یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار استانی

شال سرهای توبافی خراسان جنوبی در چمدان خارجی ها

سه محموله شال سر و پارچه توبافی امسال از خراسان جنوبی به خارج از کشور صادر شد. مدیرعامل تعاونی روستایی زنان خراشاد استان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: از ابتدای امسال تاکنون هزار مترپارچه توبافی که به همت بانوان روستای جهانی خراشاد تولید شده است در قالب دو محموله به فرانسه صادر شد. ذاکریان همچنین از صادرات ۱۲۰ عدد شال سر به ایتالیا خبر داد.

ابلاغ اعتبار 8 میلیاردی برای بهبود محورهای مواصلاتی «فردوس»

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فردوس گفت: تاکنون 8 میلیارد تومان اعتبار جهت روکش و بهبود محورهای سطح شهرستان از محل اعتبارات ملی به این اداره ابلاغ و در حال انجام است. آخوندی افزود: 350 کیلومتر راه روستایی در شهرستان فردوس وجود دارد که تاکنون 200 کیلومتر آن در روستاهای بالای 10 خانوار که دارای کد آبادی هستند، آسفالت شده و 150 کیلومتر راه روستایی دیگر باقی‌مانده که دارای کد آبادی هستند اما روستا محسوب نمی‌شوند.

نفس تنگ کرونایی‌ها در راهروهای بیمارستان بیرجند

ایسنا- رئیس بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند گفت: اکنون فضای کرونای بیمارستان ولی‌عصر(عج) بیرجند کاملا تکمیل شده است؛ به گونه‌ای که از راهروهای بیمارستان نیز برای بستری بیماران کرونایی استفاده می‌کنیم.علیرضا محمودی راد اظهار کرد: با افزایش بیماران کرونایی کم کم تعداد تخت‌های این بیمارستان افزایش پیدا کرد.وی افزود: با افزایش بیماران، بخش‌های مختلف بیمارستان پر شد و اکنون با ظرفیت کامل، پرسنل این بیمارستان در حال خدمت رسانی هستند.رئیس بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند بیان کرد: در پیک قبلی کرونا، بخش چشم، گوش و حلق و بینی را به بیمارستان رازی بیرجند منتقل کردیم و بخش اطفال را نیز جابجا کردیم، اما در پیک جدید با افزایش یکباره تعداد بیماران، ناگزیر به استفاده از تمام ظرفیت بخش کودکان بیمارستان در کنار بخش‌های داخلی و عفونی شدیم.محمودی راد بیان کرد: اکنون در یک کریدور و راهروی کنار بخش داخلی و همچنین بخش عفونی به چهار الی پنج بیمار تزریق داخلی و بستری خدمات رسانی می‌شود.وی با بیان اینکه روزانه حدود 15 تا 20 بیمار تزریق موقت داریم، تصریح کرد: اکنون فضای کرونای بیمارستان ولی‌عصر(عج) بیرجند کاملا تکمیل شده است؛ به گونه‌ای که از راهروهای بیمارستان نیز برای بستری بیماران کرونایی استفاده می‌کنیم.رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند خاطرنشان کرد: این وضعیت در پیک‌های قبلی ایجاد نشده بود؛ بنابراین از مردم تقاضا داریم بیشتر به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقید بوده و به جز در موارد ضرورت از خانه خارج نشوند.

شناسایی 483 بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: دیروز 394 آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که 162 بیمار جدید شناسایی شد.مهدی زاده افزود: از این تعداد 48 مورد از بیرجند، بشرویه 7 مورد، خوسف و زیرکوه هر کدام 9 مورد، درمیان 4 مورد، سرایان 11 مورد، فردوس 10 مورد، سربیشه ا مورد، طبس 13 مورد، نهبندان 6 مورد، قاین 44 مورد جدید شناسایی شد. وی افزود :با ثبت دو فوت جدید تعداد فوتی‌های کرونا در استان به 993 نفر رسید.

شرایط سرمایه‌گذاری معدنی در خراسان جنوبی تسهیل می‌شود

ایرنا- استاندار خراسان جنوبی گفت: با همراهی وزارت صمت شرایط سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ معدنی در استان تسهیل می‌شود.ملانوری در دیدار با مشاور و معاونین وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: طی چند ماه گذشته و با فعال شدن ستاد توسعه خاوران و ورود سازمان‌های وابسته به وزارت صمت از جمله تهیه تولید و ایمیدرو، اتفاقات خوبی در بحث سرمایه‌گذاری در حوزه معدن استان رقم خورده است.وی ادامه داد: ورود این مجموعه‌ها و فعالیت‌هایی که در زمینه‌های اکتشافات و مطالعات صورت داده‌اند، پیامدهای مطلوبی به همراه داشته است.ملانوری متذکر شد: آن چه باید انجام شود این است که شرکت‌ها و اشخاص دارای صلاحیت تخصصی، تمکن مالی و با امکانات و تجهیزات کافی به این حوزه ورود کنند تا معادن استان به معنای واقعی فعال شوند.وی تاکید کرد: برای ما مهم است که هلدینگ‌هایی همچون گل گهر، چادرملو، گهر زمین و مس که از پشتوانه‌های مالی و فنی و مهندسی خوبی برخوردارند، به حوزه معدن استان ورود کنند.استاندار خراسان جنوبی افزود: ورود این هلدینگ‌ها ضمن این که سرمایه گذاری آنها را به همراه دارد، الگویی برای پیشرفت استان محسوب می‌شود.ملانوری با اشاره به ذخایر معدنی استان هم گفت: با وجود این ذخایر در کنار دیگر پیشران های توسعه شامل کشاورزی، گردشگری و مرز، عنوان محرومیت زیبنده خراسان جنوبی نیست.وی به برخی موانع بر سر راه حضور و فعالیت شرکت‌های علاقمند به سرمایه‌گذاری در استان اشاره کرد و افزود: برگزاری مزایده‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، دست و پای استان را برای انعقاد قرارداد با این مجموعه‌ها بسته است.ملانوری ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید برای تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری این هلدینگ‌های دارای صلاحیت که سابقه فعالیت شایسته هم دارند را راهکاری ارائه کند.وی گفت: اگر قرار است معادن، منبع ثروت، اشتغال، درآمدزایی و توسعه برای استان باشند، باید راه‌های سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از آنها هموار شود.این دیدار که با حضور مشاور و معاونین وزارت صمت و نیز رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همراه بود، به منظور بررسی چگونگی سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ معدنی در استان خراسان جنوبی برگزار شد.

هیئت های مذهبی اهتمام جدی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند

ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: دستورالعمل‌های رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات عزادارای به هیئت های مذهب ابلاغ شده که باید اهتمام جدی در رعایت پروتکل‌ها داشته باشند. رضایی اظهار داشت: اولویت ما در برگزاری آئین عزاداری سالار شهیدان حفظ سلامت مردم است. وی عنوان کرد: کرونا مشکلاتی زیادی را در زندگی‌های مردم در حوزه‌های مختلف از جمله مناسک دینی و مذهبی و عزاداری‌ها ایجاد کرده است و به خاطر کرونا نماز جمعه‌ها در اکثر شهرها تعطیل شد و برنامه‌های فعالیت مساجد تغییر پیدا کرد.رضایی با اشاره به اینکه از جمله برنامه‌هایی که تحت شعاع ویروس منحوس کرونا قرار گرفته، برنامه‌های اعیاد و عزاداری ائمه اطهار(ع) است، بیان کرد: طبیعی است که هیچ کس قائل به تعطیلی این مجالس و محافل نیست اما باید پروتکل‌های بهداشتی به خوبی توسط مردم و مسئولان هیئات مذهبی رعایت شود. وی اظهار داشت: ابلاغیه و دستورالعمل ستاد ملی کرونا ویژه محروم در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی به هیئات مذهبی ابلاغ شده که باید همه ما خود را ملزوم به اجرای این پروتکل‌ها بدانیم.مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: کسی مانع برگزاری این مجالس نیست اما باید حتما پروتکل‌ها را رعایت کنیم تا هم به برنامه‌های دینی و مذهبی خودمان برسیم و هم سلامت کسی به خطر نیفتند و یا شاهد خاطراتی تلخی برای فردی در این محافل و مجالس نباشیم.رضایی گفت: مردم فهیم خراسان جنوبی سال گذشته در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام محرم خیلی خوش درخشیدند و خراسان جنوبی دومین استان کشور در محرم سال گذشته از حیث رعایت پروتکل‌های بهداشتی معرفی شد.وی افزود: وقتی از عزاداری‌ها خودمان بیشترین بهره را خواهیم برد که نسبت به این مسائل هم توجه داشته باشیم و با توجه به اینکه در دهه امر به معروف و نهی از منکر هستیم، تذکر در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی خود نیز امر به معروف است.

بهره برداری از 125 کلاس درس جدید در مهر ماه امسال

خبرنگاران جوان- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: تا مهر ماه امسال 125 کلاس درس جدید در استان به بهره برداری می‌رسد. چاوشان گفت: مهاجرت و افزایش جمعیت دانش آموزان در مساکن مهر به خصوص در شهرستان بیرجند استان را با کمبود شدید فضای آموزشی روبرو کرده است. وی با اشاره به این که در 10 سایت مسکن مهر شهرستان بیرجند 300 کلاس درس نیاز است افزود: طی برنامه ریزی‌های انجام شده در مهر ماه امسال حدود 70 کلاس درس در مساکن مهر بیرجند به مرحله بهره برداری می‌رسد. چاوشان با اشاره به این که با بهره برداری از 70 کلاس درس نیاز 100 کلاس تامین می‌شود اظهار کرد: تا مهر ماه امسال حدود 40 پروژه با 125 کلاس درس و اعتباری بالغ بر 65 میلیارد تومان در استان به مرحله بهره برداری می‌رسد. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با اشاره به این که عملیات اجرایی 216 پروژه با 480 کلاس درس از پارسال در دست اجرا است تصریح کرد: در تمام مراحل ساخت مدارس، خیرین استان مشارکت داشته اند.وی ادامه داد: با توجه به این که پروژه‌هایی که با مشارکت خیرین انجام می‌شود اعتبارات راحت‌تر اخذ می‌شود، بهتر است خیرین بیشتری در ساخت فضا‌های آموزشی یاری کنند. چاوشان بیان کرد: پارسال حدود 157 کلاس درس در استان به بهره برداری رسید.

افزایش پنج برابری اعتبارات آب روستایی در سال جاری

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: اعتبارات بخش آب روستایی خراسان جنوبی نسبت به سال گذشته افزایش پنج برابری داشته است. امامی با اشاره به اختصاص 40 میلیارد تومان اعتبار به حوزه آب روستایی در سال جاری اظهار کرد: اعتبارات بخش روستایی نسبت به سال گذشته افزایش پنج برابری داشته است.مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: بالغ بر 200 میلیارد تومان در بحث طرح های آبرسانی روستایی اعتبار اختصاص دادیم که طی دو سال آینده تحول چشمگیری در بحث آبرسانی روستایی خواهیم داشت. امامی با بیان اینکه آبرسانی پایدار به 18 روستای استان تکمیل و آماده افتتاح است، افزود: در حال حاضر به 398 روستای خراسان جنوبی با تانکر آبرسانی می‌شود.

طرح اطعام و احسان حسینی در خراسان جنوبی آغاز شد

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: به مناسب ماه محرم طرح اطعام و احسان حسینی از امروز (چهارشنبه) در استان آغاز شد و تا 15 مهر امسال ادامه دارد. رضا سلم‌آبادی اظهار داشت: طرح اطعام حسینی در قالب تهیه، طبخ و توزیع غذای گرم و طرح احسان حسینی در قالب تهیه، بسته‌بندی و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی میان نیازمندان اجرا می‌شود.وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در این طرح 20 میلیارد تومان کمک مردمی جمع آوری شود، اضافه کرد: برنامه‌ریزی برای راه اندازی 72 آشپزخانه طرح اطعام حسینی به نیت 72 تَن شهید کربلا در استان انجام شده است. سلم‌آبادی ادامه داد: در این طرح طبخ بیش از 500 هزار وعده غذای گرم و توزیع بیش از 24 هزار سبد غذایی پیش‌بینی شده است.

گشایش شبکه فن بازار منطقه‌ای خراسان جنوبی

شبکه فن بازار منطقه‌ای خراسان جنوبی در بیرجند به طور رسمی آغاز به فعالیت کرد. معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس گفت: دیروز در مراسمی با حضور مسئولان اجرایی بیست و ششمین شبکه فن بازار منطقه‌ای کشور در خراسان جنوبی آغاز به کار کرد. وی هدف از فن بازار را اتصال عرضه و تقاضای فناوری و کمک به ورود فناوری‌ها به بازار عنوان کرد.

مدارس خراسان‌جنوبی در اختیار هیئت ها قرار می گیرد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: نامه‌ای به ادارات کل شهرستان‌ها برای در اختیار قرار دادن فضای باز مدارس به هیئت‌ها نوشتیم تا قدمی در راه احیای مجالس حسینی برداریم. واقعی اظهار کرد: ما در اداره کل آموزش و پرورش به ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها نامه زده‌ایم که با توجه به ضرورت و تأکید بر برگزاری مجالس در فضای باز با هیئت‌های مذهبی در زمینه در اختیار قرار دادن مدارس برای برگزاری مجالس سید الشهدا (ع) همکاری لازم را داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت