یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار استانی

تامین دام مورد نیاز برای عید قربان

دام مورد نیاز برای عید قربان و حتی مازاد بر نیاز در مراکز عرضه دام خراسان جنوبی تامین شده است.اصغرزاده مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه علاوه بر تامین دام مورد برای عید قربان دام مازاد هم در استان داریم گفت: برای خروج دام از استان هم مجوز صادر می‌شود.

پیگیری جذب اعتبارات ملی مسکن در استان

ایسنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: مدیران شرکت‌های خدمات‌رسان نسبت به مطالبه سهم استان از اعتبار ملی برای تامین خدمات زیربنایی طرح اقدام ملی مسکن پیگیری و اقدامات لازم را انجام دهند. فرهادی در نشست شورای مسکن خراسان جنوبی افزود: یکی از مشکلات در بدنه اجرایی استان نبود پیگیری لازم برای جذب اعتبارات ملی از وزارتخانه‌ها است که باید در این زمینه اهتمام بیشتری صورت گیرد. وی افزود: مدیران پس از پیگیری‌های مربوطه، برنامه زمان‌بندی اجرایی برای تامین خدمات زیربنایی را به دبیرخانه شورای مسکن استان ارایه دهند. معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: هدف از اجرای طرح اقدام ملی مسکن کمک به خانه‌دار شدن اقشار کم‌درآمد و متوسط به پایین جامعه است و دولت به دنبال این است که این پروژه به بهترین نحو به سرانجام برسد. وی با اشاره به اینکه اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهر بیرجند مشمول مجری ذی‌صلاح است که از انجمن سازندگان مسکن درخواست می‌شود به وظایف اجتماعی خود در این زمینه بیش از گذشته توجه کنند، تصریح کرد: مدیران با دریافت حداقل درصد هزینه مجری ذی‌صلاح این موضوع را مدیریت کنند تا کار سریعتر انجام شود. وی گفت: شهرداری بیرجند با توجه به تصمیمات گذشته از ارجاع پرونده‌های اقدام ملی مسکن به کمیسیون ماده 100 خودداری کند و خوشایند نیست وقتی مدیران در جلسه‌ای تصمیمی می‌گیرند بعد از آن به گونه دیگری عمل شود. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر استفاده از مصالح بومی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن، اظهار کرد: باید پیش‌بینی‌های لازم برای تامین مصالح مورد نیاز این طرح در صورت نبود مصالح بومی یا هزینه‌های بالای آن انجام شود اما اولویت بر حمایت از مصالح بومی استان خواهد بود.

حمایت از مصالح بومی

وحید داعی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیزدر این جلسه گفت: تصمیمات اولیه برای نحوه حمایت با سازمان صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته و طبق تفاهم‌نامه به عمل آمده آمادگی داریم زمینی را کنار سایت 27 هکتاری طرح اقدام ملی مسکن بیرجند در اختیار فروشندگان مصالح بومی قرار دهیم. وی با اشاره به اینکه با توجه به اهمیت استفاده از مصالح بومی در طرح اقدام ملی مسکن حمایت‌های لازم از تولیدکنندگان و فروشندگان داخلی انجام می‌شود، گفت: فروش مصالح بومی با حمایت‌هایی که از تولیدکننده و فروشنده صورت می‌گیرد 10 تا 25 درصد با تخفیف ارائه خواهد شد. مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار کرد: هیچ گونه ممانعتی برای حضور تولیدکنندگان و فروشندگان خارج استانی هم قائل نشدیم اما افرادی که در مکان مطرح شده، حضور می‌یابند باید از روند تخفیفی تفاهم‌نامه تبعیت کنند. وی از آماده‌سازی سایت 27 هکتاری مسکن بیرجند توسط بنیاد مسکن خبر داد و افزود: بنیاد مسکن با نرخ پایه 1400 بدون تعدیل و افزایش قیمت و با کمترین میزان ممکن طبق مصوبات باید نسبت به این مهم اقدام کند. حسین امامی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی نیز گفت: برآوردها برای تامین زیرساخت آب شرب در همه طرح‌ها انجام شده که بخشی از شهرها هزینه‌های بالا دارد و طرح ویژه را می‌طلبد چراکه زیرساخت لازم را در این مناطق نداریم. وی افزود: طبق استانداردها برای هر مشتری یک متر مربع مخزن باید ایجاد کنیم که در حال حاضر 320 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

50 درصد جمعیت خراسان جنوبی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی

خبرنگاران جوان- مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: 50 درصد جمعیت خراسان جنوبی تحت پوشش این نهاد هستند. محمدی افزود: تعداد بیمه شده‌های اصلی در استان مجموعا 122 هزارو 693 نفر است که 26 هزار و 762 نفر مستمری بگیر اصلی هستند و در مجموع با افراد تبعی، 387 هزارو 224 نفر را تشکیل می‌دهند که تقریبا 50 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند و تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند. او در خصوص تمدید زمان پرداخت حق بیمه برای کارگاه‌های آسیب دیده از کرونا افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در اسفند ماه سال 98، سازمان تأمین اجتماعی نرخ حق بیمه 27 درصدی کارگاه‌ها را با 7 درصد سهم بیمه دریافت کرده است. محمدی بیان کرد: بیست درصد باقی مانده از حق بیمه با درخواست متقاضی تقسیم شده و در حال پرداخت است.

انهدام کاروان موتوری مسلح مواد مخدر

با هوشیاری ماموران انتظامی خراسان جنوبی یک کاروان موتوری عبوری قاچاقچیان مسلح مواد مخدر منهدم و دو شرور به هلاکت رسیدند. فرمانده انتظامی استان گفت: با دریافت اطلاعاتی مبنی بر تحرک اشرار مسلح و کاروان موتوری قاچاقچیان مواد مخدر در بخش‌های کویری شرق استان پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت. سردار فرشید افزود: شب گذشته تیم‌های عملیاتی یگان تکاوری امام حسین “دیهوک” خراسان جنوبی با اجرای طرح‌های عملیاتی اطلاعاتی و شناسایی دقیق تردد و تحرکات قاچاقچیان مواد مخدر، یک کاروان موتوری اشرار مسلح با 3 دستگاه موتورسیکلت تیزرو را در محور کویری”خور به خوسف” شناسایی کردند و به راکبان آن‌ها دستور ایست دادند. وی گفت: راکبان موتورسیکلت‌ها به اخطار ماموران توجه نکرده و به محض مشاهده مأموران پلیس به سمت آن‌ها تیراندازی کردند که در تبادل آتش بین پلیس و اشرار مسلح دو شرور به هلاکت رسید و دو موتورسیکلت نیز توقیف شد. فرمانده انتظامی استان گفت: قاچاقچیان مواد مخدر با برجای گذاشتن 100 کیلوگرم مواد مخدر و سلاح و مهمات سبک و سنگین خود با یک موتورسیکلت متواری شدند که عملیات پلیس برای دستگیری قاچاقچیان متواری شده ادامه دارد. وی با اشاره به این که از ابتدای سال از عبور و توزیع بیش از 25 تن انواع مواد مخدر در استان جلوگیری شده گفت: پلیس با هوشیاری کامل با هر نوع تحرکی که باعث ناامنی منطقه شود مقابله و در راه مبارزه با اشرار مسلح و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی طبق قانون برخورد خواهد کرد.

بازدید استاندار از طرح موزه دفاع مقدس بیرجند

صداوسیما- استاندار خراسان جنوبی از روند پیشرفت طرح موزه دفاع مقدس در شهر بیرجند بازدید کرد و از نزدیک در روند پیشرفت فیزیکی طرح قرار گرفت. استاندار گفت: یکی از مهمترین طرح‌های فرهنگی در شهر بیرجند احداث موزه دفاع مقدس است که باید در اجرای این طرح بسیار ارزشمند سرعت انجام گیرد. ملانوری تاکید کرد: در جلسه‌ای که به زودی با معاونت هماهنگی و عمرانی انجام شود از دستگاه‌های عمرانی استان خواسته خواهد شد تا با همکاری دستگاه‌های ذیربط و مربوطه انجام این طرح سرعت بیشتری به خود بگیرد. مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در این بازدید گفت: طرح احداث موزه دفاع مقدس در زمینی به مساحت ۱۴.۵ هکتار در حاشیه بلوار شهید صیاد شیرای شهر بیرجند در حال ساخت است. فلاحی افزود: این طرح دارای ۳ فاز است که مرحله اول آن در دو بخش ساختمان اصلی موزه شامل مرکز اسناد دفاع مقدس، کتابخانه، سالن آمفی تئاتر، تالار نمایشگاه‌های مختلف متعلق به دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و حوزه مقاومت اسلامی به مساحت ۷ هزار و ۴۰۰ مترمربع زیربنا است. وی گفت: برای ساخت موزه دفاع مقدس ۲۴ میلیارد تومان پیش بینی شده که تاکنون ۳.۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی، ۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی، ۱.۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور و یک میلیارد تومان توسط استانداری خراسان جنوبی پرداخت شده است.

بسته بودن مرز ایران و افغانستان از فردا

مرز ایران و افغانستان طبق روال هرسال به سبب فرارسیدن تعطیلات عید سعید قربان از فردا تعطیل است. مدیر گمرک ماهیرود شهرستان سربیشه گفت: به درخواست نیرو‌های افغانستان به علت تعطیلات همه ساله عید قربان و همزمانی آن با پایان هفته از فردا 28 تیر تا جمعه یکم مرداد مرز‌های ایران و افغانستان بسته است و مبادلات تجاری انجام نخواهد شد. کیانی افزود: فعالیت مرز‌های ایران و افغانستان از شنبه دوم مرداد آغاز و مبادلات تجاری انجام خواهد شد.

توزیع بیش از 390 تن کالا‌ی اساسی تنظیم بازار در فردوس

397 تن انواع کالا‌های اساسی ویژه تنظیم بازار طی سه ماهه اول سال در شهرستان فردوس توزیع شد. رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فردوس گفت: کالای اساسی طرح تنظیم بازار شامل شکر، قند، انواع روغن، برنج بوده است. صادقی با اشاره به توزیع 397 تن انواع کالا‌های اساسی ویژه تنظیم بازار طی سه ماهه اول سال در شهرستان فردوس، افزود: در فرآیند توزیع کالا و ارائه سهمیه به واحد‌های صنفی محدودیتی وجود نداشته و برای توزیع عادلانه و تسهیل دسترسی مردم، در بسیاری از روستا‌های شهرستان کالا با هماهنگی بخشداری نیز توزیع شده است.

شناسایی 49 بیمار جدید کرونایی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته 125 آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا 49 بیمار جدید شامل 24 مورد بستری و 25 مورد سرپایی، شناسایی شدند. مهدی زاده افزود: از این تعداد در شهرستان بیرجند 7 مورد، از شهرستان‌های فردوس، درمیان هر کدام 1 مورد، زیرکوه 8 مورد، سربیشه و سرایان هر کدام 3 مورد، طبس 6 مورد، قاین و نهبندان هر کدام 10 مورد جدید از بیماری کرونا شناسایی شد.

توسعه و رفاه استان از مسیر سرمایه گذاری محقق می شود

صداوسیما- استاندار بر تلاش برای رفع موانع تولید تا محقق شدن توسعه استان در مسیر سرمایه گذاری‌ها تاکید کرد. ملانوری در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با بیان اینکه سرمایه گذاری در شرایط اقتصادی الان اقدامی خیرخواهانه است گفت: سرمایه گذاری در استان منبع توسعه و رفاه منطقه است و مشکلات اشتغال را نیز حل می‌کند. عالی ترین مقام دولت در استان با تاکید بر اینکه مسیر سرمایه گذاری در استان باید تسهیل شود افزود: به دنبال تسهیل و رفع مشکلات سرمایه گذاران هستیم و این ستاد راه اندازی شده تا با توجه به ظرفیت‌های قانونی از راه‌های میان بُر بهره گیرد. وی با بیان اینکه به دنبال کسب منافع دولت نیستیم افزود: ما به دنبال کسب منافع بخش خصوصی و سرمایه گذاران هستیم تا موانع تولید رفع شود. همچنین در این جلسه مشکلات یکی از واحد‌های تولید کاشی و سرامیک از جمله مشکل آب و معافیت مالیاتی آن مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد اداره آب و فاضلاب استان براساس تعهدات انجام شده علاوه بر تامین 2.5 لیتر بر ثانیه آب مصوبه جلسه قبلی تا 15 مردادماه، مشکل 2 و 10 لیتر آب موردنیاز این واحد از چاه‌های کشاورزی را تامین کند. همچنین مصوب شد براساس آیین نامه معافیت‌های مالیاتی برای واحد‌های دارای پروانه از اول سال 95 جلسه‌ای در وزارت خانه سازمان صمت در راستای بهره مندی از این قانون برگزار شود.

ورود محموله جدید واکسن کرونا به خراسان جنوبی

31 هزار و 800 دُز واکسن سینوفارم و کووبرکت به خراسان جنوبی وارد شد. دبیرستاد دانشگاهی پیشگیری، کنترل و مدیریت بیماری کرونا گفت: از این تعداد 27 هزار و 600 دُز واکسن سینوفارم است که به عنوان دُز اول و دوم به گروه هدف متقاضی تزریق خواهد شد. شریف زاده گفت: همچنین از این تعداد 4 هزار و 200 دُز واکسن ایرانی کووبرکت است که به عنوان مرحله اول به جامعه هدف تزریق خواهد شد. وی با بیان اینکه تزریق واکسن‌های وارد شده به استان از امروز اغاز می‌شود، افزود: با ورود این محموله به استان، روند واکسیناسیون کرونا در استان سرعت می‌گیرد. دبیرستاد دانشگاهی پیشگیری، کنترل و مدیریت بیماری کرونا در استان گفت: در این مرحله واکسیناسیون افراد بالای 70 سال بدون نوبت دهی و افراد 60 تا 70 سال پس از ثبت نام نام در سامانه SALAMAT.GOV.IR انجام می‌شود. شریف زاده گفت: هم اکنون امکان ثبت نام برای افراد 50 تا 60 سال نیز در سامانه فراهم شده است. به گفته وی تاکنون 72 هزار و 584 نفر واکسن کووید 19 را دریافت کردند که 47 هزار و 322 نفر موفق به دریافت دُز اول شدند و 25 هزار و 262 نفر دُز دوم را دریافت کردند. دبیرستاد دانشگاهی پیشگیری، کنترل و مدیریت بیماری کرونا در استان گفت: تاکنون 8.2 درصد از افراد بالای 18 سال جمعیت هدف واکسیناسیون واکسن کرونا دریافت کردند. وی با اشاره به اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در استان با توجه به قرمز شدن سه شهر در استان، گفت: اصناف و امکان اعلام شده در مراحل قبل نباید منتظر ابلاغیه های جدید برای بسته بودن و تعطیلی باشند، چرا که شرایط کرونایی در وضعیت‌های قرمز و نارنجی و زرد طبق روال گذشته است و اماکنی از جمله تالارها، پارک‌ها و اصناف درشهر‌های قرمز باید محدودیت‌های کرونایی را رعایت کنند.

مجوز احداث واحدهای صنعتی آب‌بر در خراسان جنوبی صادر نمی‌شود

ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی در استان مجوزی برای احداث واحدهای صنعتی آب‌بر صادر نمی‌شود مگر اینکه متولیان نسبت به تامین آب صنایع خود اقدام کنند. عباس جرجانی اظهار داشت: برای تامین آب واحدهای صنعتی احداثی جدید پیگیر هستیم که از طرح انتقال آب از دریای عمان، صنایع ما هم بهره‌مند شوند و درخصوص نحوه اجرا و سهم صنایع استان جلسه کارشناسی برگزار شده است. وی گفت: با کمک شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی و صرفه‌جویی که واحدهای صنعتی در زمینه بازچرخانی آب انجام می‌دهند، مشکلی درخصوص تامین آب واحدهای صنعتی استان نداریم. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: قرار بود فاز نخست کارخانه فولاد قاینات در تیر امسال افتتاح شود که به دلیل مشکلات سخت‌افزاری تا 15 مرداد ماه به تاخیر افتاد.وی گفت: ارزش سرمایه‌گذاری روز فاز نخست این طرح هفت هزار میلیارد تومان است و برای بیش از هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

آسیب زدن به قانون بزرگترین خطر از ناحیه دشمن است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت : آسیب زدن به قانون بزرگترین خطر از ناحیه دشمن است . نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه شورای نگهبان حافظ اسلام و قانون اساسی است، گفت: بزرگترین خطر از ناحیه دشمن بر علیه ما این است که به نحوی قانون را بخواباند تا در جامعه اجرا نشود و به همان نسبت باید ما در دشمن شناسی هوشیار باشیم. حجت الاسلام عبادی در دیدار رئیس و ناظرین شورای نگهبان استان اظهار کرد: در جهان هستی قانون حاکم است و قوانین بشری و حتی تشریع الهی همه آن قانون است.

امامزادگان، پایگاه هایی مؤثر در رونق توریسم دینی

استاندار خراسان جنوبی گفت: امامزادگان و بقاع متبرکه، پایگاه هایی مؤثر در رونق توریسم دینی به شمار می روند. ملانوری در جلسه دیدار امام جمعه و اعضای هیئت مدیره امامزادگان شهرستان فردوس خاطرنشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری امامزادگان به عنوان مراکز فرهنگی و مذهبی بزرگ، مأمنی برای علاقمندان و مراجعین می باشند. وی ادامه داد: امامزادگان فردوس نیز به جهت موقعیت مکانی مناسبی که دارد، جدای از این که یک مرکز زیارتی است، توانسته برای استراحت زائران آقا علی ابن موسی الرضا(ع) نیز جایگاه امن و راحتی فراهم آورد.

اعضای جوان بیرجندی به 6 بیمار زندگی بخشید

6 عضو آقای حسن ملکی مقدم 32ساله ساکن شهرستان بیرجند و از همکاران صداوسیمای استان برای پیوند به بیماران نیازمند اهداء شد. کلیه‌های زنده یاد حسن ملکی مقدم به دو بیمار آقا ، 51 ساله ساکن گناباد و 32 ساله ساکن مشهد که سال‌ها از نارسایی کلیه رنج می بردند و با دیالیز تحت درمان بودند به صورت رایگان اهداء و پیوند شد. کبد مرحوم حسن ملکی مقدم در بیمارستان بوعلی سینا شیراز به خانم 44ساله ساکن کرمان پیوند شد و به بیمار زندگی دوباره بخشید و قرنیه‌های وی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شد. همچنین قسمتی از پوست و کبد مرحوم حسن ملکی مقدم به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) برای پیوند ارسال شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت