اخبار استانی

۷ هزار نفر در شبکه نظارت خراسان جنوبی عضو هستند

یعقوبی رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی حدود ۷ هزار نفر عضو شبکه نظارت ما هستند گفت: پرونده‌های فعال ما در شبکه نظارت خراسان جنوبی حدود ۴ هزار و ۷۰۰ نفر هستند.

مخالفت شورای عالی انقلاب فرهنگی با طرح الحاق دانشگاه صنعتی بیرجند

دکتر سعید رضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در نامه به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، از مخالفت این شورا با طرح الحاق چند دانشگاه از جمله دانشگاه صنعتی بیرجند خبر داد.به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی بیرجند، در این نامه با استناد به آئین‌نامه ستاد راهبردی اجرای نقشه جامع علمی کشور و سند سیاست‌ها و ضوابط اجرایی حاکم بر آمایش آموزش عالی در جمهوری اسلامی ایران، مواردی جهت اجرا به وزارت علوم ابلاغ شد. بر این اساس با ساماندهی ۱۹ دانشگاه و موسسه آموزش عالی در فاز اول طرح آمایش، با توجه به اینکه شاخص‌های یک دانشگاه مستقل را نداشته‌اند، موافقت شده است. در ادامه این نامه، با الحاق دانشگاه کوثر بجنورد به دانشگاه بجنورد، الحاق دانشگاه صنعتی بیرجند به دانشگاه بیرجند، الحاق دانشگاه علوم انسانی حضرت معصومه (س) به دانشگاه قم، الحاق مجتمع آموزش عالی فنی مهندسی اسفراین به دانشگاه بجنورد و الحاق مجتمع آموزش عالی بم به دانشگاه شهید باهنر کرمان مخالفت شده است.در بخش پایانی این نامه نیز تاکید شده: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حداکثر ظرف مدت ۴ ماه، گزارش ارزیابی از اجرای طرح سامان‌دهی موسسات آموزش عالی در فاز اول را به ستاد راهبردی اجرای نقشه جامع علمی کشور ارائه کند و پس از تایید این گزارش، در مدت سه ماه پیشنهاد سامان‌دهی کلیه موسسات مشمول فاز دوم و سایر استان‌هایی که مشمول طرح سامان‌دهی آموزش عالی نشده‌اند را جهت تأیید به این ستاد ارائه نماید. بدیهی است الحاق موسساتی که در این مصوبه مورد تایید قرار نگرفته، قبل از تصویب در این ستاد، فاقد اعتبار است. خاطر نشان می‌گردد بر اساس این نامه، شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن مخالفت صریح با الحاق دانشگاه صنعتی بیرجند، این دانشگاه را از فهرست دانشگاه‌های مشمول فاز دوم ساماندهی نیز خارج کرده است.روابط عمومی دانشگاه صنعتی بیرجند، ضمن تبریک به جهت به ثمر نشستن تلاش‌ها و پیگیری‌های به عمل آمده و نتایج ارزشمند حاصل به خانواده دانشگاه صنعتی بیرجند، جامعه دانشگاهی استان، مدیران محترم و دلسوز استان و آحاد هم‌استانی‌های ارجمند، از کلیه عزیزانی که در این مدت جهت صیانت از دانشگاه صنعتی بیرجند خالصانه تلاش نمودند، به ویژه نماینده محترم ولی‌فقیه در استان، استاندار محترم، نمایندگان محترم مردم استان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه محترم بیرجند، جامعه فرهیخته دانشگاهی، معتمدین و تشکل‌های مردم نهاد استان، کارکنان، اساتید و دانشجویان گرامی دانشگاه صنعتی بیرجند و دیگر عزیزان در داخل و خارج استان صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کند. امید است با همدلی و همت بیش از پیش، ارتقاء و توسعه دانشگاه صنعتی بیرجند را در سال‌های آتی شاهد باشیم.

۱۴ کیلومتر از جاده بیرجند- قاین تا شهریور دوبانده می‌شود

مهر- معاون هماهنگی امور عمرانی خراسان جنوبی در نشست خبری با اشاره به اینکه حدود ۳۲ کیلومتر از جاده بیرجند به قاین هنوز دوبانده نشده است، گفت: ۱۴ کیلومتر از این جاده تا شهریور دوبانده می‌شود. فرهادی اظهار کرد: خراسان‌جنوبی در دو کریدور مهم کشور قرار دارد که یک کریدور آن کریدور شمال- جنوب و مسیر چابهار به سرخس است که جاده بیرجند- قاین نیز در این کریدور قرار می‌گیرد. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: ۴۱۴ کیلومتر از کریدور شمال به جنوب در محدوده جغرافیایی خراسان‌جنوبی است که ۵۳ درصد از آن دو بانده شده و زیر بار ترافیک رفته است. فرهادی در زمینه جاده بیرجند به قاین نیز اظهار کرد: تنها ۳۲ کیلومتر از جاده بیرجند- قاین دو بانده نشده که تلاش ما بر این است که ۱۴-۱۵ کیلومتر تا پایان شهریور و مابقی تا پایان سال و یا حدأکثر سال آینده به اتمام خواهد رسید.

۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل بزرگراه بیرجند – قاین

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: در فاز دوم جذب اعتبار از محل ماده ۵۶ قانون بودجه به تازگی با ۴۰ میلیارد تومان قرارداد متمم برای تکمیل دوبانده سازی جاده بیرجند – قاین موافقت شد. داعی افزود: موضوع به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده و شرکت زیرساخت نیز فراخوان داده است که به شرط تامین منابع پروژه ۱۶ کیلومتر باقیمانده این مسیر تا پایان امسال انجام خواهد شد. وی بیان کرد: عملیات دوبانده سازی محور بیرجند – قاین به طول ۱۰۰ کیلومتر از سال ۸۹ آغاز شد و ۴۵ کیلومتر تا پایان سال ۹۸ دوبانده شد که متوسط سالی ۴.۵ کیلومتر است. مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: سال ۹۹ با پیگیری‌های بسیار زیاد مجموعه استان به تنهایی ۲۵ کیلومتر از این جاده دوبانده شد که پنج برابر متوسط عملکرد دوبانده سازی در ۱۰ سال گذشته بوده است. وی تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۷۰ کیلومتر از این مسیر دوبانده است و ۳۰ کیومتر باقی مانده که ۱۴ کیلومتر آن حداکثر تا ۱.۵ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و آسفالت انجام شده است، ۱۶ کیلومتر باقیمانده نیز عمدتا ماشین‌آلات مستقر است و ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سه هزار قطعه مرغ در شهرستان درمیان تلف شدند

رئیس شبکه دامپزشکی درمیان گفت: سه هزار قطعه مرغ به دلیل نقص سیستم آبرسانی در یک واحد مرغداری در بخش قهستان این شهرستان تلف شدند. عارفی‌نیا افزود: این خسارت مالی سنگین در پی نقص سیستم آبرسانی و جرم گرفتن این سیستم وارد شد و خسارت وارد به این واحد مرغداری ۱۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

۳۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیرجند شناسایی شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانه روز گذشته، بیرجند با ۳۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا، بیشترین تعداد بیماران شناسایی شده را دارا بوده است. مهدی زاده افزود: روز گذشته ۲۱۸ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۹۴ بیمار جدید شناسایی شدند که از این تعداد در شهرستان بیرجند ۳۸ مورد، از شهرستان‌های خوسف، درمیان و سربیشه هر کدام ۱ مورد، زیرکوه ۱۴ مورد، سرایان ۵ مورد، طبس ۶ مورد، فردوس ۳ مورد، قاین ۱۲ مورد و نهبندان ۱۳ بیمار شناسایی شد.

فعالیت برخی مشاغل در خراسان جنوبی محدود می‌شود

ایرنا- استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به تغییر رنگ شهرها، ناگزیر به اعمال محدودیت در برخی مشاغل هستیم و پیشنهاد استان، بازنگری در جدول گروه‌بندی مشاغل برای اعمال محدودیت‌ها است. ملانوری در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا به آثار زیان‌بار بیماری اشاره کرد و افزود: برخی مشاغل مثل کفش‌فروشی‌ها و لباس‌فروشی‌ها تجمعی ندارند اما چون در تامین کالاهای اساسی جدی نیستند در فهرست مشاغلی قرار دارند که باید محدود شده و در رنگ‌بندی قرمز کرونایی تعطیل شوند. وی بیان کرد: پیشنهاد خاص استان تغییر این رویه و محدود شدن صنوفی است که با ازدحام جمعیت در محیط‌های سربسته مواجه هستند. استاندار خراسان جنوبی گفت: اعمال محدودیت در محل‌های تجمعی و شلوغ که خیلی اورژانسی نیستند، الزامی است به این ترتیب مکان‌هایی همچون تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها، باشگاه‌های ورزشی و استخرها باید محدود شوند. وی افزود: برگزاری سمینارها، همایش‌ها و گردهمایی‌ها که جمع شدن عده‌ای از افراد در محیط بسته را به همراه دارند و احتمال ابتلا را افزایش می‌دهند، در رنگ‌بندی قرمز ممنوع است. ملانوری اظهار داشت: تجارب ۱۷ ماهه مدیریت ویروس کرونا، نشان می‌دهد برخی دستورالعمل‌ها و مصوبات نیاز به بازنگری دارند و ستاد ملی کرونا نیز با اشراف به این موضوع، بزودی تغییرات اساسی را ابلاغ خواهد کرد.

پیشنهاد بازنگری در جدول گروه‌بندی مشاغل برای اعمال محدودیت

وی از پیشنهاد استان برای بازنگری در جدول گروه‌بندی مشاغل و نحوه اعمال محدودیت‌ها در حوزه‌های مختلف خبر داد و گفت: در هر موضوعی باید به گونه‌ای اقدام کنیم که کمترین آسیب را برای مشاغل به همراه داشته باشد. وی گفت: گزارش‌ها حکایت از این دارد رعایت پروتکل‌ها که تا دو یا سه ماه قبل حدود ۹۰ درصد بود در حال حاضر به ۴۸ درصد در سطح کشور و به ۵۸ درصد در خراسان جنوبی رسیده است. استاندار خراسان جنوبی بر اهمیت اطلاع ‌رسانی و فعالیت‌های تبلیغی تاکید کرد و گفت: تمامی شهرداری‌ها مکلفند نسبت به نصب بنرهای قابل رویت با محتواهایی درخصوص کرونا و خسارت‌هایی که به همراه دارد در پیاده‌روها، حاشیه میادین، ورودی پارک‌ها و سایر اماکن عمومی اقدام کنند. ملانوری با تاکید بر لزوم اجرای مجدد طرح شهید سلیمانی در همه مناطق استان خاطرنشان کرد: این طرح در مدیریت بیماری در دوره قبل خیلی موثر بود لذا بسیج، سپاه، هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی این طرح را قوی‌تر از قبل در همه مناطق اجرا کنند.

امر به معروف و نهی از منکر ، پاسداری از فرهنگ انسانیت است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت : تمامی امور اقتصادی، نظامی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه مشروط به فرهنگ انسانی است. حجت الاسلام عبادی در نشست شورای استانی امر به معروف و نهی از منکر استان با تأکید بر فراهم کردن هر چه بیشتر زمینه امر به معروف و نهی از منکر گفت: جایگاه نظام جمهوری اسلامی ایران در منطقه حمایت از مظلوم و برخورد با ظالم است که خود مصداق این فرضیه واجب است.

پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان صحرایی نهبندان آغاز شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: کلیه امکانات و تجهیزات لازم برای ارائه خدمات به بیماران در بیمارستان صحرایی نهبندان که در مجاورت اورژانس بیمارستان راه اندازی شده فراهم شده که امیدواریم خدمات خوب و مناسبی را بتوانیم به مردم در شهرستان نهبندان ارائه کنیم.دهقانی افزود: ظرفیت و گنجایش بیمارستان عملا تکمیل و ضروری بود که تمهیدی اندیشیده شود تا مازاد بیماران کرونایی در یک جای مناسبی بستری شوند که خوشبختانه با راه اندازی بیمارستان صحرایی این اتفاق افتاد.

شیوع کرونا در پنج شهرستان خراسان جنوبی شدت بیشتری دارد

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونای خراسان جنوبی گفت: وضعیت شیوع کرونا در پنج شهرستان استان شدت بیشتری دارد که باید توجه بیشتری به این شهرستان‌ها شود. شریف‌زاده افزود: نهبندان، سربیشه، بیرجند، درمیان و طبس از جمله شهرستان‌هایی هستند که بیشترین درگیری با کرونا را دارند.

افتتاح ۳ طرح اشتغال جامعه هدف بهزیستی در بیرجند

سه طرح اشتغال به نمایندگی از ۷۳ طرح اشتغال جامعه هدف بهزیستی استان در بیرجند افتتاح شد. سه طرح آتلیه عکاسی، فروش مبلمان و فروش سرویس خواب که به ترتیب مربوط به خانواده فرزند معلول، زن سرپرست خانوار وکودک کار بودند به وسیله مدیرکل بهزیستی استان افتتاح شد. اعتبار سی میلیارد و شش میلیون ریالی این ۷۳ طرح از محل اعتبارات اشتغال سال ۹۹ مدیریت بهزیستی شهرستان بیرجند تامین شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت