اخبار استانی

توزیع تعرفه‌های انتخاباتی در خراسان جنوبی

قهرمانی دبیر ستاد انتخابات استان گفت: ۷۳۵ هزار تعرفه انتخابات ریاست جمهوری و ۷۸۴ هزار تعرفه انتخابات شورا‌های شهر و روستا بین یازده شهرستان استان با حضور نمایندگان هیئت نظارت و فرمانداران توزیع شد.


پسماندهای عفونی بی خطر می‌شوند

اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌ جنوبی گفت: در حال حاضر پسماندهای عفونی پس از بی خطرسازی توسط دستگاه‌های اتو کلاو بی خطر سازی با شرایط دفن بهداشتی در ترانشه‌های مخصوص پسماند بیمارستانی در مراکز دفن زباله بی خطر می‌شوند و صحت عملکرد دستگاه‌های مذکور توسط این اداره کل و آزمایشگاه‌های معتمد محیط زیست بصورت مستمر مورد پایش قرار می‌گیرد.
کرونا دو نفر دیگر را به کام مرگ کشاند

در شبانه روز گذشته با ثبت دو مورد فوت جدید ناشی از کرونا تعداد فوتی‌های این بیماری در استان به ۹۰۸ نفر رسید. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۱۴۵ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۳۰ بیمار جدید شناسایی شدند. دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۱۶ مورد از شهرستان بیرجند، شهرستان‌های قاین و نهبندان هر کدام ۵ مورد جدید، درمیان ۲ مورد و زیرکوه و سربیشه هرکدام ۱ مورد جدید کرونا شناسایی شدند.


یک ناظر بهداشتی برای هر شعبه رای گیری


ایرنا- استاندار در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت : از فرمانداران خواسته شد تا یک نفر از اعضای شعب اخذ رای به عنوان ناظر بهداشتی مشخص شود . معاون سیاسی استاندار هم اظهار داشت : برای جلوگیری از شیوع کرونا تعداد شعب اخذ رای در سطح استان را به هزار و ۲۴ شعبه افزایش دادیم و همه شعب گندزداریی شده و تدابیر بهداشتی اعم از تهویه مناسب و رعایت حفظ فاصله گذاری اجتماعی انجام و شعب هم به تجهیزات بهداشتی لازم، چون مواد ضدعفونی کننده و ماسک در صورت نیاز مجهز شده اند. استاندار خراسان جنوبی در این جلسه با بیان اینکه مهم‌ترین اصل در برگزاری انتخابات سلامت و امنیت مردم است گفت: برای جلوگیری از ازدحام جمعیت، ناظران ترجیحا از نمایندگان فرمانداران و یا یکی از اعضای شعبه انتخاب و آموزش‌های لازم هم تا دوشنبه به آن‌ها داده شود.ملانوری همچنین از صدا و سیما، سایر رسانه‌ها، فرمانداران و ائمه جمعه خواست تا دستورالعمل های ابلاغی در خصوص رعایت مسائل بهداشتی را در امر انتخابات به مردم آموزش دهند. وی گفت: همچنین در استان اگر برنامه ورزشی ، فرهنگی و هنری انجام می شود باید حتما مجوز از سوی ستاد کرونا گرفته باشد. وی از مسئولان ستاد انتخابات استان و دانشگاه علوم پزشکی خواست در مدت باقیمانده تا انتخابات پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های جدید ستاد ملی کرونا را در رسانه‌ها برای مردم تبیین کنند تا عموم شهروندان نسبت به رعایت نکات بهداشتی اطلاع کافی داشته باشند. وی درباره تعیین ناظران بهداشتی گفت: با توجه به اینکه بیش از هزار شعبه فعال در استان داریم تعیین ناظر جدای از اعضای شعب به تجمع افراد در شعبه‌ها منجر خواهد شد لذا فرمانداران یکی از اعضای شعبه ترجیحا نماینده فرماندار را به عنوان ناظر بهداشتی منصوب کنند و قبل از انتخابات آموزش‌های لازم فرا گرفته شود. ملانوری بیان کرد: تمامی برنامه‌های مربوط به شعب اخذ رای تا چهارشنبه تعیین تکلیف شود و افراد آموزش‌های لازم را فرا بگیرند. وی گفت: اعضای ستاد انتخابات در شهرستان‌ها نیز علاوه بر مرکز استان نسبت به اطلاع‌رسانی شفاف و دقیق اقدام کنند. استاندار خراسان جنوبی افزود: هدف ما برگزاری انتخابات ایمن و با سلامت کامل است که در این زمینه تمامی متولیان باید از هیچ تلاشی چشم‌پوشی نکنند. ملانوری با اشاره به اینکه شعب اخذ رای توسط هیئت‌های اجرایی جانمایی می‌شود افزود: در تعیین محل برپایی شعب اخذ رای، رویه بر این است محل‌هایی انتخاب شود که مردم دسترسی و آشنایی بیشتری دارند، ضمن اینکه در این سال‌ها زیرساخت‌های خطوط ارتباطی، ورود و خروج، تهویه، محل استقرار صندوق و سایر موارد برای این محل‌ها پیش‌بینی شده است.وی تصریح کرد: براساس این قاعده، محل برپایی شعب اخذ رای معمولا ثابت است و جابه‌جا نمی‌شود اما در انتخابات پیش رو و به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شعب اخذ رای ۱۵ درصد افزایش یافت.

ابلاغ دستورالعمل های بهداشتی به شهرستان ها

ناصر خوش خبر هم در این جلسه افزود: برای ایجاد آرامش و اطمینان خاطر مردم در روز انتخابات اقدام به افزایش شعب اخذ رای در این دوره از انتخابات شده است و هزار و ۲۴ شعبه اخذ رای در سراسر استان فعال خواهند بود. وی گفت: از این تعداد ۵۴۸ شعبه ثابت و ۴۷۶ شعبه سیار خواهند بود که زیرساخت‌های رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از قبل تامین شده است. رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی اظهار داشت: دستورالعمل بهداشتی ستاد ملی کرونا به استان و شهرستان‌ها ابلاغ شده است و ممنوعیت اخذ اثر انگشت، نحوه چیدمان، فاصله‌گذاری و تهویه هوا از مهمترین مواردی بوده که در این دستورالعمل آورده شده است.

یش از ۴۸ هزار دوز واکسن کرونا در خراسان جنوبی تزریق شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون ۵۴ هزار و ۵۰۶ دوز واکسن کرونا وارد استان شده که از این تعداد ۴۸ هزار و ۸۸۰ دوز تزریق شده است. دهقانی فیروزآبادی افزود: گروه سنی ۸۰ سال به بالا که ۱۶ هزار و ۲۲۲ نفر را در استان شامل می‌شود ۱۳ هزار و ۸۳۶ نفر یعنی ۸۴ درصد واکسن گرفتند و در گروه سنی ۷۵ تا ۷۹ سال که ۱۲ هزار و ۳۳ نفر هستند تاکنون ۶ هزار و ۴۳۲ و از گروه سنی ۷۰ تا ۷۴ سال شامل ۱۲ هزار و ۹۲۸ نفر بیش از هفت هزار نفر واکسینه شدند.وی با بیان اینکه خراسان جنوبی از میانگین کشوری تزریق واکسن کرونا بالاتر است گفت: امیدواریم با تحویل سری جدید واکسن‌ها تعداد قابل توجهی از جمعیت هدف واکسینه شوند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: از هفته گذشته تزریق واکسن جدید در استان نداشتیم البته محموله واکسن روسی رسیده و واکسن چینی هم در راه است که به محض توزیع در استان‌ها تزریق آغاز خواهد شد. وی درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی گفت: پس از پیک چهارم کرونا هنوز به رقم حداقل در آمار مبتلایان نرسیدیم و موارد بستری بیماران مبتلا به کرونا هم نگران کننده است.

بیش از ۱۲ هزار زائر در نوبت حج تمتع

صداو سیما- بیش از ۱۲ هزار زائر در خراسان جنوبی در نوبت حج تمتع هستند. مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی در جلسه با مدیران کاروان‌های استان با گرامیداشت هفته حج از اعلام آمادگی عربستان برای پذیرش ۶۰ هزار زائر از تمامی کشورهای در حج امسال خبر داد و گفت: هنوز سهیمه ایران از زائران حج تمتع مشخص نشده است. نوفرستی افزود: افراد با میانگین سنی ۱۸ تا ۶۰ سال که سابقه بیماری خاصی ندارند و دو د,ز واکسن کرونا را تزریق کردند، بر اساس اولویت ثبت نام به این سفر معنوی اعزام‌ خواهند شد. به گفته وی پارسال حدود ۲ هزار و ۲۰۰ زائر در قالب ۱۲ کاروان ساماندهی شدند که به دلیل شرایط کشور عربستان مراسم حج انجام نشد.نوفرستی دیدار با مسئولان ارشد استان، برگزاری نمایشگاه عکس مسجد الحرام و مسجد نبی به صورت مجازی، نمایشگاه کتاب، غبار روبی از مزار شهدا و شهدای فاجعه منا، دیدار با خانواد‌های شهدا و کاروان‌ها به صورت مجازی برنامه‌ای با عنوان اسرار و معارف حج در سالروز ولادت امام رضا(ع) را مهم‌ترین برنامه‌های هفته حج عنوان کرد. مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: ۷۵ هزار نفر در خراسان جنوبی در نوبت حج عمره هستند که با استقرار کنسول گری ایران و عربستان حج عمره برگزار خواهد شد. وی همچین در خصوص اعزام زائران در اربعین به کربلا معلی گفت: امسال مراسم اربعین انجام‌می شود، اما تعداد افراد برای شرکت در مراسم پیاده روی هنوز مشخص نشده است.

توقف کامل چاپ دفترچه های درمانی بیمه سلامت از تیرماه

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: در راستای تحقق برنامه کاهش کاربرد و حذف تدریجی دفترچه های درمانی سازمان بیمه سلامت ایران، چاپ دفترچه های درمانی در کلیه صندوق های بیمه ای از تیرماه ۱۴۰۰ متوقف می شود. اربابی در نشستی با بیان اینکه برنامه کاهش کاربرد و حذف تدریجی دفترچه های درمانی سازمان بیمه سلامت در حال اجرا می باشد، گفت: در اجرای این برنامه، چاپ دفاتر بیمه سلامت در صندوق بیمه سلامت همگانی از ابتدای اردیبهشت ماه و در صندوق روستائیان و عشایر از ابتدای خردادماه سال جاری متوقف شد.

انتظار ۱۲ هزار زائر در خراسان جنوبی برای حج تمتع

بیش از ۱۲ هزار زائر در خراسان جنوبی در نوبت حج تمتع هستند. نوفرستی، مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی در جلسه با مدیران کاروان‌های استان گفت : عربستان برای پذیرش ۶۰ هزار زائر از تمامی کشور‌های در حج امسال اعلام آمادگی کرده ولی هنوز سهیمه ایران از زائران حج تمتع مشخص نشده است. وی افزود: افراد با میانگین سنی ۱۸ تا ۶۰ سال که سابقه بیماری خاصی ندارند و دو دوز واکسن کرونا را تزریق کردند، بر اساس اولویت ثبت نام به این سفر معنوی اعزام خواهند شد.

۱۰۱زن بی سرپرست خراسان جنوبی خودکفا شدند

رئیس کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی از خودکفایی ۱۰۱زن بی سرپرست استان با کمک کمیته امداد امام خمینی استان در سال گذشته خبر داد. سلم آبادی گفت: پیش بینی می‌شود در سال جدید دو هزار فرصت شغلی برای بانوان سرپرست خانوار اجرا شود.

دستگیری عاملان شکار غیر مجاز در طبس

ماموران یگان حفاظت محیط زیست دونفر متخلف شکار و صید در شهرستان طبس را دستگیر کردند. رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس گفت: مأموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان حین انجام گشت و کنترل اجرای مقررات شکار وصید در زیستگاه‌های آزاد بخش دستگردان طبس موفق به دستگیری دو نفر متخلف شدند.تقی زاده افزود: از متخلفان دستگیر شده دو قطعه تیهو و یک سر خرگوش کشف و ضبط شد.


صادرات هزار و ۱۶۴ دلاری امانات پستی از خراسان جنوبی

از ابتدای امسال هزار و ۱۶۴ دلار مرسوله پستی از خراسان جنوبی به خارج از کشور ارسال شد. رحیم زاده ، مدیرکل گمرکات استان گفت: از ابتدای امسال ۲۷ فقره اظهارنامه به وزن ۱۹۰ کیلوگرم شامل زعفران، خشکبار، البسه، شیرینی و سایر کالا‌ها به خارج از کشور پست شد. وی افزود : صادرات مرسولات پستی در دو ماه گذشته در مقایسه با مدت پارسال ۹ درصد از نظر ارزش و به لحاظ وزنی ۱۳۱ درصد افزایش یافت. مدیرکل گمرکات استان افزود: همچنین در این مدت ۳ فقره اظهارنامه برای واردات امانات پستی به استان صادر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت