اخبار استانی

لغو ممنوعیت تردد شبانه خراسان جنوبی در شب انتخابات

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی از لغو ممنوعیت‌های تردد شبانه خراسان جنوبی فقط در شب انتخابات خبر داد. عباسی افزود: با توجه به اینکه معمولا مهلت رأی گیری تا ساعت‌های پایانی شب تمدید می‌شود، برای سهولت رفت و آمد مردم و عوامل دست اندر کار برگزاری انتخابات، ممنوعیت‌های تردد برداشته شده است.


دعوت اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی استان برای حضور در انتخابات


سازمان بسیج اصناف و بازاریان استان خراسان جنوبی در حمایت و حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری بیانیه‌ای صادر کردند. در بخشی از این بیانیه آمده است: بازاریان و فعالان اقتصادی استان خراسان جنوبی دو شادوش سایر اقشار وظیفه شرعی و ملی خود را همچون دوره‌های گذشته ایفا نموده و ثابت می‌کنند که بازوان ستبر نظام اسلامی هستند. این انتخابات که اولین انتخابات ریاست جمهوری در گام دوم انقلاب اسلامی می‌باشد، صحنه رقابت همه گروه‌ها و سلایق است ومی‌تواند مقدمه‌ای برای تشکیل دولت اسلامی و قوی باشد، و لازمه آن حضور حداکثری و انتخاب درست براساس شاخصه‌های انقلابی و مؤمن بودن،کارآمد و شجاع بودن و عدالت محوربودن است. بدون تردید حضور حماسی و افتخار آفرین خانواده بزرگ اصناف، بازاریان و اتحادیه‌های صنفی استان در پای صندوق‌های رای که یکی از مهمترین عرصه‌های تجلی و ظهور مردم سالاری دینی در تمامی سال‌های پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی می‌باشد، خواهیم بود. اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی با لبیک به فرمان حضرت امام ومقام معظم رهبری با شرکت درانتخابات. ریاست جمهوری انتقام سختی را ازآمریکا و ایادی استکبار جهانی خواهندگرفت وروح سردار سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی وسایر شهدا را ازخود راضی خواهند نمود.


بیانیه اتاق اصناف مرکز استان برای شرکت در انتخابات


اتاق اصناف مرکز استان خراسان جنوبی در پیامی از مردم ولایتمدارن خراسان جنوبی برای شرکت در انتخابات دعوت کرد. در بخشی از این بیانیه امده است: اصناف و بازاریان در تمام مراحل پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی همیشه یار و یاور نظام بوده و به تعبیر زیبای امام راحلمان ((بازوان ستبر انقلابند)) و انتخابات مصداق و نمونه بارزی از دموکراسی و مردم سالاری دینی در کشور است که به ابرکت انقلاب اسلامی ما حق انتخاب داریم و می توانیم در سرنوشت کشورمان مشارکت کرده و با انتخاب صحیح آینده بهتری برای خود و آیندگان رقم بزنیم اینک بزرگترین رویداد سیاسی آغاز سال ۱۴۰۰ پیش روی ماست که حضور حداکثری باعث پشتوانه عظیمی در سطح بین المللی است و از طرفی به فرموده مقام معظم رهبری موجب تقویت نظام اسلامی و ضامن امنیت است و همه کسانی که به نظام جمهوری اسلامی و به استقلال کشور معتقدند به آینده کشور اهمیت می دهند ، دلشان برای منافع ملی می سوزد ، باید در انتخابات شرکت کنند. لذا اتاق اصناف در راستای توصیه های مقام معظم رهبری که شرکت در انتخابات را تکلیف شرعی و واجب شرعی می دانند از اصناف و بازاریان متدین و متعهد و همیشه در صحنه برای شرکت در انتخابات دعوت می کند تا بار دیگر حضور حماسی و تأثیر گذار خود را در حمایت از نظام و آرمانهای والای امام راحل و مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی) با حضور در پای صندوق های رای در روز جمعه ۲۸ خرداد ماه به نمایش بگذارند چرا که نصرت به حضور مردم است و رفتار ما نصرت الهی را جذب می کند .
۷۴۳۵ کارت ملی و شناسنامه در خراسان جنوبی آماده تحویل

۷ هزار و ۴۳۵ کارت ملی هوشمند و شناسنامه مکانیزه در ادارات ثبت احوال خراسان جنوبی آماده تحویل است. مدیر کل ثبت احوال استان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: هم اکنون ۶ هزار و ۹۹۶ قطعه کارت ملی هوشمند و ۴۳۹ عدد شناسنامه مکانیزه آماده تحویل به مالکان است. مهرآور افزود: همچنین ۵۹ مورد فقدان شناسنامه ثبت شده که این تعداد نیز هم اکنون آماده تحویل به متقاضیان است


دعوت فعالان گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی به مشارکت حداکثری در انتخابات


فعالان گردشگری استان و صنایع دستی خراسان جنوبی در پیامی به مردم استان خراسان جنوبی به مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت کردند. متن این پیام بدین شرح می باشد: مردم شریف و نجیب استان خراسان جنوبی اینک که در آستانه بزرگترین رویداد سیاسی،اجتماعی ایران شکوهمند ، قرار داریم و اینک که نقش یکایک هموطنان ارجمند در تعیین سرنوشت و آینده ایران اسلامی بیش از پیش موثر است ، علی رغم تمامی مشکلات و آسیب های شدید اقتصادی که از ابتدای شیوع ویروس کووید-۱۹ به صنعت گردشگری کشور تحمیل شد ،از سوی جامعه فعالان گردشگری و صنایع دستی استان خراسان جنوبی و همچنین جوانان پرشور و عزتمند فعال در سازمان مردم نهاد انجمن گردشگری پایدار و میراث ماندگار ، عموم مردم شریف به ویژه فعالین صنعت گردشگری صنایع دستی خراسان جنوبی را به مشارکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دعوت می کنیم. مشارکت حداکثری مردم شریف و نجیب ایران شکوهمند در این انتخابات موجبات سربلندی بیش از پیش ایران اسلامی در جهان و ایجاد امنیت پایدار ملی و بین المللی را فراهم میسازد و پروژه «ایران هراسی» را که نقشه مذموم دشمنان ایران است به شکست محکوم میکند. ایران سربلند ، در دوران پساکرونا ، میزبان گروه های بیشمار گردشگران ملی و بین المللی خواهد بود و در آینده ای نزدیک شاهد رونق دوباره صنعت گردشگری در کشور هستیم. گردشگری در فرآیند جهانی شدن به‌عنوان مهم‌ترین صنعت دنیا و محور تحول نظام اجتماعی جوامع در ابعاد فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی محسوب می‌شود و با توجه به کارکردهای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که عبارت است از درآمدزایی، اشتغال‌آفرینی، عدالت‌گستری، فقرزدایی، پایداری و حفظ محیط زیست، این صنعت در اولویت دستور کار سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و مدیریت کشورهای جهان قرار گرفته است و امیدواریم در ردیف پیشران های مدیریت اقتصادی و اجتماعی ایران اسلامی نیز قرار گیرد. جامعه علمی و کارشناسی صنعت گردشگری خراسان جنوبی برای بهبود امور در مسیر پیشرفت و گسترش صنعت گردشگری پایدار، عدالت‌محور و فقرزدا برحسب توسعه مقاصد ، اجرای آمایش سرزمین در همه مناطق شهری و روستایی ایران باشکوه ، برانگیختن مشارکت ملی و محلی برای توسعه ایرانگردی و تحقق اقتصاد مقاومتی در تعامل سازنده با جهان ، اعلام آمادگی و همکاری می نماید.


پیام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در خصوص شرکت آحاد مردم در انتخابات


حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی طی پیامی با بیان اینکه مردم با حضور جمعی و انتخاب شایسته کشور خود را از دست برخی از مدیران نا اهل نجات دهند، اعلام کرد: انتخابات ۱۴۰۰ همان خرمشهر است؛ کم نگذارید- دنیا هم نظاره‌گر حضور شما و انتخاب شما است.متن پیام حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند بدین شرح می باشد: بسم ا… الرحمن الرحیم ۱- مردم با ایمان و با فرهنگ خراسان جنوبی دام عزّهم سلام علیکم ۲-رهبر بزرگوار و بصیر انقلاب اسلامی فرمودند خرمشهر هائی در پیش داریم؛ ۳-اینک انتخابات ۱۴۰۰ همان خرمشهر است. ۴-با حضور جمعی و انتخاب شایسته کشور خود را از دست برخی از مدیران نااهل نجات دهید. ۵-اینک روح حاج قاسم عزیز جلوی صف انتخابات منتظر شما است. ۶-کم نگذارید- دنیا هم نظاره‌گر حضور شما و انتخاب شما است.۷-سالروز تولد حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام در پیش است به شکرانه نجات کشور از توطئه دشمنان جشن باشکوه سرپا کنید. والسلام.


شناسایی ۴۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۱۴۹ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۴۶ بیمار جدید شامل ۱۱ بستری و ۳۵ مورد سرپایی، شناسایی شدند. مهدی زاده افزود: از این تعداد ۱۵ مورد از بیرجند، ۸ مورد قاین، ۷ مورد از سر بیشه، شهرستان‌های نهبندان و خوسف هرکدام ۶ مورد، شهرستان‌های طبس و سرایان هرکدام دو مورد جدید مبتلا به کرونا در زیرکوه شناسایی شد.


دعوت علمای اهل سنت استان خراسان جنوبی از مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات

بزرگان علمای اهل سنت خراسان جنوبی مردم به ویژه برادران اهل سنت خود را به حضور و مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های رای دعوت کردند. امام جمعه اهل سنت بیرجند گفت: مشارکت در انتخابات، احترام به نظام جمهوری اسلامی ایران است و حضور آگاهانه مردم در انتخابات نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند. مولوی غلام حیدر فاروقی اظهار داشت: افرادی که در انتخابات شرکت می‌کنند باید شناخت آگاهانه داشته باشند و گزینه اصلح را انتخاب کنند. امام جمعه اهل سنت اسدیه مرکز شهرستان درمیان هم گفت: حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رای مهر تایید دیگری بر نظام جمهوری اسلامی ایران است و عزت و اقتدار نظام ما را در عرصه بین‌الملل به نمایش می‌گذارد. مولوی سید احمد عبداللهی با تاکید بر اینکه حضور مردم در انتخابات ۱۴۰۰ لازم و ضروری است افزود: یک دلیل حضور مردم این است که نباید در سرنوشت خود و کشورشان بی‌تفاوت باشند و باید به مسئله انتخابات اهمیت بدهند. امام جمعه اهل سنت طبس مسینا حضور در انتخابات را وحدت‌آفرین دانست و گفت: مردم با حضور حداکثری در انتخابات در جهت حفظ عزت، وحدت و آرامشی که جامعه دارد، گام بر می‌دارند. مولوی سید محمد حسینی افزود: این عزت، وحدت و آرامشی را که خداوند متعال به جامعه ما عنایت کرده است، باید قدردان باشیم و با حضور خود در انتخابات آن را حفظ کرده و ارتقا دهیم تا با وحدت ملی در آینده شاهد اقتدار بیشتر جمهوری اسلامی ایران باشیم.


دعوت فرهنگیان خراسان جنوبی برای حضور شور آفرین در انتخابات


جمعی از فرهنگیان خراسان جنوبی از مردم برای حضور شورآفرین در انتخابات و رقم زدن حماسه‌ای دیگر در روز ۲۸ خرداد برای برهم زدن نقشه‌های دشمنان، دعوت کردند. در این پیام ویدئویی فرهنگیان استان ضمن حضور گسترده، شور آفرین و غرور آفرین در انتخابات ۲۸ خرداد از آحاد ملت به خصوص دانش‌آموزان رای اولی، والدین عزیز دانش آموزان و همه همکاران خود در استان دعوت کردند تا برای ایران عزیز و آسایش و آرامش فرزندان این مرز و بوم و شکست توطئه های دشمنان این خاک در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و انتخابات ششمین دوره شورای شهر و روستاها شرکت کنند.


دعوت مدافعان سلامت خراسان جنوبی از مردم برای شرکت در انتخابات


مدافعان سلامت خراسان جنوبی در پیامی برای حضور پرشور و آگاهانه همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در انتخابات ۲۸ خرداد ماه دعوت کردند. همچنین دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی هم در پیامی به مردم استان گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی بر پایه ی نظرات و آرای مردم استوار است و یک بعد اصلی آن جمهوریت نظام است که مردم نقش اصلی را در سرنوشت خودشان ایفا می کنند. ضرورت دارد در جهت پاسداشت و حفاظت از خون شهدا، به انجام وظیفه در شرکت در انتخابات حتما اهمیت دهیم و خودمان و اعضای خانواده و نزدیکانمان و همچنین همه ی دانشگاهیان عزیز که به عنوان متولیان علم در کشورمان هستند، در انتخابات حضور فعالی داشته باشند و مشارکت حداکثری را ان شاءا… شاهد باشیم.


انتخابات مظهر کامل حضور و اقتدار و امنیت ملی است

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی طی بیانیه ای از مردم برای شرکت در انتخابات دعوت کرد و گفت: انتخابات مظهر کامل حضور و اقتدار و امنیت ملی است. در بخشی از این بیانیه آمده است: مسئله انتخابات برای هر کشور و نظامی، مسئله بسیار مهمّی است. انتخابات، مظهر کامل حضور و انتخاب مردم و اقتدار و امنیت ملی است. مردم با حضور آگاهانه و پرشور خودشان در صحنه انتخابات، مردم‌سالاری واقعی را در این کشور شکل می‌دهند. در وضعیت حساس کنونی که دشمن بیش از هر زمان دیگری با بسیج معاندین و ضد انقلاب و فضای امپراتوری رسانه‌ای در تکاپوی شبهه‌افکنی، سیاه‌نمایی و القای بی‌رغبتی مردم نسبت به انتخابات و نظام می‌باشد، بنابراین شرکت هرچه پرشورتر و حداکثری واجدین رأی در انتخابات تضمین کننده امنیت و اقتدار ام‌القری جهان اسلام را در پی خواهد داشت.

۴۸ درصد صادرات به افغانستان؛ از مرز خراسان جنوبی

عابدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه خراسان جنوبی ۴۸ درصد صادرات کشور به افغانستان از لحاظ وزنی را به خود اختصاص داده است، این استان باید به معین صادراتی افغانستان تبدیل و معرفی شود.

آموزش لازم برای رای‌گیری الکترونیک به مردم ارائه شود

حمیدی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: براساس آخرین آمار ۱۱۵ شعبه در مرکز استان به صورت الکترونیک آرای انتخابات شورای شهر را اخذ می‌کنند که آموزش‌های لازم برای نحوه رای‌گیری باید در مدت باقیمانده تا روز انتخابات به مردم ارائه شود.

دو گانه سوز شدن بیش از هزار دستگاه خودرو در بیرجند

کارشناس جایگاه سی ان جی شرکت نفت بیرجند از دوگانه سوز شدن هزار و ۵۷۱خودرو از ابتدای سال در بیرجند خبر داد. اکبری گفت: در حال حاضر ۲۳۱خودرو برای دوگانه سوز شدن در صف انتظار هستند. وی با اشاره به اینکه در سطح استان ۳۱جایگاه عرضه سی ان جی وجود دارد افزود: از این تعداد ۷ جایگاه مربوط به شهرستان بیرجند است.


نمایندگان فرماندار در خراسان جنوبی ناظران بهداشتی شعب رای هستند

مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: نمایندگان فرمانداران سراسر استان به عنوان ناظران بهداشتی شعب اخذ رای آموزش دیدند و نظارت بهداشتی بر مکان‌های رای‌گیری در روز جمعه حاکم خواهد بود.

انتخابات حداکثری قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در منطقه را افزایش می دهد

نبی زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات، قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران را در منطقه افزایش می دهد و نشانگر پشتیبانی گسترده مردم از این نظام است. نبی زاده از فعالان رسانه‌های استان خواست اطمینان‌ لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شعب اخذ رای را به مردم بدهند و این مهم را که در دستور کار مسئولان برگزاری انتخابات هست را در روز رای گیری به تصویر کشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر- عصر شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه خبری تلخ، مردم ایران و جهان را در

بیشتر

خبر شهادت آیت الله رئیسی همه ما را شوکه کرد.رئیس جمهوری که الحق مردمی بود

بیشتر

در پی حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور، آیت الله رئیسی به شهادت رسید.بالگرد حامل

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت