اخبار استانی

ثبت نام ۱۶۵ هزار دانش آموز در مدارس خراسان جنوبی

۱۶۵ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید در مدارس خراسان جنوبی ثبت نام کرده اند.معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ تاکنون ۱۶۵ هزار دانش آموز دختر و پسر استان در مقاطع مختلف تحصیلی ثبت نام کرده اند.زمانی افزود: از این تعداد ۲۱ هزار دانش آموز در پایه اول ابتدایی هستند.
افزایش ۲۲۶ درصدی اعطای تسهیلات به عشایر

خبرنگاران جوان- مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی از افزایش ۲۲۶ درصدی اعطای تسهیلات به عشایر استان در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد. عصمتی پورگفت: خراسان جنوبی برای کمک به جامعه عشایری خود در شرایط سخت خشکسالی امسال، در بحث جذب و اعطای تسهیلات بانکی، افزایشی ۲۲۶ درصدی نسبت به پارسال داشته است.او با بیان اینکه در شرایط خشکسالی باید با حمایت و تفکر، تهدید‌ها را تبدیل به فرصت کرد، افزود: به طور مثال تسهیلاتی که برای خرید و ذخیره سازی نهاده داده می‌شود نباید در جای دیگری خرج شود تا بتوانیم به نتایج مطلوب در کنترل خشکسالی و تلف نشدن دام‌ها برسیم.عصمتی پور ادامه داد: خشکسالی امسال در ۵۲ سال گذشته بی سابقه بوده است، اما ما نگران تأمین آب در حوزه عشایر نیستیم و با همه سختی‌ها آبرسانی در سریع‌ترین زمان ممکن حتی در ایام تعطیل در حال انجام است.مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گیاهان دارویی را به عنوان یکی از فرصت‌های شغلی عشایر دانست و تصریح کرد: مبحث فرآوری در حوزه گیاهان دارویی به عنوان یک فرصت مناسب شغلی باید جدی گرفته شود، زیرا از دیدگاه اقتصادی می‌تواند برای عشایر به ویژه زنان عشایر بسیار مفید باشد.

۴۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های آموزشی خراسان جنوبی نیاز است

ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: ۲۱۶ پروژه آموزشی در استان خراسان جنوبی با ۴۸۶ کلاس درس در دست اجراست که از این تعداد ۴۸۰ کلاس درس خیرساز بوده و برای تکمیل این پروژه‌ها ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.چاوشان افزود: در شهرستان فردوس نیز هشت پروژه با ۲۸ کلاس درس و ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا در حال اجرا بوده که تاکنون ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده و ۱۶ میلیارد تومان برای تکمیل آنها نیاز است. مدیرکل نوسازی مدارس خراسان جنوبی اضافه کرد: از مجموع ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار محرومیت‌زدایی کشور، ۱۳۱ میلیارد تومان به استان خراسان جنوبی تعلق گرفته که ۱۲ درصد از این میزان سهم شهرستان فردوس بوده است. وی گفت: ۱۲ درصد از اعتبارات رفع محرومیت استان به ارزش ۱۵ میلیارد تومان برای بهسازی و نوسازی مدارس تخریبی با تکمیل چهار پروژه آموزشی فردوس به این شهرستان اختصاص می‌یابد. فرماندار فردوس نیز در این جلسه گفت: این شهرستان با ۲۸ درصد بالاترین میزان مدارس تخریبی استان را داراست و با تزریق این میزان اعتبار اتفاقات خوبی در این حوزه رقم خواهد خورد.

اجرای هزار و ۲۷۹ برنامه در هفته دفاع مقدس

صداوسیما- هزار و ۲۷۹ برنامه مختلف و متنوع در هفته دفاع مقدس در خراسان جنوبی اجرا می شود.معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضای استان در نشست خبری گفت: ستاد هفته دفاع مقدس در مرکز استان و شهرستان‌ها و مراکز بخش‌ها تشکیل شده‌است.سرهنگ هزاری در خصوص برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت: در سی ام شهریور هم‌زمان با تجلیل از یک میلیون نفر رزمنده در سراسر کشور در استان هم و از رزمندگان نیز تجلیل می‌شود.وی گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه در شهرستان‌ها ، عطرافشانی و گل‌باران گلزار شهیدان، دیدار با خانواده‌های رزمندگان، جانبازان و ایثارگران و پاسداشت سربازان وظیفه شهید ، تجلیل از شهدای سلامت، تجلیل از نقش زنان در دوران دفاع مقدس، برگزاری مراسم رژه خودرویی، افتتاح هفت طرح عمرانی با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال شامل سه یادمان شهیدان و چهار پروژه احیای قنات ها در شهرستان‌ها، اعزام گروه‌های جهادی در طول هفته دفاع مقدس به مناطق محروم، ادامه کمک‌های مؤمنانه، تهیه آلبوم شهیدان به تعداد ۵۲۰ عدد و تقدیم به خانواده شهیدان، اجرای پاتوق سرود در محلات، اجرای مسابقات ورزشی در فضای باز، میز خدمت با حضور مسئولان، یادواره شهیدان در شهرستان‌ها، برگزاری مسابقات فرهنگی قرآنی، اجرای طرح شهید حاج‌قاسم سلیمانی و راه‌اندازی مرکز خودرویی واکسیناسیون کرونا، اعزام تیم سیار واکسیناسیون به روستا‌های مختلف از جمله برنامه‌های این هفته خواهد بود.

تسطیح ۳۷۵ کیلومتر از راه‌های روستایی بشرویه

از ابتدای سال موج تراشی و تسطیح راه‌های شنی و خاکی روستایی شهرستان بشرویه به طول ۳۷۵ کیلومتر انجام شده است. رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه گفت: راه‌های خاکی روستایی حوزه شهرستان بشرویه ۲۷۰ کیلومتر طول دارد که سالیانه به طور مستمر و حداقل هر محور دو مرتبه درسال موج تراشی می‌شود. خیری افزود: رسیدگی مناسب به راه‌های اصلی و فرعی و روستایی شهرستان نیازمند تخصیص اعتبارات استانی است.

ستاد احیای قنوات خراسان‌جنوبی تشکیل شد

ایرنا – ستاد احیا، بازسازی و مدیریت قنوات خراسان جنوبی در راستای اجرای مصوبات سفر استانی رئیس جمهوری، به ریاست استاندار خراسان جنوبی تشکیل شد و به‌طور رسمی آغاز به کار کرد.اولین جلسه این ستاد عصر یکشنبه با محوریت برنامه‌ریزی به منظور تحقق مصوبه سفر رئیس جمهوری به خراسان جنوبی، تعیین راهبردهای ستاد و نیز تکالیف دستگاه‌های متولی در این زمینه برگزار شد. رئیس جمهوری در سومین سفر استانی خود که نوزدهم شهریور امسال به خراسان جنوبی انجام شد، در دیدار نمایندگان اقشار مردم، ایثارگران، نخبگان و علمای استان خراسان جنوبی گفت: یکی از مسائل مهم در خراسان جنوبی درخصوص تامین آب، ستاد احیای قنوات در این استان است که باید این ستاد فعال شود و مسئولان دولتی هم از آن حمایت کنند. آیت ا… سید ابراهیم رئیسی افزود: زمانی که تولیت آستان مقدس رضوی را برعهده داشتم اقدامی در مورد احیای قنوات خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی انجام دادیم که نتیجه‌بخش اما کار ما کار محدودی بود. وی تاکید کرد: این کار باید به صورت کشوری انجام شود و خراسان جنوبی می‌تواند یک مرکزیتی پیدا کند، فعال شدن ستاد احیای قنات برای این استان بسیار برکت دارد و خود مردم هم در این زمینه پای کار هستند. استاندار خراسان جنوبی هم در نشست شورای اداری استان که همان روز با حضور رئیس جمهوری در بیرجند برگزار شد، اعلام کرد: با توجه به خشکسالی بی‌سابقه در این استان ستاد احیای قنوات به پیشنهاد رئیس جمهوری بزودی تشکیل می‌شود. با گذشت ۹ روز از سفر رئیس جمهوری به خراسان جنوبی، اولین جلسه ستاد احیا، بازسازی و مدیریت قنوات خراسان جنوبی برگزار شد و استاندار خراسان جنوبی به عنوان رئیس ستاد، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری به عنوان جانشین و رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به عنوان دبیر این ستاد انتخاب شدند. همچنین تشکیل سه کارگروه از جمله “آموزش، فرهنگ‌سازی و مشارکت” با مدیریت مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی، کارگروه “بررسی حوادث و بررسی بلاهای طبیعی” با مدیریت مدیرکل مدیریت بحران استانداری و کارگروه “مدیریت قنوات” با مدیریت مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در این ستاد تصویب و مقرر شد که مدیران این کارگروه‌ها شیوه اجرا را طی هفته آینده به ستاد ارائه کنند تا به تصویب برسد. مقرر شد که ستاد احیا، بازسازی و مدیریت قنوات خراسان جنوبی هفته آینده نیز تشکیل جلسه دهد تا با اصلاح شیوه‌نامه، بزودی فعالیت عمرانی در زمینه مرمت و بازسازی قنوات خراسان جنوبی شروع شود.

شناسایی ۱۶۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانه روز گذشته ۱۷۶ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۵۶ بیمار جدید شامل ۱۳ بستری و ۴۳ مورد سرپایی، شناسایی شدند. مهدی زاده افزود: همچنین از ۵۵۵ تست سریع کرونا ۱۰۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد. وی ادامه داد: ۳مورد فوت جدید در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی ثبت شد و فوتی‌های ناشی از این بیماری به هزار و ۱۲۴ نفر رسید.

طرح هاب شتر؛ زیر ذره بین مسئولین

استاندار خراسان جنوبی روز دوشنبه از پروژه‌های آماده بهره‌برداری طرح هاب (مرکز منطقه‌ای) شتر که با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در این استان در دست اجراست، بازدید کرد. ملانوری روز گذشته با همراهی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و جمعی از مسئولان استانی از ایستگاه تحقیقات شتر و گونه‌های مرتعی طرح هاب شتر بازدید کرد. این ایستگاه موسوم به مرکز “به نژادی شتر” به عنوان بخش پیشران طرح هاب شتر در دشت بجد شهرستان بیرجند واقع است. در حال حاضر در این مرکز که ظرفیت ۵۰۰ شتر شیرده صنعتی را دارد، ۲۰۰ نفر شتر موجود است و از ۱۱۸ هکتار اراضی مستعد کشت گونه‌های مرتعی استان نیز سه هکتار زیر کشت تمامی گونه‌های گیاهی منطقه است. این ایستگاه با هدف تولید گونه‌های برتر ژنتیکی شتر برای گله‌های روستایی، تحقیقات درخصوص گونه‌های مرتعی بوم استان و توسعه آنها و نیز تولید علوفه و شیر برای مصرف در استان راه‌اندازی می‌شود. دو هدف دیگر از راه‌اندازی این مرکز پیشرانی در نوآوری و فناوری در پرورش شتر و تولید گونه‌های مرتعی و نیز ایجاد زیرساخت‌های پژوهشی برای دانشجویان و مرکز تحقیقات کشاورزی است. این مجموعه ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اکنون با ۲۰۰ نفر شتر و سه هکتار سطح زیر کشت گونه‌های گیاهی آماده بهره‌برداری است.

بازار دام سبک و سنگین نهبندان ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

میدان عرضه دام و کشتارگاه دام سبک و سنگین در حاشیه شهر نهبندان و ایستگاه قرنطینه حیدرآباد از دیگر پروژه‌هایی است که استاندار خراسان جنوبی امروز با هدف بررسی وضعیت موجود و رفع نواقص احتمالی در راستای اصلاح شرایط و آمادگی برای بهره‌برداری از آنها بازدید می‌کند. این پروژه که ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حاشیه شهر نهبندان واقع شده، نقش کریدور انتقال و فروش دام سبک و سنگین را ایفا می‌کند و ۴۰ غرفه تعبیه شده در این مجموعه، امکان عرضه ۳ هزار راس دام سبک و ۳۰۰ دام سنگین به ویژه شتر را به‌صورت روزانه دارد. ایجاد انبار کنسانتره و علوفه نیز بازار مستقیم را برای تامین نیاز دامداران منطقه فراهم کرده است. ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد تومان زمینه اشتغال ۴۳ نفر را در این مرکز عرضه دام فراهم کرده و ایجاد بستر فروش دام مناطق گرمسیری در فضای مجازی از برنامه‌های ستاد برای سودآوری غرفه‌داران در این مرکز است. استاندار خراسان جنوبی از کشتارگاه دام سبک و سنگین نهبندان هم بازدید کرد. این کشتارگاه در راستای تکمیل زنجیره هاب شتر ایجاد و راه‌اندازی می‌شود. ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد تومان، این کشتارگاه را در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع احداث می‌کند و راه‌اندازی کامل این کشتارگاه زمینه اشتغال پنج نفر را به طور مستقیم فراهم می‌آورد. امکان کشتار روزانه ۵۰ رأس دام سبک و پنج رأس دام سنگین در این مجموعه وجود دارد و خط بسته‌بندی گوشت قرمز این کشتارگاه با امکان پیش سردکن در حال حاضر دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی است. ملانوری در ادامه بازدیدهای امروز از ایستگاه قرنطینه دام در روستای حیدرآباد نهبندان بازدید کرد. این مرکز قرنطینه و پایش سلامت با ظرفیت ۵ هزار دام سبک و ۵۰۰ دام سنگین در زمینی به مساحت هفت هکتار با هدف راه‌اندازی مرکز تامین دام سبک و سنگین به‌ویژه شتر مورد نیاز دامداران کشور ایجاد شده است. این بازدیدها با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، امام جمعه، فرماندار و تعدادی از مسئولان شهرستان نهبندان انجام شد.

سرمایه گذاری ۱۶ میلیاردی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در ایستگاه تحقیقاتی شتر

بازار- مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خراسان جنوبی از سرمایه گذاری ۱۶ میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای اجرای طرح هاب منطقه ای شتر در استان خبر داد. موسوی صبح دوشنبه در بازدید استاندار خراسان جنوبی از ایستگاه تحقیقات شتر و گونه های مرتعی طرح هاب منطقه ای شتر اظهارکرد: این ایستگاه به عنوان بخش پیشران طرح هاب منطقه ای شتر در دشت بجد شهرستان بیرجند واقع شده است. وی با بیان اینکه این مرکز ظرفیت ۵۰۰ شتر شیرده صنعتی را دارد، بیان داشت: هم اکنون ۲۰۰ نفر شتر در این مرکز موجود است. به گفته وی از ۱۱۸ هکتار اراضی مستعد کشت گونه های مرتعی استان نیز ۳ هکتار زیر کشت تمام گونه های گیاهی منطقه است. مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خراسان جنوبی عنوان کرد: این ایستگاه با هدف تولید گونه های برتر ژنتیکی شتر برای گله های روستایی، تحقیقات درخصوص گونه های مرتعی بومی استان و توسعه آن ها و نیز تولید علوفه و شیر برای مصرف در استان راه اندازی می شود. موسوی با بیان اینکه این مرکز پیشرانی در نوآوری و فناوری در پرورش شتر و تولید گونه های مرتعی است، عنوان کرد: زیرساخت های پژوهشی برای دانشجویان و مرکز تحقیقات کشاورزی در این مرکز فراهم می شود. وی از سرمایه گذاری ۱۶ میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) برای ایجاد این ایستگاه خبر داد و بیان کرد: این طرح با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد آماده بهره برداری است. به گفته مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خراسان جنوبی با اجرای این پروژه زمینه اشتغال مستقیم ۷ نفر فراهم شده است.

اراضی تا ۵۰۰ متر مربع روستای موسویه قاینات رایگان تحویل می‌شود

ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: با مذاکرات و اقداماتی که صورت گرفته، اراضی در اختیار مردم روستای موسویه تا متراژ ۵۰۰ متر مربع به صورت رایگان به آنها تحویل می‌شود و اهالی هیچ وجهی را پرداخت نمی‌کنند. فرهادی در نشست بررسی مشکلات اهالی روستای موسویه اظهار داشت: چند روز پیش کلیپی مبنی بر ناتوانی مردم در تامین هزینه مطالبه شده از سوی بنیاد مستضعفان در بحث اراضی مسکونی پخش شد و این جلسه ویژه نیز به منظور پیگیری همین موضوع برگزار شده است. وی با بیان اینکه مباحث مطرح شده در آن کلیپ صحت نداشته و سیاه‌نمایی است افزود: با توجه به مالکیت اداره کل اوقاف و امور خیریه و بنیاد مستضعفان بر اراضی موسویه در راستای تامین زمین مسکونی مورد نیاز اهالی، در گذشته جلسات متعددی برگزار شده که نتایج خوبی هم به همراه داشته است. معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: به منظور سرعت بخشیدن به موضوع رفع مشکل مردم، تمامی اراضی اوقاف به بنیاد مستضعفان تحویل شده و با پیگیری‌های اداره کل اموال و املاک استان و پس از برگزاری جلسات متعدد با ادارات کل اوقاف و بنیاد مسکن استان، ۱۵ هکتار زمین به روستا ملحق شده است. وی ادامه داد: این اراضی الحاقی به صورت ششدانگ به اداره کل اوقاف و امور خیریه تحویل شد و در ادامه نیز ۹۰ هکتار از اراضی داخل روستا در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفت که با این اقدام، امکان واگذاری سند ششدانگ که مطالبه مردم بود نیز فراهم شد. فرهادی گفت: براساس مذاکرات صورت گرفته و طبق تصمیم بنیاد مستضعفان، اراضی در اختیار مردم تا متراژ ۵۰۰ متر مربع به صورت رایگان به آنها تحویل می‌شود و اهالی هیچ وجهی را پرداخت نمی‌کنند. وی اظهار داشت: برای املاک بیشتر از ۵۰۰ متر مربع نیز بخش مازاد اراضی با قیمت کارشناسی و در اقساط ۴۶ ماهه در مقاطع زمانی سه ماهه به ساکنان واگذار می‌شود و بعد از اتمام این بازه زمانی، سند به نام مالک زمین صادر می‌شود.معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: برای افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در حال رایزنی هستیم تا از این قاعده مستثنی شوند و برای اراضی بالغ بر ۵۰۰ متر مربع، وجهی را نپردازند. وی اظهار داشت: با رایزنی‌هایی که صورت گرفته، بنیاد مستضعفان عایدات حاصل از این اقدام را در روستا هزینه می‌کند و در اولین گام این نهاد احداث مرکز بهداشتی و درمانی موسویه را متقبل شده است. فرهادی گفت: اراضی تصرفی عده زیادی از اهالی کمتر از ۵۰۰ متر مربع است لذا وجهی در قبال تعیین تکلیف زمین در اختیار خود نمی‌پردازند. وی از اجماع نظر دستگاه‌ها برای رفع مشکل اهالی موسویه در شهرستان قاینات خبر داد و افزود: دستگاه‌های متولی برای رفع مشکل اهالی این روستا اهتمام جدی دارند. براساس مصوبات این جلسه، فرمانداری قاینات مکلف شد اقدامات انجام شده را هرچه سریعتر به معاونت عمرانی استانداری ارائه کند و برای تنویر افکار عمومی از ظرفیت صدا و سیما و فضای مجازی برای ارائه اقدامات بنیاد مستضعفان در این روستا استفاده شود.

رکورد واکسیناسیون کرونا در استان شکسته شد

محمدی- رکورد واکسیناسیون کرونا در یک روز در خراسان جنوبی شکسته شد. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: دیروز رکورد تزریق واکسن در یک روز با ۱۱ هزار و ۲۶۴ مورد شکسته شد. شریف زاده از تلقیح ۴۵۰ هزار و ۵۱۴ دوز واکسن تا امروز خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۸۸هزار و ۷۶۷ نفر نوبت اول و ۱۶۱هزار و ۷۴۷ نفر نوبت دوم واکسن را دریافت کردند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز از ثبت نام متولدین ۸۳ و قبل از آن در خراسان جنوبی برای تزریق واکسن کرونا خبر داد. دهقانی گفت: از هم اکنون مشمولین گروه سنی مذکور می توانند به سامانه نوبت‌دهی salamat.gov.ir مراجعه و زمان و محل دریافت واکسن را انتخاب کنند. وی با بیان اینکه برای ثبت‌نام در هیچ استانی، نیاز به داشتن پرونده بهداشتی نیست، اظهار کرد: از هم استانی های عزیز صمیمانه درخواست می‌شود برای جلوگیری از ازدحام، معطلی و احتمال انتقال بیماری، قبل از مراجعه به مراکز واکسیناسیون حتما از سامانه نوبت بگیرند. وی تصریح کرد: در حال حاضر هیچ شهری از استان در وضعیت قرمز نیست.

مدارس نقش مهمی در تربیت نسل انقلابی دارند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: مدارس نقش مهمی در تربیت نسل انقلابی و نقش بر آب کردن توطئه‌های دشمن برای فاسد کردن نسل جوان دارند. حجت الاسلام عبادی افزود: در بحث آموزش، دو سند تحول بنیادین و ۲۰۳۰ در سال‌های گذشته مطرح شد و صحنه عجیبی است که سند ۲۰۳۰ از طرف دولت ابلاغ و بودجه مورد نظر هم فراهم شد. وی افزود: مقام معظم رهبری با بیداری خاصی که داشتند شخصا وارد عمل شدند زیرا خیلی‌ها در زمانی که باید حرفی می‌زدند، ساکت بودند. وی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای برای لغو این سند ارائه کرد اما عجیب‌تر این بود که دولت قبل سند بیگانه ۲۰۳۰ را ابلاغ کرد اما لغو سند را ابلاغ نکرد و چراغ خاموش اجرا کردند که اسنادی هم موجود است.

مهارت آموزی جایگزین مدرک‌گرایی شود

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس گفت: مهارت آموزی در بین جوانان در راستای اشتغال زایی جایگزین مدرک گرایی شود. خسروی اظهار کرد: مسائل و مشکلات جامعه را باید با اطلاعات تخصصی رفع کنیم و آگاهی‌های اجمالی کفایت نمی‌کند. وی بیان‌کرد: ارتباط مسئولان و مدیران بخش‌های مختلف از جمله نمایندگان با مدیران کل دستگاه‌های اجرایی باعث می‌شود که به اطلاعات تخصصی‌تری در حوزه‌های مختلف دست پیدا کنیم. خسروی اسفزار ادامه‌داد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که از مدرک گرایی به سمت مهارت گرایی برویم و در این زمینه تبلیغ و کار کافی نشده است. وی با بیان اینکه نداشتن مهارت در بین جوانان یک خلاء و آسیب بسیار مهم در جامعه است، گفت: اگر به سمتی برویم که یک سرباز بعد از دو سال خدمت یک مهارت نیز فراگرفته باشد، در حوزه اشتغال‌زایی گام بسیار بزرگی برداشته‌ایم.

مرمت مجموعه کاروانسرای شهر سرایان به اتمام رسید

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: مرمت و بهسازی مجموعه کاروانسرای شهر سرایان با اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد ریال پایان یافت. شریعتی‌منش بیان کرد: کاروانسرای سرایان مربوط به دوره صفویه است و در بافت تاریخی این شهر قرار دارد. وی افزود: این اثر تاریخی شامل هشتی ورودی، حیاط، یک اصطبل (شترخان) و حجره‌هایی در داخل و جداره بیرونی بنا، در چوبی و ایوان است. معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اظهار داشت: کاروانسرا در مجموعه تاریخی شامل مسجد دوره صفوی، حمام با سنگ کتیبه به تاریخ ۹۵۱ هجری قمری، آب‌انبار با کتیبه‌ای به تاریخ ۱۰۷۸ هجری قمری و بازار قدیمی شهر قرار دارد.

خسارت ۲۰ میلیاردی کرونا به بخش گردشگری طبس

خبرنگاران جوان- شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۲۰ میلیارد تومان به تأسیسات گردشگری شهرستان طبس خسارت وارده کرده است. نجاتیان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس گفت: شیوع کرونا در دو سال اخیر ضربات سنگینی را به حوزه گردشگری وارد کرد و امیدواریم با اتمام دوره همه‌گیری این بیماری و افزایش سفر‌های داخلی و خارجی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی بخشی از این خسارت‌ها جبران شود.وی تصریح کرد: طی چهار سال اخیر بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل منابع متعدد (صندوق توسعه ملی و کمک‌های فنی اعتباری) به این حوزه تزریق شده است.

۱۹ پروژه راه روستای خراسان جنوبی در دست اجراست

شبستان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: ۱۹ پروژه روستای استان خراسان جنوبی به طول ۹۰ کیلومتر در دست اجراست. جلال‌زاده اظهار داشت: این تعداد راه با اعتبار ۱۳۵ میلیارد تومان در دست اجراست که در صورت تخصیص کامل اعتبارات تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید. وی شاخص برخورداری از راه آسفالته در روستاهای بالای ۲۰خانوار خراسان جنوبی را ۹۷.۳ درصد ذکر و اضافه کرد: از طول ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی خاکی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار، ۱۹روستا به طول ۹۰ کیلومتر در دست اجراست و بقیه آن نیز با عنایت به حذف منابع ملی و استانی شدن اعتبارات راه روستایی، در صورت تامین اعتبارات لازم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

افزایش دو برابری صادرات امانات پستی از خراسان جنوبی

صادرات امانات پستی در شرایط شیوع کرونا از خراسان جنوبی امسال بیش از دونیم برابر افزایش یافت. مدیرکل گمرکات استان گفت: در ۵ ماه گذشته ۳ هزار و ۵۳۴ دلار مرسوله پستی از خراسان جنوبی به خارج از کشور ارسال شد. رحیمی زاده افزود: در این مدت ۶۴ فقره اظهارنامه به وزن ۴۰۳ کیلوگرم شامل زعفران، خشکبار، البسه، حوله و سایر کالا‌ها به خارج از کشور پست شد. صادرات مرسولات پستی در ۵ ماه گذشته در مقایسه با مدت پارسال ۱۴۶ درصد از نظر ارزش و به لحاظ وزنی ۲۲۴ درصد افزایش یافت. مدیرکل گمرکات استان افزود: همچنین در این مدت ۱۰ فقره اظهارنامه برای واردات امانات پستی به استان صادر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با بیان اینکه شورای ملی زعفران باید در محوریت کار

بیشتر

جم – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح جامع تالاب کجی نمکزار

بیشتر

دادرس مقدم – اول تا هفتم ذی القعده هر سال را به عنوان هفته حج می

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت