اخبار استانی

انجام ۱۲۷ عملیات اطفاء حریق در بیرجند

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: از ابتدای سال ۱۲۷ عملیات اطفاء حریق در شهرستان بیرجند انجام شده است. حسینی عنوان کرد: حریق منازل مسکونی و حریق خودرو‌ها بیشترین تعداد از ۱۲۷ عملیات اطفاء حریق را در این شهرستان به خود اختصاص داده است.


بیانیه جامعه هنرمندان خراسان جنوبی برای مشارکت در انتخابات
صداوسیما- جامعه هنرمندان خراسان جنوبی در بیانیه‌ای از مردم استان برای مشارکت گسترده در انتخابات دعوت کردند. بخشی از متن این بیانیه به شرح ذیل است: اختیار “ انتخاب” از مواهب الهی و از برترین جلوه‌های مردم سالاری دینی جمهوری اسلامی ایران است که آحاد ملت از آن برخوردارند. در این میان ، هنرمندان همواره در این مسیر ، پیشرو و پیشگام بوده اند. بر این اساس هنرمندان متعهد خراسان جنوبی با شرکت فعال در انتخابات، همه آحاد ملت سلحشور ایران را به حضور گسترده در انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا فراخوانده اند، امید است با تعهد و مسئولیت پذیری همیشگی برگ زرین دیگری به انتخبات میهن عزیزمان بیفزاید.


برق و ارتباطات مخابراتی پایدار برای برگزاری انتخابات باشکوه


مهر- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: برنامه ریزی لازم برای تأمین برق و ارتباطات مخابراتی پایدار برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر انتخابات صورت گرفته است. فرهادی افزود: به جهت اهمیت موضوع، همه حوزه‌ها مکلفند با تأمین زیرساخت‌های لازم شرایط برای برگزاری انتخاباتی بی دغدغه فراهم نمایند. وی انتخابات را فرصتی مهم برشمرد و اظهار داشت: برگزاری انتخابات پرشور جواب دندان شکنی به استکبار جهانی و همه آنهایی است که در مقابل نظام اسلامی ایستاده اند لذا ما باید با حضور خود ثابت کنیم در هرشرایط و وضعیتی پاسدار خون شهدا و پای بند به بیعتی که با معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بسته ایم، هستیم. معاون مدیریت و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: همه دستگاه های اجرایی باید خود را موظف به اعمال مدیریت کاهش مصرف انرژی بدانند. حسینی تأکید کرد: همه بخش ها مثل صنعت، کشاورزی و… نیز می توانند یاریگر ما در این زمینه باشند.


تلاش ۵ هزار نیروی پلیس برای تامین امنیت انتخابات

صداوسیما- بیش از ۵ هزار نیروی پلیس در خراسان جنوبی، تامین امنیت انتخابات ۲۸ خرداد را برعهده خواهند داشت. جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: تمام نیرو‌های این فرماندهی برای برقراری امنیت در آستانه انتخابات، در جای جای خراسان جنوبی در آماده باش کامل هستند و در روز انتخابات هم در کنار مردم خواهند بود. سرهنگ شجاعی نسب افزود: پشتیبانی‌های هوایی و زمینی برای مرز‌ها و دورترین نقاط روستایی پیش بینی شده است. وی گفت: سامانه ۱۱۰ پلیس آماده دریافت گزارش‌های مردمی در این زمینه است. جانشین فرمانده انتظامی استان وضع امنیتی خراسان جنوبی را مطلوب دانست و گفت: نیروی انتظامی تمام تلاش خود را می‌کند تا مردم در فضای امن در پای صندوق‌های رای حاضر شوند و در نتخابات شرکت کنند.


صنایع‌دستی خراسان جنوبی در انتظار رونق پساکرونا


خبرنگاران جوان- معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: شیوع ویروس کرونا در استان اصلی‌ترین ضربه را به صنعت گردشگری و صنایع دستی وارد کرد و باعث نا امیدی سرمایه گذاران و گردشگران شد. عباس زاده با اشاره به تعطیلی بازارچه‌های صنایع دستی استان اظهار کرد: ۵۰۰ غرفه صنایع دستی تا قبل از شیوع ویروس کرونا به فعالیت مشغول بودند که با اعلام محدودیت‌ها تعطیل شدند. وی ادامه داد: برپا نشدن بازارچه صنایع دستی در سال ۹۹ و منع برگزاری نمایشگاه‌ها در طول سال خسارات زیادی به صنعتگران وارد کرد و تنها افراد آشنا با فضای مجازی توانستند از ظرفیت‌های این فضا در زمان شیوع کرونا بهره بگیرند. معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی تصریح کرد: وب سایتی با همکاری شرکت ایرانگردی و جهانگردی به عنوان مجری کار راه اندازی و رونمایی شده است که هنرمندان استان در آن فعال هستند.


ارز حاصل از صادرات باید به استان برگردد


نامزد ریاست جمهوری در گفتگوی انتخاباتی با مردم استان گفت: عمده‌ی صادرات ایران به افغانستان از خراسان جنوبی انجام می‌شود که باید ارز حاصل از این صادرات، به این استان برگردد و سبب آبادانی آن شود. زاکانی افزود: وجود محصولات استراتژیک زعفران، زرشک و عناب و همچنین عبور راه آهن جنوب به شمال از خراسان جنوبی از دیگر پتانسیل‌های این استان است که باید برای پیشرفت هر چه بیشتر خراسان جنوبی از آن بهره گرفت. وی با اشاره به مشکل کم آبی در خراسان جنوبی گفت: باید با انتقال آب از دریای عمان به این استان و اجرای طرح‌های آبخیزداری، هر چه سریعتر مشکل کم آبی را رفع کرد. زاکانی وجود ریزگرد‌ها در هوای خراسان جنوبی، فرسایش بادی شدید، تخریب مراتع و خام فروشی معادن را از مهمترین مشکلات خراسان جنوبی برشمرد.


شدت گرما در خراسان جنوبی کمتر می‌شود

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: تا پایان هفته جاری از شدت گرما تا حدودی در منطقه کاسته می‌شود و این کاهش دما بین سه تا پنج درجه متغیر خواهد بود. زارعی افزود: الگوی نقشه‌های پیش‌یابی نشان‌دهنده کاهش ضخامت جو و تضعیف سامانه کم‌فشار سطح زمین است که این روند باعث کاهش دما در استان خواهد شد. وی اظهار داشت: به علاوه در این مدت روند افزایش سرعت وزش باد همراه با خیزش گرد و خاک به ویژه در مناطق نوار شرقی استان قابل پیش‌بینی است.


شناسایی ۴۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی

۴۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی شناسایی شد. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۱۴۷ آزمایش تشخیصی کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۴۰ بیمار جدید شامل ۱۰ بستری و ۳۰ مورد سرپایی شناسایی شدند. مهدی زاده افزود: از این تعداد ۱۸ مورد از بیرجند، ۱۲ مورد قاین، ۹ مورد از نهبندان و یک مورد جدید مبتلا به کرونا در زیرکوه شناسایی شد.


رفع دغدغه بانک ها برای تسهیلات راه آهن


ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: دولت بازپرداخت تسهیلات طرح راه‌آهن استان را تضمین کرد و با این تضمین دولت، دغدغه کنسرسیوم بانکی مبنی بر بازپرداخت تسهیلات برطرف شد. فرهادی اظهار داشت: براساس مصوبه روز گذشته دولت، چنانچه تسهیلات منابع راه‌آهن جمهوری اسلامی کفاف نکند، دولت از محل اعتبارات بودجه سنواتی پرداخت می‌کند.وی گفت: عملیات اجرایی قطعه ۱۶ راه‌آهن بیرجند – یونسی به طول ۳۲ کیلومتر در مهر سال ۹۸ و همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهوری به استان خراسان جنوبی آغاز شد. معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: به جهت شتاب‌بخشی به روند اجرای این پروژه مهم، با پیگیری‌هایی که در استان صورت گرفت، راه‌آهن در سال ۹۹ از محل فاینانس داخلی، ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مصوبه گذراند. وی گفت: ۹ خرداد ۱۴۰۰ نیز قرارداد تامین مالی، احداث، راه‌اندازی و اجرای این پروژه به تایید وزیر راه و شهرسازی به نمایندگی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور رسید. فرهادی اظهار داشت: تفاهم‌نامه کنسرسیوم ریلی این پروژه متشکل از ۶ شرکت نیز منعقد شده و این گام مهمی در جهت عملیاتی شدن پروژه راه‌آهن است. وی افزود: براساس تفاهم‌نامه قبلی مقرر شده بود که بازپرداخت تسهیلات راه‌آهن به عهده شرکت راه‌آهن باشد و در ادامه کار، بانک‌های عامل به این موضوع ایراداتی را وارد دانستند. وی به تشریح وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه راه‌آهن پرداخت و گفت: این پروژه در حال حاضر ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مرحله زیرسازی مسیر است.


محموله جدید واکسن کرونا در راه استان
صدا و سیما- هزار و ۵۱۰ دز واکسن اسپوتنیک نوبت دوم ، وارد خراسان جنوبی شد. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان گفت: افرادی که نوبت اول واکسن اسپوتنیک را در ۲۸ روز گذشته دریافت کرده اند بر اساس فرخوانی که از طریق تماس تلفنی و پیامک خواهد بود ، نوبت دوم واکسن را دریافت می کنند. شریف زاده افزود: این واکسن از روز چهارشنبه بین شهرستان های استان توزیع می شود و امیدواریم واکسیناسیون از پایان روز چهارشنه و پنج شنبه آغاز شود. ۸ درصد جمعیت واجد شرایط بالای ۱۸ سال تاکنون واکسینه شده اند.
پایش سلامت مسافرین در مرز ماهیرود
باشگاه خبرنگاران- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از پایش سلامت مسافرین از پایانه مرزی ماهیرود با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد .جلال زاده با اشاره به اینکه از این تعداد هزار و ۵۲۳ نفر وارد کشورمان شده اند افزود: ۷۰۲ تست سریع و ۹۲ تست کرونا توسط پرسنل پایگاه مراقبت‌های بهداشتی مرز ماهیرود و همکاری امدادگران جمعیت هلال احمر استان از مسافران گرفته شده و در مجموع دو مورد تست مثبت مشاهده شده است.


انتخابات تکلیف شرعی، عقلی و عرفی است

حجت الاسلام عبادی در دیدار با روحانیان نیرو‌های مسلح استان با اشاره به ۲۸ خرداد، روز برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتخابات تکلیف شرعی، عقلی و عرفی است و باید آگاهانه و با بصیرت در این رویداد مهم سیاسی شرکت کرد تا فرد اصلح انتخاب شود. وی افزود: هرجا بر اساس عدالت، خدمتگزاری، صداقت و تعهد کار کرده ایم موفق شده ایم و مایه افتخار کشور بوده است.

بیماران کرونایی هم می توانندرأی دهند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی واحد سیاری برای بیماران کرونایی در نظر گرفته می شود. مهدی زاده افزود: افزایش شعب اخذ رأی برای رفاه حال مردم و حفظ سلامتی آن‌ها پیش بینی شده است تا همه با فاصله اجتماعی و رعایت دستور‌های بهداشتی در انتخابات شرکت کنند. وی افزود: انتخابات پیش رو در فضای باز و با ۳۰ درصد ظرفیت برگزار خواهد شد.

پرداخت ۷ میلیارد تومان به ایتام خراسان جنوبی

حامیان طرح‌های اکرام ایتام و محسنین از آغاز امسال ۷ میلیارد تومان به حساب ایتام واریز کردند. معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: این کمک‌ها در زمینه‌های معیشت ، تحصیل ، تهیه لوازم تحصیلی و اقلام مورد نیاز این ایتام هزینه می‌شود . رفیعی افزود: از ابتدای امسال تا روز ولادت حضرت معصومه (س) ۵ هزار و ۴۰۰ حامی حمایت از ۹ هزار و ۲۵۰ یتیم و فرزند محسنین را برعهده گرفتند.

کاروانسرای سرایان نامزد ثبت جهانی است

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سرایان گفت: کاروانسرای سرایان واقع در محدوده تاریخی این شهر مراحل نامزد و منتخب شدن برای ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو را پشت سر گذاشته و مقدمات این رخداد مهم در دست انجام است. عرب اظهار داشت: فرایند ثبت قطعی اثر در فهرست میراث جهانی پس از بررسی نتایج گزارش ارسالی بازدید تیم محلی یونسکو انجام می‌شود.


آغاز خرید و کشتار دام مازاد عشایر

خرید و کشتار دام مازاد عشایر و دامداران استان خراسان جنوبی از روز گذشته آغاز شد و دام بعد از کشتار در بازار عرضه می‌شود. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در حاشیه آغاز طرح خرید دام مازاد خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران گفت: طرح خرید دام بازه زمانی مشخصی ندارد و تا زمانی که لازم باشد، ادامه خواهد داشت. فرهادی میانگین قیمت هر کیلوگرم دام زنده را ۴۵ هزار تومان اعلام کرد.

آزادسازی ۳ پهنه معدنی در استان

۳ پهنه معدنی ۱۶ تیر امسال در خراسان جنوبی برای سرمایه گذاری و استخراج مواد معدنی به سرمایه گذاران واگذار می‌شود. معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گفت: در این مرحله ۱۰ هزار و ۱۴۰ کیلومتر مربع از مساحت بلوکه شده معدنی استان آزاد می شود. ایمان طلب افزود: این پهنه‌های معدنی شامل پهنه جنوب دهسلم نهبندان شامل ۷۵۱ کیلومتر، پهنه شرکت پایا واقع در طبس و عشق آباد شامل ۸ هزار و ۲۴۲ کیلومتر و پهنه کوچ علی طبس شامل هزار و ۱۴۷ کیلومتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت