اخبار استانی

نمایش آثار هنرمند بیرجندی در نمایشگاه بین المللی جاده ابریشم

آثار استاد مهدی اسماعیلی مود در اولین نمایشگاه و کنفرانس بین المللی خوشنویسی جاده ابریشم به نمایش درآمد. معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت:اولین نمایشگاه و کنفرانس بین المللی خوشنویسی جاده ابریشم با عنوان “رقص قلم” و با حضور هنرمندان ۳۰ کشور جهان در مشهد افتتاح شد.

حجت الاسلام نوفرستی : برجام نسخه ی علاج کشور نیست

نسخه علاج کشور ، برجام نیست بلکه روحیه مقاومت و مدیریت جهادی است.امام جمعه موقت بیرجند گفت : ایران اسلامی در دو هفته آخر دی رزمایشی برگزار کرد که یکی از پیام‌های این رزمایش ، پیام به کسانی بود که دل به برجام بسته اند، چرا که آن‌ها نیز فهمیدند ایران اسلامی در مباحثی همچون موشک و پهباد عقب نشینی نخواهد کرد. حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه رزمایش گسترده‌ای که توسط ارتش و سپاه کشورمان از سواحل مکران تا اقیانوس مدیترانه برگزار شد دارای پیام‌های زیادی برای دنیا بود افزود: در این رزمایش، ارتش و سپاه در کنار یکدیگر قدرت و اقتدار پهباد وموشک ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشیدند و در شرایطی که در آمریکا دو حزب جمهوری خواه و دموکرات با یکدیگر درگیر جنگ داخلی بودند، ایران اسلامی اقتدار خود را نشان داد.وی گفت : برگزاری این رزمایش همچنین به دنیا نشان داد که قدرت نظامی ایران پس از شهادت سردار سلیمانی بر خلاف خیال باطل خیلی از کشورها، تضعیف نشده و ایران اسلامی با قدرت و با صلابت‌تر ایستاده است و به نیرو‌های مقاومت نیز امید داده شد که نیرو‌های مسلح ارتش و سپاه با عزت در کنار آن‌ها خواهند بود. خطیب موقت جمعه بیرجند همچنین با اشاره به اینکه پس از شیوع بیماری کرونا، مراکز پژوهشی ایران اسلامی همچون سایر کشور‌ها به دنبال تولید واکسن بودند افزود: در آزمایش‌های واکسنی که توسط آمریکا تولید شد چندین نفر فوت کردند و یا دچار آسیب‌هایی شدند و در سخنان مقام معظم رهبری که ۱۹ دیماه از طریق رسانه ملی پخش شد چندین دفعه فرمودند که آمریکا و انگلیس قابل اعتماد نیستند و نمی توان برای خرید واکسن به این کشور‌ها اعتماد کرد چرا که آن‌ها می‌خواهند واکسن‌های تولید شده خود را بر روی سایر ملت‌ها امتحان کنند، اما امروز در فضای مجازی گاهی مشاهده می شود برخی‌ها دل به واکسن‌های آمریکایی دارند و توجهی به توان داخل کشور نمی‌کنند.حجت الاسلام نوفرستی همچنین به ماه بهمن ماه پیروزی انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: اندیشه امام راحل (ره)، اندیشه اسلام است و مرز ندارد و این یعنی هرجا صدای مظلوم شنیده شود به یاری او می‌رویم.وی با اشاره به سالروز رحلت حضرت ام البنین نیز افزود: این روز به نام تکریم از مادران شهدا نامگذاری شده است و رهبر معظم انقلاب نیز بار‌ها خانواده شهدا را مایه دلگرمی نظام دانسته اند و ما باید همیشه قدردان خانواده شهدا و مادران شهدا باشیم.

تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان کلید خورد

طرح جامع در حوزه پدافند غیرعامل خراسان جنوبی تدوین می‌شود. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: تدوین طرح جامع پنج ساله که با معرفی استان، تهدیدات و ظرفیت‌ها را به درستی نشان دهد، یکی از مهمترین کارهایی است که در شورای پدافند غیرعامل دنبال می‌شود.ناصر خوش خبر روز پنجشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه این طرح باید هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد افزود: استان، نیازمند برنامه هوشمند متناسب با اقتضائات خود است و ما نمی‌توانیم در قالب برنامه کوتاه‌مدت، تاب‌آوری در برابر مسایل و مشکلات را تضمین کنیم. وی مهمترین هدف در پدافند غیرعامل را افزایش تاب‌آوری در مسایل و مشکلات عنوان کرد و گفت: متناسب با اقتضائات استان، اقداماتی در راستای تحقق برنامه‌های پدافند غیرعامل صورت گرفته و تهدیدات، مزیت‌ها، توان مدیران و ظرفیت مردم را در قالب برنامه یک ساله مدنظر قرار داده است.وی اظهار داشت: بنا به دستور استاندار، تمامی دستگاه‌ها مکلفند متناسب با نوع فعالیتی که دارند، تهدیدات موجود را احصا کرده و برای برخورد با آن برنامه داشته باشند.خوش خبر پیش‌بینی تهدیدها و پیشگیری از بروز آنها را ۲ موضوع بسیار مهم در حوزه پدافند غیرعامل ذکر کرد و افزود: با توجه به این که تهدیدات و مشکلات در شرایط مختلف، متفاوت است لذا باید برنامه‌های شورای پدافند غیرعامل، بازبینی شده و متناسب با اقتضائات زمان عملیاتی شوند.وی آموزش را اصل بسیار مهم در ارتقای سطح دانش خانواده‌ها درخصوص اهمیت پدافند غیرعامل عنوان کرد و گفت: این آموزش باید متناسب با شرایط استان باشد تا نتیجه بهتری حاصل شود.معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی به موضوع ذخیره‌سازی انرژی اشاره کرد و گفت: با توجه به برخی شرایط، مثل الان که به جهت برودت هوا و مصرف بیش از اندازه، احتمال قطعی گاز و برق وجود دارد، ارائه راهکارهایی برای جلوگیری از هرگونه مشکل که به نوعی آرامش مردم را تهدید کند، ضرورت دارد.وی بیان کرد: کمیته‌های عضو شورای پدافند غیرعامل استان باید از این پس همزمان با ارائه گزارش اقدامات خود، به طرح مسایل و مشکلات احتمالی نیز بپردازند و پیشنهادهای مشخص را برای رفع آنها ارائه کنند.در این نشست گزارش‌های مبسوطی درخصوص آسیب‌ها و تهدیدهای استان در حوزه سایبری و زیستی ارائه شد.

بیش از ۸ هزار انبار کالا بیش از ۸ هزار انبار کالا

موجودی هشت هزار و ۱۳۰ انبار استان در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا ثبت شده است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: با اطلاع‌رسانی و پیگیری‌های صورت گرفته موجودی هشت هزار و ۱۳۰ انبار استان در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا ثبت شده است. عباس جرجانی روز پنجشنبه در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: مطابق مواد ۵ و ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به منظور پیشگیری از ارتکاب قاچاق، سامانه جامع انبارها از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سراسر کشور راه‌اندازی شد و همه صاحبان انبارها موظف به ثبت انبار در این سامانه هستند. وی گفت: وزارت متبوع با استفاده از سامانه مذکور اقدام به شناسه‌دار کردن تمامی انبارها و مراکز نگهداری کالا و ثبت مشخصات مالکیت کالا، نوع و میزان ورودی و خروجی از اماکن با هدف شناسایی کالاهای قاچاق می کند که نقش موثری در تسهیل نظارت بر چرخه کالاها دارد. رئیس کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر شفاف‌سازی گردش کالا در سطح عرضه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خراسان جنوبی افزود: بخش خصوصی که صاحبان انبارها و سردخانه‌ها هستند باید راسا نسبت به ثبت‌نام از طریق این سامانه به نشانی www.nwms.ir اقدام کنند و واحدها موظف به انجام عملیات انبارداری و ثبت رسید حواله برای اعلام موجودی کالا هستند. وی با بیان اینکه بازرسی‌ها و نظارت در حوزه قاچاق کالا در سطح عرضه با جدیت دنبال می‌شود اظهار داشت: برنج، شکر، چای، کنجاله سویا، جو، لاستیک، کاغذ چاپ تحریر روزنامه، گندم، روغن موتور، ماسک و ذرت دامی ۱۱ قلم کالایی هستند که مشمول قانون مبارزه با قاچاق کالا می‌شوند و با متخلفان در این خصوص طبق قانون برخورد می‌شود.جرجانی تصریح کرد: به منظور افزایش بهره‌وری و تاثیرگذاری بازرسی‌ها در حوزه قاچاق کالا، برگزاری گشت‌های مشترک با همراهی پلیس امنیت اقتصادی، معاونت بهداشتی و معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، اتاق اصناف، اتحادیه‌های تخصصی صنفی و تعزیرات حکومتی برای جمع‌آوری کالاهای قاچاق از سطح عرضه از جمله برنامه‌های محوری این سازمان است.

۱۸ کانون رخ داد آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از شناسایی ۱۸کانون رخ داد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی خبر داد.مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به انتشار بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان گفت: ۹واحد تخم گذار تجاری، یک واحد مادر گوشتی و ۵  واحد پرورش گوشت مرغ درگیر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شدند.اصغرزاده افزود: یک واحد پرورش بوقلمون، یک واحد پرورش شتر مرغ ویک قطعه پرنده حیات وحش که در خانه نگه داری شده بود نیز به این ویروس آلوده شده اند.

شناسایی ۲۶بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی

۲۶بیمار جدید کرونا در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی شناسایی شدند.معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانه روز گذشته ۱۳۸آزمایش جدید کرونا در استان گرفته شد که ۲۶بیمار جدید شامل ۲بیمار بستری و ۲۴بیمار مراجعه‌ی سرپایی شناسایی شدند.دکتر مهدی زاده افزود: ۸مورد از بیماران جدید شناسایی شده مربوط به شهرستان بیرجند، ۹نفر مربوط به قاین، ۳نفر طبس، ۲نفر نهبندان، ۲نفر سرایان، یک نفر بشرویه و یک نفر مربوط به شهرستان زیرکوه است.

گسترش معین توسعه در شهرستان های استان

تلاش می‌کنیم با همکاری بنگاه‌های اقتصادی بزرگ همه شهرستان‌های استان در برنامه‌های معین‌های توسعه‌ای قرار گیرند.استاندار خراسان جنوبی در دیدار امام جمعه، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سه قلعه از توابع شهرستان سرایان با اشاره به معین‌های توسعه‌ای در چهار شهرستان مرزی استان گفت: تلاش می‌کنیم با همکاری بنگاه‌های اقتصادی بزرگ، بنیاد برکت، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سایر نهادها همه شهرستان‌های استان در برنامه‌های معین‌های توسعه‌ای قرار گیرند. حمید ملانوری افزود: باید از ظرفیت‌های بی‌بدیل استان برای رفع محرومیت‌ها و توسعه همه‌جانبه آن بهره برد.

وی به ظرفیت منحصر بفرد ذخایر معدنی در بخش سه قلعه اشاره کرد و گفت: سه قلعه با دارابودن ۶۰ معدن بنتونیت باید به عنوان بزرگترین قطب بنتونیتی کشور مطرح و خود نیز از این موهبت بهره‌مند شود. استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت قابل توجه گردشگری بخش سه قلعه تصریح کرد: فعال کردن بخش گردشگری به تنهایی می‌تواند مشکلات اشتغال منطقه را رفع کند و رفاه و آبادانی را به ارمغان آورد؛ اگرچه فعالیت‌هایی در این زمینه شروع شده اما کافی نیست. وی ثروت اصلی منطقه را نیروی انسانی برشمرد و گفت: خراسان جنوبی در کنار بهره‌مندی از ثروت‌های خدادادی بی‌شمار از مردم متین، باتقوا، ولایت‌محور، کم‌توقع و قانع برخوردار است که می‌طلبد با تقویت روحیه مطالبه‌گری، آنها را به رفاه رساند. ملانوری به سفر خود و برخی مدیران استان به شهرستان سرایان اشاره کرد و افزود: بسیاری از مطالبات منطقه در قالب مصوبات سفر دیده شده و چنانچه بخشی از این موارد در آن قالب نباشد، پیگیری می‌شود تا در فرایند اجرایی قرار گیرد. وی به نقش درآمد پایدار شهرداری‌ها در عمران و آبادانی اشاره و تصریح کرد: ورود شهرداری‌ها به موضوع راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی با اخذ مجوزهای لازم، می‌تواند نقش مهمی در ایجاد درآمد پایدار و موثر برای آنها داشته باشد. وی بر اولویت‌دار بودن سرمایه‌گذاران منطقه در تحقق طرح‌های توسعه‌ای استان تاکید کرد و گفت: سرمایه‌گذاران اهلیت‌دار منطقه در اجرای طرح‌ها در اولویت قرار دارند.

قول های هموار برای جاده «نهبندان- شهداد»

معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای بازگشایی مسیر «نهبندان – شهداد» تا تابستان آینده قول مساعد داد.

۲۵ فرودین‌ماه سال گذشته بود که بعد از بارندگی‌های وسیع و بی‌سابقه در ارتفاعات اطراف، سیل کویر شهداد را فراگرفت و پس از تخریب ۵۰ کیلومتر از جاده عملاً این محور بسته شد. به گزارش فارس ،جاده شهداد- نهبندان قبل از مسدود شدن به‌عنوان یکی از زیباترین جاده‌های کشور به‌دلیل عبور از تنها اثر طبیعی ثبت جهانی ایران در یونسکو مشهور شده بود و شریانی تأثیرگذار در حمل و نقل ترانزیتی محسوب می‌شد و تنها راه جایگزین جاده کرمان- راور- فردوس برای دسترسی به استان‌های شمال شرق محسوب می‌شود.سیلاب در شهداد دریاچه‌ای بزرگ ایجاد کرد که ۱۵ کیلومتر از جاده را به‌کلی زیر آب برد و مابقی محور را هم تخریب کرد، از این دریاچه به‌عنوان دریاچه جوان یاد می‌شود. از ۲۵ فروردین‌ماه سال ۹۸ تا امروز تنها اتفاقی که در راستای بازگشایی جاده روی ‌داده است ایجاد یک جاده خاکی برای رفت‌وآمد اضطراری است، مسئولان برای رفع مشکل این جاده در انتظار فرونشست آب بودند که بعد از سیلاب یک ماه بعد در شهداد وضعیت بغرنج‌تر شد و همان جاده خاکی اضطراری نیز بسته‌ شد.پس از آمد و شد مسئولان و بازدید های مکرر از این محور ترانزیتی و قول‌های بر زمین مانده آنان تاکنون هیچ اتفاقی در این محور رخ نداده است و اکنون نیز «مصطفی نخعی» نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس با معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور دیداری داشته که در این دیدار بر بازگشایی محور «شهداد- نهببندان» تأکید شده است.در این دیدار مقرر شد مسیر نهبندان به شهداد حداکثر تا تابستان سال آینده بازگشایی و عملیات اجرایی روکش بخشی از مسیر نهبندان به سربیشه، نهبندان به زابل و سربیشه به ماهیرود تا قبل از پایان سال جاری آغاز شود.

چهارشنبه بازار هر روز بازار شد

برای جلوگیری از ازدحام و کنترل شیوع کرونا چهارشنبه بازار بیرجند هر روز بازار شد.رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بیرجند گفت: با گذشت یک سال از تعطیلی چهارشنبه بازار بیرجند به سبب استقبال زیاد شهروندان و جلوگیری از شیوع کرونا این بازار عرضه میوه و تره بار هر روز دایر است.دلپسند جلوگیری از سد معبر فروشندگان سیار میوه و تره بار و هدایت آن‌ها به بازار شهید بهشتی (چهارشنبه بازار) را از دیگر دلایل بازگشایی این بازار دانست و گفت: ۷ روز بازار شامل پاسداران، شهیدبهشتی، ولی عصر (خیابان پرستار)، ۱۵ خرداد، کارگران، غفاری و مسافر (روبروی ترمینال) در بیرجند فعال است. وی افزود: علاوه بر این روز بازار‌ها،  130 غرفه، ۳۶۲ جایگاه و ۳۴ کانکس هم در این شهر میوه، تره بار و ارزاق عمومی مردم را عرضه می‌کنند.

زیرساخت طرح های تبلیغاتی فراهم شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی قالب های هنری را یکی از بهترین روش های تبلیغ دانست و گفت: فرهنگ سازی نیازمند بررسی تشکیلات اولیه، تامین منابع مطلوب و زیرساخت های لازم است.حجت الاسلام والمسلمین  سید علیرضا عبادی ظهر پنج شنبه در جمع اعضای کانون فرهنگی – تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بیان کرد: تحقق و تداوم هر امری نیازمند فرهنگ و تبلیغ است.وی با بیان اینکه اسلام برای نجات بشر آمده است و متعلق به مکان خاصی نیست، اظهار کرد: نسبت به نیاز روز بشر امروز در راستای فرهنگ سازی، اقدام جدی صورت نگرفته است.

کشف ۳۱میلیارد تومان کالای قاچاق در ۹ماه امسال

استاندار خراسان جنوبی از کشف ۳۱میلیارد تومان کالای قاچاق در ۹ماهه امسال خبر داد.استاندار خراسان جنوبی درجلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارزاستان با بیان اینکه خراسان جنوبی با برخورداری از مرز طولانی با کشور افغانستان و وجود ۴شهرستان مرزی، در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز فعال عمل کرده است گفت: کشف ۳۱میلیارد تومان کالای قاچاق در طول ۹ماه، نتیجه فعالیت مداوم و شبانه روزی دستگاه‌های کاشف، امنیتی، اطلاعاتی و نظارتی می‌باشد. ملانوری به تنوع کالا‌های کشف شده در این مدت اشاره کرد و گفت: در بین کالا‌های قاچاق کشف شده، اقلامی همچون پوشاک، دارو، فرآورده‌های نفتی، دام و سیگار افزایش داشته و لوازم خانگی به نسبت گذشته کمتر بوده است که این نشان دهنده تأثیر شرایط عرضه و تقاضا و نیاز بازار و جامعه بر این پدیده می‌باشد.

تشکیل مرکز تولیدات صدرایی

رئیس سازمان مدارس صدرایی کشور بااشاره به تشکیل مرکز تولیدات صدرایی گفت: این مرکز از تولیدات دانش آموزان صدرا در حوزه فروش و بسته بندی از طریق غرفه های مجازی حمایت می کند.حجت الاسلام حامد تقدیری در جمع مدیران مدارس علوم و معارف اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: بر اساس اساسنامه مدارس وابسته، باید نیروی انسانی توسط آموزش و پرورش و راهبری آنها توسط سازمان تبلیغات اسلامی باشد.وی اظهار کرد: این مدارس در استخدام نیرو اختیاری از خود ندارند.

بهرهبرداری از دهکده گردشگری چهارده بیرجند، تا پایان سال

دهکده گردشگری چهارده بیرجند، با سرمایه گذاری ۶ میلیارد تومانی بخش خصوصی تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: روستای چهارده،یکی از روستا‌های واقع در یکی از دره‌های زیبای رشته کوه باقران در جنوب شهر بیرجند است که با توجه به جاذبه‌های طبیعی زیبا و چشم‌نواز از جمله آبشار در آن، این روستا از دیرباز یکی از تفرجگاه‌های مردم بیرجند بوده است.رمضانی افزود: تمامی خانه‌ها و مزارع روستای چهارده از دوسال گذشته با سرمایه‌گذاری بخش خصوص، تملک و عملیات بازسازی و مرمت و ساماندهی منازل و معابر با هدف ایجاد دهکده گردشگری آغاز شد.

جریمه ۶۰میلیون تومانی برای گرانفروشی جو در فردوس


شرکت کشاورزی متهم به گران فروشی جو در فردوس به پرداخت ۶۰میلیون تومان جریمه محکوم شد.مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گفت: بر اساس گزارش ارسالی از اداره صمت، جریمه ۶۰ میلیون تومانی برای گران فروشی جو درفردوس مبنی بر اینکه مدیرعامل یک شرکت کشاورزی اقدام به فروش جوی وارداتی بالاتر از نرخ مصوب کرده، پرونده‌ای تشکیل و در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی این شهرستان رسیدگی شد. اشرفی افزود: در بررسی‌ها مشخص شد مقدار ۴۵تن جو گران فروشی شده است.وی گفت: متهم با توجه به تخلف انتسابی، علاوه بر ممهور شدن پروانه واحد صنفی به مهر تخلف مرتبه اول، به پرداخت ۶۰میلیون تومان جریمه نقدی نیز محکوم شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


باران رحمت است و همه مردم استان دلخوش از این سخاوت آسمان اند اما غم

بیشتر

مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت