اخبار استانی

رشد ۸۰ درصدی رسیدگی به پرونده‌های تعزیراتی

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از رشد حدود ۸۰ درصدی رسیدگی به پرونده‌های تعزیراتی در ۶ ماهه نخست امسال در مقایسه با پارسال خبر داد. حسن پور افزود: از ابتدای امسال، با رشد حدود ۸۰ درصدی به ۳ هزار و ۷۰۴ پرونده رسیدگی شده است.

۱۰۰۰ میلیارد برای رفع چالش سوانح جاده ای

ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی گفت: ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع ۱۸ نقطه حادثه‌خیز مصوب و باقیمانده در این استان نیاز است.اسدا…جلال‌زاده افزود: از ۳۱ نقطه پرتصادف و حادثه‌خیز مصوب در خراسان جنوبی تاکنون ۱۳ نقطه با صرف ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سال‌های اخیر برای تسهیل تردد خودروها و ایمنی مسافران، اصلاح و رفع شده است.وی گفت: عملیات ایمن‌سازی و آشکارسازی تمامی نقاط حادثه‌خیز مصوب در سطح راه‌های اصلی استان از سوی این اداره کل پذیرفته شده است.مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: اداره‌ کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای در راستای انجام وظایف ذاتی خود و ارتقای سطح ایمنی راه‌های استان اقدام به ایمن‌سازی تقاطع‌های حادثه‌خیز با احتمال وقوع تصادفات بالا کرده و تاکنون در دو تقاطع برای ایمن سازی، روشنایی نقطه‌ای نیز ایجاد شده است.وی افزود: امسال نیز با توجه به وضعیت نقاط حادثه‌خیز باقیمانده، پنج نقطه را هدف‌گذاری و اولویت‌بندی کرده‌ایم که برای رفع آنها ۹۰ میلیارد ریال درخواست اعتبار شده لذا در صورت تامین آن، عملیات تکمیل و ایمن‌سازی آنها اجرا خواهد شد.جلال‌زاده گفت: شناسایی و رفع نقاط پرتصادف و حادثه‌خیز برون‌شهری از جمله مسائل حساس و مهم است که در صورت اجرایی شدن آن، علاوه بر افزایش ضریب ایمنی راه‌ها، آمار تصادفات جاده‌ای را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد.۱۷ هزار و ۸۲ کیلومتر راه در خراسان جنوبی وجود دارد و از ۱۰ کریدور اصلی کشور دو کریدور در این استان کویری واقع شده است. چندی پیش نیز معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در نشست کمیسیون اجرایی ایمنی حمل و نقل استان اصلاح نقاط حادثه‌خیز را از اولویت‌های استان عنوان کرد و گفت: آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز باعث کاهش حوادث جاده‌ای می‌شود.

پرداخت ۴۶ هزار فقره تسهیلات بهسازی مسکن روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی گفت: از آغاز اجرای طرح بهسازی ویژه مسکن روستایی در استان تاکنون ۴۶ هزار ۱۴۶ فقره تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است. آسمانی مقدم با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح تاکنون تعداد ۴۶ هزار و ۱۴۶ فقره تسهیلات ارزان‌قیمت به واجدین شرایط پرداخت شده است، تصریح کرد: از این تعداد ۵ هزار و ۲۳۷ فقره مربوط به سال گذشته بوده است. وی ادامه داد: در مجموع تاکنون تعداد ۴۰ هزار و ۸۷۰ واحد مسکونی در سطح روستاهای استان در قالب این طرح به بهره‌برداری رسیده است. آسمانی‌مقدم با اشاره به اینکه در سال جاری نیز تعداد ۴ هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی به استان در راستای اجرای این طرح تخصیص یافته است، افزود: از این میزان در حال حاضر ۲ هزار و ۸۶۲ فقره تسهیلات ابلاغ شده و معرفی به بانک متقاضیان و آغاز عملیات اجرایی واحدها در حال انجام است. مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی اضافه کرد: بنیاد مسکن توانست در سال ۹۸ این طرح را به پایان رسانده و ۵ هزار واحد در سطح روستاهای استان برای متقاضیان احداث نماید. آسمانی‌مقدم ادامه داد: به متقاضیان در این طرح مبلغ ۴۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره به همراه مبلغ ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض اعطا شد و همچنین واگذاری زمین و کارشناسی صدور پروانه نیز برای متقاضیان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) در این طرح به صورت رایگان توسط بنیاد مسکن انجام شد. مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی به تهیه و بازنگری طرح‌های هادی روستایی اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت روستا در برنامه‌ریزی‌ها، تاکنون طرح‌های متعددی در جهت تسریع روند توسعه‌یافتگی آن تهیه شده تا علاوه بر ایجاد زمینه توسعه و عمران، به نوعی شدت نابرابری بین نقاط شهری و روستایی را کاهش دهد. آسمانی‌مقدم ادامه داد: در سال گذشته طرح هادی نیمه تمام ۲۶ روستا انجام و طرح هادی ۷ روستا بازنگری شده و در سال جاری نیز مبلغ ۷۳ هزار و ۵۵۵ میلیون ریال اعتبار مصوب شده که در صورت تخصیص کامل آن امکان بازنگری ۸۲ روستا وجود خواهد داشت.

افزایش ۲.۵ برابری پرداخت تسهیلات به عشایر

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: امسال پرداخت تسهیلات به عشایر خراسان جنوبی ۲.۵ برابر افزایش یافته است. عصتی پور گفت: در نیمه نخست امسال ۵۸ میلیارد تومان تسهیلات زنجیره گوشت قرمز و تسهیلات جبران خسارت خشکسالی به عشایر و تعاونی‌های عشایر استان پرداخت شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۲۶ درصد معادل دو و نیم برابر افزایش داشته است.

تغییرات اقلیم و افرایش اثرات خشکسالی در خراسان جنوبی

ایسنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: خشکسالی از پیامدهای پدیده جهانی تغییر اقلیم و گرمایش زمین است که به دلیل واقع شدن ایران در عرض ۳۰ درجه شمالی (کمربند بیابانی و خشک) تاثیر پذیری بیشتر و شدیدتر دارد. نصرآبادی اظهار کرد: استان خراسان جنوبی با محاط شدن بین دو کویر بزرگ لوت و مرکزی و همچنین بادهای ۱۲روزه سیستان و حدود ۲۰ سال خشکسالی در وضعیت حساس تری واقع است.وی افزود: پدیده خشکسالی در عرصه‌های منابع طبیعی، فقر پوشش گیاهی و فرسایش خاک را به همراه دارد و شیوع آفات و بیماری‌ها نیز در مراتع و جنگل‌ها از جمله آثار این پدیده است.نصرآبادی گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری برای مدیریت و بهره‌وری از سیلاب و رواناب، اصلاح و توسعه پوشش گیاهی در جنگل و مرتع، طرح‌های مدیریت مناطق بیابانی و جنگل‌های طبیعی و دست کاشت و عملیات حفاظتی فیزیکی ازبرنامه‌های کاری حوزه برای سازگاری با پدیده‌ها و پیشگیری وکاهش اثرات خشکسالی است.مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فرونشست زمین بیشتر ناشی از برداشت بی‌رویه از منابع زیرزمینی و چاه است، گفت: بعد از وقوع فرونشست راهی برای بازگشت وجود ندارد و تنها با مدیریت سریع برداشت‌های غیر مجاز و مصلوب نمودن چاه‌های غیر مجاز و توسعه طرح های آبخیزداری و آبخوانداری می‌توان جلوی تشدید و ادامه آن را گرفت.مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون برای ۱۰ میلیون هکتار از مساحت استان عملیات کاداستر (حدنگاری) انجام شده است.نصرآبادی اظهار کرد: مساحت کل استان ۱۵ هزار و ۷۹ هکتار است که از این مساحت ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هکتار مربوط به اراضی ملی است.وی افزود: از سال ۹۳ تاکنون طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی در سطح ۱۰ میلیون هکتار به اجرا درآمده است.وی با اشاره به ضرورت انجام حدنگاری اراضی ملی و تاکید سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور خاطرنشان کرد: حدنگاری باقیمانده اراضی ملی استان تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.نصرآبادی اجرای تعامل، همگرایی و اقدامات مشترک میان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به عنوان متولی اراضی ملی و دولتی، سازمان امور اراضی متولی اراضی کشاورزی و سازمان ثبت اسناد و املاک به عنوان متولی مالکیت در کشور را از دلایل جهش در اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی دانست.مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ادامه داد: تعامل این سه سازمان منجر به تدوین یک دستورالعمل سه جانبه کاداستر اراضی ملی، دولتی و کشاورزی شد که به امضای رؤسای سه سازمان رسید و به استان‌ها ابلاغ شد و در نتیجه همه سه دستگاه در سطح استان‌ها با هم تعامل کردند.وی درباره هزینه اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی، اظهار کرد: به طور متوسط هر هکتار کاداستر اراضی ملی و دولتی بین ۴ تا ۹ میلیون تومان هزینه دارد.نصرآبادی با اشاره به اینکه تاکنون در شهرستان‌های نهبندان، بیرجند، زیرکوه و درمیان عملیات حدنگاری اراضی ملی انجام شده است، یادآورشد: قرارداد انجام عملیات حدنگاری برای اراضی ملی باقیمانده با مشارکت شرکت‌های مشاور تا پایان ماه جاری منعقد می‌شود.

دانش‌آموزان تنها واکسن سینوفارم می‌زنند

ایسنا- رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند گفت: واکسن در نظر گرفته شده برای دانش آموزان، با توجه به مجوزهای صادر شده، سینوفارم و در دو نوبت است که با فاصله حداقل یک ماه تزریق می‌شود. مسعود ضیایی اظهار کرد: وزارت بهداشت به استان‌ها اعلام کرده در راستای بازگشایی ایمن مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ و به منظور انجام بهینه این فرایند، هماهنگی‌های لازم به عمل آید تا فرآیند واکسیناسیون دانش آموزان با مشکل مواجه نشوند. رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و فوکال پویینت علمی مراقبت و مدیریت بیماری‌های عفونی ادامه داد: به منظور پیشگیری از ازدحام در پایگاه‌های واکسیناسیون فعلاً واکسیناسیون پایه دوازدهم با نوبت دهی انحصاراً از طریق سامانه salamat.gov.ir صورت می‌پذیرد. ضیایی ادامه داد: واکسن در نظر گرفته شده برای این گروه با توجه به مجوزهای صادر شده، سینوفارم و در دو نوبت است که با فاصله حداقل یک ماه تزریق می‌شود. این متخصص عفونی گفت: برنامه نحوه واکسیناسیون سایر دانش‌آموزان با هماهنگی‌هایی که با همکاران آموزش و پرورش در حال انجام است متعاقبا اعلام خواهد شد. وی با بیان اینکه این بیماری را به دلیل سرعت پیشرفت آن جدی بگیریم و اگر علائمی داریم به مراکز درمانی مراجعه کنیم، درمان‌های خودسرانه را کنار بگذاریم و درمان های علمی را انجام دهیم، به علائم هشدار که تنگی نفس، درد قفسه سینه، تب و تنفس سریع است، دقت کنیم، یادآور شد: برای تامین داروهای کرونا مشکلی نداریم و کپسول‌های بیمارستانی را نیز در حد لازم در اختیار داریم.

دو نفر دیگر قربانی کرونا در خراسان جنوبی

دو نفر در شبانه روز گذشته در استان براثر بیماری کرونا، جان خود را از دست دادند. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۲۰۴ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۵۱ بیمار جدید شناسایی شدند. مهدی زاده افزود: همچنین از ۱۴۷ تست سریع کرونا ۳۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد.

دفاع در عرصه علم‌آموزی و جنگ نرم ادامه دارد

ایرنا- استاندار خراسان جنوبی گفت: همزمانی اربعین و هفته دفاع مقدس با آغاز سال تحصیلی بیانگر این است که دفاع هیچ وقت پایان‌پذیر نیست و در عرصه علم‌آموزی و جنگ نرم ادامه دارد. ملانوری روز شنبه در آیین نواختن زنگ مهر، مقاومت، ایثار و نماز که به صورت نمادین در دبیرستان حضرت فاطمه زهرا (س) شهر بیرجند برگزار شد افزود: این تلاقی مناسبت‌ها، جریان علم‌اندوزی، بصیرت و آگاهی را به ما یادآوری می‌کند و نشانگر این است که در قرن حاضر نیز با وجود پیشرفت‌های بزرگی که رقم خورده، اگر جامعه‌ای بینش و آگاهی لازم را نداشته باشد، در جهل مدرن غرق می‌شود. وی گفت: جهاد و مبارزه در برابر جهل و نادانی که دشمنانی بسیار بزرگترند، هیچ وقت تمام نمی‌شود. ملانوری ایجاد آگاهی، علم و دانش نسبت به مسائل پیرامونی را لازم و بسیار ارزشمند دانست و گفت: همزمانی هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی به ما یادآوری می‌کند که دفاع همچنان باقی است و ما نباید هیچ‌گاه از حوزه دفاعی خارج شویم بلکه لازم است هوشیارتر و داناتر از قبل، در صحنه حضور پیدا کنیم.

حضور بیش از ۵۰ هزار نفر در کلاس های حضوری

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این آیین که جمعی از مسئولان استان، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده شهدا و ایثارگران، معلمان و اولیای دانش‌آموزان حضور داشتند، گفت: بیش از ۵۰ هزار دانش‌آموز استان سال تحصیلی را به صورت حضوری و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی آغاز می‌کنند.محمدعلی واقعی افزود: تمامی مدارس روستایی و عشایری و هنرستان‌های فنی امروز فعالیت خود را آغاز کردند و امیدواریم با کنترل کرونا و واکسیناسیون همگانی بتوانیم شاهد حضور حداکثری دانش‌آموزان در مدارس باشیم.وی گفت: واکسیناسیون معلمان در استان خراسان جنوبی به پایان رسیده و واکسیناسیون دانش‌آموزان متوسطه دوم و متوسطه اول در حال انجام است.مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال ۲۰ هزار کلاس اولی در مدارس استان ثبت‌نام شدند تصریح کرد: تاکنون ۱۷۰ هزار دانش‌آموز برای ثبت‌نام در مقاطع تحصیلی مختلف به سامانه مراجعه کردند که پیش‌بینی می‌شود این آمار به بالای ۱۸۰ هزار دانش‌آموز در این استان برسد.وی با بیان اینکه در بازگشایی مدارس اصل بر حفظ سلامتی دانش‌آموزان، معلمان و خانواده آنان است افزود: مدارس امسال به‌صورت تدریجی و در سه مرحله از ابتدای مهر تا نیمه دوم آبان بازگشایی می‌شوند.

احداث ساختمان دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی ۳۰ درصد پیشرفت دارد

ایرنا- سرپرست امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: پروژه احداث ساختمان دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی که عملیات اجرایی آن سال گذشته در بیرجند آغاز شد، در مجموع ۳۰ درصد پیشرفت دارد. مهدی‌زاده افزود: پروژه را در بخش خوابگاهی به مرحله بتن‌ریزی سقف رساندیم و نیازمند کمک خیرین و دستگاه‌های اجرایی هستیم تا تکمیل شود. وی گفت: تاکنون در زمینه احداث ساختمان دانشگاه فرهنگیان ۱۶ میلیارد تومان هزینه کردیم و امسال هم ۲۰ میلیارد تومان پیشنهاد شده است. سرپرست امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی اظهار داشت: این پروژه با هفت هزار متر مربع زیربنا در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در خیابان ملاصدرا بیرجند احداث می‌شود و برای فاز اول، پردیس خواهران امام سجاد (ع) در قالب ۲ ساختمان آموزشی و خوابگاهی در دست ساخت است. وی گفت: بعد از ۸۴ سال سابقه مرکز تربیت معلم در خراسان جنوبی دانشگاه فرهنگیان دارای ساختمان مستقل می‌شود و با توجه به اینکه در حال حاضر دانشجویان دختر مرکز بیرجند در مکان استیجاری مستقر هستند، امیدواریم با کمک دستگاه‌های اجرایی و خیرین بخش خوابگاهی هرچه سریعتر تکمیل شود. مهدی‌زاده افزود: مکانی که در حال حاضر دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در آن تحصیل می‌کنند متعلق به آموزش و پرورش و تخریبی است که در صورت حمایت شهرداری و شورای شهر از پروژه قطعا روند کار سریعتر انجام خواهد شد. وی بیان کرد: امسال بنیاد خیرین دانشگاه‌ساز را در این دانشگاه راه‌اندازی کردیم و امیدواریم کمک موثری داشته باشند همچنن مرکز نیکوکاری نهال انقلاب از اقداماتی خوبی بود که در سال جاری راه‌اندازی شد. سرپرست امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی ادامه داد: ۸۵۳ دانشجوی جدید برای سال تحصیلی جاری در این دانشگاه جذب می‌شوند و امسال چهار رشته جدید از جمله آموزش الهیات، زبان و ادبیات فارسی، امور تربیتی و مشاوره به رشته‌های تحصیلی دانشگاه اضافه شد.

بهره مندی تمامی روستا‌های شهرستان سرایان از نعمت گاز طبیعی

صداوسیما- تمامی روستا‌های شهرستان سرایان در استان خراسان جنوبی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند. مدیرعامل شرکت گاز استان از پایان یافتن پروژه‌های گازرسانی روستایی و بهره مندی کامل خانوار‌های روستایی و شهری در شهرستان سرایان خبر داد. سید محمود هاشمی در مراسم پوشش ۱۰۰ درصدی گازرسانی در شهرستان سرایان گفت: در شهریور سالجاری ۳ شهرستان سرایان، فردوس و قائنات تحت پوشش ۱۰۰ درصدی گازرسانی قرار گرفتند. وی افزود: با بهره برداری از پروژه‌های گازرسانی در شهریور ماه سالجاری هفت روستای شهرستان سرایان با جمعیت ۲۷۶ خانوار زیرپوشش گاز طبیعی قرار گرفتند. هاشمی گفت: در حال حاضر تمامی روستا‌ها و شهر‌های شهرستان سرایان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند. مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی افزود: در ادامه خدمت رسانی، ۱۸ پروژه گازرسانی در شهریور ماه سال جاری توسط شرکت گاز استان در شهرستان سرایان افتتاح یا کلنگ زنی شده است.

امام جمعه بیرجند: اساس دین حب و خدمت به مردم است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: اساس دین حُب است و خدمت به مردم ارزشمندترین اعمال محسوب می‌شود. حجت الاسلام عبادی در دیدار جمعی از اعضای گروه جهادی میثاق جوانان بیرجند ضمن تسلیت فرارسیدن ایام اربعین امام حسین (ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: گاهی انسان‌ها عمر خود را به پوچی و ضرر سپری می‌کنند اما افرادی که وقت، عمر، کار و زندگی خود را صرف حل مشکلات بندگان خدا می‌کنند، بهشت حداقل پاداش آنان است.

برگشت بیش از ۲ میلیارد ریال به شاکیان صنوف در خراسان جنوبی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: ۲ میلیارد و ۱۷۳ میلیون و ۲۶۲ هزار ریال در نیمه نخست سال جاری به شاکیان واحدهای صنفی برگشت داده شده است. عباس جرجانی افزود: برگشت این مبلغ به شاکیان پس از پیگیری و بررسی شکایت‌های مردمی و گزارش‌های سامانه ۱۲۴ از سوی بازرسان و در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان صورت گرفته است. وی با اشاره به دریافت گزارش‌های مردمی از دو طریق حضوری و سامانه تلفنی ۱۲۴ در تمامی شهرستان‌ها بیان کرد: ۶ ماه اول سال جاری سه هزار و ۳۱۱ مورد گزارش مردمی از طریق سامانه ۱۲۴ در سطح استان دریافت شده و مورد رسیدگی بازرسان قرار گرفته است.

دست بسته کارخانجات تولیدی کنسانتره دام و طیور در صادرات

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: کارخانجات تولیدی کنسانتره دام و طیور در خراسان جنوبی اکنون با کمبود نهاده و ممنوعیت صادرات مواجه هستند که این امر روند فعالیت آنان را با کندی مواجه ساخته است. اصغرزاده افزود: نهاده‌ها با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور می‌شود؛ بنابراین این کارخانجات اجازه صادرات ندارند و محصولات بین دامداران استان توزیع می‌شود. وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون، ۱۲ میلیون و ۲۸۰ هزار و ۷۷۵ کیلوگرم خوراک دام تولید شده بین دامداران استان توزیع شده است.

اعلام باطلی چهار پرواز تهران-بیرجند-تهران

کارشناس روابط عمومی اداره کل فرودگاه های استان خراسان جنوبی گفت: پرواز دوشنبه ۵ مهرماه،پنج شنبه ۸ مهرماه و شنبه ۱۰ مهرماه هواپیمایی ایرتور در مسیر تهران -بیرجند-تهران باطل گردید. ایمان صدری افزود: به دلیل شروع پرواز های اربعین هواپیمایی یاد شده با کمبود ناوگان رو به رو شده و دو پرواز خود را در این هفته و همچنین پرواز شنبه آینده خود را در مسیر تهران-بیرجند-تهران باطل نمود،همچنین این هواپیمایی دیگر مسیرهای پروازی خود را در فرودگاههای دیگر کشور را نیز لغو نموده است.

بهره برداری از ۳۵ پروژه مخابراتی خوسف

با حضور استاندار ۳۵ پروژه مخابراتی در شهرستان خوسف به بهره برداری رسید. این پروژه ها در راستای بهبود کیفیت ارتباطات مخابراتی در برخی مناطق شهرستان خوسف اجرا شده است. اجرای ۷۸ کیلومتر فیبر نوری مسیر بیرجند- خور با هزینه کرد ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار از جمله پروژه هایی است که در این مراسم افتتاح شد. توسعه شبکه انتقال، نصب، توسعه و افزایش پهنای باند دیتا، نصب، راه اندازی و توسعه سوئیچ، اجرا و توسعه شبکه کابل و نصب کافوی نوری و توسعه شبکه کابل نصرآباد نیز از جمله پروژه های مخابرات در شهرستان خوسف است که به بهره برداری رسید. حجم سرمایه گذاری شرکت مخابرات برای اجرای این پروژه ها، ۱۵۲ میلیارد ریال می باشد. همچنین استاندار به منظور بررسی کشتارگاه صنعتی قهستان از این واحد بازدید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


امین جم – از پنجشنبه هفته پیش و با شروع تبلیغات نامزد های انتخابات مجلس

بیشتر

نسرین کاری- برای اولین بار در تاریخ اسکواش خراسان جنوبی ۴ بازیکن نوجوان به نام

بیشتر

مهدی آبادی – تکرار حوادث و خسارت‌های مکرر، تبدیل به یکی از معمولی‌ترین موضوعات در کشور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت