اخبار استانی

زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور اعلام شد

خسروی مدیر امور آموزشی دانشگاه بیرجند گفت: داوطلبین شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۰ از ۶ تیر لغایت ۸ با مراجعه به سایت سازمان سنجش می‌توانند نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند و در زمان ورود به جلسه‌ی آزمون این کارت را همراه با شناسنامه و کارت ملی خود ارائه دهند.


حمایت از حقوق عمومی اولویت دستگاه قضا است


رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: غلبه رویکرد گسترش عدالت و حمایت از حقوق عمومی به جای رویکرد دادخواست محور از مهمترین نکات مورد نظر در برنامه تحول قوه قضاییه است. حمیدی روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه روسای حوزه‌های قضایی شهرستان‌های قاینات، فردوس، سرایان و خوسف که به صورت ویدئو کنفرانس در دادگستری استان برگزار شد، افزود: دادستان‌ها باید به دنبال احیای حقوق عامه باشند که با ترک فعل مسئولیتی، حقی از حقوق عامه ضایع نشود. وی گفت: در ارتباط با محورهای تحول‌گرا نگاه هوشمند و پاسخگو باید در اولویت قرار گیرد و به هر جهت در مقابل مسئولیت‌مان باید پاسخگو باشیم و به افکار عمومی و مردم آنچه که قابل ارایه است، کوتاهی نکنیم. رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی اظهار داشت: خدمات قوه قضاییه باید در ویترین قرار بگیرد تا مردم آن را به صورت مستقیم مشاهده کنند و اصل بر شفافیت است اما اطلاعات محرمانه مردم باید حفظ شود و اگر قوه قضاییه اصلاح شود سایر دستگاه‌ها هم اصلاح خواهند شد. حمیدی گفت: مبارزه با فساد و ریشه‌های فساد باید در اولویت دستگاه قضایی باشد و اگر در درون قوه باشد باید در اولویت قرار گیرد و با آن مبارزه شود که در این زمینه شاهد عملکرد درخشانی هستیم و ‌باید با عوامل فسادزا مبارزه کنیم زیرا اگر این عوامل وجود داشته باشد فقط سرشاخه‌ها را زدیم و ریشه همچنان باقی است.وی افزود: توجه به نظارت همگانی از مهمترین مسائلی است که باید به شکل هوشمند و سیستماتیک مورد توجه قرار گیرد و به جای نظارت‌های مقطعی و انسان‌پایه به نظارت همه‌جانبه و سیستماتیک برسیم. وی اظهار داشت: ما باید تلاشمان را بیشتر کنیم تا آنچه که هم شرعی هم قانونی به عهده ماست را به بهترین نحو انجام دهیم به خصوص در شرایط فعلی که قوه قضاییه در دوران گذر تحول است، با سیاست‌های ابلاغی رئیس قوه قضاییه و اسناد بالادستی ایجاب می‌کند که برای تحقق آن نیازمند تلاش و مدیریت جهادی هستیم.


خریداری بیش از ۲ تن گندم از کشاورزان خراسان جنوبی


مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی از خرید تضمینی ۲ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم گندم در استان از کشاورزان خبر داد. اسداللهی گفت: از اواخر اردیبهشت امسال تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ تن گندم از کشاورزان استان خرید تضمینی شده است و عملیات خرید تا شهریور ماه ادامه دارد. او افزود: تاکنون ۶۱۸ محموله گندم تحویل مراکز خرید گندم شده است. اسداللهی اظهار کرد: این میزان گندم به ارزش ۱۱۲ میلیارد و ۱۸۴ میلیون ریال تحویل ۱۴ مرکز خرید فعال شده است. مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی تصریح کرد: از ۱۷ مرکز خرید استان تاکنون ۱۴ مرکز وارد عملیات خرید شده و سه مرکز که در نقاط نسبتا سردسیر قرار دارد به زودی فعال شده و آماده تحویل گندم از کشاورزان حوزه شهرستان مربوطه خواهند بود. او ادامه داد: تاکنون مبلغ ۸۵ میلیارد و ۵۸۵ میلیون ریال معادل ۸۶ درصد وجه گندم خریداری شده به حساب کشاورزان واریز شده و مابقی در نوبت واریز است که به‌زودی پرداخت خواهد شد. اسداللهی بیان کرد: به دلیل خشکسالی‌های متوالی و تأثیر آن بر بخش کشاورزی، امسال میزان خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان نسبت به پارسال کاهش داشته و قیمت هر کیلوگرم گندم خرید تضمینی نیز از ۲ هزار و ۵۰۰ تومان سال قبل به پنج هزار تومان افزایش یافته است.سطح زیر کشت گندم آبی و دیم در خراسان جنوبی ۲۱ هزار هکتار است که پیش‌بینی می‌شود امسال از این سطح ۴۳ هزار تن
گندم برداشت شود.


کاهش ۵۰ درصدی حوادث ناشی از کار در واحد‌های صنعتی


خبرنگاران جوان- حوادث ناشی از کار در واحد‌های صنعتی خراسان جنوبی نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد کاهش داشته است. مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال در استان، ۸۱۳ مورد بازرسی به وسیله بازرسین کار از کارگاه‌ها صورت گرفته است و همچنین تعداد ۲ مورد حادثه در کارگاه‌ها رخ داده است.وی افزود: این آمار در مقایسه با پارسال کاهش ۵۰ درصدی داشته است. اشرفی از انجام ۴۲۴ مورد بازرسی ویژه و صدور ۲۲۶ فقره ابلاغیه برای واحد‌های متخلف در سال ۱۴۰۰ خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای امسال، ۱۶۵ مورد درخواست مشاغل سخت در ۹ جلسه کمیته بدوی و با ۴۶۵ عنوان شغلی بررسی شده است. مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار کرد: ۲۶ مورد درخواست تجدید نظر از تصمیمات کمیته بدوی در ۴ جلسه کمیته بدوی و با ۲۹ عنوان شغلی بررسی شده است.


کسب ۲۰ نشان کیفیت ملی برای صنایع دستی استان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از کسب ۲۰ نشان کیفیت ملی برای صنایع دستی استان خبر داد. رمضانی افزود: ۲۰ نشان کیفیت ملی برای صنایع دستی خراسان جنوبی در سال‌های اخیر کسب شده که نسبت به سنوات قبل گام بزرگی بوده و کسب نشان ملی مرغوبیت، در جلب اعتماد مشتریان و فروش محصولات تأثیر بسزایی داشته است.


ارائه تسهیلات به بهره‌برداران معدنی برای خرید ماشین آلات داخلی


بهره‌برداران و فعالان معدنی خراسان جنوبی برای خرید ماشین آلات ساخت داخل، تسهیلات دریافت می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، معاون امور معادن سازمان صمت استان گفت: این تسهیلات به بهره برداران و ارائه تسهیلات به بهره‌برداران معدنی برای خرید ماشین آلات داخلیپیمانکاران معدنی از سوی صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی کشور پرداخت می‌شود. ایمان طلب با تاکید بر اهمیت حمایت از بخش معدن و صنایع معدنی به عنوان یکی از مهمترین پیشران‌های اقتصادی کشور و همچنین لزوم نوسازی و بهبود وضع ماشین آلات معدنی افزود: متقاضیان می‌توانند از طریق مراجعه به سایت صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی به نشانی www.iranmico.com نسبت به مطالعه و آگاهی از جزئیات این تسهیلات، ثبت نام و ارائه مدارک درخواستی اقدام کنند.وی گفت: این تسهیلات نامحدود است و بنا به نیاز واحد معدنی و بهره بردار اعطاء می‌شود. تحقق توسعه پایدار در بخش معدن، ایجاد تضمین و امنیت سرمایه گذاری در فعالیت‌های معدنی و همچنین هدایت و راهبری این سرمایه گذاری‌ها در راستای تحقق اهداف اقتصادی کلان کشور و همچنین تقویت و حمایت از سرمایه گذاران خصوصی در بخش معدن، از جمله اهداف صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی است.


پرداخت ۲۷۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به خراسان جنوبی


صداوسیما- اعتبار تفاهم نامه‌های مشترک صندوق کارآفرینی امید، بنیاد برکت و بنیاد علوی به منظور ایجاد ۵۴۰ فرصت شغلی برای روستائیان تخصیص یافت. مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی گفت: این تفاهم نامه‌ها به منظور معرفی و اعطای تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت و بنیاد علوی برای بهبود وضع معیشت خانوار‌های ساکن در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته منعقد شده است. محمد زنگنه افزود: اعتبار تخصیص یافته به این تفاهم نامه‌ها در مجموع ۲۷۲ میلیارد ریال است و در قالب رسته‌های شغلی نظیر دام سبک و سنگین، پرورش طیور(بوقلمون، بلدرچین و شترمرغ)، آبزی‌پروری، زنبور عسل، تولید پوشاک، صنایع دستی، مشاغل خدماتی و فنی به روستائیان و افراد واجد شرایط در شهرستان‌های استان به ویژه در مناطق مرزی و محروم پرداخت خواهد شد.وی گفت: انتظار می‌رود با اجرایی شدن این تفاهم نامه‌ها ۵۴۰ فرصت شغلی برای روستائیان فراهم شود.


روزی بدون فوتی کرونایی در خراسان جنوبی

در ۲۴ ساعت گذشته خوشبختانه براثر بیماری کرونا در استان موردی از فوت گزارش نشده و تمجموع موارد فوت شده همان ۹۱۷ نفر است. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۱۱۸آزمایش مولکولی تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۲۸ بیمار جدید شناسایی شدند. مهدی زاده افزود: از این تعداد ۱۱ مورد از بیرجند، ۶ مورد از نهبندان،زیرکوه و طبس هرکدام یک مورد ، سربیشه ۴ مورد و شهرستان قائنات ۵ مورد بودند.


۱۰۱ طرح سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی شناسایی شد


ایرنا- استاندار خراسان جنوبی در دهمین نشست ستاد توسعه خاوران گفت: تاکنون ۱۰۱ طرح سرمایه‌گذاری در استان شناسایی شده است اما برای تصویب همه این طرح‌ها در ستاد توسعه خاوران باید تمامی استعلام‌های لازم اخذ و طرح آماده ارائه به سرمایه‌گذار شود. ملانوری افزود: اساس کار در ستاد توسعه خاوران بر تسهیل و تسریع امور است از طرفی باید سرمایه‌گذار پشتیبانی جدی شود. وی بیان کرد: در همه سال‌ها موانعی در حوزه سرمایه‌گذاری استان وجود داشته است لذا در ستاد توسعه خاوران باید قبل از اینکه طرح در اختیار سرمایه‌گذار قرار بگیرد تمامی استعلام‌های مورد نیاز این طرح‌ها اخذ شود تا وقتی سرمایه‌گذار ورود کرد حداکثر ۲ هفته بیشتر معطل نشود و مجبور نباشد فرایند استعلام‎‌ها را طی کند. استاندار خراسان جنوبی گفت: زمانی ۱۰۱ طرح به تصویب نهایی می‌رسد که استعلام‌ها تکمیل شده باشد، در غیر این صورت نمی‌توان چند ماه سرمایه‌گذار را معطل کرد و بعد بگوییم که آن زیرساخت قابل اجرا نیست. ملانوری بیان کرد: از ۱۰۱ طرح مذکور ۴۰ طرح که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی شناسایی شده، تمامی استعلام‌ها را دارند و برای سایر طرح‌ها باید استعلام اخذ شود. وی گفت: در مدتی که ستاد توسعه خاوران تشکیل شده، اتفاقات خوبی رقم خورده است که در ادامه این حرکت‌ها با گذشت یک دوره زمانی کارشناسی و بررسی ورود سرمایه‌گذار حتما شاهد اتفاقات خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی استان در بخش‌های مختلف خواهیم بود، این روند البته مقداری زمان‌بر خواهد بود تا در ریل درستی قرار بگیرد. استاندار خراسان جنوبی افزود: تاکنون ۱۰۱ طرح سرمایه‌گذاری در استان شناسایی شده و مهم این است که اگر هر کدام از این طرح‌ها را به دست سرمایه‌گذار بسپاریم وی معطل یا سردرگم نشود و بدون دغدغه کار را آغاز کند. ملانوری با اشاره به مصوبات ستاد توسعه خاوران تاکید کرد: اگر می‌خواهیم معادن فعال شود و صنعت، گردشگری و سایر حوزه‌ها رونق بگیرد ابتدا باید زیرساخت‌ها را حل کرد، دستگاه‌هایی که قول می‌دهند پای تعهدات خود بایستند و مصوبات را به طور جدی پیگیری و انجام دهند. استاندار خراسان جنوبی به برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد اشاره کرد و گفت: خراسان جنوبی رتبه اول کشور از نظر مشارکت در انتخابات با ۷۴.۲ درصد را کسب کرد که نشان از حضور، آگاهی، بصیرت، درک، موقعیت‌شناسی و روان شناسی خوب مردم این سرزمین دارد و از این بابت از مردم قدردانی می‌کنیم.

امضای دو تفاهم نامه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی

در ادامه این نشست دو تفاهم‌نامه مشترک بین ستاد توسعه خاوران و منطقه ویژه اقتصادی با سرمایه‌گذار بخش خصوصی منعقد شد. براساس تفاهم‌نامه طرح تربیتی مدارس امین که بین منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی و ستاد توسعه خاوران به امضا رسید، تعدادی از روحانیون جوان و فعال از آغاز سال تحصیلی جدید به مدت هشت ماه به مدارس اعزام می‌شوند تا کارهای فرهنگی و اجتماعی را انجام دهند. برای اجرای این تفاهم‌نامه منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در قالب مسئولیت اجتماعی خود متعهد به پرداخت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان شد که ۱۵۰ مدرسه شامل ۵۰ مدرسه در بیرجند و هر کدام از شهرستان‌ها ۱۰ مدرسه، زیر پوشش قرار خواهد گرفت. همچنین تفاهم‌نامه‌ای بین ستاد توسعه خاوران و یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی در زمینه ایجاد واحد تولیدی کیسه‌های پلی پروپیلن با قابلیت بازیافت در شهرک صنعتی مورد با اعتبار ۲۱۰ میلیارد تومان منعقد شد. با توجه به اینکه دو واحد سیمان باقران و سیمان قاینات در استان فعال است و بخش زیادی از صادرات کشور در این حوزه متعلق به خراسان جنوبی است اما کیسه مورد نیاز سیمان از استان‌های دیگر تامین می‌شد که با راه‌اندازی این واحد تا ۱۸ ماه آینده مشکل استان در این خصوص حتی تامین کیسه‌های مورد نیاز آرد هم رفع خواهد شد.


مردم از سفر به استان همسایه بپرهیزند


صداوسیما- دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس ا استان از مردم خواست ،از سفر به استان سیستان و بلوچستان به دلیل وضعیت قرمز کرونایی بپرهیزند. شریف زاده با بیان اینکه در حال حاضر شرایط در این استان بسیار بحرانی است گفت: متاسفانه روز گذشته در استان سیستان و بلوچستان تعداد هزار و ۲۴۰ نفر مبتلای جدید به کرونا شناسایی شدند که در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و سفر به این استان و حضور در دورهمی ها، هفته های آینده شهرهای خراسان جنوبی نیز با افزایش تعداد مبتلایان و قرمز شدن برخی شهرها مواجه خواهد بود. وی با تاکید بر اینکه مردم استان از سفر به استان های همجوار که در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و مخصوصا استان سیستان و بلوچستان جدا خودداری کنند، افزود: در حال حاضر نیز با رنگ بندی جدید شهرستان درمیان از وضعیت زرد کرونایی به نارنجی برگشت و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی را از ۳ شهر به ۴ شهر استان افزایش دیافت که این زنگ خطری برای استان است.دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس استان ضمن تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی از مردم خواست تا از سفر های غیرضرور خودداری کنند..

افزایش شهر‌های نارنجی خراسان جنوبی به چهار شهر

براساس آخرین نقشه رنگ بندی شهرهای کشور ، تعداد شهرهای نارنجی استان به ۴ شهر افزایش یافت . معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت : بر اساس جدیدترین بروزرسانی جدول رنگبندی وضعیت کرونایی کشور شهرستان‌های بیرجند، نهبندان، قاین و درمیان در وضعیت نارنجی( پرخطر) و سایر شهر‌های استان در وضعیت زرد کرونایی ( خطر متوسط) قرار دارند. مهدی زاده افزود: در این رنگ بندی، شهرستان درمیان از وضعیت زرد به وضعیت نارنجی تغییر رنگ داده و سایر شهرستان ها به لحاظ رنگ بندی تغییری نداشته است.وی گفت : در حال حاضر شهرستان های بیرجند، درمیان ، قائنات و نهبندان در وضعیت نارنجی و ۷ شهرستان دیگر در وضعیت زرد قرار دارند. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از مردم خواست تا پروتکل های بهداشتی را هرچه بیشتر رعایت کنند و علاوه بر زدن ماسک از دورهمی ها بپرهیزند.


حفظ فرهنگ مردم خراسان جنوبی بالاترین اولویت را دارد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: فرهنگ بالای مردم خراسان جنوبی ارزشی است که باید حفظ شود و بالاترین اولویت را دارد. حجت الاسلام عبادی افزود: امروز با گسترش فضاهای مجازی و آسیب‌هایی که وجود دارد اما باز هم به نسبت تفاوت دیده می‌شود، این فرهنگ را باید حفظ کنید چرا که در طول تاریخ تا اینجا آمده است، از گذشته نقل است که هر ۱۰۰ سال یک درصد تغییر فرهنگی اتفاق می‌افتد اما امروز تغییر فرهنگ به روز است.

ناوگان آبرسانی سیار در خراسان جنوبی تقویت شود

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال جاری حجم آبرسانی سیار به روستاها و مناطق عشایری خراسان جنوبی افزایش یافته اما به دلیل شرایط کم‌آبی در استان نیاز است که ناوگان آبرسانی سیار تقویت شود. نخعی افزود: بیش از ۴۰ درصد روستاهای شهرستان‌های مرزی نهبندان و سربیشه به صورت سیار آبرسانی می‌شود که در دیدار با مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، وی قول افزایش سرانه آبرسانی سیار برای روستاییان استان را داد. وی ادامه داد: همه ما مسئولان استان باید با هم‌افزایی و پیگیری مستمر، مشکل کم‌آبی در روستاها را مدیریت کنیم تا از این شرایط حاد در تابستان امسال عبور کنیم.

غفلت از ظرفیت خطوط ریلی شهرستان طبس

نماینده مردم طبس، فردوس و سرایان و بشرویه گفت: متأسفانه گاه در زبان مسئولان و رسانه‌ها طوری مطرح می‌شود که انگار خراسان‌جنوبی خط ریلی ندارد و از ظرفیت راه آهن طبس غفلت می‌کنیم. نصیرایی با اشاره به اینکه ظرفیت راه آهن طبس در بٌعد شکوفایی اقتصادی و خدماتی بسیار حائز اهمیت است، ادامه‌داد: اما به نظر من چه از نظر جابه جایی بار و مسافر از حدأکثر ظرفیت آن استفاده نمی‌شود که در این زمینه باید تدبیری بیندیشیم. وی گفت: متأسفانه گاه در زبان مسئولان و حتی رسانه‌ها طوری موضوع ریل و راه آهن مطرح می‌شود که انگار خراسان‌جنوبی اصلاً راه آهن ندارد و ظرفیت شهرستان طبس در این زمینه دیده نمی‌شود.

اجرای طرح کنترل الکترونیکی زندانیان برای ۲۰۳ نفر در استان

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی گفت: از آغاز اجرای طرح کنترل الکترونیکی زندانیان، ۲۰۳ نفر از زندانیان در استان از طرح پابند الکترونیک استفاده کرده و تحت نظارت الکترونیکی قرار گرفته‌اند. روشان افزود: طرح پابند یا نظارت الکترونیکی از سیاست‌های جدید قوه قضائیه در سال‌های اخیر است که به منظور تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب‌های مرتبط با خانواده زندانیان مورد توجه ویژه قرار گرفته است و با افتتاح مرکز مراقبت الکترونیکی زندانیان در سال۹۹ این تعداد در حال افزایش است.

برگزاری مرحله شهرستانی مسابقه دوچرخه سواری دختران

رئیس هیئت دوچرخه سواری خراسان جنوبی گفت: مرحله اول دوچرخه سواری دختران شهرستان بیرجند در ۴ رده سنی به صورت جداگانه برای هر رده برگزار می‌شود. علوی افزود: مسابقه دوچرخه سواری، روز ۶ تیر ساعت ۹ صبح در مکان استادیوم ۱۵ هزار نفری غدیر شهرستان بیرجند برگزار می‌شود. وی ادامه داد: علاقه مندان می‌توانند با حضور در استادیوم غدیر در روز مسابقه و همراه داشتن شناسنامه و وسایل ایمنی دوچرخه سواری در این مسابقه شرکت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – “اینُو نُونُون نَعنَیِی نَنِی اینُونِه”، سخت است خواندنش اما آنها که این چند

بیشتر

امین جم – فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

آدینه – نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: قصور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت