یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار استانی

اهدای بیش از 9 هزار و 700 کیلوگرم گوشت قربانی به بهزیستی

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از اهدای 9 هزار و 714 کیلوگرم گوشت قربانی به ادارات بهزیستی استان خبر داد. عرب نژاد گفت: مردم استان در روز عید قربان 9 هزار و 714 کیلوگرم گوشت قربانی به ادارات بهزیستی و موسسات خیریه تحت نظارت بهزیستی سطح استان اهداء کردند.

کمبود ۱۳۰متخصص و فوق تخصص در استان

صداوسیما- دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برای تامین 130متخصص و فوق تخصص در رشته‌های مختلف پزشکی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام نیاز کرده است.معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هم اکنون مشکل اصلی بیمارستان های استان کمبود تعداد متخصص به ویژه متخصص داخلی و عفونی مخصوصا در شهرستان های استان است.احمدی با بیان اینکه درخواست تامین متخصص بارها به وزارت بهداشت اعلام شده است افزود: معمولا متخصصان پزشکی در ماه های مهر و آبان هر سال در سطح استان ها توزیع می شوند و مشخص نیست امسال سهم خراسان جنوبی چه تعداد است ولی درخواست تامین 120پزشک متخصص و حدود 10فوق تخصص در رشته های مختلف به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شده است.وی گفت:هم اکنون به دلیل نبود متخصص، اغلب آنها به ویژه متخصصان داخلی و عفونی در این روزهای سخت کرونایی فشار کار بالایی را تحمل می کنند.معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: سال گذشته سهم خراسان جنوبی 81نفر متخصص بود که از این تعداد 12نفر در استان حضور نیافتند.

۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اصناف آسیب دیده از کرونا

50 میلیارد ریال اعتبار ملی به اصناف به شدت آسیب دیده از کرونا در خراسان جنوبی اختصاص یافت. مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گفت : این اعتبار به عنوان تسهیلات قرض الحسنه به اصنافی که در دوران بحران کرونا همکاری و نسبت به تعطیلی اماکن کسب و کار خود اقدام کردند پرداخت می‌شود.زنگنه افزود : این تسهیلات تا سقف 100 میلیون ریال با نرخ سود 4 درصد و بازپرداخت 3 ساله به متقاضیان پرداخت می‌شود.وی گفت: این تسهیلات با معرفی اتاق اصناف شهرستان‌ها به صندوق به متقاضیان پرداخت می‌شود.مدیر صندوق کارآفرینی امید استان همچنین از اختصاص اعتبار 300 میلیارد ریالی صندوق کارآفرینی امید کشور به اشتغال استان خبر داد و گفت : هفته گذشته پیرو سفر به همراه استاندار به تهران این اعتبار برای استان ابلاغ شد که به زودی به استان ابلاغ می‌شود.

حل کمبود کلاس درس در مناطق بیرجند

ایسنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان ‌جنوبی گفت: تلاش ما بر این است تا مشکل کمبود کلاس درس مدارس شمال شهر بیرجند را با اجرای پروژه‌هایی جبران کنیم. چاوشان اظهار کرد: در شمال شهر بیرجند با مشکل کمبود کلاس درس رو به رو هستیم که در این زمینه نیز پروژه‌هایی در دست اجرا است. وی افزود: اکنون، 110 پروژه مدرسه سازی در بیرجند در حال اجرا بوده که 31 پروژه مربوط به روستاهای اطراف شهر بیرجند است. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان ‌جنوبی با بیان اینکه شش پروژه در شمال شهر بیرجند در حال اجرا است، تصریح کرد: برای پروژه‌های مدرسه‌سازی شمال شهر بیرجند که باتوجه به جمعیت، بیشتر نیاز به مدرسه دارند 35 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.وی افزود: متاسفانه به دلیل مهاجرت گسترده به شهر بیرجند، در مرکز استان با کمبود فضای آموزشی روبه‌رو هستیم و در حال حاضر با توجه به وجود مشکلات اقتصادی اکثر مردم در شمال شهر ساکن شده‌اند و مشکلات آموزشی ما چند برابر شده است.مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: مبلغ قرارداد ساخت پروژه 3 میلیارد و 800 میلیون تومان است که با ظرفیت 6 کلاس درس توسط یکی از خیرین استان در در دست ساخت است.

۲۰۳ پنل خورشیدی در مناطق عشایری خوسف توزیع شد

مدیر امور عشایر شهرستان خوسف گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۰۳ پنل خورشیدی با اعتبار ۲ میلیارد و ۳۰ میلیون تومان در مناطق عشایری این شهرستان توزیع شده است.هادی نوری افزود: قیمت هر سامانه ۹ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان است که ۱۰ درصد قیمت آن توسط عشایر و ۹۰ درصد توسط دولت تامین شده است.وی گفت: این پنل‌ها با هدف استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، تامین روشنایی، استفاده از فرصت‌های طبیعی و توسعه استفاده از انرژی‌های نو در بین عشایر توزیع شده است.مدیر امور عشایر شهرستان خوسف با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۱ میلیارد تومان عشایر شهرستان را برای دریافت تسهیلات معرفی به بانک داشته‌ایم، اضافه کرد: از این مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه چهار درصد و مابقی تسهیلات با کارمزد ۱۰ درصد و یک ساله است.وی گفت: هفت صندوق خرد زنان عشایر در شهرستان داریم که به هر صندوق با همکاری صندوق کارآفرینی امید ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه چهار درصد پرداخت شده است.

افزایش ۸.۸ درصدی اهدای خون در خراسان جنوبی

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی از افزایش ۸.۸ درصدی اهدای خون نسبت به مدت سال گذشته خبر داد.میری مقدم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۸۴۱۰ نفر برای اهدای خون در استان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۶۹۰۸ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.وی با بیان اینکه از این تعداد ۶۴۳۱ نفر مرد و ۴۷۷ نفر زن بوده‌اند، افزود: همچنین ۴۱۱۵ نفر اهداکننده مستمر و ۱۸۲۹ نفر اهداکننده باسابقه بودند.مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی بیان کرد: در این مدت ۱۰۱ واحد پلاکت و ۶۲ واحد پلاسما اهدا شده است.میری مقدم ادامه داد: در مدت مشابه سال گذشته ۷۸۷۹ نفر برای اهدای خون به مراکز اهدای خون استان مراجعه داشته‌اند که از این تعداد، ۶۳۴۸ نفر موفق به اهدای خون شده که ۵۸۴۰ نفر مرد و ۵۰۸ نفر زن بوده‌اند.

فعالیت 14 واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی

معاون منطقه ویژه اقتصادی بیرجند از فعالیت 14 واحد تولیدی در این مجموعه خبر داد. زارعی گفت: در منطقه ویژه اقتصادی استان، 64 واحد تولیدی مجوز فعالیت گرفته اند.او افزود: از مجموع این 64 واحد، کار تولید در 14 واحد در جریان است.زارعی اظهار کرد: سایر واحد‌های تولیدی که مجوز فعالیت دارند، بین 10 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در شرف افتتاح هستند و می توانند به زودی افتتاح شوند.

واکسن سینوفارم بزنیم یا برکت؟

ایسنا- رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند گفت: هردو واکسن سینوفارم و برکت با متد مشابه ساخته شده‌اند. مسعود ضیایی اظهار کرد: برای ساخت واکسن ویروس را از بین بردند و سطح آنتی ژن این ویروس را خالص و آماده کردند؛ هنگامی که به بدن ما تزریق می‌شود، بدن آن را شناسایی می‌کند و آنتی بادی علیه آن تولید می‌کند و سپس در مواجهه با ویروس اصلی این آنتی بادی‌ها از ما دفاع می‌کنند. رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و فوکال پویینت علمی مراقبت و مدیریت بیماری‌های عفونی بیان کرد: این روش قدیمی و شناخته شده‌ای است که بسیاری از واکسن‌ها با این متد تهیه شده‌اند و در ایران قدمت طولانی دارد. ضیایی با اشاره به اینکه کشور ایران از گذشته‌های دور سازنده واکسن بوده است، گفت: واکسن سینوفارم بسیار زودتر به بازار آمده و ماه‌هاست که استفاده می‌شود؛ این واکسن فازهای مختلف را طی کرده، اطلاعاتش منتشر شده و تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را دارد؛ سینوفارم عوارض خاصی نداشته و اثربخشی خوبی نشان داده است. وی بیان کرد: واکسن برکت با همان متد واکسن سینوفارم تولید شده، اثربخشی خوبی نشان داده و عوارض خاصی نداشته است؛ نتایج فاز یک این واکسن منتشر و چاپ شده و نتایج فازهای دیگر هنوز در حال آماده‌سازی و انتشار است. وی تصریح کرد: هیچ کدام از این دو واکسن داده‌های خود را در مورد اثربخشی بر کرونا دلتا بیرون ندادند؛ این داده‌ها در مورد واکسن‌های دیگر مانند فایزر، مادرنا و آسترازنکا بیرون آمده است. این متخصص عفونی با اشاره بر قدمت طولانی، اطلاعات در دسترس و تایید شده واکسن سینوفارم افزود: این واکسن به نوعی جلوتر است؛ شاید در آینده نزدیک اطلاعات کامل واکسن برکت را داشته باشیم و اولویت با این واکسن باشد، اما اکنون مسئله‌ای که وجود دارد سریع‌تر واکسینه شدن عموم مردم و به ویژه کسانی است که بدنشان ایمنی ندارد. وی بیان کرد: این افراد اگر ریز فاکتور دارند باید در اولین فرصت و با اولین واکسنی که در دسترس وجود دارد، واکسینه شوند. ضیایی گفت: اگر حق انتخاب وجود داشت، باید براساس اطلاعات علمی نه احساس و تبلیغات، نوع واکسن را انتخاب کنیم. وی تصریح کرد: توجه کنید که واکسن را برای عدم ابتلا تزریق نمی‌کنیم؛ بلکه برای جلوگیری از بروز موارد شدید بیماری و جلوگیری از گردش بیماری در جامعه تزریق می‌شود. این متخصص عفونی خاطرنشان کرد: هرچند ما می‌دانیم این بیماری مانند آنفلوانزا سال‌ها با ما خواهد بود، اما می‌توان از این حالت وحشی و شدید گذر و آن را کنترل کرد.

دپارتمان ملی آموزش تخصصی گوهر تراشی در فردوس راه اندازی می شود

سربازی – رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان فردوس از راه اندازی دپارتمان ملی آموزش تخصصی گوهرتراشی در این مرکز در آینده نزدیک خبر داد و افزود: مراحل اخذ مجوز این مرکزملی در حال انجام است و در شاخه های مختلف آموزش های مناسب و مورد نیاز بازار را به کارآموزان ارائه خواهد داد. یعقوبی تصریح کرد: در حال حاضر در این مرکز آموزش تخصصی سالانه250 کارآموز در زمینه استخراج، گوهر شناسی و گوهر تراشی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی آموزش های لازم را فرا گرفته که موجب جلوگیری از خام فروشی و اشتغال پایدار برای فعالان این صنعت می شود. وی ادامه داد: در مرکز آموزش فنی و حرفه ای فردوس در خوشه های: خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی، 12 کارگاه آموزشی جهت برادران و خواهران فعالیت دارد که در مجموع 142 حرفه آموزشی را پوشش می دهد. یعقوبی خاطرنشان کرد: در سال 99 در مجموع 280 هزار و 962 نفر ساعت آموزش در رشته های مختلف عملکرد مرکز بوده و هزارو 588 نفر در دوره های آموزشی ما شرکت کرده اند. وی شیوع کرونا را مهمترین دلیل افت آموزشی دانست و عملکرد 4 ماهه اول سال جاری را شرکت 588 نفر در دوره های آمورشی با 60 هزار نفر ساعت اعلام کرد. وی با بیان اینکه در حال حاضر 357 نفر کارآموز در این مرکز در26 دوره آموزشی در حال فعالیت هستند افزود: آموزش سربازان وظیفه، دانشجویان و دانش آموزان، زنان سرپرست خانوار، معتادان بهبود یافته، روستائیان و عشایر و افراد دارای معلولیت تنها بخشی از فعالیت این مرکز به جامعه هدف است تا بتوانند با فراگیری حرفه مورد علاقه خویش وارد بازار کار شوند.

بحران ریزگردها چگونه حل می‌شود؟

ایسنا- رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: باید در توسعه مشاغل وابسته به طبیعت و ورزش‌های کویری تجدیدنظر کنیم تا بحران ریزگردها بیش از این دامن خراسان جنوبی را نگیرد. اکبری اظهار کرد: استان خراسان جنوبی با قرار داشتن برروی کمربند خشک و نیمه خشک نیمکره شمالی دارای ذخائر منابع آبی ضعیف، نزولات جوی کم، تبخیر سالیانه شدید و پوشش گیاهی محدود است که این شرایط موجب شده از کل عرصه‌های طبیعی استان 36 درصد را عرصه‌های بیابانی و 50 درصد را مراتع کم تراکم بیابانی تشکیل می‌دهد و استان دومین استان بیابانی کشور و جزء پنج استان اول درگیر پدیده گرد و غبار است.وی افزود: مقابله صرف با گرد و غبار موثر نبوده و اقداماتی همچون نهالکاری در عرصه پنج میلیون هکتاری تحت فرسایش استان به تنهایی راهکار موثر نخواهد بود؛ لذا با حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از تخریب آن باید در شیوه‌های بهره‌برداری از منابع طبیعی از جمله مشاغل وابسته به طبیعت(دامداری و شترداری در مراتع، فعالیت‌های معدنی و گردشگری ) تجدیدنظر شود. مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌ جنوبی بیان کرد: پنج میلیون هکتار از مساحت استان یا کانون فرسایش بادی هستند و یا استعداد تبدیل شدن به این کانون‌ها را دارند.اکبری اظهار کرد: فعالیت‌های ناسالم انسانی در طبیعت و شرایط تغییر اقلیم، شرایط را سخت کرده است تا خراسان جنوبی بیشتر در معرض ریزگردها و گرد و غبار باشد.وی با بیان اینکه براساس آمار منابع طبیعی کانون فرسایش بادی در خراسان‌جنوبی به 38 کانون افزایش یافته است، افزود: حفظ پوشش گیاهی موجود بهترین اقدامی است که باید در راستای بهبود وضعیت هوایی ناسالم انجانم دهیم و این نیاز به هم افزایی عمومی دارد.اکبری با بیان اینکه بیشترین اقدامی که برای کاهش این مسئله صورت گرفته نهال‌کاری و جنگل‌کاری بوده است، تصریح کرد: به علت محدودیت منابع آبی، گاهی نهال کاری با موفقیت همراه نبوده و علاوه بر آن، بسیاری موارد به منابع آب زیر زمینی نیز خسارت وارد کرده است.
شناسایی 58 بیمار جدید مبتلا به کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته 152 آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا 58 بیمار جدید شامل 23 بستری و 35 مورد سرپایی، شناسایی شدند. مهدی زاده افزود: از این تعداد 20 مورد از بیرجند، از شهرستان‌های خوسف، زیرکوه، سرایان و سربیشه هرکدام دو مورد، از درمیان یک مورد، طبس 6 مورد، فردوس 4 مورد، قاین 12 مورد و از نهبندان 7 مورد جدید شناسایی شد.

حجم ذخیره کالاهای اساسی خراسان جنوبی مطلوب است

شبستان- استاندار خراسان جنوبی گفت: حجم ذخیره کالاهای اساسی در انبارهای استان مطلوب است و جای نگرانی وجود ندارد.ملانوری در بازدید از انبارهای ذخیره سازی کالاهای اساسی استان اظهار کرد: کالاهایی همچون گندم، برنج، شکر و روغن، مایحتاج عمومی است و ذخیره سازی آن ها ضرورت دارد. وی گفت: با توجه به فضای حاکم بر کشور، تحریم ها و خشکسالی که همه حوزه ها را متأثر ساخته، تلاش زیادی شد تا کالاهای اساسی مورد نیاز استان به موقع تأمین شود.عالی ترین مقام دولت در استان در خصوص هدفش از بازدید انبارها، افزود: این بازدید به منظور اطلاع از تلاش همکاران و میزان ذخایر موجود انجام شد تا اگر مشکل یا کمبودی وجود دارد، جبران شود. وی با تأکید بر این که نگرانی ها در رابطه با میزان ذخایر گندم برطرف شده، ادامه داد: حجم ذخیره گندم استان، غنای کافی دارد و در حال افزایش است. استاندار خراسان جنوبی با مطلوب خواندن حجم ذخیره کالاهای اساسی نیز خاطرنشان کرد: در بحث برنج، شکر و روغن نیز جای نگرانی نیست. به گفته وی؛ مردم از بابت تأمین کالاهای اساسی، خیال شان راحت باشد، این کالاها به موقع در بازار عرضه شده و در اختیار شان قرار می گیرد.گفتنی است در حال حاضر 6 انبار و سیلوی ذخیره سازی گندم به ظرفیت بیش از 110 هزار تن و سه انبار مخصوص دپوی کالاهای اساسی به ظرفیت بیش از 25 هزار تن در سطح استان وجود دارد.

جریمه ساختمان های متخلف، مهمترین ایراد کمیسیون ماده 100

خبرنگاران جوان- رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: کمیسیون ماده 100 شهرداری باید هر 5 سال اصلاح شود و اکنون نیازمند اصلاحیه است. تقی زاده گفت: بر اساس اختیاراتی که ماده 100 کمیسیون شهرداری در 11 تبصره دارد، تخلفات ساختمانی در حریم شهری با حضور نماینده وزارت کشور، مقام قضایی و نماینده شورای شهر در این کمیسیون رسیدگی شده و رأی نهایی داده می‌شود. او افزود: ساختمان‌هایی که بدون مجوز، اضافه بر بنا و یا به صورت تغییر کاربری تخلف می‌کنند در این کمیسیون به آن‌ها رسیدگی و جریمه می‌شوند که صاحب ملک ظرف مدت سه ماه می‌تواند نسبت به رأی اعتراض و تقاضای اصلاح نظر کند. تقی زاده ادامه داد: کمیسیون ماده 100 بر طبق قانون باید هر 5 سال اصلاح شود که الان 13 سال است بدون تغییر مانده و اصلاحیه‌ ای از آن تهیه شده و منتظر مطرح شدن در مجلس و تأیید نهایی است . وی تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین ایرادات این ماده، جریمه‌ها برای ساختمان‌های متخلف است که این موضوع باعث می‌شود سازنده ملک را غیر قانونی بسازد و دلخوش به این شود که در کمیسیون جریمه اش را می‌پردازد و ساختمانش همچنان پابرجاست.او عنوان کرد: تخریب‌ها و پیشگیری از ساخت و ساز‌های غیر قانونی بر عهده شهرداری و جریمه‌ها مربوط به کمیسیون است؛ بنابراین اگر شهرداری متوجه ساختمان متخلف نشود و به کمیسیون برود در بین این دو قرار می‌گیرد و از آنجایی که کمیسیون فقط می‌تواند جریمه کند، شهرداری نیز چون پرونده به کمیسیون رفته است گاهی به پرداخت جریمه از سمت متخلف اکتفا می‌کند. تقی زاده بیان کرد: در موردی که ساختمانی غیر قانونی ساخته شده باشد و شاکی داشته و یا پارکینگ نداشته باشد، اقدام به تخریب می‌شود اما در غیر این صورت به جریمه اکتفا می شود.

ارائه خدمت پلیس راهنمایی و رانندگی به بیش از 43 هزار نفر

صداوسیما- پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی از آغاز امسال در شرایط کرونایی به بیش از 43 هزار نفر خدمات ارائه کرد. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: ارائه خدمات شماره گذاری وسایل نقلیه، صدورگواهینامه، رسیدگی به اعتراضات (جرایم رانندگی)، بررسی و کارشناسی تصادفات و پاسخگویی به استعلامات از جمله خدماتی است که به طور مستمر به هم استان‌های عزیز ارائه می‌شود. علیرضا عباسی افزود: از ابتدای امسال به بیش از 43 هزار نفر خدمات ارائه شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 16 درصد افزایش داشته است و برخی خدمات به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت غیر حضوری انجام می‌شود. وی با اشاره به اینکه کنترل ترافیک شهری و نظارت بر رعایت قوانین و مقررات رانندگی یکی از وظایف پلیس راهنمایی و رانندگی است افزود:بیشترین حوزه کاری این پلیس مربوط به خدماتی است که شهروندان به آن‌ها نیاز دارند. سرهنگ عباسی نسبت اعمال قانون در استان را در مقایسه با میانگین کشوری (براساس جمعیت و تعداد رانندگان) برخلاف عقیده برخی پایین‌تر اعلام کرد و گفت: سعی شده رویکرد کارکنان این پلیس بیشتر در حوزه راهنمایی شهروندان باشد، اما برای جلوگیری از معضلات ترافیکی و تصادفات که به امنیت و جان مردم وابسته است این پلیس ناگزیر به برخورد با تخلفات رانندگی، خصوصا تخلفات حادثه ساز است. وی با اشاره به گلایه برخی شهروندان در خصوص اعمال قانون تخلفاتی همچون پارک دوبل، مورب و یا سدمعبر ادامه داد:تعداد زیادی از شهروندان در ساعات مختلف با مرکز فوریت‌های پلیسی در تماس هستند و ضمن گلایه از ترافیک معابر، نسبت به تخلفات برخی رانندگان معترض و خواستار رسیدگی هستند.

زمینه شکوفایی استعداد نخبگان باید فراهم شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: باید برای افرادی که نابغه اند زمینه شکوفایی استعدادهایشان فراهم شود. حجت الاسلام عبادی در دیدار با خانواده نخبه هشت ساله قرآنی خانم عطیه عزیزی از شهرستان زیرکوه ضمن تبریک دهه امامت و ولایت، گفت: حضور حافظ قرآن کریم و خردسال هم استانی ما مایه افتخار است.وی افزود : این فرزند مرا به یاد یک روایت انداخت که فرمود: فرزند صالح در دنیا و آخرت سبب خیر است.

پایان عملیات روکش آسفالت گرم محور مرزی حاجی آباد – بازارچه یزدان

عملیات روکش آسفالت گرم محور مرزی حاجی آباد (زیرکوه) بازارچه یزدان پایان یافت. سرپرست اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان زیرکوه گفت: عملیات اجرایی این پروژه در زمان کمتر از یک ماه به اتمام رسید و اعتباری بیش ازهفت میلیارد و ششصد میلیون ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده است. رحمانی هدف از اجرای این پروژه را ارتقای ایمنی و نگهداری محور‌های مواصلاتی شهرستان زیرکوه تسهیل عبور و مرور، ارتقا ایمنی کاربران جاده‌ها و افزایش رضایت مندی مردم عنوان کرد.

توزیع بیش از 5هزار تُن نهاده خشبی بین دامداران خراسان جنوبی

بیش از 5هزار تُن نهاده‌های دامی خشبی بین دامدارن استان در سه ماهه ابتدایی امسال تهیه و توزیع شده است. مدیر تعاون روستایی استان گفت: پیرو کاهش شدید نزولات آسمانی و تشدید خشکسالی‌های چندین ساله اخیر در سال جاری و متعاقب آن فقر شدید مراتع، دامداران استان نیز همانند دامداران سایر نقاط کشور در تأمین علوفه مورد نیاز دام‌های سبک و سنگین خود با مشکلات و تنگنا‌های فروانی مواجه شده اند. ضیائیان احمدی افزود: برای حمایت از این قشر تولید کننده همچنین تحقق شعار سال مبنی بر تولید، پشتیبانی و مانع زدایی، با همکاری اتحادیه‌ها و شرکت تعاونی شبکه تعاون روستایی استان در مجموع از ابتدای سال موفق به تامین و توزیع بیش از 5 هزار تُن نهاده دامی بین دامداران و اعضاء شرکت‌های تعاونی در استان شد.

22 منطقه خراسان جنوبی، تحت تأثیر فرسایش بادی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: 22 منطقه در استان تحت تأثیر فرسایش بادی است. نصرآبادی گفت: طبق مطالعات انجام شده در سال 97، بیش از یک میلیون و 144 هزار هکتار از اراضی استان، کانون بحرانی فرسایش بادی است و بیشترین میزان فرسایش در شهرستان طبس است. وی افزود: این میزان نسبت به مطالعات سال 89، پنجاه و پنج درصد افزایش داشته است.

اعلام نفرات برتر اولین مسابقه ثبت رکوردهای ورزشی

اولین مسابقه ثبت رکورد آقایان با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بیرجند به مناسبت دهه امامت و ولایت در 5 آیتم مختلف در پارک کاجستان بیرجند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد. در این مسابقه در رشته شنا سوئدی علی خسروی، عادل بهرامیان و حمید خاتمی؛ در پرش جفت عادل بهرامیان، خشایار ایزدی و محمد علیزاده در بارفیکس -مرتضی جلالی و مسعود رحیمی، شهاب محتشمی، ایمان آتش افراز، محمدمهدی مختاری، علی فوداجی؛ در طناب زنی محمد جنگی، خشایار ایزدی و محسن چکی؛ در روپایی بهنام آهنی، ایمان آتش افراز و سید مجتبی باقری اول تا سوم شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت