اخبار استانی

صادرات سیلندر گاز و فرآورده‌های نفتی از خراسان‌جنوبی به افغانستان

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان‌جنوبی گفت: سازمان همیاری به صادرات سیلندر گاز و فرآورده‌های نفتی به افغانستان ورود کرد. قلی زاده افزود: کمک به توسعه استان مهم‌ترین هدف سازمان از انجام پروژه‌های عمرانی در بازارچه‌های مرزی است لذا سازمان همیاری به صادرات سیلندر گاز و فرآورده‌های نفتی به افغانستان ورود کرده است.

افزایش مجدد اعتبارات مقابله با بیابانزایی خراسان جنوبی

ایسنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار کرد: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با توجه به کسب رتبه نخست استان در طرح‌های مقابله با بیابانزایی برای عملکرد مطلوب اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اعتبارات مقابله با بیابانزایی استان را مجدد افزایش داد. نصرآبادی گفت: عملکرد خوب استان در بحث‌های مقابله با بیابانزایی باعث شد خراسان جنوبی در این بخش رتبه نخست کشوری را در برنامه‌های سال ۱۳۹۹ به دست آورد که جایگاه استان در تخصیص اعتبارات مقابله با بیابانزایی را نیز مجدد افزایش داد. وی با اشاره به عملکرد استان در بحث‌های مقابله با بیابانزایی گفت: سال گذشته برای انجام این فعالیت‌ها از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و درآمد عمومی بیش از ۷۹ میلیارد تومان اعتبار مصوب داشتیم که به طور کامل تخصیص یافت. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی افزود: تمام فعالیت‌های انجام شده در این حوزه شامل نهالکاری، مدیریت هرزآب، آبیاری سنواتی، اجرای سیستم‌های چرایی و قرق، ساماندهی و کنترل چرای ، مالچ پاشی و … است که حتی بیشتر از حجم و اعتبارمصوب سال گذشته اجرایی شده است. نصرآبادی تصریح کرد: این عملکرد خوب باعث شد برای سال ۱۴۰۰ در بخش مقابله با بیابانزایی رقم ۹۹ میلیارد تومان برای استان مصوب شود.وی با اشاره به کسب رتبه نخست کشوری در اجرای فعالیت‌های مقابله با بیابانزایی و با توجه به پیگیری به عمل آمده و ضرورت توسعه طرح های مقابله با بیابانزایی در استان، بیان کرد: با نظر مساعد سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور مجدد این اعتبار افزایش پیدا کرد . مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اعتبار مشخص شده برای استان در سال ۱۴۰۰ که ۹۹ میلیارد تومان تعیین شده بود مجدد ۱۳ میلیارد تومان افزایش یافت، بر این اساس اعتبارت استان در سال جاری برای فعالیت های مقابله با بیابانزایی ۱۱۳ میلیارد تومان خواهد بود.

پیوستن ۸۰ روستای خراسان جنوبی به چرخه آبرسانی پایدار

۸۰ روستای خراسان جنوبی تا پایان سال ۱۴۰۰ به چرخه آبرسانی پایدار می پیوندند. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: این مجموعه اهتمام ویژه دارد تا پایان سال تامین آب پایدار همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان را به سرانجام برساند. امامی افزود: تاکنون آبرسانی پایدار برای نزدیک به ۳۰ روستا اجرایی شده و تا پایان مهر نیز در ۱۵ روستای دیگر عملیاتی می‌شود. وی گفت: همانند پارسال در این مسیر از ظرفیت سایر ارگان‌ها و نهاد‌ها از جمله کمیته امداد، قرارگاه محرومیت زدایی سپاه، بنیاد علوی و بنیاد ابراهیمی نیز در راستای رفع مشکلات مناطق روستایی محروم استان کمک گرفته ایم. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: ۷۴۹ هزار و ۲۸۷ نفر در استان در قالب ۳۴۵هزار و ۹۴۲ مشترک تحت پوشش خدمات آب هستند که از این تعداد۲۰۷ هزار و ۳۵۳ فقره انشعاب مربوط به مناطق شهری و ۱۳۸هزار و ۵۸۹ انشعاب مربوط به مناطق روستایی است که در ۶ ماه نخست امسال نیز ۴ هزار و۹۰۳ انشعاب آب جدید واگذار شده است.

نوسان قیمت لوازم الکترونیکی در خراسان‌جنوبی

بازار- رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم الکترونیکی در خراسان‌جنوبی با اشاره به نوسان قیمت در بازار موبایل و تبلت در استان گفت: مسائل اقتصادی موجب شده مردم به سمت خرید موبایل و تبلت دست دوم بروند. موسوی اظهارکرد: قیمت انواع موبایل، تبلت و لب تاب در بازار خراسان‌جنوبی در ماه‌های گذشته در نوسان بوده است. رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم الکترونیک، موبایل و کامپیوتر در خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: چند ماه پیش، قیمت لوازم الکترونیکی اندکی پایین آمد و باز مجدد حدود پنج درصد افزایش پیدا کرد و البته در روزهای اخیر شاهد ثبات قیمت در بازار کالاهای الکترونیکی در خراسان جنوبی بوده‌ایم. موسوی در مورد میزان خرید و فروش لوازم الکترونیک در خراسان‌جنوبی گفت: برداشت من بر این است که با شروع مدارس و ادامه آموزش‌های غیر حضوری، بازار خرید و فروش این لوازم رونق پیدا کند. وی با اشاره به اینکه به واسطه مشکلات اقتصادی مردم، بسیاری از خانواده‌ها به سمت خرید لوازم الکترونیکی و موبایل و تبلت دست دوم رفته‌اند، اظهارکرد: قیمت موبایل و تبلت دست دوم تفاوت چندانی نکرده و بیشتر نوسانات مربوط به موبایل و تبلت نو است.

کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی بازگشایی شد

ایرنا- کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با توجه به خروج این استان از وضعیت قرمز کرونا به روی علاقه‌مندان باز شد. مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: از امروز همه خدمات از جمله امانت و بازگشت کتاب، سالن مطالعه و برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان ارائه می‌شود. حاجی بیان کرد: سالن‌های مطالعه کتابخانه‌ها برای رعایت فاصله اجتماعی با ۴۰ درصد ظرفیت در مناطق زرد و ۳۰ درصد ظرفیت در مناطق نارنجی پذیرای اعضای کتابخانه‌ها خواهند بود. وی با اشاره به اینکه ۷۰ باب کتابخانه با زیربنای ۲۱ هزار و ۶۷۳ متر مربع در خراسان جنوبی وجود دارد افزود: کتابخانه‌های عمومی شهری و روستایی در استان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ارائه خدمات خواهند پرداخت و استفاده از ماسک برای مراجعان الزامی است. مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: ۸۲۶ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان موجود است و تعداد اعضای کتابخانه‌ها در حال حاضر ۱۹ هزار نفر است که این تعداد از قبل از شیوع کرونا ۵۰ هزار عضو بود.

آموزش ۴۱۰۰ سرباز خراسان جنوبی در طرح «سرباز مهارت»

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: در مرحله سوم طرح ملی «سرباز ماهر» بیش از ۴۱۰۰ نفر از سربازان وظیفه نیروهای مسلح استان از خدمات آموزشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی بهره‌مند شده‌اند. صادقی با اشاره به اینکه اجرای طرح سرباز ماهر در خراسان جنوبی از بهمن ماه سال ۱۳۹۸ آغاز شده است، اضافه کرد: بر اساس تفاهم‌نامه همکاری با اداره کل ورزش و جوانان استان اجرای این طرح به جهاد دانشگاهی واگذار شد. وی به اضافه شدن بحث آموزشی «سواد مالی و سواد رسانه‌ای» از مرحله سوم طرح ملی سرباز مهارت به خدمات آموزشی این طرح اشاره و خاطرنشان کرد: در این طرح، خدمات آموزشی در دوره‌های «مهارت‌های عمومی زندگی» و «آشنایی با مهارت عمومی اشتغال و کارآفرینی» به سربازان ارائه می‌شود. رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه در شهریورماه جاری برگزاری طرح سرباز ماهر با آموزش ۸۰۰ نفر در استان انجام شده است، اظهار کرد: به شرکت‌کنندگان طرح مذکور در صورت کسب امتیاز لازم گواهینامه آموزشی با امضای جهاد دانشگاهی، اداره کل ورزش و جوانان و نیروهای مسلح استان ارائه می‌شود.

تلنگری از آمار تصادفات در خراسان جنوبی

برزجی- بروز چهار تصادف در شهریور ماه جاری که به جاده‌های خراسان جنوبی رنگ خون بخشید، تاملی است بر جدی گرفتن مرگ در جاده‌ها و تلنگری دوباره تا بیش از پیش به ایمنی سفر توجه شود.
بامداد ۱۳ شهریور در اثر برخورد اتوبوس با داشتن ۱۶ مسافر و تریلی در محور فردوس – بجستان یک نفر از سرنشینان اتوبوس جان باخت و بنابر اعلام پلیس راه چهار نفر مصدوم شدند. بامداد ۲۱ شهریور در پی برخورد کامیون کشنده با اتوبوس در محور طبس – بشرویه چهار نفر در دم کشته و ۶ نفر مصدوم شدند که شمار فوتی‌ها به پنج نفر افزایش یافت. بامداد ۲۵ شهریور در برخورد رخ به رخ یک دستگاه سواری پژو ۲۰۶ با کامیون کشنده در کیلومتر ۸۵ محور طبس – یزد، راننده و چهار سرنشین سواری در دم جان باختند. عصر ۲۶ شهریور بر اثر واژگونی خودروی سواری در محور روستایی شوسف به ذهاب در شهرستان نهبندان دو کودک کشته و چهار نفر مصدوم شدند و حوادث رانندگی دیگری که در همین مدت روی داده است. براساس نظرات کارشناسی پلیس راه علت اصلی این حادثه‌ها انحراف به چپ و نبود توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی راننده بوده است. با توجه به افزایش تصادفات منجر به فوت در جاده‌های شهرستان طبس که ۱۰ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند؛ پلیس راه خراسان جنوبی از ۲۴ شهریور به مدت ۱۰ روز طرح ممنوعیت تردد خودروهای سنگین از ساعت ۲۴ تا ۵ صبح را به مرحله اجرا درآورد. تاملی بر آمار همین چهار حادثه مرگبار نشان می‌دهد که همچنان جاده‌های استان خراسان جنوبی حادثه‌خیز است و همانطور که پلیس راه بارها از مردم خواسته است رانندگان باید به قوانین و مقررات پایبند باشند. براساس آمار اعلام شده از سوی ستاد راهبری تصادفات استان خراسان جنوبی، تعداد فوتی‌های ناشی از تصادفات سطح استان ۱۳۱ نفر در کل سال ۱۳۹۹ بوده، در حالی که این آمار با رشد فزاینده تا نیمه شهریور ۱۴۰۰ به رقم ۱۳۲ نفر رسیده است؛ بدین معنا که با احتساب آماری مشابه در نیمه دوم سال، افزایش چشمگیری در آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات امسال خواهیم داشت.
بنابر گزارش‌های موجود، ۴۸ درصد تصادفات این مدت در محورهای اصلی و ۴۵ درصد در مسیرهای فرعی استان رخ داده، به این معنا که جاده‌های روستایی نیز سهم بسزایی در افزایش آمار سوانح داشته‌اند و حادثه از شهر به روستا رفته است. در بین عوامل موثر در بروز سوانح و تصادفات از جمله وضعیت جاده، کیفیت خودرو و خطای انسانی، گزارش‌های صحنه‌ای حاکی از آن است که عوامل انسانی با ۵۴ درصد، بیشترین سهم را داشته که البته سرعت زیاد، عجله کردن در رسیدن به مقصد، رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی، خواب‌آلودگی راننده، سبقت غیرمجاز و نیز فاصله زیاد بین مبدا و مقصد و خستگی ناشی از آن، از مهمترین خطاهای انسانی در سوانح است. بررسی تصادفات نیمه اول سال هم حکایت از این دارد که در حوزه برون شهری ۴۷ درصد فوتی‌ها به واسطه واژگونی خودرو و خروج از جاده رقم خورده، ۴۳ درصد تصادفات برون شهری به دلیل توجه نکردن به جلو، ۳۲ درصد تصادفات درون شهری نیز به علت رعایت نشدن حق تقدم عبور و ۲۹ درصد به دلیل نبود توجه به جلو رخ داده است. همچنین در تحلیل نوع خودروی مقصر در بروز تصادف، در ۱۹ درصد تصادفات معادل ۳۷۷ فقره، وسایل نقلیه سنگین عامل حادثه بوده‌اند اما سهم خودروهای سواری و کوچک با رقم ۶۰ درصد در تصادفات برون شهری و ۶۵ درصد در معابر درون شهری، خیلی پررنگ است و در این بین علیرغم این تصور که بخش عمده‌ای از تصادفات به علت ناآشنایی رانندگان با مسیر رخ می‌دهد، آمارها نشان می‌دهد ۶۹ درصد متوفیان حوادث رانندگی در خراسان جنوبی، بومی هستند.. ۴۷ درصد فوتی‌ها در صحنه تصادف جان دادند که این رقم سنگین، نشان دهنده حجم سانحه و شدت برخورد است. اینکه در ۵۰ درصد تصادفات عابران پیاده یک طرف حادثه بوده و در بخش عمده‌ای از تصادفات هم مقصر اصلی بوده‌اند، آمار تکان‌دهنده دیگری است.
اگرچه تصادف یک اتفاق تلخ و حادثه‌ای است که در کسری از ثانیه رخ می‌دهد اما عواقب جبران ناپذیرش تا ابد باقی می‌ماند و ناگفته نماند که بخش عمده‌ای از تصادفات به علت خطای انسانی است.
خستگی تجربه‌ای معمول برای اکثر رانندگان و عامل بالقوه جدی در ایمنی ترافیک جاده‌ است و شواهد زیاد وجود دارد که رانندگان خسته برای درگیر شدن در تصادف جاده‌ای مستعدتر هستند. برای کاهش میزان وقوع سوانح رانندگی، لازم است رانندگان هنگام احساس خستگی و خواب بر ادامه مسیر اصرار نکنند چرا که کوچکترین کوتاهی در رانندگی می‌تواند حوادث تلخ و تاسف‌بار را برای راننده، سرنشینان و مسافران دیگر خودروها رقم بزند حتی اگر راننده حرفه‌ای باشد. براساس آخرین آمار ۴۰ درصد تصادفات در سطح جاده‌های کشور به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان رخ می‌دهد و سهم حوادث رانندگی در نزدیکی مقصد سفر قابل توجه است. خراسان ‌جنوبی از نظر وسعت سومین استان و از نظر طول راه‌ها ششمین استان کشور است که دارای ۱۷ هزار کیلومتر راه است. در طول این راه‌ها کمتر از ۳۰ مجتمع بین راهی وجود دارد اما در این فصل که روستاییان مشغول برداشت محصولاتی همچون عناب، زرشک و زعفران هستند شاید دیدن باغات سرخ و مزارع بنفش جاذبه‌ای باشد که رانندگان را برای مدت کوتاهی در حاشیه جاده‌ها متوقف کند. کارشناسان پلیس راه همواره تاکید دارند که راننده باید هر دو تا سه ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه به استراحت بپردازد که توجه به این توصیه‌ها در کاهش بروز تصادفات ناشی از خستگی اثرگذار است. البته پهناور بودن خراسان جنوبی و روند اختصاص اعتبارات سبب شده، دوبانده شدن راه‌ها طولانی شود و شتاب‌بخشی به آن نیازمند توجه ملی و اعتبارات ویژه است.

کرونا بهار زندگی ۴ نفر دیگر را خزان کرد

در شبانه روز گذشته ۴ مورد فوت جدید در خراسان جنوبی ثبت شد و فوتی‌های ناشی از این بیماری به هزار و ۱۲۸ نفر رسید. بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانه روز گذشته ۳۲۲ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۱۰۷ بیمار جدید شامل ۲۴ بستری و ۸۳ مورد سرپایی، شناسایی شدند.مهدی زاده افزود: از ۴۹۰ تست سریع کرونا ۹۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد.

تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در خراسان جنوبی

ایرنا – ۴۱ پیشکسوت دفاع مقدس خراسان جنوبی روز سه‌شنبه همزمان با برگزاری آیین تکریم و تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت سراسر کشور با ارتباط تصویری رئیس جمهوری در بیرجند تجلیل شدند. این آئین در مرکز استان با حضور استاندار خراسان جنوبی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده معظم شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس در سالن فرهنگسرای شهر بیرجند و همزمان در شهرستان‌های استان نیز برگزار شد. مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در این آیین گفت: روز گذشته همزمان با سراسر کشور ۴۱ پیشکسوت دفاع مقدس به نمایندگی از ۶ هزار رزمنده‌ای که تا پایان سال جاری تکریم می‌شوند، مورد تجلیل قرار گرفتند. فلاحی دریافت و بومی‌سازی ابلاغیات و ارجاع آن به دستگاه‌ها، برگزاری جلسات ستاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان‌ها، پیش‌بینی دو هزار برنامه هفته دفاع مقدس که هزار و ۲۰۰ برنامه را سپاه پاسداران و مابقی برای سایر دستگاه‌ها مشخص شد را از مهمترین اقدامات هفته دفاع مقدس عنوان کرد. وی درباره روند احداث موزه دفاع مقدس در خراسان جنوبی اظهار داشت: موافقت‌نامه زمین به مساحت ۳۲ هکتار اخذ شده که ۱۸.۵ هکتار فضای سبز و پارک موزه است، ۱۰ هکتار ابنیه روباز با نمایش دستاوردهای دفاعی نیروهای مسلح و چهار هکتار هم برای ساخت و ساز تالار، آمفی تئاتر، مرکز اسناد و کتابخانه مدنظر قرار گرفته است. فلاحی افزود: تاکنون ۲۴۰ هزار متر مکعب تسطیح شده و ۶ هزار متر مربع زیربنا در سه فاز مورد توجه قرار گرفته است که فاز اول ساخت امسال آغاز می‌شود. وی با بیان اینکه این پروژه تاکنون ۹ میلیارد تومان اعتبار مصوب داشته است گفت: از مجموع اعتبارات سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به صورت ملی دیده شده که از این مقدار یک میلیارد تومان را نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی از اعتبار در اختیار نمایندگان اختصاص داده است. وی افزود: خراسان جنوبی میزبان ۱۴۷ شهید گمنام در ۵۸ نقطه است که ۳۵ یادمان شهدا تاکنون ساخته شده و ۱۶ یادمان در حال ساخت است. فلاحی گفت: نشر سالانه ۶۰ عنوان کتاب به صورت فردی و گروهی سهمیه استان است که نیاز به اعتبارات سنگین دارد و جز با همکاری فرابخشی میسر نیست. در ادامه این آئین با حضور استاندار خراسان جنوبی از نماهنگ قهرمان قصه، هشت عنوان کتاب مکتوب حوزه دفاع مقدس و پنج عنوان کتاب صوتی، اینفوگرافی شهدا و مجموعه شناسنامه شهدا برای اولین بار در خراسان جنوبی رونمایی شد. آئین تکریم و تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت با سخنرانی آیت ا… سید “ابراهیم رئیسی” رئیس جمهوری در تهران و ارتباط تصویری با ۳۱ استان کشور امروز (سه‌شنبه ۳۰ شهریور) در آستانه هفته دفاع مقدس برگزار شد.

مسئول جدید سازمان بسیج رسانه خراسان جنوبی معرفی شد

مهر- طی مراسمی با حضور فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی «محمدرضا صادق» به عنوان رئیس جدید بسیج رسانه استان منصوب و معرفی شد. فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی در مراسم تودیع و معارفه مسئول بسیج رسانه استان اظهارکرد: کارنامه بسیج رسانه در خراسان جنوبی درخشان است. سردار قاسمی با اشاره به نقش آفرینی بسیج رسانه برای یاری کردن مردم در برهه های مختلف، ادامه داد: در عرصه مطالبه گری و بیان واقعیت های نظام باید ورود شود. وی با بیان اینکه تلاش رسانه ها در کنگره دو هزار شهید خراسان جنوبی قابل تقدیر بود، عنوان کرد: اقدامات گروه جهادی شهید فرهادی و مرکز نیکوکاری رسانه یاران نیز قابل تقدیر است. رضایی مسئول سابق بسیج رسانه خراسان جنوبی از برگزاری پنجمین جشنواره رسانه ابوذر در استان خبر داد و اظهار داشت: پوستراین جشنواره در آستانه هفته دفاع مقدس رونمایی می شود. وی مهلت شرکت در جشنواره سال جاری تا ۳۰ آذر ماه اعلام کرد و بیان داشت: ۵۰۰ اثر تاکنون به دبیرخانه جشنواره رسانه ای ابوذر طی دوره های مختلف ارسال شده است. وی اظهار امیدواری کرد با نگاه ویژه دولت سیزدهم بخشی از مشکلات صنفی خبرنگاران و رسانه ها مرتفع شود.وی گفت: ۴۰۰ جلسه اندیشه ورزی با حضور مدیران رسانه ها، جشنواره های ورزشی ویژه فعالان رسانه ای، حمایت از ۲ هزار اثر محتوایی ارزش انقلابی در سطح رسانه ها، ۱۷ حمایت قضایی از مدیران برخی رسانه ها، جمع آوری کمک های مردمی ار جمله این اقدامات در هشت سال گذشته بوده است.

رکورد جدید واکسیناسیون کرونا در خراسان جنوبی ثبت شد

ایسنا- با تزریق ۱۱ هزار و ۲۶۴ دوز واکسن کرونا در ۲۴ ساعت رکورد جدید واکسیناسیون در خراسان جنوبی ثبت شد. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: با تزریق ۱۱ هزار و ۲۶۴ دوز واکسن کرونا در ۲۴ ساعت رکورد جدید واکسیناسیون در خراسان جنوبی ثبت شد.شریف‌زاده اظهار کرد: تاکنون ۲۸۸ هزار و ۷۶۷ نفر در استان خراسان جنوبی دوز اول واکسن کرونا و ۱۶۱ هزار و ۷۴۷ نفر نیز دوز دوم را دریافت کرده‌اند. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی با بیان اینکه مجموع واکسن‌های تزریق شده در این استان به ۴۵۰ هزار و ۵۱۴ دوز رسید، تصریح کرد: پیش از این تعداد تزریق روزانه واکسن کرونا در خراسان جنوبی بیش از ۹ هزار دوز اعلام شده بود. شریف‌زاده ادامه داد: افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن کرونا که در خراسان جنوبی به متولدین ۱۳۸۳ و قبل از آن رسیده است باید در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند. وی با اشاره به ضرورت ادامه رعایت پروتکل‌ها، بیان کرد: در حال حاضر هیچ شهری از استان خراسان جنوبی در وضعیت قرمز نیست و هفت شهرستان بیرجند، طبس، نهبندان، فردوس، قاینات، سربیشه و زیرکوه در وضعیت نارنجی، سه شهرستان درمیان، سرایان و بشرویه در وضعیت زرد و شهرستان خوسف هم در وضعیت آبی است. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی با بیان اینکه دیروز رکورد تزریق واکسن در یک روز با ۱۱ هزار و ۲۶۴ مورد شکسته شد، اظهار کرد: از این تعداد ۲۸۸ هزار و ۷۶۷ نفر نوبت اول و ۱۶۱هزار و ۷۴۷ نفر نوبت دوم واکسن را دریافت کردند.

صدور ابلاغ معلمان ربطی به تزریق واکسن کرونا ندارد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های مراقبان سلامت و سالن‌های در اختیار آموزش و پرورش برای افزایش سرعت واکسیناسیون، گفت: عدم تزریق واکسن کرونا، مانع صدور ابلاغ معلمان نمی‌شود. واقعی افزود: معلمانی که واکسن تزریق نکنند، در صورت ابتلا به کرونا از خدمات مرخصی استعلاجی بهره مند نخواهند شد و مرخصی بدون حقوق برای آنان استفاده می‌شود. وی افزود: معلمانی که واکسن تزریق نکرده‌اند، در سال تحصیلی در صورت ابتلا به بیماری کرونا به اداره ارزیابی و رسیدگی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش معرفی می‌شوند.

۶۲۲ نفر از خراسان‌جنوبی در مراسم اربعین شرکت می‌کنند

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: ۶۲۲ نفر از خراسان‌جنوبی در مراسم اربعین شرکت می‌کنند که بخش عمده ای از آنان تاکنون اعزام شده‌اند. نوفرستی اظهار کرد: در حال حاضر ۳۵۰ نفر از عزیزان هم استانی در خراسان‌جنوبی در قالب موکب‌ها ویزا برای سفر اربعین گرفته‌اند که به امید خدا نائب الزیاره هم وطنان خواهند بود. مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: ۲۷۲ نفر هم از زائران هم استانی جهت زیارت امام حسین (ع) اعزام خواهند شد و در مجموع ۶۲۲ نفر از خراسان‌جنوبی در مراسم اربعین ۱۴۰۰ شرکت خواهند کرد. نوفرستی گفت: بخش عمده‌ای از این هم استانی‌ها توانسته‌اند ویزای خود را دریافت و بلیط هواپیما تهیه کنند و عازم شده‌اند و بخش دیگری نیز روزهای آتی به عتبات خواهند رفت. وی با بیان اینکه بر اساس اعلام ستاد مرکزی زائران تنها از مرز هوایی می‌توانند به سفر اربعین بروند، اظهار کرد: البته در مورد مسیر برگشت مشکلی وجود ندارد و زائران می‌توانند در مسیر برگشت از طریق مرز مهران به کشور برگردند.

اصرار شورای شهر بر انتخاب بهترین

پرونده اختلاف شهردار به هیئت حل اختلاف و وزرات کشور ارسال شد. فروزانفر عضو شورای شهر بیرجند با تایید این خبر گفت: در جلسه شورای شهر بیرجند با بررسی موضوع و نظریه هیئت تطبیق، مقرر شد از طریق هیئت حل اختلاف و وزارت کشور پیگیری شود.

امضای تفاهم نامه همکاری بین جهاد کشاورزی و بنیاد علوی

تفاهم نامه همکاری بین جهاد کشاورزی خراسان جنوبی و بنیاد علوی با هدف ایجاد اشتغال، افزایش درآمد و عدم مهاجرت تولید کنندگان و روستاییان به امضاء رسید. دیروز در قالب تفاهم نامه همکاری که بین جهاد کشاورزی استان و بنیاد علوی به امضا رسید ، مقرر شد برای پیشرفت و آبادانی منطقه هدف بنیاد در استان که شهرستان درمیان تعیین شده است در دو بخش تکمیل زیرساخت‌ها و حوزه اقتصادی بودجه‌ای گذاشته شود تا بنیاد علوی ، جهاد و مردم با کمک هم پروژه‌هایی را در آینده به بهره برداری برسانند. رئیس جهاد کشاورزی استان گفت: هدف از انعقاد این تفاهم نامه ایجاد اشتغال ، افزایش درآمد و عدم مهاجرت تولید کنندگان و روستاییان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت