یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار استانی

افتتاح بوستان و سقاخانه در علی آباد لوله بیرجند

بوستان و سقاخانه در علی آباد لوله بیرجند با حضور فرمانده سپاه انصارالرضا خراسان جنوبی افتتاح شد . این بوستان به مساحت 4 هزار و 500 متر مربع با هزینه 220 میلیون تومان به بهره برداری رسید. این طرح با مشارکت بسیج سازندگی اوقاف و امورخیریه، خیران مدرسه ساز و اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و استانداری به بهره برداری رسیده است.

افتخار نیروی انتظامی به خدمت بی‌منت و رضایتمندی مردم است

شبستان- نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس در دیدار با فرماندهی انتظامی بیرجند و رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه افتخار نیروی انتظامی به خدمت بی‌منت و رضایتمندی مردم است، گفت: مراقبت سازمانی و تقویت آموزش‌های عقیدتی سیاسی در نیروهای نظامی برای انجام مأموریت با جدیت دنبال شود. خسروی افزود: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خادم و خدمتگزار مردم است و به فرمایش امام حسین (ع) باید گفت از طرف ما خداوند اجر و پاداش به شما عنایت فرمایید. وی خدمات و فعالیت نیروی انتظامی به مردم را شبانه روزی دانست و گفت: نیروی انتظامی در جامعه با حضور در بخش‌های مختلف و خدمات شبانه‌روزی بی‌نظیر انجام می دهد که بر هیچ کسی پوشیده نیست. خسروی با تأکید بر اینکه افتخار نیروی انتظامی به خدمت بی‌منت و رضایتمندی مردم است، عنوان کرد: ماموران نیروی انتظامی حافظ مال و ناموس مردم هستند و اقدامات انجام گرفته توسط این نیرو ملموس و ارزشمند است. این نماینده مجلس با بیان اینکه سرریز تمام مشکلات و آسیب های اجتماعی به سمت نیروی انتظامی است، تصریح کرد: نیروی انتظامی علاوه بر اینکه ضابطه‌مند است از اعمال سلایق شخصی جلوگیری می کند ضمن اینکه می تواند از جایگاه آمرانه و قانونی خود صحیح استفاده کند. خسروی بر همکاری تمام ادارات و نهادها برای پیشگیری و کاهش آسیب اجتماعی با نیروی انتظامی تأکید کرد و افزود: امنیت امروز جامعه و بخصوص امنیت ویژه که در خراسان جنوبی حاکم است مرهون زحمات نیروی مسلح و به ویژه نیروی انتظامی و مرزبانی است.

اعلام گروه‌های هدف واکسیناسیون در استان

واکسیناسیون کرونا در خراسان جنوبی شرایط خوبی داشته و مشکل کمبود واکسن در استان وجود ندارد. روند واکسیناسیون کرونا در خراسان جنوبی با سرعت خوبی ادامه دارد.تعداد واکسن‌های موجود در استان نیز در حد مطلوب است و جای هیچ گونه نگرانی بابت کمبود واکسن وجود ندارد. دبیر ستاد دانشگاهی کنترل و پیشگیری بیماری کرونا در خراسان جنوبی گفت: گروه‌های هدف جدید واکسیناسیون در خراسان جنوبی اعلام شدند. شریف زاده با بیان اینکه روند واکسیناسیون در خراسان جنوبی طی روزهای اخیر سرعت بسیار خوبی پیدا کرده است، گفت: بر اساس ابلاغیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گروه‌های جدیدی به گروه‌های هدف واکسیناسیون اضافه شدند. وی افزود: این گروه‌ها شامل اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، معلمان آموزش و پرورش، خبرنگاران و اصحاب رسانه، داوطلبان جمعیت هلال احمر، کارکنان و قضات دادگستری‌ها، رانندگان حمل و نقل عمومی و کارکنان بانک‌ها هستند که به تدریج واکسیناسیونشان انجام می‌شود. وی با اشاره به اینکه میانگین واکسیناسیون جمعیت بالای 18 سال استان نسبت به کشور بالاتر است، تصریح کرد: در کشور میانگین تزریق واکسیناسیون دوز اول به افراد بالای 18 سال 16.4 است در حالی که این رقم در خراسان جنوبی به 20 درصد رسیده است. وی گفت: امیدواریم با ثبت نام گروه‌های سنی جدید یعنی متولدین 1357 به قبل، هر چه سریع‌تر بتوانیم گروه‌های سنی هدف را واکسینه کنیم. شریف زاده بیان کرد: محموله جدید واکسن کرونا، مازاد بر سهمیه خراسان جنوبی : با پیگیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجنداین هفته به استان وارد می‌شود.که با ورود این محموله، واکسیناسیون در استان سرعت بیشتری می‌گیرد. شریف زاده با بیان اینکه هم اکنون مشکل کمبود تخت در استان نداریم، ابراز نگرانی کرد: در صورتی که روند مبتلایان همچنان روبه افزایش باشد در هفته‌های آینده نظام سلامت استان در این زمینه با مشکل مواجه خواهد شد.

154 مبتلای جدید کرونا در خراسان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته 342 آزمایش 275 مبتلای جدید در خراسان جنوبی تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا 154 بیمار جدید شامل 54 بستری و 100 مورد سرپایی، شناسایی شدند. مهدی زاده افزود: وی گفت: همچنین از 480 تست سریع کرونا 121 بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد. وی گفت :با 3 مورد فوت جدید تعداد فوتی ها در خراسان جنوبی به 977 نفر رسید.

استاندار خراسان جنوبی: نیازمند تدابیر ویژه فرهنگی هستیم

ایرنا- استاندار خراسان جنوبی در نشست اعضای اتحادیه موسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی، قرآنی و عترت استان گفت: برای مصونیت جامعه در برابر آسیب‌های اجتماعی به شدت نیازمند تدابیر ویژه در حوزه مسائل فرهنگی هستیم. ملانوری اظهار داشت: در دوره فعلی که آسیب‌های اجتماعی را به خاطر تبدیل شدن دنیا به دهکده جهانی داریم، باید چتر حمایتی را براساس اعتقادات دینی خودمان درست کنیم تا مردم از آسیب‌ها در امان بمانند. وی با تاکید بر اینکه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید فرهنگ قرآنی و اهل بیت (ع) را در جامعه ترویج کنیم گفت: فعالیت‌های فرهنگی ما در دوران شیوع کرونا ضعیف شده از سوی دیگر تبلیغات ضد دینی و ضد فرهنگی از سوی دشمنان با هزینه‌های بالا به جامعه تزریق می‌شود. استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: باید تمامی دستگاه‌های فرهنگی متولی بر ارتقای سطح فرهنگی دینی و قرآنی در جامعه متمرکز شوند و در این خصوص برنامه‌ریزی کنند. وی گفت: کتب درسی و آموزشی پاسخگوی نیازهای فرهنگی امروز جامعه ما نیست که اگر به این کتب تکیه کنیم، از مقوله فرهنگ عقب خواهیم ماند لذا باید متناسب با وضعیت امروز جامعه، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم. وی افزود: اصالت در جمهوری اسلامی توجه به موضوعات قرآن است و باید احساس نیاز در جامعه ایجاد شود که تک تک افراد به آموزش علوم قرآنی نیاز دارند. وی با بیان اینکه با شیوع بیماری کرونا دچار یکسری محدودیت‌ها در آموزش و اجرای فعالیت‌های فرهنگی شده‌ایم اضافه کرد: براساس تاکیدات مقام معظم رهبری بدون پیوست فرهنگی و توجه به فرهنگ عمومی کارها ابتر می‌ماند و نتیجه خوبی نمی‌گیریم. وی با اشاره به اینکه در حوزه پشتیبانی از موسسات قرآنی حمایت لازم را خواهیم کرد افزود: جلسه‌ای در هفته‌های آینده برگزار شود و دستگاه‌های متولی دعوت شوند تا امکانات و ظرفیت‌های بلااستفاده در اختیار موسسات آموزشی قرآن قرار گیرد. ملانوری بیان کرد: همچنین آمادگی داریم که در شورای آموزش و پرورش استان استفاده از ظرفیت مدارس برای آموزش و فعالیت‌های قرآنی را براساس درخواست موسسات مصوب کنیم. وی گفت: موسسات قرآنی هم درخواست و نیازهای خود را به صورت مشخص اعلام کنند تا ظرفیت‌های خالی ادارات، نهادهای دولتی و مدارس در اختیار آنان قرار گیرد و باید از امکانات موجود استان برای ترویج فرهنگ قرآنی به بهترین وجه استفاده کرد.

موسسات قرآنی خراسان جنوبی به مکان تجمیعی نیاز دارند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: موسسات قرآنی استان با توجه به هزینه‌های سنگین اجاره بها به مکان تجمیعی برای فعالیت‌های قرآنی نیاز دارند. نبی‌زاده افزود: اگر بتوانیم ضریب حمایتی خود را از موسسات و فعالیت‌های قرآنی افزایش دهیم، شاهد تحولات فرهنگی خوبی در استان خواهیم بود. وی گفت: در مجموع 80 موسسه قرآنی در خراسان جنوبی داریم که از این تعداد چهار موسسه به تازگی مجوز فعالیت گرفتند.مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: دو اتحادیه موسسات قرآنی در خراسان جنوبی داشتیم که به دلیل جلوگیری از انجام اقدامات موازی در چند سال گذشته با یکدیگر ادغام شدند. وی بیان کرد: با توجه به اینکه خراسان جنوبی یک استان فرهنگی است از برگزاری مراسم خانوادگی قرآن کریم تا مراسم رسمی شاهد گستردگی حجم فعالیت‌های قرآنی در سطح این استان هستیم. وی اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان 70 برنامه را در فضای مجازی تعریف کردیم و 150 کلیپ با موضوعات مختلف فرهنگی و قرآنی تهیه شده است. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: در زمینه ثبت‌نام در برنامه‌ها و آزمون‌های سراسری قرآن کریم خراسان جنوبی با توجه به درصد جمعیت رتبه اول را در سطح کشور دارد.

فرصت‌های سرمایه گذاری در بخش خصوصی رصد و فعال شود

صداوسیما- فعالان حمل و نقل جاده‌ای و سرمایه گذاران با تشکیل اتاق فکر، ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری را رصد و بخش خصوصی را فعال کنند. مدیرکل دفتر سرمایه گذاری، نظارت بر بهره برداری و امور آزادراه‌های سازمان در سفر به خراسان جنوبی گفت: با راه اندازی اتاق فکر و با حضور صاحبنظران، فعالان حمل و نقل و سرمایه گذاران، ظرفیت ها و فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه ساخت مجتمع‌های خدماتی رفاهی رصد و بخش خصوصی فعال شود. شهرکی ثانوی افزود: با مطالعات دقیق و درست به دنبال جذب سرمایه گذار برای گسترش مجتمع‌های خدماتی رفاهی برای استان باشید. شهرکی ثانوی گفت: بر اساس ضوابط موجود به هلال احمر و اورژانس اعلام و ابلاغ شده که آمادگی استقرار پایگاه‌های اورژانس و هلال احمر در مجتمع‌های خدماتی رفاهی وجود دارد. این مقام مسئول با اشاره به اینکه یکی از راه حل‌های رفع این مشکل ورود بخش خصوصی به بحث امداد جاده‌ای است گفت: طرح پیشنهادی در خصوص ارائه خدمات امداد جاده‌ای به بخش خصوصی تهیه شده با بررسی این طرح برای ورود بخش خصوصی در خراسان جنوبی برنامه ریزی انجام شود. وی گفت: مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی باید از حالت تک بعدی و تکیه بر عرضه مواد سوختی و خدمات آن خارج شده و از ظرفیت‌های دیگر آن استفاده شود.

شهرداران 4 شهر استان انتخاب شدند

با آغاز به کار دوره جدید شورا‌های اسلامی شهر و روستا در خراسان جنوبی و تشکیل جلسات آن ها، شهرداران 4 شهر استان انتخاب شدند. برابر قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی، مراسم تحلیف و نخستین جلسه هر دوره شورای اسلامی شهر به دعوت فرمانداری برگزار و پس از ادای سوگند، هیئت رئیسه شورا برای سال اول تعیین می‌شود. با آغاز به کار شورا‌های اسلامی شهر و روستا حسین اکبری به عنوان شهردار فردوس، رضا مطلبی پور به عنوان شهردار سرایان، حسین بلالی به عنوان شهردار بشرویه و افشین عابدینی به عنوان شهردار اسدیه انتخاب شدند. همچنین سروری عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر بیرجند با بیان اینکه در نخستین جلسه شورای شهر بیرجند در دوره جدید که شنبه 16 مردادماه برگزار خواهد شد در خصوص تعیین شهردار بحث و تبادل نظر می‌شود افزود: پیرو جلسات اعضای شورای جدید، احتمالا تا انتخاب شهردار، شهرداری با انتخاب سرپرست اداره خواهد شد.

افزایش خسارت حیات وحش به اراضی کشاورزی خراسان جنوبی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: خشکسالی‌ها ورود حیات وحش به مزارع و باغات کشاورزان و خسارت در این بخش را افزایش داده و تلاش ما این است که این خسارت‌ها محدود شود. اکبری افزود: مکاتبات متعددی با مرکز و مراجع استانی درخصوص جبران خسارت وحوش انجام دادیم و به دلیل مشکلات مالی دولت، تاکنون مبلغی برای جبران خسارت‌ها اختصاص نیافته است و در دو سال اخیر نتوانستیم خسارت وارده را جبران کنیم.

300 میلیون دلار صادرات کالا از استان

ایسنا- مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی اظهار کرد: صادرات کالا از خراسان جنوبی از ابتدای سال 300 میلیون دلار ارزآوری داشت. رحیمی زاده گفت: مجموع ارزش کالاهای صادراتی خراسان جنوبی در 4 ماهه امسال بیش از 300 میلیون دلار بود که بیش از یک میلیون و 200 هزار تن بوده و در مقایسه با مدت مشابه پارسال 41 درصد افزایش داشته است. وی افزود: عمده کالاهای صادراتی از استان مصالح ساختمانی، محصولات فولادی، پتروشیمی، سوخت و مشتقات نفتی بوده است. وی گفت: از این میزان 48 میلیون دلار کالا با وزن بیش از 371 هزار تن مربوط به صادرات کالاهای تولیدی استان خراسان جنوبی است.

بازگشت 6 واحد معدنی استان به چرخه تولید

6 واحد معدنی در خراسان جنوبی از ابتدای امسال به چرخه تولید بازگشتند. معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: از این معادن 5 معدن در شهرستان‌ نهبندان و یک معدن هم در شهرستان سربیشه فعال است. ایمان طلب افزود: معادن فعال شده در زمینه فلورین ، منیزیت ، مس و گرانیت هستند. وی گفت: ذخیره قطعی این 6 معدن 2 میلیون و 250 هزار تن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت