری، در حال صدور پروانه است. یوسفی پوراظهار کرد: با اجرای طرح مسکن ملی، جمعیتی بالغ بر ۷ هزار نفر در شهرستان طبس از نعمت مسکن بهره مند خواهند شد. وی با تاکید بر پیگیری‌ها برای به سرانجام رسیدن این پروژه، افزود: در پروژه مسکن ملی در شهرستان طبس ۱۹۴۴ واحد به متقاضیان واگذار شده که در سه پروژه ۵۰ هکتاری ، ۵۶ واحدی و ۷۹ هکتاری تعریف شده است. وی افزود: از سوی اداره راه و شهرسازی نیز نامه‌ای در شورای مسکن استان برای شهرداری ارسال شده که حداکثر ظرف کمتر از یک ماه، عملیات آغاز شود تا متقاضیان بیش از معطل نشوند.

واکسن آنفلوآنزا را در پاندمی کرونا تزریق کنیم؟

ایسنا- یک داروساز در خراسان جنوبی گفت: تزریق واکسن آنفلوآنزا قواعدی دارد که باید رعایت شود، اما توصیه ما این است که گروه‌های خطر حتما تزریق کنند. شمشیرگران اظهار کرد: سال‌های قبل تر که پاندمی کرونا وجود نداشت، فقط احتمال ابتلای آنفلوآنزا در این فصل بود. وی افزود: توصیه می‌کنیم حتماً همه افراد مخصوصاً افراد میانسال و افراد با سن پایین یعنی کودکان واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند چراکه در این افراد احتمال ابتلا به آنفلوآنزا و ابتلا به بیماری‌های دشوارتر بسیار محتمل است. این داروساز ادامه داد: به همین علت است که از اواخر شهریورماه و اوایل مهرماه تا اردیبهشت سال بعد که فصل شروع آنفلوآنزا است توصیه می‌شود که واکسن آنفلوآنزا حتماً تزریق شود؛ امسال و سال گذشته هم که پاندمی کرونا نیز وجود دارد، بهتر است که این واکسن تزریق شود و اکنون نیز با وجود تزریق واکسن کرونا می‌توانید واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنید.

آغاز اکتشاف ۴۰۰هزار کیلومتر مربعی زمین‌شناسی بخش معدن

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: توافق‌نامه سه‌جانبه اکتشاف بین معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، ایمیدرو و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی به منظور آغاز اکتشاف ۴۰۰هزار کیلومتر مربعی تولید اطلاعات پایه زمین‌شناسی، از بیرجند آغاز می‌شود. جعفری ادامه‌داد: اکنون ۶۰ گروه در استان خراسان‌جنوبی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و طبق برنامه به اتمام خواهد رسید. رئیس هیئت عامل ایمیدرو اظهار داشت: هدف این توافق‌نامه، تولید اطلاعات پایه، تکمیل و توسعه فعالیت‌های اکتشافی با استفاده از ظرفیت‌های سازمان زمین‌شناسی در مساحت ۴۰۰هزار کیلومتر مربع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت