اخبار استانی سه شنبه ۳ تیر ماه ۱۳۹۹

حمایت قضایی از ۲۰ واحد تولیدی خراسان جنوبی

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: در ۱۰ ماه گذشته مشکل ۲۰ واحد تولیدی با استفاده از ظرفیت‌های داخل استان رفع شد و از تعطیلی رهایی یافتند. حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز گدشته در حاشیه بازدید مسئولان قضایی استان از چند واحد تولیدی در بیرجند افزود: بسیاری از این مشکلات با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان قابل حل است. وی گفت: کمبود مواد اولیه مهمترین مشکل بسیاری از واحدهای تولیدی استان است که از ظرفیت کارگروه حمایت از تولید برای رفع این مشکل استفاده می‌شود.

۱۷ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز پایه اول وارد مدارس خراسان‌جنوبی می شوند

مهر – معاون ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۱۷ هزار و ۵۰۰ دانش آموز پایه اول دبستان سال تحصیلی جدید وارد مدارس خراسان‌جنوبی می‌شوند که نسبت به سال گذشته حدود سه درصد رشد دارد. . محمد زمانی با اشاره به اینکه برای سنجش دانش‌آموزان پایه اول خانواده‌ها از تاریخ یکم تیرماه باید در سامانه مربوطه، نوبت أخذ کنند، بیان‌کرد: پایگاه‌های سنجش نیز از ۱۵ تیرماه فعالیت خود را آغاز می‌کنند. وی با اشاره به اینکه پایگاه‌های سنجش پایه اول در خراسان‌جنوبی ۱۵ پایگاه است، بیان‌کرد: تعداد مدارس ابتدایی ما نیز هزار و ۱۶۰ واحد آموزشی است.

دورهمی های مرگ آور در استان

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: دورهمی فامیلی و حضور در تجمعات به ویژه مراسم عروسی از مهمترین عوامل شیوع ویروس کرونا در خراسان جنوبی در روزهای اخیر بوده است. محمد دهقانی فیروزآبادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از عواملی که موجب شده در روزهای اخیر موارد مثبت کرونا در استان روند افزایشی داشته باشد، شرکت مردم در مراسم از جمله عروسی به ویژه برگزاری آن در مکانهای غیرقانونی و منازل شخصی است. وی گفت: دورهمیهای فامیلی به علت تجمع تعداد زیادی از افراد خانواده برای مدت چند ساعت در محیط بسته، خطرناک است و موجب شده تا در روزهای اخیر از یک خانواده ۲ تا سه نفر و حتی تعدادی بیشتری مبتلا به کرونا شوند. دهقانی با تاکید بر اینکه دید و بازدیدهای خانوادگی باید به حداقل برسد یا حتیالمقدور انجام نشود یادآور شد: اگر ضرورتی در برگزاری دورهمیهای خانوادگی وجود دارد باید با حفظ فاصله، استفاده از ماسک، باز بودن در و پنجره و استفاده از تهویه مناسب باشد و این دید و بازدید در مدت زمان کوتاهی برگزار شود تا شاهد درگیری چند نفر از یک خانواده به ویروس کرونا نباشیم. وی برگزاری هرگونه مراسم در تالارهای استان در شهرهایی که وضعیت سفید ندارند را ممنوع اعلام و تصریح کرد: فقط تالارها اجازه سِرو غذا با ظرفیت ۵۰ درصد را دارند. رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: در ۱۰ روز گذشته هفت تالار در خراسان جنوبی به علت رعایت نکردن پروتکلهای بهداشتی پلمب شدند.وی بر پرهیز از رفت و آمدهای غیرضروری افراد تاکید کرد و گفت: اگر کسانی به ناچار در یک جمعی قرار میگیرند مسائل بهداشتی، رعایت فاصله یک تا ۲ متری از یکدیگر و استفاده از ماسک را فراموش نکنند. دهقانی افزود: روز گذشته حدود ۵۰ بیمار کرونا مثبت در بیمارستانهای استان بستری بودند که از این تعداد هفت نفر در بخش مراقبتهای ویژه (ICU) هستند. وی بیان کرد: به لحاظ وضعیت رنگی اعلام شده اکنون شهرهای بیرجند، سربیشه و قاین در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) قرار دارند و شهرهای خوسف، درمیان و سرایان در وضعیت زرد (متوسط خطر) و بقیه شهرهای استان در وضعیت نارنجی (پرخطر) هستند و در حال حاضر در استان هیچ شهری وضعیت سفید ندارد. رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اضافه کرد: روز گذشته در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا بر فعال شدن کمیته نظارت و تشدید نظارتها و اعمال قانون با جدیت بیشتر برای حفظ سلامتی مردم تاکید شد.وی گفت: همچنین در این ستاد تاکید شد که واحدها و مکانهایی که قوانین و پروتکلهای بهداشتی را رعایت نکنند، پلمب شوند.

خراسان جنوبی لای دو لبه قیچی گرفتار شده است

«خراسان جنوبی لای دو لبه قیچی گرفتار شده است. » یک لبه این قیچی، بد معرفی شدن استان است و لبه دیگر کمبودها و نبود زیرساخت هاست که باید برطرف شود. استاندار با بیان این که برخی داشته های این استان بین المللی بوده و کافی است دیگر استان ها و حتی خارجی ها آن ها را بشناسند.گفت: اگر خراسان جنوبی بتواند داشته های ارزنده خود را به خوبی معرفی کند، محرومیت قیچی می شود و موتور توسعه استان، سرعت می گیرد. معتمدیان با اشاره به این که دغدغه اش تنها محرومیت استان نیست، تصریح کرد: بنده معتقدم خراسان جنوبی لای دو لبه قیچی گرفتار شده و این توان استان را گرفته است. استاندار افزود: یک لبه این قیچی، بد معرفی شدن استان است و لبه دیگر کمبودها و نبود زیرساخت هاست که باید برطرف گردد. وی با تأکید بر این که استان از محرومیت کمتر ضربه می خورد تا ناشناخته بودن، متذکر شد: بر اساس یک اشتباه، آن چه تاکنون از خراسان جنوبی معرفی شده، کمبودها و کاستی هاست در حالی که ظرفیت های بالقوه این منطقه، فرصت های بسیار خوبی برای رشد و توسعه می باشند. وی ظرفیت های کشاورزی و محصولات استراتژیک، ذخایر معدنی و تنوع کانی ها، جاذبه های گردشگری و آثار تاریخی متنوع،وجود اقلیم متنوع و همجواری دشت و کویر را از پتانسیل های منحصر بفردی نام برد که می توانند زمینه ساز توسعه برای استان باشند. پایدار کردن اشتغال در واحدهای صنعتی استان
مهمترین بازده کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، تثبیت اشتغال ۸۹۰ نفر بوده است. به گزارش روابط عمومی استانداری؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اعلام این خبر در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خاطرنشان کرد: در راستای تخصیص یارانه سود کارمزد به واحدهای صنعتی موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷، مبلغ یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان در قالب کمک های فنی اعتباری به واحدهای صنعتی استان تزریق شد. عابدی با اشاره به این که این رقم به ۱۶ واحد صنعتی تخصیص یافته، تصریح کرد: ۹ واحد صنعتی کوچک، ۵ واحد صنعتی متوسط و ۲ واحد صنعتی بزرگ استان از این تسهیلات برخوردار شده اند. معاون استاندار افزود: در سال ۹۸ از محل اعتبارات سهم بانک ها، تبصره ۱۸، رونق تولید، اشتغال روستایی و سرمایه در گردش، بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان به واحدهای صنعتی متقاضی تخصیص یافته است.این رقم به نسبت مدت مشابه سال ۹۷، رشد صد در صدی داشته است. وی درخصوص ملاک تخصیص اعتبار به واحدهای متقاضی نیز گفت: درخواست های مرتبط با واحدهای متقاضی بعد از طرح در کمیته تسهیلات و انجام بررسی های کارشناسی در فهرست دریافت تسهیلات قرار می گیرند. به گفته وی؛ نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت، دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری، بانک صنعت و معدن، شرکت شهرک های صنعتی و اتاق بازرگانی، اعضای کمیته تسهیلات استان می باشند. معاون استاندار از پرداخت یارانه سود تسهیلات به واحدهای تولیدی نیز گفت و اظهار کرد: در این زمینه به برخی واحدهای صنعتی استان ۲ تا ۵ درصد یارانه سود تسهیلات پرداخت شده است. رقم یارانه پرداختی به واحدهای صنعتی بزرگ ۲ درصد، واحدهای صنعتی متوسط ۳ درصد و واحدهای صنعتی کوچک ۵ درصد بوده است همچنین۲ درصد مازاد بر این رقم به واحدهای صنعتی که در ایام کرونا آسیب دیده اند پرداخت شده است. معاون استاندار یادآور شد: هدف از بررسی طرح ها در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ایجاد اشتغال پایدار، افزایش ظرفیت تولید، تثبیت آمار تولید در سامانه بهین یاب و کمک به تأمین اقلام مورد نیاز استان در شرایط کرونا می باشد. عابدی افزود: مسایل و مشکلات مربوط به واحدهای صنعتی مشکل دار، بعد از طرح در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ، مورد بررسی قرار می گیرند و در راستای رفع معضلات موجود تصمیماتی اتخاذ می شود.تصمیمات اتخاذ شده در کارگروه چنانچه منجر به اجرا نشوند، موضوع جهت بررسی نهایی به کارگروه ملی ابلاغ خواهد شد.

چهارشنبه بازار تعطیل می ماند

مهر – شهردار بیرجند با اشاره به اقدامات انجام شده در میدان مبارزه با ویروس کرونا گفت: بازگشایی مکان هایی مانند چهارشنبه بازار با سیاست مقامات بالادستی انجام می شود و در حال حاضر تعطیل است.

کمک ۱۰۰ میلیاردی هیئت های مذهبی استان برای مبارزه با کرونا

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان توسط هیئت های مذهبی برای مبارزه با کرونا هزینه شده است. حجت الاسلام رضایی ظهر دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر با جنگ ترکیبی و همه جانبه مواجه هستیم که ارزشها را مورد هدف قرار داده است.

دستگیری هزار و ۲۱۳ نفر شکارچی غیر مجاز در خراسان جنوبی

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گفت: هزار و ۲۱۳ نفر شکارچی غیر مجاز در خراسانجنوبی طی پنج سال گذشته دستگیر شدهاند. مسعود مستقیم فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسانجنوبی با اشاره به آماری از فعالیتهای شش سال گذشته محیطبانان استان اظهار کرد: از مورخ ۲۸ اردیبهشت ۹۴ لغایت ۲۷ خرداد ۹۹ با همت و تلاش پرسنل یگان حفاظت استان و حضور بسیار فعال و گسترده در سطح مناطق تحت مدیریت، مناطق آزاد مستعد، مناطق کویری و مناطق مرزی خراسانجنوبی با کشور افغانستان تعداد هزار و ۲۱۳ نفر شکارچی غیر مجاز و متخلفین زیست محیطی دستگیر شدهاند.

ساخت ۷ مدرسه خیرساز در خراسان جنوبی آغاز شد

ایرنا – ساخت هفت آموزشگاه در استان با سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار و مشارکت خیرین آغاز شد. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: کلنگ احداث هفت آموزشگاه در شهرستانهای بیرجند، سربیشه و قاینات با مشارکت شرکت هلدینگ شیر میهن به زمین خورد.به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محمدعلی واقعی در آیین کلنگرنی آموزشگاه سه کلاسه روستای دستگرد بیرجند افزود: این آموزشگاهها هر کدام با زیربنای ۱۵۰ متر مربع و اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان احداث میشود. وی تصریح کرد: احداث هفت آموزشگاه نیازمند سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون اعتبار است.

۵شهرستان خراسان جنوبی در فهرست شهرستانهای سبز کشور

۵شهرستان خراسان جنوبی تا پایان سال به شهرستانهای سبز کشور خواهند پیوست. مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: با اتمام گازرسانی به ۲۲۲روستای بالای ۲۰خانوار استان۵ شهرستان خراسان جنوبی در فهرست شهرستانهای سبز کشورر امسال شهرستانهای بشرویه، درمیان، سرایان، سربیشه و فردوس به شهرستانهای سبز کشور خواهند پیوست. هاشمی گازرسانی به روستاها همواره را از اولویتهای شرکت گاز استان دانست و افزود: امسال بیشترین تعهد گازرسانی به روستاهای کشور مربوط به استان خراسان جنوبی است. وی گفت: در صورت تخصیص به موقع منابع و عدم مشکل نقدینگی ۴۰۰ روستای استان در سالجاری به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل خواهند شد. هاشمی پیش بینی کرد: درصد بهره مندی روستایی خراسان جنوبی از گاز طبیعی در پایان سال جاری با ۱۳درصد افزایش به بیش از ۹۰درصد افزوده شود.

اختصاص یک و نیم میلیارد تومان برای یارانه تولید

یک میلیارد و ۴۴۰میلیون تومان برای پرداخت یارانه تولید واحدهای صنعتی خراسان جنوبی اختصاص یافت. رئیس سازمان صمت استان گفت: این مبلغ از محل کمکهای فنی و اعتباری برای اختصاص یک و نیم میلیارد تومان برای یارانه تولیدپرداخت بخش از سود و کارمز تسهیلات بانکی به ۱۶واحدهای صنعتی فعال هزینه میشود.شهرکی افزود: یارانه تولید به بانکهای عامل پرداخت میشود تا بخشی از سود ۱۸درصدی تسهیلات پرداختی به واحدهای صنعتی را جبران کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت