آیین تودیع و معارفه راهبر بنیاد علوی در استان برگزار شد

آدینه – صبح دیروز آیین تودیع و معارفه راهبر بنیاد علوی در خراسان جنوبی با حضور جمعی از مسئولان و فعالان اقتصادی برگزار شد. راهبر بنیاد علوی در خراسان جنوبی در این جلسه ضمن تبریک روز معلم گفت : گاهی انسان ها در هر مقام و شغلی نیروهایی تربیت می کنند که این خود نوعی معلمی است و از ارزش بالایی برخوردار است و به همین سبب می‌تواند زندگی انسان ها را تغییر دهد و جامعه ای پویا تر بسازد. جا دارد در این جلسه از زحمات جناب اقای صلاحی در دو سالی که در بنیاد خدمت کردند تشکر کنیم ایشان خود نیز مصداق معلمی است که تلاش خود را برای پویایی جامعه و تربیت نیروهایی انقلابی و توانمند سازی آنها انجام داده است . همچنین ایشان فعالیت های مختلفی در عرصه های جهادی،فرهنگی، سلامت، عمران و … انجام دادند که جای تشکر دارد.
تلاش کردیم برای محرومیت زدایی در دو شهر خوسف و درمیان قدم برداریم
راهبر سابق بنیاد علوی در استان خراسان جنوبی نیز ضمن ابراز خرسندی از خدمت دو ساله به محرومان استان گفت: در طی این دوسال تلاش کردیم با همراهی همکاران بنیاد علوی به خصوص شرکت اسکان ، شرکت زرفام و نهاد های پیشرفت و آبادانی که در دو شهر خوسف و درمیان در حال فعالیت هستند ،برای محرومیت زدایی از استان قدم برداریم و به مردم خدمت کنیم.

تنها تفاهم نامه بین استانداری و بنیاد علوی در خراسان جنوبی منعقد شد
هاشم صلاحی ادامه داد: اتفاقاتی که در این دو سال انجام شد در مسیر پیشرفت منطقه ای بوده که مختصرا به آن اشاره میکنم؛ در این دو سال با پیگیری های انجام شده تفاهم نامه ای بین بنیاد علوی و استانداری بسته شد که تنها تفاهم نامه کشور بین استانداری و بنیاد بوده و بالغ بر ۱۴۰ میلیارد در حوزه های مختلف زیرساختی،عمرانی،معیشتی ،درمانی و تسهیلاتی در حوزه ی اشتغال تعلق گرفت و حدودا بین ۶۰ تا ۷۰ میلیارد پرداخت شده که در مرکز استان و دو شهرستان خوسف و درمیان هزینه شده است . وی ادامه داد: در استان خراسان جنوبی دو نهاد پیشرفت و ابادانی وجود دارد که یکی در درمیان و دیگری در خوسف در حال فعالیت هستند و اقدامات بی نظیری در کشور انجام داده اند .وی افزود : در درمیان حدود ۱۵۰ میلیارد تومان در قالب کمک های نقدی در حوزه های درمانی، زیرساختی ، عمرانی ، معیشتی و تسهیلات هزینه شد . نهاد پیشرفت و آبادانی بعدی در خوسف در حال فعالیت است و در این دوسال حدودا مبلغ ۱۶ میلیارد تومان هزینه شده است که بیشتر در حوزه قنات ها و پروژه های زیرساختی شاخص بوده است .
کسب رتبه دوم جذب
تسهیلات در استان
راهبر سابق بنیاد علوی در استان خراسان جنوبی از کسب رتبه دوم جذب تسهیلات در استان خبر داد و گفت: در سال گذشته در رابطه با تسهیلات تبصره ۱۶ حدود ۶۲ میلیارد پرداختی از منابع قانون بودجه کشور و منابع داخلی بانک ها صورت گرفته و در سطح استان رتبه ی دوم در بین دستگاه های اجرایی که جذب تسهیلات تبصره ۱۶ را داشتند کسب کردیم و این تسهیلات در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت. و حدودا ۶۰۰ متقاضی را بررسی و حدود ۱۵۰ نفر به بانک معرفی شدند و بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان پرداخت شده است. هاشم صلاحی در ادامه در رابطه با مسکن محرومین گفت: بنیاد علوی در دو سال گذشته برای بالغ بر ۱۴۰۰ واحد مسکن کمک هزینه پرداخت کرده که برای هر واحد مسکن در غالب مبلغ نقدی ۱۰۰ میلیون تومان به حساب سرپرست خانوار در نظر گرفته شده است و حدود ۶۰ درصد این مبلغ پرداخت شده است که جمع پرداختی ها بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان بوده است. وی از کاهش فاصله ی بین محرومین و بنیاد علوی به عنوان یکی از مهم ترین اقدامات دو سال گذشته نام برد و گفت: از اتفاقات مثبتی که در دو سال گذشته شاهد ان بودیم کاهش فاصله ی بین محرومین و بنیاد علوی است . در پایان جلسه با حضور مسیولین استانی تجلیل از راهبر سابق بنیاد علوی در استان خراسان جنوبی ، جناب آقای صلاحی انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نسرین کاری – روز گذشته مراسم اختتامیه دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور به

بیشتر

میرکلانی – مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از مشاهده یک قلاده یوزپلنگ آسیایی برای اولین

بیشتر

نصرآبادی – گروه دوچرخه سواری همرکاب شهرستان طبس سفر پنج روزه خود را با ورود

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت