اخبار استانی

افزایش باد شدید در خراسان جنوبی

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی تا اوایل هفته اینده افزایش وزش باد شدید و وقوع طوفان گردوخاک در نیمه شرقی استان پیش بینی کرد. زارعی گفت: براساس خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی تحت تاثیر باد‌های ۱۲۰ روزه تا اوایل هفته آینده در منطقه افزایش باد شدید در برخی ساعات سبب کاهش میزان دید افقی و کاهش کیفیت هوا به ویژه در نیمه شرقی استان خواهد شد.

کاهش ۱۱ درصدی وقوع جرائم سایبری در خراسان جنوبی

صداوسیما- وقوع جرائم سایبری در خراسان جنوبی از ابتدای سال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد کاهش یافت. رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان گفت: بیشترین جرائم سایبری خراسان جنوبی در زمینه کلاهبرداری های رایانه ای، برداشت های اینترنتی غیر مجاز، مزاحمت اینترنتی، تهدید، هتک حیثیت، نشر اکاذیب و سامانه‌های رایانه‌ای است. محمدپور با اشاره به این که ۷۰ درصد جرایم سایبری مربوط به جرایم مالی است، افزود:کلاهبرداری از طریق کانال ها، صفحات جعلی فروش کالا و همچنین با ایجاد صفحات جعلی منتسب به شخصیت‌های مهم و کلاهبرداری از دنبال کننده‌های آن‌ها از رایج ترین روش های کلاهبرداری در فضای مجازی است. وی با بیان این که میزان کل وقوع جرایم سایبری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد کاهش داشته است، افزود: کلاهبرداری های رایانه ای نیز نسبت به سال قبل ۹ درصد کاهش یافته که علت آن بالا رفتن سطح آگاهی مردم از طریق هشدار های سایبری پلیس فتا و رسانه ها، با رصد شبانه روزی کارشناسان پلیس فتا و اجرای رمز دوم یکبار مصرف است.

افزایش ۳۹ درصدی پرداخت زکات در خراسان جنوبی

پرداخت زکات در خراسان جنوبی در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۹ درصد افزایش یافت.معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان گفت: مردم، کشاورزان و دامداران خراسان جنوبی در ۴ ماه گذشته، ۴ میلیارد و ۴۷۱ میلیون تومان زکوات شامل زکات واجب، زکات مستحبی، فطریه، کفاره ورد مظالم درسطح استان پرداخت کردند. رفیعی افزود: بیشترین زکوات جمع آوری شده در این مدت مربوط به فطریه وکفارات به میزان ۳میلیارد و۲۳۷ میلیون تومان بوده است.

افزایش قربانیان کرونا درخراسان جنوبی به ۱۰۵۱ نفر

با ثبت یک مورد فوت جدید ناشی از بیماری کرونا در شبانه روزگذشته مجموع فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی به هزار و ۵۱ نفر افزایش یافت. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۵۳۱ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۱۹۱ بیمار جدید شناسایی شدند و هزار و ۱۳۳ تست سریع نیز در استان انجام شد که منجر به شناسایی ۲۶۴ بیمار کرونایی شد.

تجلیل از ۱۵ دستگاه اجرایی برتر در خراسان جنوبی

ایرنا- ۱۵ دستگاه اجرایی برتر در خراسان جنوبی براساس نتایج ارزیابی عملکرد سال ۹۹ در سومین روز هفته دولت با حضور استاندار معرفی و تجلیل شدند. رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: با توجه به اصل ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، هیئت وزیران آیین‌نامه ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور را تصویب کرد. .پور عیسی ادامه داد : در ارزیابی عملکرد سال ۱۳۹۹ دستگاه‌های اجرایی استان ۵۱ دستگاه مشارکت داشتند که ۱۰ دستگاه براساس مفاد بخشنامه جشنواره شهید رجایی مورد تقدیر قرار گرفتند. وی افزود: همچنین از پنج دستگاه اجرایی برتر که در راستای اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده‌اند به مناسبت هفته دولت تقدیر به عمل آمد. براساس ارزیابی‌های صورت گرفته، شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با کسب بالاترین امتیاز در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی در استان رتبه اول همچنین بالاترین امتیاز را در گروه زیربنایی ‌و توسعه زیرساخت کسب کرده است. اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به جهت کسب رتبه برتر در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی همچنین بالاترین امتیاز در گروه عمومی و قضایی و اداره کل امور اقتصادی و دارایی به جهت کسب رتبه برتر در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی تجلیل شدند. اداره کل جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه‌ای نیز با توجه به کسب بالاترین امتیاز در شاخص‌های عمومی به عنوان دستگاه‌های برتر معرفی شدند. در این مراسم از اداره کل امور مالیاتی به جهت کسب بالاترین امتیاز در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی در گروه تولیدی و خدماتی، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برای کسب بالاترین امتیاز در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی در گروه سلامت و رفاه اجتماعی، اداره کل آموزش و پرورش به جهت کسب بالاترین امتیاز در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی در گروه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و دو مجموعه اداره کل راه و ‌شهرسازی و شرکت گاز به عنوان دستگاه برتر درخصوص محورهای برنامه‌های اصلاح نظام اداری یا اقدامات برجسته تخصصی دستگاه تقدیر شد. در ادامه پنج دستگاه اداره کل اطلاعات، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی (ره) هم به عنوان دستگاه‌های برتر هفته دولت امسال معرفی و تجلیل شدند.

براساس عدالت و به نفع مردم حرکت کنید

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: ثروت نباید در دست عده‌ای بی‌درد قرار بگیرد و دولت جدید براساس عدالت به نفع مردم حرکت خواهد کرد. حجت الاسلام عبادی افزود: طی چند سال اخیر هر دولتی با یک سلیقه متفاوت به روی کارآمد و باعث شد تا درجا بزنیم اما به برکت انقلاب اسلامی اکنون یک دولت جوان، متحرک و پویا و انقلابی به روی کار آمده است.

۱۲ طرح هادی در خراسان جنوبی آماده بهره‌برداری است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: همزمان با هفته دولت امسال ۱۲ طرح هادی روستایی در شهرستان‌های مختلف خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد. آسمانی‌مقدم افزود: بیش از ۹ میلیارد و ۷۴۶ میلیون تومان اعتبار برای اجرای این طرح‌ها در شهرستان‌های سربیشه، خوسف، قاینات، نهبندان، درمیان و زیرکوه هزینه شده است. وی با بیان اینکه اعتبار این طرح از محل منابع ملی، استانی و داخلی تامین شده است اظهار داشت: دهیاری‌ها و کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی نیز در اتمام آن مشارکت داشته‌اند.

قانون، محور امر به معروف و نهی از منکر

فرمانده سپاه انصارالرضای استان محور امر به معروف و نهی از منکر را قانون دانست. سردار قاسمی دبیر ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر استان در اولین جلسه مطالبه گری و پرسشگری با حضور جوانان انقلابی و مطالبه گر از جوانان خواست برای جایگاه امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنند. وی افزود: پیشنهادات و مشکلاتی که در این جلسه مطرح شد بخشی در ستاد امر به معروف باید پیگیری و برخی از آن‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی باید حل شود. وی گفت: بیشترین دغدغه جوانان، مشارکت آنان در تصمیم گیری‌ها و انجام کار فرهنگی و پاسخ گویی مسئولان به مطالبه گر‌ها بود.

۳۶۰ شغل در بخش صنعت و معدن خراسان جنوبی ایجاد شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: با افتتاح طرح‌های صنعتی و معدنی این استان در هفته دولت زمینه اشتغال ۳۶۰ نفر به صورت مستقیم فراهم شد و ۳۸ روستا نیز از مزایای آن برخوردار می‌شوند. جرجانی افزود: همزمان با هفته دولت امسال ۱۱ طرح صنعتی و معدنی با هزینه‌کرد ۶ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال در استان خراسان جنوبی افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود. وی گفت: از مجموع این پروژه‌ها در شهرستان‌های خوسف، طبس، سربیشه و نهبندان ۹ طرح قابل افتتاح و ۲ طرح کلنگ‌زنی است.

معرفی ۴۰ طرح سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۴۰ طرح اولویت‌دار سرمایه‌گذاری در ۱۰۴ منطقه یا مکان در بخش کشاورزی استان شناسایی و معرفی شده است. قوسی ادامه داد: از مجموع این طرح‌ها تاکنون برای ۱۱ طرح سرمایه‌گذار مشخص شده و هیچ گونه محدودیت یا مشکلی به جز تخصیص تسهیلات برای اجرا نداریم. او افزود: از این تعداد تاکنون هفت طرح متناسب با اعتباری که به استان ابلاغ شده است، برای دریافت تسهیلات در سامانه سیتا ثبت‌نام کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت