اخبار استانی

تداوم آماده باش ۷۶ تیم امدادی تا عصر دوشنبه

میرجلیلی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اشاره به این که وزش باد شدید، طوفان و گرد و خاک تا روز دوشنبه ۱۱ مرداد ماه به ویژه در شهرستان‌های سربیشه، درمیان، زیرکوه، بیرجند و قاینات ادامه دارد گفت: از روز جمعه ۷۶ تیم امدادی در شهرستان‌های شرقی و جنوبی به صورت آماده باش درآمدند.

۳ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان در صنعت استان سرمایه‌گذاری شد

ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای تشکیل ستاد توسعه خاوران در خراسان جنوبی تاکنون سه هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در حوزه معدنی و صنعتی استان منعقد شده است.جرجانی افزود: تاکنون ۱۴ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری به ارزش بیش از چهار هزار میلیارد تومان در چارچوب ستاد توسعه خاوران به امضا رسیده است. وی گفت: از این تعداد ۱۰ تفاهم‌نامه در حوزه صنعت، معدن و تجارت به ویژه صنایع معدنی امضا شده است که در بازه زمانی ۲، سه و پنج ساله اجرایی خواهند شد. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی میزان اشتغال پیش‌بینی شده در این طرح‌ها را ۶ هزار و ۵۳۶ نفر اعلام کرد و افزود: در ستاد توسعه خاوران، تمامی طرح‌ها را به سمت فرآوری‌های معدنی برده‌ایم و با توجه به کمبود منابع آبی در خراسان جنوبی با طرح‌های آب‌بر موافقت نمی‌کنیم. وی با اشاره به تفاهم‌نامه احیای معادن راکد و نیمه فعال استان تصریح کرد: این تفاهم‌نامه با شرکت هلدینگ معدنی عمران خاوران به مبلغ ۱۲ هزار میلیارد ریال و اشتغال قابل پیش‌بینی پنج هزار نفر در استان امضا شد. جرجانی گفت: با امضای این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در دوره کوتاه مدت ۳۰ ماهه و بلندمدت ۶۰ ماهه، ۲۲۹ معدن نیمه فعال خراسان جنوبی به چرخه فعالیت کامل بر می‌گردد. وی افزود: در قالب این تفاهم‌نامه در دوره اول ۶۰۰ میلیارد تومان و در دوره دوم هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی عنوان کرد: همچنین عملیات اجرایی کارخانه فروسیلیس با اعتبار ۵۵۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۲۲۰ نفر، در مدت ۲ سال به بهره‌برداری خواهد رسید. وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه تولید کیسه‌های پلی پروپلین توسط بخش خصوصی گفت: در این تفاهم دوره اجرای طرح مربوطه ۱۸ ماه با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۱۷۰ نفر در محل ناحیه صنعتی شهر مود در نظر گرفته شده است. جرجانی گفت: طرح استیل کورد با سرمایه‌گذاری هشت هزار میلیارد ریال، فرآوری کائولن با سرمایه ۳۵۰ میلیارد ریال، ۲ تفاهم‌نامه دولومیت کلسینه و زینتره با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۸۰ میلیارد ریال، کنسانتره مس اسیدی و سولفیدی با ۹۰۰ میلیارد ریال و بسته‌بندی آب آشامیدنی با ۷۰ میلیارد ریال از دیگر تفاهم‌نامه‌هایی است که تاکنون منعقد شده است.

صدور ۷۶ مورد اخطار برای واحدهای آلاینده در خراسان جنوبی

ایسنا- معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اظهار کرد: ۷۶ مورد اخطار برای واحدهای صنعتی و خدماتی آلاینده در خراسان جنوبی در سه ماه اول سال صادر شد. وی افزود: کارشناسان محیط زیست در استان به صورت مستمر، منظم و گاها سرزده از واحدهای صنعتی بازدید می کنند و واحدها را مورد پایش زیست محیطی قرار می‌دهند. دعاگویان با اشاره به اینکه توسعه صنایع با حفظ محیط زیست امکان‌پذیر است، تصریح کرد: در سه ماه اول امسال ۲۷۶ واحد صنعتی، تولیدی و خدماتی مورد پایش قرار گرفتند. وی با بیان اینکه در این پایش‌ها وضعیت آلایندگی هوا، فاضلاب و پسماند بررسی می‌شود، اظهار کرد: بر اساس پایش‌های انجام شده و باتوجه به الزام رعایت قوانین و مقررات زیست محیطی از سوی واحدهای صنعتی، برخی واحدها در این زمینه ضعیف عمل کرده بودند که نتیجه آن صدور ۷۶ مورد اخطار زیست محیطی به واحدهای آلاینده در استان شد. معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: واحدهای صنعتی پس از دریافت اخطار، باید در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات زیست محیطی اقدام کنند در غیر اینصورت علاوه بر اینکه در لیست صنایع آلاینده استان قرار می‌گیرند به مراجع قضایی نیز معرفی خواهند شد.

بازگشایی مراکز تعویض پلاک در شهرهای قرمز خراسان جنوبی

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی اعلام کرد: مراکز تعویض پلاک خودرو که از ۲۴ تیر تعطیل شدند، ازروز گذشته در تمامی شهر‌های استان آغاز به کار کردند. عباسی افزود: کلاس های آموزش‌تئوری و آزمون‌های تئوری در شهر‌های قرمز برگزار نمی‌ شود و در سایر شهرها با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در حال برگزاری است.

تامین منابع مالی برای ۱۷ طرح اقتصادی خراسان جنوبی

ایسنا- مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: ۲۱۶ میلیارد تومان برای کمک به ۱۷ طرح بزرگ اقتصادی استان تامین شد. علی اکبر اکبری راد گفت: به منظور ایجاد و راه اندازی، توسعه، تکمیل و تامین سرمایه در گردش ۱۷ طرح بزرگ صنعتی استان ۲۱۶ میلیارد تومان در خراسان جنوبی به بانک توسعه تعاون استان ابلاغ شد.وی افزود: این تسهیلات به عنوان تسهیلات ایجادی و متمم به منظور تکمیل واحدهای تولیدی و تامین سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی در شهرستان‌های بیرجند، نهبندان، فردوس، طبس، زیرکوه، سرایان، درمیان، خوسف وسربیشه پرداخت خواهد شد. مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استاندار خراسان جنوبی گفت: این طرح‌ها شامل ایجاد کارخانه تولید منیزیم، گندله سازی آهن، توسعه خط تولید اندولوزیت وبنتونت، استخراج وفرآوری طلا، تکمیل خط کشتارگاه طیور، تولیددستگاه‌های صنعتی و معدنی، ایجاد واحد پرورش شتر مرغ ۵ هزار قطعه‌ای، تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی تولید پارچه گرد باف، مواد اولیه واحدهای تولیدی است. اکبری راد یادآور شد: تاکنون ۱۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در قالب ۱۱ پرونده به طرح‌های مذکور پرداخت شده و تعداد ۶ پرونده به مبلغ ۱۱۵ میلیارد تومان با نرخ ۱۲ درصد در حال پرداخت است.

وقتی نور چراغ قوه راه کرونا را در پارک ها روشن می‌کند

خبرنگاران جوان- حضور مردم در پارک‌ها بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی سبب بروز نگرانی در خصوص شیوع بیشتر ویروس کرونا شده است. مدتی است که در خراسان جنوبی ممنوعیت ورود به پارک‌ها از ساعت ۱۸ اعلام شده است اما بسیاری از مردم بدون توجه به این امر، شب‌ها در پارک‌ها به تفریح می پردازند. هوا که تاریک می شود چراغ‌های پارک‌ها روشن نمی شود، اما مردم با چراغ قوه در پارک‌ها مانده و میل به خانه رفتن ندارند.

تفریح در پارک آن هم بدون ماسک!
محسنی یکی از شهروندان بیرجندی که به همراه خانواده خود در پارک بود به خبرنگار ما گفت: گرمای هوا و زیاد بودن اوقات فراغت کودکان، نگهداشتن آن‌ها را در خانه سخت کرده است و مجبوریم آن‌ها را به پارک بیاوریم. او ادامه می دهد: مردم در پارک‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی به خصوص زدن ماسک را رعایت نمی کنند و این موضوع می تواند نگران کننده باشد. محسنی بیان می کند: از آن جا که کودکان نیز در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند، باز بودن شهربازی‌ها در طول روز باعث می شود تا کودکان بدون فاصله اجتماعی در کنار یکدیگر به بازی بپردازند که این امر می تواند موجب انتقال ویروس کرونا در بین آن‌ها شود. این شهروند بیرجندی با اشاره به نقشه رنگ بندی کرونا در استان گفت: در صورتی که همچنان به ویروس کرونا بی توجه باشیم، تعداد شهر‌های با وضعیت قرمز در استان افزایش خواهد یافت و می تواند باعث اعمال محدودیت‌های جدید شود.

افزایش شهر‌های قرمز به ۶ شهر

بر اساس آخرین نقشه وضعیت کرونا که مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، فردوس نیز به جمع شهرستان‌های قرمز کرونا پیوست.با قرمز شدن فردوس در نقشه کرونا، تعداد شهرستان‌های قرمز (پرخطر) کرونا در خراسان جنوبی به ۶ شهرستان افزایش پیدا کرد.

شناسایی ۷۲ بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: دیروز ۱۶۴ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۷۲ بیمار جدید شامل ۳۴ مورد بستری و ۳۸ مورد سرپایی، شناسایی شدند. مهدی زاده افزود: از این تعداد ۳۱ مورد از بیرجند، خوسف و درمیان هر کدام یک مورد، زیرکوه، سرایان و سربیشه هر کدام ۲ مورد، فردوس ۶ مورد، ۸ مورد از نهبندان و طبس ۱۹ مورد جدید شناسایی شد.

روند بستری بیماران کرونایی در خراسان جنوبی صعودی است

ایرنا- دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روند افزایشی بستری بیماران تنفسی و کرونایی در استان خراسان جنوبی از سه روز گذشته شدت بیشتری پیدا کرده است.
شریف‌زاده افزود: وضعیت بستری در سه شهرستان بیرجند، زیرکوه‌ و طبس به شدت افزایشی است و مردم باید توجه بیشتری به رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند. وی بیان کرد: براساس آخرین آمار از ۳۱۰ بیمار تنفسی بستری در بیمارستان‌های استان، تست کرونای ۱۷۵ نفر مثبت بوده است. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: آمار بستری بیماران کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه نسبت به قبل از خیز پنجم کرونا چهار برابر شده و اکنون ۱۹ بیمار در آی سی یو بستری هستند که حال هشت نفر وخیم است. شریف‌زاده با بیان اینکه وضعیت بیمارستان نهبندان در حال حاضر پایدار است گفت: در شهرستان‌های زیرکوه و بیرجند هم بیمارستان‌ها با حداکثر ظرفیت خدمات‌دهی می‌کنند و در حال حاضر مشکل بستری در صورت رعایت همه‌جانبه نخواهیم داشت.

پیشتازی مردم خراسان جنوبی در انفاق و ایثار

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مردم با وجود مشکلات فراوان اقتصادی اما در انفاق و ایثار همواره جلودار هستند. حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه با وجود مشکلات فراوان اقتصادی،شیوع کرونا و با وجود برخی بی تدبیری ها، مشکلات مردم در یکسال و نیم اخیر افزایش پیدا کرده است، گفت: اما امروز می بینید نه تنها در بازه های خاص بلکه در طول سال همواره مردم در مسائل انفاق و ایثار پیشتاز هستند.

گلایه نماینده مردم از روند کند توسعه مرکز خدمات جامع سلامت درح

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه از روند کند ساخت و توسعه ساختمان جدید مرکز خدمات جامع سلامت درح انتقاد کرد. نخعی گفت: مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان جزو بیشترین مطالبات و دغدغه های مردمی این بخش مرزی است.

کمبود بیش از ۲ هزار معلم در خراسان جنوبی

آموزش و پرورش استان امسال بیش از ۲ هزار معلم جدید نیاز دارد. مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: امسال با کمبود بیش از ۲ هزار معلم در مدارس خراسان جنوبی مواجه هستیم.واقعی با اشاره به اینکه این کمبود معلم بیشتر در مقطع ابتدایی احساس می‌شود، افزود: با وجود کمبود این حجم از نیروی انسانی هیچ مدرسه‌ای در استان از ابتدای مهرماه بدون معلم نخواهد بود.

بیش از هزار دستگاه سامانه خورشیدی بین عشایر توزیع شد

مدیرعامل شرکت برق خراسان جنوبی از توزیع هزار و ۲۰۰ دستگاه سامانه خورشیدی برای تأمین برق عشایر استان خبر داد. دادگر گفت: قیمت هر سامانه ۹ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان است که در مجموع با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۷۷۲ میلیون تومان تحویل عشایر استان خواهد شد.

۲ کشته و یک مصدوم در تصادف محور طبس- یزد

آزاد رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان طبس گفت: شنبه شب تصادف یک دستگاه پژو ۴۰۵ با یک دستگاه تریلی در کیلومتر ۲۰۰ محور طبس – یزد ۲ نفر جانکشته و یک نفر مصدوم بر جای گذاشت.


بازگشایی مراکز تعویض پلاک در شهرهای قرمز خراسان جنوبی

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی اعلام کرد: مراکز تعویض پلاک خودرو که از ۲۴ تیر تعطیل شدند، از دیروز در تمامی شهر‌های استان آغاز به کار کردند. عباسی افزود: کلاس های آموزش‌تئوری و آزمون‌های تئوری در شهر‌های قرمز برگزار نمی‌ شود و در سایر شهرها با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در حال برگزاری است. رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی گفت: تنها آزمون‌ها و آموزش‌های عملی رانندگی در آموزشگاه‌ها برقرار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت