اخبار استانی

یخبندان در راه خراسان جنوبی؛ کشاورزان مراقب باشند

مدیرکل هواشناسی از روند کاهش دمای هوا و یخبندان شبانه خبر داد و گفت: امروز شاهد وقوع یخبندان در مناطق سردسیری از جمله شهرستان‌های زیرکوه، سربیشه، قاین و بیرجند خواهیم بود.وی بیان کرد: از فعالان بخش کشاورزی، دامداران و گلخانه داران خواستاریم اقدامات لازم را برای کاهش خسارت ناشی از سرما و یخبندان انجام دهند.

استاندار خراسان‌ جنوبی شهرداران ارسک و عشق‌آباد را منصوب کرد

حکم انتصاب شهرداران دو شهر دیگر استان شامل ارسک و عشق‌آباد با تایید استاندار خراسان جنوبی صادر شد. حمید ملانوری حکم انتصاب “رسول عباسی” را به عنوان شهردار ارسک و “صابر یوسفی‌پور” را به عنوان شهردار عشق‌آباد صادر کرد. پیش از این استاندار خراسان جنوبی با صدور احکام جداگانه، ابلاغ انتصاب شهرداران ۱۱ شهر این استان را صادر کرد.

دسترنج زرشک‌کاران خراسان جنوبی در دست دلالان

مهر- ۱۸ هزار بهره‌بردار زرشک کار این روزها بار دیگر به گرداب آفت افت قیمت محصول افتاده‌اند و مسئولان اعلام می‌کنند در فروش محصول عجله نکنند، بازار در حال رونق است.زرشک یکی از محصولات استراتژیک خراسان جنوبی که اشتغال بیش از ۱۸ هزار کشاورز این استان به آن گره خورده است.بیش از ۹۸ درصد زرشک کشور در خراسان جنوبی تولید می‌شود و این استان رتبه مقام نخست دنیا در تولید زرشک بی دانه را دارد.اما این روزها افت قیمت یاقوت سرخ کویر خراسان جنوبی که به فصل برداشت رسیده، امان را از زرشک کاران گرفته است و می‌طلبد تا همانند دو سال گذشته که مدیران جهادی استان برای خروج از بحران افت قیمت اقدامی جهاد گونه داشتند بار دیگر وارد میدان شوند.افت قیمت زرشک کالای استراتژیک استان از ۸۰ به ۳۰ هزار تومان و انبار شدن هزاران تن زرشک در انبارها و سردخانه جزو بحرانی بود که دو سال گذشته دامن زرشک کاران را گرفت و پس از آن با ورود سازمان تعاون روستایی و مدیران جهاد کشاورزی زرشک با نرخ توافقی و کیلویی ۴۵ تا ۵۵ هزار تومان زرشک خریداری و کمی از بار مشکلات بهره برداران زرشک کار کم شد.اما خبر افت قیمت محصول بار دیگر توسط رسانه‌ها منتشر شد و گفته‌های زرشک کاران در آغاز فصل برداشت حکایت از افت چشم گیر این محصول در مقایسه با سال گذشته دارد.طی سال گذشته با پیگیری‌های انجام شده قرار بود دیگر شاهد بحران در میدان زرشکی استان نباشیم و با انجام واکسیناسیون و بهبود روند صادرات زرشک از بحران قیمت خارج و دسترنج کشاورزان زرشک کار با قیمت بهتر عرضه شود.

تعلل مسئولان و ورود دلالان

محمد آبدار زرشک کار درمیانی بیان کرد: سال گذشته با وجود کرونا هر چند دلال‌ها بازار زرشک را به دست گرفتند اما با ورود دولت و نهاد بنیاد علوی برای خرید توافقی کمی از بحران و گرداب مشکلات کاسته و بازار زرشک رونق گرفت. وی با بیان اینکه اما این روزها با آغاز برداشت زرشک تازه دلالان بار دیگر آفت افت قیمت را به خرمن زرشک انداخته‌اند، گفت: می‌طلبد برای تنظیم بازار و جلوگیری از تضییع حق زرشک کاران نسبت به خرید تضمینی، توافقی اقدام شود.این کشاورز درمیانی با بیان اینکه هنوز حداقل قیمت خرید زرشک در استان اعلام نشده است، عنوان کرد: سال گذشته زرشک تازه با شاخه به نرخ ۹ و ۱۰ هزار تومان خریداری شد و این روزها دلالان نرخ ۶ و ۷ هزار تومانی می‌دهند.

زرشک کاران برای برداشت و فروش محصول عجله نکنند

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان داشت: روزهای خوبی پیش روی زرشک کاران قرار دارد و بازار هدف فروش محصول زرشک شرایط بهتری پیدا خواهد کرد.محمد اکبری تصریح کرد: دولت برای حمایت از زرشک کاران و خرید محصول زرشک برنامه‌هایی چون خرید توافقی را در نظر دارد و امروز توسط سازمان تعاون روستایی گزارشات به استاندار داده می‌شود.به گفته وی تعاون روستایی برای خرید محصول و تنظیم بازار زرشک اقدام خواهد کرد و غرفه‌ها در تهران و قرارداد با فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای عرضه زرشک تازه در دست اقدام است.اکبری اظهار کرد: نرخ خرید توافقی زرشک تازه با شاخه شاید حدود ۱۲ هزار تومان باشد اما خبر نهایی بزودی رسانه‌ای می‌شود.وی بیان داشت: هنوز به طور جدی برداشت زرشک آغاز نشده و برای بهبود کیفیت این محصول بهتر است زرشک کاران از برداشت زودهنگام خودداری کنند و به قیمت پایین محصول را به دلالان نفروشند.اکبری بیان داشت: عمده زرشک تولید شده سال‌های گذشته روانه بازار شده و شاید حدود ۸۰۰ تا دو هزار تن در سردخانه‌ها و انبارها موجود باشد.

بازاریابی حلقه مفقوده

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم با بیان اینکه افزایش تولید در دستور کار است، اظهار کرد: محصول زرشک با توجه به شرایط سازگاری استان منحصر به فرد است.عبدالرضا رضایی با بیان اینکه هنوز نتوانسته‌ایم زرشک را به جایگاه واقعی آن برسانیم، بیان داشت: بارگاه‌های زرشک ساختار اولیه آن درست است اما در حوزه اجرا مشکلاتی وجود دارد که نیازمند آموزش است. وی با اذعان به اینکه مشکل صادرات زرشک در حال حاضر آلودگی میکروبی آن اعلام می‌شود، تصریح کرد: کیفیت مهم‌ترین مقوله‌ای است که باید به آن بپردازیم.وی با تاکید بر اینکه توصیه‌های بهداشتی باید بیشتر مورد توجه کشاورزان قرار گیرد، عنوان کرد: ظرفیت‌های کافی در حوزه بسته بندی وجود دارد اما باید احیا و به روز رسانی شود.مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه بازاریابی مشکل اساسی محصول زرشک است که باید مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: یکی از راهکارها، حضور در نمایشگاه‌ها است که باید دقت شود تا به طور مناسب محصول عرضه شود.وی به ظرفیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حوزه بازاریابی اشاره کرد و افزود: فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌توانند کمک مؤثری برای عرضه محصول زرشک ایفا نمایند.

۱۸ هزار هکتار اراضی استان زیر کشت زرشک

وی با اشاره به اینکه سال گذشته دو هزار تن تولید زرشک خشک داشته‌ایم، ادامه داد: ۱۸ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت زرشک است که سه هزار هکتار غیر بارور است.رضایی با بیان اینکه سطح غیر بارور در سال‌های آتی بارور شده و میزان تولید استان افزایش خواهد داشت، عنوان کرد: اگر از هم اکنون نتوانیم بازار فروش پیدا کنیم مشکلات در آینده دو چندان خواهد شد. وی با اشاره به اینکه در حوزه تسهیلات، بانک‌ها ساختار بسیار پیچیده‌ای دارند، تصریح کرد: سود تسهیلات برای بخش تولید باید کاهش یابد. مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اذعان به اینکه برای تولید تسهیلات کم بهره نداریم، بیان داشت: با بهره حتی ۱۲.۵ درصد بازهم تسهیلاتی نداریم که تأمین کنیم.وی در ادامه با بیان اینکه تا کنون محصول سالم جایگاه خودش را نداشته است و تولید سالم مورد حمایت قرار نگرفته است، افزود: متأسفانه اعتبارات باغبانی یک دهم سال گذشته شده است و در حوزه تخصیص اعتبارات بیشتر به سمت طرح‌هایی رفته‌اند که نمود عینی دارند.رضایی با بیان اینکه ۴۱ هزار تومان قیمت تمام شده زرشک خشک بدون در نظر گرفتن سود است، عنوان کرد: در سال جاری بین ۱۳ تا ۱۵ هزار تومان قیمت زرشک تازه برآورد می‌شود که تصمیم نهایی امروز با حضور اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی، تعاون روستایی و استاندار گرفته خواهد شد.

زرشک کاران محصول خود را ارزان نفروشند

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی هم از زرشک کاران خواست برای فروش محصول خود عجله نکنند.وحید ضیائیان احمدی بیان داشت: با توجه به نشانه‌های مثبتی که از بازار دریافت می‌شود از زرشک کاران تقاضا داریم که محصول خود را ارزان نفروشند.به گفته وی به دلیل رفع محدودیت‌ها و هوشمند سازی قرنطینه؛ قیمت‌ها در بازار زرشک و زعفران در حال ترمیم است.مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی تصریح کرد: از تمامی زرشک کاران درخواست می‌کنم که در شرایط فعلی با دقت بیشتری عمل کرده و با پیشه کردن صبر بتوانند محصول خود را با قیمت مناسب‌تری بفروش برسانند.

بازار زرشک در حال رونق گرفتن

وی ادامه داد: قیمت واقعی زرشک بالاتر از قیمتی است که هم اکنون تعدادی از دلالان از کشاورزان خرید می‌کنند ضمن اینکه تقاضا برای خرید زرشک خشک شده بشدت در حال افزایش است و از طرفی میزان زرشک موجود در استان نیز بسیار کمتر از اعدادی است که بیان می‌شود.به گفته وی مجموع این عوامل باعث رشد قابل توجه قیمت زرشک پفکی در بازارهای فروش مانند مشهد شده به نحوی که در روز جاری قیمت خرید زرشک مرغوب استان تا ۷۵ هزار تومان افزایش داشته است که نوید بخش رونق دوباره بازار است.وی اضافه کرد: در این شرایط توصیه ما به تمامی کشاورزان این است که از فروش زرشک تازه خودداری کرده و اقدام به خشک کردن زرشک به شکل اصولی کنند؛ قطعاً با توجه به افزایش قیمت در صورتی که باغداران بتوانند زرشک خود را به شکل مرغوب خشک کنند عوائد قابل توجهی از فروش آن دریافت خواهند کرد.ضیائیان احمدی گفت: همچنین تعاون روستایی استان نیز آمادگی دارد تا زرشک با کیفیت کشاورزان را با قیمت مناسب از آنها خریداری کند ضمن اینکه برنامه‌ریزی و خرید زرشک تازه (به صورت شاخه) نیز در حال انجام است.زرشک‌کاران خراسان جنوبی این روزها حال و روز خوشی ندارند و چشم امید به حمایت‌های دولت برای فروش محصول و رونق بازار بسته‌اند.

حال ۷ بیمار کرونایی در خراسان جنوبی؛ نامساعد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۶۱ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۱۳ بیمار جدید شامل ۱۰ مورد بستری و ۳ مورد سرپایی، شناسایی شدند.دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد از بیرجند ۸ مورد، درمیان ۱ مورد و نهبندان ۴ مورد جدید گزارش شد.به گفته وی همزمان ۴۴۷ تست سریع انجام شد که ۶۷ مورد جدید کرونا شناسایی شد. مهدی زاده ادامه داد: ۱ مورد فوت جدید در شبانه روز گذشته ثبت شد.

۲۵ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی ساخته می‌شود

۲۵ هزار و ۸۴۳ مسکن با اجرای قانون جهش تولید مسکن در خراسان جنوبی ساخته می‌شود.، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در جلسه شورای مسکن استان با اشاره به برنامه دولت برای ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال در کشور گفت: سهمیه استان در این طرح سالانه ۶ هزار و ۴۶۱ واحد مسکن است که در ۴ سال ۲۵ هزار و ۸۴۳ مسکن در خراسان جنوبی ساخته خواهد شد. فرهادی با اشاره به مشکل کمبود زمین در برخی شهرستان‌ها از جمله قاین گفت: برخی ادارات، زمین‌هایی را در اختیار دارند که نه خود آن‌ها از آن استفاده می‌کنند و نه مردم می‌توانند از آن بهره ببرند. وی افزود: در قاین با وجود مشکلات مردم برای تامین زمین، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ۶۰ هکتار زمین را در اختیار دارد که نه در آن فعالیت‌های باستان شناسی و کاووش انجام می‌شود و نه این زمین‌ها را در اختیار مردم قرار می‌دهد. مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: برای تامین بخشی از زمین واحد‌های مسکونی قانون جهش تولید مسکن، دستگاه‌های دولتی موظف به تحویل زمین‌های مازاد خود به راه و شهرسازی هستند و در صورتی که باز هم نیاز به زمین باشد، بافت فرسوده و الحاق اراضی به محدوده شهری در دستور کار خواهد بود. وحید داعی افزود: در قانون جهش تولید مسکن سالانه تولید و ساخت یک میلیون مسکن در کشور پیش‌بینی شده که سهمیه استان خراسان جنوبی ۶ هزار و ۴۶۱ واحد در سال است. وی گفت: همچنین در این قانون موضوع انتقال اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی به راه و شهرسازی پیش‌بینی شده و دستگاه‌های دولتی مکلف به اخذ سند تک برگی برای ثبت در سامانه وزارت اقتصاد و دارایی هستند. مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار داشت: در این قانون دستگاه‌های خدمات‌رسان مکلف به تامین اعتبار مورد نیاز برای اجرای خدمات زیربنایی اعم از آب، برق و گاز هستند و بانک‌ها باید اعتبار مورد نیاز برای تسهیلات این طرح را براساس نرخ سود اعلام شده از سوی بانک مرکزی تامین کنند. وی بر لزوم هماهنگی دستگاه‌های اجرایی برای شتاب‌بخشی به اجرای پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن و قانون جهش تولید مسکن تاکید کرد و افزود: تاکنون ۴ هزار و ۹۹۴ نفر در استان واجد شرایط طرح اقدام مسکن شناخته شده‌اند که برای تعداد ۴ هزار و ۸۸۰ نفر زمین اختصاص یافته و ۲ هزار و ۳۸۱ نفر عملیات اجرایی را آغاز کرده‌اند. داعی گفت: علاوه بر این اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی برای هزار و ۸۹۵ واحد در قالب تفاهم‌نامه‌هایی با اقشار ویژه از جمله نیروهای مسلح، فرهنگیان، ایثارگران و کمیته امداد، زمین تامین کرده است. وی ادامه داد: طرح آماده‌سازی سایت طرح اقدام ملی مسکن در شهر بیرجند با پیشرفت حدود ۴۵ درصد در حال اجراست. مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین قرارداد آماده‌سازی اراضی ۵۰ هکتاری و ۷۹ هکتاری طبس با شهرداری طبس به عنوان پیمانکار مبادله شده و هزینه آماده‌سازی در هر ۲ سایت ۵۰ هکتاری و ۷۹ هکتاری شهر طبس یکسان است. داعی با اشاره به لزوم نام نویسی مالکان و مستاجران در سامانه ملی املاک و اسکان است گفت: مردم باید تا پایان مهر در این سامانه نام نویسی کنند. وی افزود: افرادی که در این سامانه نام نویسی نکنند واحد مسکونی شان خالی تلقی می‌شود و علاوه بر مالیات مشمول جرائم مالیاتی هم خواهند شد.

کاهش ۴ درصدی میزان جابجایی مسافر در خراسان جنوبی

جابجایی مسافر در ۶ ماهه اول سالجاری با ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری استان ۴ درصد کاهش یافت. معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان گفت: در ۶ ماهه اول امسال توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری ۲۴۵ هزار و ۷۸۳ مسافر به استان وارد و ۲۳۷ هزار و ۹۴۳ مسافر از استان خارج شده اند.گرجی افزود: بیشترین سهم جابجایی مسافر از مبدأ شهرستان‌های استان مربوط به شهرستان بیرجند با ۲۲۰ هزار و ۶۳ نفر و کمترین سهم جابجایی مسافر مربوط به شهرستان درمیان با هزار و ۴۲۰ نفر مسافر بوده است و عمده مقاصد سفر به ترتیب استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و تهران بود. وی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان همچنین گفت: در راستای ارتقاء سطح خدمات به مسافران، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، کاهش هزینه‌های سفر، کاهش سفر‌های شهری، کاهش مخاطرات زیست محیطی و تسهیل در دسترسی به محل‌های صدور بلیت و عدم مراجعه حضوری به پایانه‌های مسافری و شرکت‌های حمل و نقل، امکان صدور بلیت اینترنتی با ناوگان اتوبوسی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی (محدودیت فروش بلیت برای ۵۰ درصد ظرفیت ناوگان) از طریق وب سایت شرکت‌های حمل و نقل مسافر به نشانی WWW.payaneha.com و برای مقاصد درون و برون استانی فراهم است.

پرداخت ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در زیرکوه

رمضان دلباز اظهار داشت: اشتغالزایی و کمک به کارآفرینی از اهداف مهم کمیته امداد امام خمینی (ره) محسوب می شود و اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام شده است. مدیر کمیته امداد زیرکوه با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۲ مورد تسهیلات اشتغال به ارزش ۲۰ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال در این شهرستان پرداخت شده است، ادامه داد: این تسهیلات به منظور ایجاد فرصت شغلی برای ۷۸ نفر در زمینه های دامداری، کشاورزی و خدمات پرداخت شده است. وی در ادامه بیان کرد: تسهیلات پرداختی از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۸۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است و امسال کمیته امداد زیرکوه موظف است که برای ۴۴۲ نفر فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان ایجاد کند. دلباز به اقدامات در دستور کار جهت اشتغال زایی تا پایان سال جاری گفت: ایجاد فرصت های شغلی، کاریابی، بازاریابی و فروش محصولات و نظارت های فنی و آموزش های مهارتی و کارآفرینی و مشاوره های تخصصی از مهم ترین برنامه های در دستور کار است. مدیر کمیته امداد زیرکوه در پایان بیان کرد: امسال ۵۵ نفر آموزش های مقدماتی برای بحث کارآفرینی را دریافت کردند و ۱۸۵ نفر از مشاوره تخصصی بهره مند شدند.

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مایه فخر است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت:نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مایه فخر است. آیت ا… عبادی در دیدار فرماندهان و مسئولان رده‌های مختلف نیروی انتظامی استان با گرامی‌داشت هفته نیروی انتظامی با مقایسه نیروی انتظامی ایران و سایر کشور‌ها گفت: کشور‌های مختلف از نظر اهداف و مقاصد با کشور ایران فرق دارند؛ آنان کارشان حفاظت حفظ و حراست از یکسری انسان‌های محدود است، اما نیروی مسلح ایران به‌ویژه نیروی انتظامی از اسلام دین و مردم و مرز‌ها دفاع می‌کنند و با خداوند معامله کردند که این امر مایه فخر است.

۵ هزار و ۲۰۰ بسته نوشت‌افزار در خراسان جنوبی توزیع شد

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان گفت : به مناسبت سال تحصیلی جدید پنج هزار و ۲۰۰ بسته نوشت‌افزار در قالب پویش “مشق احسان” بین دانش‌آموزان مناطق محروم توزیع شد.موسوی بیان کرد: ارزش هر بسته لوازم‌ آموزشی ۱۸۰ هزار تومان است که توسط گروه‌های جهادی همکار با مجموعه و گروه‌های آموزشی مورد تایید ستاد بین دانش‌آموزان نیازمند در تمامی شهرستان‌ها با هدف محرومیت‌زدایی توزیع شد.

زمین لرزه ۴.۶ ریشتری در خوسف

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۶ درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) خوسف در خراسان جنوبی را لرزاند.به گزارش مرکز زلزله نگاری کشوری این زمین لرزه ۷ دقیقه بامداد روز گذشته در عمق ۸ کیلومتری زمین رخ داد. میر جلیلی مدیر کل مدیریت بحران استان گفت : در همان ساعات اولیه وقوع زمین لرزه سه تیم ارزیاب به مناطق شهرستان خوسف اعزام شدند و طبق گزارش ارزیابان ، این زلزله هیچ گونه خسارتی تاکنون نداشته است .

پرداخت ۷۸۷ میلیارد ریال به بنگاه های به شدت آسیب دیده از کرونا

غلامرضا اشرفی گفت : بحث تسهیلات ویژه بنگاه های به شدت آسیب دیده از کرونا در حال اجرا است. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۷۸۷ میلیارد و ۹۱۵ میلیون ریال تسهیلات به پنج هزار و ۹۲۵ پرونده در استان یعنی ۸۳ درصد از ثبت نام کنندگان تسهیلات مربوطه پرداخت شده است.

رعایت نرخنامه گوشت قرمز در خراسان جنوبی الزامی است

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از تعیین قیمت گوشت قرمز در کمیته کارشناسی خبر داد و گفت: متصدیان واحدهای عرضه‌کننده گوشت قرمز موظف به رعایت نرخنامه هستند. وی اظهار داشت: حداکثر قیمت مصرف‌کننده گوشت گوسفندی (بره و بزغاله نر) با کیفیت و دارای لیبل آبی هر کیلوگرم لاشه ۱۱۵ هزار تومان و ران، راسته گردن، سردست ۱۲۰ هزار تومان و هر کیلوگرم گوشت گوساله نر (ران و سردست) ۱۲۵ هزار تومان و گوساله ماده ۱۰۵ هزار تومان است.

پلیس و رسانه پل ارتباطی مردم بوده و به نوعی مکمل یکدیگر هستند

فرماندهی انتظامی قاین در نشست خبری رسانه‎های خبری شهرستان بااعلام این مطلب گفت: پلیس به تنهایی نمی تواند امنیت را تأمین کند. سرهنگ زالبیگی افزود: در حد توان در پیشگیری از سرقت کار کردیم و تقریباً سارقین را قلع و قمع نموده‎ایم. سرهنگ زالبیگی اظهار داشت خوشبختانه تعامل بسیار خوبی بین خبرنگاران و فرماندهی انتظامی برقرار است. فرماندهی انتظامی افزود: در یک سال گذشته ۷ تن مواد مخدر کشف و ضبط شده است که نسبت به سال گذشته به ۶۴ درصد افزایش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت