یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار استانی

عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند برنده جایزه بین‌المللی شد

لیلی سیفی دانشیار گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه بیرجند برنده جایزه ASIS& T, Infoshare 2021 شد. امسال بر اساس فراخوانی که در ژوئن داده شد، 6 نفر از کشور‌های مختلف در انجمن علم اطلاعات و فناوری برگزیده شدند که دکتر لیلی سیفی عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند نیز موفق به کسب این جایزه شد.

شناسایی ۶۳ نقطه حادثه خیز جدید در خراسان جنوبی

مهر- رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی با اشاره به فوت 86 نفر در تصادفات جاده‌های استان گفت: 63 نقطه حادثه خیز جدید در خراسان جنوبی شناسایی شد. رضایی در جلسه کارگروه اجرای مداخلات مؤثر به منظور پیشگیری و کاهش تصادفات منتهی به ضرر جانی و مالی اظهار کرد: در چهار ماهه سال جاری 86 فوتی در تصادفات جاده ای خراسان‌جنوبی داشته‌ایم که تنها یک درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است. رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: متأسفانه 900 نفر از مردم نیز در جاده‌های خراسان‌جنوبی مجروح شدند که در این زمینه 6 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته‌ایم. رضایی با اشاره به اینکه 58 درصد تصادفات در راه‌های اصلی و 42 درصد نیز در راه‌های فرعی و روستایی بوده است، گفت: 47 درصد تصادفات منجر به فوت به علت واژگونی رخ داده است و 29 نفر معادل 34 درصد متوفیان نیز در محور زاهدان به مشهد (در محدوده خراسان‌جنوبی) جان خود را از دست داده‌اند. وی با اشاره به اینکه ترددها نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: ما در چهارماهه سال 1400 حدود 18 میلیون تردد در جاده‌های خراسان‌جنوبی داشته‌ایم. رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به طولانی بودن و کویری بودن راه‌های خراسان‌جنوبی برای کاهش تصادفات باید نسبت به ایجاد استراحتگاه در محورهای مواصلاتی خراسان‌جنوبی اقدامات جدی انجام داد. رضایی اظهار کرد: علاوه بر ایجاد استراحتگاه‌ها، تسریع در اجرای شیب شیروانی در جاده‌ها، اطلاع رسانی گسترده پیرامون عواقب ناشی از دستکاری عمدی و مخدوش نمودن پلاک وسایل نقلیه در ایام محدودیت می‌تواند در کاهش تصادفات مؤثر واقع شود. رضایی با اشاره به شناسایی 27 نقطه حادثه خیر در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: از این تعداد 9 نقطه اصلاح، 18 نقطه اصلاح نشده و 63 نقطه حادثه خیز جدید نیز شناسایی کرده‌ایم.

بهره برداری از سایت پسماند شهری بیرجند تا پایان شهریور ماه

خبرنگاران جوان- رئیس شورای شهر بیرجند گفت: تا پایان شهریور ماه امسال سایت پسماند شهری بیرجند به بهره برداری می‌رسد. تقی زاده عنوان کرد: طرح تفکیک زباله در حال اجرا است که بعد از استقرار سایت پسماند شهری در مبدأ و مقصد شهری می‌تواند صورت بگیرد. وی با اشاره به این که سایت پسماند شهری در شهریور ماه به بهره برداری می‌رسد افزود: اقدامات راه اندازی کارخانه تولید کود و کمپوست انجام شده که حدود 12 میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است. تقی زاده با اشاره به این که طرح جامع حمل و نقل ترافیک شهری در شورای ششم اجرایی و عملیاتی می‌شود، عنوان کرد: زمان زیادی از تصویب این طرح نمی‌گذرد و در آن تمام خیابان‌های شهری و مسیر‌هایی که نیاز به تعریض دارد پیش بینی شده است. رئیس شورای شهر بیرجند با اشاره به این که سال آینده صنوف آلاینده به خارج از سطح شهر منتقل می‌شوند اظهار کرد: تاکنون حدود 714 پروانه ساختمانی صادر شده که تعدادی از واحد‌های صنفی نسبت به ساخت ساختمان در آن جا اقدام کرده اند او ادامه داد: با توجه به این که ایجاد مکانی برای برگزاری مراسم‌های بزرگ شهری دغدغه شورا و شهرداری بوده است، راه اندازی میدان بزرگ اجتماعات با 12 هکتار برنامه ریزی شده که محلی برای برگزاری آیین‌های مذهبی و ملی خواهد بود. تقی زاده بیان کرد: از سال 96 تا کنون 12 پارک و بوستان در مناطق مختلف شهری کلنگ زنی و افتتاح شده است.

تشکیل بخش میاندشت در شهرستان درمیان تصویب شد

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل بخش میاندشت در شهرستان درمیان به تصویب هیئت وزیران رسید. حسین خسروی اسفزار اظهار داشت: براساس مصوبه هیئت وزیران، در شهرستان درمیان یک بخش به نام میاندشت از ترکیب دو دهستان فخرود و میاندشت ایجاد و روستای «بورنگ» به عنوان مرکز این بخش تعیین شد.

بانک اطلاعاتی رانندگان پرخطر خراسان‌جنوبی تدوین شود

معاون دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به ضرورت به روزرسانی دوربین های هوشمند ترافیکی گفت: بانک اطلاعاتی رانندگان پرخطر خراسان‌جنوبی تدوین شود. وحدانی‌نیا اظهار کرد: رفع نقاط حادثه خیر، کنترل‌های هوشمندانه، به‌روزرسانی دوربین‌های مداربسته و تکمیل بانک اطلاعاتی رانندگان پرخطر در کاهش تصادفات مؤثر خواهد بود. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: اگر تخفیفات بیمه‌ای به جای خودرو محوری به سمت فرد محوری برود در دقت مردم در فرهنگ ترافیکی و در نتیجه کاهش تصادفات مؤثر است.

وقوع گرد و خاک تا پایان هفته در خراسان جنوبی

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: پدیده گرد و خاک تا پایان این هفته مهمان استان است. لطفی گفت: با توجه به حضور باد‌های ۱۲٠ روزه در استان تا پایان هفته شاهد وقوع گرد و خاک و وزش باد شدید در استان خواهیم بود.وی با اشاره به اینکه در برخی ساعات وقوع طوفان در مرز شرقی استان دور از انتظار نیست افزود: به لحاظ دمایی نیز تغییرات دما در استان محسوس نخواهد بود.

97 درصد مطالبات گندم‌کاران خراسان جنوبی پرداخت شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: در طرح خرید تضمینی گندم تاکنون 97 درصد مطالبات گندم‌کاران استان پرداخت شده و مابقی بدهی نیز در دست پرداخت است. مجید اسداللهی افزود: تاکنون 2 هزار و 801 تن گندم در قالب 744 محموله به مراکز خرید استان تحویل داده شده است.وی بیان کرد: ارزش ریالی گندم خریداری شده تاکنون 137 میلیارد و 589 میلیون ریال است که از این رقم 134 میلیارد و 375 میلیون ریال معادل 97 درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده است.

خراسان جنوبی محرومیتی از جنس درمان دارد

ایسنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هم اکنون مشکل اصلی بیمارستان‌های استان کمبود تعداد متخصص به ویژه متخصص داخلی و عفونی مخصوصا در شهرستان‌های استان است. سخت است برای درمان یک بیماری پزشکی در دسترس نباشد و مجبور به طی مسافتی به شهرهای استان‌های دیگر باشی حال آنکه فرزندان متخصص این سرزمین‌ کار در استان‌های دیگر را برگزیده‌اند. خراسان جنوبی از جمله استان‌هایی است که پزشکان متخصص حضور در آن را انتخاب نمی‌کنند که شاید بخشی از آن به دلیل نبود زیرساخت‌های رفاهی و امکانات باشد. مردم خراسان جنوبی مجبورند برای انجام یک جراحی یا ادامه کارهای پزشکی خود به استان‌های مجاور سفر کنند. حال وجود عاملی چون کرونا این سفرها را محدود کرده است‌؛ سفرهایی که باید انجام شود تا درمان ادامه یابد. طی چند هفته گذشته، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برای تامین 130 متخصص و فوق تخصص در رشته‌های مختلف پزشکی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام نیاز کرد.

کمبود متخصص داخلی و عفونی

جلال احمدی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه خراسان جنوبی با کمبود متخصص مواجه است‌، گفت: هم اکنون مشکل اصلی بیمارستان‌های استان کمبود تعداد متخصص به ویژه متخصص داخلی و عفونی مخصوصا در شهرستان‌های استان است. احمدی اظهار کرد: برای تامین و ماندگاری پزشکان متخصص بارها به وزارت بهداشت اعلام نیاز کرده و مکاتبه انجام شده است و هم اکنون به دلیل نبود متخصص، اغلب آن‌ها به ویژه متخصصان داخلی و عفونی در این روزهای سخت کرونایی فشار کار بالایی را تحمل می‌کنند. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: امسال درخواست تامین 120 پزشک متخصص و حدود 10 فوق تخصص در رشته‌های مختلف به وزارت بهداشت، اعلام شده است. احمدی اظهار کرد: معمولا متخصصان پزشکی در ماه‌های مهر و آبان هر سال در سطح استان ها توزیع می‌شوند و مشخص نیست امسال سهم خراسان جنوبی چه تعداد است.

مشکلی که سر از یک بیمارستان درآورد

وی با اشاره به اینکه سال گذشته سهم خراسان جنوبی 81 نفر متخصص بود که از این تعداد 12 نفر در استان حضور نیافتند، اظهار کرد: 70 درصد علت ماندگار نشدن پزشکان متخصص و فوق تخصص در خراسان جنوبی نبود زیرساخت‌های مناسب رفاهی است. فرزاد فیروزی، مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی نیز چندی پیش در حاشیه بازدید استاندار خراسان جنوبی از بیمارستان میلاد بیرجند بیان کرد: کمبود پزشک متخصص مهمترین مشکل بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (ع) میلاد 3 بیرجند است که باعث شده بخش قابل ملاحظه‌ای از ظرفیت بیمارستان غیرفعال باشد. وی افزود: براساس اعلام مدیرعامل بیمارستان میلاد 40 درصد ظرفیت بیمارستان فعال است و 60 درصد امکان ارتقای ظرفیت خدمات درمانی دارد که امیدواریم با تامین پزشک متخصص بتوان ظرفیت‌ها را ارتقا داد. وی گفت: بیمارستان میلاد با وجود امکانات بسیار منظم و مطلوب، ظرفیت‌های خالی قابل توجهی دارد که با افزایش پزشکان متخصص می‌توان این ظرفیت را فعال کرد. مدیر درمان تامین اجتماعی استان خراسان جنوبی اظهار کرد: با دستور استاندار خراسان جنوبی در این بازدید کارگروهی تشکیل خواهد شد تا طبق توافقی که بین وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی منعقد شده است پزشکان متخصص دانشگاهی بتوانند علاوه بر مراکز دانشگاهی در این بیمارستان هم فعالیت داشته باشند و خدمات بیمارستان ارتقا پیدا کند. کمبود پزشک بعد دیگری از محرومیت خراسان جنوبی است که مردم آن سال‌هاست از آن رنج می‌برند. به راستی که می‌تواند درد و رنج سفر از نهبندان به مشهد را برای انجام یک عمل جراحی کوچک درک کند؟

سرمایه گذاری بیش از 21 میلیارد تومانی برای اکتشاف مواد معدنی

صداوسیما-بیش از 21 میلیارد و 245 میلیون تومان برای اکتشاف مواد معدنی در سال جاری در خراسان جنوبی سرمایه گذاری شد. معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان گفت: ازابتدای امسال ، 29 پروانه اکتشاف در استان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 80 درصد رشد داشته است. ایمان طلب افزود: این تعداد پروانه با سرمایه گذاری 21 میلیارد و 245 میلیون و 800 هزار تومان در مساحت 245.5 کیلومتر مربع صادر شده است. وی گفت: در این مدت همچنین تعداد 12 فقره گواهی کشف با ذخیره قطعی 7.5 میلیون تن و سرمایه گذاری به ارزش 6 میلیارد و 100 میلیون تومان صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال چهار برابر شده است. به گفته وی این در حالی است که تعداد پروانه‌های بهره برداری صادره 6 فقره بوده که میزان 848 هزار تن را پوشش داده و منجر به ایجاد 49 نفر شغل به طور مستقیم شده است. معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان گفت: این میزان اشتغال با هزینه‌ای بالغ بر 342 میلیارد ریال ایجاد شده است. ایمان طلب گفت: این تعداد پروانه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش دارد.

کرونا 4 نفر دیگر را آسمانی کرد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از ثبت 4 مورد فوت جدید ناشی از کرونا در خراسان جنوبی خبر داد. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: دیروز 302 آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که در مجموع 155 بیمار جدیدشناسایی شدند. مهدی زاده افزود: از این تعداد 57 مورد از بیرجند، 10 مورد از بشرویه و فردوس، 12 مورد از خوسف و سربیشه، 4 مورد از درمیان و سرایان، 9 مورد از زیرکوه، 19 مورد از نهبندان، 32 مورد از قاین و 12 مورد از طبس بوده است.
آب، راه و گردشگری؛ اولویت‌های مهم خراسان جنوبی

شبستان- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی گفت: اولویت اول استان خراسان جنوبی در حال حاضر آب، آبخیزداری، راه، آموزش، بهداشت و مباحث گردشگری است. پورعیسی در نشست خبری با تبریک روز خبرنگار به فعالان رسانه ای استان، عنوان کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، هم اندیشی و خرد ورزی و نظام فکری را در راستای اجرای برنامه های بالادستی در استان و کشور ساماندهی می کند. وی در خصوص اهم فعالیت ها و اقدامات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در سال های اخیر برای استان اظهار داشت: در سه سال اخیر از طریق پیگیری های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مساعدت وزراتخانه ها، در بعضی از سرفصل های منابع مثل راه، آبخیزداری، قنوات، مباحث پزشکی و دامپزشکی، اعتبارات استان تا چهار برابر افزایش پیدا کرده است. رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان با بیان این خبر مهم که در حوزه راه، 2400 میلیارد تومان قرارداد داریم که پس از عملیاتی شدن تا چهار سال آینده عمده جاده های استان دو بانده خواهد شد، گفت: علی رغم شیوع ویروس کرونا، در حوزه بهداشت و درمان نیز توانستیم اعتبارات و نیروی انسانی خوبی جذب کنیم. پورعیسی با اشاره به اینکه در حوزه قنوات انتظار داریم 25 درصد منابع آبی را استحصال کنیم و باید تلاش کنیم تا با هدف گذاری و برنامه ریزی آن عدد را به 50 درصد باید برسانیم، اظهار داشت: اولویت اول استان خراسان جنوبی در حال حاضر آب، آبخیزداری، راه، آموزش و بهداشت و مباحث گردشگری است. وی از دستاوردهای بزرگ در مباحث مهم و کلان استانی به شروع راه آهن، انتقال آب از دریای عمان، و توجه ویژه به حوزه بزرگ راه ها، مطالعات گسترده در حوزه معدن برای کامل کردن زنجیره بهره برداری از معادن در راستای بازگشت منافع آن به استان، همچنین مطالعات اساسی در حوزه مرز با تأکید بر باز بودن هر چهار مرز و تقویت روابط خارجی به ویژه در حوزه های اقتصادی اشاره کرد و گفت: یکی از کارهای ارزشمند سازمان مدیریت و برنامه ریزی، تمهید انتقال دانش برای دولت آینده است که وقتی دولت جدید مستقر شد دیگر نیاز به مطالعات ژرف نباشد. رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی خراسان جنوبی گفت: این برنامه ها به شکل کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مکتوب شده که در بخش های مختلف کاربرد دارد. وی اظهارامیدواری کرد با توجه ویژه دولت جدید و ظرفیت های موجود در استان، در سال های آینده شاخص های متعدد خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری باشد.

پنچر شدن چرخ ماشین اعتبار در جاده‌های روستایی

خبرنگاران جوان- معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: اعتبارات محدود استانی، مانعی بر سر راه بهبود وضعیت راه‌های روستایی استان شده است.سهرابی ادامه داد: 11 هزار و 500 کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد و از این مقدار 5 هزار و 900 کیلومتر آسفالت شده است که بر اساس شاخص برخورداری، این میزان 53 درصد میانگین کشوری است.وی افزود: مدتی طولانی از آسفالت و احداث راه‌های روستایی گذشته است که همین عامل باعث شده سطح سرویس دهی راه‌ها کاهش پیدا کند. سهرابی اظهار کرد: ردیف اعتبارات ملی برای راه‌های روستایی حذف شده و همچنین اعتبارات استانی هم برای رفع این مشکلات محدود است. معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده در تلاش هستیم تا با حداقل اعتبارات درصد بالایی از راه‌ها پوشش داده شود و جاده برای عبور و مرور هموار‌تر شود، اما منابع محدود اجازه این که تمام راه‌ها پوشش داده شود را به ما نمی دهد.

صرفه جویی 12 مگاواتی برق در خراسان جنوبی

صداوسیما- طرح‌های تعطیلی پنج شنبه‌های ادارات و تعدیل روشنایی معابر شهری صرفه جویی 12 مگاواتی مصرف برق را در پی داشت. مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: با اجرای مصوبه هیئت دولت بر تعطیلی ادارات در روز‌های پنج شنبه تاکنون حدود 6 مگاوات، معادل بار حدود 230 حلقه چاه کشاورزی در کاهش پیک بار استان و خاموشی‌ها تاثیر گذار بوده است. دادگر افزود: همچنین در اجرای طرح تعدیل روشنایی معابر که با هدف کاهش پیک شب از ابتدای خرداد آغاز شده، با تعدیل بیش از 30 هزار چراغ روشنایی معابر، حدود 6.2 مگاوات سبب کاهش پیک بار استان شد. وی در ادامه از کشف و جمع آوری 437 دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز در دو ماه گذشته در استان خبر داد و گفت: امضای حدود 3 هزار و 65 تفاهم نامه همکاری با بخش‌های صنایع، کشاورزی، ادارات استان، مولد‌های اضطراری خود تامین و ایستگاه‌های گاز سی ان جی برای کاهش مصرف در پیک بار و برگزاری مانور‌های محدودیت بار اداری در روز‌های سه شنبه هر هفته از دیگر اقدامات برای مدیریت اضطراری بار است.

شوراهای شهر و روستا از انجام کارهای حزبی و جناحی پرهیز کنند

تسنیم- نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: در شوراها باید از انجام کارهای حزبی و جناحی پرهیز شود و در انتخاب شهرداران ملاک‌های کارآمدی ،تخصص و ارزشی بودن مد نظر قرار گیرد. خسروی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سالگرد مجلس توصیه کردند که یک نماینده به فکر دنیا نباشد بلکه به دنبال این باشد که مسئولیت خود را درست انجام دهد افزود: متاسفانه دلیل افزایش مشکلات در شورای اسلامی پنجم در برخی از شهرها یکی نقص قانون و یکی هم عدم نظارت و مراقبت بود. نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: شوراها باید به اندازه ای که می توانند با اخلاص به مردم خدمت و مشکلات آنان را برطرف کنند. خسروی با بیان اینکه باید برنامه ریزی در شوراها براساس اولویت بندی و جدا کردن مسائل اصلی از فرعی باشد تا وقت تلف نشود گفت: یکی از دلایل عدم موفقیت شورای شهر تهران این بود که بیشتر وقت آن صرف کارهای عادی و فرعی شد. وی افزود: مسئولان باید با هماهنگی با هم مشکلات مردم را پیگیری کنند اما اگر این مشکلات در استان قابل برطرف شدن نباشد توسط نمایندگان در تهران پیگیری خواهد شد. نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در انجام مسئولیت‌ها مراقبت دائمی از یکدیگر، مشارطه، مراقبه، محاسبه و مواخذه جزو مسائل اخلاقی است که باید مورد توجه قرار گیرد و در شوراها باید از انجام کارهای حزبی و جناحی پرهیز شود و در انتخاب شهرداران ملاک‌های کارآمدی، تخصص و ارزشی بودن مدنظر قرار گیرد.

نیاز بیش از 900 تنی خراسان جنوبی به علوفه خشبی

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: کشت علوفه خشبی در خراسان‌جنوبی حدود 500 تُن است، اما نیاز استان بیش از حدود 900تُن است که از دیگر استان‌ها باید وارد شود. قوسی افزود: در بخش مجمتع‌های گلخانه‌ای در راستای نهضت گلخانه‌ای نیز یک‌هزار و 784هکتار شناسایی که از این مقدار هزار و 52 هکتار مطالعات آن کامل انجام شده و تاکنون 40 تا 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. وی اظهار داشت: 6 مجتمع گلخانه‌ای در شهرستان‌های بیرجند، خوسف، سربیشه، سرایان، زیرکوه و نهبندان با 75درصد پشرفت فیزیکی اجرایی شده است.

توفان 60 میلیارد تومان به شهرستان سرایان خسارت زد

فرماندار سرایان گفت: توفان و گرد و خاک هفته گذشته 60 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرد. رسولی مقدم افزود: بیشترین حجم خسارت به بخش کشاورزی و منابع طبیعی وارد شده است. وی ادامه داد: در وقوع طوفان شدید هفته گذشته 15 درصد محصول پنیه، 20 درصد محصول پسته،30 درصد محصول عناب و 30 درصد محصول انار دچار خسارت شده است. وی بیان کرد: در این توفان به حوزه تاسیسات گلخانه ای شهرستان نیز 25 درصد خسارت وارد شده است.

تقدیر از نماینده خراسان جنوبی در فستیوال فولکلور ترکیه

مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی از گروه موسیقی آیینی نوای لوت که به عنوان نماینده استان و شرق کشور در فستیوال فولکلور ترکیه شرکت کرده بود، قدردانی کرد.مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با حضور در موسسه فرهنگی و هنری عرفان از هنرنمایی بی نظیر گروه موسیقی نواحی لوت به سرپرستی مرتضی هریوندی در فستیوال فولکلور ترکیه قدردانی کرد.چهل و نهمین دوره این فستیوال تیر 1400 در استانبول ترکیه برگزار شد و یکی از محبوب‌ترین فستیوال‌های موسیقی ترکیه به حساب می‌آید.

عدم مهارت 519 فرصت شغلی را خالی گذاشت

519 فرصت شغلی ایجاد شده از سوی کارفرمایان در خراسان جنوبی به علت نداشتن مهارت ، خالی ماند. مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: در عدم مهارت 519 فرصت شغلی را خالی گذاشت4 ماه گذشته 867 فرصت شغلی از سوی کارفرمایان در استان ایجاد شده که در این مدت تنها 348 جوینده کار از طریق کاریابی‌های استان شاغل شدند.

دورهمی ها پتکی بر سر مدیریت بیماری کرونا

خبرنگاران جوان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: دورهمی‌ها و عدم رعایت دستورالعمل ها، نقطه ضعف ما در مبارزه با بیماری کرونا است. خوش خبر افزود: میزان رعایت دستورالعمل ها در خراسان جنوبی53 درصد است که این جای خوشحالی دارد، زیرا رعایت ضوابط بیشترین تأثیرگذاری را بر ابتلا و شیوع این بیماری دارد و در صورتی که رعایت شوند، ضریب سلامت افزایش می‌یابد و چنانچه نادیده گرفته شوند، تهدید اجتماعی به حساب می‌آیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت