اخبار استانی

۵ هزار کارت ملی هوشمند آماده تحویل

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی گفت: ۵ هزار و ۵۳۹ فقره کارت هوشمند ملی آماده شده و با توجه به پیامک ارسال شده برای اشخاص می‌توانند در خصوص محل تحویل‌گیری اقدام کنند.

مرکز واکسیناسیون دانشگاه آزاد اسلامی استان افتتاح می شود

مرکز واکسیناسیون دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی با حضور جمعی از مسئولان امروز افتتاح می شود به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند ، دکتر سید حسن هاشمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی با اعلام این خبر گفت : بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با وزارت محترم بهداشت و درمان ، مرکز واکسیناسیون دانشگاه ازاد اسلامی خراسان جنوبی واقع در سالن بزرگ شهید مطهری دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند انتهای خیابان ایت ا…غفاری، ساعت ۳۰: ۱۰صبح با حضور مسئولان و دانشگاهیان رسما افتتاح و خدمت رسانی خود را آغاز می نماید .دکتر سید حسن هاشمی افزود : این مرکز باهدف خدمت رسانی به عموم همشهریان عزیز ایجاد شده و کلیه دانشجویان دانشگاه های مرکز استان و نیزسایر اقشار محترم می توانند با مراجعه به سایت http://salamat.gov.ir دریافت نوبت در این مرکز واکسن تزریق نمایند .

پاییز کم بارش در انتظار خراسان جنوبی

ایرنا- رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با توجه به رصد نقشه‌های هواشناسی میزان بارش‌های فصل پاییز در این استان کمتر از نرمال خواهد بود. نخعی افزود: هرچند در ماه‌های مهر، آبان و آذر در برخی مراکز شهرستان‌ها شاهد بارش‌های نرمال خواهیم بود اما اکثر شهرستان‌های مرکز، شرق و نواحی شمال شرق استان کم‌بارش خواهند بود.وی گفت: پیش‌بینی برای بارندگی نرمال در این مدت ۱۹.۶ میلیمتر است اما در این مناطق کاهش پنج تا ۱۰ میلیمتری بارندگی‌ را شاهد خواهیم بود.رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی اضافه کرد: تا اواسط هفته جاری شرایط جوی پایدار و یکنواخت در استان قابل پیش‌بینی است و تغییرات دمایی محسوس نخواهد بود.بنابر آمار رسمی خشکسالی سال‌ آبی جاری (اول مهر ۱۳۹۹ تا پایان شهریور ۱۴۰۰) در ۵۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده به طوری که نسبت به سال آبی گذشته بارش‌ها در خراسان جنوبی حدود ۵۶ درصد کمتر شده است.این کاهش بارندگی‌ها، کاهش روان‌آب‌ها و افت ورودی سدها در نتیجه کاهش حجم مخازن سدها را به‌دنبال داشته است.

برداشت زیتون در خراسان جنوبی

صداوسیما- برداشت زیتون در ۶۹۳ هکتار از باغات زیرکاشت این محصول در خراسان جنوبی آغاز شد. مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان گفت : از این سطح ۴۲۷.۵ هکتار بارور و ۲۱۲ هکتار غیر بارور است.عبدالرضا رضایی از کاهش تولید زیتون در سال جاری خبر داد و پیش بینی کرد: از این سطح زیرکاشت ۱۳۰ تن زیتون برداشت شود.وی خشکسالی ، بالا بودن دما در زمان گل دهی و کاهش رطوبت زمین را از علل کاهش تولید زیتون عنوان کرد.مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان گفت : در استان زمان برداشت زیتون کنسروی در نیمه دوم شهریور و برداشت زیتون روغنی مهر ماه است.وی با اشاره به ۴۰ هکتار توسعه کشت زیتون در سال جاری گفت : در سال جاری هرس و تغذیه باغات در ۲۰ هکتار و پیوند در ۵ هزار و ۲۶۵ اصله درخت با هدف اصلاح رقم (روغنی، کنسروی و دو منظوره) انجام شد.وی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت باغ‌های زیتون استان به ترتیب به شهرستان‌های نهبندان، طبس و سربیشه اختصاص دارد، افزود : محصول زیتون استان بسته به نوع رقم و شرایط آب و هوایی هر منطقه برداشت می‌شود.

آغاز بیمه غلات در خراسان جنوبی از اول پاییز

بیمه محصولات غلات خراسان جنوبی همزمان با فصل کشت پاییز از اول مهر آغاز می‌شود. معاون خدمات بیمه کشاورزی استان با اشاره به شروع بیمه محصولات زراعی همرمان با فصل پاییز گفت : کشاورزان برای بیمه گندم، جو و کلزا می توانند از هفته جاری اقدام کنند. بخشی افزود : بیمه محصولات باغی از جمله زرشک، بادام، گردو، پسته، زردآلو، انگور، آلو، زیتون، انار و عناب از اول آبان آغاز می‌شود. به گفته وی بیمه محصول زعفران در استان ا ز اول آذر آغاز می شود.

بهسازی و روکش ۱۵۸ کیلومتر از جاده‌های خراسان‌جنوبی

فارس- معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۸ کیلومتر از جاده‌های استان جهت رفاه حال مسافران و کاربران جاده‌ای و ارتقاء سطح خدمت‌پذیری بهسازی و روکش شده است. فدوی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۸ کیلومتر از جاده‌های استان جهت رفاه حال مسافران و کاربران جاده‌ای و ارتقاء سطح خدمت‌پذیری بهسازی و روکش شده است. وی با اشاره به اینکه که از ابتدای امسال ۱۳ قرارداد در حوزه روکش و بهسازی راه‌ها با اعتباری حدود ۱۳۰۰ میلیارد ریال منعقد شده، افزود: از شاخص‌ترین این قراردادها تعریض و بهسازی محور سربیشه- درح- مرز ماهیرود است که در حال حاضر در دست اجرا است. معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی اضافه کرد: همچنین تعداد ۳ قرارداد از نوع روکش‌های حفاظتی تقویتی اسلاری سیل، چیپ سیل و روکش آسفالت لایه نازک در محورهای مواصلاتی استان در حال اجرا است. فدوی عنوان کرد: در راستای پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها تاکنون بیش از یک هزار میلیارد ریال هزینه شده که این عملکرد مربوط به اجرای ۵۸ کیلومتر روکش آسفالت گرم، ۶ کیلومتر ماسه آسفالت گرم، ۵۰ کیلومتر ماسه آسفالت سرد است و همچنین اجرای لایه‌های حفاظتی عملیات فوگسیل ۴.۵ کیلومتر و اسلاری سیل به طول ۵/۱۳ کیلومتر صورت پذیرفته است. وی ادامه داد: به جهت مرمت جاده‌های سطح استان مقدار ۱۵۵ هزار مترمربع توسط ادارات شهرستان لکه‌گیری موضعی و هندسی انجام شده است. معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: در ۵ ماهه نخست امسال در حوزه نگهداری ابنیه فنی راه‌های استان تعداد ۲۰ دستگاه ابنیه فنی آسیب‌دیده از سیل تعمیرات اساسی شده و ۳۵ دهانه پل در محورهای استان در حال احداث و تعریض است همچنین با توجه به حدود ۲۲۳۱ دستگاه آبنما در سطح استان ۱۰ دستگاه آبنما تبدیل به پل شده که مراحل پایانی آن در دست اقدام است.

سیمانی شدن تالار بورس داد مصالح فروشان خراسان جنوبی را در آورد

خبرنگاران جوان- رئیس اتحادیه مصالح فروشان بیرجند گفت: صاحبان این صنف از بورسی شدن سیمان گلایه مندند.علوی گفت: در حال حاضر هیچ کمبود سیمانی در استان وجود ندارد، اما بورسی شدن سیمان مشکلات زیادی را برای مصالح فروشان استان به همراه داشته است.او با اشاره به اینکه یکی از مشکلات مصالح فروشان برای ورود به بورس دریافت کد بورسی است افزود: گاهی دریافت کد بورسی ۲ تا ۶ ماه طول می‌کشد و به این دلیل مصالح فروش برای دریافت سیمان با مشکل مواجه می‌شود.علوی با بیان اینکه عده‌ای از مصالح فروشان سواد کافی برای خرید سیمان از سایت را ندارند اظهار کرد: اگر زمینه‌ای فراهم شود تا مصالح فروشان از همان کارخانه خرید سیمان را انجام دهند با چنین مشکلاتی رو به رو نمی‌شویم. رئیس اتحادیه مصالح فروشان بیرجند تصریح کرد: باید بورسی شدن سیمان فقط برای افرادی چون فعالان حوزه ساخت و ساز و دلالان باشد نه افرادی که خرید و فروششان مشخص است زیرا در این بین باز هم مردم و مصالح فروشان ضرر می کنند. او ادامه داد: گاهی برای مصالح فروشان پیش می آید که از بورس سیمان خریداری می کنند، اما محصول پس از یک هفته به دستشان می رسد که در این زمینه نظارت‌ کافی بر روند توزیع سیمان از طریق بورس وجود ندارد. در حال حاضر سقف خرید سیمان از تالار بورس ۱۰ تن است.

شناسایی ۱۰۵بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: دیروز ۲۰۳آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۶۴بیمار جدید شامل ۲۰بستری و ۴۴مورد سرپایی، شناسایی شدند. مهدی زاده افزود: همچنین از ۱۷۶تست سریع کرونا ۴۱بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد. وی ادامه داد: ۳مورد فوت جدید در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی ثبت شد و فوتی‌های ناشی از این بیماری به هزار و ۱۱۷نفر رسید.

استان خراسان جنوبی از وضعیت قرمز خارج شد

تسنیم- استاندار خراسان جنوبی گفت: خروج استان از وضعیت قرمز در پی تلاش تمامی دست‌اندرکاران مدیریت بیماری کرونا و همراهی مردم با مصوبات ستاد کرونا صورت گرفت. ملانوری در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در استان اظهار داشت: با تلاش و اقدامات مناسب دست‌اندرکاران مدیریت بیماری کرونا و به واسطه همراهی‌های مردم با مصوبات ستاد کرونا، استان از وضعیت قرمز خارج شد. وی تعامل و همراهی آحاد مردم استان با مصوبات ستاد کرونا را ستود و گفت: این که رنگ قرمز کرونایی در همه مناطق استان به سرعت در حال تغییر است و خراسان جنوبی به نسبت دیگر مناطق کشور، وضعیت مطلوب تری دارد، به دلیل دقت نظر مستمر اقشار و گروه‌های مردمی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در تمامی مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، تأکید ما بر حفظ سلامت عمومی مردم بوده و هست، افزود: اصناف و بازاریان معزز که همواره و در هر شرایطی با تصمیمات استان همراهی کرده اند، در بحث بیماری کرونا نیز از مصوبات ستاد تبعیت کرده و در بهبود شرایط نقش بسزایی داشته اند. ملانوری به شتاب گرفتن روند واکسیناسیون در استان اشاره کرد و گفت: گروه‌های سنی مختلف بر اساس اعلام وزارت بهداشت برای انجام واکسیناسیون فراخوانده می شوند و خوشبختانه با استقبال خوب مردم، واکسیناسیون در خراسان جنوبی، وضعیت مطلوبی دارد. به گفته وی؛ با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته مبنی بر احتمال بروز خیز ششم کرونا در فصل پاییز، باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی،استفاده از ماسک، مراقبت در فاصله اجتماعی و تزریق واکسن، از بروز این خیز پیشگیری کنیم.

سن واکسیناسیون ۵ سال دیگر کاهش یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند نیز از فراهم شدن امکان ثبت نام واکسیناسیون برای متولدین ۷۸و قبل از آن خبر داد. دهقانی در این خصوص گفت: محدودیت سنی در سراسر کشور ۵ سال دیگر کاهش یافت، بنابراین در خراسان جنوبی برای متولدین ۷۸و قبل از آن، امکان ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir فراهم شده است. وی با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی مقام عالی وزارت بهداشت و معاون بهداشت وزارت برای تأمین واکسن مورد نیاز کشور و تسریع در روند واکسیناسیون خاطرنشان کرد: جهت جلوگیری از ازدحام احتمالی جمعیت در مراکز واکسیناسیون، اخذ نوبت از سامانه نوبت‌دهی الزامی است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با قدردانی از دست اندرکاران فرآیند واکسیناسیون در تمامی واحدهای بهداشتی درمانی گفت: انتظار می رود مسئولین و همکاران مربوطه، ظرفیت تمامی پایگاه‌های واکسیناسیون را، به تفکیک نوبت اول و دوم و برند واکسن، بر اساس موجودی فعلی تا دو هفته آینده تنظیم کنند. دهقانی تصریح کرد: پتانسیل‌ها آماده است و به محض ورود واکسن جدید، امکان افزایش ظرفیت وجود خواهد داشت.

سه مرکز واکسیناسیون جدید در خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی هم روز گذشته گفت: براساس نیازمندی‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته سه مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا این هفته به مراکز قبلی در استان افزوده می‌شود. شریف‌زاده افزود: این مراکز با توجه به ورود محموله‌های جدید واکسن کرونا و کاهش سن واکسیناسیون، طی روزهای آتی در شهرستان‌های بیرجند، قاینات و طبس راه‌اندازی می‌شوند.

مهدی بهترین شهردار جدیدبیرجند شد

ایرنا- مهدی بهترین روز شنبه در نشست شورای اسلامی شهر بیرجند با اکثریت آرا به عنوان شهردار بیرجند انتخاب شد.رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: ۳۰ نامزد بومی و غیربومی برای انتخاب شهردار به شورای شهر بیرجند معرفی شدند که در جلسات متعدد و فشرده هفته‌های اخیر برنامه های آنها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. محمودی‌راد افزود: “مهدی بهترین” علاوه بر سوابق مدیریتی متعدد، هشت سال سابقه حضور در شورای شهر بیرجند و کمیسیون‌های مختلف را دارد و علاوه بر تجربه مدیریتی و جدیت در کار، روحیه انقلابی و بومی بودن از ملاک‌های انتخاب وی به عنوان شهردار بوده است. وی گفت: تحولاتی در زمینه‌های نوسازی و معماری شهر، تغییرات در مبلمان شهری، فضای سبز، پیگیری پساب فاضلاب‌ها و پیگیری و جلوگیری از تخلفات از مهمترین برنامه‌های بهترین برای تصدی پست شهرداری بیرجند است. رئیس شورای شهر بیرجند اظهار داشت: این شورا در انتخاب شهردار از نخبگان دانشگاهی و فنی کمک گرفت و مصاحبه‌هایی ترتیب داده و فرم‌های امتیازدهی تکمیل شد که در این بین بالاترین امتیاز به “مهدی بهترین” اختصاص یافت و سپس رای‌گیری انجام شد. وی افزود: تاکنون مهمترین برنامه شورای ششم بیرجند انتخاب شهردار بوده و از این پس علاوه بر جلسات عادی شورا، بازدید از محلات، پیگیری امور مهم پیشرفت مبلمان شهری، دیدارهای مردمی، اراضی پادگان و اراضی ۴۵۰ هکتاری زعفرانیه از اولویت‌های بعدی است که در برنامه کاری خواهد بود. دکتر مهدی بهترین از پزشکان عمومی شهر بیرجند با چهار سال سابقه عضویت در شورای اسلامی شهر بیرجند، بیست و هفتمین شهردار مرکز استان است. محمدعلی جاوید در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر بیرجند از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ شهردار بیرجند بود و با آغاز به کار شورای ششم، “علی عدل” معاون امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک شهرداری بیرجند ۱۶ مرداد امسال در دومین نشست رسمی شورای شهر به عنوان سرپرست شهرداری بیرجند انتخاب و معرفی شد.

بازنگری سند توسعه شهرستان نهبندان در دستور کار معاونت عمرانی

صداو سیما- بازنگری سند توسعه شهرستان نهبندان در دستور کار معاونت عمرانی استانداری قرار گرفته است.معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در جلسه بررسی و بازنگری سند توسعه شهرستان نهبندان گفت: بعد از سفر شهریورماه ۱۳۷۸ رهبر معظم انقلاب به جنوب خراسان که بر موضوع رفع محرومیت از این نهبندان تأکید شد، سند توسعه این شهرستان در سال ۱۳۸۰ به تصویب رسید.محمد فرهادی افزود: بخشی از مصوبات این سند طی سال‌های گذشته اجرایی شد و بخش‌هایی نیز به هر دلیل معطل ماند.معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در جریان سفر رئیس جمهور به استان، بر موضوع بازنگری سند توسعه نهبندان تأکید شد.فرهادی با اشاره به این که سند توسعه نهبندان بعد از بازنگری به هیئت دولت ارائه می‌شود، افزود: با تأیید هیئت دولت می‌توان از ظرفیت‌های ملی در راستای اجرای این سند بهره برداری کرد.وی ابراز امیدواری کرد؛ با تحقق کامل آن سند، بزودی شاهد توسعه خطه زرخیز نهبندان باشیم.

پرهیز از موازی‌کاری ضرورت کار فرهنگی است

مهر- نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با بیان اینکه باید از موازی‌کاری در امور فرهنگی بپرهیزیم، گفت: مؤسسات فرهنگی با همدیگر هم‌افزایی داشته باشند.خسروی اسفزار با اشاره به مظلومیت فرهنگ گفت: این مسئله مربوط به زمان حال نیست بلکه از گذشته‌ها و حتی در کلان کشور این مظلومیت فرهنگ وجود داشته است. وی با بیان اینکه باید از موازی‌کاری در امور فرهنگی بپرهیزیم، اظهار کرد: مؤسسات فرهنگی مردمی نیز اگر کارهای و اهداف مشترک دارند باید هم افزایی داشته و تقسیم کار کنند تا زودتر و سریع‌تر به اهداف خود برسیم.نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف گفت: با توجه به اینکه امروزه فضای مجازی جای فضای حقیقی را گرفته است باید بخش عمده‌ای از فعالیت‌های فرهنگی و ترویج فرهنگ دفاع مقدس و شهداء را به سمت کار در فضای مجازی ببریم.خسروی اظهارکرد: تنها نوشتن کتاب در حوزه فعالیت فرهنگی کفایت نمی‌کند بلکه باید با تدبیر و ریزه‌کاری کتب بسیار خوب را تبلیغ نیز کنیم تا مردم به سمت مطالعه آن گرایش پیدا کنند.وی بیان کرد: تبلیغ کتاب خود نیز یک هنر ارزشمند است.

تشکیل گروه‌های کاری ویژه برای ایجاد ثبات در بازار

شبستان- استاندار خراسان جنوبی در کمیسیون تنظیم بازار استان گفت: سه گروه کاری ویژه برای ایجاد ثبات و پایداری در بازار استان تشکیل شود. ملانوری افزود: در حوزه تأمین کالاهای اساسی در استان و نیاز مردم مشکل خاصی وجود ندارد. استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ذخیره کالاهای اساسی استان به اندازه ای است که نیاز های استان را مدیریت کنیم، افزود: از ابتدای امسال حجم توزیع کالای اساسی در خراسان جنوبی نسبت به دوره مشابه در سال گذشته روند افزایشی داشته است. ملانوری با اشاره به مشکلاتی که اواخر سال گذشته در بحث ذخیره گندم داشتیم، تصریح کرد: با برنامه ریزی هایی که صورت گرفت و اقداماتی که در زمینه خرید، حمل و ذخیره سازی گندم انجام شد، شرایط مدیریت شده است.وی افزود: با توجه به شرایط استان و وجود مرغ گرم، نیازی به توزیع مرغ منجمد نیست اما برای تأمین و توزیع مرغ منجمد نیز آمادگی داریم. استاندار خراسان جنوبی در ادامه پیشنهاد داد: سه گروه کاری با عناوین برنامه ریزی و ارائه راهکارهای لازم برای حمایت از تولید، برنامه ریزی و ارائه راهکارهای لازم برای ثبات بازار با جهت دهی به سمت حمایت از مصرف کننده و نیز برنامه ریزی و ارائه راهکارهای لازم در رابطه با حمل و نقل و ذخیره سازی کالاهای اساسی شکل بگیرند. به گفته وی در این گروه های کاری با استفاده از توان و ظرفیت کارشناسان در هر حوزه ، برای تنظیم بازار برنامه ریزی می کنیم. ملانوری با تأکید بر این که در برخی مواقع، بسته به شرایط، برای تنظیم بازار به شکل اقتضایی عمل کرده ایم، گفت: ما باید با تغییر شیوه های مدیریتی در بحث تنظیم بازار به گونه ای اقدام نماییم که در بازار به ثبات و پایداری برسیم. به گفته وی با راه اندازی آن سه گروه کاری پیشنهادی، با استفاده از ظرفیت های مختلف در تولید محصولات دامی، کشاورزی، طیور و …به پایداری می رسیم و با ایجاد ثبات در بازار، مصرف کننده امکان خرید راحت‌تر را خواهد داشت.

مجاز شدن فعالیت‌های ورزشی درخراسان جنوبی

با توجه به رنگ بندی جدید کرونا در خراسان جنوبی و خارج شدن شهرستان های استان از وضعیت قرمز، انجام فعالیت‌های ورزشی در استان مجاز اعلام شد.عزیزی گفت: با اعلام جدیدترین وضعیت رنگ بندی کرونایی در خراسان جنوبی، شهرستان‌های استان از وضعیت قرمز و پر خطر کرونایی خارج شدند.او افزود: از این پس فعالیت‌های ورزشی بر اساس رنگ بندی‌های اعلام شده و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و بخشنامه‌های مربوط به رنگ بندی‌های هر شهرستان صورت می‌گیرد.عزیزی ادامه داد: با توجه به رنگ بندی جدید کرونایی در استان، شهرستان‌های بیرجند، قاینات، زیرکوه، سربیشه، نهبندان، فردوس و طبس در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های بشرویه، سرایان و درمیان در وضعیت زرد و خوسف نیز در وضعیت آبی قرار دارد و هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز نیست.مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی تصریح کرد: قبل از خارج شدن استان از وضعیت قرمز کرونایی، فعالیت‌های ورزشی در شهرستان‌های قرمز ممنوع و تنها برخی رشته‌ها مانند تیراندازی، تیر و کمان، چوگان، موتورسواری و سوارکاری در بخش روباز مجاز به فعالیت بودند.

جامعه اسلامی تحت تربیت دولت اسلامی به وجود می‌آید

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأیید بر اینکه جامعه اسلامی تحت تربیت دولت اسلامی به وجود می‌آید، گفت: امیدواریم که در شرایط مساعد آینده به هیچ مسئولی در هیچ رتبه‌ای اجازه داده نشود که هر کاری می‌خواهند انجام دهند. حجت الاسلام عبادی افزود: امیدواریم که در شرایط مساعد آینده به هیچ مسئولی در هیچ رتبه‌ای اجازه داده نشود که هر کاری می‌خواهند انجام دهند، چون خود دولت هم پشتیبان این قضیه است یعنی با دولت همکاری شود که عناصری به اسم دولت نتوانند به هر کاری دست بزنند.

بازگشت ۱۰ هزار صندلی و رایانه به چرخه آموزش

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت : در تابستان امسال قریب ۱۰ هزار دستگاه رایانه، میز و صندلی دانش آموزی با همت هنرآموزان و هنر جویان هنرستان‌های استان مرمت و بازسازی شدند و یا با ارتقاء سخت و نرم افزاری به چرخه آموزش برگشتند. واقعی با اشاره به صرفه جویی بیش از ۵ میلیارد تومانی در این زمینه افزود : هنرستان ها ، امروز ، علاوه بر رونق تولید ، موانع تولید محتوا‌های علمی ، آموزشی و تربیتی را با تشکیل کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی و بازسازی رایانه‌های مدارس، از پیش پای معلمان و دانش آموزان برمی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – “اینُو نُونُون نَعنَیِی نَنِی اینُونِه”، سخت است خواندنش اما آنها که این چند

بیشتر

امین جم – فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

آدینه – نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: قصور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت