شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳

اخبار استانی

اجرای بیش از 6500 متر آسفالت سرد در محور‌های فرعی قاین

حدود 6550 متر آسفالت سرد در محور‌های فرعی شهرستان قاین اجرا شد. قریشی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قاین با اشاره به اینکه تناژ آسفالت سرد مورد استفاده حدود 700 تن بوده است، گفت: اجرای آسفالت سرد به طول 6550 متر طول در محور‌های محمدآباد علم-بزناباد، شیرمرغ – بیهود و سراهی خشک-برکوک انجام شد.
به صدا درآمدن زنگ خطر ریزگردها در خراسان‌جنوبی

فارس- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تا تاریخ نهم مردادماه تعداد روزهای با کیفیت هوای نامطلوب در استان 60 روز به ثبت رسیده و این آمارها حکایت از به صدا درآمدن زنگ خطر در استان است. فرهادی در کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: براساس گزارش اداره‌کل محیط زیست به استناد اطلاعات استخراج شده از سیستم‌های پایش هوا، بالاترین نرخ تولید گرد و غبار کشور مربوط به خراسان‌جنوبی است. وی بیان داشت: طبق همین اطلاعات از ابتدای سال جاری تا تاریخ نهم مردادماه تعداد روزهای با کیفیت هوای نامطلوب در استان 60 روز به ثبت رسیده و این آمارها حکایت از به صدا درآمدن زنگ خطر در استان است. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر کانون‌های فرسایش بادی، یک سوم پهنه وسیع استان را شامل می‌شوند، گفت: این حجم کانون فرسایش بادی به جهت تبعاتی که به همراه دارند نگران‌کننده است لذا باید برای کم‌کردن این مساحت کارهای علمی ویژه‌ای صورت بگیرد. فرهادی با بیان اینکه اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری در این راستا اقداماتی انجام داده، تأکید کرد: برای مهار این شرایط پیش‌آمده و جلوگیری از پیشرفت بیشتر کانون‌های فرسایش بادی باید اقدامات سریع‌تر و گسترده‌تری انجام شود. وی متذکر شد: با عنایت به اهمیت موضوع، قوانین و مقررات مرتبط با آیین‌نامه هوای پاک باید به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ گردد تا با هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت همه حوزه‌ها برای کنترل شرایط موجود اقدامات لازم صورت گیرد. فرهادی با اشاره به خسارت‌های ناشی از گرد و غبار با بیان اینکه بخش عمده‌ای از این خسارت‌ها مربوط به باغات و مزارع و محصولات کشاوری است، تبیین کرد: براساس آمار گرد و غبار سالانه بیش از 100 میلیارد تومان به زیرساخت‌های استان خسارت وارد می‌کند. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی در پایان تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی باید با هم‌افزایی و تعامل و البته پیگیری جدی برای جذب اعتبارات ملی، به این موضوع ورود نمایند.

مکانیزه کردن فرآیند بی خطر سازی زباله‌های بیمارستانی

خبرنگاران جوان- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از بی خطر سازی پسماند‌های عفونی بیمارستان‌ها به وسیله دستگاه اتوکلاو در استان خبر داد. مهدی زاده گفت: در حال حاضر زباله‌های عفونی در بیمارستان‌های استان به صورت روزانه جمع آوری شده و به وسیله دستگاه اتوکلاو بی خطر سازی آن ها انجام می‌شوند. وی با بیان اینکه کلیه پسماند‌های تولید شده توسط بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها به عنوان پسماند عفونی تلقی می‌شود افزود: در حال حاضر مشکل خاصی برای دفع پسماند‌های عفونی در بیمارستان‌های سطح استان وجود ندارد. مهدی زاده با تأکید بر اینکه زباله‌ها در بیمارستان‌ها به صورت روزانه بی خطر سازی می‌شوند اظهار کرد: میزان پسماند‌های عفونی تولید شده در بیمارستان‌ها متناسب با تعداد بیماران متغیر است. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: با توجه به منسوخ شدن دستگاه زباله سوز، بی خطر سازی کلیه پسماند‌های عفونی و تیز و برنده‌ی تمام بیمارستان‌های سطح استان توسط دستگاه اتوکلاو بیمارستانی انجام می‌شود. مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به موضوع پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در مدارس اشاره کرد و گفت: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در مدارس تدابیر بهداشتی در نظر گرفته شده است که به این منظور کمیته‌های برون و درون بخشی برگزار شده است. وی افزود: نظارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مدارس، تهیه محتوا‌های پیشگیری از کرونا، اطلاع رسانی در فضای مجازی و تکثیر و توزیع در مدارس از دیگر اقدامات صورت گرفته برای پیشگیری از شیوع کرونا در مدارس است. مهدی زاده به اجرای برنامه‌های آموزشی ویژه کارکنان مدارس اشاره و تصریح کرد: پیگیری واکسیناسیون معلمان، پیگیری اقدامات مربوط به موارد کرونای مثبت دانش آموزان نیازمند مراقبت ویژه از دیگر اقدامات مربوط به پیشگیری از شیوع کرونا است.

پیام امام حسین (ع) مطابق با شرایط روز بازگو شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: در برنامه‌های ماه محرم پیام حرکت امام حسین (ع) مطابق با شرایط روز برای مردم بازگو شود. وی گفت: تشریح دین و تشکیل حکومت دینی یعنی رسیدن به آرمان امر به معروف که همه خوبی‌ها است. نماینده ولی فقیه در استان در گردهمایی استانی ائمه جمعه استان با اشاره به فرا رسیدن ایام سوگواری ابا عبدا… الحسین(ع) و دهه امر به معروف و نهی از منکر گفت: تشریح دین و تشکیل حکومت دینی یعنی رسیدن به آرمان امر به معروف که همه خوبی‌ها است. حجت الاسلام عبادی افزود: تحقق جامع این آرمان در حکومت حضرت مهدی صاحب الزمان(عج) وجود عینی خواهد گرفت. وی گفت: آنچه برای انسان ارزش است، رسیدن به این آرمان و هدف است و آن‌هایی که در راه این هدف حرکت کنند همه واصلند چه کارشان به نتیجه برسد، چه به نتیجه نرسد. وی افزود: انقلاب ما، انقلاب کربلاست، انقلاب حسین(ع) است، انقلاب زینب(س) است و باید پیام این انقلاب که همان عبودیت، انسانیت و عدالت است را به دنیا مخابره کنیم و در گام دوم انقلاب ان شاءا… به کمک دولت محرک و انقلابی این امر محقق شود.

مرز ماهیرود به هیچ عنوان تعطیل نمی‌شود

ایسنا- مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی با اشاره به ادامه روند تبادلات در مرز ماهیرود، گفت: مرز ماهیرود در ایام کرونا نیز حتی یک روز تعطیلی نداشته است و امیدواریم در ادامه نیز این روال تبادلات ادامه یابد. حسن رحیمی‌زاده با رد شایعات مربوط به مرز ماهیرود، اظهار کرد: امنیت کامل در مرز ماهیرود برقرار بوده و صادرات در حال انجام است. مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی، مهاجرت افغانستانی‌ها را به خراسان‌جنوبی از طریق مرز ماهیرود رد کرد و گفت: نیروهای مرزبانی و ارتش در مرز حضور دارند و مردم در حوزه امنیت هیچ نگرانی نداشته باشند. وی یادآور شد: بدون خلل در صادرات در مرز ماهیرود، سلامتی مسافران و افرادی که در این مرز تردد می‌کنند، با نظارت علوم پزشکی چک شده و حتی مدتی قرنطینه می‌شوند.

پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای مددجویان

صداوسیما- ۲۵۰ میلیارد تومان منابع تسهیلاتی برای خانواد‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) تا پایان امسال پرداخت می‌شود. مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: یکی از اهداف کمیته امداد، اشتغال و توانمند سازی اقتصادی خانواده‌ها است. سلم آبادی با بیان اینکه ۲۵۰ میلیارد تومان منابع تسهیلات برای خانواد‌های نیازمند تحت پوشش کمیته امداد تا پایان سال پرداخت خواهد شد. افزود: در سال جاری به ۵ هزارو ۶۰۰ پرونده تسهیلاتی وام ۵۰ میلیون تومانی پرداخت خواهد شد.

برگزاری 339 اردوی جهادی در خراسان جنوبی

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی از برگزاری 339 اردوی جهادی از ابتدای سال تاکنون در استان خبر داد. هنری رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها به دلیل شیوع کرونا تعطیل بوده است گفت: از ابتدای سال تا کنون 280 نفر دانشجو در قالب 4 گروه جهادی از استان تهران وارد خراسان جنوبی شده اند. وی افزود: این گروه ها در 2 شهرستان نهبندان و زیرکوه و در 18 روستا فعالیت داشته اند.
کرونا در خراسان جنوبی رکورد زد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از شناسایی 482 بیمار جدید کرونایی در شبانه روز گذشته در استان خبر داد. مهدی زاده گفت: دیروز 222 آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که 109 بیمار جدید شناسایی شدند که 40 مورد بستری و 69 مورد سرپایی بودند. وی افزود: از این تعداد 28 مورد از بیرجند، 2 مورد از خوسف، 2 مورد از فردوس، 4 مورد از سربیشه، 3 مورد از درمیان، 30 مورد از زیرکوه، 10 مورد از طبس، 10 مورد از نهبندان و 20 مورد از قاین بوده اند.

۱۷ نفر از درگذشتگان هفته گذشته، هیچ واکسنی تزریق نکرده بودند

ایسنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: طی یک هفته گذشته از 23 مورد فوتی که در سطح استان خراسان جنوبی به علت بیماری کرونا داشتیم، 17 نفر هیچ گونه تزریق واکسن انجام نداده بودند و مطمئنا اگر این افراد، واکسیناسیون را انجام داده بودند، اکنون در بین ما بودند و ما آنها را از دست نداده بودیم. دهقانی از تحویل محموله جدید واکسن خبر داد و گفت: روز گذشته 16 مرداد ماه، محموله جدید واکسن سهمیه استان را مازاد بر سهمیه، دریافت کردیم که 46 هزار و 800 دوز واکسن در انواع مختلف تحویل و بین شهرستان‌های استان توزیع شده است. وی افزود: : این محموله شامل 36 هزار 800 دوز واکسن سینوفارم و 10 هزار دوز واکسن آسترازنکا است. دهقانی با تاکید بر نقش واکسیناسیون در پیشگیری از بیماری کرونا و ابتلا به نوع شدید آن، خاطرنشان کرد: از گروه‌های سنی بالای 60 سال که مدت طولانی است در نوبت تزریق واکسن قرار گرفته‌اند، کسانی که باقی ماندند، حتما به مراکز تزریق واکسن مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند تا این افراد که در گروه‌های سنی پر خطر قرار می‌گیرند، در صورت ابتلا به بیماری کرونا، از نوع شدید و آسیب‌های جدی تر آن در امان بمانند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: فردا در اولین مرحله 400 نفر از کارکنان بانک، واکسن کرونا را دریافت می کنند.

موارد بستری در افراد با واکسیناسیون کامل نیز دیده می‌شود

رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند گفت: ابتلا به کرونا در افراد واکسینه شده نیز زیاد دیده می‌شود و حتی موارد بستری در افراد با واکسیناسیون کامل نیز وجود دارد. مسعود ضیایی اظهار کرد: در هفته‌های اخیر، موارد ابتلا به کرونا و بار مراکز درمانی و بیمارستان‌ها افزایش یافته است و ابتلا در افراد واکسینه شده هم زیاد دیده می‌شود و حتی موارد بستری در افراد با واکسیناسیون کامل نیز وجود دارد. وی با بیان اینکه مرگ و میر در افراد با واکسیناسیون کامل بسیار نادر است، افزود: تب، سرفه، تنگی نفس، لرز بدن، سردرد، اسهال، تهوع، استفراغ، درد کمر و درد بدن و اختلال بویایی و چشایی از علائم ابتلا به کرونا است.

اجرای بیش از 5 هزار طرح اشتغالزا از سوی ستاد اجرایی فرمان امام

خبرنگاران جوان- مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خراسان جنوبی از اجرای 5 هزار و 625 طرح اشتغال زایی در سطح استان خبر داد. موسوی گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان در زمینه توانمندسازی فعالیت‌های اقتصادی، اجتماع محور و تسهیلات محور به غیر از مشارکت‌های سهامی، از ابتدای سال تاکنون 5 هزار و 625 طرح با حجم سرمایه گذاری 603 میلیارد و 800 میلیون تومان اجرا کرده است. وی افزود: با اجرای این طرح‌ها زمینه اشتغال برای 17 هزار و 372 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم شده است و این مهم با قوت تا پایان سال در سطح استان و مناطق روستایی کم برخوردار ادامه دار خواهد بود. موسوی اظهار کرد: به منظور اشتغال زایی پایدار در روستاها، تفاهم نامه‌ای بین ستاد اجرایی فرمان امام با استانداری منعقد شده است که با به‌کارگیری 30 تسهیل گر و مجری در 500 روستای بالای 50 خانوار، 160 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال پرداخت شده است. مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خراسان جنوبی با بیان این که از ابتدای این طرح تاکنون حدود 300 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است تصریح کرد: افراد بیکار یا افرادی که کمتر از 700 هزار تومان در ماه درآمد دارند، مشمول حمایت این نهاد در طرح اشتغال روستایی می‌شوند. وی ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خراسان جنوبی 30 تسهیل‌گر و مجری دارد.

شورای امر به معروف در مساجد شکل می گیرد

دبیر ستاد امر به معروف و‌ نهی از منکر خراسان جنوبی با بیان اینکه شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد با مسئولیت امام جماعت شکل می گیرد، گفت: تمام مدیران در مقابل منکرات مجموعه خود و ترویج امر به معروف مسئول هستند. سردار قاسمی افزود: محور برنامه های امسال این ستاد در موضوع رسانه، فضای مجازی، کار مردمی، ترویج و تجلیل از الگوهای موفق و‌ کارهای علمی و پژوهشی است. وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل ضوابط برگزاری مراسم عزاداری گفت: برگزاری هیئت در فضای باز با یک سوم ظرفیت، برگزاری هیئت در فضای بسته با یک چهارم ظرفیت، زمان برگزاری مجالس حداکثر 2 ساعت، دسته‌روی به صورت محلی و رعایت فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک به صورت مستمر از جمله این دستورالعمل ها است.

وزش باد شدید در خراسان جنوبی

وزش باد شدید و وقوع گرد و خاک در خراسان جنوبی طی 24 ساعت آینده پیش بینی می‌شود.کارشناس هواشناسی استان گفت: مطابق با الگوی نقشه‌های پیشیابی با گسترش باد‌های 120 روزه شاهد وقوع وزش باد شدید و وقوع گرد و خاک در اکثر نقاط استان برای امروز خواهیم بود.لطفی با اشاره به اینکه در این مدت در مرز شرقی هم وقوع طوفان دور از انتظار نخواهد بود، افزود: به لحاظ دمایی تغییرات دمای هوا در این مدت محسوس نخواهد بود.

برگزاری مسابقات پارکور در بوستان کاجستان بیرجند

روز گذشته مسابقات پارکور، یادواره شهید ورزشکار ابراهیم یوسفی از سوی یگان ویژه نیروی انتظامی استان در بوستان کاجستان بیرجند برگزار شد. سردار امجدیان افزود: نفرات برتر این دوره به مسابقات کشوری نیروهای مسلح اعزام خواهند شد. وی هدف از برگزاری مسابقات را بالابردن روحیه و ایجاد نشاط و شادابی و سلامت تن نیروها و آمادگی در مقابل ماموریت ها عنوان کرد.

ممنوعیت صدور مجوز سفر به خراسان رضوی

معتمدیان استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به درخواستی که از ستاد ملی مقابله با کرونا داشتیم، به همه استان‌ها ابلاغ شده است که تا اطلاع ثانوی هیچ استانی مجوزی برای ورود به خراسان رضوی صادر نکند.

اجرای طرح بازسازی و نوسازی قنوات شهرستان سربیشه

مدیرجهادکشاورزی شهرستان سربیشه گفت: امسال طرح بازسازی ونوسازی قنوات به تعداد 8 رشته بامتراژ 1253 متر با اعتباری به مبلغ 14918 میلیون ریال می باشد که از دو سرفصل ملی استانی وتوازن تامین اعتبار گردید. جوادی بایگی گفت: از محل اعتبارات استانی وتوازن تعداد دو رشته قنات به مبلغ 2145 میلیون ریال و از محل اعتبارات ملی تعداد 6 رشته قنات به مبلغ12773 میلیون ریال تامین اعتبار واجرا گردید.

جهاددانشگاهی، فرهنگ کارآفرینی را در جامعه نهادینه می‌کند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی گفت: اگر بخواهیم تغییری در نظام آموزشی ایجاد کنیم، لازم است فرهنگ کارآفرینی و ریسک پذیری را در جامعه تقویت کنیم و بدون شک جهاد دانشگاهی می‌تواند با اجرای آموزش‌های مناسب اینگونه تغییرات بنیادین فرهنگ و نگرش را در جامعه ایجاد کند. پورعیسی افزود: نهادهای دانشگاهی در همه دنیا نقش مهمی در توسعه دانش و مهارت ایفا می‌کنند و ارتباط نزدیکی با صنایع و مسائل و آسیب‌های جامعه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دادرس مقدم – صبح پنج شنبه بود که یکی از شهروندان عزیز طی تماس تلفنی

بیشتر

سلام و وقت بخیر. مسئله بی‌آبی و کم آّبی در همه‌ جای ایران باعث مشکلات

بیشتر

محمدی-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی گفت: ۲ هزار و ۲۲۷ مورد اشتغال امسال

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت