اخبار استانی

آسفالت ۹۰ کیلومتر راه روستایی تا پایان سال

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: طبق پیش بینی‌های انجام شده، انتظار می‌رود تا پایان امسال ۹۰ کیلومتر راه روستایی در استان آسفالت شود. جلال زاده افزود: پارسال ۸۰ کیلومتر راه روستایی در استان احداث شده است و ۵۰ کیلومتر جاده در بخش روستایی نیز ماسه آسفالت شده اند.


تصادف مرگبار در محور قائن – بیرجند

رئیس پلیس راه استان خراسان جنوبی گفت: بر اثر برخورد بار تریلی رها شده با سه خودروی دیگر در محور قاین – بیرجند ۲ نفر کشته و سه نفر مجروح شدند. رضایی افزود: یک کامیون کشنده تریلی حامل بار پروفیل آهن بر اثر بریدن ترمز و ناتوانی در کنترل خودرو از مسیر خارج شده و با بلوکه‌های وسط جاده برخورد کرد که بر اثر این حادثه بار تریلی رها شده و با سه خودروی پراید، وانت پراید و سواری پژو در لاین مخالف برخورد کرده است. وی ادامه داد: علت حادثه در دست بررسی است.


وزش باد شدید و گرد و خاک در خراسان جنوبی

تا اواسط هفته آینده وزش باد شدید و وقوع گرد و خاک در استان پیش بینی می شود. زارعی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با توجه به خروجی مدل‌های هواشناسی تا اواخر وقت دوشنبه هفته آینده وزش باد شدید همراه با گرد و خاک باعث کاهش میزان دید افقی و کاهش کیفیت هوا به ویژه باعث خسارت به برخی نقاط شرقی شهرستان‌های نهبندان و سربیشه استان خواهد شد.


شناسایی ۳۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۱۰۹ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۳۲ بیمار جدید شامل ۳ بستری و ۲۹ مورد سرپایی، شناسایی شدند. مهدی زاده افزود: از این تعداد ۶ مورد از بیرجند، ۱۲ مورد قاین، ۵ مورد از درمیان، ۴ مورد خوسف، ۳ مورد سرایان و دو مورد از طبس شناسایی شد.


استاندار: انتخابات ۲۸ خرداد ؛ از بزرگترین رویدادهای تاریخ انقلاب است


استاندار خراسان جنوبی گفت: انتخابات امروز، یکی از بزرگترین رویدادهای تاریخ انقلاب است.حمید ملانوری با حضور در شعبه اخذ رای مجتمع آموزشی سردار دل‌ها در بیرجند به همراه خانواده رای خود را به صندوق انداخت و در جمع خبرنگاران گفت: مردم با آگاهی و انتخاب‌ درست و به موقع سهم خود را در این حماسه و جشن بزرگ سیاسی ادا کنند و در انتخابات حضوری فعال داشته باشند.وی اظهار داشت: انتخابات به عنوان یک جشن و تکلیف بزرگ سیاسی، ملی و شرعی نماد حضور مشارکت و اقدام جدی برای تعیین سرنوشت کشور به نسل‌های آینده است. ملانوری بیان کرد: هر ایرانی در هر جایگاه، قشر، گروه و منطقه‌ای که زندگی می‌کند در ساعات اولیه‌ای که این تکلیف آغاز می‌شود، به تکلیف خود عمل کند. ملانوری گفت: من هم امروز به عنوان وظیفه‌ای که در زمینه اجرا و انجام انتخابات در استان دارم و هم به عنوان یک ایرانی که این تکلیف برعهده اوست سعی کردم در ساعت اولیه در شعبه‌ای که به نام سردار دل‌ها نامگذاری شده با همراه خانواده حضور پیدا کردم تا تکلیف خودمان را به موقع انجام دهیم. استاندار خراسان جنوبی گفت: از مردم عزیز دعوت می‌کنم که این وظیفه و تکلیف مهم را به تاخیر نیندازند و شعب را از طریق نرم‌افزار شناسایی کنند و با توجه به پروتکل‌های بهداشتی و تمهیداتی که اندیشیده شده، حضور پیدا کند و آرای خود را به صندوق بیندازند.وی افزود: انتخابات یکی از شعارها، محور و اهداف اصلی انقلاب ماست که امام راحل در دوران مبارزات و انقلاب بارها به آن تاکید کردند و امروز مقام معظم رهبری واقعا تاکید فراوانی بر این موضوع دارند. ملانوری بیان کرد: دموکراسی و برگزاری انتخابات به عنوان محور تعیین سرنوشت جامعه براساس حاکمیت رای و اراده مردم بر سرنوشت جامعه و استقرار یک حکومت شایسته سالار و مردم سالار دینی بسیار با اهیمت است.

حضور در انتخابات دشمنان را مایوس می‌کند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بعد از انداختن رای خود در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا به صندوق سیار در بیرجند که برای ساعتی در محل دفتر نمایندگی ولی فقیه استقرار یافته بود ،گفت: مردم با حضور در انتخابات جشن بزرگی برای این حُسن انتخاب‌شان و میلاد مقدس حضرت علی ابن موسی‌ الرضا (ع) خواهند گرفت و دشمنان را مایوس خواهند کرد. حجت‌الاسلام عبادی اظهار داشت: دهه کرامت و آستانه میلاد علی ابن موسی الرضا (ع) و برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ را به مردم عزیز ایران و به خصوص خراسان جنوبی تبریک می‌گویم.وی بیان کرد: از شما عزیزان که در بخش‌های مختلف از مدت‌ها قبل خود را آماده کردید و الان حضور دارید قدردانی می‌کنم. نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بالاخره این نمایش بزرگ را به رخ دشمن بکشید و مایه امید دوستان و مظلومان عالم و هسته‌های مقاومت شوید خدا به شما اجر مضاعف دهد، این جهاد است بنده هم دعاگوی همه شما هستم.

شور و شعف مردم خراسان جنوبی

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی با اشاره به شور وشعف مردم در ساعات اولیه انتخابات گفت: آگاهانه ترین رفتار و انتخابات موثر را از سوی مردم شاهد خواهیم بود. خوش خبر اظهار کرد: از ماه ها قبل، تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات فراهم شد. وی ادامه داد: در هزار و ۲۴ شعبه، عوامل اجرایی حضور داشتند و در یک محیط امن و سالم زمینه برای رأی گیری در مناطق شهری و روستایی فراهم شده بود.


۷۶۳ پروژه رهاورد دولت دوازدهم برای شهرستان سربیشه


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در چهار سال گذشته ۷۶۳ پروژه مختلف با اعتبار ۹۷۷ میلیارد تومان در شهرستان سربیشه اجرایی شده است. فرهادی افزود:طی همین چهار سال گذشته به منظور توسعه خدمات در مناطق روستایی، مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های شهرستان واریز شده است. وی گفت: اختصاص ۲ دستگاه ماشین‌آلات سنگین ویژه دهیاری، چهار دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین برای شهرداری و سه دستگاه تنفس برای آتش‌نشانی‌های موجود در سطح شهرستان از جمله اقدامات دولت در راستای تامین نیاز خودرویی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بوده است. معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در این مدت ۲۰۸ روستا با جمعیت ۷ هزار و ۶۰۰ نفر گازرسانی شده است و در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری شهرستان در سه شهر سربیشه، درح و مود از نعمت گاز برخوردارند. وی گسترش ایستگاه‌های دیجیتال را از دیگر اقدامات دولت در سال‌های اخیر برشمرد و گفت: با استفاده از ظرفیت دهیاری‌ها، ضریب نفوذ دیجیتال در شهرستان سربیشه به ۸۷.۶ درصد رسیده است. فرهادی افزود: در حوزه ارتباطات و اینترنت هم با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفت و اقداماتی که انجام شد، ۸۰ درصد جمعیت شهرستان سربیشه زیر پوشش اینترنت قرار دارد، ۳۰ طرح مخابراتی در این منطقه شروع شده که از این تعداد ۱۹ مورد به بهره‌برداری رسیده است. وی از خشکسالی به عنوان یکی از اصلی‌ترین مشکلات استان نام برد و گفت: با توجه به خشکسالی‌های حاکم بر استان و متاثر شدن کل منطقه از این شرایط بنا به دستور شخص استاندار، قرارگاه آب تشکیل شده تا قبل از اینکه به فصل گرما برسیم و دچار مشکل شویم، چاره‌اندیشی کنیم. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از نتیجه‌بخش بودن برنامه‌های قرارگاه آب گفت و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته آبرسانی به روستاها با جدیت دنبال می‌شود. وی با اشاره به مشکلات دامداران در تامین نهاده‌های دامی و برنامه‌های استان برای رفع این معضلات اظهار داشت: مهمترین راهکار خرید دام مازاد دامداران با توجه به کمبود ذخایر تغذیه‌ای و نامطلوب بودن شرایط مراتع بود که با جدیت دنبال شد و به نتیجه هم رسید..معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: به ازای هر کیلوگرم دام تحویلی، سه کیلوگرم نهاده یارانه‌ای به دامداران تحویل می‌شود.وی درخصوص شهرک کارگاهی شهرستان هم گفت: برای شهرک مشاغل یا همان صنوف آلاینده در راستای حمایت از تولید، زیرساخت‌ها تا ورودی شهرک توسط دولت تامین می‌شود. فرهادی از پیگیری مشکلات شهرستان سربیشه در ستاد توسعه خاوران خبر داد و افزود: طرح این موضوعات در ستاد توسعه خاوران، کارساز بوده و خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفت، استعلامات سرمایه‌گذاران طی دو هفته پاسخ داده می‌شود. وی تصریح کرد: به محض ارائه درخواست توسط سرمایه‌گذاران متقاضی، مجوزهای بی‌نام و زمین لازم به آنها ارائه می‌شود. وی گفت: برای متقاضیان، پروانه ساخت صادر می‌شود و درحقیقت فرایند یک ساله در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتیجه می‌رسد.


لزوم برنامه‌ریزی برای خلق ثروت از منابع موجود

استاندار خراسان جنوبی در جلسه شورای اداری شهرستان سربیشه بر لزوم برنامه‌ریزی برای خلق ثروت از منابع موجود در شهرستان سربیشه تاکید کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌ هایی که در شهرستان سربیشه وجود دارد باید با مدیریت درست و برنامه‌ریزی از این منابع، خلق ثروت کنیم. وی افزود: بخشی از کار ما جذب اعتبارات دولتی و توزیع آن در استان است اما قسمت عمده آن باید صرف فعال کردن منابع موجود شود. ملانوری اظهار داشت: اگر ظرفیت‌های شهرستان به خصوص در بخش معادن توسعه پیدا کند باعث توسعه سایر زیرساخت‌ها می‌شود و نیاز به اعتبار قطره چکانی ما نخواهد بود.

هزار و ۲۰۰ سامانه خورشیدی بین عشایر خراسان جنوبی توزیع شد

هزار و ۲۰۰ دستگاه سامانه خورشیدی قابل حمل همزمان با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان سربیشه و بازدید از منطقه عشایری کسراب، بین خانوارهای عشایری استان آغاز شد. مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی در این آیین گفت: هزینه خرید این تعداد سامانه خورشیدی قابل حمل ۱۱ میلیارد و ۷۷۲ میلیون تومان است که ۹۰ درصد اعتبار هزینه شده برای خرید آنها توسط شرکت توانیر پرداخت شده است. عصمتی‌پور افزود: هزینه هر دستگاه سامانه خورشیدی ۹ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان است که ۱۰ درصد آن توسط شخص متقاضی پرداخت شده است.

تزریق محموله دُز دوم واکسن اسپوتنیک در خراسان جنوبی

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هزار و ۵۱۰دُز واکسن اسپوتنیک نوبت دوم دریافت کرده که از این تعداد ۷۰۰دُز سهمیه مرکز استان و ۸۱۰دُز سهمیه شهرستان‌ها است.

مردم به امید تغییرات اساسی پای صندوق رأی حاضر شدند

نماینده مردم قاین و زیرکوه گفت:دولت سیزدهم باید بداند که مردم در شرایط حساسی پای صندوق رأی حاضر شدند و علی رغم چند سال کاستی و معایب به امید تغییرات اساسی در انتخابات مشارکت کرده اند. اسحاقی اظهار کرد: مردم خراسان‌جنوبی در انتخابات‌های مختلف حضور داشته‌اند.


جای خالی نام خراسان جنوبی بر محصولات راهبردی در بازار جهانی

سه محصول راهبردی خراسان جنوبی با وجود زحمات کشاورزان استان برای نگهداشت و رشد آنها، بدون حتی نامی از این استان بر روی آن در بازار‌های ملی و جهانی به فروش می‌رسد. مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات کشاورزی سازمان توسعه تجارت ایران در جلسه میز تخصصی صادرات محصولات استراتژیک خراسان جنوبی گفت:محصولات استراتژیک زرشک، زعفران و عناب در بازار‌های خارجی و جهانی حرفی برای گفتن دارد، اما هنوز آنگونه که باید نتوانسته است خود را در سطح جهانی عرضه کند. بازاری با بیان اینکه در حوزه بازاریابی و بازارسازی بخشی از کار برعهده دولت است افزود: انتظار ما از وزارت جهاد این است هر آنچه در محدوده روستا انجام می‌شود را مدیریت کند.

صادرات کالا از خراسان جنوبی ۳۷ درصد افزایش یافت

بازار- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از افزایش ۳۷ درصدی صادرات از مرزها و گمرکات استان طی دو ماهه ابتدای سال جاری خبر داد. جرجانی با بیان اینکه صادرات استان در سال گذشته افزایش ۱۰۳ درصدی نسبت به سال قبل از آن داشته است، افزود: میزان صادرات محصولات استان در سال ۹۸ معادل ۱۰۰ میلیون دلار و سال ۹۹ معادل ۲۰۳ میلیون دلار بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


اصغری- حامد اکبرپور جانشین ستاد دیه استان اعلام نمود این مادر که بابت بدهی مالی

بیشتر

کاری- معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به دو اقدامات تحولی ویژه

بیشتر

نسرین کاری- اصفهک از روستاهای قدیمی شهرستان طبس است، که به روستای خشت و آب

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت