اخبار اجتماعی – فرهنگی

سرمایه های مردمی پایه ی توسعه ی استان

محمودآبادی- توسعه همه‌جانبه استان در گرو جذب سرمایه‌های مردمی، ترویج تفکر توسعه‌ای و افزایش قدرت ریسک‌پذیری در سرمایه‌گذاری مردم است. استاندار خراسان جنوبی روز گذشته در نشست کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان خراسان جنوبی با گرامیداشت دهه فجر و بیان این مطلب گفت: دهه فجر یادآور حضور، مشارکت، ایثارگری‌ها و سرمایه‌گذاری مردم برای استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است؛ سرمایه‌گذاری‌های خاص که از جنس جوانان و خانواده‌های آنان بود. حمید ملانوری  به هدف اصلی امام خمینی (ره) و مردم از شکل‌گیری انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: هدف مردم از انقلاب اسلامی، استقرار حکومتی اسلامی و الهی بر مبنای احکام اسلامی بود و اینکه مردم در حکومتی زندگی کنند که میراث آن بر مبنای رفتار اسلامی باشد. استاندار خراسان جنوبی، امانتداری را از شاخص‌های اصلی بانک‌ها برشمرد و افزود: شبکه بانک‌ها به صورت تخصصی شکل گرفته تا منابع و سرمایه‌های مردمی را در راستای صرفه و صلاح منطقه، هزینه کند. وی به نقش ویژه بانک‌ها در توسعه هر منطقه اشاره کرد و گفت: امروزه منابع در اختیار بانک‌ها نه تنها در بنگاه‌های تولیدی، بلکه در بخش‌های کشاورزی، مسکن، آب ، برق، گاز و صرفا در زمینه توسعه هزینه می‌شود. وی افزود: در کنار ترویج تفکر توسعه‌ای، قدرت ریسک‌پذیری در سرمایه‌گذاری در راستای تولید نیز باید در مردم افزایش پیدا کند. وی از کسب رتبه برتر استان در پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای آسیب‌دیده از کرونا در سطح کشور گفت و اظهار کرد: با هم‌افزایی بانک‌ها، در زمینه حمایت از واحدهای آسیب‌دیده از کرونا، به درستی عمل شد و نتیجه آن کسب رتبه برتر استان در سطح کشور بود.

سرمایه گذاری ۳۶۰ میلیارد تومانی در مخابرات استان       

مهدی آبادی- مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی گفت: از سال ۹۸ تاکنون به ویژه در دوران شیوع کرونا هزار و ۵۲ پروژه مخابراتی با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۶۰ میلیارد تومان در استان به بهره‌برداری رسیده است.حسن آذری نصرآباد روز گذشته در نشست خبری با بیان اینکه این حجم از سرمایه گذاری ها در شرایط کرونا اتفاق افتاد، اظهار داشت: در پنج سال گذشته حجم این سرمایه گذاری ها ۱۱۵ میلیارد تومان بود که در مدت یکسال با رشد ۲۱۵ درصدی به بیش از ۳۶۰ میلیارد تومان رسید. وی افزود: علیرغم مشکلات اقتصادی، تحریم‌ها و معضلاتی که در تامین تجهیزات وجود داشته با تلاش و کوشش همکاران در شرکت مخابرات منطقه ای این حجم از سرمایه گذاری هااتفاق افتاده است. مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی تصریح کرد: بخش زیادی از این اقدامات جزء تعهدات شرکت خصوصی مخابرات نبوده است .مدیر مخابرات منطقه استان با اشاره به افزایش پنج برابری میزان مصرف اینترنت با شیوع کرونا در استان، گفت: مصرف پیک اینترنت در خراسان جنوبی بعد از شیوع ویروس کرونا به ۱۶ گیگ در روز رسید؛ در حالی که قبل از شیوع این ویروس حدود ۳ گیگ مصرف اینترنت استان در روز بود. آذری نصرآباد عنوان کرد: قبل از شیوع ویروس کرونا از ۴۰ درصد ظرفیت استان استفاده می‌شد اما با شیوع این ویروس ظرفیت آن تکمیل شد، در حالی که به هیچ عنوان این ظرفیت فراهم نبود. وی ادامه داد: علیرغم همه ی مشکلات نسبت به بهینه سازی‌ و افزایش ظرفیت اقدام کردیم. به گفته آذری نصرآباد مخابرات منطقه با سرعت به دنبال رفع کمبود های زیرساختی است.

بهره مندی ۹۹ درصدی مردم استان از خدمات مخابراتی

 مدیر مخابرات منطقه با بیان اینکه ۹۹ درصد از مردم استان امکان استفاده از خدمات مخابراتی را دارند، عنوان کرد: ۹۶ درصد از جمعیت روستایی استان تحت پوشش تلفن ثابت خانگی قرار گرفتند و ۵۱ درصد از جمعیت روستایی استان از ظرفیت اینترنت پر سرعت استفاده می کنند. آذری نصرآباد اضافه کرد: ۹۰ درصد جمعیت روستاییان استان نیز تحت پوشش همراه اول قرار گرفته اند. وی با اشاره به توسعه سرویس اینترنت بر مبنایFTTH گفت: این امکان در شهرستان‌های بیرجند، قاینات و فردوس فراهم شده است. مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی تصریح کرد: از محل طرح ملی USO با سرمایه‌گذاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مجری گری شرکت مخابرات یکی از مهمترین اقدامات واگذاری سرویس اینترنت به هزار و ۲ مدرسه شهری و روستایی استان است. آذری نصرآباد ادامه داد: در ارتباط با تلفن همراه ۵۳ سایت جدید همراه اول روستایی در خراسان جنوبی اجرا شد که ۲۷ مورد شامل تکنولوژی‌های ۴G یا ۳G بودند. در حال حاضر ۵۵۰ سایت تلفن همراه در استان وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت