اخبار استانی

آغاز برداشت انگور از تاکستان‌های خراسان جنوبی

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: برداشت انگور از ۲ هزار و ۷۴۵ هکتار از باغات استان آغاز شده که از این سطح، ۸۶۷ هکتار زیر کشت انگور دیم است. رضایی با اشاره به این که میزان تولید انگور پارسال ۱۶ هزار و ۳۵۴ تن بوده است افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن انگور برداشت شود.


ایمیدرو قرار است در خراسان جنوبی چه کند؟


ایسنا- مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی ‌گفت: در راستای رفع مشکلات پروژه های معدنی و صنعتی استان و با توجه به طولانی شدن زمان اجرای پروژه‌های در دست اقدام توسط سازمان ایمیدرو در استان، استاندار خراسان جنوبی شخصا و به صورت ویژه این موضوعات را پیگیری کردند که منجر به تصویب ۱۴ اقدام در استان شد. علی اکبر اکبری راد اظهار کرد: شرکت ایمیدرو به عنوان یکی از قطب‌های اقتصادی کشور می‌تواند نقش مهمی در توسعه مناطق و استان‌های کشور داشته باشد که از طریق برنامه‌های ستاد توسعه خاوران این سرمایه‌گذاری‌ها جذب استان می‌شود.مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی با اشاره به دستور مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر اجرایی شدن پروژه‌های معطل مانده در استان خراسان جنوبی که استاندار خراسان جنوبی پیگیری می‌کردند، اظهار کرد: موضوع راه‌اندازی کارخانه فولاد قائنات تا آخر خردادماه جاری به بهره‌برداری برسد.اکبری راد از دستور مدیرعامل سازمان ایمیدرو در خصوص تعیین تکلیف پروانه‌های بهره‌برداری، گواهی‌های کشف، پروانه اکتشافی و…. خبر داد و بیان کرد: تا دو هفته آینده نمایندگانی از شرکت ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی کشور برای این موضوع به استان سفر خواهند کرد. وی با اشاره به عدم وجود بسته‌های اطلاعاتی ژئوفیزیک هوایی و زمین‌شناسی در این استان گفت: مقرر شد ایمیدرو با هماهنگی وزارت صنعت معدن و تجارت در اسرع وقت نسبت تهیه، تکمیل و تدوین بسته‌های اطلاعاتی ژئوفیزیک و زمین‌شناسی در استان اقدام کند تا در اختیار سرمایه‌گذاران و معدن‌کاران قرار گیرد.مسئول دبیرخانه ستاد توسعه خاوران خراسان جنوبی از اجرای خطوط انتقال برق به معادن شاهکوه نهبندان و معادن سرب و روی غنی‌آباد در شهرستان بشرویه خبر داد و گفت: برق‌رسانی به معادن طلای هیرد در فاز اول از طریق خرید ژنراتور انجام و در فاز دوم مطالعات پروژه تامین برق محدوده‌های معدنی طلای هیرد تا پایان تیرماه سال جاری انجام می‌شود. اکبری راد از ایجاد و راه‌اندازی پایگاه امداد و نجات معادن زغال‌سنگ طبس ظرف مدت ۱۸ ماه آینده خبر داد و بیان کرد: مناقصات تجهیزات انجام شده و پیمانکار پروژه نیز انتخاب و طی نیمه دوم ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید.

از انتخابات چه خبر؟

رقابت انتخابات ۱۴۰۰ هر روز گرم تر از روز گذشته دنبال می شود و کاندیداهای انتخابات کم کم به موضوعات جدی ورود می کنند تا نظر مثبت شهروندان را به سمت خودشان جلب کنند.

کشور با متلک گویی اداره نمی‌شود

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: آنچه ما در دستگاه قضایی انجام دادیم و عمل کردیم متن خاص انقلاب است و این انقلاب فساد ناپذیر است. رئیسی افزود: امروز برخی می‌خواهند با متلک گفتن کار را پیش ببرند و مسئله کشور با این حرف‌ها حل نمی‌شود، کسانی که متلک گفتند؛ وضعیت و شرایط پیش رو را که می‌بینید ساختند.

خودم را قوی‌تر از بقیه می‌دانم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: طوری حرکت می‌کنم که اقبال عمومی با من باشد و من خودم را قوی‌تر از بقیه می‌دانم. زاکانی افزود: دو دهه میدان دار مبارزه با فساد بوده ام و با تن‌های قطور آن برخورد کرده ام. این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه گفت: بخش عظیمی از مشکلات اقتصادی ما به عملکرد آقای همتی برمی گردد و هر جا ایشان بخواهند مناظره خواهم کرد. فیلم تبلیغاتی همتی درصداوسیما نشان داده نشد. یک منبع آگاه در این باره گفت: مستند اصلاحی هر نامزد حداقل باید ۳ ساعت قبل از پخش، مجدد به کمیسیون ارائه شود تا اعمال موارد اصلاحی بررسی شود. مستند اصلاح شده آقای همتی تنها ۲۰ دقیقه قبل از پخش به دست کمیسیون رسید که عملا پخش آن حتی بدون بررسی موارد اعمالی غیر ممکن بود.

مبارزه با فساد باید از درون دولت شکل بگیرد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مبارزه با فساد باید از درون خود دولت شکل بگیرد و مسئولان دولتی باید در خط مقدم مبارزه با فساد باشند. محسن رضایی میرقائد در جمع فعالان اقتصادی، افزود: مهمترین عامل تشکیل فساد، اختیارات بی حد و حصر دولت در اقتصاد است و این اختیارات نخستین گلوگاه فساد است که باید با آن مبارزه کرد. وی اضافه کرد: این اختیارات به حدی زیاد است که هر قدر سیاست کلی در این بخش نوشته و ابلاغ می‌شود، در بدنه دولت کسی به این سیاست‌های کلی ابلاغی، عمل نمی‌کند. قاضی زاده هاشمی هم گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های ما برای مقابله با فساد، طراحی نظام جامع شفافیت است. مهر علیزاده هم با بیان اینکه ظریف وزیر خارجه دولتم است، گفت: می خواهم با تنش زدایی یاد و خاطره دولت خاتمی را در جهان که با نام گفتگوی تمدن ها، اعتبار پاسپورت ها و دعوت از دولت به کشور های مختلف، را زنده کنم.


مدیریت بحران به جای مدیریت ریسک در آبخیزداری‌ها


خبرنگاران جوان- مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری کل خراسان جنوبی گفت: یکی از بزرگ‌ترین آسیب‌های کل کشور در زمینه‌ی روان آب‌ها و آبخیز داری ها، تخریب جاده‌ها و پل‌ها در هنگام بارندگی هاست که در مورد پیشگیری از آسیب خوردن به آن‌ها اقدامات انجام شده کافی نیست. نصرآبادی گفت: در حال حاضر بزرگترین سازه‌ی آبخیز داری استان در لانو منطقه مرزی سربیشه است.او با اشاره به این که وسعت خراسان جنوبی ۱۵ میلیون هکتار است ونیمی از این وسعت را حوزه‌های آبخیز تشکیل می‌دهد افزود: با توجه به این که تقریبا ۴۸ درصد جمعیت استان در روستا‌ها و مناطق روستایی زندگی می کنند و حدود ۶ هزار رشته قنات در این مناطق وجود دارد رسیدگی به تمام این مناطق و احداث پروژه در آن‌ها کار سخت و هزینه بری است.
نصرآبادی ادامه داد: تا به حال موفق شدیم در یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی استان عملیات آبخیزداری را انجام دهیم که شامل ۲۴۰۰ سازه است و ۸ میلیون متر مکعب ظرفیت آبگیری می‌شود. مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری کل استان تصریح کرد:با توجه به محدودیت‌های اعتباری و گستردگی مناطق نیازمند به احداث سازه، مدتی است با همکاری قرارگاه شهید ناصری سپاه استان پروژه‌ها را انجام می‌دهیم و در حال حاضر بزرگترین مشکل پیش رو این است که به جای مدیریت ریسک در این حوزه، مدیریت بحران صورت می‌گیرد در حالی که باید ریسک کوچیک‌ترین آسیب را هم به صفر برسانیم. او اظهار کرد: در سال ۹۹ پنجاه میلیارد تومان اعتبار به حوزه آبخیز اختصاص داده شد که شامل انجام ۱۰۰ پروژه آبخیزداری شد و روند تکمیل آن‌ها در سال ۱۴۰۰ هم ادامه خواهد داشت. نصر آبادی همچنین گفت:در زمان بارندگی اگر میزان خروجی آب از روان آب‌ها بیشتر از مقدار کارشناسی شده باشد باید مجدد بررسی و کارشناسی‌ها صورت گرفته تا اقدامات کنترلی و احداث سازه در آن مناطق انجام شود. مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری کل استان در پایان عنوان کرد: مردم می‌توانند گزارشات خود برای کارشناسی، اقدام و انجام پروژه در مناطق شان را به شماره‌ی چهار رقمی ۱۵۰۴ اطلاع دهند.


افزایش قربانیان کرونا در خراسان جنوبی به ۸۹۷ نفر

در شبانه روز گذشته با ثبت یک مورد فوت جدید ناشی از کرونا تعداد فوتی‌ها به ۸۹۷ نفر افزایش یافت. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۱۸۱ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۴۶ بیمار جدید شامل ۱۶ بستری و ۳۰ مورد سرپایی شناسایی شدند. مهدی زاده افزود: از این تعداد ۱۳ مورد از شهرستان بیرجند، ۲۰ مورد از شهرستان قاینات، ۲ مورد از خوسف، ۳ مورد از درمیان، ۱ مورد از سربیشه، ا مورد از طبس و ۶ مورد از نهبندان شناسایی شد.


کارخانه چدن کویر خاوران در خوسف به چرخه تولید باز می‌گردد


ایرنا- ملانوری در نشست شورای اداری خوسف به نتایج بازدید خود از کارخانه چدن کویر خاوران اشاره کرد و گفت: این کارخانه که با سرمایه‌گذاری چینی‌ها راه‌اندازی شده الان تعطیل است در حالی که این موقعیت را دارد که دوباره راه‌اندازی شود. وی گفت: مشکل آب، برق و سایر مسائل این کارخانه حل شده لذا متعهد شده‌اند که تا پایان تیر امسال واحد چدن را فعال کرده، اشتغال تعطیل شده را برگردانند و روند اجرای واحد تولید فولاد را نیز سرعت ببخشند.استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: مهمترین پیامد منفی و نامطلوب تعطیلی یک واحد تولیدی، تزریق حس نا امیدی به جامعه است و وقتی یک واحد صنعتی بزرگ در منطقه‌ای راه‌اندازی می‌شود، انتظارات زیادی را ایجاد می‌کند. وی اظهار داشت: کسی که در یک منطقه سرمایه‌گذاری می‌کند و این توقع را به وجود می‌آورد، نمی‌تواند به تنهایی به این نتیجه برسد که واحد تولیدی خود را تعطیل کند. ملانوری گفت: کسی که کارخانه یا کارگاهی را فعال می‌کند، باید کارش را ادامه دهد چرا که تعطیلی آن باعث نا امیدی جامعه می‌شود. استاندار خراسان جنوبی وضعیت ورودی‌ها و معابر شهرک صنعتی خوسف را نامطلوب دانست و افزود: اداره کل راه و شهرسازی با همراهی شرکت شهرک‌های صنعتی استان باید برای اصلاح ورودی و خروجی و معابر شهرک برنامه‌ریزی کنند. وی تکمیل بیمارستان در حال احداث خوسف را از برنامه‌های اولویت‌دار برشمرد و اظهار داشت: با توجه به کندی پیمانکار در روند اجرای کار، دانشگاه علوم پزشکی موضوع را پیگیری کند. ملانوری گفت: چنانچه رویه موجود قابل اصلاح نیست باید نسبت به فسخ قرارداد و تعیین مشاور جدید اقدام شود. وی افزود: با توجه به وجود سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در شهرستان خوسف باید طرح ویژه‌ای برای سنگ‌های قیمتی و صنایع دستی خوسف تهیه شود. استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: این طرح ویژه باید با همکاری معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و ادارات کل صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دیگر حوزه‌های مرتبط تدوین شود. همچنین ملانوری روز چهارشنبه در آغاز سفر به شهرستان خوسف با خانواده شهید غلامرضا ضابطی دیدار و بیان کرد: شهدا زنده‌اند و همچون ماموران و فرشتگانی هستند که بر اعمال ما نظارت دارند و آنها را ثبت و ضبط می‌کنند. وی افزود: شهدا به واسطه سرمایه‌گذاری عظیمی که کرده‌ و جان خود را در راه حراست از میهن فدا کرده‌اند، امروز شاهد و ناظر عملکرد ما هستند. علاوه بر این در سفر استاندار به خوسف فرستنده دیجیتال این شهرستان افتتاح شد.


رئیس کل دادگستری: خروج مرغ از خراسان جنوبی ممنوع شود


ایرنا- رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر باید از هر گونه خروج مرغ به صورت رسمی و غیررسمی از خراسان جنوبی جلوگیری شود و اولویت، تامین مرغ بازار داخل استان باشد. حمیدی در پنجمین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان خراسان جنوبی افزود: دو برابر مصرف استان به صورت روزانه تولید مرغ داریم اما نظام توزیع با مشکل مواجه است که نباید این مشکلات وجود داشته باشد. وی اظهار داشت: وضعیت توزیع مرغ به طور ویژه در دستور کار دادستانی استان قرار گیرد و با توجه به فرا رسیدن زمان انتخابات از هر گونه التهاب باید جلوگیری شود. رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: تولیدکنندگان تا زمانی که مصرف گوشت مرغ در استان تامین نشده باشد، حق فروش به خارج از استان را ندارند. وی بیان کرد: در حال حاضر با توجه به کمبود جوجه‌ریزی در ماه گذشته ۷۰ تن تولید روزانه است در حالی که مصرف استان ۳۵ تن است.حجت الاسلام حمیدی در بخش دیگری از سخنانش گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهمترین رویکرد در زمان انتخابات است و مردم و مسئولان نسبت به انتخابات پیش‌رو دغدغه دارند چون تاکنون تجربه این شرایط را نداشته‌ایم. وی افزود: پروتکل‌هایی که صادر می‌شود پس از ابلاغ باید در دستور کار متولیان قرار گیرد زیرا سلامت مردم یک اصل در زمان انتخابات است. رئیس شورای قضایی استان خراسان جنوبی گفت: با توجه به ابلاغیه جدید، ثبت اثر انگشت در اوراق اخذ رای ممنوع شد و نگرانی در این زمینه وجود ندارد اما افراد می‌توانند خودکار با خود داشته باشند و در مکان‌های برگزاری انتخابات هم پیش‌بینی لازم باید انجام شود.


تزریق بیش از ۸۴ درصد از واکسن‌های دریافتی خراسان جنوبی به جامعه هدف


خبرنگاران جوان- دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی از تزریق واکسن کرونا به بیش از ۸۴ درصد از جامعه‌ هدف خبر داد. شریف زاده گفت: از مجموع ۵۵۴ هزار و ۳۲ نفر بالای ۱۸ سال دارای شرایط دریافت واکسن در سطح استان، تا به امروز ۴۱ هزار و ۹۴۰ نفر واکسینه شده اند. وی با بیان اینکه ۷/۶ درصد از جمعیت استان واکسن دریافت کرده اند افزود: از ۴۱ هزار و ۱۰۱ سالمند بالای ۷۰ سال استان تا کنون ۲۷ هزار و ۱۳۲ نفر واکسن دریافت کرده اند که پوشش ۶۶ درصدی را شامل می‌شود. شریف زاده با اشاره به جمعیت ۱۶ هزار و ۲۲۹ نفری بالای ۸۰ سال استان تصریح کرد: ۱۳ هزار و ۳۵۱ نفر واکسن دریافت کرده اند که پوشش ۸۲/۲ درصدی را شامل می‌شود. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی با بیان اینکه وضعیت واکسیناسیون استان در مقایسه با کشور بهتر است اظهار کرد: در مرحله اول واکسیناسیون بیش از ۴۱ هزار نفر و در مرحله دوز دوم ۴ هزار و ۱۳۰ نفر واکسن دریافت کرده اند.وی همچنین از سالمندان بالای ۸۰ سال که هنوز واکسن دریافت نکرده اند خواست تا در اولین فرصت با مراجعه به مراکز تجمعی داخل شهر‌ها و مراکز جامع سلامت واکسن خود را دریافت کنند.


اعمال بیش از ۶۰ هزار تخلف رانندگی در استان


صداو سیما- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی از اعمال ۶۰هزار و ۳۳۹تخلف از ابتدای سال در استان خبر داد. سرهنگ عباسی گفت: از این تعداد تخلف ۳هزار و۸۰۰ فقره‌ی آن حادثه ساز بوده اند.وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال هزار و ۳۹۰ فقره تصادف درون شهری رخ داده است افزود: در این تعداد تصادفات ۸نفر کشته و ۴۲۸نفر مجروح شده اند. سرهنگ عباسی با بیان اینکه سن ۷۶درصد متوفیان تا ۲۵سال است ادامه داد: علت ۳۶درصد تصادفات در استان عدم رعایت حق تقدم و عبور است. وی با بیان اینکه علت ۲۶درصد تصادفات عدم توجه به جلو است گفت: نصب دوربین در سطح شهر با بودجه شهرداری‌ها صورت می گیرد و امیدواریم تا پایان سال در بعضی از محل‌های حادثه خیز شهر دوربین نصب شود تا شاهد کمتر شدن تخلفات و تصادفات باشیم
مرزنشینان یاری رسان مرز‌بانان

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مرز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و آنچه در مرز‌ها می‌تواند به عنوان کمک متقابل باشد مردم مرزنشین هستند. حجت الاسلام عبادی افزود: نیروی انتظامی یک نیروی ممتاز است و در عین حال که جزو نیرو‌های مسلح است، یک نیروی مردمی است. وی افزود: همانگونه که بنیانگذار جمهوری اسلامی فرمودند عشایر (مرزنشینان) ذخایر انقلاب اند، هرجا حضور بیشتری داشته باشند، کار مرزبانان روان‌تر است، آن‌ها کمک بگیرید.

سیر نزولی بستری‌های کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در هفته‌ی اول اردیبهشت از پیک چهارم کرونا عبور کردیم گفت: در پیک چهارم ۱۸۷ مورد بستری در بیمارستان و ۲۱ مورد مرگ داشتیم که طی هفته چهارم اردیبهشت تعداد بستری‌ها به ۵۸ مورد و آمار فوتی‌ها به ۳ مورد در استان رسید. مهدی زاده افزود: با وجود اینکه سیر نزولی خوبی در آمار بستری‌ها داشتیم، ولی هنوز به وضعیت عادی نرسیدیم. وی گفت: در هفته اول فروردین متوسط تعداد موارد مثبت در استان ۱۵ مورد بود، اما الان حدود ۴۲ مورد است و هنوز به وضعیت پایه نرسیده‌ایم.

۵ هزارو ۵۰۰ هنرجوی استان کارورز می‌شوند

واقعی مدیر کل آموزش و پرورش استان در دومین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان بیرجند گفت: پیش بینی می‌شود در تابستان امسال بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ هنرجوی هنرستان‌های استان در طرح کارورزی شرکت کرده و به صورت عملی به تقویت مهارت‌ها و آموخته‌های علمی خود بپردازند.

گلایه از ۸۰ ساله‌هایی که برای تزریق واکسن مراجعه نمی‌کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: براساس آمار ۸۲.۳ درصد گروه سنی بالای ۸۰ سال را تا امروز واکسینه کردیم که پوشش نسبتا خوبی است و متاسفانه علی رغم اینکه همکاران ما تماس می‌گیرند و چندین بار پیگیری انجام شده، اما چند روزی است این آمار ثابت مانده است.

فعالان حوزه مد و لباس برای دریافت مجوز خانه مد اقدام کنند

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: کسانی که به صورت خانگی طراحی و دوخت لباس، کیف، کفش و زیورآلات و … را انجام می‌دهند، می‌توانند با ارائه درخواست به اداره کل در قالب خانه‌های مد، مجوز دریافت کنند. سید علی زمزم با بیان این که طبق دستورالعمل کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، شرایطی برای خانه‌های مد پیش بینی شده است،افزود: ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیرخانه این کارگروه در استان ها، نسبت به صدور مجوز برای خانه‌های مد باید اقدام کند.


اختصاص ردیف اعتباری به جاده خوسف – سه راهی راهداران

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از اختصاص ردیف اعتباری در قانون بودجه به جاده خوسف- سه راهی راهداران خبر داد. داعی افزود: جاده خوسف – سه راهی راهداران محور اصلی است که ردیف نداشت و امسال با پیگیری استاندار و همکاری سازمان برنامه این محور بعد از ۱۵ سال در حوزه شهرستان در قانون بودجه ردیف اعتباری دریافت کرد. وی با تقدیر از پیگیری‌های نماینده مجلس برای تحقق این مهم خاطرنشان کرد: امسال در محدوده خور برنامه داریم تا باند دوم به طول چهار کیلومتر را تکمیل کنیم و زیر بار ترافیک قرار بگیرد.

شورای پروژه مهر در خراسان جنوبی تشکیل شد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با تشکیل شورای پروژه مهر، نخستین گام برای آغاز سال تحصیلی جدید و مهر پویا و با نشاط برداشته شد. واقعی در نخستین نشست شورای پروژه مهر افزود: این شورا متشکل از هشت کارگروه استانی و هفت کمیته شهرستانی است که وظیفه سازماندهی و ساماندهی نیروی انسانی، مرمت، زیباسازی، تعمیر و تجهیز مدارس، پرورشی و فرهنگی، گزینش و تایید صلاحیت حرفه‌ای، توجیه و تبلیغ، پشتیبانی، تولید محتوا و فضای مجازی، تربیت بدنی و سلامت را برعهده دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


باران رحمت است و همه مردم استان دلخوش از این سخاوت آسمان اند اما غم

بیشتر

مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت