اخبار استانی

توزیع کتب درسی مدارس از ۲۰ شهریور

توزیع کتب درسی از ۲۰ شهریور همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز می‌شود. مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: بیش از ۱۵۱ هزار دانش آموز معادل ۹۵ درصد دانش آموزان استان برای دریافت کتاب ثبت نام کرده اند.

ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کاردانی پیوسته و ناپیوسته مهر ماه ۱۴۰۰ دانشگاه آزاد اسلامی تمدید شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند دکتر سید حسن هاشمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی با اعلام این خبر گفت: ثبت نام و انتخاب رشته برای آن دسته از رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی که در مقاطع کارشناسی وکاردانی پیوسته و ناپیوسته نیمسال اول پذیرش آنها به صورت صرفاً براساس سوابق تحصیلی است ، تا دوشنبه ۱۵ شهریور تمدید شده است وداوطلبان می توانند با مراجعه به سامانه مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی به نشانی www.azmoon.org ابتدا دفترچه راهنمای ثبت نام را دریافت و پس از مطالعه و کسب آگاهی ، در صورت تمایل و داشتن شرایط با تهیه کارت اعتباری نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته اقدام نمایند. دکتر هاشمی با اشاره به اینکه در این مرحله از ثبت نام ،دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند وواحد های فردوس قاین طبس و نهبندان در کلیه مقاطع کاردانی و کارشناسی در کلیه رشته های تحصیلی به استثنای رشته های گروه علوم پزشکی دانشجو می پذیرند گفت: عناوین این رشته ها در سایت واحد های یاد شده و نیز پایگاه مرکز سنجش دانشگاه درج گردیده است .دکتر هاشمی با اشاره به ظرفیت های و توانمندی های دانشگاه آزاد اسلامی در واحد بیرجند گفت :بسیاری از امکانات علمی، پژوهشی، رفاهی و ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی در استان و حتی در شرق کشور کم نظیر است .

تمدید انتخاب رشته متقاضیان رشته های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کننده در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰

دکتر هاشمی همچنین درادامه از تمدید انتخاب رشته متقاضیان رشته های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کننده در آزمون سراسری سال۱۴۰۰ خبر داد وگفت: انتخاب رشته متقاضیان رشته های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کننده درآزمون سراسری(به جز رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی ) تمدید شده است و بر اساس اعلام مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی ،کلیه داوطلبان حاضر در جلسه آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ که متقاضی تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی می­ باشند( به جز رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داورسازی و دامپزشکی) می توانند تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۱۵ شهریور با مراجعه به سامانه این مرکز به نشانی www.azmoon.org نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. دکتر هاشمی افزود :
داوطلبان لازم است با استفاده از کد دسترسی مندرج در ذیل کارنامه و کد ملی به سامانه وارد شده و پس از پرداخت وجه انتخاب رشته نسبت به انتخاب حداکثر یکصد رشته و محل متناسب با گروه آزمایشی مربوطه اقدام نمایند. رئیس دانشگاه ازاد اسلامی خراسان جنوبی افزود:داوطلبانی که علاوه بر گروه آزمایشی اصلی در گروه های هنر و زبان خارجی شرکت نموده و مجاز به انتخاب رشته شده اند، می توانند در صورت تمایل رشته/ محل های این گروه را در میان انتخاب های یکصدگانه خود منظور نمایند. دکتر هاشمی تاکید کرد :داوطلبانی که رشته/ محل مورد نظر خود را در دفترچه رشته های با آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی نمی یابند ، توجه داشته باشند که بیش از ۹۵ درصد رشته / محل های دانشگاه آزاد اسلامی در مقاطع کاردانی و کارشناسی بدون آزمون هستند که در صورت تمایل با مراجعه به سامانه www.azmoon.org می­ توانند نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند. داوطلبان لازم است ابتدا از وجود رشته / محل مورد علاقه خود در دفترچه راهنمای انتخاب رشته اطمینان حاصل کنند و سپس اقدام به پرداخت وجه انتخاب رشته دوره مربوطه کنند. دکتر هاشمی با اشاره به اینکه توسعه کمی و کیفی دانشگاه آزاد اسلامی و نیز ایجاد رشته های جدید کاربردی مورد نیاز منطقه بستر مناسبی برای ادامه تحصیل و ظهور و بروز خلاقیت نسل جوان و دانشجو فراهم نموده است گفت :با تلاش و مجاهدت استادان، کارکنان وپژوهشگران و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان نه تنها در سطح ملی که در سطح بین المللی دارای جایگاه معتبری می باشد . دکتر هاشمی برگزاری آیین دانش آموختگی دانشجویان بین الملل دانشگاه ازاد اسلامی بیرجند در سال قبل را توفیقی ارزشمند برشمرد وضمن قدردانی از معاونت بین الملل دانشگاه ازاد اسلامی گفت : دانشگاه آزاد اسلامی استان در کنار آموزش و پژوهش و مسائل علمی توجه ویژه ای به اخلاق و معنویت دارد وبرنامه های فرهنگی متنوعی برای تقویت هویت های معنوی و اسلامی دانشجویان در دستور کار خود دارد . دکتر هاشمی با اشاره به تجربه نزدیک به چهار دهه فعالیت دانشگاه ازاد اسلامی استان گفت :وجوداساتید مجرب و شناخته شده، دانشکده ها، کلاس ها و سالن های وسیع و مجهز کاملترین مجموعه های پیشرفته کارگاهی و آزمایشگاهی ،کتابخانه جامع و کامل مرکز رشد واحد های فناور وخوابگاه های مدرن دانشجویی، و تسهیلات ویژه دانشجویی و مخصوصا توانمندی و ایمنی در برگزاری کلاس های مجازی ورعایت پروتکل های بهداشتی دانشگاه آزاد اسلامی را به انتخابی مطئمن ومناسب برای جوانان هم استانی تبدیل نموده است .

کاهش ۳۵ درصدی تولیدات کارخانه نساجی فردوس

کمبود نقدینگی، تولیدات کارخانه نساجی فردوس را ۳۵ درصد کاهش داد. مدیرعامل کارخانه نساجی فردوس گفت: به علت عدم تخصیص ارز و مشکل نقدینگی تولیدات این واحد صنعتی کاهش یافته به طوری که تولید نخ ۳۵ درصد و تولید البسه نساجی فردوس ۵۰ درصد کاهش یافته است. کرمانی افزود: روزانه ظرفیت تولید ده تن نخ را در این واحد داریم، اما در حال حاضر کمتر از این میزان تولید می‌کنیم.

تسهیلات اشتغالزایی بهزیستی خراسان جنوبی دو برابر شد

ایرنا- مدیرکل بهزیستی استان خراسان جنوبی از دو برابر شدن تسهیلات اشتغالزایی بهزیستی در سال جاری خبر داد و گفت: سال گذشته تسیهلات اشتغال این اداره کل در استان ۳۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود که در سال ۱۴۰۰ به ۴۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان رسیده است.عرب نژاد افزود: تعهد اشتغال بهزیستی خراسان جنوبی از محل تسهیلات، مشوق‌های بیمه‌ای و سایر روش‌ها در سال گذشته ۸۴۸ نفر بود و در سال جاری ۸۹۹ نفر است. وی بیان کرد: در مجموع ۱۲۱ هزار و ۷۲۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم از اداره کل بهزیستی استان خراسان جنوبی خدمات دریافت می‌کنند. مدیرکل بهزیستی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: این خدمات در قالب انواع مشاوره‌ها از جمله مشاوره ژنتیک، مشاوره‌های خانوادگی، ازدواج، تحصیلی، دوره‌های آموزشی، غربالگری شنوایی و بینایی و غیره است. وی گفت: در حال حاضر ۲۳ هزار و ۵۳۹ مددجو در حوزه توانبخشی و ۹ هزار و ۹۸۹ مددجو در حوزه اجتماعی زیر پوشش این نهاد هستند که خدمات دریافت می‌کنند. عرب نژاد به خدمات حوزه مسکن اشاره کرد و افزود: در حوزه مسکن ۷۰۷ مسکن برای جامعه هدف از جمله افراد دارای معلولیت و زنان خودسرپرست در حال ساخت است که از این تعداد ۷۹ خانواده دو معلولی در مناطق شهری داشتیم و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبارات بهزیستی برای کمک بلاعوض پیش‌بینی کرده است. وی افزود: علاوه بر این مبالغ بلاعوض، ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات شامل این خانواده‌ها می‌شود که از طریق معرفی بنیاد مسکن به بانک‌های عامل طرف قرارداد با آنها پرداخت خواهد شد. مدیرکل بهزیستی استان خراسان جنوبی گفت: همچنین ۷۳ خانواده دو معلولی در مناطق روستایی داشتیم که ۸۵ میلیون تومان به صورت بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است. وی با اشاره به خدمات ارائه شده به خانوارهای تک معلولی گفت: ۲۰۵ خانواده تک معمولی در استان داریم که در این بخش هم ۵۰ میلیون تومان بلاعوض و ۵۰ میلیون تسهیلات و تک معلولی شهری و ایتام نیز ۱۵ خانواده هستند که ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان‌قیمت اعطا می‌شود.

واگذاری ۲۲۶۱قطعه زمین به روستائیان خراسان جنوبی

صداوسیما- در سال جاری ۲هزار و ۲۶۱قطعه زمین در مناطق روستایی خراسان جنوبی به مقاضیان واجد شرایط واگذار شد. مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: در این رابطه از آغاز امسال ۳۲۸هکتار اراضی دولتی در مناطق روستایی تملک شده است. وی با بیان اینکه اراضی تملک شده به متقاضیان واجد شرایط واگذار می‌شود افزود:این زمین‌ها در قطعات ۱۷۰تا۴۵۰ متری به متقاضیان ساکن در روستا‌ها واگذار شد. آسمانی مقدم گفت: در راستای طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی به متقاضیان ۱۰۰میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت ۲۰ساله پرداخت می‌شود. مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: پارسال نیز ۲۹۵هکتار زمین تملک شد که هزار و ۱۵۰قطعه زمین به متقاضیان واگذار شد. وی گفت: روستا‌های اطراف بیرجند از جمله دستگرد، چهکند، حاجی آباد و سایر روستا‌ها زمین واگذار نمی‌ شود و در این روستا‌ها واحد‌های مسکونی به صورت ساخته شده به متقاضیان واگذار می‌شود.

شناسایی ۳۶۷بیمار مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۳۷۷آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۱۳۳بیمار جدید شامل ۴۷بستری و ۸۶مورد سرپایی شناسایی شدند؛ همچنین هزار و ۹۱تست سریع در استان انجام شد که منجر به شناسایی ۲۳۴بیمار کرونایی شد. مهدی زاده افزود: با ثبت ۵مورد فوت جدید در شبانه گذشته تعداد قربانیان کرونا در خراسان جنوبی به هزار و ۶۸نفر افزایش یافت.

موارد بستری بیماران کرونایی در استان کاهش یافت

ایرنا – دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونای خراسان جنوبی گفت: با توجه به بررسی آمار بستری کرونا مثبت از اول شهریور ماه جاری تاکنون موارد بستری در بیمارستان‌های استان ۱۴ درصد کاهش داشته که بیانگر عبور از قله خیز پنجم است. شریف‌زاده افزود: بالاترین موارد بستری بیماران با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی مربوط به اول شهریور با ۴۹۱ مورد بستری بوده که هشتم شهریور به ۴۲۹ بیمار بستری در بیمارستان‌ها رسیده و ۱۴ درصد کاهش داشته است.وی گفت: در سه روز اخیر روند موارد کرونا مثبت و بستری همچنان ثابت رو به کاهش بوده که شاهد کاهش موارد بستری نسبت به اوج موج پنجم کرونا در اول شهریور ماه هستیم.دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یکی از دلایل اصلی این کاهش را افزایش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی ذکر کرد و افزود: خوشبختانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خراسان جنوبی نسبت به میانگین کشوری بهتر است اما بهترین شرایط رعایت بالای ۸۵ درصد است که امیدواریم با توجه ویژه مردم این مهم در استان محقق شود.وی گفت: افزایش دوباره موارد بیماری به میزان رعایت مردم بستگی دارد، برای مثال اگر در آئین‌های اول ماه محرم رعایت ۸۵ درصدی دستورالعمل‌ها اتفاق افتاده باشد در روزهای آینده شاهد افزایش موارد ابتلا و بستری نخواهیم بود و این روند همچنان کاهشی است.شریف‌زاده ادامه داد: واکسیناسیون در استان با قدرت انجام می‌شود و تاکنون ۳۵.۵ درصد جمعیت هدف بالای ۱۸ سال استان دوز اول و ۱۷.۱ درصد دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. وی درباره رنگبندی شهرستان خوسف و اینکه بیماران این شهرستان به دلیل نبود بیمارستان جزو آمار شهرستان بیرجند ثبت می‌شوند؟ توضیح داد: رنگ‌بندی در خوسف صحیح است و اگرچه به دلیل نبود بیمارستان در این شهرستان بیماران در بیرجند پذیرش می‌شوند اما ثبت بیمار براساس شهرستان محل سکونت اتفاق می‌افتد. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا، دستورالعملی از سوی وزارت بهداشت نیامده، اما اگر این دستورالعمل ابلاغ شود، اولویت با پرسنل درمان است.

کمبود ۲۰درصدی پرستار در خراسان جنوبی

دیروز همچنین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز از کمبود پرستادر در خراسان جنوبی سخن گفت و ادامه داد: در استاندارد کشور به ازای هر تخت، ۲.۲پرستار در نظر گرفته شده که این میزان در خراسان جنوبی ۱.۸ است. احمدی افزود: این موضوع باعث شده بسیاری از پرستاران مجبور به اضافه کار شوند و بروز کرونا و نیاز بیشتر بیماران به مراقبت، بر این مشکل افزوده است.

انتقاد نماینده مجلس در خصوص روند طولانی ساخت بیمارستان خوسف

صداوسیما- نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس از طولانی شدن روند ساخت بیمارستان خوسف انتقاد کرد.خسروی گفت: ۱۰ سال است از آغاز احداث این بیمارستان می‌گذرد، اما همچنان خاک می‌خورد و علوم پزشکی و فرمانداری باید پیگیری کنند تا هرچه زودتر پروژه به سرانجام برسد. وی با اشاره به اینکه نماینده در واقع رابط بین مردم و مسئولان است، افزود: پیگیری‌های زیادی برای تامین بودجه بیمارستان خوسف شده، اما به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیمارستان مشکل اعتبار ندارد بلکه مشکل آن پیمانکار است. نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس تاکید کرد: فرماندار شهرستان، پیمانکار و علوم پزشکی را مکلف کنند تا ساخت این بیمارستان زودتر به اتمام برسد. آقای خسروی اسفزار با اشاره به اینکه اعتباری در بودجه امسال مجلس در اختیار نماینده گذاشته شد که ۱۵ میلیارد تومان است و فقط باید در پروژه‌هایی که ردیف ملی دارند هزینه شود، گفت: راه و شهرسازی و دانشگاه علوم پزشکی دو دستگاهی هستند که ردیف ملی دارند و از این طریق مبلغ دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای بخش درمان و یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان به بخش بنیاد مسکن خوسف اختصاص یافته است.

۵۹ مخزن آب برای روستاهای خراسان جنوبی تامین می‌شود

ایرنا – ۵۹ مخزن ثابت تامین آب با امضای تفاهم‌نامه بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی برای روستاهای این استان تامین می‌شود. این تفاهم‌نامه روز سه‌شنبه بین مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی به امضا رسید. مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی در این نشست گفت: در پویش احسان زندگی به منظور تامین و تعویض تانکرهای ثابت ۴۲ روستای استان، ۵۹ مخزن ثابت تامین آب (پنج و ۱۰ هزار لیتری) با اعتبار ۶۰۰ میلیون ریال خریدار می‌شود و در دو ماه آینده توسط شرکت آب و فاضلاب در روستاهای محروم نصب خواهد شد. سید مجتبی موسوی افزود: از این مقدار اعتبار، چهار میلیارد ریال توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و دو میلیارد ریال توسط شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی تامین می‌شود.

زمینه مراودات تجاری در بازارچه مرزی دوکوهانه فراهم می‌شود

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده بازارچه مرزی دوکوهانه در شهرستان نهبندان تا پایان شهریور بازگشایی و امکان مراودات تجاری در مرز مشترک با افغانستان فراهم می‌شود. نخعی افزود: بازارچه مرزی دوکوهانه هنوز بازگشایی نشده اما بیشتر هماهنگی‌ها انجام شده و طبق پیش‌بینی‌های استاندار حداکثر تا پایان شهریور ماه جاری، باقی هماهنگی‌های داخل کشور انجام می‌شود و شاهد بازگشایی بازارچه معبر دوکوهانه خواهیم بود. وی اظهار داشت: در روزهای آینده این امکان به طور کامل فراهم خواهد شد تا تجار بتوانند از معبر مرزی دوکوهانه برای مراودات تجاری خود استفاده کنند.

شناسایی سه قلاده پوزپلنگ در نایبندان

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال سه قلاده یوزپلنگ نر در منطقه حفاظت شده نایبندان طبس شناسایی شد و با توجه به اینکه خانواده‌ای از این حیوان نداریم، امید چندانی هم به نجات این جانور نیست. اکبری درخصوص رصد یوزپلنگ و سایر گونه‌های جانوری در منطقه نایبندان اظهار داشت: همه این مشاهدات به صورت مستقیم و نه با دوربین بوده است. وی کمبود اعتبار را مهمترین مشکل پیش روی محیط‌بانان برای حفاظت از یوزپلنگ ذکر کرد و گفت: اکنون با توجه به گستردگی منطقه نایبندان به حدود ۵۰ دوربین تِله‌ای نیاز داریم تا اطلاعات جانور و طعمه او را بدهد و نصب این دوربین‌ها ۷۵ میلیون تومان اعتبار می‌خواهد.

آژیر کمبود خودروی نجات و آمبولانس در خراسان جنوبی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت:وجود یک خودروی نجات و آمبولانس در هر پایگاه هلال احمر یکی از مهم‌ترین نیاز‌ها برای بهبود خدمت رسانی به آسیب دیدگان است. رضایی افزود: کمبود خودروی نجات و آمبولانس در برخی پایگاه‌های امداد رسانی هلال احمر محسوس است و نبود این امکانات باعث ضعف در خدمت رسانی می‌شود. او گفت: در حال حاضر به طور کلی کمبود ۱۲ خودرو در پایگاه‌ها احساس می‌شود که این ۱۲ مورد شامل کمبود ۸ خودروی نجات و ۴ دستگاه آمبولانس می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند در گزارشی که در شورای گفتگوی بخش

بیشتر

اصغری- حامد اکبرپور جانشین ستاد دیه استان اعلام نمود این مادر که بابت بدهی مالی

بیشتر

کاری- معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به دو اقدامات تحولی ویژه

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت