اخبار استانی

بیش از ۲۷ تن گوشت قربانی در خراسان جنوبی اهدا شد

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: مردم و خیرین خراسان جنوبی ۲۷ تن و ۴۰۰ کیلوگرم گوشت را در قربانگاه‌های استان برای کمک به نیازمندان قربانی کردند. رفیعی افزود: براساس جمع‌بندی اولیه خیرین استان در روز عید قربان بیش از هزار و ۴۰۰ راس دام سبک و ۲۰ راس دام سنگین را به نیازمندان کشتار کردند.

تاکید قرارگاه آب خراسان جنوبی بر برخورد با مصارف نامتعارف

ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: تاکید قرارگاه آب استان بر برخورد با مصرف‌کنندگان دارای مصارف نامتعارف است و یکی از مهمترین موضوعاتی که به طور ویژه در دستور کار قرارگاه آب قرار گرفته، مدیریت منابع آبی است. فرهادی در چهارمین نشست قرارگاه آب استان به دو راهکاری اشاره کرد که در این راستا در قرارگاه تعریف شده است و ادامه داد: یکی از این راهکارها، جلوگیری از هدررفت آب است که شرکت آب و فاضلاب به منظور تحقق این برنامه، اعتبارات ویژه‌ای را از ردیف‌های ملی پیگیری کرده است.وی گفت: همچنین از طریق هماهنگی‌هایی که با فرمانداران شده، این موضوع به طور ویژه در کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها مورد توجه قرار گرفته است. معاون استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: با توجه به اینکه گروهی از افراد به ویژه در روستاهای حاشیه شهرها برای آبیاری مزارع، باغات و مجتمع‌های دامداری خود از آب شرب بهداشتی استفاده می‌کنند، برخورد با این شیوه برداشت نیز در دستور کار قرار دارد. وی با اشاره به اینکه برخی از افراد سودجو به برداشت آب از پشت کنتور اقدام می‌کنند گفت: این افراد که قانون را زیرپا می‌گذارند و با فشاری که به شبکه تحمیل می‌کنند، مشکلاتی را برای مردم رقم می‌زنند که نیازمند برخورد جدی است. فرهادی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب مکلف است در گام اول با اطلاع‌رسانی کافی، همه را از تبعات این کار و نیز برخوردهای قانونی که به همراه دارد، آگاه سازد و در صورت ادامه پیدا کردن این تخلفات، با متخلفان به طور جدی برخورد کند.

اختصاص سهمیه جدید نهاده دامی به عشایر خراسان جنوبی

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: ۲ هزار و ۴۷۰ تن جو به منظور تأمین نهاده‌های دامی به عشایر استان اختصاص یافت.عصمتی‌پور با اشاره به این که ۲ هزار و ۴۷۰ تن جو به منظور تأمین نهاده‌های دامی به عشایر استان اختصاص یافته است گفت: سهمیه جدید اختصاص یافته در روز‌های آینده بین عشایر استان توزیع می‌شود.

ابتلای ۳۸نفر دیگر به کرونا در خراسان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۱۰۸آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۳۸بیمار جدید شامل ۲۲بستری و ۱۶مورد سرپایی، شناسایی شدند. مهدی زاده افزود: از این تعداد ۱۵مورد از بیرجند، درمیان و زیرکوه هرکدام دو مورد، سربیشه یک مورد، طبس ۵مورد، فردوس ۳مورد، قاین ۶مورد و از نهبندان ۴مورد شناسایی شد.

اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریالی هدیه صندوق کارآفرینی امید کشور به اشتغال استان

ابرنا- استاندار خراسان جنوبی از اختصاص اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریالی صندوق کارآفرینی امید کشور به اشتغال استان خبر داد. ملانوری با اعلام این خبر به تشریح دیدارش با نوراله زاده مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید پرداخت.وی خاطرنشان کرد: صندوق کارآفرینی امید برای حمایت از طرح ها و کسب و کارهای روستایی استان بخصوص در حوزه فرآوری محصولات معدنی و استراتژیک زرشک، زعفران و عناب قول مساعد داد. به گفته وی؛ نوراله زاده، دستورات لازم برای تأمین اعتبار قریب به ۳۰۰ میلیارد ریال طرح های و برنامه های درخواستی استان را صادر نمود. استاندار در این دیدار، از خدمات و برنامه‌های صندوق کارآفرینی امید در حمایت مالی از طرح های اشتغالزا و کسب و کارهای خرد و کوچک در سطح استان خراسان جنوبی تشکر و قدردانی کرد.

ادامه رایزنی ها برای بازگشایی پایانه مرزی یزدان

استاندار خراسان‌جنوبی همچنین درباره آخرین وضعیت مرز یزدان هم گفت: هفته آینده جلسه‌ای برای رایزنی در خصوص بازگشایی گمرک یزدان خواهیم داشت تا در این زمینه با مقامات افغان به تفاهم مشترک برسیم. ملانوری اظهار کرد: بازگشایی گمرک مرزی و بازارچه‌ها و….نیاز به توافق دو کشور همسایه و در چهارچوب قواعد و قوانین تعاملات بین‌المللی دارد که پایانه گمرک یزدان نیز از این موضوع مستثنی نیست. وی با اشاره به اینکه در زمینه بازگشایی یزدان از قبل رایزنی‌ها و گفت و گوهایی صورت گرفته است، بیان‌کرد: البته اتفاقات در کشور افغانستان در این زمینه خللی به وجود آورده است ولی ما همچنان پیگیر موضوع هستیم. ملانوری در پاسخ به این سوال که آیا در شرایط فعلی می‌توان پایانه گمرک یزدان را برای خرده فروشی بازگشایی کرد، ادامه‌داد: قواعد برای بازگشایی پایانه گمرک یزدان چه برای عمده فروشی و چه خرده فروشی و چه برای عبور کامیون و یا کالای خرد یکسان است و تفاوتی ندارد.

تشدید فعالیت بادهای ۱۲۰ روزه سیستان در خراسان جنوبی

هواشناسی درخصوص وزش باد شدید از امروز در استان هشدار سطح زرد صادر کرد. کارشناس هواشناسی استان گفت : با توجه به خروجی مدل های پیش یابی هواشناسی برای ۲۴ ساعت آینده شرایط جوی استان پایدار و دمای هوا به طور نسبی افزایش می یابد و هوا تا حدودی گرمتر خواهد شد. خانم لطفی افزود : با افزایش اختلاف فشاری سطح زمین و تقویت بادهای ۱۲۰ روزه سیستان به تدریج از عصر امروز افزایش سرعت وزش باد در استان قابل پیش بینی می باشد و طی روزهای یکشنبه تا ۴ شنبه هفته آینده وزش باد شدید و در برخی نقاط خیلی شدید و گرد و خاک سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی بخصوص در نیمه شرقی استان خواهد شد.

کرامات شهدا گردآوری و به جامعه عرضه شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: شهدا دارای کرامات زیادی هستند که نیاز است به طور جامع گردآوری و به جامعه عرضه شود. حجت الاسلام عبادی در دیدار با شکری؛ نماینده مقام معظم رهبری در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ضمن تبریک عید سعید قربان، دهه امامت و ولایت و پیشاپیش تبریک عید بزرگ غدیر، اظهار کرد: خدمت به شهدا و خدمتگزاری به خانواده‌های شهدا بسیار قابل ارزش است. وی افزود: درخواستی که از نماینده مکرم ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور داریم این است که در زمینه جمع آوری کرامات شهدا اقدامات جامعی صورت پذیرد.

آبرسانی به ۳۹ روستای استان

خبرنگاران جوان- مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی گفت: این ستاد در اجرای طرح آبرسانی به ۳۹ روستای استان مبلغ ۱۴ میلیارد تومان مشارکت داشته است. موسوی با اشاره به مشارکت ۱۴ میلیارد تومانی این ستاد در اجرای طرح آبرسانی به ۳۹ روستای استان گفت: از این تعداد طرح آبرسانی به ۲۵ روستا تکمیل و بهره‌برداری شده است و با تکمیل سایر طرح‌ها تا پایان شهریور امسال ۱۱ هزار نفر از جمعیت روستا‌های خراسان جنوبی از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند می شوند.

کرونا مراسم عزا و عروسی را در زیرکوه به تعطیلی کشاند

فرماندار زیرکوه از ممنوعیت برگزاری مراسم عزا و عروسی در این شهرستان خبر داد. عربشاهی گفت: در مصوبه جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونای شهرستان هرگونه مراسم که منجر به تجمع می‌شود ممنوع اعلام شده است.

رونق تجارت با افغانستان با بازگشایی بازارچه مرزی یزدان

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: بازگشایی بازارچه مرزی یزدان سبب رونق تجارت با افغانستان و رونق اقتصاد در منطقه می شود. اسحاقی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان خراسان جنوبی گفت: از این ظرفیت‌ها می‌توان در سرمایه گذاری‌های مشترک بین سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ایران و افغانستان استفاده کرد. وی افزود: رونق در مبادلات مرزی و اقتصاد منطقه و امنیت کشور، از پیامد‌های بازگشایی مرز یزدان است.

افتتاح دو مرکز تجمیعی تزریق واکسن کرونا در بیرجند

دو مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا، امروز سه شنبه ۲۹ تیرماه در مرکز غدیر بلوار پاسداران و مرکز واقع در مدیریت بحران شهرداری بیرجند در خیابان نرجس راه‌اندازی شد. این مراکز راه اندازی شد تا جوابگوی متقاضیان بیشتری باشد. هم‌اکنون به افراد بالای ۵۰ سال در شهرستان بیرجند واکسن کرونا تزریق می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت