یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار استانی

خسارت 15 میلیارد ریالی طوفان به زیرساخت‌های خراسان جنوبی

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در پی طوفان‌های اخیر و با توجه به حضور 74 تیم عملیاتی در نقاط مختلف استان به شبکه توزیع نیروی برق استان، شبکه آب و حوزه راه حدود 15 میلیارد ریال خسارت وارد شد.میرجلیلی افزود: در بخش کشاورزی هم 15 واحد گلخانه و 10 راس دام و 6 واحد دامداری خسارت دیدند.

آغاز پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی برای مسکن روستایی

صداوسیما- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی از آغاز پرداخت تسهیلات مسکن روستایی با سقف 100 میلیون تومان خبر داد. آسمانی مقدم گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران سقف تسهیلات مسکن در طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی از اواخر خرداد امسال از 50 به 100 میلیون تومان و از بازپرداخت 15 ساله به 20 ساله افزایش یافت. وی افزود: این تسهیلات با نرخ سود 5 درصد به متقاضیان ساخت مسکن روستایی پرداخت می‌شود. مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی سهمیه استان در طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی امسال 4 هزار و 500 واحد اعلام کرد که اعتبار برای پرداخت تسهیلات به 2 هزار و 862 واحد در استان جذب شده است. آسمانی مقدم گفت: تاکنون 254 متقاضی برای دریافت تسهیلات جدید به بانک‌ها معرفی شدند. وی افزود: از این پس متقاضیان برای دریافت تسهیلات 100 میلیون تومانی به بانک‌ها معرفی می‌شوند. مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همچنین گفت: ساکنان دائم روستا، افراد دارای مسکن نامقاوم، فاقدین مسکن، استفاده نکردن از تسهیلات دولتی مسکن، افراد دارای زمین از بنیاد مسکن که از تسهیلات استفاده نکرده باشند ، زوج‌های جوان فاقد مسکن و مهاجرت دائم از شهر به روستا از جمله شرایط متقاضیان دریافت تسهیلات مسکن است.

۱۰۰ هزار خانوار در خراسان جنوبی فاقد پوشش بیمه‌ هستند

شبستان- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی از فعالیت 98 کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: متاسفانه در استان حدود 100 هزار خانوار، تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند که این موضوع نگران کننده است. اسدی از فعالیت 98 کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف51 هزار نفر مشمول هیچ بیمه ای نیستند، اما از سال 1384 تاکنون، حدود 18 هزار و 500 نفر بیمه شده اند. وی عنوان کرد: سال گذشته بیش از یک هزار نفر بازنشسته و 73 نفر هم از کار افتاده شدند که ماهیانه حقوق می گیرند. اسدی یادآور شد: رئیس جمهور سابق 15 مهرماه روز روستا، طرحی را کلید زد که بر اساس آن، سه دهک پایین جامعه به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و تا پنج سال اول کمک هایی برای آنها در نظر گرفته شود. اما متاسفانه این موضوع تاکنون محقق نشده است.وی گفت: در این خصوص سهمیه خراسان جنوبی تحت پوشش قرار دادن 35 هزار نفر است که امیدواریم در دولت سیزدهم محقق شود.

کاهش ۵۶ درصدی بارندگی در سال آبی جاری

صداسیما- بارندگی سال آبی جاری در خراسان جنوبی در مقایسه با سال گذشته 56 درصد کاهش داشته است. مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای استان گفت: متوسط ریزش‌های جوی از ابتدای سال آبی جاری تا 1400/05/12 براساس محاسبات انجام شده به روش منحنی هم باران 74.12 میلیمتر است که این میزان نسبت به بارندگی مشابه سال گذشته (169.14 میلی متر) 56 درصد کاهش و نسبت به متوسط بارندگی مشابه در دوره دراز مدت (114.42 میلی متر) 35 درصد کاهش داشته است.شهابی فرد گفت: در حال حاضر از 44 دشت مطالعاتی در خراسان جنوبی 9 دشت در محدوده بحرانی، 22 دشت ممنوعه و 13 دشت آزاد است. وی افزود: با توجه به خشکسالی‌های شدید امسال از هم استانی‌ها به ویژه کشاورزان درخواست می کنیم ضمن مصرف بهینه آب بخش کشاورزی با استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری و کشت محصولات کم آب بر در مدیریت صحیح مصرف آب تلاش کنند.

ادامه گرد و خاک در خراسان جنوبی

رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی استان گفت: با توجه به ادامه گرد و خاک در خراسان جنوبی الگوی نقشه‌های پیش یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی، تا اوایل هفته آینده متاثر از وزش بادهای 120 روزه در برخی ساعات وزش باد شدید و سبب خیزش گرد و خاک در استان پیش بینی می شود.نخعی افزود: در این مدت وزش باد در مرز شرقی استان وقوع طوفان در این منطقه را در پی دارد و سبب بروز خسارت هم خواهد شد.

ویروس ناشناخته بلای جان حیات وحش

خبرنگاران جوان- تلف شدن 70 رأس گونه ارزشمند کل و بز در منطقه حفاظت شده پیر حاجات شهرستان طبس، دوستداران محیط زیست را نگران کرده است. با اعلام خبر تلف شدن 70 رأس گونه شاخص کل و بز در خراسان جنوبی، همه نگاه‌ها به سمت ویروسی ناشناخته رفته که حیات وحش را نشانه گرفته است. به دنبال این حادثه، از گونه‌های کل و بز تلف شده نمونه گیری انجام و برای تشخیص علت این تلفات به تهران ارسال شد.

احتمال شیوع طاعون قوت گرفت

اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی می‌گوید: محیط زیست بر اساس احتمالات و نشانه‌ها به این نتیجه رسیده که ممکن است این وحوش بر اساس بیماری طاعون تلف شده اند. او با بیان اینکه بیشتر حیوانات حیات وحش واکسینه شده اند، افزود: بی احتیاطی برخی از دامداران در واکسینه نکردن کردن دام ها، باعث افزایش این بیماری بین حیوانات حیات وحش می‌شود. مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اظهار کرد: با ورود ویروسی ناشناخته به زیستگاه کل و بز تعداد این گونه با ارزش کاهش یافته است. اکبری تصریح کرد: طاعون نشخوار کنندگان کوچک به انسان انتقال پیدا نمی‌کند، اما به حیوانات اهلی منتقل می‌شود که گاهی مواقع جدی نگرفتن هشدار‌ها حتی از سوی یک دامدارمی تواند این بیماری را تشدید کند. او ادامه داد: لاشه حیوانات تلف شده را سوزانده و بعضی‌ها را هم به صورت بهداشتی دفن کرده ایم. مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: از حیوانات مریض و آن‌ها که تازه تلف شده بودند، نمونه برداری و برای تشخیص بیماری آن‌ها را به دامپزشکی ارسال کردیم. مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی نیز به خبرنگار ما گفت: نمونه آلودگی ویروسی به تهران ارسال شده است و منتظر پاسخ هستیم و تا قطعی نشدن ماجرا هیچ گونه اظهار نظری نمی‌کنیم.

پاکسازی چشمه‌ها و آبشخور‌های آلوده به ویروس

تقی زاده رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس نیز به اقدامات مقابله‌ای با این بیماری اشاره و بیان می‌کند: طی هفته گذشته در مجموع 50 باب چشمه و آبشخور در منطقه پیرحاجات پاکسازی و با محلول مناسب ضدعفونی شده است و در پایش‌های چهار روز اخیر لاشه جدیدی مشاهده نشده است. او احتمال تلف شدن وحوش بر اثر گرسنگی و تشنگی را رد و تصریح می‌کند: اگرچه خشکسالی موجب ضعیف شدن حیات وحش شده است، اما به نظر نمی‌رسد این تلفات مربوط به کم غذایی و کم آبی باشد، به همین دلیل با همکاری دامپزشکی در حال بررسی علت بیماری هستیم و به محض مشخص شدن علت این تلفات، موضوع اطلاع رسانی می‌شود.

دیدارهای روز خبرنگار در خراسان جنوبی مجازی برگزار می‌شود

ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: با توجه به شیوع گسترده کرونا، دیدارهای روز خبرنگار امسال نیز مانند سال گذشته به صورت مجازی انجام خواهد شد. نبی‌زاده افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اهمیت حفظ سلامت جامعه خبرنگاران و اصحاب رسانه بر آن شدیم تا مانند سال گذشته دیدارهای روز خبرنگار (17 مرداد) را به صورت غیرحضوری و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار کنیم. وی درباره نحوه برگزاری این دیدارها گفت: شانزدهم، هفدهم و هجدهم مرداد ماه جاری از طریق ارتباط تصویری با تمامی رسانه‌های استان دیدار می‌کنیم و شنونده دیدگاه‌ها و درخواست‌های اصحاب رسانه نیز خواهیم بود. وی اظهار داشت: خبرنگاران فعالیت‌های انجام شده در کشور و مسیری که طی شده و نقاط قوت و ضعف حرکت‌ها را تحلیل می‌کنند و اگر جریال اتصال بین بدنه جامعه و مسئولان به شکل حرفه‌ای، درست و شایسته انجام شود و از طرفی مسئولان هم جایگاه و شان خبرنگاران و وظایف قانونی رسانه‌ها را بهتر درک کنند، مطمئنا این ارتباط بهتر برقرار خواهد شد و راحت‌تر از مشکلات جامعه مطلع می‌شوند. وی افزود: رسانه به عنوان واسطه بین مردم و واقعیت‌ها و رویدادها آینه وفادار رخدادهای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بوده و در حقیقت امانت‌دار مردم در دستیابی به اطلاعات است. دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان خراسان جنوبی گفت: در حوزه‌های توسعه‌ای استان هم خبرنگاران نقش خود را به خوبی ایفا کردند همچنین در حوزه مدیریت کرونا خبرنگاران نقش مهم و گسترده‌ای در اطلاع‌رسانی به موقع و صحیح داشته‌اند. وی بیان کرد: خبرنگاران با انجام دقیق رسالت خود در مقابله با کرونا توانستند شایعات و القائات را به حاشیه ببرند و اطلاع‌رسانی صحیح و درست را انجام دهند.

شناسایی 178 بیمار جدید کرونایی در خراسان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: دیروز 393 تشخیص کرونا در استان انجام شد که در 178 بیمار جدید شامل 38 مورد بستری و 140 مورد سرپایی، شناسایی شدند.مهدی زاده افزود: از این تعداد 59 مورد از بیرجند، بشرویه 7 مورد، خوسف 3 مورد، درمیان، سرایان و فردوس هر کدام 9 مورد، زیرکوه 31 مورد، سربیشه 4 مورد، طبس 13 مورد، قاین 24 مورد و نهبندان 10 مورد جدید شناسایی شد.

معدن قلعه‌زری خوسف به ظرفیت واقعی می‌رسد

ایرنا- استاندار خراسان جنوبی در دیدار با مدیران شرکت پارت گوال (سهامدار جدید معدن قلعه‌زری)، گفت: برنامه ما این است که با وجود نیروهای جوان و خوش‌فکر و با سوابق درخشان سهامدار جدید معدن قلعه‌زری، مشکلات این واحد هرچه زودتر برطرف شود و تولید آن به ظرفیت واقعی برسد. ملانوری گفت: یکی از بزرگترین مزیت‌های خراسان جنوبی وجود معادن فراوان با ذخایر قابل توجه است اما میزان بهره‌مندی ما از معادن استان بسیار کم است.وی اظهار داشت: علت این عدم توفیق به این جهت است که بسیاری از معادن مورد بهره‌برداری قرار نگرفته‌اند و در معدود معادنی هم برداشت صورت می‌گیرد. ملانوری افزود: مواد معدنی استان به صورت خام به فروش می‌رسد که باید این کار هرچه سریعتر متوقف شود و مواد معدنی به ارزش واقعی خود عرضه شوند تا استان از مواهب آن در اشتغال‌زایی و درآمدزایی، بهره بیشتری ببرد. وی گفت: سیاست ما در این بازه زمانی خدمتگزاری، برنامه‌ریزی و کار بر معادن به عنوان یکی از پیشران‌های اصلی تولید و توسعه در خراسان جنوبی است. استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: مردم باید بتوانند به طور ویژه از عواید این ذخایر ارزشمند بهره ببرند و استان نیز باید بتواند از قبل این برداشت‌ها و بهره‌برداری‌ها، توسعه خود را پیش ببرد. وی به اسناد بالادستی و سیاست‌های ابلاغی از طرف مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: براساس اسناد بالادستی و سیاست‌های ابلاغی از طرف مقام معظم رهبری، زمینه ورود بخش خصوصی صلاحیت‌دار را فراهم کرده‌ایم. ملانوری تاکید کرد: معادن نیز باید در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در استان ورود کنند.نشست مدیران شرکت پارت گوال (سهامدار جدید معدن قلعه‌زری) با استاندار خراسان جنوبی به منظور بررسی مسائل و مشکلات این واحد معدنی و ارائه راهکارهای لازم در راستای توسعه شرایط موجود برگزار شد و معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز در این نشست حضور داشتند.

تسریع در بازسازی گلزار شهدا و احداث موزه دفاع مقدس

صدا و سیما- 6 میلیارد و 125 میلیون تومان برای مرمت و بازسازی گلزار شهدا و 3 میلیارد و 210 میلیون تومان برای احداث موزه دفاع مقدس اختصاص یافت. استاندار در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس، خواستار همکاری دستگاه‌های مربوطه، سمن‌ها و اساتید دانشگاه‌ها برای به سرانجام رسیدن این طرح بزرگ فرهنگی شد. ملانوری افزود: حفظ و انتشار زندگی نامه و خاطرات شهدا به آشنایی نسل‌های آینده با جان فشانی آنان، بسیار ضروری است و همه باید در این خصوص به وظیفه خود عمل کنند. فلاحی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هم از جمع آوری 320 هزار سند از رزمندگان استان برای تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس خبر داد وگفت: همچنین 4 هزار ساعت مصاحبه از 28 هزار رزمنده انجام شده است. زارع قائم مقام صدا و سیمای استان هم از اعلام آمادگی واحد‌های مختلف این سازمان برای همراهی در تدوین این دانشنامه خبر داد.

اجرای طرح جامع کاهش خشونت

شبستان- معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی از اجرای طرح جامع کنترل و کاهش خشونت در استان خبر داد و گفت: در این برنامه اولویت های اساسی پیشگیری از خشونت علیه کودکان و نوجوانان و زنان، پرخاشگری کلامی و نوشتاری، سرقت‌های خشونت‌آمیز و جنایات عمدی نیاز به اقدام فوری دارند. وحدانی نیا افزود: امیدواریم با توجه و تاکید بر این برنامه بتوانیم قدری از خشونت به خصوص در جامعه هدف زنان، کودکان و نوجوانان را کاهش دهیم. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی اظهار داشت: در این برنامه آموزش و پرورش با مداخله و آموزش مهارت‌های ارتباطی به کودکان و نوجوانان، آموزش مدیران، معاونان مدارس و مهدکودک‌ها در زمینه تعامل و رفتار با کودکان و نوجوانان و آگاه سازی دانش‌آموزان در زمینه پرخاشگری در فضای مجازی می‌تواند موثر واقع شود. به گفته وی بهزیستی استان نیز با توانمندسازی زنان دارای تجربه طلاق یا فوت همسر، ایجاد و گسترش خانه‌های امن کودکان و آموزش مهارت‌های اجتماعی و قدرت کنترل خشم با ارائه خدمات حمایتی، فرهنگ‌سازی، آموزش مهارت‌های اجتماعی و مهارت‌آموزی شغلی می‌تواند در کاهش خشونت نقش ایفا کند.

نجات بناهای تاریخی با کمک بخش خصوصی

باشگاه خبرنگاران جوان – 30 بنای تاریخی خراسان جنوبی برای احیا و بهره برداری هرچه بهتر به متقاضیان بخش خصوصی واگذار می‌شود. در سفر مدیرعامل صندوق احیا و بهره برداری از بنا‌ها ، اماکن تاریخی و فرهنگی کشور به خراسان جنوبی از چند بنای تاریخی شهر بیرجند بازدید شد و ظرفیت‌های منحصر به‌فرد این بنا‌ها شناسایی و مقرر شد به زودی این بنا‌ها به مزایده گذاشته شود.میرزایی مدیرعامل صندوق احیا و بهره برداری از بنا‌ها ، اماکن تاریخی و فرهنگی کشور گفت : هرجا به مردم اعتماد کردیم و توانستیم از کمک بخش خصوصی استفاده کنیم همکاری مشترک و دوسویه را داشتیم که برای هر دو طرف سودمند بوده است. او افزود: خانه مستوفی بشرویه در مزایده اخیر به بخش خصوصی واگذار شد و ان شاا… به زودی لیست بنا‌هایی که قرار است به مزایده گذاسته شود را در سایت مان منتشر خواهیم کرد.

مزایده ای به نام توسعه گردشگری و به کام سرمایه گذاران

میرزایی ادامه داد : افرادی که در مزایده برنده شوند می‌توانند از تسهیلات این صندوق استفاده کنند. مدیرعامل صندوق احیا و بهره برداری از بنا‌ها ، اماکن تاریخی و فرهنگی کشور بیان کرد: 70درصد هزینه مرمت بنا در قالب تسهیلات کم بهره از طریق دولت تامین می‌شود و پس از 30 درصد پیشرفت فیزیکی به سرمایه گذار پرداخت می‌شود. مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گفت: در خراسان جنوبی نزدیک به 30 اثر از آثار تاریخی که در تملک دولت است که در اختیار صندوق حفظ و احیای بنا‌های تاریخی است. او ابراز امیدواری کرد که با کمک صندوق احیا و بهره برداری از بنا‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی بخش دیگری از بنا‌های در اختیار دولت به بخش خصوصی واگذار شود تا با تبدیل شدن به فضا‌های اقامتی و پذیرایی کمکی به توسعه گردشگری استان شود. میرزایی در ادامه از راسته بازار صنایع دستی بیرجند، خانه اعتمادی و خانه پردلی بازدید کرد تا از نزدیک با توانایی‌های دستی و بازار فروش جهانی این محصولات آشنا شود.

برقراری چتر اینترنت پرسرعت همراه در 6 روستای خراسان جنوبی

صدا و سیما- مدیرکل ارتباطات و فنا‌وری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: 6 روستای خراسان جنوبی با جمعیت 200 خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند. بهی افزود: با راه اندازی این سایت ها در روستاهای سرحد و خوشینه علیا شهرستان بیرجند، روستاهای ورزق و گردتیغ شهرستان قائنات و زیدر شهرستان سربیشه جمعیتی بالغ بر 200 خانوار از سرویس اینترنت پرسرعت همراه بهره مند شدند. وی بیان کرد: از ابتدای امسال با اجرا یا ارتقا30 سایت، 60 روستای استان با جمعیتی بالغ بر 7000 خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

چهره واقعی غرب با پژوهش و مستند برای مردم نمایان شود

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه وحشی گری های غرب باید با پژوهش و مستند برای مردم نمایان شود، گفت: برای انسانیت انسان آفتی بدتر از ویروس لیبرال دموکراسی نیست. حجت الاسلام عبادی افزود: بنده سال هاست از افرادی که اهل قلم و پژوهش هستند درخواست کرده ام که با کار مستند این مطلب مهم که اروپا هرگز متمدن نبوده است را دنبال کنند، اگر ما این سرفصل را با همراه با پژوهش و مستنداتش در بیاوریم و چهره این جامعه نفرت انگیز را برای مردم باز کنیم خیلی ها در رفتار خود تجدید نظر می کنند.

بی عملی مسئولان در موضوع رمز ارزها

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس یکی از دلایل قطعی برق در کشور را بی عملی مسئولان در موضوع رمزارزها اعلام کرد و گفت:مقام معظم رهبری چندین بار تاکید کرده اند که حداقل باید 20هزار مگاوات برق هسته ای داشته باشیم در صورتی که الان نیروگاه بوشهر هزار مگاوات برق هسته ای تولید می کند. نخعی با تاکید بر بی عملی مسئولان در بحث رمز ارزها تصریح کرد: این موضوع در یکی دو سال اخیر مزید بر علت شده است؛ هیچ بعید نیست که پای منافع مسئولان هم در میان باشد. به صراحت نمی شود اظهار نظر کرد اما بعید نیست؛ دستگاه امنیتی در این خصوص بهتر می توانند اظهارنظر کنند.

تسهیلات کرونایی 6 میلیاردی برای باشگاه‌های ورزشی

باشگاه‌های ورزشی خراسان جنوبی از ابتدای شیوع کرونا حدود 6 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی دریافت کردند. معاون امور ورزش خراسان جنوبی با اشاره به تعطیلی برخی از سالن‌های ورزشی از زمان شیوع کرونا گفت: 167 باشگاه ورزشی در این مدت متقاضی دریافت 8 میلیارد و 418 میلیون تومان تسهیلات کرونایی بودند که پس از بررسی پرونده‌ها 5 میلیارد و 891 میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند. قطبی با اشاره به اشتغال 168 نفر در این باشگاه‌ها افزود: وام‌های پرداخت شده بین 80 تا 400 میلیون تومان است.

برخورد قاطع و قانونی با تخلفات اقتصادی در خراسان جنوبی

با تخلفات اقتصادی و هر گونه سوء استفاده در این بخش برخورد قاطع و قانونی می شود.معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در بازدید از چند فروشگاه زنجیره‌ای و بزرگ بیرجند گفت: بازرسان این سازمان به صورت روزانه و مستمر بر بازار کالا و خدمات نظارت دارند و ضمن بررسی تغییرات و وضعیت بازار، با تخلفات احتمالی نیز برخورد می‌کنند. علی تهوری با اشاره به لزوم بازدارندگی برخورد با تخلفات تاکید کرد: قطعا واحد‌هایی که اصرار به تخلف داشته باشند و تخلفات خود را تکرار کنند با تشکیل پرونده و معرفی به تعزیرات حکومتی به مراجع قضایی نیز معرفی خواهند شد.

مصوبه شهر شدن محمدیه خوسف لغو شد

مدیرکل بازرسی خراسان جنوبی گفت: با پیگیری‌های چند ساله بازرسی کل استان لغو مصوبه ارتقای روستای محمدیه به محمدشهر از توابع شهرستان خوسف در هیئت دولت به سرانجام رسید. رحیمی افزود: سال 1386 روستای محمدیه از توابع شهرستان خوسف به شهر محمدشهر ارتقا یافت اما شرایط شهر شدن مطابق ماده چهار قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری مصوب 1362 را نداشت. وی ادامه داد: تأسیس شهر محمدشهر بر مبنای کارشناسی، ضوابط، مقررات قانونی و نیز و منطبق با واقعیت موجود و ضرورت نبوده است. مدیرکل بازرسی خراسان جنوبی تاکید کرد: حتی در افق توسعه درازمدت شهرستان‏‌های بیرجند و خوسف نیز ظرفیت و استعداد شهر شدن را دارا نبوده است.

یک کشته در تصادف درون شهری در بیرجند

برخورد پژو 405 با عابر پیاده در بیرجند یک کشته بر جای گذاشت. رئیس پلیس راهور استان اعلام کرد: روز گذشته برخورد پژو 405 با عابر پیاده، نبش پاسداران 6 (مجتمع غدیر) منجر به جان باختن خانم 38 ساله شد.سرهنگ عباسی علت حادثه را عدم توجه به جلو از سوی راننده پژو اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت