اخبار استانی

۷ شهریور آخرین مهلت ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی

احسانی مهر مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: ۳۱ تیرماه آخرین آخرین مهلت ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری است، اما به استناد مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی تمدید شده است و قطعا روز یکشنبه ۷ شهریورماه سال جاری، آخرین مهلت خواهد بود.

علائم کووید طولانی مدت چیست؟

ایسنا- رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند گفت: اطلاعات از مدت زمان ماندگاری شرایط کرونایی پس از ابتلا هنوز کاملاً مشخص نیست؛ بعضی از بررسی‌ها نشان داد که این بیماری می‌تواند سه ماه طول بکشد و بعضی تا شش الی ۹ ماه نیز گزارش شده است.مسعود ضیایی اظهار کرد: اگر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا و درمان شده‌اید، اما هنوز برخی از علائم را دارید ممکن است بیماری داشته باشید که بیماری پس از کووید ۱۹ نامیده می‌شود که گاهی اوقات این بیماری با عنوان کووید طولانی مدت نیز گفته می‌شود.وی افزود: بعضی از رایج‌ترین علائم بیماری بعد از کووید ۱۹ یا همان کووید طولانی شامل تنگی نفس، خستگی، اختلال در عملکرد شناختی که مردم آن را اختلال در تمرکز حافظه نیز می‌گویند، است؛ این سه مورد رایج‌ترین علائم هستند با این حال بیش از ۲۰۰ علائم وجود دارد که اواسط بیماری‌های مختلف گزارش شده است.وی ادامه داد: لیست علائم طولانی است؛ بنابراین علائم دیگری که بیماران یا افراد ممکن است تجربه کنند، مانند درد قفسه سینه، اختلال در صحبت کردن، اظطراب یا افسردگی، تب، از دست دادن حس بویایی و چشایی که این لیست بسیار طولانی است، اما سه موردی که اول بیان شد موارد اصلی هستند.ضیایی افزود: اطلاعات از مدت زمان ماندگاری این شرایط هنوز کاملاً مشخص نیست؛ بعضی از بررسی‌ها نشان داد که این بیماری می‌تواند سه ماه طول بکشد و بعضی تا شش الی ۹ ماه نیز گزارش شده است، اما همانطور که می‌دانید حدود یک سال و نیم است که درگیر این همه گیری هستیم و نیاز است تا بررسی‌ها و مطالعات بیشتری انجام شود تا بیمارانی را که به این بیماری بعد از کووید ۱۹ مبتلا شدند را به مدت طولانی تر دنبال کنیم.رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و فوکال پویینت علمی مراقبت و مدیریت بیماری‌های عفونی تصریح کرد: هر فردی که به بیماری پس از کووید ۱۹ مبتلا می شود باید دنبال دریافت مراقبت‌های لازم باشد که توسط ارائه دهنده مراقبت‌های اولیه ارائه می‌شود.ضیایی اظهار کرد: همچنین متخصصان توانبخشی مرتبط و در کارهای اجتماعی، روانشناس اجتماعی و متخصصان بهداشت روانی می‌توانند کمک کننده باشند؛ اینها مراقب‌ هایی است که افراد مبتلا به بیماری پس از کرونا باید دریافت کنند.وی با بیان اینکه محققان در حال کسب اطلاعات بیشتر در مورد علت مکانیزم واقعی بیماری هستند، تصریح کرد: در مورد واکسن کرونا، کاملا واضح است که برای جلوگیری از عفونت ویروس، پیشگیری و بهترین راه برای جلوگیری از بیماری و ایجاد بیماری‌های پس از کرونا است.وی تصریح کرد: واکسن‌های تایید شده موجود از بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر جلوگیری می‌کنند؛ بنابراین همه کسانی که واجد شرایط هستند باید واکسن بزنند و البته که اقدامات پیشگیرانه بهداشتی مانند ماسک زدن، رعایت فاصله فیزیکی و شستن دست‌ها برای جلوگیری از کرونا بسیار حائز اهمیت است.

۶۸ پروژه هفته دولت در روستاهای شهرستان زیرکوه افتتاح می‌شود

ایرنا- فرماندار زیرکوه گفت: ۲۷ پروژه هفته دولت امسال در مناطق شهری و ۶۸ پروژه در مناطق روستایی این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد و بیش از ۳۰ هزار نفر از مزایای آنها برخوردار می‌شوند.عربشاهی در آیین افتتاح طرح‌های اولین روز هفته دولت در این شهرستان مرزی گفت: ۹۵ طرح عمرانی و خدماتی با اعتبار ۵۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به مناسبت هفته دولت در زیرکوه افتتاح می‌شود.عربشاهی افتتاح ۱۵ طرح کشاورزی، نگارخانه شهر حاجی‌آباد، افتتاح ۹۷ واحد مسکن روستایی، ۴۷ پروژه برق‌رسانی و منابع طبیعی، پنج طرح گاز رسانی، ۲ طرح بهداشتی، ۲ طرح راهداری و هشت طرح آبرسانی را از مهمترین طرح‌های افتتاحی این شهرستان ذکر کرد.وی اظهار داشت: همچنین به مناسبت هفته دولت عملیات اجرایی هفت طرح عمرانی با اعتبار ۷۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در شهرستان آغاز می‌شود.فرماندار زیرکوه افزود: عملیات اجرایی احداث کارخانه کنسانتره آهن با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار بخش خصوصی نیز به مناسبت هفته دولت در راستای انعقاد تفاهم‌نامه ستاد توسعه خاوران شهرستان اجرایی می‌شود.

نیمسال جدید دانشگاه ها حضوری یا مجازی؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با پوشش بالای واکسیناسیون دانشجویان امکان حضوری شدن دانشگاه ها وجود دارد.دهقانی گفت: با توجه به اینکه تاکنون کرونا در خراسان جنوبی به قله پیک پنجم نرسیده ، روند بیماری همچنان صعودی است.او با اشاره به اینکه واکسیناسیون اعضای هئیت علمی دانشگاه‌ها آغاز شده است افزود: دستورالعمل واکسیناسیون دانشجویان علوم پزشکی، آزاد اسلامی و سایر دانشگاه‌ها از ۱۵ شهریور ماه ابلاغ می‌شود.دهقانی فیروزآبادی اظهار کرد: با توجه به اینکه ۳ هفته آینده ترم جدید دانشگاه‌ها آغاز می‌شود، اما تاکنون ابلاغی در خصوص اینکه آموزش دانشگاه‌ها به چه صورت خواهد بود صادر نشده است.

داغ تلخ کرونا بر ۵ خانواده دیگر

در شبانه روز گذشته با ثبت ۵ فوتی جدید فوتی‌های ناشی از این بیماری به هزار و ۴۶ نفر رسید. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: دیروز ۵۳۰ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۲۰۳ بیمار جدید شناسایی شدند. مهدی زاده افزود: از این تعداد ۵۴ مورد از بیرجند ، ۳۴ مورد از طبس، ۱۳ مورد از سرایان ، ۲۳ مورد از قائنات، ۴ مورد از فرودس، ۱۶ مورد از نهبندان، ۱۱ مورد از سربیشه ، ۱۳ مورد از درمیان، ۲ مورد از بشرویه، ۳۲ مورد از زیرکوه و ۳ مورد از خوسف بودند.

استاندار خراسان جنوبی: بهره‌مندی از خدمات مطالبه‌ به‌حق مردم است

ایرنا- استاندار خراسان جنوبی گفت: بهره‌مندی مردم از آب، برق، گاز و سایر خدمات زیربنایی توقع اساسی و مطالبه‌ای به حق است که باید انجام شود. ملانوری در آیین افتتاح پروژه‌های هفته دولت در شهرستان بیرجند افزود: با توجه به اینکه یکی از شعارهای اصلی نظام مدیریتی ما و از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، توجه به رفاه و معیشت مردم است لذا این مطالبات و نیازها باید پاسخ گفته شود. ملانوری با اشاره به توسعه زیرساخت‌ها در استان تصریح کرذ: شرکت گاز استان به عنوان یکی از شرکت‌های برتر کشور، اقدامات بسیار مطلوبی در راستای گازرسانی به مناطق روستایی انجام داده که قابل تقدیر است. وی گفت: این اقدامات در حالی انجام شده که وسعت استان و پراکندگی جمعیت، هزینه‌های اجرای کار را خیلی سنگین کرده اما از آنجایی که هدف ارائه خدمت به مردم بوده، گازرسانی به روستاها با قدرت و قوت دنبال شده است. استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: این حق مردم است که از خدمات مطلوب بهره‌مند شوند و وظیفه ما هم این است.

راه‌اندازی قرارگاه آب برای رفع نیاز مناطق

وی به اقدامات شرکت آب و فاضلاب در استان اشاره کرد و گفت: امسال به بی‌سابقه‌ترین خشکسالی‌ها در ۵۰ سال گذشته مبتلا شدیم که خسارت‌های زیادی را به منابع آبی استان وارد کرد اما ابتدای سال با راه‌اندازی قرارگاه تامین آب به گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم که هیچ منطقه‌ای با مشکل کمبود آب مواجه نشود. استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۴۳۰ روستای استان در ابتدای فصل گرما به صورت سیار آبرسانی می‌شد افزود: تلاش بر این بود که با ایجاد شبکه‌های آبرسانی، حجم روستاهای در فهرست آبرسانی سیار کم شود. وی اظهار داشت: در همین زمینه حدود ۲ تا سه ماه قبل تعداد ۱۲ شبکه آب روستایی در استان به بهره‌برداری رسید و همان موقع اعلام شد که تا پایان تابستان در ۱۸ روستای دیگر هم شبکه اجرا می‌شود که این مهم در حال انجام است. ملانوری گفت: باید با جذب هرچه سریع‌تر ۲۰۰ میلیارد تومان اعتباری که به موضوع اجرای شبکه روستایی اختصاص یافته در تامین آب بهداشتی و سالم پایدار در روستا تلاش کنیم.استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پروژه‌های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: با عنایت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و پیگیری‌های استان، روند ورود تجهیزات مخابراتی و امکانات ارتباطی به استان شتاب گرفته که باید با سرعت بیشتری ادامه یابد. وی گفت: آحاد جامعه باید به اطلاعات و صنعت به روز حوزه ارتباطات، در لحظه دسترسی داشته باشند. ملانوری بیان کرد: با توجه به اینکه در عصر ارتباطات زندگی می‌کنیم، موضوع دسترسی به زیرساخت‌های ارتباطی در دوره حاضر اهمیت بسزایی دارد.
سطح برخورداری مردم از اینترنت و تلفن همراه کامل شود

وی به آمار ارائه شده اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان استناد کرد و گفت: این که اعلام شد از مجموع جمعیت استان در حوزه ارتباطات همراه اول ۱۰ درصد و در برخورداری از اینترنت ۱۷ درصد فاقد پوشش هستند، نُرم خوبی است اما عدد قابل توجهی است که باید کاهش یابد. ملانوری اقدامات اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت مخابرات را قابل تقدیر خواند و تاکید کرد: ما باید روند اجرای کار را شتاب بخشیم تا این رقم جبران شود و سطح برخورداری مردم از اینترنت و پوشش تلفن همراه کامل شود. وی با اشاره به گستردگی استان و پراکندگی جمعیت عنوان کرد: این دو موضوع سبب شده، ارائه خدمات برای دستگاه‌های اجرایی گران تمام شود اما وظیفه ما این است که همت کنیم تا خدمات به گوشه گوشه استان برسد. استاندار خراسان جنوبی هفته دولت را فرصتی برای حضور در مناطق مختلف دانست و گفت: در این هفته بعد از یک دوره کاری، اقدامات و برنامه‌های دستگاه‌ها به بهره‌برداری می‌رسد تا مردم از آنها منتفع شوند. همزمان با دومین روز هفته دولت با حضور استاندار خراسان جنوبی پروژه‌های ارتباطات، گازرسانی و آبرسانی در شهرستان بیرجند به بهره‌برداری رسید عملیات اجرایی چند طرح نیز آغاز شد.

گازرسانی به ۶ روستا و ۵ واحدتولیدی شهرستان بیرجند

گازرسانی به ۶ روستا، پنج واحد صنعتی و تولیدی و ۹ پروژه مسکن محرومان در دومین روز هفته دولت با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان بیرجند افتتاح شد.مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی روز چهارشنبه در آیین افتتاح پروژه‌های هفته دولت در شهرستان بیرجند گفت: برای این پروژه ۱۵ کیلومتر شبکه توزیع و ۸۷ علمک گاز اجرا شده که ۱۱۰ خانوار از مزایای آن برخوردار شدند. محمود هاشمی اعتبار هزینه شده برای گازرسانی به این روستاها را ۴۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: امروز به نمایندگی از ۶ روستا عملیات گازرسانی به روستای حسن آباد بیرجند افتتاح شد. وی با اشاره به افتتاح گازرسانی به پنج واحد صنعتی و تولیدی در بیرجند بیان کرد: برای این پروژه سه کیلومتر شبکه توزیع و پنج علمک نصب شده همچنین پنج میلیارد ریال اعتبار نیز هزینه شده است. مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی اظهار داشت: افتتاح گازرسانی به ۹ پروژه مسکن محرومین با اجرای چهار کیلومتر شبکه توزیع و نصب ۶۴ علمک گاز نیز از دیگر پروژه‌ها است. وی ادامه داد: برای این پروژه‌ها ۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و ۱۲۵ خانوار شهرستان بیرجند از مزایای گاز طبیعی برخوردار شدند. هاشمی عنوان کرد: در مجموع همزمان با هفته دولت امسال عملیات اجرایی گازرسانی به ۹ روستای شهرستان بیرجند با پیش بینی اعتبار ۵۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز آغاز می‌شود. وی افزود: برای اجرای این پروژه ۱۱ کیلومتر شبکه توزیع و ۱۱۷ علمک گاز نصب و ۱۶۳ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

هشدار نارنجی درباره وزش باد شدید در خراسان جنوبی

ایرنا – اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی روز چهارشنبه درباره وزش باد شدید تا خیلی شدید همراه با خیزش گرد و خاک در این استان از امروز تا اوایل هفته آینده هشدار سطح نارنجی (آمادگی) صادر کرد.رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: مطابق با الگوی نقشه‌های پیش‌یابی و فعالیت بادهای ۱۲۰ روزه با توجه به تقویت اختلاف فشاری در منطقه شرق کشور از اواخر وقت امروز (چهارشنبه) تا اوایل هفته آینده به تناوب وزش باد شدید تا خیلی شدید همراه با خیزش گرد و خاک، آسمان غبارآلود، کاهش کیفیت هوا و دید افقی قابل پیش‌بینی است. جواد نخعی افزود: این وضعیت به ویژه در نیمه شرقی استان باعث توفان گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی می‌شود.وی گفت: وزش باد شدید تا اوایل هفته آینده در استان ادامه خواهد داشت و در ادامه با وقوع توفان در مرز شرقی به ویژه شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، درمیان، حاجی‌آباد زیرکوه و جنوب خوسف، شاهد آسمانی غبارآلود خواهیم بود. رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه این روند احتمال بروز خسارت را در برخی شهرستان‌ها دارد تصریح کرد: بازدید و اطمینان از سازه‌ها، قرار دادن قیم برای نهال‌های جوان، در خانه ماندن گروه‌های حساس، پرهیز از سفرهای غیرضروری و آمادگی دستگاه‌های مرتبط با مدیریت بحران از مهمترین توصیه‌های هواشناسی است.

پنج سایت اینترنت پرسرعت در بیرجند به بهره‌برداری رسید

ایرنا – همزمان با دومین روز هفته دولت، پروژه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله پنج سایت اینترنت پرسرعت و ارتقای دو سایت همراه با فناوری نسل سه و چهار با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان بیرجند افتتاح شد. مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی روز چهارشنبه در این آیین که به صورت نمادین در روستای خراشاد بیرجند برگزار شد گفت: دو سایت تلفن همراه در روستاهای خراشاد و شاخن به فناوری نسل سه و چهار ارتقا یافتند. مصطفی بهی افزود: برای ارتقای پروژه سایت همراه اول روستای خراشاد به فناوری نسل چهارم ۱۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که ۳۰۰ خانوار از مزایای آن برخوردار می‌شوند. وی بیان کرد: برای مجموع پروژه‌های قابل افتتاح ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهرستان بیرجند ۱۶۹ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و با افتتاح این پروژه‌ها در هفته دولت سطح خدمات ارتباطی در ۱۹ روستای این شهرستان ارتقا می‌یابد. مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی اظهار داشت: پروژه نوسازی و توسعه تجهیزات یک باب مرکز مخابراتی این منطقه خراشاد نیز با هزینه‌ چهار میلیارد ریال امروز افتتاح شد. وی از راه‌اندازی ۲ باجه خدمات بانکی روستایی در روستاهای خراشاد و مرک خبر داد و گفت: برای این پروژه‌ها ۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. بهی عنوان کرد: پنج سایت جدید توسعه اینترنت پرسرعت همراه در روستاهای آویج، سرحد، جلال سفلی، عینید بالا و خوشینه علیا برای بهره‌مندی ۹ روستا به بهره‌برداری رسید.

مشکلی در واکسیناسیون کرونا وجود ندارد

دبیر ستاد دانشگاهی و کنترل کرونا در استان: مشکلی در واکسیناسیون کرونا درخراسان جنوبی وجود ندارد. شریف زاده افزود: دو روز گذشته دقایقی در برخی از مراکز واکسیناسیون با کمبود واکسن مواجه شدیم که از مراکز دیگر تامین و مشکل رفع شد. وی از تحویل محموله جدید خبر داد و افزود: این محموله شامل ۱۵ هزار دوز سینوفارم و ۲ هزار و ۵۰۰ دوز کووبرکت است که تحویل گرفته شده است. دبیر ستاد دانشگاهی و کنترل کرونا در استان گفت: افرادی که دیروز علی رغم دریافت نوبت، موفق به تزریق واکسن نشدند نیازی به نوبت گیری مجدد ندارند و می توانند به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

افزایش ظرفیت مراکز تست های سریع

همچنین مسئول جامعه بسیج پزشکی خراسان جنوبی از افزایش ظرفیت مراکز تست های سریع استان خبر داد . هیهات گفت: این افزایش ظرفیت با برقراری شیفت عصر در سه مرکز نظامی بهداشتی شهرستان بیرجند شامل بیمارستان بوعلی، درمانگاه های شهدا و امام سجاد (ع) ایجاد شد که از ۶ شهریور پذیرای همشهریان است. وی افزود: با ایجاد این شیفت ها، روزانه ۱۵۰ نفر به ظرفیت تست های تشخیص سریع کرونای این شهرستان اضافه می شود. هیهات همچنین از راه اندازی گروه تست سریع سیار در آینده نزدیک خبر داد.

ترویج قانون شکنی خطرناک‌ترین ابزار دشمن است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ترویج قانون شکنی را خطرناک‌ترین ابزار دشمن دانست.
نماینده ولی فقیه در استان در دیدار سردار فرشید فرمانده انتظامی استان گفت: جبهه دشمن در تلاش است با ترویج مواد مخدر ، مشروبات الکلی، دزدی، فحشا و منکر جامعه را بی قانون و در تنگنا قرار دهد که در مقابل باید طرحی ارائه داد تا بتوان در برابر دشمنی آن‌ها مقاومت کرد. حجت الاسلام عبادی افزود: امیدواریم با تغییرات در جبهه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و افزایش بصیرت مردم، عکس العمل مناسبی در برابر توطئه خطرناک دشمن فراهم آوریم.

برداشتن نقاب کیفیت از روی ۳ هزار ماسک بی کیفیت

بازرسان در بازرسی از واحد‌های صنفی سطح شهر بیرجند ۳ هزار ماسک غیر مجاز و فاقد کد irc را جمع آوری کردند. تهوری معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به جمع آوری ۳ هزار ماسک بی کیفیت در بیرجند گفت: برخی از ماسک‌ها فاقد لایه اصلی (ملت بلون) بوده که این نوع ماسک بر اساس اعلام معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی غیر مجاز و فاقد کارآمدی لازم است. وی افزود: در برخی بسته بندی‌ها و جعبه‌های ماسک کد پیگیری و بهداشتی درج شده بدون اعتبار است که این نوع از ماسک‌ها نیز جمع آوری می‌شوند و ملاک عرضه و فروش فقط کد irc است.

۶ هزار و ۵۰۰ اعمال قانون در اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا

۶ هزار و ۵۰۰ اعمال قانون در اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا انجام گرفته است.فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: رزمندگان پلیس در فرماندهی انتظامی استان با اقدامات شبانه‌روزی هشت تن انواع مواد مخدر را در مرداد امسال کشف و ضربات سنگینی بر پیکره سوداگران مرگ وارد کردند سردار ناصر فرشید به رسانه‌ها اعلام کرد: این کشفیات با دستگیری ۷۲۰ سوداگر مرگ همراه بود که به محاکم قضایی معرفی شدند. وی کشف ۱۵۳ میلیارد ریال کالای قاچاق و احتکار شده، ۴۴ هزار لیتر سوخت قاچاق، دستگیری ۳۱۱ سارق، دستگیری ۱۴۲ قاچاقچی کالا و ۶ هزار و ۵۰۰ اعمال قانون در اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا و تخلفات حادثه‌ساز را از دیگر اقدامات ماموران پلیس خراسان جنوبی در مرداد ماه عنوان کرد.

۶ باشگاه ورزشی متخلف در بیرجند پلمپ شد

ایرنا – رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بیرجند گفت: با نظارت مستمر بر ممنوعیت فعالیت باشگاه‌های ورزشی در وضعیت قرمز کرونا، ۱۱ باشگاه متخلف در این شهرستان شناسایی و از این تعداد تاکنون ۶ باشگاه با حکم قضایی پلمپ شده است. شیردل افزود: اعمال قانون سایر باشگاه‌های متخلف در بیرجند ادامه دارد. وی با بیان اینکه نظارت بر ممنوعیت فعالیت امکان ورزشی سرپوشیده به صورت مستمر در دست انجام است اظهار داشت: ابتدا به باشگاه‌هایی که با وجود ممنوعیت، فعالیت داشته باشند، تذکر داده می‌شود و در صورت توجه نکردن با دستور قضایی پلمپ می‌شوند. رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بیرجند با تاکید بر اینکه فعالیت ورزشی در اماکن سرپوشیده با وضعیت قرمز کرونایی ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود اضافه کرد: با شکل‌گیری موج پنجم کرونا و پیرو دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا بازرسی‌ها را تشدید کردیم.

کارمندانی که واکسن نزنند مرخصی استعلاجی ندارند

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی از اعلام آمادگی دستگاه قضا برای کمک به دولت مردان جدید خبر داد. حمیدی در شورای قضایی استان با اشاره به واکسیناسیون کارمندان دولت که مصوبه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا نیز هست، گفت: کارکنان دولت در همه‌ی دستگاه‌ها و ادارات موظف هستند واکسن دریافت کنند، اما اگر به هردلیلی این واکسن را دریافت نکنند و به کرونا مبتلا شوند از خدمات مرخصی استعلاجی بی بهره خواهند ماند. وی به تغییر و تحول قوه قضائیه و مستقر شدن کابینه‌ی جدید دولت اشاره کرد و افزود: دولت جدید آماده است تا برای کمک به مردم تمام توان خود را به کار گیرد که در این راستا دولت مردانی که در استان مستقر خواهند شد در بحث اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سایر می‌توانند بر کمک‌های مجموعه قضایی استان حساب کنند.

رهایی جوان اعدامی از چوبه دار در سربیشه

با رضایت اولیای دم ، جوان محکوم به اجرای قصاص در شهرستان سربیشه از چوبه دار رهایی یافت. نزاع بین دو جوان در شهر سربیشه در سال ۹۶ منجر به قتل یکی از آن‌ها شده و جوان دیگر نیز به قصاص محکوم شده بود. پس از پیگیری‌های فراوان شعبه حل اختلاف شهرستان سربیشه، شورای حل اختلاف زندان و وساطت بزرگان ایل بهلول صبح روز گذشته اولیای دم با حضور در دادگستری شهرستان سربیشه از قصاص متهم گذشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

مهدی آبادی – ماجرای اجاره خانه سال هاست دغدغه شهروندان است و در این چند سال

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت