دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳

اخبار استانی

راه اندازی پایگاه ملی هندبال در مرکز استان

به گزارش روابط عمومی هیئت هندبال استان، بر اساس ارزیابی صورت گرفته از سوی فدراسیون هندبال، خراسان جنوبی امتیازات لازم به منظور استقرار پایگاه ملی هندبال را کسب نموده و از جمله 8 استان کشور بوده که مجوز فعالیت و ایجاد پایگاه ملی هندبال پسران را اخذ نموده و بزودی تفاهم نامه سه جانبه آن فی مابین فدراسیون هندبال، اداره کل ورزش و جوانان و هیئت استان منعقد و پایگاه ملی هندبال در شهر بیرجند فعالیت خود را آغاز خواد نمود. پایگاه های ملی هندبال به منظور توسعه و گسترش هندبال در کشور و با هدف ایجاد مرکز حفظ، نگهداشت، ارتقاء و توسعه استعدادهای هندبال و همچنین یکسان سازی آموزش و برگزاری اردوهای تیم های ملی رده های سنی پایه در برنامه فدراسیون هندبال گنجانده شده است. ذیل پایگاه ملی نیز آکادمی ها، مراکز استعدادیابی، مدارس هندبال فعالیت خواهند نمود و طرح های استعدادیابی در این قالب اجرایی می گردد. از دیگر وظایف پایگاه معرفی مستعدین هندبال در سطح استان و استان های همجوار، معرفی نخبه ها ی پایگاه به تیم های ملی و آموزش، تست و تمرین ورزشکاران بر اساس الگوهای تیم ملی می باشد. شایان ذکر است ارزیابی فدراسیون بر اساس شاخص هایی چون نتایج عملکرد هیئت های استانی از سال 1394 تا 1399 ، داشتن زیرساخت مطلوب و فعالیت استان در رده های پایه صورت گرفته است.

فرسودگی ۶۱ درصدی ناوگان مسافری در خراسان جنوبی

صدا و سیما- هم اکنون 61.3 درصد از ناوگان مسافری در خراسان جنوبی دچار فرسودگی هستند. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در خصوص وضعیت فرسودگی ناوگان مسافری و باری استان گفت: هم اکنون 403 دستگاه از ناوگان مسافری استان و 794 دستگاه از ناوگان باری استان دچار فرسودگی هستند. جلال زاده افزود: 93 دستگاه اتوبوس، 122 دستگاه مینی بوس و 188 سواری کرایه در حوزه ناوگان مسافری استان دچار فرسودگی هستند که 61.3 درصد ناوگان مسافری استان را شامل می‌شود. وی همچنین گفت: در حوزه ناوگان باری نیز 686 خودروی فرسوده بالای 25 سال و 108 وانت بار بالای 16 سال در استان وجود دارد که فرسودگی 13.7 درصد این ناوگان را نشان می دهد.

تحویل 968 پنل خورشیدی به عشایر خراسان جنوبی

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی از تحویل 968 پنل خورشیدی به عشایر خراسان جنوبی خبر داد. عصمتی پور گفت: امسال در فاز نخست توزیع پنل‌های خورشیدی قابل حمل، هزار و 200 دستگاه پنل خورشیدی برای خانوار‌های عشایری به خراسان جنوبی اختصاص یافته که تاکنون 968 پنل تحویل عشایرشده است.

قیمت میوه در خراسان‌جنوبی بر مدار گرانی

بازار- رئیس اتحادیه میوه و تره بار خراسان‌جنوبی با اشاره به افزایش قیمت میوه در بازار خراسان‌جنوبی گفت: علت این گرانی را باید در عدم نظارت در استان‌های مبدأ و تولید کننده میوه جست و جو کرد. حیدری با اشاره به افزایش قیمت برخی از اقلام میوه در بازار خراسان‌جنوبی اظهارکرد: ما در خراسان‌جنوبی نه تولید کننده و نه توزیع کننده گلابی، موز، هندوانه و … هستیم و تنها مصرف کننده‌ایم و از این جهت گرانی قیمت میوه را باید در جای دیگری جست و جو کرد. رئیس اتحادیه میوه و تره بار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه علت گرانی میوه را باید در استان‌های مبدأ جست و جو کرد، بیان‌کرد: به عنوان مثال برای گلابی رصد کرده‌ام که قیمت آن از یک باغ در خراسان‌رضوی تا میدان بار مشهد 10 هزار تومان بیشتر است و ما هم برای استان به ناچار با همان قیمت‌ها خرید می‌کنیم. حیدری با بیان اینکه عمده هندوانه موجود در خراسان‌جنوبی از شیراز است، ادامه‌داد: در این مورد هم به عنوان مثال هندوانه شیراز تا به امروز در خراسان‌جنوبی کیلویی پنج هزار و 500 تومان بوده است ولی امروز که در شیراز برای استان خریداری شده مبلغ در شیراز 5 هزار و 300 تومان بوده است که با هزینه حمل و نقل در بیرجند 6 هزار و 500 تومان عرضه خواهد شد.

برخی از علل گرانی میوه

وی گفت: کمبود در تولید، آخر فصل برداشت برخی میوه‌ها، مباحث پزشکی در مورد برخی میوه‌ها مثل هویچ و عدم نظارت در استان‌های مبدأ و تولید کننده از علل افزایش انواع قیمت میوه در کشور و از جمله خراسان‌جنوبی است. رئیس اتحادیه میوه و تره بار خراسان‌جنوبی اظهارکرد: در مورد برخی میوه‌ها مثل موز نیز افزایش نسبی قیمت دلار بر این موضوع تأثیر گذاشته است چرا که عمده موز موجود در بازار خراسان‌جنوبی خارجی که در بازار استان با کیلویی 35-40 هزار تومان و موز ایرانی نیز حدود 20 هزار تومان به فروش می‌رسد. حیدری با بیان اینکه خربزه تایباد نیز کیلویی 6 هزار تومان و خربزه جیم آباد نیز کیلویی 11 هزار تومان در بازار خراسان‌جنوبی به فروش می‌رسد، بیان‌کرد: قیمت سیب نیز از 9 هزار تومان تا 16 هزار تومان در بازار متفاوت است. وی با تأکید بر اینکه عموم کسبه و میوه فروشان خراسان‌جنوبی افراد منصفی هستند، یادآور شد: باز هم می‌گویم که علت گرانی میوه را نه در خراسان‌جنوبی که در استان‌های مبدأ و از زنجیره تولید تا توزیع در میدان بار باید جست و جو کرد.

آسمان ایران اسلامی در اوج امنیت

فارس- فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور با اشاره به اینکه بنا بر اعلام سازمان‌های بین‌المللی آسمان ایران امن‌ترین آسمان غرب آسیا است، گفت: امروز ایران اسلامی در یک منطقه ناامن، جزیره‌ای امن است. امیر سرتیپ دوم ارسلان پرویز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به دهم شهریورماه روز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی حضرت خاتم‌الانبیا(ص) با اشاره به اینکه پدافند هوایی یک نیروی تجهیزات‌محور است و در همه حوزه‌ها به خودباوری و خوداتکایی کامل رسیده است، عنوان کرد: امروز دشمن به دلیل برخوردهای قاطعانه پدافند هوایی جرأت نزدیک شدن به حریم مرزهای شرف و عزت جمهوری اسلامی ایران را ندارد و اگر خیال باطل داشته باشد قطعا با سیلی محکمی پاسخ او را خواهیم داد. پرویز با اشاره به اینکه بنا بر اعلام سازمان‌های بین‌المللی آسمان ایران امن‌ترین آسمان غرب آسیا است، بیان داشت: امروز ایران اسلامی در یک منطقه ناامن، جزیره‌ای امن است و دشمنان ما حتی جرأت کوچکترین حرکتی را علیه جمهوری اسلامی ایران ندارند. پرویز با اشاره به اینکه نیرو‌های پدافند در کنار وظیفه ذاتی خود که تأمین امنیت آسمان ایران است برای مبارزه با ویروس کرونا در کنار مردم بوده، تبیین کرد: همچنین جهت جلوگیری از مبتلاشدن کارکنان پدافند هوایی شرق به کرونا، بحث تب‌سنجی، پایش سلامت و اجرای پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون در دستور کار قرار گرفت.

نیرو‌های مسلح ایران، بازوی قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی هم در این دیدار نیرو‌های مسلح ایران را بازوی قدرتمند نظام جمهوری اسلامی دانست.حجت الاسلام عبادی گفت:آنچه که نیرو‌های مسلح ایران را از دیگر ارتش‌های جهان متمایز می‌کند، تفکر جهان بینی توحیدی است که بر اساس آن، نیرو‌های مسلح ایران نه برای کشتن انسان‌ها بلکه برای برادری، خدمت، ایثار و دفاع از انسانیت تلاش می‌کنند. وی افزود: الگوی ارتش و نیرو‌های مسلح ما، انسان‌های بزرگی همچون حاج قاسم سلیمانی و شهید سپهبد صیاد شیرازی هستند که برای مقابله با آدم کشی و مظلوم کشی مادی گرایان غرب، تن خود را سپر گلوله‌ها و ابزار‌های نظامی پیشرفته غرب کردند.

بیش از 65 درصد نسخه های بیمه سلامت الکترونیکی صادر می‌شوند

خبرنگاران جوان- مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی از صدور بیش از 65 درصد نسخه های بیمه سلامت به صورت الکترونیکی خبر داد. اربابی مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی در نشست خبری گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 65 درصد به صورت الکترونیکی نسخه‌های درمانی در مطب‌ها به صورت الکترونیکی صادر شده است.وی افزود: از اردیبهشت امسال با الکترونیکی شدن نسخه و خدمات درمانی بیمه سلامت تاکنون بیش از 150 هزار نسخه در سامانه ثبت شده است. اربابی ادامه داد:در 4 ماه گذشته با الکترونیکی شدن نسخه های درمانی بیش از 4 میلیارد تومان در هزینه ها صرفه جویی شده و این مبلغ برای پیشرفت‌های زیرساختی و یا بهبود خدمت رسانی به جامعه تحت پوشش هزینه شده است. مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی تصریح کرد: بیمه سلامت در بخش بستری بیماران کرونایی بالغ بر 90 درصد هزینه‌های درمانی و در بخش سرپایی 70 درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کند.

350 زندانی در خراسان جنوبی مشمول عفو رهبر معظم انقلاب

صدا و سیما- 350 زندانی در خراسان جنوبی از ابتدای سال با عفو رهبر معظم انقلاب آزاد و یا مشمول تخفیف مجازات شدند.رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: این افراد در مناسبت‌های مختلف از ابتدای سال مورد عفو رهبری قرار گرفتند.حمیدی افزود: همچنین از ابتدای سال تا امروز 52 نفر زندانی جرائم غیر عمد شامل 19 نفر بدهکار مالی، 30 نفر بدهکار مهریه، 2 نفر بدهکار نفقه و 1 نفر بدهکار دیه با بدهی 33 میلیارد و 410 میلیون تومانی با گذشت شاکیان و کمک ستاد دیه آزاد شدند.وی گفـت:این میزان بدهی با گذشت 6 میلیاردو 800 میلیون تومانی شاکیان، کمک بیش از 16 میلیارد تومانی ستاد دیه و ارائه تسهیلات 6 میلیارد و 100 میلیون تومانی تسویه شده است.رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: امروز هم پرونده 10 زندانی جرائم غیر عمد با بدهی 6 میلیارد و 400 میلیون تومانی در جلسه ستاد دیه بررسی شد که با گذشت شاکیان، کمک ستاد دیه و دریافت تسهیلات آزاد شدند.حمیدی افزود:از این مبلغ 3 میلیارد و 600 میلیون تومان گذشت شاکیان، یک میلیارد و 200 میلیون تومان کمک ستاد و مابقی ارائه تسهیلات به این زندانیان بوده است.وی گفت: در 5 ماه ابتدای سال محکومین جرائم غیر عمد در خراسان جنوبی 30 درصد کاهش یافته اند.هم اکنون 62 زندانی جرائم غیر عمد با بدهی 14 میلیارد تومانی در زندان‌های استان چشم انتظار کمک خیران برای آزادی هستند.

شناسایی 464 بیمار جدید به کرونا در استان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته 481 آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا 198 بیمار جدید شناسایی شدند همچنین از هزار و 114 تست سریع کرونا 266 بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد. مهدی زاده افزود: یک مورد فوت جدید در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی ثبت شد.

۴۹ باند مواد مخدر در سطح خراسان جنوبی متلاشی شد

ایسنا- فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: از ابتدای امسال، 49 باند مواد مخدر در سطح استان متلاشی شد. سردار ناصر فرشید گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 38 تن انواع مواد مخدر در خراسان‌جنوبی کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد افزایش داشته است. فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در این مدت چهار هزار و 600 نفر قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شده‌اند، افزود: 980 دستگاه خودروی حامل مواد مخدر نیز از ابتدای سال 1400 توقیف شده است. فرشید ادامه داد: در این مدت 49 باند مواد مخدر در سطح استان متلاشی شده است. وی با بیان اینکه در راستای طرح امنیت اجتماعی طی یک عملیات جداگانه در مناطق عمومی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی یک تن و 800 کیلوگرم موادمخدر کشف شد، تصریح کرد: در همین رابطه دو نفر قاچاقچی دستگیر و یک دستگاه خودرو توقیف شده است. فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با تأکید بر آمادگی 24 ساعته پلیس برای خدمتگزاری به مردم و مقابله با سوداگران مرگ در سطح استان، گفت: به کسانی که آرامش کشور را بر هم می زنند هشدار می دهیم که پلیس مقتدرانه و جان بر کف با آنان مقابله و برخورد جدی خواهد کرد تا آرامش کشور حفظ شود. وی بیان کرد: پلیس در راستای ارتقای امنیت اجتماعی به عنوان خدمتگزار در طول سال طرح های متعدد در مأموریت های مختلف اجرا می‌کند.

افزایش کشفیات مواد مخدر

استاندار نیز در بازدید از کشفیات جدید مواد مخدر که با تلاش مجموعه فرماندهی انتظامی استان کشف شده است، با بیان اینکه خراسان جنوبی در مسیر حمل مواد مخدر قرار دارد گفت: برخورد مقابله‌ای با مواد مخدر و قاچاقچیان با توجه به گستردگی و کویری بودن استان، جدی و قابل تحسین است. ملانوری گفت: آمار پنج ماه نخست امسال نشان می‌دهد که کشفیات مواد مخدر و دستگیری قاچاقچیان در خراسان جنوبی رشد چشمگیری داشته که حاصل تلاش فرماندهی انتظامی استان و نیروهای انتظامی است. وی اظهار امیدواری کرد که با این تلاش‌ها به‌تدریج راه ورود مواد مخدر به استان و کشور بسته شود و این پدیده شوم از بین برود.

هزینه بیش از 26 میلیارد تومان در طرح‌های بازآفرینی شهری

صداوسیما- بالغ بر 26 میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در خراسان جنوبی هزینه شده است. مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: از سال 97 برای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در استان بالغ بر 26 میلیارد تومان هزینه شده که ارزش روز آن حدود 37 میلیارد تومان است. داعی با بیان اینکه این میزان اعتبار برای اجرای 44 طرح بازآفرینی شهری هزینه شده است، افزود: با این میزان اعتبار 32 طرح بازآفرینی به بهره برداری رسیده و 12 پروژه نیز در دست اجراست. وی گفت: این طرح‌ها شامل 8462 مترمربع احداث کتابخانه، مدرسه، درمانگاه و فضای ورزشی، 48500 مترمربع بهسازی شبکه معابر و ساماندهی محله، 7000 مترمربع مسیرگشایی و 16825 مترمربع اجرای تاسیسات زیربنایی توسعه فاضلاب است. مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: پروژه‌های احداث سالن ورزشی، کتابخانه، خانه محله و بهسازی و نوسازی انشعابات آب از مهمترین طرح‌های اجرا شده است. داعی افزود: هم اکنون حدود 81339 نفر از جمعیت استان در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی ساکن هستند که از این تعداد 19196 نفر در بافت‌های فرسوده بیرجند سکونت دارند. وی گفت: 1007 هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه‌ غیر رسمی در خراسان جنوبی وجود دارد که از این میزان بافت‌های ناکارآمد، 491 هکتار در بیرجند قرار دارد. مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تعداد شهر‌های هدف طرح بازآفرینی شهری در استان را هفت شهر اعلام کرد و گفت: 46 محله استان در حوزه بازآفرینی شهری قرار داشته که از این تعداد 21 محله در بیرجند قرار دارد. داعی سهمیه استان برای تسهیلات بازآفرینی شهری را 350 واحد اعلام کرد و افزود: درسال‌های 98 و 99 مجموعا تعداد 45 واحد برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی شده اند.

استاندار خراسان جنوبی: کار فرهنگی باید اثربخش باشد

استاندار خراسان جنوبی در نشست شورای فرهنگی استانداری گفت: کار فرهنگی باید برنامه‌ریزی شده و جذاب باشد تا اثربخشی لازم را داشته باشد. ملانوری افزود: واقعیت این است که کار فرهنگی به جهت اینکه در راستای رفتار، گفتار و کردار مردم بوده، یک اقدام مهم، ضروری و حساس است. وی اظهار داشت: کار فرهنگی، مداخله در عقاید، رسوم و آداب مردم است که می‌تواند جامعه را به سمت تعالی سوق داده یا نابود کند لذا باید با ظرافت و برنامه‌ریزی شده انجام شود. استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کار فرهنگی، متولی خاصی ندارد گفت: هر فرد در جامعه، یک مدیر و مداخله‌گر فرهنگی است اما به جهت ساماندهی و نظم بخشیدن به این امر، برخی دستگاه‌ها به عنوان متولیان کارهای فرهنگی تعیین شده‌اند.

وظیفه ما تبدیل تهدید‌ها به فرصت‌ها است

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: وظیفه ما تبدیل تهدید‌ها به فرصت‌ها است. سردار قاسمی در معارفه فرمانده جدید ناحیه مقاومت بسیج سپاه سرایان گفت: پاسخگویی تهدیدات دشمن، الزاما نظامی نیست بلکه ما در جبهه فرهنگی نیز با نیرو‌های اندیشمند و جوان در برابر یاوه گویی‌های دشمن ایستاده ایم. وی افزود: نیرو‌های مسلح ایران همواره در کنار مردم اند و برای خدمت رسانی به آن‌ها به ویژه قشر محروم تلاش می‌کنند. در این مراسم حسین خدادای به عنوان فرمانده جدید ناحیه مقاومت بسیج سپاه سرایان معرفی و از خدمات سرهنگ فرخنده فرمانده سابق قدردانی شد.

خدمات دندانپزشکان جهادی به زندانیان بیرجند

گرو‌ه جهادی منتظران ظهور، با حضور در زندان مرکزی بیرجند به مشکلات ناشی از بیماری‌های دهان و دندان زندانیان رسیدگی می‌کنند. نیک نام معاون سلامت اداره کل زندانهای خراسان جنوبی با بیان اینکه این گروه جهادی به مدت 4روز در استان حضور خواهند داشت گفت: این گروه جهادی که از تهران به استان آمده است به زندانیان، خانواده زندانیان و سربازان وظیفه زندان و خانواده مددجویان تحت حمایت آزاده شده از زندان در شهرستان های بیرجند، طبس نهبندان، قاین و فردوس خدمت رسانی خواهند کرد. نیک نام افزود: پیش بینی می شود این گروه 26نفره به هزار و 500نفر خدمت ارائه کنند.

صادرات خراسان جنوبی بیش از 329 میلیون دلار ارزآوری داشت

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: ارزش کالاهای صادراتی استان از ابتدای امسال 329 میلیون و 701 هزار و 144 دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 40 درصد افزایش داشته است. رحیمی‌زاده افزود: از این میزان 58 میلیون و 200 هزار و 568 دلار ارزش کالاهای اظهار شده از گمرکات استان و 271 میلیون و 500 هزار و 576 دلار کالاهای اظهار شده از سایر گمرکات کشور بوده است که از خراسان جنوبی صادر شد وی گفت: وزن کل کالاهای صادراتی خراسان جنوبی از ابتدای امسال یک میلیون و 95 هزار و 19 تن بوده که علیرغم افزایش ارزش صادرات، از نظر وزن 18 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

بیرجند دومین مرکز خنک کشور

صبح روز گذشته بیرجند و کرمان پس از شهرکرد دومین مراکز خنک کشور ثبت شدند. رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی استان گفت: مطابق با خروجی نقشه‌های پیشیابی هواشناسی طی چند روز آینده با تضعیف اختلاف فشار دمایی جوی نسبتا پایدار و آرام در استان پیش بینی می‌شود.نخعی با اشاره به اینکه طی چند روز آینده دمای هوا 3 تا 5 درجه افزایش پیدا می‌کند، افزود: لذا دمای هوای در استان گرم‌تر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهروزی فر – پرده اول؛ با مهر تأیید نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تمامی وزرای

بیشتر

چند روز پیش از خیابان حکیم نزاری رد می شدم از ابتدای خیابان درگیر یک

بیشتر

محمدی – مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از آغاز طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت