اخبار اجتماعی فرهنگی

موجود بودن انسولین ایرانی در خراسان جنوبی


امتحانی- مسئول اداره نظارت بر امور دارویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از وجود انواع مختلف انسولین داخلی در خراسان جنوبی خبر داد. راستی مسئول اداره نظارت بر امور دارویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با وجود اینکه کمبود انسولین در تمام کشور وجود دارد، اما شرایط در خراسان جنوبی مناسب است. وی افزود: در تهیه نمونه خارجی انسولین گلارژین و لانتوس کمبود داریم، اما نمونه ایرانی آن با کیفیت خوب در بازار موجود است.
تعطیلی ۴۷ درصد واحد‌های تولیدی خراسان جنوبی


جم- رمضانی رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی خراسان‌جنوبی از تعطیلی ۴۷ درصد واحد‌های تولیدی در این استان خبر داد و گفت: به عنوان نماینده تولیدکنندگان استان معتقدم اصلی ترین مشکل چرخه تولید استان که کمتر به آن توجه شده سنگ‌اندازی‌های تأمین اجتماعی بوده چرا که این سازمان پول‌های گزافی از تولیدکنندگان گرفته و خدمات چندانی به کارکنان آن‌ها نمی‌دهد.
احیای کارخانه قند قهستان در سال ۱۴۰۰


اصغری مقدم- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از احیا و راه‌اندازی مجدد کارخانه قند قهستان در سال‌جاری در شهرستان درمیان خبر داد. جرجانی اقدامات صورت گرفته برای راه‌اندازی مجدد این کارخانه را مثبت ارزیابی و افزود: با توجه به عزم سرمایه‌گذاران جدید این کارخانه و فعالیت‌ها و اقدامات در حال انجام، امید است تا مهرماه امسال و همزمان با زمان برداشت محصول چغندرقند شاهد آغاز تولید در این کارخانه باشیم.
اتصال ۳۲۹ نفر از پیشرانان طرح به بازار فروش


جم- از ابتدای سال تا کنون ۳۲۹ نفر از متقاضیان و پیشرانان طرح الگوی توسعه مشاغل خانگی به بازار فروش متصل شده اند. اشرفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح الگوی توسعه مشاغل خانگی در سه فاز شناسایی مزیت ها، توانمند سازی متقاضیان و اتصال به بازار تدوین و اجرایی شد گفت: این طرح ملی بر اساس آسیب شناسی طرح‌های موجود و مطالعات تطبیقی، تدوین و به استان‌ها ابلاغ شده است.


وضعیت تاسف بار پروژه مسکونی نیمه تمام در فردوس


سربازی – اگر گذرتان به انتهای خیابان شهید آوینی واقع در شهرک ولیعصر شهرستان فردوس افتاد ساختمان بزرگی را مشاهده خواهید کرد که از وضعیت آن مشخص است سال هاست به حال خود رها شده و در حال فرسایش است. این ساختمان ۸ واحدی که تقریبا ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ۱۳ سال به علت نبود اعتبار نیمه کاره مانده و به محل امنی برای پرندگان، حیوانات و به پاتوقی برای معتادان تبدیل شده است.

پاتوق معتادان

بسیاری از همسایگان این ساختمان از اینکه اموال بیت المال در حال تخریب و از همه مهمتر نگرانی از محل امنی برای معتادان گله مند و خواستار رسیدگی به موضوع شدند.یکی از همسایگان درباره این ساختمان گفت: قرار گرفتن این ساختمان در جوار فضای سبز این محله مشکلات کسانی که در طول شبانه روز می خواهند از فضای سبز استفاده کنند را زیاد کرده است. حسنی افزود: وجود معتادان و یا حیواناتی که ممکن است در داخل این ساختمان باشند، باعث امنیت نداشتن فرزندانشان است. یکی دیگر از شهروندان با بیان اینکه بیش از یک دهه از شروع این پروژه می گذرد، عنوان کرد: این ساختمان تا چه زمانی باید این شکلی باشد و مسئولان چرا برای تکمیل آن همت نمی کنند. محمدی افزود: با توجه به اینکه ۱۳ سال از بلاتکلیفی این پروژه نیمه تمام می گذرد و از طرف دیگر موجب سلف آسایش و امنیت همسایگان شده لازم است هر چه سریعتر این ساختمان تکمیل شود. وی اضافه کرد: به علت نداشتن شیشه و رها شدن به حال خود درب ، پنجره و بسیاری از قسمت های آن در حال فرسایش و تخریب است .

بودجه و ما ادراک بودجه

رئیس اداره راه و شهرسازی فردوس به عنوان متولی این ساختمان به خبرنگار ما گفت: این مجموعه ۸ واحدی در دو طبقه در سال ۱۳۸۷ توسط وزارت راه، مسکن و شهرسازی آن زمان احداث و علیرغم پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی، به دلیل نبود اعتبار به حال خود رها شده است. عربی تصریح کرد: در ان زمان فرمانداری از محل اعتبارات تملک دارایی این ساختمان را باید تکمیل می کرد ولی فرماندار وقت با این توجیه که قرار است ساختمان به فروش برسد از این کار خودداری کرد. وی اضافه کرد: علاوه بر این ۷۰۰ میلیون تومان مطالبات پیمانکار نیز پرداخت نشده بود و با توجه به اینکه زمین این ساختمان متعلق به سازمان ملی زمین و مسکن بود، این سازمان با پرداخت این مبلغ، عملا ساختمان را به مالکیت خود در آورد . به گفته وی در این مرحله باید این ساختمان به مزایده گذاشته می شد تا پول سازمان ملی زمین و مسکن برگردانده شود ولی با فروش آن مخالفت کردیم.

منتظر تصمیم فرمانداری هستیم

عربی خاطرنشان کرد: درسفر سال گذشته مدیر کل راه و شهرسازی استان به فردوس و مذاکراتی که با تهران شد مقرر گردید این ساختمان از محل اعتبارات فرمانداری تکمیل و در اختیار کارمندان غیر بومی به صورت اجاره قرار گیرد.رئیس اداره راه و شهرسازی فردوس تاکید کرد: با پیگیری های مدیر کل راه و شهرسازی استان مجوز فروش این ساختمان لغو شده و منتظر اقدام فرمانداری برای تکمیل آن هستیم. وی افزود: اگر بخواهیم به روز محاسبه کنیم در حال حاضر نزدیک به ۲ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده وبرای تکمیل حداقل به ۷۰۰ میلیون تومان اعتباردیگر نیاز دارد.
عربی این موضوع را پذیرفت که با گذشت ۱۳ سال برخی قسمت های این ساختمان در حال فرسایش و یا تخریب است و به پاتوقی برای معتادان تبدیل شده ، و متاسفانه حفره ای برای ورود به آن توسط افراد معتاد باز می شود که پس از مرمت باز هم این کار ادامه دارد.

چند سال دیگر به بهره برداری می رسد!

فرماندار فردوس نیزگفت: از سال گذشته با پیگیری های انجام شده و همراهی مدیر کل راه و شهرسازی استان مقرر شد از محل اعتبارات تملک دارایی شهرستان، این ساختمان تکمیل شود. حمید حلاج مقدم تاکید کرد: پس از ابلاغ اعتبارات امسال از طریق کمیته برنامه ریزی شهرستان برای تکمیل این ساختمان اعتباری در نظر گرفته خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: به لحاظ محدودیت اعتبارات تکمیل این پروژه در یکسال امکان پذیر نیست و با اعتباری که هر سال به آن اختصاص خواهیم داد ظرف چند سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

نجات بالگرد طبس از سقوط در باند همسایه


دادرس مقدم- استاندار خراسان جنوبی وجود اورژانس هوایی در شهرستان طبس برای خدمات‌دهی به منطقه را الزامی دانست و بر بازگشت بالگرد این اورژانس به طبس تاکید کرد. ملانوری در جلسه ای که به منظور بررسی مسایل و مشکلات اورژانس هوایی شهرستان طبس برگزار شد در تماسی با رئیس سازمان اورژانس کشور ضمن گلایه از اقدام انجام شده، بر بازگشت بالگرد به طبس تاکید کرد. وی در این ارتباط تلفنی از پیشرفت ۴۰ درصدی آشیانه بالگرد گفت و با اشاره به اقدامات استان از بدو استقرار این بالگرد تاکنون، وجود آن را برای خدمات‌دهی به منطقه الزامی دانست. بحث و تبادل نظر استاندار با رئیس سازمان اورژانس کشور به وعده دکتر پیرحسین کولیوند مبنی بر بازگشت بالگرد ختم شد. بنابر این گزارش در این نشست ضمن تشریح اقلیم، موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن خراسان جنوبی در مسیر دو کریدور اصلی و پرتردد، بر لزوم حضور اورژانس هوایی تاکید شد. خراسان جنوبی به دلیل وسعت حوزه خدماتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند جزو معدود استان‌هایی است که دو اورژانس هوایی دارد و بالگرد طبس براساس نیاز منطقه در سال ۹۶ اختصاص یافت. بنا به مصوبات این نشست، عملیات عمرانی آشیانه بالگرد طبس نیز شتاب می‌گیرد. انتشار خبر انتقال بالگرد اورژانس هوایی طبس به یکی از استان‌های همجوار خراسان جنوبی در روزهای اخیر واکنش‌هایی را در این استان به دنبال داشته است.

بالگرد اورژانس هوایی در طبس نشست

با پیگیری این موضوع توسط مسئولان استان به ویژه استاندار خراسان جنوبی و نماینده مردم فردوس، طبس و بشرویه بالگرد اورژانس هوایی طبس هفته گذشته و طی تصمیم وزارت بهداشت از استان خارج شده بود به شهرستان طبس برگشت.این بالگرد از نوع آلوئت و به طور موقت تا بازگشت بالگرد منتقل شده به گناباد، در طبس خدمات خواهد داد.

قرارگاه پشتیبانی‌ و مانع‌زدایی‌در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود

حمید ملانوری همچنین روز شنبه در دیدار امام جمعه، فرماندار و جمعی از معتمدین شهرستان بشرویه افزود: اگر ستاد توسعه خاوران به اهداف خود دست یابد، محقق کننده همه شعارهای سال‌هایی است که مقام معظم رهبری فرموده‌اند. وی گفت: براساس مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و نیز شورای اداری استان، به همه دستگاه‌ها تکلیف شده برای سال ۱۴۰۰ برنامه عملیاتی داشته باشند و محور و شاخص این برنامه عملیاتی “تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها” است. استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: توصیه‌ام به مدیران و همه همکاران در تمامی سطوح مدیریتی در استان این است که تلاش کنند قدم‌های مثبت و موثری در راه خدمت به مردم بردارند. وی اظهار داشت: من با خدا و مردم عهد بسته‌ام که جز به منفعت مردم و منافع ملی و استانی به چیز دیگری فکر نکنم به همین جهت در طول این سال‌ها همه توان و تجربه خود را در جهت خدمت به مردم به‌کار گرفته‌ام. ملانوری به سفرهای شهرستانی خود اشاره کرد و افزود: در این سفرها با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و در قالب ملاقات عمومی، برگزاری جلسه شورای اداری و انجام بازدیدها با مردم دیدار می‌کنیم.


شفافیت عملکرد تأثیرگذار بر مشارکت مردمی در انتخابات

غلامی- استاندار خراسان جنوبی گفت: شفافیت عملکرد نامزدهای شوراهای شهر و روستا و پاسخگو بودن آنها بی شک در افزایش مشارکت مردم در انتخابات تأثیرگذار است.ملانوری افزود: ما در همه حوزه‌های انتخابیه شهری به حد نصاب رسیدیم و از ۹۱۸ روستای خراسان‌جنوبی نیز تنها چند روستا به حد نصاب نرسیدند. وی اظهار کرد: ما به عنوان مجریان و متولیان برگزاری انتخابات تلاش می‌کنیم سلامت انتخابات را از دو جنبه سلامت از نظر مراقبت از امانت رأی مردم و هم سلامت مردم از نظر شیوع بیماری کرونا را با افزایش صندوق‌های أخذ رأی حفظ کنیم.

انتصاب سرپرست دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری

محمدی- با حکم استاندار خراسان جنوبی، گلچین سرپرست دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری شد. در متن این حکم آمده؛” با توجه به پیشنهاد معاون محترم سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و تجربیات، توان و تعهد خدمتی جنابعالی، به موجب این ابلاغ، با حفظ پست سازمانی، به عنوان «سرپرست دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری» تعیین می گردید.

ارائه خدمات درمانی به بیماران نیازمند شهرستان بشرویه

خودکار- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بشرویه از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ۴۰ نفر از بیماران نیازمند توسط پزشک داوطلب هلال احمر خبر داد. رمضانیان افزود: در این طرح ۴۰ بیمار که از مناطق حاشیه ای و محروم شهرستان بودند توسط پزشک داوطلب هلال احمر به صورت رایگان ویزیت و برای درمان آنها داروی رایگان تحویل شد.

دو قرارداد اجرای طرح پژوهشی گیاهان دارویی در استان به امضا رسید

جم- مدیر گروه پژوهشی تولید و فرآوری گیاهان استراتژیک مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: دو قرارداد اجرای طرح پژوهشی بین مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی و جهادکشاورزی استان به امضاء رسید. ابراهیمی گفت: این دو قرارداد با هدف بهبود تولید و فرآوری محصولات استراتژیک استان با عنوان”تولید پوشش خوراکی با عصاره گلبرگ زعفران و عصاره عناب در ترکیب با بسته بندی اتمسفر اصلاح شده جهت ماندگاری و حفظ کیفیت زرشک تازه” و “تولید پوشش خوراکی ضد میکروبی از پوست انار جهت افزایش زمان ماندگاری عناب تازه تحت شرایط خلا و اتمسفر اصلاح شده” به امضاء رسید.

تصویب طرح ساماندهی سه راهی درح

اعتمادیان- طرح ساماندهی سه راهی درح شهرستان سربیشه در شورای هماهنگی ترافیک خراسان جنوبی مصوب شد. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این جلسه با تأکید بر شرایط خاص تصویب طرح ساماندهی سه راهی درح محور درح- ماهیرود گفت: با توجه به این که این محور به بازارچه میل ۷۸ منتهی می‌شود و از مسیر‌های پرتردد استان است، بهسازی آن در دستور کار استان قرار گرفته است. فرهادی با اشاره به این که مجری طرح اداره کل راه و شهرسازی است، افزود: با توجه به این که این طرح با محور اصلی تداخل داشت، لذا مقرر شد در کمیسیون ایمنی راه‌های استان نیز مطرح شود تا از این نظر هم مشکلی نداشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت‌های معدنی نباید

بیشتر

آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت