اخبار استانی

۷ هزار و ۳۳ کارت هوشمند ملی در خراسان جنوبی آماده تحویل است

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: هفت هزار و ۳۳ فقره کارت هوشمند ملی در استان صادر شده و آماده تحویل به متقاضیان است. علیرضا مهرآور در گفت و گو با ایرنا افزود: افراد متقاضی برای دریافت کارت هوشمند ملی خود به نشانی که به شماره همراه آنان ارسال شده است، مراجعه کنند.

تصادف در محور قاین – بیرجند ۲ کشته و ۹ مجروح داشت

 ایرنا – رئیس پلیس راه استان گفت: بر اثر برخورد پنج دستگاه خودرو در محور قاین – بیرجند ۲ نفر کشته و ۹ نفر مجروح شدند. سرهنگ رضایی افزود: این حادثه ساعت ۱:۴۵ دقیقه بامداد روز گذشته در کیلومتر ۲۸ محور قاین – بیرجند بر اثر برخورد پنج دستگاه خودرو شامل کامیون کشنده، کامیون بنز خاور، ۲ سواری پراید و سواری تیبا رخ داد. وی بیان کرد: متوفیان از سرنشینان سواری پراید یک زن و یک کودک سه ساله است. سرهنگ رضایی اظهار کرد: علت حادثه در دست بررسی است.

۶ میلیارد تومان برای بازآفرینی شهری در خراسان جنوبی هزینه شد

ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: از سال ۹۷ تا ۹۹ برای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در استان بیش از ۲۶ میلیارد تومان هزینه شده که ارزش روز آن حدود ۳۷ میلیارد تومان است. وحید داعی، با بیان اینکه این میزان اعتبار برای اجرای ۴۴ طرح بازآفرینی شهری در ۲ سال گذشته هزینه شده است، افزود: با این میزان اعتبار ۳۲  طرح بازآفرینی به بهره برداری رسیده و ۱۲ پروژه نیز در دست اجرا است. وی اظهار کرد: این طرح‌ها شامل هشت هزار و ۴۶۲  مترمربع برای احداث کتابخانه، مدرسه، درمانگاه و فضای ورزشی، ۴۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع بهسازی شبکه معابر و ساماندهی محله، هفت هزار مترمربع مسیرگشایی طرح تفصیلی و ۱۶ هزار و ۸۲۵ مترمربع اجرای تاسیسات زیربنایی توسعه فاضلاب است.مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: پروژه‌های احداث سالن ورزشی، کتابخانه، خانه محله و بهسازی و نوسازی انشعابات آب از مهمترین طرح‌های اجرا شده است. وی ادامه داد: در زمان حاضر حدود ۸۱ هزار و ۳۳۹ نفر از جمعیت استان در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی ساکن هستند که از این تعداد ۱۹ هزار و ۱۹۶ نفر در بافت‌های فرسوده بیرجند سکونت دارند. داعی عنوان کرد: در زمان کنونی هزار و ۷ هکتار بافت‌ فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی در سطح خراسان جنوبی وجود دارد که از این میزان بافت‌های ناکارآمد ۴۹۱ هکتار در بیرجند قرار دارد. وی تعداد شهرهای هدف طرح بازآفرینی شهری در استان را هفت شهر اعلام کرد و گفت: ۴۶ محله استان در حوزه بازآفرینی شهری قرار داشته که از این تعداد ۲۱ محله در بیرجند قرار دارد. مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، سهمیه استان برای تسهیلات بازآفرینی شهری را ۳۵۰  واحد اعلام کرد و افزود: طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ استقبال کمی در استفاده از تسهیلات نوسازی و بازآفرینی شهری را شاهد بودیم و در مجموع تعداد ۴۵ واحد برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی شده‌اند.

قربانیان کرونایی استان به ۹۲۳ نفر رسید


در شبانه روز گذشته فوتی‌های ناشی از این بیماری در  استان با ثبت یک مورد جدید به ۹۲۳ نفر رسید. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: روز گذشته ۱۵۷ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۴۹ بیمار جدید شامل ۱۷ بستری و ۳۲ مورد سرپایی، شناسایی شد. مهدی زاده افزود: از این تعداد ۲۷ مورد از بیرجند، ۷ مورد از نهبندان، ۶ مورد از قاین، ۲ مورد از سربیشه، ۲ مورد از درمیان، ۲ مورد از سرایان، یک مورد از طبس، یک مورد از بشرویه و یک مورد از فردوس گزارش شد.

پیشروی وضعیت قرمز در خراسان‌جنوبی

دبیر ستاد دانشگاهی کنترل کرونا در استان با اشاره به اینکه احتمال قرمز شدن شهرهای بیشتری در استان وجود دارد، گفت: هم استانی‌ها از سفر به استان‌های همجوار خودداری کنند. شریف‌زاده اظهار کرد: در حال حاضر تنها شهرستان دارای وضعیت قرمز در خراسان جنوبی نهبندان است و شهرهای سربیشه، قاین و درمیان نیز در وضعیت نارنجی قرار دارد. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: اگر مردم سایر شهرهای خراسان‌جنوبی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند احتمال قرمز شدن شهرهای نارنجی نیز وجود دارد و باید مراقبت کرد. شریف زاده ادامه‌داد: اگر روند به همین صورت پیش برود در هفته آینده ما شهرهای قرمز بیشتری در خراسان‌جنوبی خواهیم داشت.

تعطیلی فعالیتهای ورزشی در شهرهای قرمز کرونایی

ایسنا- مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از تعطیلی تمامی فعالیت‌های ورزشی در شهرهای با رنگ بندی قرمز کرونایی خبر داد. عزیزی گفت: با توجه به خیز مجدد ویروس کرونا و شروع موج پنجم کرونا در کشور و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از شیوع کرونا، با عنایت به مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با ویروس کرونا، فعالیت تمامی  اماکن و فعالیت‌های ورزشی در شهرهای با رنگ بندی قرمز کرونایی ممنوع است. وی افزود: لذا با توجه به اینکه شهرستان نهبندان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد، تمامی فعالیت‌های ورزشی در این شهرستان تعطیل شده و روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها و بازرسان مربوطه باید به این مهم توجه داشته باشند.

تشنگی ۴۳۰ روستای خراسان جنوبی

مدیرعامل اتحادیه دهیاری‌های استان گفت: عدم تخصیص اعتبار ناوگان آبرسانی سیار روستاهای استان را زمین گیر کرده است.  اناری اظهار کرد: تنها پیمانکار حمل آب شرب روستاهای استان از عدم تخصیص اعتبار و تعطیلی آبرسانی سیار به روستاهای استان در آینده نزدیک خبر می‌دهد. وی با بیان اینکه اکنون کار آبرسانی به ۴۳۰ روستا با تعداد ۱۵ تانکر انجام می‌شود، تصریح کرد: از سال ۱۳۹۵ کار آبرسانی به روستاها توسط اتحادیه انجام می شود و طلب اتحادیه سالانه افزایش پیدا می‌کند. وی با اشاره به طلب ۳۰ میلیارد ریالی اتحادیه دهیاری‌های استان از شرکت آب و فاضلاب استان، اظهار کرد: علیرغم افزایش چندین برابری هزینه، این اتحادیه با کمترین مبلغ ممکن این کار را انجام می‌دهد و از تخصیص اعتبار خبری نیست.

نبات و آبنبات ۱۵ درصد گران شد

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان بیرجند از افزایش ۱۵ درصدی قیمت آبنبات و نبات خبر داد.  نیک افروز گفت: بخشنامه‌ جدیدی مبنی بر افزایش قیمت آبنبات و نبات در فروشندگان ابلاغ شد و این افزایش ۱۵ درصدی از روز گذشته بر روی نرخ‌های قبلی اعمال شده است. وی افزود: هنوز دستورالعملی مبنی بر افزایش قیمت شیرینی و کیک به ما ابلاغ نشده است اما تلاش می کنیم با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و همچنین بالا رفتن قیمت‌های کارگری و نرخ بیمه و اجاره ها، دستور افزایش نرخ را اخذ کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت