اخبار استانی

۸۱ واحد مسکونی مددجویان در خراسان جنوبی افتتاح شد

همزمان با افتتاح ۲ هزار و ۷۵ واحد مسکونی افراد دارای معلولیت و مددجویان زیر پوشش سازمان بهزیستی در سراسر کشور ۸۱ واحد به واجدین شرایط در خراسان جنوبی با حضور جمعی از مسئولان تحویل داده شد.

تعطیلی باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی در شهرهای قرمزاستان

خبرنگاران جوان- باتوجه به قرارگیری شهرستان های بیرجند و طبس در رنگ بندی قرمز کرونا، باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی در این شهرستان‌ها تعطیل شدند. مدیرکل ورزش و جونان خراسان جنوبی گفت: با توجه به افزایش میزان موارد ابتلا به کرونا در بیرجند و طبس و قرمز شدن این دو شهرستان، کلیه فعالیت‌های ورزشی مطابق دستورالعمل‌های اجرایی و مصوبه ستادملی کرونا به جز گروه یک ورزشی تعطیل اعلام شد. عزیزی افزود: گروه یک شامل ورزش‌هایی مثل تیراندازی در فضای باز، تیر و کمان، چوگان، دوومیدانی، سوارکاری، قایق رانی، کوهنوردی، گلف، موتورسواری و اتومبیل رانی، دوچرخه سواری، شنا در استخر‌های روباز و والیبال ساحلی اجازه فعالیت در وضعیت قرمز کرونا را نیز دارند. عزیزی ادامه داد: مابقی فعالیت‌های ورزشی مثل بدن سازی و پرورش اندام، فوتبال، والیبال، بسکتبال، بوکس، هندبال، ورزش‌های کبدی و رزمی، کشتی و فعالیت‌های دیگر اجازه فعالیت در وضعیت قرمز کرونا را ندارند.

هشدار سطح زرد هواشناسی خراسان جنوبی

صدا وسیما- هواشناسی استان در خصوص ورود سامانه ناپایدار جوی به  استان اطلاعیه هشداری سطح زرد صادر کرد. بنا بر اعلام هواشناسی تا صبح یکشنبه استان تحت تأثیرسامانه ناپایدار جوی قرار می‌گیرد که پیامد آن افزایش ابر، وقوع بارش‌های رگباری توام با رعد و برق و در نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ و همچنین وزش باد شدید لحظه‌ای خواهد بود. در اطلاعیه هواشناسی زمان آغاز فعالیت این سامانه بعدازظهر چهارشنبه ۲۳ تیر پیش بینی شده است. در این اطلاعیه آمده است این سامانه مخاطراتی از جمله وقوع بارش‌های رگباری توام با رعد و برق در نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ و احتمال آبگرفتگی و سیلاب بخصوص شمال غرب استان – وزش باد شدید موقتی توأم با گرد و خاک، با احتمال بروز خسارت از جمله در مناطق بادخیز استان را به همراه خواهد داشت. هواشناسی از هم استانی‌ها خواسته تمهیدات لازم جهت جلوگیری از بروز خسارات ناشی از وزش باد شدید از جمله افزایش استحکام سازه‌های موقت، تابلو‌های تبلیغاتی، عدم انجام عملیات کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، احتیاط در تردد جاده‌های کوهستانی، خودداری از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها به ویژه رودخانه‌های فصلی را مدنظر قرار دهند.

۱۵۰۰ تماس با اورژانس اجتماعی خراسان جنوبی

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان با اشاره به تعداد ده هزار و ۷۸ تماس مرتبط با گروه‌های هدف برنامه اورژانس اجتماعی به خط ۱۲۳ در سال ۹۹ گفت: این میزان در سه ماهه نخست امسال هزار و ۵۸۸ تماس بوده است. شیخانی افزود: در سه ماهه نخست امسال ۳۶۳ مورد از تماس‌های گرفته شده با اورژانس اجتماعی با مداخله تلفنی کارشناسان حل شد.

۲۱۶ میلیارد تومان برای اجرای ۱۴ طرح تولیدی خراسان‌ جنوبی ابلاغ شد

ایرنا- مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: ۲۱۶ میلیارد تومان اعتبار برای راه‌اندازی و توسعه ۱۴ طرح بزرگ تولیدی و صنعتی این استان ابلاغ شده است.علی‌اکبر اکبری‌راد روز سه‌شنبه در نشست شورای هماهنگی ادارات و دستگاه‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان خراسان جنوبی افزود: این اعتبار برای مصوبه سفر معاونان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان اختصاص یافت که تاکنون ۱۴۰ میلیارد تومان آن اختصاص یافته است.وی با تاکید بر اینکه تولید ملی موجب اشتغالزایی، کارآفرینی و افزایش بهره‌وری در کشور می‌شود اظهار داشت: با توجه به وجود کرونا و تعطیلی واحدهای تولیدی یا ایجاد مشکلاتی برای تولیدکنندگان، کارآفرینان و سایرین، تامین اجتماعی استان توجه خوبی به این قشر داشته است.مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی بر توجه به تولید ملی و درخواست استمرار اینگونه توجهات توسط همه دستگاه‌ها به حوزه تولید، سرمایه‌گذاران و اشتغال تاکید کرد.وی از تولید ملی به عنوان ستون فقرات اقتصاد مقاومتی یاد کرد و گفت: باید برای ایجاد اشتغال و توسعه سرمایه‌گذاری و رونق تولید، همت جمعی داشته باشیم.اکبری‌راد به سرمایه‌ها و ظرفیت‌های ارزشمند استان از جمله معادن، محصولات استراتژیک و مرز اشاره کرد و گفت: علاوه بر این ظرفیت‌ها، کارگران به عنوان سرمایه ارزشمند استان که چرخ تولید به دستان توانایشان می‌چرخد نیازمند آرامش خاطر و امنیت شغلی هستند.وی ادامه داد: اگرچه تامین اجتماعی و ادارت کل استان از جمله تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدامات و پیگیری‌های خوبی برای رفع مشکلات و مطالبات کارگران داشته‌اند ولی ضرورت دارد بیش از پیش از قشر ارزشمند دفاع و برای احقاق حقوق آنان تلاش کنیم.مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی با اشاره به برخورداری بیش از ۵۰ درصد مردم استان از خدمات تامین اجتماعی گفت: چتر تامین اجتماعی گسترده و فراگیر است و باید برای توجه بیشتر به جامعه هدف زیر پوشش این سازمان همت کرد.وی با اشاره به فرمایش بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی ایران که فرمودند چرخ عظیم جوامع بشری با دست توانای کارگران می‌چرخد اظهار داشت: بدون شک رسیدگی به امور و مشکلات کارگران باید در دستور کار این شورا باشد.اکبری‌راد به نقش و عملکرد تامین اجتماعی در توسعه و رونق اقتصادی، سرمایه‌گذاری و اشتغال اشاره کرد و گفت: با انعطاف در قانون و اینکه قانون را به سمت ارباب رجوع سوق دادن، موجب افزایش رضایتمندی جامعه هدف خواهد شد اگرچه جامعه هدف تامین اجتماعی رضایت مطلوبی از تامین اجتماعی استان داشته‌اند.وی عنوان کرد: درخصوص بخشنامه‌های ابلاغی مبنی بر بخشودگی برای کارفرمایان، کارآفرینان، کارگران و تولیدکنندگان باید اطلاع‌رسانی لازم توسط تامین اجتماعی استان انجام شود.مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی افزود: ضرورت دارد مصوبات سفر معاونان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه تامین اجتماعی دنبال شود.

سرمایه گذاران باید تا مرحله افتتاح طرح‌ها حمایت شوند

صداوسیما- دستگاه‌های اجرایی برای طرح‌های سرمایه گذاری زیرساخت‌های خود را بازنگری کنند. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در جلسه قرار گاه پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌های ستاد توسعه خاوران استان گفت: هدف از تشکیل ستاد توسعه خاوران در استان تصریح سرمایه گذاری در استان و کاهش موانع پیش رویی سرمایه گذارن است که با دستور استاندار این جلسه برای رصد طرح‌هایی که تاکنون تفاهم نامه برای آن امضاء شده برگزار شد. فرهادی افزود: هدف فقط دعوت سرمایه گذاران به استان نیست بلکه باید در ادامه مسیر هم مسایل و مشکلات آن‌ها بررسی و تا بهره برداری از طرح‌ها در کنارشان باشیم. وی گفت: همه دستگاه‌های اجرایی با توجه به طرح‌های سرمایه گذاری جدید، باید یک بازنگری در زیر ساخت‌ها داشته باشند و برای نیاز‌های مورد نظر چاره اندیشی کنند. مدیر کل اقتصاد و دارایی استان هم گفت:۱۰۱ طرح سرمایه گذاری از شروع فعالیت ستاد توسعه خاوران در استان شناسایی شده که در قالب ۱۹۵ پروژه بوده است. جعفری افزود:۴۶ طرح در بیرجند (شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی)،۲۹طرح در شهرستان طبس،۱۴ طرح در بشرویه،۹طرح در خوسف،۹ طرح درمیان،۱۰ طرح در زیرکوه،۱۱طرح در سرایان،۱۹طرح در سربیشه،۱۴ طرح فردوس،۱۶ طرح قاین و۱۸طرح در نهبندان شناسایی شدند. مدیر کل اقتصاد و دارایی استان همچنین افزود: از این ۱۹۵ طرح،۱۷ طرح دارای سرمایه گذار شدند که با ۱۴ سرمایه گذار تفاهم نامه مبادله شده و ۳ طرح دیگر هم در دست اقدام است. جعفری گفت:این طرح‌ها به فرمانداری‌های هر شهرستان ارسال شده و فرمانداران موظف هستند پس از بازدید میدانی از طرح‌ها گزارششان از طرح را ارائه دهند.

فوتیهای کرونا به ۹۳۵ نفر رسید

با ثبت یک مورد جدید فوت ناشی از کرونا در شبانه روز گذشته ، تعداد فوتی‌های این بیماری در خراسان جنوبی به ۹۳۵ نفر افزایش یافت. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۱۹۸ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۷۰ بیمار جدید شناسایی شدند. مهدی زاده افزود: از این تعداد ۲۹ مورد از بیرجند، خوسف یک مورد، درمیان و زیرکوه هرکدام ۳ مورد، ۱۶ مورد از نهبندان، سربیشه ۷ مورد، طبس ۴ مورد، فردوس ۲ مورد، قاین ۵ مورد، هرکدام ۴ مورد جدید شناسایی شد.

دستور وزیر بهداشت برای واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال خراسان جنوبی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به معاون بهداشت وزیر بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، با تاکید بر واکسیناسیون جمعیت بالای ۵۰ سال ساکن در استان‌های سیستان وبلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان وخراسان جنوبی، واکسیناسیون عشایر کوچ رو را نیز از اول مرداد ماه اعلام کرد. سعید نمکی در این نامه خطاب به علیرضا رئیسی تصریح کرد: شایسته است باتوجه به امکان تهیه واکسن و خطرپذیری استان های جنوبی و جنوب شرقی و شرق کشور موارد زیر اجرا شود. علاوه بر استان سیستان و بلوچستان جمعیت های بالای ۵۰ سال ساکن در استان های هرمزگان، بوشهر، خوزستان و خراسان جنوبی تحت پوشش واکسیناسیون کووید قرار گیرند و  همکاران عزیزمان در دانشگاه های علوم پزشکی دقت فرمایند که اولا، سکونت افراد محرز گردد،  ثانیا، با نوبت دهی به گونه ای عمل کنند که تراکم ایجاد نشود و ثالثا، از نظر تأمین به موقع واکسن در حد سهمیه مورد نیاز، قبلاً اقدام گردد. استان های سیستان وبلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان و خراسان جنوبی از جمله استان های با درگیری بالا در خیر پنجم کرونا با سویه هندی یا دلتای آن هستند.

بیماران کرونایی در خراسان جنوبی دوباره به ویروس دلتا مبتلا شدند

ایرنا- مسئول اجرایی و پیگیری امور آزمایشگاه ویروس‌شناسی بیمارستان ولی ‌عصر (عج) بیرجند گفت: در موارد متعددی افرادی که قبلا به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده یا واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند دوباره به واریانت دلتا مبتلا شده‌اند. شکوه غفاری افزود: بنابراین حتی اگر قبلا به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌ایم یا واکسینه هستیم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم. وی گفت: حتما هنگام خروج از منزل از ماسک استاندارد استفاده کنیم، از مهمانی رفتن و دورهمی‌ها پرهیز شود و رفت و آمدهای غیرضروری را به خارج از منزل کاهش دهیم تا از گسترش این ویروس جلوگیری شود. مسئول اجرایی و پیگیری امور آزمایشگاه ویروس‌شناسی بیمارستان ولی‌عصر (عج) اظهار داشت: از زمان شیوع ویروس کرونای جدید در جهان تاکنون به دلیل تکثیر زیاد ویروس در جامعه انسانی همچنین ماهیت ویروس‌ها که دچار جهش می‌شوند، موارد جهش یافته‌ای از ویروس که اصطلاحا به آنها “واریانت” گفته می‌شود، ظهور کرده‌اند. وی گفت: جهش‌های موجود در واریانت‌های آفریقای جنوبی و برزیل منجر به فرار ویروس از ایمنی ناشی از واکسیناسیون شد به این معنا که فرد واکسینه ممکن است دوباره مبتلا شود. مسئول اجرایی و پیگیری امور آزمایشگاه ویروس‌شناسی بیمارستان ولی‌عصر (عج) گفت: جهش‌های موجود در واریانت انگلیسی منجر به افزایش سرعت انتقال آن شد به‌طوری که به سرعت تبدیل به واریانت غالب شد و هیچ اثری از ویروس کلاسیک اولیه (چینی) دیده نمی‌شود. غفاری اظهار داشت: به دلیل قدرت انتقال بالای واریانت دلتا و همجواری با استان سیستان و بلوچستان و رفت و آمد مردم به این استان، این واریانت به سرعت در استان خراسان جنوبی گسترش یافت و قطعا طی هفته‌های آتی تمامی موارد مثبت واریانت دلتا خواهند بود. وی گفت: پس از تهیه کیت‌های تشخیصی واریانت‌ها مشاهده شده که ۸۵ تا ۹۰ درصد موارد مثبت استان واریانت دلتا یا هندی است.

مخالفت شورای عالی انقلاب فرهنگی با الحاق دانشگاه صنعتی بیرجند

دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی در نامه ای به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از مخالفت این نهاد با ادغام دانشگاه صنعتی بیرجند با دانشگاه بیرجند خبر داد. در بخشی از این نامه آمده است: شورای عالی انقلاب فرهنگی با الحاق دانشگاه صنعتی بیرجند به دانشگاه بیرجند مخالفت کرده است.

بیش از هزار دوز واکسن کوو برکت تحویل دانشگاه علوم پزشکی  شد

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی گفت: هزار و ۷۰۰ دز واکسن ایرانی کوو برکت توسط این ستاد به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تحویل شد و این تعداد در روزهای آینده به‌تدریج افزایش می‌یابد. موسوی اظهار داشت: این واکسن‌ها به زودی در استان براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به جامعه هدف و گروه‌های سنی تعیین شده تزریق می‌شود.


بیمارستان صحرایی ۷۰ تختخوابی در نهبندان مستقر شد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بیمارستان صحرایی ۷۰ تختخوابی این دانشگاه برای درمان بیماران کرونایی در شهرستان نهبندان مستقر شد.حسین دهقانی  افزود: این بیمارستان ظرفیت ۷۰ تخت دارد که اگر نیاز باشد از این ظرفیت استفاده خواهیم کرد و همزمان یک دستگاه اکسیژن‌ساز ۶۰۰ لیتری پرتابل و اتوبوس اورژانس هم به این شهرستان منتقل شد و ظرفیت‌های خوبی در منطقه در راستای درمان بیماران کرونایی ایجاد کردیم. وی افزود: با زیرساخت‌هایی که فراهم شده بیماران کرونایی بخش عمده خدمات را در نهبندان دریافت می‌کنند و نیازی به مراجعه به مرکز استان نیست.


جریمه بیش از ۱۲ هزار خودرو در طرح ممنوعیت تردد شبانه

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی از جریمه ۱۲ هزار و ۹۶۵ خودرو در طرح ممنوعیت تردد شبانه خراسان جنوبی خبر داد. سرهنگ عباسی گفت: از آغاز  طرح ممنوعیت تردد شبانه از پارسال تا کنون ۲۵هزار و ۲۳۳ خودرو جریمه شده اند. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ممنوعیت تردد در سطح شهر از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد است افزود: رانندگانی که در این ساعات در سطح شهر تردد داشته باشند جریمه خواهند شد. سرهنگ عباسی با بیان اینکه غالب جریمه‌ها در طرح ممنوعیت تردد شبانه ۲۰۰ هزار تومان است ادامه داد: تعداد بسیار کمی از جریمه‌ها مبلغ ۵۰۰ هزار تومانی بوده است.

منابع درآمد پایدار شهرداری از کجا تأمین می شود؟

رئیس شورای اسلامی شهرستان بیرجند گفت: قانونگذار منابعی تحت عنوان منابع پایدار پیش بینی کرده است، اما چون گاهی از این دسته درآمد‌ها وصول نمی‌شود شهرداری نیز سعی می کند به سمت ایجاد منابع درآمدی برود. تقی زاده با اشاره به تأمین  منابع درآمد پایدار شهرداری  گفت: دریافت عوارض‌های مسکن ، ساختمان و خودرویی، اجاره ها،  سینما، تئاتر، گردشگری، ایجاد کارنجات تولیدکننده مثل کارخانه تولید شن و ماسه، بازارچه‌هایی مثل بازارچه‌ی غفاری و پاسداران تابلو‌های تبلیغاتی سطح شهر، بازیافت زباله‌های شهری، مالیات بر ارزش افزوده از جمله منایع تأمین درآمدهای پایدار در شهرداری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: تامین زمین برای ۶۰ هزار و ۹۷۸ واحد

بیشتر

یعقوبی – رئیس پلیس راهور استان خراسان جنوبی از اجرای طرح کنترل و برخورد با

بیشتر

غلامی – رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری ۳۲ سارق با اجرای

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت