اخبار استانی

۱۱۸ میلیارد ریال سهام در بورس خراسان جنوبی معامله شد

مدیر بورس منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: مرداد امسال ۱۱ میلیون و ۳۲۷ هزار و ۳۳۷ سهم به ارزش ۱۱۸ میلیارد ریال در تالار بورس استان مورد داد و ستد قرار گرفت. هریوندی افزود: شاخص کل بورس مردادماه امسال بیش از ۲۰۴ هزار و ۲۴۲ واحد افزایش داشته است. وی با بیانکرد: از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه مجموع معاملات تالار بورس استان به ۷۰۹ میلیاردر ریال رسید.

لزوم پرهیز اعضای شورای شهر از حزب گرایی

فارس- نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس بر لزوم پرهیز از حزب گرایی و جناح گرایی توسط منتخبان مردم در شورای شهر بیرجند تاکید کرد و گفت: رکن سوم انقلاب «مردم» هستند که اگر نباشند بقیه نیز به اهداف خود نمی رسند. خسروی در دیدار با اعضای شورای شهر بیرجند با اشاره به اینکه مردم جزو ارکان اصلی انقلاب هستند، گفت: اگر آموزه‌های دینی و رهبری را از دیگر ارکان انقلاب عنوان کنیم و به رکن اصلی که مردم بوده توجه نشود دیگر ارکان نمی‌توانند به اهدافشان برسند. وی ادامه داد: متأسفانه به دلیل مشکلات فراوان درجه امید مردم پایین آمده که باید مسئولان هر کدام گوشه‌ای از کار را گرفته تا مشکلات مردم رفع شود. خسروی تصریح کرد: وجه مشترکی بین نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر وجود دارد و آن این بوده که همه ما منتخب مردم بوده و باید برای مردم کار کنیم. نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اخلاص باید مدنظر همه منتخبان مردم باشد، یادآور شد: یکی دیگر از مسائلی که باید مدنظر اعضای شورای شهر و تمام نمایندگان مردم قرار گیرد مراقبت دائمی است. خسروی افزود: همچنان که علما بیان کرده‌اند؛ اگر می‌خواهید در زندگی موفق شوید باید این ۴ اصل مهم «مشارطه، مراقبه، محاسبه و معاتبه» را سرلوحه کارها قرار دهید. وی اصلی و فرعی کردن مسائل را یکی از موضوعات با اهمیت برشمرد که باید مدنظر مسئولان و اعضای شورای شهر قرار گیرد و اضافه کرد: امام علی(ع) می‌فرمایند؛ از دلایل سقوط دولت‌ها ۸ مورد بوده و یکی از آن‌ها که مسائل اصلی را ضایع کرده گذاشتن تمام وقت برای حاشیه‌ها است.

بارش‌های پاییزی امسال، کمتر از نرمال

صداوسیما- رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی گفت: براساس پیش بینی‌های فصلی هواشناسی مهرماه امسال بارندگی قابل ذکر در استان نداریم و بارندگی در آبان و آذر نرمال و کمتر از نرمال خواهد بود. نخعی افزود: در این مدت بارش‌ها در مناطق جنوبی و غربی استان نرمال و در برخی مناطق مرکزی، شمال و شمال شرقی کمتر از نرمال پیش بینی می‌شود. وی با اشاره به اینکه میانگین نرمال بارش در فصل پاییز در استان ۱۹.۶ میلیمتر است گفت: بارش‌ها در پاییز امسال ۵تا۱۰ میلیمتر کمتر از نرمال خواهد بود. نخعی افزود: ماهیت اکثر بارش‌های فصل پاییز رگباری و همراه با رعد و برق است. رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی گفت: بر اساس رژیم بارشی حدود ۱۹درصد بارش‌های سال مربوط به پاییز، ۴۸درصد در زمستان، ۳۲درصد در بهار و یک درصد در تابستان است. نخعی افزود: به لحاظ دمایی هم ماه‌های مهر و آبان دمای نرمال و در آذر میانگین دمای اکثر مناطق استان ۰.۵ تا یک درجه و در برخی مناطق شرقی، یک تا ۲درجه افزایش دارد.

افزایش ۴۰درصدی صادرات کالا از خراسان جنوبی

ارزش کالا‌های صادراتی از خراسان جنوبی، در چهار ماه گذشته ۴۰درصد افزایش یافت.مدیرکل گمرکات استان گفت: در این مدت ۳۲۹میلیون و ۷۰۱هزار و ۱۴۴دلار کالا از استان صادر شد که ۵۸میلیون و ۲۰۰هزار و ۵۶۸دلار کالا‌های تولیدی استان و ۲۷۱میلیون و ۵۰۰هزار و ۵۷۶دلار کالا‌های اظهار شده از سایر گمرکات کشور بوده است.

بازگشایی۳ گذرگاه مرزی خراسان‌جنوبی تا پایان تابستان

خبرنگاران جوان- استاندار خراسان‌جنوبی گفت: تمام تلاشمان بر این است که تا پایان تابستان، هر ۳ گذرگاه مرزی غیرفعال استان بازگشایی شوند. ملانوری گفت: در طول ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک استان با کشور افغانستان، تعداد ۴ معبر مرزی داریم که در حال حاضر تنها گذرگاه ماهیرود، پایانه مسافربری و تجاری دارد و فعال است. او با تأکید بر اینکه ماهیرود، فعال‌ترین مرز در شرق کشور است، افزود: طی ۴ ماهه ابتدای امسال ۳۷۱ هزار تن کالا به ارزش ۴۸ میلیون دلار از این مرز صادر شده است. ملانوری با اشاره به اینکه این رقم به نسبت مدت مشابه پارسال ۳۶ درصد رشد داشته، عنوان کرد: طی این مدت در قالب ماده ۱۶ نیز ۴۷۷ هزار تن کالا به ارزش ۲۱۴ میلیون دلار از این مرز صادر شده است. استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بازارچه ماهیرود با وجود ناآرامی‌های کشور افغانستان، حتی یک روز هم تعطیل نشده است، مطرح کرد: تمام حوزه‌های امنیتی، انتظامی و دستگاه‌های اجرایی تلاششان بر این بوده که شرایط را به گونه‌ای فراهم کنند که مبادلات تجاری در این مرز، بی‌وقفه ادامه یابد. او عنوان کرد: گلورده، یزدان و دوکوهانه، چند سال است که به علت عدم موافقت افغانستان غیر فعال شده و ما در تلاشیم که این گذرگاه‌ها هم باز شوند. ملانوری فعال شدن بازارچه‌های مرزی را کمک به اقتصاد، ارتزاق و اشتغال منطقه دانست و گفت: به جهت اهمیت موضوع در هر سطحی در داخل کشور و در افغانستان برای بازگشایی این گذر‌گاه ها تلاش شد. استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: زیرساخت‌ها در هر سه گذرگاه آماده است و نواقصی که وجود دارد در حال رفع شدن است و تلاش بر این است که هر ۳ معبر تا پایان تابستان بازگشایی شوند.

هشت پروژه آب و فاضلاب در بیرجند به بهره‌برداری رسید

ایرنا- هشت پروژه امور آب و فاضلاب شهرستان بیرجند با اعتبار ۲۶۵ میلیارد و ۸۷۵ میلیون ریال در آخرین روز هفته دولت با حضور جمعی از مسئولان استان در این شهرستان به بهره‌برداری رسید. مخزن دو هزار متر مکعبی شمال شهر بیرجند به نمایندگی از این هشت پروژه روز دوشنبه با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بیرجند و جمعی از مدیران اجرایی افتتاح شد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی در این آیین گفت: هدف اصلی ما در اجرای این پروژه‌ جریان آب پایدار در استان است. حسین امامی ادامه داد: در یک سال گذشته اقدامات خوبی انجام شد و ۳۸ روستا را آبرسانی کردیم که تلاش می‌کنیم تا روز ملی روستا و عشایر ۱۵ روستای دیگر از شبکه پایدار آب شرب بهره‌مند شوند. وی گفت: اصلاح، بازسازی و تامین آب شبکه‌ها در اولویت است و با افزایش اعتبارات آبرسانی روستایی به ۶۰۰ میلیارد تومان به غیر از سه روستا در شهرستان بیرجند برای بقیه روستاها تفاهم‌نامه بسته شده که طبق برنامه‌ امسال ۵۰ روستا و مابقی سال آینده آبرسانی می‌شود. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی کاهش هدررفت آب را از مهمترین برنامه‌های این شرکت عنوان کرد و افزود: هدررفت آب در خراسان جنوبی ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشور است که امیدواریم با تلاش همه‌جانبه به استاندارد کشوری دست یابیم. وی اظهار داشت: در زمینه رفع هدررفت آب ۵۰ میلیارد تومان قرارداد بسته‌ایم و مقدار زیادی از تجهیزات خریداری شده که امیدواریم با اعتبارات قابل توجه تحولی در زمینه آب و فاضلاب استان ایجاد شود.

شناسایی ۳۶۳ بیمار کرونایی جدید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۳۴۱ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۱۱۸ بیمار جدید شامل ۳۷ بستری و ۸۱ مورد سرپایی شناسایی شدند. مهدی زاده افزود: همچنین از هزار و ۱۷۲ تست سریع کرونا ۲۴۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد. وی ادامه داد : ۳ مورد فوت جدید در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی ثبت شد و فوتی‌های ناشی کرونا به هزار و ۶۳ نفر رسید.

۸۳ میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی شهرستان بیرجند

فرماندار بیرجند گفت: ۹۹ پروژه همزمان با هفته دولت در این شهرستان به بهره‌برداری رسید که اعتبار مورد نیاز آنها ۸۳ میلیارد تومان بوده است. ناصری افزود: در این مدت (دوم تا هشتم شهریور) ۱۳۶ پروژه با اعتبار ۱۱۸ میلیارد تومان در این شهرستان افتتاح یا کلنگ‌زنی شد. وی گفت: از این تعداد عملیات اجرایی ۳۷ پروژه آغاز شد که مهمترین آن در بخش ارتباطی بوده است. فرماندار بیرجند بیان کرد: ۱۴ طرح هم در حوزه دهیاری‌ها و روستاها اجرا شده که ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای آنها هزینه شده است.

مبتلایان به کرونا ۴ تا ۶ هفته بعد از بهبودی می‌توانند واکسن تزریق کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: افرادی که کرونا گرفتند، چهار تا شش هفته بعد از بهبودی برای واکسیناسیون می‌توانند اقدام کنند. دهقانی افزود: افرادی که به کرونا مبتلا شده‌اند، در صورتی که ریه آنها درگیر نشده باشد، چهار هفته و افرادی که در دوران بیماری دچار درگیری ریوی شدند تا شش هفته پس از بهبودی می‌توانند واکسن کرونا دریافت کنند.

خراسان جنوبی در رده اول استان های غبار خیز کشور

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بر اساس مطالعات انجام شده، خراسان جنوبی در رده اول استان های غبار خیز کشور می باشد افزود: عوامل طبیعی از جمله خشکسالی های دو دهه اخیر از مهمترین علت تشدید پدیده گرد و غبار در استان بوده که منجر به کاهش شدید ریزش های جوی ، کاهش واز بین رفتن پوشش گیاهی طبیعی، کاهش رطوبت سطحی خاک، خشکی شدید اراضی کشاورزی شده است. وی کمبود رطوبت هوای استان به دلیل دوری از دریای آزاد ، بالا بودن دمای هوا به ویژه در فصل گرم، بالابودن سرعت بادهای فرساینده نسبت به سرعت آستانه فرسایش بادی خاک ، متاثر بودن استان از وزش بادهای ۱۲۰ روزه را از دیگر عوامل طبیعی موثر در وقوع پدیده گرد و غبار در استان عنوان کرد.

کرونا باعث کاهش سن مددجویان در خراسان جنوبی شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: شیوع کرونا باعث پایین آمدن سن مراجعه‌کنندگان به کمیته امداد برای دریافت خدمات و مستمری شده ولی سیاست این نهاد حمایت برای توانمندسازی مددجویان است.سلم‌آبادی اظهار داشت: مستمری کمیته امداد ویژه افراد از کارافتاده و ناتوان است لذا جوانانی که زیر پوشش این نهاد قرار می‌گیرند باید در بازه زمانی کوتاه آماده ایجاد شغل و توانمندشدن باشند.وی افزود: یکی از برنامه‌هایی که به طور جدی دنبال می‌شود ترغیب افراد به استفاده از تسهیلات اشتغال است و چنانچه شخص توانایی انجام کاری را داشته باشد و پس از گذشت ۶ ماه از این فرصت استنکاف کند از پوشش خدمات امداد خارج خواهد شد.

پدافند هوایی در اوج اقتدار و آسمان ایران اسلامی در اوج امنیت

نیرو‌های پدافند ۲۴ ساعته نه تنها آسمان ایران، بلکه صد‌ها کیلومتر آنسوی مرز‌های ایران را رصد می‌کنند و اجازه کوچکترین حرکتی را به دشمنان نمی‌دهند. فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق قائم آل محمد گفت : امروز با تلاش نیرو‌های پدافند هوایی آسمان ایران در امنیت کامل است. امیر پرویز با اشاره به اینکه بنا بر اعلام سازمان‌های بین المللی آسمان ایران، امن‌ترین آسمان غرب آسیا است افزود : امروز ایران اسلامی در یک منطقه نا امن، جزیره‌ای امن است و دشمنان ما حتی جرات کوچکترین حرکتی را علیه جمهوری اسلامی ایران ندارند و اگر هم اینچنین اشتباهی کنند با پاسخ کوبنده نیرو‌های مسلح و بخصوص پدافند همراه خواهد شد.

واکسینه شدن ۷۵ درصد از کارکنان شهرداری بیرجند

۷۵ درصد کارکنان خدمات شهری شهرداری بیرجند در برابر بیماری کرونا واکسینه شدند. محمدزاده معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند گفت: ۱۸۰ نفر از کارکنان خدمات شهری شهرداری بیرجند برای دریافت واکسن به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند معرفی شده اند. وی افزود: از این تعداد ۱۰۳ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۳۳ نفر نیز هر دو دوز را دریافت کرده اند. محمدزاده عنوان کرد: ۲۷ نفر نیز به دلیل ابتلا به کرونا یا داشتن علائم هنوز واکسینه نشده اند و ۱۷ نفر هم تمایلی به دریافت واکسن ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – “اینُو نُونُون نَعنَیِی نَنِی اینُونِه”، سخت است خواندنش اما آنها که این چند

بیشتر

امین جم – فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

آدینه – نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: قصور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت