اخبار استانی

افزایش ۳.۷ درصدی اهدای خون در خراسان جنوبی

مدیر کل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: اهدای خون در خراسان جنوبی از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا ۲۳ خرداد در مقایسه با پارسال ۳.۷ درصد افزایش یافته است. میری مقدم با اشاره به اینکه امسال ۲ هزار و ۷۰۹ نفر اهداکننده مستمر خون در استان خون اهدا کردند گفت : تعداد اهداکنندگان مستمر خون هم در این مدت ۱۱.۳ درصد افزایش داشت.


به تعداد شهرستان‌هاپایتخت خواهیم داشت


قاضی زاده هاشمی در گفتگوی تلوزیونی و رادیویی با مردم خراسان جنوبی گفت: ظرفیت‌های شهرستان‌ها را شناسایی کرده ایم و بر اساس آن به تعداد شهرستان‌های کشور، پایتخت خواهیم داشت. قاضی زاده هاشمی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان ‌های خراسان جنوبی، نبود واحد‌های بزرگ صنعتی و معدنی، شبکه حمل و نقل و گاز، کمبود آب، نیاز به فرودگاه بین المللی و منطقه ویژه و گمرک و کارخانجات فرآوری سنگ‌های معدنی، جلوگیری از مهاجرت گسترده به خاطر بیکاری و نیاز به افزایش امکانات بهداشتی درمانی را از نیازمندی‌های خراسان جنوبی دانست و برای توسعه صنایع مرتبط با محصولات راهبردی زرشک و زعفران، استفاده از ظرفیت گردشگری، رونق بازارچه‌های مرزی، احداث مزرعه تولید برق از انرژی خورشیدی، فرآوری گیاهان دارویی، صادرات محصولات و افزایش تولید گوشت شتر و ماهی در این استان قول داد.

تحصیل ۲۱۵ دانشجوی افغانستانی در دانشگاه بیرجند

رئیس دفتر امور بین الملل دانشگاه بیرجند گفت: ۲۱۵ دانشجو از کشور افغانستان در دانشگاه بیرجند مشغول تحصیل هستند. تقی پور افزود : از این تعداد ۷۱ دانشجو در مقطع کارشناسی، ۱۴۱ دانشجو در کارشناسی ارشد و ۳ دانشجو در مقطع دکتری در حال تحصیل هستند. تقی پور با بیان اینکه پذیرش دانشجوی خارجی در این دانشگاه از سال ۷۱ شروع شده است گفت: پذیرش این دانشجویان در دانشگاه بیرجند از سال ۹۸ به صورت منسجم افزایش چشمگیری یافت.


آموزش بیش از ۹ هزار سرباز در زمینه مهارت آموزی و اشتغال


خبرنگاران جوان- مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از آموزش بیش از ۹ هزار سرباز در زمینه مهارت آموزی و اشتغال خبر داد. عزیزی گفت: امسال در جهت برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان در خراسان جنوبی، ۹ هزار و ۲۰۰ نفر از سربازان وظیفه تحت پوشش آموزش‌های ۴۸ ساعته قرار خواهند گرفت تا با استفاده از آن بتوانند با محیط کسب و کار و اشتغال پس از اتمام دوران خدمت سربازی آشنا شده و همچنین از تسهیلاتی که به موجب دریافت مدارک مهارت به آن‌ها در طول مدت سربازی داده می‌شود، استفاده کنند. وی افزود: در همین جهت زمینه‌ای را برای آشنایی سربازان با بحث ازدواج و تشکیل خانواده پایدار و همچنین در حوزه سواد رسانه‌ای فراهم خواهیم کرد تا مهارت‌های لازم را فرا بگیرند و در نهایت، سرباز ما بعد از دوران خدمت سربازی بتوانند به عنوان یک عنصر مولد و اشتغال زا و حتی کار آفرین منشأ خدمت برای خود و جامعه باشند.


جشن تکلیف سیاسی بیش از هفت هزار رای اولی

استاندار خراسان جنوبی در همایش بزرگ رای اولی‌ها (جشن تکلیف سیاسی) که به صورت حضوی در بیرجند و مجازی در شبکه شاد با مشارکت ۷ هزار دانش‌آموز برگزار شد، گفت: انتخابات چرخش نخبگان است و حضور جوانان در انتخابات، هم در سرنوشت خود و هم در سرنوشت دیگر آحاد جامعه تاثیرگذار است. ملانوری افزود : انتظار ما از رأی اولی‌ها این است که با حضور گسترده، پرشور و آگاهانه خود یک حماسه دیگر را خلق کنند و دشمنان را در رسیدن به اهداف شومشان مأیوس کنند و باعث نشاط و امید آفرینی در جامعه شوند.

مدیرکل جدید پزشکی قانونی خراسان جنوبی معرفی شد

روز گذشته محمد علی توکلی به عنوان مدیرکل جدید پزشکی قانونی خراسان جنوبی معرفی شد و از زحمات مصطفوی جعفرزاده مدیر سابق تقدیر و تشکر به عمل آمد. مهدوی معاون آموزشی و پژوهشی پزشکی قانونی کشور در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: تمام هدف ما حرکت در مسیر نهضت خدمت رسانی به مردم در قوه قضائیه و دستگاه‌های زیرمجموعه آن است.

نظرات پزشکی قانونی سبب استحکام آرای قضایی می‌شود

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: نظرات کارشناسی پزشکی قانونی سبب می‌شود آرا و احکام قضایی از استحکام و اتقان لازم برخوردار شود. حمیدی افزود: مهمترین رسالت قوه قضاییه اجرای عدالت است و ما موظف هستیم عدالت به معنای واقعی کلمه توسط دستگاه قضایی در جامعه اجرا شود.

مهلت ارسال ایده به استارت آپ «نوآوری در بسته بندی عناب و فرآورده‌های آن» تمدید شد

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: مهلت ارسال ایده به استارت آپ «نوآوری در بسته بندی عناب و فرآورده‌های آن» تا ۱۵ تیرماه تمدید شد. صادقی افزود: اولین رویداد شتاب (استارت آپی) مرکز نوآوری عناب موسسه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان با موضوع “نوآوری در بسته بندی عناب و فرآورده‌های عناب”؛ ۲۲ تیرماه جاری، به صورت مجازی برگزار می‌شود.


لزوم تسریع در فرآیند خرید دام مازاد خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بر تسریع در فرآیند خرید دام مازاد استان تأکید کرد.فرهادی با اشاره به بررسی مشکلات فرآیند خرید دام مازاد استان خاطرنشان کرد: تمام ظرفیت های موجود باید به کار گرفته شوند تا فرآیند خرید دام مازاد استان تسریع شود. وی با اشاره به خشکسالی شدید سال زراعی جاری، از کلیه دستگاه‌های متولی خواست با تعامل و همراهی، این موضوع مهم را با جدیت دنبال کنند.

بیش از ۱۶ هزار نفر در استان رای اولی هستند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بیش از ۱۶ هزار رای اولی در خراسان جنوبی شناسایی شدند که از این تعداد هفت هزار و ۴۳۲ نفر دانش‌آموز دختر و پسر هستند. واقعی افزود: انتخابات امسال از درجه اهمیت بسیار بالایی با توجه به مقتضیات روز برخوردار است که مشارکت حداکثری را می‌طلبد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت