اخبار استانی

کشف انبار احتکار لوازم تاسیساتی منزل در بیرجند

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی از کشف انبار لوازم تاسیساتی احتکار شده در بیرجند خبر داد. بخشی افزود: در بازرسی از این محل تعداد ۴۱ دستگاه پکیج، ۱۹۰ قطعه انواع رادیاتور و ۱۸ دستگاه آبگرمکن گازی کشف شد.


جوانان و بانوان خراسان جنوبی در صدر مشارکت انتخاباتی


ایسنا- رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: گروه سنی ۲۵ تا ۴۵ سال بیشترین میزان مشارکت را در استان به خود اختصاص داده‌اند. خوش خبر در نشست خبری جمع بندی انتخابات ۱۴۰۰ اظهار کرد: خراسان جنوبی بیشترین میزان مشارکت کردن در انتخابات را با اختلاف ۵ یا ۶ درصدی نسبت به استان‌های دیگر به خود اختصاص داده است که این میزان مشارکت ناشی از اعتقاد و باور قلبی مردم این منطقه به نظام و همچنین ساعت‌ها کار شبانه‌روزی برنامه‌ریزان رسانه‌های جمعی استان بود. وی با اشاره به اینکه مشارکت مردم استان با توجه به جمعیت واحد شرایط آن ۷۴.۲ درصد بود، افزود: در این انتخابات، زنان خراسان جنوبی مشارکت بیشتری نسبت به مردان داشتند و ۵۱ درصد آرا را به خود اختصاص دادند که شاید بتوان گفت بخشی از این حضور ناشی از برنامه‌های کاندیداها و بخشی به علت دنبال کردن برنامه‌ها توسط بانوان خانه‌دار و توجهی بود که نامزدها به این قشر داشتند. وی با اشاره به میانگین سنی افراد شرکت کننده در انتخابات، تصریح کرد: گروه سنی ۱۸ تا ۲۵ سال با ۶۶ هزار و ۳۰۱ نفر معادل ۱۵.۷ درصد، ۲۵ تا ۳۵ سال با ۹۹ هزار و ۱۱۸ نفر معادل ۲۲.۹ درصد، ۳۵ تا ۴۵ سال با ۹۶ هزار و ۵۲۶ نفر معادل ۲۲.۸ درصد جمعیت در این انتخابات شرکت کردند. رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی بیان کرد: گروه سنی ۴۵ تا ۵۵ سال ۶۶ هزار و ۲۲۸ نفر معادل ۱۵.۶ درصد، ۵۵ تا ۶۵ سال ۴۷ هزار و ۲۱۷ نفر معادل ۱۱.۱ درصد، ۶۵ تا ۷۵ سال معادل ۲۷ هزار و ۲۰۳ نفر معادل ۶.۴ درصد، ۷۵ تا ۸۵ ساله ۱۴ هزار و ۶۹۹ نفر معادل ۳.۴ درصد و گروه سنی ۸۵ سال به بالا پنج هزار و ۳۰۷ نفر معادل ۱.۲ درصد در انتخابات شرکت کردند.

دو شهرستان بالای ۱۰۰ درصد مشارکت

خوش خبر با بیان اینکه حضور رای اولی‌ها از همه گروه‌های سنی بیشتر به چشم می‌خورد، افزود: بیش از ۵۶۹ هزار نفر در خراسان جنوبی واجد شرایط رای دادن در این دوره از انتخابات بودند که تعداد کل آرای ماخوذه در استان ۴۲۲ هزار و ۵۹۹ رای بوده است. رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی بیان کرد: در این دوره از انتخابات شهرستان‌های سربیشه، طبس و خوسف حائز بالاترین میزان مشارکت شدند و این میزان مشارکت در شهرستان طبس بی‌سابقه بوده است. خوش خبر ادامه داد: شهرستان سربیشه با ۱۰۰.۷ درصد، شهرستان طبس با ۱۰۰.۲ درصد و شهرستان خوسف با ۹۴.۸۱ درصد بالاترین میزان مشارکت در انتخابات را داشتند. وی با بیان اینکه مجموع شهرستان‌های استان بالای ۷۱ درصد از مشارکت را در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تجربه کردند، اظهار کرد: از این میزان تعرفه ۴۰.۳ درصد مصرف نشد و ۵۹.۷ مورد استفاده قرار گرفت همچنین ۴۲۲ هزار و ۵۹۹ رای ماخوذه باطله و صحیح داشتیم که میزان آرای باطله ماخوذه استان ۶.۳ بود. رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی بیان کرد: از مجموع آرای صحیح که معادل ۳۹۵ هزار و ۹۳۵ رای است، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی با ۸۱.۲ درصد معادل ۳۴۳ هزار و ۱۰۶ رای حائز رتبه اول از حیث اقبال عمومی شدند. وی ادامه داد: همچنین عبدالناصر همتی ۲۳ هزار و ۲۲۰ رای معادل ۵.۵ درصد آرا، محسن رضایی ۱۷ هزار و ۲۶۰ رای معادل ۴.۳۳ درصد و قاضی زاده هاشمی ۱۲ هزار و ۳۴۹ رای معادل ۲.۹۰ درصد آرا را به خود اختصاص دادند. رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین در انتخابات شوراهای روستا، ۸۹۸ روستا برای تصدی ۲ هزار و ۷۵۰ کرسی اصلی انتخابات شورا برگزار کردند که امید است با روی کار آمدن اعضای جدید مسائل و مشکلات مناطق روستایی حل و فصل شود. رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: تخلفات انتخاباتی به معنایی که در استان‌های دیگر مانند ربوده شدن صندوق، تهدید و سایر وجود داشت نداشتیم اما شاید نامزدی بنر بزرگ در محدوده نصب کرده بود که برخورد شد. خوش خبر با بیان اینکه هیچ گزارش تخلف نداشتیم، تصریح کرد: هیچ مساله امنیتی در این دوره از انتخابات در استان نداشتیم و تمامی دستگاه‌های نظامی و امنیتی محیطی امن را فراهم کردند و هیچ دغدغه‌ای از این حیث نداشتیم.


برگزاری دوره آموزشی – توجیهی آنلاین مدیریت مصرف آب


امامی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر، کاهش شدید نزولات جوی در سال جاری و افزایش بی سابقه دما و محدودیت های جدی در تامین آب مناطق روستایی دوره آموزشی – توجیهی آنلاین مدیریت مصرف آب ویژه ۸۳۶ دهیار خراسان جنوبی با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی و ۸۳۶ دهیار روستاهای استان در محل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی برگزار شد.


برگزاری انتخابات بدون هیچ گونه قطعی برق


مدیر عامل شرکت توزیع برق استان گفت: به دنبال برنامه ریزی های انجام شده و با تلاش همکاران متخصص شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی، انتخابات و شمارش آرا در ۲۸ و ۲۹ خردادماه ۱۴۰۰ بدون بروز اختلال یا حادثه در حوزه برق برگزار شد. دادگر افزود: شرکت توزیع برق استان با ۱۳۰ نفر نیرو در حال آماده باش در قالب ۴۲ اکیپ عملیاتی و تجهیزات مورد نیاز شامل ۱۸ مولد برق و ۴۷ خودرو سبک و سنگین توانست به بهترین شکل ممکن، برق مورد نیاز مراکز اخذ و شمارش رای و پایگاه های ثابت و سیار صدا و سیما مرکز استان را نیز به منظور پوشش خبری این رویداد بزرگ سیاسی و اجتماعی تامین کند.


۳۱ خردادماه آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی


احسانی مهر مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی جلسه شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: ۳۱ خردادماه سال جاری آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی و یا تکمیل فرم درخواست تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم اشخاص حقیقی شامل صاحبان محترم مشاغل و همچنین صاحبان محترم خودروهای عمومی از طریق سایت سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس www.intamedia.ir می باشد.


مرمت ۹۴ رشته قنات در استان


مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از مرمت ۹۴ رشته قنات از محل اعتبارات پارسال در استان خبر داد. محمدی گفت: از محل اعتبارات پارسال تعداد ۹۴ رشته قنات در استان مرمت شده است. وی افزود: اعتبار هزینه شده برای مرمت این ۹۴ رشته قنات ۱۴ میلیارد تومان بوده است. محمدی اظهار کرد: عملیات مرمت در ۹۴ رشته قنات به طول ۲۴ کیلومتر انجام شده است.


تداوم وزش باد شدید و گرد و خاک در خراسان جنوبی

وزش باد شدید و گرد و خاک طی ۴۸ ساعت آینده در استان پیش بینی می شود. کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با توجه به الگوی نقشه‌های پیش یابی و خروجی مدل‌هایتداوم وزش باد شدید و گرد و خاک در خراسان جنوبی هواشناسی، در ۴۸ ساعت آینده شرایط جوی تغییری نخواهد داشت.زارعی افزود: در دو روز آینده وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می شود که در نوار شرقی استان از شدت بیشتری برخوردار است.


شناسایی ۱۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۵۳ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۱۳ بیمار جدید شامل ۵ بستری و ۸ مورد سرپایی، شناسایی شدند. مهدی زاده افزود: از این تعداد ۷ مورد از بیرجند، شهرستان‌های طبس و قاینات هرکدام دو مورد و در شهرستان‌های خوسف ونهبندان هرکدام یک مورد جدید از بیماری کرونا شناسایی شد.


امنیت کشور نتیجه اقتدار نیروهای نظامی و انتظامی است


ایرنا- استاندار خراسان جنوبی در آیین معارفه سرپرست جدید مرکز آموزش ۰۴ امام رضا (ع) نزاجا که با حضور امیر سرتیپ “رضا آذریان” فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق ارتش برگزار شد، گفت: امنیت حاکم بر کشور، حاصل حضور مقتدرانه همه نیروهای نظامی و انتظامی است و خراسان جنوبی با وجود مرز مشترک طولانی با کشور افغانستان یکی از استان‌های برتر از نظر امنیت محسوب می‌شود. ملانوری افزود: نظام اسلامی از آغاز شکل‌گیری در معرض دشمنی‌های فراوانی قرار داشته است. وی عنوان کرد: اقتدار نظامی و امنیتی ما امروز به جایی رسیده که علاوه بر اینکه امن‌ترین کشور منطقه هستیم، در مسائل امنیتی منطقه و دنیا نیز تاثیرگذار هستیم. وی با تقدیر از عوامل برگزاری انتخابات و تبریک به منتخب مردم در انتخابات ریاست جمهوری و منتخبان شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: با تلاش‌ها و حضور جدی عوامل برگزاری انتخابات؛ شورای تامین، ستاد امنیت انتخابات، تیم‌های نظامی، انتظامی، سپاه پاسداران، نیروی مقاومت بسیج، نیروهای ارتش، مرزبانی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی، سلامت و امنیت انتخابات تامین شد و ما از این آزمون بزرگ، سربلند بیرون آمدیم. ملانوری گفت: مردم هوشیار، بصیر و موقعیت‌شناس، هوشیارانه به دعوت مقام معظم رهبری لبیک گفتند و با حضور خود، حماسه‌ای ماندگار خلق کردند. وی افزود: این توفیق و حضور گسترده مردم در انتخابات، علیرغم تلاش‌های فراوان دشمنان در ایجاد بی‌انگیزگی و بی‌اثر نشان دادن رای مردم در سرنوشت کشور رقم خورد. استاندار خراسان جنوبی گفت: امید است به برکت این حضور، مشارکت و پشتیبانی انقلاب ملت‌های مسلمان و آزادی خواه که دل به این مردم، کشور و نظام بسته‌اند، امیدوارتر شوند. در این آیین از خدمات سرهنگ مهدی جلالی نیک فرمانده سابق مرکز آموزش ۰۴ امام رضا (ع) تقدیر و سرهنگ داریوش کریمی به عنوان سرپرست این مرکز معرفی شد.


دیدگاه رنج آفرین را به گنج آفرین تبدیل کنیم


ایسنا- رئیس اتاق بازرگانی بیرجند اظهار کرد: شفافیت در سیاست‌گذاری‌ها و پایان دادن به شیوه آزمون و خطا در برنامه‌ریزی‌های کلان اقتصادی در دستور کار دولت سیزدهم قرار گیرد. محسن احتشام به مهم‌ترین انتظارات بخش خصوصی از دولت جدید اشاره کرد و پایان دادن به رقابت نابرابر بخش خصوصی با دولت و تغییر رویکرد دولت‌محور در اقتصاد را خواستار شد. وی ضمن انتقاد از نبود شفافیت در چارچوب سیاست‌گذاری‌های اقتصادی از دولت سیزدهم خواست تا حین برنامه‌ریزی برای اقتصاد از ایده های بخش خصوصی بهره بگیرد و در عین حال رویکرد خود را از شیوه آزمون و خطا به استفاده از تجربیات جهانی تغییر دهد.

رشد اقتصادی با سطح منابع موجود در ایران تناسب ندارد

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر رشد اقتصادی با سطح منابع موجود در ایران تناسب ندارد، افزود: اولین کاری که برای رفع مشکلات موجود باید انجام شود شناسایی و رسیدن به درک درست از مشکلات است و پس از آن می‌توان راهکارهای مناسب را ارائه داد تا در نهایت دیدگاه رنج آفرین را به گنج آفرین تبدیل کنیم. عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران با تاکید بر اینکه باید در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌های دولت جدید از تصمیمات و تجربیات بخش خصوصی استفاده شود، گفت: دولت سیزدهم توجه داشته باشد که ارائه برنامه‌های واحد برای همه استان‌ها و مناطق اقدام درست و منطقی نیست و سال‌هاست که بخش خصوصی روی توسعه منطقه‌ای متمرکز شده و پیشنهادهای اجرایی خود را تشریح کرده، اما از سوی دولت مورد بی‌توجهی قرار گرفته است. احتشام، بازگرداندن اعتماد به جامعه و تقویت سرمایه‌های انسانی، ایجاد دیپلماسی اقتصادی منطقی و درست برای ایجاد بازارهای جدید، تقسیم کار بین بخش خصوصی و دولت را از دولت سیزدهم مطالبه کرد و ادامه داد: باید هرآنچه به عنوان برنامه تعریف می‌شود با همدلی و همراهی به مرحله اجرا برسد و اجازه ندهیم این موارد تنها در حد حرف باقی بماند.

پول‌ها را از سرگردانی درآورید

وی خواستار رفع مشکلات تولید و صادرات و دستورالعمل‌های زائد، بهبود وضع نظام بانکی و اصلاح قانون مالیات شد و گفت: هم اکنون با سیل بیکاری در استان‌های مختلف روبه‌رو هستیم و اگر رونق به تولید بازگردد شاهد اشتغال‌زایی خواهیم بود. احتشام یادآور شد: در حال حاضر سطح نقدینگی در کشور بالاست و پول‌های سرگردانی وجود دارد که با مدیریت بازار می‌توان آن‌ها را در مسیر رونق تولید و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها استفاده کرد.


نگاهی به آخرین وضعیت تزریق واکسن در خراسان جنوبی
ایسنا- دبیر ستاد دانشگاهی کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی گفت: تزریق دوز دوم واکسن کرونا به افرادی که دوز اول را تزریق کرده‌اند، از اواخر این هفته آغاز می‌شود. شریف‌زاده اظهار کرد: مردم خراسان جنوبی حدودا به میزان ۹۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و این جای خرسندی دارد. وی با اشاره به آمار تزریق واکسن کرونا، افزود: گروهی تصور می‌کنند پس از زدن واکسن، رعایت پروتکل‌ها لازم نیست، اما حقیقت این است که برداشتن ماسک تا زمانی که ۷۰ درصد جامعه واکسن نزده‌اند، توصیه نمی‌شود. دبیر ستاد دانشگاهی کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: واکسن کرونا برای تزریق دوز دوم وارد کشور شده؛ واکسن‌های استان از مسیر مشهد وارد خراسان ‌جنوبی شده و سپس تزریق خواهد شد. وی با بیان اینکه وضعیت استان از نظر شیوع کرونا نسبت به هفته‌های گذشته تغییری نکرده است، افزود: فردی که قصد دارد واکسن کرونا بزند، باید سالم بوده و علائم کرونا نداشته باشد.


ملت ایران بار دیگر وفاداری خود را ثابت کرد

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی گفت: امت وفادار با حضور باشکوه و چشمگیر در انتخابات ۲۸ خرداد بار دیگر ثابت کردند که در خط مقدم ولایتمداری و حافظ امنیت و اقتدار کشور هستند. خسروی افزود:مشکلات موجود جامعه، تبلیغات شبکه‌های معاند، نتوانست بر عزم ملت ایران به ویژه مردم ولایتمدار خراسان جنوبی فائق آید و انتخابات را دچار مشکل سازد، بلکه امت وفادار یک بار دیگر ثابت کردند در خط مقدم ولایتمداری و حافظ امنیت و اقتدار کشور هستند.

برخورداری بیش از ۱۵۰۰ نفر از آموزش های طرح سرباز مهارت

امتحانی- معاون آموزشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی از برخورداری ۱۵۳۴ نفر از آموزش های طرح سرباز مهارت در استان در سال جاری خبر داد. ابراهیمی افزود: در این طرح دوره آموزشی مهارت های زندگی و مهارت های عمومی و کارآفرینی به میزان ۴۸ ساعت با همکاری جهاددانشگاهی، اداره کل ورزش و جوانان و نیروهای مسلح استان انجام می‌شود. معاون آموزشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای اجرای این طرح در استان تاکنون بیش از ۲۳۰۰ هزار سرباز آموزش دیده اند، یادآور شد: یش بینی می شود تا پایان سال، بیش از ۹ هزار سرباز از این آموزش ها بهره مند شوند.

۱۳۳ کیلومتر شبکه گازرسانی امسال در خراسان جنوبی اجرا شد

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: با اجرای بیش از ۱۳۳ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز، بالاترین میزان شبکه تغذیه و توزیع گاز در فروردین ماه به نام شرکت گاز خراسان جنوبی ثبت شد. هاشمی عناون کرد: براساس گزارش دریافتی از شرکت ملی گاز ایران، شرکت گاز خراسان جنوبی با اجرای بیش از ۱۳۳ کیلومتر شبکه گازرسانی، بالاترین میزان اجرای شبکه تغذیه و توزیع را بین شرکت‌های گاز استانی در سال جاری کسب کرد. وی افزود: شرکت گاز خراسان جنوبی برای دومین سال متوالی بالاترین تعهد گازرسانی روستایی برای گازرسانی به ۲۱۲ روستا را در میان شرکت‌های گاز استانی به خود اختصاص داده است. وی اظهار کرد: سال ۱۳۹۹ نیز شرکت گاز خراسان جنوبی بالاترین میزان شبکه را بین شرکت‌های گاز استانی اجرا کرد.


کاهش ۳۰ درصدی خرید تضمینی گندم از کشاورزان خراسان جنوبی

ضیائیان احمدی مدیر تعاون روستایی خراسان گفت: از اواسط اردیبهشت ماه امسال تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ تُن گندم در سطح استان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۳۰ درصدی داشته است و مهم ترین علت این کاهش بحث قیمت خرید و خشکسالی است. وی با بیان اینکه تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ تُن گندم در سطح استان خریداری شده است، افزود: از این میزان یک هزار و ۷۸۳ تُن مربوط به مراکز خرید گندم مرتبط با تشکل های تعاون روستایی در سطح استان است و بیشترین گندم خریداری شده امسال مربوط به شهرستان طبس بوده است. وی تاکید کرد: در سال گذشته نسبت به مدت مشابه امسال سه هزار و ۳۰۰ تُن گندم از کشاورزان استان خرید شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – “اینُو نُونُون نَعنَیِی نَنِی اینُونِه”، سخت است خواندنش اما آنها که این چند

بیشتر

امین جم – فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

آدینه – نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: قصور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت