اخبار استانی

استاندار پای حرف مردم

استاندار خراسان جنوبی به طور سرزده با حضور در پارک وحدت بیرجند با شهروندان به گفتگو پرداخت . مشکلات شهر، مسائل روز و فعالیت های انجام شده محورهای گفتگوی استاندار با مردم بود. دکتر خوش خبر نیز در این دیدار مردمی حضور داشت.


کشف ۴۱ دستگاه غیر مجاز استخراج رمز ارز در خراسان جنوبی

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان ضمن تشکر از همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) در اطلاعات سپاه استان و همکاری فرماندهی انتظامی استان گفت: تعداد ۴۱ دستگاه ماینر از یک واحد مرغداری کشف و ضبط شد. دادگر توان دستگاه‌های کشف شده را ۸۲ کیلووات عنوان کرد و افزود: مصرف برق دستگاه‌های فوق معادل مصرف برق حدود ۱۴۰ خانوار است.


شناسایی ۳۰ بیمار کرونایی جدید در خراسان جنوبی

۳۰ بیمار کرونایی جدید در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی شناسایی شدند. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت : روز گذشته ۱۴۲ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۳۰ بیمار جدید شامل ۹ بستری و ۲۱ مورد سرپایی، شناسایی شدند. مهدی زاده افزود : از این تعداد ۸ مورد از بیرجند، ۶ مورد از نهبندان، ۳ مورد از سربیشه، بشرویه، فردوس، قاین، درمیان و زیرکوه هر کدام ۲ مورد و خوسف سرایان و طبس هر کدام یک مورد بودند.


پیام مدیرعامل شرکت کویرتایر به مناسبت ۱۰تیرماه روز صنعت ومعدن


مدیرعامل شرکت کویر تایر در پیامی با تبریک ۱۰تیرماه روز صنعت ومعدن گفت: این روز فرصت مغتنمی است تا از همه اعضای خانواده بزرگ کویرتایر به خاطر تلاش ها و مجاهدت های بی دریغی که در راه توسعه و آبادانی کشور انجام می دهند صمیمانه قدردانی و سپاسگزاری نمایم. متن تبریک آقای مهندس سید محمد حسین زینلی مدیرعامل شرکت کویر تایر به این شرح است: صنعتی شدن کشور یک مقوله ملی و همگانی است و همه باید در این باره احساس مسئولیت کنند. دهم تیرماه ، روز صنعت و معدن فرصت مغتنمی است تا از همه اعضای خانواده بزرگ کویرتایر به خاطر تلاش ها و مجاهدت های بی دریغی که در راه توسعه و آبادانی کشور انجام می دهند صمیمانه قدردانی و سپاسگزاری نمایم . میهن عزیزمان در راه توسعه با چالش های بسیاری مواجه است که صنعت می تواند گره گشای بخش هایی از مشکلات پیش رو باشد .کمبود منابع آبی و خشکسالی های مستمر همه امیدها را متوجه صنعت نموده است تا شاید با ایجاد اشتغال و ایجاد گردش مالی ، چرخ های اقتصادی کشور را به حرکت در آورد و این دغدغه همیشگی رهبر عظیم الشان انقلاب بوده و هست. بی شک دعاهای حضرت حجت (عج) همیشه همراه شما سربازان جبهه تولید خواهد بود تا پرچم سرخ علوی با اقتدار تا ظهور دولت یار بر فراز این سرزمین برافراشته باقی بماند.


مشکلات کشور با هم‌فکری دانشگاه و حوزه حل‌شدنی است

نماینده ولی فقیه در استان با تأکید بر لزوم همکاری آحاد مردم و نخبگان با دولت آینده، گفت: دولت نیز باید به دانشگاه و حوزه نزدیک شود و مشکلات کشور را با تعامل و همفکری آنان حل کنند. حجت الاسلام عبادی افزود: اکنون باید دولت اسلامی تشکیل شود چون این انقلاب را مردم انجام دادند و دولت نیز برگزیده مردم است و اگر واقعا در این باره آنچه لازم است تحقق پیدا کرده باشد مردم دولتی را انتخاب و بعد هم آن را همراهی می کنند.

کاهش‌ ۲۳ درصدی‌ جرائم‌ سایبری در خراسان جنوبی

رئیس‌ پلیس‌ فتای‌ خراسان‌ جنوبی‌ از کاهش‌ ۲۳ درصدی‌ وقوع‌ جرائم‌ سایبری در سه ماه نخست سال ‌جاری نسبت‌ به‌ مدت مشابه‌ سال‌ قبل‌ در استان خبر داد. محمدپور افزود: بیشترین‌ جرائم‌ سایبری‌ استان به ترتیب‌ در زمینه‌ کلاهبرداری‌های‌ رایانه‌ای، برداشت‌های‌ اینترنتی‌ غیرمجاز، مزاحمت‌ اینترنتی و تهدید، هتک‌ حیثیت‌ و نشر اکاذیب، تبلیغ‌ و فروش‌ اجناس‌ ممنوعه‌ از طریق‌ رایانه‌ و اینترنت‌ است‌.

رشد فکری، محور فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باشد

استاندار در نشست کاری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: مهمترین محور فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، باید رشد فکری جامعه هدف خود باشد. ملانوری افزود: فکر بچه ها باید به گونه ای در کانون تربیت شود که اعتماد به نفس را در آنها تقویت نماید. وی تأکید کرد: برنامه های کانون باید به این منجر شود که بچه ها ریسک پذیر شوند، مطالبه گری را بیاموزند، بتوانند ایده بدهند و ایده های خود را به طرح تبدیل کنند و در مجموع فکر آنها به سمت توسعه برود تا بتوانند برای استان، برنامه داشته باشند.

۷۰ درصد متوفیان تصادفات درون شهری خراسان جنوبی جوان هستند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: در سه ماه نخست امسال ۱۰ نفر در تصادفات درون شهری استان فوت کردند که ۷۰ درصد از متوفیان قشر جوان زیر ۲۵ سال بوده‌اند. عباسی افزود: از ابتدای امسال تا کنون بالغ بر هزار و ۸۷۴ فقره تصادف در معابر درون شهری استان رخ داده است.


برق چهار سازمان پر مصرف خراسان جنوبی قطع شد

بخشایشی معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی افزود: با توجه به کاهش شدید تولید نیروگاه‌های برق آبی به دلیل افت قابل توجه نزولات آسمانی و پیرو مصوبه هیئت وزیران و در راستای حفظ پایداری تامین برق مراکز درمانی و منازل مسکونی، در هفته‌ای که گذشت، برق بیش از چهار اداره و بانک پرمصرف به دلیل عدم رعایت موازین مدیریت مصرف، به صورت موقت قطع و پس از اخذ تعهد کتبی، مجددا وصل شد.

۴۹۰ میلیارد تومان به راه‌های خراسان جنوبی تخصیص یافت

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: از محل مصوبات سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تاکنون ۴۹۰ میلیارد تومان به راه‌های خراسان جنوبی تخصیص یافت و شاهد تحقق ۱۰۰ درصدی اعتبارات تخصیص یافته از این محل هستیم. داعی با بیان اینکه این طرح ها عمدتا برای تکمیل باند دوم محور های اصلی استان از جمله: بیرجند-زاهدان، سربیشه-درح، بیرجند-قاین، طبس-یزد و طبس – بشرویه است گفت:۴۱۰ میلیارد تومان تا ابتدای امسال تخصیص یافته بود و با تخصیص ۸۰ میلیارد تومان اعتبار باقیمانده این طرح ها، پیشرفت بیشتری را در تکمیل این پروژه‌ها شاهد خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نسرین کاری – دکتر نگین ناصح، اولین بانوی دریافت کننده بالاترین جایزۀ علمی بنیاد ملّی

بیشتر

بهروزی فر- نهم اردیبهشت ماه در تقویم مناسبت ها، “روز ملی شوراها” نام گرفته، ۲۵

بیشتر

سلام. بارندگی های اخیر در استان و مخصوصا در شهر زیرکوه نشان داد که با

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت