اخبار استانی

هزار و ۸۳۷ اثر به جشنواره ملی کویر و زندگی ارسال شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: یک هزار و ۸۳۷ اثر از هنرمندان عکاس و فیلمساز به دومین جشنواره ملی عکس و فیلم مستند «کویر و زندگی» ارسال شده است. ناصر نبی‌زاده افزود: مهلت ارسال اثر در فراخوان جشنواره تا ۲۰ خرداد امسال اعلام شده بود که مهلت ارسال آثار تا پایان خرداد ماه تمدید شد.


راه‌اندازی مرکز نگهداری معتادان استان؛ نیازمند تخصیص مکان مناسب

ایسنا- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی اظهار کرد: برای راه‌اندازی مرکز نگهداری معتادان خراسان جنوبی نیازمند تخصیص مکان مناسب است.حسنی مقدم گفت: در سال‌های گذشته مرکز ماده ۱۶ در استان فعالیت داشت، اما به دلیل تعریف معتاد متجاهر در قانون و اختلاف نظری که وجود داشت بعد از دو سال، مرکز تعطیل و اعتبارات آن هم قطع شد. وی افزود: سال ۹۸ برای درمان بیماران متجاهر یک ریال اعتبار نداشتیم که با کمک استانداری و ستاد مبارزه با مواد مخدر بخشی از هزینه‌های درمان معتادان متجاهر را پرداخت کردیم. دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: پیگیری‌های زیادی انجام شده است تا بتوانیم مکانی مناسب از اماکن دولتی را برای راه اندازی مرکز ماده ۱۶ که به تصویب دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر رسیده تدارک ببینیم. حسنی مقدم خاطرنشان کرد: بر طبق مصوبات شورای هماهنگی استان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و معاونت توسعه منابع استانداری باید در ارتباط با تامین مکان همکاری لازم را داشته باشند. وی بیان کرد: ۴۰۰ نفر معتاد متجاهر شناسنامه‌دار در استان وجود دارند که اگر این مرکز راه‌اندازی شود بسیاری از معضلات این حوزه رفع خواهد شد.


پیش بینی برداشت ۵۰۰ تن انجیر در خراسان جنوبی

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از پیش بینی برداشت حدود ۵۰۰ تن انجیر در استان خبر داد. رضایی گفت: سطح زیرکشت محصول انجیر در استان ۳۵۲ هکتار است که از این مقدار ۱۴۳ هکتار آبی و ۲۰۹ هکتار دیم است. وی با اشاره به این که میزان تولید انجیر پارسال ۵۵۷ تن بوده است افزود: با توجه به کاهش بارندگی‌ها پیش بینی می‌شود تولید این محصول امسال ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش داشته باشد.
واکسن‌، کرونای دلتا را می‌کُشد؟

ایسنا- رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند با بیان تاثیر واکسن روی کرونای دلتا، اظهار کرد: مطالعات اولیه نشان دهنده این موضوع هستند که واکسن‌های کنونی روی گونه دلتا کارآیی دارند، البته ظاهراً برای اینکه بدن بتواند در برابر این نوع مقاومت کند باید هر دو دوز تزریق شود. علیرضا محمودی راد، با اشاره به ویژگی‌های کرونا دلتا، اظهار کرد: این گونه کرونا، ۶۰ درصد انتقال بیشتر نسبت به کرونای انگلیسی دارد. وی با بیان اینکه اینگونه برای اولین بار در هند کشف شد، افزود: سریع ترین و خطرناک ترین ویروس کرونا این نوع ویروس است. این متخصص بیماری‌های داخلی با اشاره به علائم جدید کرونای دلتا، تصریح کرد: سردرد و آبریزش بینی از مهم‌ترین علائم است. وی با بیان اینکه طبق آمار، تاکنون این ویروس در ۸۰ کشور جهان یافت شده است، تصریح کرد: کرونای دلتا پلاس در انگلیس شیوع پرتاب گونه جدیدی از نوع هندی یا دلتای ویروس کرونا که از قدرت انتقال پذیری بیشتری برخوردار است باعث نگرانی مقام‌های این کشور شده است. رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند بیان کرد: بر اساس آخرین گزارش‌های منتشر شده تاکنون ۱۱۱ هزار و ۱۵۷ نفر در انگلیس به ویروس دلتا مبتلا شده و این آمار به صورت تصاعدی رو به افزایش است. محمودی راد تصریح کرد: آمار سازمان بهداشت عمومی انگلیس نشان می‌دهد که از ۷۵ هزار و ۹۵۳ نفر مبتلا به ویروس دلتا، ۴۱ نفر به دلتا پلاس مبتلا هستند؛ بر اساس این آمار، تا پلاس در کانادا، ژاپن، نپال، لهستان، پرتغال روسیه، سوئیس، ترکیه و آمریکا هم در حال گسترش است.


انتظار طولانی در ایستگاه های اتوبوس

خبرنگاران جوان- کمبود اتوبوس و فرسودگی ناوگان عمومی موضوعی است که مردم خیابان ۹ دی بیرجند را دچار مشکل کرده است. اهالی منطقه ۹دی بیرجند از کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی گلایه مندند و می‌گویند تنها یک دستگاه اتوبوس و هر یک ساعت در ایستگاه‌های این خیابان توقف دارد و جمعه‌ها نیز تعطیل است. مردم باید انتظار زیادی را بکشند تا اتوبوس در مسیر حاضر شود و بتوانند از آن استفاده کنند. راننده اتوبوس گفت: یک‌ اتوبوس در این مسیر و در ساعتی مشخص رفت و آمد می‌کند و مردم ساعت‌ توقف اتوبوس در هر ایستگاه را می‌دانند و در همان زمان در ایستگاه حاضر می‌شوند.

اضافه کردن ناوگان اتوبوسرانی برای شهرداری به صرفه نیست

غلام پور رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: بر اساس تقاضای سفر به هر مسیر اتوبوس تخصیص داده می‌شود و هر دستگاه اتوبوسی که بخواهیم فعال کنیم ماهانه ۲۸ میلیون تومان برای شهرداری هزینه دارد.او افزود: با افزایش ۲۰ یا ۳۰ درصدی مسافر در یک مسیر نمی توانیم اتوبوس جدیدی به این مسیر اضافه کنیم و هزینه زیادی را به شهرداری تحمیل کنیم. غلامپور بیان کرد: اگر اتوبوس ها در ساعت مشخص شده در ایستگاه حاضر نشود مردم می توانند به ما اعلام کنند تا پیگیر رفع مشکل شویم. به گفته مسئولان شهرداری برای افزایش تعداد اتوبوس‌های منطقه ۹ دی شهر بیرجند نیازمند افزایش سرانه استفاده هر اتوبوس هستیم و باید در روز به بالای ۳۰۰ مسافر برسد. این دیرآمدن‌ها باعث شده افراد زیادی برای تردد به مرکز شهر از دیگر وسیل نقلیه استفاده و یا مسیر‌های کوتاه را پیاده طی کنند. خواسته دیگر شهروندان به روز کردن ناوگان حمل و نقل به ویژه در فصل گرم تابستان بود. رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: باتوجه به اینکه دولت در ۱۰ سال گذشته اتوبوسی را به ناوگان اتوبوسرانی اختصاص نداده است و میانگین عمر اتوبوس ها بالاست ، مردم حق دارند برای فرسودگی ناوگان اعتراض کنند. او بیان کرد: بضاعت شهرداری در حدی است که اتوبوس‌ها به صورت چرخشی در مناطق شهر تقسیم شوند که همه مردم از ناوگان سالم و فرسوده یکسان برخوردار شوند. در برخی ایستگاه‌ها نیز سرپناه و مبلمان شهری مناسب وجود ندارد که مسئولان شهرداری قول رسیدگی به این موضوع را دادند.


تجلی اقتصاد دانش بنیان در رویداد استارتاپی عناب

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی خراسان جنوبی گفت: رویدادهای استارتاپی گام اول در خلق ایده‌ها و توسعه آنها در اقتصاد دانش بنیان بشمار می‌روند؛ بنابراین رویداد استارتاپی بسته بندی عناب و فرآورده‌های آن که در سطح ملی برگزار می‌شود، می‌تواند ایده‌های مناسبی را در خصوص بهبود عرضه این محصول استراتژیک ارائه دهد.فورگی نژاد اظهار کرد: یکی از معضلاتی که نقش پررنگی در عدم شکوفایی اقتصادی استان خراسان جنوبی داشته است و باعث شده است که با وجود منابع قابل توجه استان از توسعه لازم برخوردار نشود، خام فروشی منابع استان است. وی افزود: یکی از راه حل‌هایی که می‌تواند با مسئله خام فروشی مقابله کند و بر آن فایق آید اقتصاد دانش بنیان است. رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی خراسان جنوبی بیان کرد: در راه رسیدن به اقتصاد دانش بنیان که مسیری سخت و دشوار است باید ایده‌های زیادی ساخته و پرورده شود و تا مرحله تجاری سازی توسط ارگان‌های مختلف مورد حمایت قرار گیرند. فورگی نژاد با اشاره به برگزراری رویداد استارتاپی نوآوری در بسته بندی عناب و فرآورده‌های عناب، ادامه داد: رویدادهای استارتاپی گام اول در خلق ایده‌ها و توسعه آنها در اقتصاد دانش بنیان بشمار می‌روند؛ بنابراین رویداد استارتاپی بسته بندی عناب و فرآورده‌های آن که در سطح ملی برگزار می‌شود علاوه بر اینکه مزایایی از قبیل معرفی یکی از محصولات استراتژیک استان خراسان جنوبی را دارد می‌تواند ایده‌های مناسبی را در خصوص بهبود عرضه این محصول استراتژیک ارائه دهد و با توجه به اینکه در فرآیند معرفی یک محصول یکی از مهم‌ترین مسائل چگونگی ارتباط مخاطب محصول با آن است و محصول عناب به شکل جدی در سطح ملی معرفی نشده است این استارت آپ از ظرفیت بالایی برای کمک به بازار محصولات استراتژیک استان برخوردار است. وی افزود: امید می‌رود با حمایت از تیم‌هایی که در این رویداد شرکت می‌کنند رویداد با دستاوردهای عینی همراه شود. رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی خراسان جنوبی بیان کرد: رویداد توسط مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی و با حمایت بنیاد نخبگان استان، پارک علم و فنآوری اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند، صندوق کارآفرینی امید و مجموعه بیرناب در تاریخ ۲۲ تیرماه ۱۴۰۰ از ساعت ۹ الی ۱۲ برگزار خواهد شد.


شناسایی ۴۶ بیمار جدید به کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۱۶۶ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۴۶ بیمار جدید شامل ۱۹ بستری و ۲۷ مورد سرپایی، شناسایی شدند. مهدی زاده افزود: از این تعداد ۱۸ مورد از بیرجند، شهرستان‌های سربیشه و نهبندان هرکدام هشت مورد، از فردوس ۳ مورد، شهرستان‌های خوسف، درمیان و قاینات هر کدام دو مورد و از شهرستان‌های بشرویه، طبس و سرایان هرکدام یک مورد جدید از بیماری کرونا شناسایی شد.


نیروگاه های در دست تعمیر وارد مدار می شوند

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: علاوه بر تعاملات خوبی که بین دستگاه ها برای تأمین برق شکل گرفته، نیروگاه های در دست تعمیر نیز وارد مدار می شوند. نخعی با اشاره به مشکلات ایجاد شده در تأمین برق و اقداماتی که کمیسیون انرژی در دستور کار قرار داده است، گفت: با توجه به قطعی‌های برق و به دنبال آن مشکلات و نارضایتی‌هایی که در سطح جامعه به وجود آمده است، کمیسیون انرژی این موضوع را در اولویت قرار داده و در این جهت در روز چهارشنبه هفته گذشته، جلسه‌ای فوق العاده با حضور وزیر و معاونان وزیر نیرو تشکیل شد. او افزود: طی جلسات برگزار شده، مقرر شد تا یک سری اقدامات در دو بخش کوتاه مدت و بلند مدت دنبال شود؛ اقدامات میان مدت و بلند مدت از قبل نیز در دستور کار کمیسیون قرار داشت و جلساتی در این زمینه برگزار کردیم که موضوعات آن شامل افزایش ظرفیت تولید، ایجاد ظرفیت‌های مناسب، سیاست‌های قیمتی و موارد مختلفی است که کمیسیون مدنظر داشته و در آینده نیز با جدیت دنبال خواهد شد.


تاثیر انقلاب اسلامی بر فکر و اندیشه کودکان و نوجوانان

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: انقلاب اسلامی در فکر و اندیشه کودکان و نوجوانان تحول عظیمی ایجاد کرد. حجت الاسلام عبادی در دیدار با رئیس و جمعی از کارکنان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استانگفت: گاهی یک جمله که مربی در کودک و نوجوان القا می‌کند باعث تحولی عظیم در او می‌شود و نه تنها سرنوشت خودش بلکه سرنوشت یک جامعه تغییر می‌کند.

۱۰۲ واحد مسکونی خیرساز در خراسان جنوبی احداث می شود

مدیر کل بنیاد مسکن استان گفت: انجمن خیران مسکن ساز، ۱۰۲ واحد مسکونی برای محرومان خراسان جنوبی در دست ساخت دارد. آسمانی مقدم با بیان اینکه از ابتدای تشکیل استان تاکنون سه هزار و ۵۵۳ واحد مسکونی احداث و واگذار شده است، تصریح کرد: از این تعداد ۳۱۰ واحد مسکونی در سال گذشته احداث شده است.

لزوم حضور میدانی، برای رسیدگی بهتر به عشایر خراسان جنوبی

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با حضور در اداره کل امور عشایراستان، با بررسی مشکلات عشایر شهرستان‌های حوزه استحفاظی خود گفت: حضور میدانی در مناطق عشایری سبب رسیدگی بهتر به مسائل و مشکلات آنان می‌شود. خسروی بر آموزش مهارت‌های فنی به فرزندان عشایر و همچنین جذب سریعتر اعتبارات آبرسانی به مناطق عشایری تأکید کرد.

دونده خراسان جنوبی قهرمان کشور شد

صدا و سیما- دونده خراسان جنوبی در رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی نوجوانان کشور موفق به کسب مدال طلا شد. امیر حسین امیر آبادی زاده مقام قهرمانی ماده ۳۰۰۰متر مسابقات دوومیدانی قهرمانی نوجوانان کشور را به خود اختصاص داد.

حبس برای مخدوش کردن پلاک

خبرنگاران جوان- رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی با اشاره به افزایش ۲۰۰ درصدی اعمال قانون در خصوص پلاک‌های مخدوش شده در استان، تصریح کرد: مجازات مخدوش کردن پلاک توقیف خودرو تا یک سال و حبس مجرم برای این جرم پیش بینی شده است.


وزش باد شدید در خراسان جنوبی ادامه دارد

رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: مطابق با الگوی نقشه‌های پیش‌یابی در سه روز آینده با فعالیت بادهای ۱۲۰ روزه در منطقه، وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود. نخعی افزود: افزایش سرعت وزش باد در برخی نقاط استان به ویژه نیمه شرقی شدت بیشتری دارد و سبب کاهش میزان دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.

۴۰ هزار مشترک خراسان جنوبی مشمول طرح آب امید هستند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی گفت: ۴۰ هزار مشترک کم‌مصرف استان شامل ۱۵ درصد کل مشترکان مشمول بهره‌مندی از مزایای طرح ملی “آب امید” هستند. امامی افزود: در این طرح تمامی هزینه‌ها شامل آبونمان و آب بهای مشترکان صفر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت