اخبار استانی

تجهیز محیط بانی های استان به پنل های خورشیدی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از تجهیز تعدادی از محیط بانی های سطح استان به پنل های خورشیدی خبر داد. اکبری گفت: به منظور کاهش مصرف سوخت های فسیلی تعدادی پنل خورشیدی به همراه تجهیزات کامل به ارزشی بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان به تعدادی ازپاسگاه های محیط بانی اختصاص داده شده است.

افتتاح و بهره برداری از ۲۸ پروژه ورزشی درخراسان جنوبی

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از افتتاح ۲۸ پروژه ورزشی درخراسان جنوبی در هفته دولت خبر داد.عزیزی گفت: به مناسبت هفته دولت ۲۸ پروژه ورزش و جوانان افتتاح و همچنین دو زمین چمن مصنوعی فوتبال در شهر‌های سربیشه و مود کلنگ زنی می‌شود.

انعقاد قرارداد تامین مصالح ساختمانی برای مسکن ملی

ایسنا- .رحیمی مدیرکل سازمان بازرسی خراسان جنوبی اظهار کرد: در جهت همراهی و همکاری زمینه انعقاد تفاهم نامه تامین مصالح ساختمانی مورد نیاز برای مسکن ملی برای اولین بار در کشور در خراسان جنوبی فراهم شدوی افزود: تخفیف ۱۵ تا ۲۵ درصدی مصالح ساختمانی برای متقاضیان مسکن ملی در استان در قالب این تفاهم نامه در نظر گرفته شده است. مدیرکل سازمان بازرسی خراسان جنوبی گفت: این اقدام با هدف دسترسی آسان و مقرون به صرفه به مصالح ساختمانی و همچنین عرضه مستقیم و بدون واسطه مصالح ساختمانی برای متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن است. رحیمی ادامه داد: با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته با تولید کنندگان مصالح ساختمانی استان مقرر شده قیمت مصالح ساختمانی ارائه شده به متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن بسته به نوع مصالح مشمول تخفیف شود. وی با بیان اینکه اعمال این تخفیفات موجب می‌شود مجموع هزینه‌های واحد مسکونی در طرح اقدام ملی کاهش یابد، یادآور شد: در استان ظرفیت تولید و تامین ۷۵ درصد مصالح ساختمانی مورد نیاز برای طرح اقدام ملی مسکن وجود دارد.

اتوبوس‌های حمل و نقل درون شهری در انتظار نوسازی

خبرنگاران جوان- از آنجایی که خرید اتوبوس جدید نیازمند بودجه‌ی بالایی است، شهرداری بیرجند به بازسازی اتوبوس‌های فرسوده روی آورده است.رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: یک ماه پیش طرح نوسازی اتوبوس‌های فرسوده‌ شهرداری بیرجند کلید خورده است و در حال حاضر کار نوسازی یک اتوبوس به طور کامل به پایان رسیده است. وی افزود: همچنین نوسازی دو دستگاه اتوبوس به مراحل پایانی خود رسیده است و بعد از تکمیل عملیات، جایگزین دستگاه‌های فرسوده دیگری که در حال کار هستند می‌شود. غلامپور ادامه داد: با تأمین بودجه لازم، برنامه ریزی شده است تا پایان سال نوسازی ۴۰ دستگاه به پایان رسیده و از آن‌ها در ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری استفاده شود. رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند تصریح کرد: بازسازی اتوبوس‌ها شامل اقداماتی همچون تعویض موتور، بدنه، رنگ آمیزی اتوبوس، تعویض صندلی‌ها و کار‌های این چنینی می‌شود که پروسه‌ای زمانبر است. وی در پایان به کاهش حمل و نقل‌های درون شهری نسبت به دوران قبل از کرونا اشاره و بیان کرد: در حال حاضر به طور تقریبی ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری روزانه ۸ هزار مسافر جا به جا می‌کند که این مقدار نسبت به زمانی که کرونا نبود به نصف رسیده است.

رخت سیاه کرونا بر تن ۶ خانواده دیگر درخراسان جنوبی

با ثبت ۶ مورد فوت جدید ناشی از بیماری کرونا در شبانه روزی گذشته مجموع فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی به هزار و ۴۱ نفر افزایش یافت. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۵۰۱ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۲۲۲ بیمار جدید شامل ۶۹ بستری و ۱۵۳ مورد سرپایی شناسایی شدند.

استاندار: الگوی مدیریت اسلامی عامل موفقیت در همه حوزه‌ها است

ایرنا- آیین گرامیداشت آغاز هفته دولت و روز پزشک با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان روز سه‌شنبه در گلزار شهدای گمنام پردیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد. ملانوری در این مراسم با اشاره به اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران زیر پرچم انقلاب شکل گرفته است گفت: علاوه بر اصول حاکم بر نظام اداری و اجرایی که در همه کشورها وجود دارد، ارزش‌ها، عقاید و الگوهای رفتاری نظام‌مند ارزشی و انقلابی حاکم است. وی تصریح کرد: آنچه باعث موفقیت‌های چشمگیر در حوزه‌های مختلف سیاسی، دفاعی، اقتصادی و فرهنگی شده، بهره‌گیری از الگوی مدیریت اسلامی است. استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: اسلام، بزرگترین مکتبی است که رفتارهای نیک و پسندیده را برای خدمت به بشر و تامین زیرساخت‌های یک زندگی آرمانی تعیین کرده و نظام جمهوری اسلامی ایران نیز پیشتازترین و تنهاترین کشوری است که از این الگوی رفتاری بهره می‌برد. وی گفت: شهدای انقلاب و دولت از جمله شهیدان رجایی و باهنر که منشأ خدمات بزرگی بودند، در همین مکتب اسلام پرورش یافتند که توانستند کشور را در بحران‌های فراوان مدیریت کنند و نامشان ماندگار شود. وی تصریح کرد: آنچه امروز باید به طور ویژه در کشور مورد توجه قرار گیرد، مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصاد و معیشت مردم، اشتغال جوانان، مسکن، سلامت و توسعه زیرساخت‌هاست که همه شدنی است. ملانوری گفت: هر منطقه توانمندی‌ها و استعدادهایی دارد که باید با برنامه‌ریزی درست از آنها در مسیر توسعه بهره بگیریم. وی همچنین با گرامیداشت روز پزشک و تشکر از خدمات کادر بهداشت و درمان در مقابله با کرونا گفت: هدف از برپایی این مراسم تجلیل از زحمات کادر بهداشت و درمان استان است که طی یک سال گذشته از سلامتی و راحتی خود گذشتند، جان خود را تقدیم صحت و سلامتی و طول عمر مردم کردند و در فرآیند درمان بیماری کرونا در کنار بیماران بودند. وی بیان کرد: ما توانستیم سهمیه ویژه واکسن کرونا را برای استان جذب کنیم که سبب شد خراسان جنوبی در پوشش واکسیناسیون هفت درصد بیش از میانگین کشوری باشد و البته نباید به این اکتفا شود و باید تلاش کنیم با واکسینه کردن کل جامعه هدف، سطح ایمنی استان را بالاتر ببریم.

تخت‌های آی سی یو در خراسان جنوبی ۵۰ درصد افزایش یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم در این مراسم گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اهمیت تجهیز بخش مراقبت‌های ویژه در این مدت تخت‌های آی سی یو در بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی ۵۰ درصد افزایش یافته است. دهقانی افزود: در کنار این سختی‌ها کارهای بزرگی انجام شد و در حوزه نیروی انسانی در آزمون سال گذشته حدود ۶۰۰ مجوز استخدامی به دانشگاه علوم پزشکی تخصیص داده شد که بخش قابل توجهی از کادر بهداشت و درمان هستند و به‌تدریج به جمع ما اضافه می‌شوند. وی گفت: با ورود نیروهای جدید بخشی از مشکلات استان رفع می‌شود ولی همچنان در حوزه نیروی انسانی کمبود داریم که امیدواریم با نگاه ویژه دولت سیزدهم حوزه سلامت بیش از پیش کمک شود. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تامین دستگاه‌هایی مانند اکسیژن‌ساز و ونتیلاتور با توجه به نیاز بیماران کرونایی تاثیر بسزایی در بهبود کیفیت خدمات درمانی داشته که نتایج آن امروز محسوس است. در ادامه این مراسم با اهدای لوح تقدیر به رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به نیابت از خدمات فعالان حوزه بهداشت و درمان استان به ویژه در دوران شیوع کرونا قدردانی شد.

تبعات اجتماعی و فرهنگی کرونا نیازمند مداخله به موقع است

ایرنا- استاندار خراسان جنوبی گفت: تبعات و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی که با توجه به شرایط موجود و دراثر کرونا شکل می‌گیرد، نیازمند مداخله به موقع است. ملانوری در نشست شورای آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی افزود: تاکید بر آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی است که می‌تواند با توجه به شرایط موجود در استان رخ بدهد؛ آسیب‌هایی که شاید هنوز ناشناخته بوده یا براثر شیوع کرونا بعدها دچار آن شویم. وی گفت: با توجه به پیش بینی‌ها شاید شیوع کرونا دو یا سه سال دیگر ادامه داشته باشد لذا حضور نیافتن دانش‌آموزان در کلاس‌ها، آموزش‌های مجازی و ارتباط آنها با فضای مجازی و اینترنت می‌تواند تبعات سنگینی داشته باشد. ملانوری با بیان اینکه به شدت نگران دوران پساکرونا هستیم افزود: دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش قرار شد به این موضوع ورود پیدا کنند و تمامی رشته‌ها و هنرمندان را به کار گرفته و از تجربیات و استعداد آنها استفاده کنند .وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت رسانه‌ها در این زمینه به خوبی استفاده شود گفت: این دوره نه فقط برای دانش‌آموزان بلکه برای آحاد جامعه می‌تواند مفید باشد و باید از این ظرفیت استفاده کرد. استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: باید ورود کارشناسی‌تر به استفاده از امکانات ظرفیت شبکه شاد و توسعه فضاهایی که ایجاد می‌شود، داشته باشیم و اگر در این زمینه غفلت شود بدون شک گرفتار مشکلات فرهنگی و اجتماعی خواهیم شد که بعدها مداوا کردن آن سخت خواهد شد. وی گفت: اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی حتما باید به دنبال طرح‌های ابتکاری، کارهای نوآورانه و فناوری باشد، اقداماتی که جز آموزش متون درسی در حوزه مسائل اجتماعی و فرهنگی بتواند مداخلات جدی داشته باشد.

دانش‌آموزان خراسان جنوبی ۳۰۰ رتبه کمتر از هزار کنکور را کسب کردند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این جلسه از کسب ۳۰۰ رتبه زیر هزار توسط دانش‌آموزان استان در آزمون سراسری سال جاری خبر داد و گفت: برای افزایش میزان قبولی و قرار گرفتن تعداد بیشتری از دانش‌آموزان در ردیف افراد مورد حمایت بنیاد نخبگان، وظیفه سنگینی را برعهده داریم. واقعی افزود: درصدد هستیم با برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی برای داوطلبان المپیادهای علمی این افراد با وجود نابرخورداری‌ها، از امکان آموزش سطح کیفی مطلوب با اساتید برتر و مجرب در سطح کشور برخوردار شوند. وی گفت: با توجه به اینکه استان در گروه آزمایشی علوم تجربی کنکور سراسری در چند سال پیاپی رتبه دوم را کسب کرده است برای افزایش انگیزه دانش‌آموزان پایه دوازدهم سال تحصیلی آینده پیشنهاد می‌شود از حدود ۳۰۰ رتبه زیر هزار در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ تجلیل شود.همچنین همزمان با نخستین روز هفته دولت، مرکز آموزشی فرهنگی شماره ۲ فرهنگیان بیرجند با حضور استاندار خراسان جنوبی در مرکز ارتقای حرفه‌ای فرهنگیان افتتاح شد. این پروژه شامل دو سالن پذیرایی و اجتماعات است که برای تامین رفاه فرهنگیان با اعتبار سه میلیارد تومان اجرا شد و امروز به بهره‌برداری رسید. اعتبارات هزینه شده در این پروژه از محل اعتبارات ملی و کمک‌های خیرین بوده است.

قیمت لبنیات بار دیگر در استان خراسان جنوبی افزایش یافت

تسنیم- مسئول فروش عمده لبنیات در بیرجند با تایید افزایش قیمت لبنیات از چند روز گذشته گفت: مصرف محصولات لبنی برای سلامت آحاد جامعه ضروری است اما از چند روز گذشته شاهد افزایش قیمت برخی محصولات لبنیات هستیم. هرچند لبنیات تنها اقلامی نیست که از سال گذشته واز ابتدای سال تاکنون روند افزایشی داشته باشد. حاجی آبادی بیان کرد: شیر از ابتدای امسال به طور قانونی به نرخ ۵ هزار و ۸۰۰ تومان عرضه می شد و به تازگی اخبار حکایت از افزایش قیمت شیر و عرضه ۷ هزار و ۵۰۰ تومانی آن دارد که دامداران صنعتی این نرخ را با توجه به بالا رفتن هزینه‌های علوفه کم می‌‍‌دانند. وی گفت: علاوه بر شیر محصولات لبنیات دیگر از جمله پنیر و ماست نیزافزایش قیمت داشته است.

پرداخت ۵۳ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر خراسان جنوبی

۵۳ میلیارد تومان تسهیلات در سال جاری به جامعه عشایر خراسان جنوبی پرداخت شد. مدیر کل امور عشایر استان گفت: از این رقم ، ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه ۵ ساله و ۴۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود ۱۰ درصد و با بازپرداخت یک ساله بوده است. عصمتی پور با اشاره به اینکه این تسهیلات برای تامین نهاده‌های دامی و اجرای طرح زنجیره گوشت قرمز به عشایر استان پرداخت می‌شود، افزود: این تسهیلات به هزار و ۳۰۸ خانوار عشایر استان پرداخت شد. وی با بیان اینکه تسهیلات خوبی امسال در استان جذب شده و تمامی متقاضیان می‌توانند برای دریافت تسهیلات بدون نیاز به ضامن کارمند اقدام کنند ، گفت: اعتبار پرداخت شده از محل صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ۵ ساله ۱۵ میلیارد تومان است.

باید با صبر انقلابی با دولت همکاری کنیم

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمن از طریق مختلف ضربه می زند، گفت: باید با صبر انقلابی با دولت همکاری کنیم که بتواند به امور مسلط شود. حجت الاسلام عبادی افزود: مشکلات تلنبار شده ۴۰ سال به سادگی حل نمی شود، باز هم باید با صبر انقلابی با این دولت همکاری کنیم که بتواند به امور مسلط شود، با این همه کسری بودجه و با این همه اوراق قرضه پیش خور شده کار سخت است، بله باز هم راه حل دارد اما باید حواسمان جمع باشد که در کنار این صبر انقلابی واقعا چراغ امید را در دل این مردم عزیز روشن کنیم.

حفظ سرمایه‌ها در گرو داشتن نیروی انسانی کارآمد

استاندار بزرگترین سرمایه هر جامعه‌ای را منابع انسانی آن دانست و بر بهره گیری از تجارب پیشکسوتان تاکید کرد. ملانوری در آیین تجلیل از بازنشستگان نمونه استانی گفت: بزرگترین سرمایه هر جامعه‌ای منابع انسانی است و اگر در کنار سایر منابع مختلف سرمایه، نیروی انسانی خوبی نداشته باشیم، همه سرمایه‌های یک جامعه از بین می‌رود. عالی ترین مقام دولت در استان افزود: اگر به دنبال توسعه پایدار در جامعه هستیم باید از نیروی انسانی به خوبی استفاده کنیم و بزرگترین منبع توسعه هر جامعه نیروی انسانی است.وی تاکید کرد باید از تجربه پیشکسوتان در قالب اتاق‌های فکر بهره برد و برای توسعه و ترقی کشور آن را به کار ببندیم.

گروه‌های سنی پایین شکار جدید کرونا

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: ۴۲ درصد از موارد مرگ ناشی از کرونا بالای ۸۰ سال، ۲۴ درصد بین ۷۰ تا ۷۹ سال، ۱۶ درصد بین ۶۰ تا ۶۹ سال و ۱۸ درصد موارد مرگ زیر ۶۰ سال است. شریف زاده افزود: درصد موارد فوت در سنین بالا به تناسب زمان کاهش پیدا کرده است و برعکس به موارد فوت در گروه سنی پایین ۶۰ سال اضافه شده است. وی اظهار کرد: در ابتلا شروع بیماری کرونا درصد موارد مرگ در گروه سنی زیر ۶۰ سال ۱۰ درصد بوده در صورتی که حالا ۱۸ درصد است.

پایانه صادراتی گل رز در خراسان‌ جنوبی راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: افزایش سطح زیر کشت تولید گل رز یکی از الزامات صادرات محور شدن تولید این محصول در استان است و با لحاظ این شرایط می‌توانیم پایانه صادراتی گل رُز در خراسان‌جنوبی داشته باشیم. قوسی گفت: با توجه به خشکسالی‌های متوالی، لزوم تغییر الگوی کشت به جهت تغییر اقلیم به سمت گیاهان کم‌آب‌خواه و افزایش تولید از مقدار معین آب مصرفی و تمایل کشاورزان به جهت تکنولوژی جدید، تولید گل در گلخانه مورد توجه قرار گرفته است. وی با اشاره به تولید روزانه ۳ هزار تا ۳۵۰۰ شاخه گل رُز در استان، یادآور شد: ۹۰ درصد گل رُز تولید شده در استان به استان‌های تهران، خراسان‌رضوی و اصفهان ارسال می‌شود.

صدور ۴۸ مجوز مشاغل خانگی در خراسان جنوبی

۴۸ مجوز مشاغل خانگی از ابتدای سال جاری در خراسان جنوبی برای متقاضیان صادر شد. مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: از این تعداد مجوز ۶ مورد در قالب پشتیبان و ۴۲ مورد به صورت مستقل بوده است. اشرفی افزود: بیشترین تعداد مجوز‌های صادر شده از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۶ مجوز درحوزه صنعت، معدن و تجارت، ۱۷ مجوز در حوزه جهاد کشاورزی و ۴ مجوز در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

مدال برنز مسابقات مچ اندازی آسیا، از آن نماینده خراسان جنوبی

آرزو حسینی ورزشکار خراسان جنوبی، مدال برنز مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا را از آن خود کرد. رقابت‌های مچ اندازی قهرمانی آسیا در قزاقستان در بخش دست چپ رده سنی بزرگسالان برگزار شد و نمایندگان کشورمان صاحب سه عنوان نایب قهرمانی و پنج عنوان سومی در دو بخش مردان و بانوان شدند. در این رقابت‌ها، در وزن ۶۰ کیلوگرم بانوان، آرزو حسینی نماینده خراسان جنوبی به مقام سوم و مدال برنز دست یافت و عضویت تیم ملی را کسب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یعقوبی – رئیس پلیس راهور استان خراسان جنوبی از اجرای طرح کنترل و برخورد با

بیشتر

غلامی – رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری ۳۲ سارق با اجرای

بیشتر

بصیرت – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از ابلاغ مصوبه وزیر نیرو در

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت