دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳

اخبار استانی

تخصیص 4.5 میلیارد تومان اعتبار برای تعمیر و نگهداری ماشین آلات راهداری

مهریاری مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ابتدای سال ۱۴۰۰ برای بازسازی اساسی، تعمیرات، سرویس و نگهداری ماشین آلات استان ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه ناوگان ماشین آلات راهدرای درنظر گرفته شد.


ارزیابی اقدامات شهرداری ها در جریان انتخابات


رئیس کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات خراسان جنوبی از ارزیابی اقدامات شهرداری‌ها در جریان انتخابات خبر داد. مالکی خاطرنشان کرد: تبلیغات، نقش بسیار مهمی در عرصه انتخابات به ویژه در حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی دارد. وی گفت: در شرایط فعلی و با عنایت به نزدیک شدن به روز برپایی انتخابات، فضاسازی شهری و استفاده از بیلبوردها، تلویزیون‌های شهری و امکانات در اختیار شهرداری برای نصب بنرها و پوسترهای انتخابات مورد انتظار است. به گفته وی؛ هدف از تبلیغات محیطی، تأثیرگذاری بر میزان مشارکت مردم در انتخابات اشت.مشاور استاندار ادامه داد: مهمترین تکلیف ما این است که از امکانات و تجهیزات در اختیار برای ترغیب و تشویق مردم، به حضور در انتخابات حداکثر استفاده را ببریم. وی انتخابات را اولویت اول و مهمترین برنامه دستگاه‌ها در شرایط موجود خواند و متذکر شد: با عنایت به تلاش معاندان برای دلسرد کردن مردم از حضور در انتخابات، این وظیفه ماست که با تبلیغات درست، شور و نشاط انتخاباتی را ایجاد نمائیم. مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری نیز خاطرنشان کرد: با عنایت به اهمیت موضوع انتخابات، این تکلیف همه ماست که با استفاده از ظرفیت‌های در اختیار برای ترغیب مردم به مشارکت در این امر مهم بهره ببریم. اشرفیان با پیشنهاد تشکیل کمیته ارزیابی برای رصد اقدامات شهرداری‌ها در این زمینه، تصریح نمود: شهرداران محترم می‌بایست با تهیه بروشورها، بنرها و پوسترهایی حاوی بیانات رهبر معظم انقلاب درخصوص اهمیت انتخابات اطلاع رسانی نمایند. وی تأکید کرد: در این اقدامات، رأی اولی‌ها باید جایگاه ویژه ای داشته باشند.


2077 واحد در مرحله اجرای طرح اقدام ملی مسکن


2 هزار و 77 واحد در راستای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در خراسان جنوبی وارد مرحله اجرا شده است. مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: بر اساس آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن در خراسان جنوبی از مجموع 400 هزار واحد مسکونی ابلاغی طرح اقدام ملی در سراسر کشور سهمیه خراسان جنوبی 2 هزار و 450 واحد(هزار و 383 واحد در شهر‌های بالای 100 هزار نفر و هزار و67 واحد در شهر‌های زیر 100 هزار نفر ) بود که 15 هزار و 89 نفر یعنی بیش از سهمیه در نظر گرفته شده ثبت نام کردند و تاکنون 5 هزار و 371 نفر واجد شرایط تایید شدند. داعی افزود: در شهر‌های بالای 100 هزار نفر زمین ها برای بهره مندی 3هزار و 727 واحد به مساحت 36 هکتار تامین شده است که تا خرداد ماه 1400 تعداد 3هزار و 3227 واحد دارای قرارداد ساخت می‌باشند.


بازگشایی مجدد تالارهای پذیرایی در خراسان جنوبی

تالار‌های پذیرایی استان مشروط بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بازگشایی شدند. علیزاده رئیس اتاق اصناف استان با اشاره به بازگشایی تالار‌های پذیرایی در استان از 6 خرداد ماه گفت: مقرر شده است بر اساس دستور العمل‌های بهداشتی، تالار داران حداکثر با 30 درصد ظرفیت تالار فعالیت و پذیرش مشتری داشته باشند.


کمبود سیمان نداریم
فارس- معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اکنون مشکل سیمان نداریم، گفت: با توجه به قطعی های برق امیدواریم مسئولان برای صنایعی مانند سیمان فکری بیندیشند که باری دیگر با مشکل کمبود سیمان مواجه نشویم. چندی پیش خراسان جنوبی به دلیل مشکلات قطعی برق در کارخانه سیمان باقران با مشکل کمبود سیمان و گرانی آن مواجه شده بود، اما اکنون این مشکل برطرف شده است و سیمان با قیمت مصوب 26 هزار و 500 تومان به ازای هر بسته سیمان در اختیار مردم قرار گرفته است. جلیل چاجی نایب رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی بیرجند اظهار داشت: اکنون کمبود سیمان حل شده است و با قیمت تصویب شده 26 هزار و 500 تومان به ازای هر بسته سیمان به صورت اشباع از این پس سیمان خواهیم داشت.وی افزود: اکنون در تمام مصالح فروشی ها سیمان وجود دارد و هر کس که نیاز دارد می تواند مراجعه کند.

افزایش تولید مازاد سیمان

نایب رئیس هیئت مدیره سیمان باقران نیز با بیان اینکه مشکل قطعی برق قبل از سال وجود داشت که به همین دلیل با کمبود تولید مواجه شدیم، گفت: خوشبختانه اکنون مشکل رفع شده است. کاظمی تأکید کرد: میزان تولید کارخانه نسبت به ماه های مشابه سال گذشته دو برابر شده است. وی دلیل افزایش قیمت را افزایش قیمت محصولات مختلف دانست و افزود: به عنوان مثال یک کیسه خالی را در گذشته 600 تومان خریداری می‌کردیم ولی اکنون 4 هزار و 200 تومان شده است، که این مشکل در دیگر موارد نیز وجود دارد.

فعلا خبری از افزایش قیمت نیست

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه قیمت قبلی سیمان به ضرر کارخانه های سیمان بود، گفت: فعلا خبری در زمینه افزایش دوباره قیمت نیست ولی در سال جاری با توجه به متغیر بودن هزینه های حامل انرژی، نیروی انسانی و دیگر موارد نمی توان به صورت جدی بر ثبات قیمت تأکید کرد. حامد حسن نژاد درباره تولید سیمان باقران در طی دو ماه گذشته بیان کرد: اکنون با فول ظرفیت کار می کند و حدود 150 هزار تُن کلینکر و حدود 60 هزار تن سیمان تولید کرده است که از این مقدار 40 هزار تن سیمان صادر شده است. وی در زمینه سیمان قاین نیز عنوان کرد: در دو ماه گذشته حدود 140 هزار تن تولید کلینکر و حدود 120 هزار تن تولید سیمان داشته است که از این مقدار فقط 17 هزار تن آن صادر شده است چرا که بیشترین مصرف سیمان استان از طریق کارخانه سیمان قاین است. به گفته وی صادرات سیمان به دو کشور افغانستان و پاکستان انجام می شود که بیشترین صادرات به افغانستان است. حسن‌نژاد اعلام کرد: اکنون هر فردی از 50 تن به بالا بخواهد می تواند وارد سایت کارخانه سیمان قاین شود و به صورت آنلاین نیز خریداری کند. معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی اظهار امیدواری کرد که قطعی برق به صنعت سیمان نرسد چرا که دوباره ممکن است با مشکل کمبود سیمان روبه رو شویم و اکنون رایزنی‌هایی در این زمینه با شرکت برق انجام شده است. سیمان از مواد اولیه مهم در صنعت ساخت و ساز به شمار می رود که به ‌عنوان یکی از صنایع پایه، نقش مهمی در صنعت کشور ایفا می کند. با توجه به قطعی های برق امیدواریم مسئولان برای صنایعی مانند سیمان فکری بیندیشند که باری دیگر با مشکل کمبود سیمان مواجه نشویم.

افزایش قربانیان کرونا در خراسان جنوبی به 892 نفر

در شبانه روز گذشته با ثبت یک مورد فوت جدید ناشی از کرونا در استان تعداد فوتی‌ها به 892 نفر افزایش یافت. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در 24 ساعت گذشته 173 آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا 42 بیمار جدید شناسایی شدند. مهدی زاده افزود: از این تعداد 15 مورد از بیرجند، 18 مورد از قاین، شهرستان‌های زیرکوه و نهبندان هر کدام سه مورد و از شهرستان‌های خوسف، سرایان و فردوس هر کدام یک بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.


تردد بین استانی از ۱۲ تا ۱۷ خرداد ممنوع شد


استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد: بر اساس تصمیم ستادملی کرونا و بافرارسیدن تعطیلات نیمه خرداد از چهارشنبه 12خرداد تا دوشنبه 17خرداد، سفرهای بین استانی ممنوع می شود . ملانوری گفت: بر این اساس خودرو‌های غیربومی حق ورود به استان را ندارند و خروج خودرو‌های بومی نیز از استان ممنوع است و درصورت تخلف پلیس با آن‌ها برخورد خواهد کرد. وی به تعطیلات آخر هفته اشاره کرد و گفت: این محدودیت‌ها با عنایت به تعطیلات پایان هفته و بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا اعمال می‌شود. استاندار با بیان اینکه مردم به دلیل شرایط موجود، مسافرت‌ها و تردد‌های غیر ضرور خود را کنسل کنند، تأکید کرد: سفر‌های ضروری، باید از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی انجام شود. وی گفت: 16 ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد و در این مدت مصوبات ستاد ملی و استانی مدیریت کرونا برای کاهش روند شیوع و حفظ سلامتی مردم دنبال شده که در کنترل کرونا بسیار اثرگذار بوده است. استاندار خراسان جنوبی همراهی مردم در این مدت را از عوامل اصلی موفقیت در مدیریت بیماری ذکر کرد و افزود: با توجه به اهمیت تداوم روند کاهشی شیوع ویروس از مردم خواستاریم از مسافرت‌های غیرضروری خودداری کنند. ملانوری گفت: همکاران ما در فرمانداری‌ها و نیروی انتظامی نیز باید به جهت مدیریت شرایط، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را انجام دهند. وی افزود: براساس گزارش‌های رسیده وضعیت کرونا در خراسان جنوبی به ثبات رسیده و لازم است برای حفظ این روند نزولی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها همچنان تداوم داشته باشد.


هزینه بارور سازی ابرها زیاد اما بازدهی کم است


سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی از هزینه بر بودن عملیات بارورسازی ابر‌ها نسبت به بازدهی کم آن در استان خبر داد. سروری گفت: انجام عملیات بارور سازی ابر‌ها در استان مقرون به صرفه نیست و انجام بارورسازی ابر‌ها هزینه‌های زیادی را در بردارد. وی با اشاره به اینکه در سال 95 بارورسازی ابر‌ها در استان خراسان جنوبی صورت گرفته است، افزود: هزینه هر پرواز برای بارور سازی ابر‌ها در این سال بیش از 300 میلیون تومان بود. سروری با بیان اینکه میزان بارندگی بعد از بارورسازی ابر‌ها نسبت به پیش بینی‌های صورت گرفته بسیار کم بود، اظهارکرد: با انجام این کار، میزان بارش باران 15 تا 20 درصد در استان افزایش داشت. سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امسال در مدت زمان بسیار کمی شاهد ابر در آسمان استان بوده ایم، تصریح کرد: انجام بارورسازی ابر‌ها نیاز به شرایط خاصی دارد که از جمله‌ی آن‌ها وجود ابر‌های بسیار در آسمان است که بعد از آن لازم است این موضوع بررسی شود که آیا این ابر‌ها ظرفیت بارورسازی را دارد یا خیر. در این طرح با کمک یک فروند هواپیمای مجهز به تجهیزات بارورسازی ابرها، رطوبت در ابر‌هایی که در ارتفاعات بالاتر قرار دارند به باران تبدیل می شود و بارندگی‌ها را شدت می بخشد.


امام جمعه بیرجند: تفکر بسیجی لازمه انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: تفکر بسیجی لازمه انقلاب اسلامی است و باید در توسعه و تعمیق تفکر و صدور اندیشه بسیجی همت شود. حجت الاسلام عبادی افزود: بعد از این همه آزمون و خطا و تحمل سختی‌های بعد از پیروزی انقلاب متاسفانه هنوز بعضی از افراد و اندیشه‌ها در داخل کشور خود را به بیگانه وصل می‌کنند. وی اظهار داشت: انقلاب در قالب تفکر بسیجی به نقاط مختلف منطقه صادر شده و برای مثال از عراق بعثی عراقی را ساخت که امروز به عنوان اندیشه متحد با انقلاب مطرح است.

زیرساخت‌های استان نیازمند توجه ویژه دولت آینده است

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی به ضرورت بازگشایی و فعال شدن بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: زیرساخت‌های این استان (راه آهن، جاده و فرودگاه) نیازمند سرمایه گذاری و توجه ویژه دولت آینده است. خسروی با بیان اینکه توجه بیشتر دولت آینده به این استان مرزنشین خلاف عدالت نیست، خاطرنشان کرد: امنیتی که در این منطقه مرزی حاصل است به همه کشور برمی‌گردد.

طرح ملی نذر آب چهار در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته طرح ملی نذر آب چهار، تابستان امسال در این استان اجرا می‌شود. رضایی با بیان اینکه خراسان جنوبی تاکنون شاهد برگزاری سه طرح ملی نذر آب بوده است اظهار داشت: پیگیری‌های صورت گرفته این طرح را در استان ادامه‌دار کرده که شاهد نتایج خوب و رضایتمندی مردم مناطق محروم بوده است.

200 هزار مترمکعب رواناب در نوار مرز کنترل می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار کرد: با اجرای بند خاکی حوزه مشوکی دهستان لانو 200 هزار متر مکعب رواناب در این بخش از نوار مرزی استحصال می‌شود. نصرآبادی با توجه به اهمیت اجرای سازه‌های آبخیزداری در مناطق مرزی استان در شرایط سخت خشکسالی گفت: در شهرستان‌های مرزی با مدیریت رواناب‌ها و سیلاب‌ها موجب بهبود کمی و کیفی منابع آب، کاهش مخاطرات سیل و اثرات خشکسالی و همچنین کاهش فرسایش خاک می‌شود. وی بیان کرد: این عوامل نقش بسزایی در جلوگیری از مهاجرت و ثبات شغل و درآمد در روستاهای مرزی می شود که مانند پدافند غیرعامل عمل می‌کند.


بازدید از موزه‌های خراسان جنوبی 95 درصد کاهش یافت

مدیرکل ‌میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان جنوبی گفت: میانگین بازدید از موزه‌های این استان سالانه 50 هزار نفر بود که این آمار از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون با کاهش 95 درصدی همراه شده است. رمضانی افزود: شیوع ویروس کرونا خسارت‌های جدی در تمامی فعالیت‌های بخش‌های میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی داشته و موزه‌ها نیز با توجه به اینکه محیط سربسته هستند و تجمع جمعیت انسانی دارند به شدت از شرایط کرونایی آسیب دیدند.

تمهیدات لازم هنگام قطع برق دامداری و مرغداری

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه گفت: صاحبان مرغداری‌ها و دامداری ها؛ آگاهی خود را از زمان بندی قطع برق که روزانه اطلاع رسانی می‌شود، بیشتر کرده و نسبت به تهیه مولد برق اضطراری اقدام کنند. کاووسی افزود: توجه به نکات مدیریتی از جمله اطمینان از در مدار بودن مولد برق اضطراری وبازرسی مرتب شبکه برق داخلی واحد باعث جلوگیری از خسارت به فارم می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهروزی فر – پرده اول؛ با مهر تأیید نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تمامی وزرای

بیشتر

چند روز پیش از خیابان حکیم نزاری رد می شدم از ابتدای خیابان درگیر یک

بیشتر

محمدی – مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از آغاز طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت