احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیازمند طرح جدید و جامع است

نماینده ولی فقیه در خراسانجنوبی با بیان اینکه تنها توقعی که از مسئولان میرود این است که به تعهدی که دادهاند عمل و قانون را اجرا کنند، گفت:ما نسبت به امر بهمعروف و نهیاز منکر که حافظ دین، نظام، حق و مظلوم است، مسئول هستیم. حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی صبح دیروز در دیدار با معاون فرهنگ، آموزش و رسانه ستاد امر بهمعروف و نهیاز منکر کشور، اظهار کرد: امروز بحث احیای امر بهمعروف و نهیاز منکر است یعنی در طول تاریخ مصیبتبار و با آمدن استعمار یک مرگ تدریجی در حال وقوع بوده که امروز باید آن را احیا کرد. وی تصریح کرد: مسئله تذکر لسانی اگرچه امری ساده است اما در عین حال میبینیم که عرف جامعه بر روی آن کم میآورد و مخاطبی که قانونشکنی و اخلاقشکنی میکند با همه شکستگیها باز هم طلبکار است.عبادی با تأکید بر اینکه فلسفه قیام حضرت امام حسین(ع) در مقابل سیستم ستم و ظلم، امر بهمعروف و نهیاز منکر بوده، ادامه داد: اینکه برای احیای فریضه امر بهمعروف و نهیاز منکر از کجا و چگونه شروع کنیم نیازمند طرح جدید و جامعی هستیم.معاون فرهنگ، آموزش و رسانه ستاد امر بهمعروف و نهیاز منکر کشور هم گفت: در نظرسنجیها مردمی مشخص شد که ۸۰ درصد مردم با ضرورت اصل فریضه امر بهمعروف و نهیاز منکر موافق هستند و ضرورت آن را احساس میکنند. محمد صالح مفتاح اظهار کرد: موضوع احیاگری راهبرد اساسی ستاد امر بهمعروف و نهیاز منکر کشور از ابتدای تأسیس در سال ۷۲ بوده اما بهدلیل ضرورت ساماندهی آمران بهمعروف و نهیاز منکر مغفول ماند و بهحاشیه میرود. وی از راهاندازی گروههای مردمی مطالبهگری در ستاد امر بهمعروف و نهیاز منکر خبر داد و مطرح کرد: باید برای نشان دادن ظرفیتهای امر بهمعروف تلاش زیادی انجام دهیم.وی در پایان به مصادیق امر بهمعروف و نهیازمنکر اشاره کرد و گفت: افشای فساد هم از مصادیق امر بهمعروف است و قوه قضاییه باید از این مهم حمایت کند.

نهضت گلخانهای خراسان جنوبی به زیرکوه رسید
عملیات اجرایی شهرک گلخانهای زیرکوه به مساحت ۲۳ هکتار در ادامه نهضت گلخانهای استان خراسان جنوبی روز سهشنبه در این شهرستان مرزی آغاز شد. به گزارش ایرنا، استاندار خراسان جنوبی در سومین روز هفته دولت با حضور در زیرکوه، کلنگ احداث شهرک گلخانهای این شهرستان را به زمین زد. محمد صادق معتمدیان در این آیین گفت: احداث هزار هکتار گلخانه در بخش شیلات، دامپروری و بارگاههای زرشک از برنامههای جهشی استان است که به عنوان یکی از طرحهای جهشی برکات زیادی در پی خواهد داشت و مهمترین آن مدیریت آب است.
وی افزود: ایجاد اشتغال بیش از ۱۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم و تولید ۲۸۰ هزار تن محصولات گلخانهای را خواهیم داشت و باعث افزایش درآمد و ارزآوری خواهد شد. استاندار گفت: به خاطر تولیدات صادرات محور در این پروژهها حداقل ۵۰۰ میلیون دلار درآمد ارزی خواهیم داشت. وی اظهار کرد: احداث گلخانه از پروژههایی است که با اقلیم ما سازگاری دارد و تامین زمین بیشتر از نیاز طرح انجام شده و در حالی که روز اول امضای تفاهمنامه شاید عددها نجومی به نظر میرسید اما در خراسان جنوبی ظرفیت هشت هزار هکتار گلخانه هم وجود دارد که ناشی از ظرفیتهای ناشناخته استان است.معتمدیان بیان کرد: با همتی که وجود دارد و از جهتی تامین و تخصیصی که در استان برای همه مجتمعهای گلخانهای در حوزه زیرساخت صورت گرفته، توصیه میکنیم به طور ویژه و به صورت دوشیفت کار شود که تا پایان سال افتتاح این پروژهها را داشته باشیم.

خروج از محرومیت؛هدف گذاری استاندار برای آینده استان
… ادامه خبر از صفحه اول) وی افزود: همافزایی با نمایندگان استان یکی از مزیتهایی است که با افزایش نگاه ملی و منطقهای برکاتش را برای مردم خواهیم داشت. معتمدیان بیان کرد: خراسان جنوبی پازلی است از ۱۱ قطعه (شهرستان) که در کنار هم میتوانند زیباییهای استان را به نمایش بگذارند. وی گفت: استانی با ظرفیت هستیم که باید این ظرفیتها را به کشور معرفی کنیم و ناشناخته بودن ما از مهمترین تهدیدها است که باید این دیار ناشناخته با توجه به نیروی انسانی، گردشگری و تاریخی معرفی شود.استاندار اضافه کرد: برای توسعه شهرستان زیرکوه هم مشکلات احصا شده و برنامهریزی کردیم که تعداد زیادی را به تحقق برسانیم. وی مهمترین عامل برون رفت از وضعیت فعلی را سرمایه گذاریهای اقتصادی بخصوص در بخش خصوصی دانست و گفت: علیرغم اینکه در کانونهای ناامنی در منطقه هستیم اما از امنترین استانها هستیم که باید تلاش کنیم در کنار امنیت موجود انسجام را هم داشته باشیم. معتمدیان عنوان کرد: چند موضوع از اولویتهای منطقه است که با جدیت به دنبال آن هستیم و یکی مرز یزدان است. وی گفت: در سالهای اخیر در زمینه ترانزیت ۴۲۸ درصد افزایش ترانزیت داشتیم و ۳۰ درصد از صادرات کشور به افغانستان از طریق مرز ماهیرود بوده است که امیدواریم یزدان به عنوان مرز دوم رسمی استان بازگشایی شود. استاندار گفت: در سفر به افغانستان با مدیران ارشد این کشور موارد بررسی شد و در بحث بازگشایی بازارچهها به دلیل مباحث مربوط به برادران افغان با مشکلاتی روبهرو بودیم اما برای هم مرزی با استان فراه بهترین نقطه میتواند مرز یزدان باشد که در اولین سفر به کشور افغانستان این موضوع پیگیری خواهد شد. وی اضافه کرد: امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی ۶ هزار واحد مسکونی حضور پیدا کردیم و سال گذشته با تلاش و روحیه جهادی مجموعه مدیران استان و بنیاد مسکن و کمیته امداد ۱۰ هزار واحد مسکونی محرومان در مناطق روستایی آغاز شد که مورد افتتاح قرار گرفت و کار ویژه و ابر پروژههای حوزه مسکن در استان بود که در حوزه اشتغال نقش تعیین کننده داشت و بیسابقه در کشور بود. معتمدیان گفت: سهمیه شهرستان زیرکوه از واحدهای شهری ۲۶۰ واحد است که ۱۴۰ واحد اضافه میشود و با احتساب این آمار ۴۰۰ واحد از مجموع ۶ هزار واحد شهری ویژه اقشار کمدرآمد استان در شهرستان زیرکوه ساخته خواهد شد.

۸۵۰ میلیارد تومان برای مسکن محرومان استان هزینه شد
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی هم گفت: مجموع اعتبار هزینه شده برای اجرای طرح مسکن محرومان در استان نزدیک به ۸۵۰ میلیارد تومان بوده که در گردش اقتصادی منطقه نیز تاثیر بسزایی داشته است. علی اصغر آسمانی مقدم افزود: نهضت ساخت مسکن برای تمامی اقشار از سال گذشته در خراسان جنوبی آغاز شد. وی اظهار کرد: با پیگیریهای خوب استاندار خراسان جنوبی سال گذشته احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی در سطح استان آغاز شد که تا پایان سال ۹۸ بخش زیادی از این واحدها به بهرهبرداری رسید.
وی با بیان اینکه اتفاقات خوب دیگری نیز در استان رخ داده و تفاهمنامهای بین اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد شهید کشور برای ساخت مسکن ایثارگران منعقد شده است گفت: براساس این تفاهمنامه ۲۰ هزار واحد مسکونی برای خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان کشور باید احداث شود که ابتدا سهمیه خراسان جنوبی از محل این تفاهمنامه ۱۱۰ واحد بود و با پیگیریهای دلسوزانه استاندار خراسان جنوبی و با سفر رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به خراسان جنوبی، سهمیه استان به هزار و ۷۰۰ واحد افزایش یافت

نماینده قاین : با خدمات استاندار مردم در هیچ کجای استان احساس تبعیض نمی کنند
نماینده مردم قاینات و زیرکوه نیز در مراسم افتتاح پروژه های بنیاد مسکن در شهر حاجی آباد اظهار کرد : با سفرهای استاندار به دورترین مناطق روستایی و شناخت از استان مردم در هیچ کجای استان احساس تبعیض نمی کنند .سلمان اسحاقی با اشاره به ایام محرم و فلسفه قیام امام حسین (ع) بیان کرد : مردم در این ایام نذر انجام می دهند ، اما استاندار خراسان جنوبی از لحظه حضور در استان نذر خدمت انجام داده است و برای توسعه استان تاکنون لحظه ای توقف نکرده است .وی با اشاره مراسم کلنگ زنی احداث ۶۰۰۰ واحد مسکن شهری و چندین مرحله سفر دکتر نوبخت به استان گفت : با پیگیری های استاندار و عقد تفاهم نامه های صورت گرفته فی مابین بنیاد مسکن و سازمان مدیریت انشاالله شاهد ریشه کنی مشکل مسکن در استان باشیم .سلمان اسحاقی در پایان از خدمات استاندار در حوزه انتخابیه خود قدردانی کرد .عملیات اجرایی ۶ هزار واحد مسکن شهری ویژه اقشار کمدرآمد در خراسان جنوبی همزمان با سومین روز هفته دولت با حضور استاندار در شهرستان زیرکوه آغاز شد. استاندار خراسان جنوبی در راستای تحقق برنامههای هفته دولت، روز سهشنبه در شهر حاجی آباد مرکز شهرستان زیرکوه، کلنگ ساخت ۶ هزار واحد مسکن نیازمندان در مناطق شهری را به زمین زد. پس از اجرای موفقیت آمیز طرح ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن محرومان در مناطق روستایی استان، با پیگیریهای استاندار خراسان جنوبی احداث مسکن شهری هم در اولویت استان قرار گرفت و تفاهمنامه آن در سفر خرداد امسال رییس سازمان برنامه و بودجه به خراسان جنوبی امضا شد.

رشد ۲.۵ برابری طول بزرگراههای خراسان جنوبی
ایرنا – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در حوزه زیرساختهای حمل و نقل جادهای، ۴.۳ درصد طول راههای استان در ابتدای دولت یازدهم بزرگراه بود که در حال حاضر این رقم با ۲.۵ برابر رشد به ۱۰.۸ درصد رسیده است. سید کمال الدین میرجعفریان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۲۵۹ کیلومتر راههای اصلی استان هم با ۳.۵ برابر رشد به ۹۱۶ کیلومتر رسیده است. وی آغاز عملیات اجرایی راهآهن را از دیگر اقدامات مطلوب دولت در استان خراسان جنوبی برشمرد که سال گذشته همزمان با سفر معاون اول رییس جمهوری به این استان کلنگ آن به زمین خورد.میرجعفریان گفت: در تأمین روشنایی هم در حال حاضر تمامی روستاهای استان از نعمت برق برخوردارند و در این زمینه از شاخصهای کشوری، جلوتریم.
وی با اشاره به برخورداری ۹۹ درصد جمعیت شهری استان از آب شرب و بهداشتی پایدار و سالم تصریح کرد: در زمینه برخورداری جمعیت روستایی از آب شرب سالم و بهداشتی نیز از ۷۱ درصد در شروع دولت یازدهم به ۷۵.۵ درصد در شرایط فعلی رسیدهایم.میرجعفریان اظهار کرد: در زمینه اتصال روستاها به شبکه سراسری گاز از رقم ۱۵ درصدی ابتدای دولت یازدهم به ۸۴ درصد رسیدهایم و این رقم با اقدامات فعلی شرکت گاز، همچنان در حال رشد و افزایش است.وی با تاکید بر تحولات ویژه در حوزه بهداشت و درمان استان گفت: تعداد تختهای بیمارستانی استان از ۸۰۱ تخت در ابتدای دولت یازدهم به یک هزار و ۴۱۹ تخت در شرایط فعلی افزایش یافته است.میرجعفریان افزود: بهرهبرداری از ۵۹ مرکز بهداشتی که در هفته دولت امسال و با حضور مقامات کشوری به نتیجه میرسد نیز در ارتقای شاخصهای بهداشتی و درمانی تأثیر بسزایی خواهد داشت.وی به برنامههای هفته دولت امسال اشاره کرد و گفت: افتتاح و کلنگزنی یک هزار و ۵۱۵ پروژه و طرح با اعتبار چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از مهمترین برنامههای این ایام است.میرجعفریان گفت: یکی از مهمترین و اساسیترین اقداماتی که در نتیجه عنایت دولت و پیگیریهای استاندار در استان آغاز شده، موضوع احداث ۲۸ هزار واحد مسکن روستایی و شهری است که با آمار واحدهای مسکونی ساخته شده در ۱۰ سال گذشته برابری میکند.

سومین روز از هفته دولت و افتتاح پروژههای ورزشی و اقتصادی خوسف

ایسنا- همزمان با سومین روز از هفته دولت، پروژههای اقتصادی، کشاورزی و ورزشی در خوسف افتتاح شد. در سومین روز از هفته دولت زمین چمن مصنوعی روستای سیوجان با اعتبار ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال توسط معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، به بهره برداری رسید. پروژه اجرای ۸۳۲ متر آسفالت معابر با اعتبار ۴۰۵۴ میلیون ریال در روستای معصومآباد نیز به بهرهبرداری رسید.یک کارخانه فرآوری عناب در روستای کلاته ملک با اعتبار ۲۷ میلیارد ریال نیز امروز به بهرهبرداری رسید. این پروژه در زمینی به متراژ هزار متر مربع و زیربنای ۸۳۳ متر مربع با ظرفیت سالانه ۱۵۰ تن و اشتغالزایی ۱۵ نفر احداث شده است. کلنگ احداث ۳۵۰ واحد مسکونی از طرح مسکن شهری و روستایی در شهرستان خوسف از محل تفاهم سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به زمین زده شد.کلنگ احداث کارخانه فرآوری محصولات معدن طلای کودکان نیز با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و فرماندار خوسف به زمین زده شد.کلنگ احداث پروژه افزایش ظرفیت معدن و احداث کارخانه دوم تغلیظ معدن قلعه زری با ظرفیت سالانه ۲۰ هزار تن کنسانتره با سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیون ریال به زمین زده شد.

ساخت سومین خانه جوانان خراسان جنوبی در قاینات آغاز شد

ایرنا – ساخت سومین خانه جوانان استان همزمان با دومین روز هفته دولت با حضور معاون استاندار در قاین آغاز شد. کلنگ احداث خانه جوانان در قاین روز دوشنبه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس و جمعی از مسئولان به زمین زده شد. مدیرکل ورزش و جوانان جنوبی در این آیین گفت: خانههای جوانان مرکز رشد اجتماعی جوانان است و امروز افتخار داریم کلنگ احداث سومین خانه جوانان استان در شهرستان قاینات به زمین خورد. حسن عزیزی افزود: این پروژه در فضایی به متراژ ۴۰۰ متر مربع با اعتبار بیش از سه میلیارد تومان اجرا و راهاندازی خواهد شد. همچنین اولین پروژه ورزشی از ۱۰ پروژه افتتاحی اداره کل ورزش و جوانان استان در هفته دولت امروز در روستای محمدآباد علم به بهرهبرداری رسید و یکی دیگر از مصوبات سفر استاندار به شهرستان قاینات افتتاح شد.ساخت زمین چمن مصنوعی روستای محمدآباد علم سال ۱۳۹۵ آغاز و امروز به مساحت یک هزار و ۵۰۰ متر مربع و اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان، تقدیم جوانان این منطقه شد. همچنین ساختمان اداری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قاینات و تماشاخانه آفتاب با اعتبار یک میلیارد و ۱۲۳ میلیون تومان به بهرهبرداری رسید.

بهرهبرداری از ۱۵ طرح عمرانی در شهرستانهای مرزی نهبندان و زیرکوه

۱۰ طرح عمرانی و خدماتی در زیرکوه و پنج طرح کشاورزی در نهبندان به بهرهبرداری رسید.به گزارش ایرنا، ۱۰ طرح عمرانی و خدماتی با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در زیرکوه به بهرهبرداری رسید. فرماندار زیرکوه در مراسم افتتاح این طرحها گفت: پروژه ۲۰۰ متر شبکه برق فشار متوسط و یک دستگاه پست هوایی و روکش آسفالت ورودی روستای بارنجگان، یک دستگاه آب شیرین کن، چهار طرح آب و فاضلاب در روستاهای بخش شاسکوه، مرکزی و زهان و آبرسانی به شهرک گمنج از جمله طرحهای افتتاحی شهرستان است. محمدحسین عربشاهی افزود: بیش از ۱۰ هزار خانوار شهری و روستایی از مزایای این طرحها برخوردار شدند. وی بیان کرد: همچنین عملیات اجرایی زمین چمن مصنوعی فوتبال در روستاهای بمرود، اردکول، اسفاد، پایهان، پردان و فخران با اعتبار ۷۱۰ میلیون تومان آغاز شد. همزمان با دومین روز هفته دولت پنج طرح کشاورزی در نهبندان با اعتبار یک میلیارد و ۱۰۶ میلیون تومان به بهرهبرداری رسید. بیکی، فرماندار نهبندان گفت: این طرحها شامل یک پروژه آبیاری کم فشار با حجم عملیات آبیاری ۶۰ هکتار و چهار طرح احیا و مرمت قنات به حجم عملیات ۲ هزار و ۱۴ متر است.
تصویب ۱۳ میلیارد ریال اعتبار برای منابع طبیعی و آبخیزداری بیرجند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بیرجند از تصویب مبلغ ۱۳ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های عمرانی در حوزه منابع طبیعی وآبخیزداری از محل اعتبارات استانی و نفت خبر داد. ابراهیم علیپور با بیان اینکه عملیات آبخیزداری در قالب اقدامات مکانیکی شامل احداث بندهای خاکی، سنگی- ملاتی و … انجام شده است افزود: این اقدامات در چندین حوزه آبخیز اصلی شامل حوزههای آبخیز باقران فاز یک ،باقران فاز ۲ و … اجرایی شده است.

طرح آگاه سازی کودکان کار و خیابان در بیرجند اجرا شد

ایرنا – طرح آگاه سازی کودکان کار و خیابان نسبت به خطرات حضور در اماکن عمومی و آشنایی با فعالیتهای اورژانس اجتماعی در بیرجند اجرا شد. بنابر اعلام اداره کل بهزیستی استان، این برنامه صبح دیروز (سهشنبه) در سه نقطه آسیبخیز بیرجند اجرا شد.۲۰ نفر از کودکان که تعدادی از آنان افاغنه بودند، با رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصلهگذاری اجتماعی با خدمات اورژانس اجتماعی آشنا شدند.بنابر این گزارش به هریک از کودکان ماسک و مواد ضد عفونی کننده و پازل با طرح اورژانس ۱۲۳ اهدا شد.

۳ شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت قرمز کرونا

صداوسیما- بر اساس آخرین به روز رسانی وضعیت مخاطره شیوع کرونا در شهرستانها کشور از سوی وزارت بهداشت که دیروز منتشر شده است، سه شهرستان بیرجند، سربیشه و طبس با وضعیت قرمز کرونا رو به رو هستند وضعیت شهرستانهای قاین، فردوس، نهبندان، سرایان و درمیان نارنجی است که به این ترتیب شهرستانهای نارنجی استان ۶ مورد هستند.همچنین سه شهرستان خوسف، زیرکوه و بشرویه هم در وضعیت زرد قرار دارند.

اجرای طرح پازک در ۱۵ محله استان

ایسنا- مدیرکل بهزیستی استان گفت: با هدف پیشگیری از اعتیاد در زنان و کودکان، طرح پازک اجرایی شد. عرب نژاد با بیان اینکه این طرح طی پنج مرحله اجرایی میشود، یادآور شد: این طرح طی سال گذشته در ۱۵ محله استان اجرایی شده و ۳۸۲۰ نفر از خدمات طرح بهره مند شدهاند. وی بیان کرد: خط ملی اعتیاد ۰۹۶۲۸ در زمینه مشاوره پیشگیری و درمان اعتیاد، هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۲۱ شب آماده پاسخگویی به سوالات و مشاوره افراد است.

ایمنسازی راه ۳۵ روستای استان در برابر سیلاب

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان جنوبی گفت: راه ۲۰ روستا در شهرستان بیرجند، هشت روستا در شهرستان خوسف و هفت روستا در شهرستان نهبندان که در شبانهروز اخیر با سیلاب درگیر بودند، برای برقراری ارتباط ایمنسازی شد. اسدا…جلالزاده اعلام کرد: بارش شدید باران در شبانهروز گذشته منجر به انسداد ۱۵ مسیر روستایی شد که با تلاش عوامل راهداری و سایر دستگاههای امدادی تمامی محورهای روستایی آسیب دیده از سیل بازگشایی شد.

مراسم ظهر عاشورا در بیرجند برگزار می شود

گروه خبر- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا امسال همایش ظهر عاشورایی در دو مکان در شهرستان بیرجند برگزار می شود. حجت الاسلام والمسلمین دادخدا خدایی اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا امسال مراسم سوگواری حضرت ابا عبدا… الحسین (ع) در فضای باز امام زادگان باقریه علیهم السلام و موقوفه حسینیه امام رضا علیه السلام برگزار خواهد شد وی افزود: این مراسم ساعت ۸ و نیم الی ۱۰ صبح در محل امام زادگان باقریه و از ساعت ۶ الی ۷ صبح در محل موقوفه امام رضا(ع) برگزار می شود.

افزایش فوت شدگان کرونا به ۱۳۳ نفر در خراسان جنوبی

فوت شدگان ناشی از کرونا در خراسان جنوبی، با فوت دو نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، به ۱۳۳ نفر رسید.به گزارش صدا و سیما، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان این مطلب گفت: هم اکنون ۱۶۱ بیمار حاد تنفسی در بیمارستانهای استان بستری اند که تست کرونای ۴۷ نفر از آن مثبت است. دکتر مهدی زاده افزود: از ۴۷ بیمار کرونایی در استان، ۱۱ نفر در بخشهای مراقبت ویژه بستری اند که حال ۲ نفر آنان وخیم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

مهدی آبادی – ماجرای اجاره خانه سال هاست دغدغه شهروندان است و در این چند سال

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت