اخبار استانی

آخر هفته‌ای خاکی در خراسان جنوبی

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی از وزش باد و وقوع گرد و خاک در استان طی روز‌های پنجشنبه و جمعه خبر داد.زارعی گفت: در روز‌های پنجشنبه و جمعه ضمن افزایش سرعت وزش باد، وقوع گرد و خاک در استان به ویژه در نواحی شرقی محتمل است.زارعی اظهار کرد: به لحاظ دمایی، تا پایان هفته افزایش دما در استان رخ خواهد داد.


امنیت کامل در مرزهای استان برقرار است


استاندار خراسان جنوبی گفت: اکنون مرزهای خراسان جنوبی مورد تهدید نیست و امنیت کامل در مرز مشترک با افغانستان برقرار است. ملانوری افزود: در قالب فعالیت‌های تجاری و هم فعالیت‌های سیاسی همکاری‌های خوبی با کشور افغانستان داریم و درگیری‌هایی که اکنون در افغانستان انجام می‌شود، یکسری درگیری‌های داخلی است. وی گفت: قاعدتا مدیریت درگیری‌ها برعهده دولت افغانستان و گروه‌هایی است که الان درگیر هستند؛ ما هم اخطارهای لازم را دادیم و مراقبت لازم را انجام می‌دهیم لذا به هیچ وجه در حال حاضر مرزهای ما مورد تهدید نیست و واقعا نگرانی جدی وجود ندارد. استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر مرزنشینان ما فعالیت و زندگی خودشان را انجام می‌دهند حتی مبادلات مرزی هم در حال انجام است. وی افزود: بارها اعلام کردیم و باز هم اعلام می‌کنیم که هم مرز را رصد کامل و مراقبت می‌کنیم هم اینکه اگر خدایی نکرده خطری ما را تهدید کند با آن مقابله می‌کنیم. ملانوری گفت: دولت افغانستان و هم گروه طالبان را بارها به آرامش دعوت و توصیه کردیم و اینکه در قالب گفت و گو و نشست‌هایی مسائل خودشان را حل کنند تا آرامش در افغانستان حاکم شود و مردم این کشور در سایه امنیت بتوانند از منابع خود استفاده کنند و کشورشان را بسازند و توسعه دهند. وی بیان کرد: چون این ظرفیت وجود دارد باید در قالب گفت و گو مسائل خودشان را حل کنند تا به درگیری ختم نشود و این خسارت‌ها را برای کشورشان ایجاد نکنند که امیدواریم این اتفاق بیفتد و هم آرامش در کشور افغانستان ایجاد شود و هم اینکه سطح همکاری‌های ما با امنیتی که داخل افغانستان ایجاد می‌شود، افزایش یابد.

مرزهای خراسان‌جنوبی کاملا تحت کنترل است

فرمانده مرزبانی خراسان‌جنوبی گفت: علی رغم درگیری‌های در افغانستان، مرزهای خراسان‌جنوبی کاملا تحت کنترل است.سردار مسروری در رابطه با آخرین وضعیت مرزهای شرقی بعد از اتفاقات داخلی در کشور افغانستان اظهار کرد: علی‌رغم درگیری‌های طالبان و دولت افغانستان و مسائلی که در این کشور وجود دارد، در حال حاضر مرز خراسان‌جنوبی با این کشور در امنیت کامل است.فرمانده مرزبانی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: به مردم عزیز خراسان‌جنوبی و کشور عزیزمان ایران این اطمینان را می‌دهم که مرز ما کاملاً تحت کنترل است و دغدغه‌ای در این زمینه وجود ندارد.سردار مسروری با اشاره به اینکه همه تلاش‌های شبانه‌روزی ما در راستای آرامش و امنیت مردم استان و سرزمینمان است، اظهار کرد: از نظر ورود مواد مخدر از مرزهای خراسان‌جنوبی با کشور افغانستان هم به قاطعیت می‌گویم این امکان وجود ندارد و ما برخورد شدید می‌کنیم.


لزوم ساخت سالانه ۱۰۰ کلاس درس در شهر بیرجند


شبستان- مدیر آموزش و پرورش بیرجند گفت: چنانچه سالی ۱۰۰ کلاس به مجموعه مدارس فعلی شهر بیرجند اضافه شود فقط توانسته ایم وضعیت موجود را حفظ کنیم. یکه خانی در حاشیه بازدید معاون عمرانی استانداری خراسان جنوبی مدرسه خیرساز اوتسیم مهرشهر با بیان اینکه خیر این پروژه که آقای دکتر «گنجی» هستند، قول مساعد دادند که به محض اتمام این پروژه، دو پروژه دیگر را کلنگ زنی کنند، گفت: با توجه به بحران کمبود فضای فیزیکی در شهر بیرجند باید تلاش شود تا هر چه زودتر این پروژه ها به سرانجام برسد. وی با بیان اینکه میانگین کشوری هر متر مدرسه به ازای هر دانش آموز ۵ متر و ۳۰ سانتی متر است اما این میانگین در شهر بیرجند چهار متر و ۲۰ است، افزود: شهر بیرجند در بحث فضاهای آموزشی به شدت محروم است و باید کمک شود. مدیر آموزش و پرورش بیرجند با بیان اینکه سال گذشته ۶ هزار دانش آموز در مهرشهر داشتیم و امسال با یک رشد قابل توجه به ۷ هزار دانش آموز رسیده است، گفت: شمال شهر بیرجند در بحث فضاهای آموزشی نیازمند یک توجه ویژه و خاص است. یکه خانی با اشاره به اینکه امسال ورودی پایه اول ۷۳۰۰ نفر در شهر بیرجند است و هر سال به طور متوسط ۲۵۰۰ تا ۲۷۰۰ نفر به آمار دانش آموزی ما در شهر بیرجند افزوده می شود، اظهارداشت: اگر سالی ۱۰۰ کلاس به مجموعه مدارس فعلی شهر بیرجند اضافه شود فقط توانسته ایم وضعیت موجود را حفظ کنیم. وی افزود: در برهه ای از زمان، تنها ۱۸ مدرسه دو شیفت در شهر بیرجند داشتیم که اینها اکنون به ۴۵ مدرسه رسیده است. همچنین در این بازدید «محمد فرهادی» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی هم با تاکید بر تلاش هر چه بیشتر برای آماده شدن این مدارس برای مهرماه امسال، گفت: بیشترین مشکل را در بحث فضاهای آموزشی شهر بیرجند دارد که نیازمند نگاه ویژه از سوی مسئولان است. وی افزود: فرمانداران در توزیع اعتبارات شهرستان ها باید یک نگاه جدی به موضوع کمک به ساخت مدارس در مناطقی که مشکلات زیادی داریم مانند شهر بیرجند داشته باشند.


مراد از حقوق بشر آمریکایی فرهنگ سیاسی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مراد از حقوق بشر آمریکایی، یک جغرافیا یا جمعیت نیست بلکه فرهنگ سیاسی آنها است. حجت الاسلام عبادی افزود: آنچه به صورت طنز به عنوان هفته حقوق بشر آمریکا مطرح می‌شود بحث یک هفته نیست بلکه چند قرن است که این قضیه خود را نشان داده اما وقتی خواسته باشیم و چیزی را درست بشناسیم اول باید ضد آن را بشناسیم تا خوبی‌ها مشخص شود. وی افزود: حق و حقوق اصالت دارد و در نظام خلقت مطرح است، سرمنشا حقوق هم خالق هستی است که هستی را بر حق آفریده و هر تخلف از آن یک تضییع حقوقی است.


افزوده شدن ۲۴ کلاس درس جدید به فضای آموزشی استان


۲۴ کلاس درس تا مهرماه امسال به فضای آموزشی خراسان جنوبی اضافه خواهد شد. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: این فضاهای آموزشی در مناطقی از جمله شهر بیرجند، مدرسه ۱۲ کلاسه شهید مدافع حرم بصیری پور با ۱۹۰۰ متر مربع و مدرسه ۱۲ کلاسه قلم چی با ۱۷۰۰ متر مربع مساحت است که تا مهر ماه آماده بهره برداری هستند.چاوشان افزود: هم اکنون ۲۱۶ طرح با ۵۷۵ کلاس درس در استان در دست اجراست که برای تکمیل به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.


زلزله در طبس خسارت نداشت


مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: تاکنون خسارت ناشی از زمین‌لرزه ۴.۳ ریشتری که عصر روز گذشته شهرستان طبس را لرزاند، گزارش نشده است. میرجلیلی افزود: بلافاصله پس از وقوع این زمین‌لرزه، ۲ تیم ارزیاب به منطقه اعزام شدند و طبق این ارزیابی‌ها هیچ‌گونه خسارتی ایجاد نشده‌ است. وی عنوان کرد: اقدامات تکمیلی ارزیابی نیز در راستای بررسی وضعیت منطقه در حال انجام است و تیم‌های امدادی در آماده‌باش کامل قرار دارند.


۴۰ درصد چشمه‌های حیات وحش نهبندان خشک شد


مدیر حفاظت محیط زیست نهبندان گفت: بر اثر تداوم خشکسالی در سال جاری به صورت میانگین ۴۰ درصد چشمه‌های حیات وحش این شهرستان خشک شده و حجم آبدهی سایر چشمه‌ها به شدت کاهش یافته است.کوهستانی افزود: لایه‌روبی چشمه‌های حیات وحش را به طور مستمر انجام می‌دهیم ولی به دلیل شدت خشکسالی باز هم حجم آبدهی چشمه‌ها افزایش چشمگیری ندارد.


اشتغال ۱۸ هزار نفر در صنوف مختلف خراسان جنوبی

۳۴ هزار پروانه صنفی هم اکنون در خراسان جنوبی فعال است که ۱۸ هزار نفر هم در صنوف مختلف استان فعالند.رئیس اتاق اصناف مرکز استان گفت: بیشترین اشتغال ایجاد شده در واحد‌های صنفی مربوط به صنف خوار و بار با اشتغالزایی هزار و ۴۰۰ نفر است. علیزاده افزود: از ابتدای سال ، ۶۳۴ مجوز صنفی صادر شده که بیشتر آن برای مشاغل کارواش ، پوشاک و آرایشگاه بوده و به طور میانگین برای هزار نفر اشتغالزایی شده است.


اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌ها در خراسان جنوبی چگونه تخصیص می‌یابد؟


ایسنا- معاون برنامه ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی از پیگیری‌ها برای ترمیم اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌ها تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: امسال اعتبار حوزه راه و آب استان هر کدام ۵۰ میلیارد تومان است که پس از مشخص شدن پروژه‌ها در صحن علنی شورای برنامه ریزی استان مصوب خواهد شد. بهدانی اظهار کرد: در بحث اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی، اعتبارات سه درصد درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی، اعتبارات آب روستایی و عشایری و اعتبارات راه‌های روستایی و اعتبارات جدول ۱۰-۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، مبلغ ۴۴۸ میلیارد تومان به استان ابلاغ اعتبار صورت گرفته است که در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، پس از کسر الزامات قانونی، اعتبار مذکور براساس درصد سهم برای هرکدام از شهرستان‌های استان که مورد تصویب شورا قرارگرفت، بین این شهرستان‌ها توزیع شد. وی افزود: براساس این اعتبارات در شهرستان‌ها اجرای پروژه‌های عمرانی در سال جاری پیگیری خواهد شد و ابتدا به پروژه‌های نیمه تمام پرداخته می‌شود. معاون برنامه ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی بیان کرد: اعتبارات هزینه‌ای استان مبلغ ۴۸۶ میلیارد تومان است که اکنون مبلغ ۴۷۱ میلیارد تومان به استان ابلاغ شده است. بهدانی ادامه داد: براساس تصویب اعضای شورای برنامه ریزی استان، این اعتبار با اولویت تأمین حقوق نیروهای رسمی و پیمانی، قراردادی، شرکتی و حجمی و هزینه‌های دیگر بین ۲۳ دستگاه اجرایی مشمول اعتبارات هزینه‌ای استانی توزیع شد. وی از پیگیری‌ها برای ترمیم اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌ها تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: امسال اعتبار حوزه راه و آب استان هر کدام ۵۰ میلیارد تومان است که پس از مشخص شدن پروژه‌ها در صحن علنی شورای برنامه ریزی استان مصوب خواهد شد. معاون برنامه ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی گفت: امسال هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای از منابع مختلف ملی و استانی به خراسان جنوبی اختصاص یافته که نسبت به سال قبل ۴۰ درصد افزایش داشته است. وی یادآور شد: ۱۵۵ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی و ۱۷۷ میلیارد تومان اعتبار نفت داشته‌ایم که براساس شاخص‌های موجود توزیع شده است.


شناسایی ۲۴ مبتلای جدید به ویروس کرونا در استان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۱۱۰ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۲۴ بیمار جدید شامل ۹ بستری و ۱۵ مورد سرپایی، شناسایی شدند. مهدی زاده افزود: از این تعداد ۱۵ مورد از بیرجند، ۵ مورد از نهبندان، ۲ مورد از سربیشه و ۱ مورد از بشرویه و ۱ مورد از فرودس بودند.


در مبارزه با مواد مخدر به اندازه شیوع ویروس کرونا احساس خطر کنیم

ایسنا- استاندار خراسان جنوبی در دومین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان جنوبی در سال جاری با بیان اینکه احساس خطر و نگرانی از مواد مخدر هنوز در جامعه همه‌گیر نشده است، گفت: در شورای هماهنگی مبارزه با مخدر باید به جای گزارش دادن طرح بدهیم و می‌توانیم طرح داده و براساس آن یک منطقه خاص را به صورت پایلوت پاکسازی کنیم. ملانوری افزود: پدیده کرونا و سایر حوادث طبیعی در زمان‌های مختلف که همه احساس وظیفه و احساس خطر و نگرانی کردند به خوبی مدیریت شد. استاندار خراسان جنوبی گفت: هرگاه در زمینه مبارزه با مواد مخدر به اندازه شیوع ویروس کرونا احساس خطر کنیم، می‌توانیم با هم‌افزاییِ به موفقیت‌های ارزشمندی دست یابیم. افزود: براساس آمارهای نیروی انتظامی استان در سه ماه اول امسال ۲ هزار و ۸۵۰ نفر شامل ۲ هزار و ۶۰۰ نفر در حوزه حمل و ۲۵۰ خرده‌فروش دستگیر شده‌اند که رقم بالایی است. ملانوری اظهار کرد: آنالیز خودروهای توقیف شده در پارکینگ خودرویی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نشان می‌دهد که همه سطوح درآمدی جامعه به نوعی درگیر جابه‌جایی مواد مخدر شده‌اند. وی با اشاره به اینکه مبارزه با مواد مخدر ۳ هزار شهید و میلیاردها تومان هزینه برای کشور به همراه داشته است گفت: با وجود تلاش‌ها و هزینه‌های زیادی که در این زمینه شده، براساس آمار از هر ۱۰۰ نوزاد زیر ۶ سال تحویل شده به شیرخوارگاه‌ها و مراکز نگهداری، ۹۰ درصد معتاد هستند. استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: متاسفانه موضوع آلودگی به اعتیاد در همه قشرها دیده می‌شود و با وجود اینکه سال‌ها از آن به عنوان بیماری یاد شده اما هنوز نتوانسته‌ایم خطرش را کاهش دهیم. وی بر لزوم سوق دادن جلسات به سمت ارائه طرح و راهکار تاکید کرد و گفت: باید در جلسات به جای گزارش دادن، طرح ارائه دهیم، لذا مسئولان کمیته‌ها یک منطقه برای مثال درح سربیشه را به عنوان پایلوت قرار داده و آسیب‌های آن را به دقت مورد شناسایی قرار دهند. وی گفت: حتی آمادگی داریم اعتبارات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان را متمرکز بر این طرح اختصاص دهیم و باید همه در این خصوص بسیج شویم و یک منطقه را به عنوان پایلوت انتخاب کنیم و در همه زمینه‌های فرهنگی، اشتغال و مسائل معیشتی آن ورود داشته باشیم. وی گفت: در زمینه مقابله با مواد مخدر اقدامات خوبی توسط دستگاه‌های متولی از جمله نیروی انتظامی استان در حال انجام است و حضور مقابله‌ای با مواد مخدر با توجه به گستردگی و کویری بودن خراسان جنوبی حضور جدی و قابل تقدیر است. استاندار افزود: براساس آمارهای ارائه شده، کشفیات نیروی انتظامی افزایش داشته که با توجه به پهناور بودن استان این میزان کشفیات قابل تقدیر است و در این موفقیت، زحمات دیگر دستگاه‌های مرتبط را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.وی گفت: به دلیل امنیت مرزهای خراسان جنوبی ورود مواد مخدر را از مرزهای استان نداریم و ورود مواد مخدر از سایر استان‌ها است.

افزایش بیماران سرپایی کرونا در استان


ایرنا- مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا خراسان جنوبی گفت: طی هفته گذشته شاهد افزایش بیماران سرپایی مبتلا به کرونا بوده‌ایم و با توجه به شیوع ویروس جدید و ناشناخته بودن آن، استفاده از ماسک به صورت جدی مورد تاکید قرار گرفته است. ناصر نبی‌زاده در هفتاد و دومین نشست کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات شورای اطلاع‌رسانی استان خراسان جنوبی افزود: تا زمان گسترش واکسیناسیون عمومی، استفاده از ماسک و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تنها راه‌حل مقابله با بیماری است. وی با بیان این که شاهد افزایش تعداد شهرهای قرمز به خصوص در استان‌های جنوبی کشور هستیم گفت: طبق آخرین آمار، ۳۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۷۴ شهر در وضعیت نارنجی و ۲۴۲ شهر در وضعیت زرد قرار دارند. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: تعداد شهرهای قرمز اطراف استان نیز افزایش یافته و احتمال گسترش بیماری وجود دارد.وی تصریح کرد: این افزایش با توجه به رفت و آمد بین استان ما و استان‌های مجاور به خصوص سیستان و بلوچستان، نگران‌کننده است. نبی‌زاده گفت: ۲ شهرستان درمیان و نهبندان که با سیستان و بلوچستان ارتباطات گسترده‌ای دارند، در وضعیت نارنجی قرار گرفتند لذا باید تمرکز اصلی اطلاع‌رسانی بر این دو شهرستان و سایر شهرستان‌های مرزی معطوف شود. وی افزود: طبق گزارش‌ها میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی زمان انتخابات در استان قابل قبول بوده و طبق گزارش اداره کل آموزش و پرورش استان، استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی، فاصله‌های صندلی‌ها و گندزدایی محیط حین امتحانات حضوری نیز به نحو مطلوب صورت گرفته است.

افزایش بیماران سرپایی کرونا در استان
ایرنا- مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا خراسان جنوبی گفت: طی هفته گذشته شاهد افزایش بیماران سرپایی مبتلا به کرونا بوده‌ایم و با توجه به شیوع ویروس جدید و ناشناخته بودن آن، استفاده از ماسک به صورت جدی مورد تاکید قرار گرفته است. ناصر نبی‌زاده در هفتاد و دومین نشست کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات شورای اطلاع‌رسانی استان خراسان جنوبی افزود: تا زمان گسترش واکسیناسیون عمومی، استفاده از ماسک و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تنها راه‌حل مقابله با بیماری است. وی با بیان این که شاهد افزایش تعداد شهرهای قرمز به خصوص در استان‌های جنوبی کشور هستیم گفت: طبق آخرین آمار، ۳۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۷۴ شهر در وضعیت نارنجی و ۲۴۲ شهر در وضعیت زرد قرار دارند. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: تعداد شهرهای قرمز اطراف استان نیز افزایش یافته و احتمال گسترش بیماری وجود دارد.وی تصریح کرد: این افزایش با توجه به رفت و آمد بین استان ما و استان‌های مجاور به خصوص سیستان و بلوچستان، نگران‌کننده است. نبی‌زاده گفت: ۲ شهرستان درمیان و نهبندان که با سیستان و بلوچستان ارتباطات گسترده‌ای دارند، در وضعیت نارنجی قرار گرفتند لذا باید تمرکز اصلی اطلاع‌رسانی بر این دو شهرستان و سایر شهرستان‌های مرزی معطوف شود. وی افزود: طبق گزارش‌ها میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی زمان انتخابات در استان قابل قبول بوده و طبق گزارش اداره کل آموزش و پرورش استان، استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی، فاصله‌های صندلی‌ها و گندزدایی محیط حین امتحانات حضوری نیز به نحو مطلوب صورت گرفته است.


اتصال خیابان عدل به شهید قرنی بیرجند وارد مرحله اجرایی شد


خبرنگاران جوان- معاون امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک شهرداری بیرجند از اجرای عملیات جدول گذاری برای اتصال خیابان عدل به شهید قرنی بیرجند خبر داد. عدل گفت: اردیبهشت ماه امسال بر اساس مصوبه‌ کمیسیون ماده‌ ۵ مقرر شد که به منظور اتصال خیابان عدل و معلم بیرجند دیوار پادگان ۰۴ بیرجند تخریب شود. وی با اشاره به این که مقرر شده دیوار‌های پادگان برداشته و نسبت به بازگشایی خیابان عدل و معلم اقدام شود، افزود: تا کنون نقشه برداری کامل این دو خیابان انجام شده است. عدل با اشاره به این که اتصال خیابان عدل در مرحله عملیات اجرایی است، اظهار کرد: درختان خشک در مسیر جمع آوری، جدول کشی و مشکلات معارضین برطرف شده و مجموعه برای اجرای عملیات نهایی آماده است. معاون امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک شهرداری بیرجند تصریح کرد: با جابه جایی تأسیسات، لوله‌های فاضلاب، شبکه‌ برق و آب عملیات اتصال این مسیر‌ها نهایی می‌شود. پیش بینی می‌شود در صورت تأمین اعتبار و جا به جایی تأسیسات این طرح تا یک ماه آینده اجرایی شود.


اموال خرده فروشان و حاملان مواد مخدر مصادره می‌شود

دادستان مرکز استان گفت: امسال در جهت مبارزه با مواد مخدر در استان اموال خرده فروشان مواد مخدر و کسانی که مواد را توزیع می کنند، مصادره خواهد شد تا برای آنها این کار گران تمام شود. نسایی با اشاره به اینکه متاسفانه شاهد افزایش روند استفاده از مواد مخدر صنعتی در استان و کشور هستیم، افزود: این موضوع یک زنگ خطر جدی برای مردم است تا بدانند که چنانچه با این بلای خانمان سوز مقابله نکنند ممکن است اعضای خانواده آنها را هم گرفتار خود کند.

اختصاص ۶۱ حوزه امتحانی برای کنکور ۱۴۰۰ در خراسان‌جنوبی‌

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در ۸ شهرستان ۶۱ حوزه امتحانی برای کنکور ۱۴۰۰ خراسان‌جنوبی‌ها در نظر گرفته است که در این ۶۱ حوزه ۶ هزار و ۸۶۳ داوطلب آزمون خواهند داد. واقعی افزود: البته علاوه بر این حوزه‌ها، دانشگاه بیرجند نیز حوزه‌هایی را برای آزمون در نظر گرفته است تا در هر حوزه داوطلبان کمتری حوزه داشته و امکان رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی وجود داشته باشد.واقعی با اشاره به اینکه به داوطلبان و خانواده‌های آنان این اطمینان را می‌دهیم که پروتکل‌های بهداشتی به نحو احسن اجرا شود، ادامه‌داد: به عنوان مثال طبق ضوابط فاصله صندلی‌ها باید بین یک متر و نیم تا یک متر و ۸۰ سانت باشد که ما برای اطمینان بیشتر فاصله یک متر و ۸۰ سانت را رعایت خواهیم کرد. وی گفت: ضدعفونی کردن حوزه‌های کنکور در روز قبل از شروع آزمون، تهویه مناسب سالن‌های امتحانی، استفاده از ماسک توسط همکاران و عوامل برگزار کننده کنکور در خراسان‌جنوبی به طور جدی مورد تأکید است.

آغاز اجرای عملیات روکش آسفالت گرم در محور دیهوک – راور

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای دیهوک از آغاز عملیات روکش آسفالت گرم در محور دیهوک – راور خبر داد. کیانپور افزود: با توجه به آمار بالای تردد خوردوهای عبوری سواری و ترانزیتی در محور دیهوک – راور و در راستای افزایش ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی و در راستای رضایت‌مندی عمومی عملیات روکش آسفالت گرم در محور دیهوک – راور(باند رفت) به طول ۱۰ کیلومتر آغاز شده است.


۹۰ درصد چاه‌های کشاورزی مجهز به کنتور هوشمند آب و برق هستند

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی از مجهز بودن ۹۰ درصد چاه‌های کشاورزی استان به کنتور هوشمند آب و برق خبر داد. سروری با بیان اینکه تاکنون از ۲ هزار و ۸۱۳ چاه برقی واجد شرایط نصب کنتور، ۲ هزار و ۲۰۷ چاه به کنتور هوشمند مجهز شده اند گفـت: از ابتدای امسال ۴۵ کنتور در استان نصب شده که ۳۷ عدد بر روی چاه‌های کشاورزی و ۸ عدد بر روی چاه‌های صنعتی نصب شده است.

بهره مندی بیش از ۲ هزار نفراز آموزش‌های هلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از برخورداری بیش از ۲ هزار نفر از دوره‌های آموزشی هلال احمر خبر داد. رضایی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۸۰ دوره‌ آموزشی همگانی و تخصصی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان برگزار شده است. وی ادامه داد: ارائه آموزش‌های همگانی اعم از اطلاع رسانی عمومی، آگاه سازی، دوره‌های مبتنی بر نیاز محلی، انتقال پیام‌های آموزشی و حساس سازی جامعه به دو هزار و ۴۹۵ نفر، از جمله اقدامات انجام شده هلال احمر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرماندار شهرستان زیرکوه نیز به خبرنگاران گفت: تاکنون یک هزار میلیارد تومان خسارت به حوزه

بیشتر

سربازی – رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فردوس در آئین تجلیل از خیرین مدرسه

بیشتر

دادرس مقدم – «همه ما برای بارش باران دعا می‌کنیم اما غافل از آنکه خدا به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت